REKLAMA

KultOFFe: Bo Widerberg, "Wózek dziecięcy"

OFF Czarek
Data emisji:
2021-07-06 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
23:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
po strzale państwa moim gościem jest film znawczyni pani Diana Dąbrowska dzień dobry witam panią bardzo serdecznie dzień mogę co pani polecana letnie poranki lub wieczory w funduszach różnych seansów filmowych ściągnie 1, a bardzo chciałam zobaczyć ten film wreszcie są dostępne w sieci z polskimi napisami jest to dosyć duże ułatwienie zresztą sporo klasyki jest teraz wprowadzanych na bardzo popularnych platformach streamingowych i też, zajmując się śląskim w tym roku Rozwiń » zresztą jedno z naszych spotkań był jemu poświęcone analizowaliśmy rozmawialiśmy są pierwsi biały 3 kolory biały by zawsze jak wśród takich firm okrasił ulubionych filmów Kieślowskiego ukochanych filmów Kieślowskiego zastanawia mnie 1 tytuł nazywał się wózek dziecięcy powinien bez KO i ile bardzo często Kieślowskiego przybliża się do Bergmana i w jakim takim spojrzeniu na kwestie wiary, a obecność nieobecności Boga jakoś bardziej to zestawienie Kisielewski Bergman zresztą Śląski też mówił bardzo pochlebnie o filmie milczenie, który miał być tak inspirujące dla niego nie pasował nigdzie jeszcze może nie pasował nie było dostępu do tego filmu wózek dziecięcy, który zdobił, bo lider Berga i wreszcie jest i przyznam szczerze ucieszy się chyba znalazł cie Motyki pretekst żeby, żeby zobaczyć bardzo polecam film naprawdę wreszcie był kilka rzeczy mi otworzyło i uważam, że 101 w ogóle z ciekawszych Filmoteki w ostatnim czasie widziałam wózek dziecięcy, czyli można powiedzieć Jan Wagner tak Born Wagner, czyli PRoto feminizm filmie do pewnego stopnia tak, ale w ogóle bardzo ciekawa odpowiedź świecka, a nie tylko na prymat Bermana, jeżeli chodzi o kinematografii, ale w ogóle na początku lat sześćdziesiątych biała to analizowane z perspektywy kinematografii europejskich, chociaż nie wydają się, żeby tak coś ciekawego siedział listę Stanach Zjednoczonych jednak po sześćdziesiątym ósmy tam jako takie ciekawsze bohaterki, ale moment takiej właśnie ciekawych postaci kobiecych, które jak dziś często między wolnością, którą wreszcie mogą pokazać jak w takiej próbie odnalezienia swojej drogi już tak po prostu kształtują ten pejzaż lat sześćdziesiątych europejskiej myślę o Annie Karinie i francuskiej nowej fali myślę o Stefanie Sandra Lee we włoszech takim filmie znałem ją dobrze z połowy lat sześćdziesiątych myślę o Stokrotka w wersji cyfrowej czy w ogóle miłości blondynki Formana i świetnie mi się po prostu ten film dziś komponuje, a nawet bohaterka Brit Larsson wychodzi poza tobą jest nad wyraz nowoczesna i przyznam szczerze oglądając zmian tak kurczę no pewne rzeczy może się w kwestii dekoracji zmieniły, ale on pozytywnie zaskoczone kimś takim, a w Pile, które ten ma jakąś taką swoim przesłaniem klubom tak tak zgadzam się, że jest taki wątek na sam koniec z Chin poradzimy sobie poradzimy to właśnie stylistek, które pani wspominała to jesteś taki kupa aż powiedziałbym właśnie francuskiej nowej fali realizmu brytyjskiego tak dokładnie zresztą to też pokazuje jak właściwie przymiotnikowe traktujemy niektóre zjawiska jak one dosyć szybko stawały się takimi przymiotnikami ścieżki będą realistyczne w pewnym momencie wykroczyły poza tylko etykiety filmów realizowanych po drugiej wojnie światowej podobnie w ogóle po takim chęcią do tworzenia swoich filmów przez twórców niekoniecznie młodych, jeżeli chodzi o datę urodzenia, ale młodych w takim znaczeniu wejścia do tego świata filmowego i myślę, że Bowim der Berg na tyle byłby zbliżony do grupy Clifford Godarda Rene i wszystkich skupionych wokół kaucji marzą też chodził z perspektywy krytyka filmowego, które miał pomysł na to, żeby zaproponować innego rodzaju twórczość, krytykując gdzieś swojego nazwijmy to tak papy przez PAP mam chociażby na myśli Bergmana także to też ciekawe, że taki moment, kiedy można było zaproponować trochę z tego robi taka niezwykła zagrywka marketingowa w tym kontekście nowa fala byłoby to najbardziej chyba udano się umową pojawia się grupa krytyków, która dziś krytykuje pewien model kina i potem jakby stają się reżyserami, którzy proponują swój i to oczywiście później to nigdy jest uznawane za nową falę awangardy krystalizuje się w miejskim jest bardzo naturalny proces, ale jak oglądałam wózek dziecięcy nas, żeby przygotować do rozmów z panem i wreszcie też nadrobić właśnie te pozycje, które nie znam to muszę przyznać, że jest to kino, które mija się zakocham w ogóle w kinie dzięki takim firma, czyli przypomniał jak wiek jak jako nastolatka oglądałam 400 batów właśnie błąd man planem tunelem, który pędzi na plaży z poprawczaka i to miejsce nagle ujęcie Stopklatka i jak sobie opowiadam co dalej trochę tak miał mieć wyższą w tym światy dla wsią, gdzie właściwie bardziej płot czuwała, jakby tych Kraków skrawków różnych tam fabuł powiedziałabym z jej życia związanych z odpuścili pierwszych ujęć im, gdzie próbowano zbudować sobie tę postać właśnie, jakby tak taka nowa fala nowa fala i przyznam szczerze tęskniąc za czymś takim, ale tak to to zestawienie, które tutaj pan podane oczywiście trafne dziś w tym co ja próbuję powiedzieć to też taka taka w ogóle refleksja właśnie próby dotarcia do innego odbiorcy już pod koniec lat sześćdziesiątych i na bilansie inną bohaterką niż testy drugiej połowy lat czterdziestych pod tym kątem też żona czytała z siebie cały możliwy był traumą wojenną to w ogóle nowe nowe pokolenia i jakich los się potoczy się z nimi wydarzy po sześćdziesiątym ósmym wiemy też dekada lat siedemdziesiątych wielu krajach ułożyło się taki sposób też no niekoniecznie słoneczne tak jak to było na początku lat sześćdziesiątych ale jakby to jest jakiś taki znak taki świadectwo pewnych czasów i formie i w temacie i konstrukcji bohaterki wszystko się dziś świetnie komponuje, ale oprócz tej głównej roli kobiecej roli kobiecej mamy też ulubionego aktora, bo w innym Berga, czyli to jego wygrana tak, ale też warto zwrócić uwagę, że przecież główna aktorka i toteż było coś co cechowało twórczość, bo lider Marka on nienawidził takiego no na ile poruszamy się po filmie fikcji powiedzieć, że ktoś nie lubi fałszu to jest straszna kalka tak jak dziś może brzmi to niezręcznie, ale był jednym z tych reżyserów rzeczywiście starali się sprowadzać pewnego rodzaju, a rzeczywistość do kina i ponoć to reżyser, który jak tylko coś zaplanował to automatycznie, jakby nie miały się plany realizacji znaczeń tak potem wszystko gdzieś tam zmieniał bardzo pod tym kątem trudne do współpracy i też dla aktorów właśnie bardzo często pracował nad ściekami, więc to jest ciekawe, że tutaj akurat wytworzyła się taka relacja ze wspomnianym przez pana, którym rząd rzeczywiście, jakby w tej podróży w kinie jak jest obecny, ale bardzo często były 3 spotkania dziś jedną z ludźmi, którzy dopiero zaczynali przygodę z aktorstwem niekoniecznie potem musieli ją rozwijać, ale myślę sobie, że warto w tym momencie dla dla słuchaczy słuchaczek powiedzieć, że no, bo to jest niezwykle by dziś skupiona wokół tematu lat sześćdziesiątych właśnie tego poszukiwania własnej jakiś tożsamości moglibyśmy powiedzieć własnej drogi i w ogóle mowy, które odnajdziemy w wielu firmach tej dekady, jeżeli chodzi o takiego bohatera wchodzącego wżycie to znaczy wydaje się, że to jest ważne, żeby powiedzieć, że w ogóle można było taki akcent położyć tutaj jest ciekawy jest bohaterka uważam, że bardzo ciekawie, ale oddaje taką takie pole manewru bohaterce ona może być zarówno gdzieś się nierozważna jak bardzo czasami mądra czasami pilotka i BIST bardzo by takim zlepkiem różnych dziewczyn tablice z taką to też niesamowite, że można się odnaleźć tak różnych wcieleniach, ale niewątpliwie to bohaterka gdzieś tam dojrzewająca w trakcie tej opowieści innej drodze stoi 2 facetów tak nie wiem czy teraz jest moment na świat jeszcze nie, ale zbliżamy się, ale zauważenie tych obserwacji, kiedy pani to co mówiła czy takie taką myśl, że spełnia pani żona bywa też głupiutka i pomyślę sobie, że punkt widzenia czy też także by na myśli pewien czas, w którym dokonujemy obserwacji może zmienić tę ocenę tak, bo można mieć żonę może głupi wódka i trochę możemy zdyskredytować od tak trochę naiwna głupiutka nastolatka, ale np. patrząc z punktu widzenia 2001. wieku już po tych kolejnych falach feminizmu można powiedzieć, a może po prostu jest sobą tak, a może właśnie gdyby, ale to jest dla zachodniej mówi, że wydają się tutaj będzie takim zlepkiem różnego rodzaju dziewczynie to też było bardzo tak jakby tych postaci, które grywano w latach sześćdziesiątych, że jak tutaj też taka możliwość wreszcie można być zarówno osobom tak jednowymiarową, ale też w kontekście Brit wydają się to jest bardzo ciekawe co pan powiedział ten punkt widzenia teraz jestem po lekturze świeżo takiej ze zresztą poznaje twórczość Anety Izydor pod kątem przyjaźni z warszawskim, ale abstrahując od tego, że była tłumaczką Ciszewskiego wspomniana badacz kina czy też po prostu jest świętą profesorką akurat wypada na Columbia University, a ja mam taką swoją książkę o tym jak można analizować film jak dobry reżyser wkłada wszystko czołówkę tutaj taki zbiorowy mu to tutaj, abyśmy zbliżali się informacje, ale tego wątku rozpoczniemy drugą część naszej rozmowy informację o godzinie 1120 państwa moim gościem pani Diana Dąbrowska film znawczyni rozmawiamy o filmie, bo lider Berga wózek dziecięcy informacje po informacjach wracamy do programu off czarek po wcale wózek dziecięcy, bo lider Berga to film 1963 roku, ale można go dzisiaj odnaleźć w różnych platformach streamingowych tak może być to ogólnie powiedział, a film rozmawiam z filmu znawczynią panią Dianę Dąbrowską i możemy śmiało teraz powrócić do lektury, którą także dodała pani rozum do listy rzeczy do nadrobienia tak wydaje się, że w ogóle fajną koncepcję, którą warto znać i w kontekście takich klasyków dziś filmowych nawet do nich powrócić i przeanalizować czy rzeczywiście tak jest okazuje się, że naprawdę twórca który, jakby powiedzieć panuje nad materią filmową potrafi właściwie wszelkie takie kluczowe elementy, które potem z perspektywy takiej całej lektury dzieła całego seansu filmowego właśnie widzimy, że wszystko na samym początku i przyznam szczerze, że ja jestem zachwycony taką metodą żołnierzy teraz prowadzę zajęć, bo kiedyś miał trochę zajęć na film nacje i zawsze zadawał jakiś film, żeby ktoś obejrzał ktoś ma nie miałem czasu system coś tam teraz wiem, że właściwie te wszystkie moje Fellini Visconti tak dalej tylko tak wysoka nie widzieliście film, ale zobaczymy czołówkę i nagle okazywało się, że tam mamy co analizować i trochę właśnie w wózku dziecięcym, kiedy mamy taką właściwy wchodzimy w taki, jaki świat za sprawą muzyki jazzowej i mamy taki dłuższy niż mgnienie bardzo charakterystyczne już tak nastrojami się zresztą epokę bardzo zresztą, bo in der Berg chciał opowiadać o współczesności niż tego gorsetu kostiumowego, aczkolwiek powróci do niego co ciekawe później twórczości mamy taką sekwencję zdarzeń naszą główną bohaterką pracy nasi nie odnajduje wychodzi z tej pracy i teraz możemy sobie tak czy ją wyrzucono czynności zwolniła co tutaj dzieje i ona ze swoim braciszkiem wraca do domu i on tak się na nią patrzy mówi znowu zwolnili ją na podział nie jest znowu sama odeszłam i kwestia tego jak nazywamy rzeczy i trochę tak jak było łydka tangu zależy jak leży i właściwie trochę kluczowa jest w kontekście tego też pismo, w którym momencie bohaterka zaczęli nazywać rzeczy tak jak ona chce i przez to będzie też definiować winny sposób właściwie na to samo sytuacji możemy spojrzeć i tam, gdy rzecz należy Sernas został wieże no tak tylko widzieliśmy ten zlepek uznaliśmy, że została wyrzucona na winie i w tym takim jakby trochę ironicznym, że nie tutaj zdecydował osobie w kontekście tej pracy właściwie temat tego filmu, którym ona też po prostu to znając różnych mężczyzn u chłopców nawet powiedziałem chłopcom oni są bardzo niedojrzały taka jest do to czy kontakty z rodziną też dosyć specyficzna, aczkolwiek z matką chwilami wzruszające trzeba przyznać no to to jest dziś zostało zawartych w samym początku i oglądając proszę zwrócić na to uwagę i też, a proszona nie obyło się propos relacji z matką to właśnie ciekawe, bo można się dziwić, bo można się zastanawiać, skąd taka niezależność czuł naszej głównej bohaterki, jeżeli chodzi o relacje z mężczyznami, bo matka bardzo wyraźnie mówi słuchaj małżeństwo no to jest coś, co gdyby trzeba zacisnąć zęby zrobić i to jest coś, czego można się przyzwyczaić, czyli właśnie małżeństwo nie jest instytucją czy przestrzenią, w której człowiek ma szansę się realizować odnaleźć ma szansę mówiąc człowiek ma tutaj na myśli kobieta bardziej tak ma szansę negocjować warunki tak tylko to jest coś co prawdopodobnie będzie trudne do zniesienia, ale trzeba zagryźć zęby i to zrobić, bo to jest część tej naszej kultury, w której funkcjonujemy no świetnie pan to nie nie wiem nawet co dodać jest jest taka rzeczywiście scena i gdzie można sprowadzić do takiej konkluzji, iż tam, ale trzeba przyznać, że też sprytnie nas reżyser prowadzi, bo jak mamy 2 chłopców no to może z tym pierwszym rzeczywiście ojcem dziecka tutaj w sprawie nie układają oczywiście bohaterka na początku rozważa różne opcje co ze sobą zrobić tak powiem coś jest tym zwrócił na to państwo państwo uwagę i w pewnym momencie pojawia się ten drugi też świetnie nas prowadzi, że być może po prostu to będzie to zresztą pada to ten związek i pada zresztą taką uwagę, że ojcem dziecka nie jest ten no, który zrobił, że tak powiem tylko ten, który potem będzie zmieniał pieluchy pamięta zapach pieluch i to się jak świetnie bawić formą, bo lider bardzo jak nas już tak prowadzi, że może to się uda, żeby potem już to nasza bohaterka, która ma taką świetną fryzurę w ogóle zgłosić się ona też niesamowicie sitwa jest pokazywana w tym filmie coś takiego ma dziewczynę w sobie niesamowitego i też ten humor kimona go zdarza zresztą jak pierwszy raz w filmie ja od dawna tak ciekawy powiedzenie komuś życie w ciąży, kiedy przychodzi bohaterka do tego swego chłopaka nazwijmy to tak czy kłopoty może za dużo powiedziane chłopaka takiego stałego rejestru miała romans i mówi no tam częściej co ciebie no zacząłem tyć i wykonawców w ogóle wprowadza i świetne są dialogi, bo reżyser też przecież pisarzem także trzeba przyznać, że taka leku, która nie jest taka taka taka jazzująca takowym wolność i w ogóle ścieżka dźwiękowa w tym filmie tak jakby ta próba łączenia takich za sprawą muzyki, jakby to nie jest przypadek, że 1 zajmuje się taką muzyką, a drugi poleca bohaterce drugą, a nawet ścieżka dźwiękowa dziś gubernator odda nam postaciach, ale chciałbym zwrócić uwagę na 1 rzecz i tutaj jak powiedziałam, że o Kieślowskim i wydaje się, że może być dla kogoś ciekawe ten film rzeczywiście taki typowy trochę na tej liście tych różnych takich można powiedzieć tam bardziej znanych jako Strada czy, na który właśnie milczenie Bergmana muzykanci Karabasza i pojawia się ten wózek dziecięcy trochę tak 8 sama nie wiedziałam dopóki go nie obejrzałam jak połączyć z twórczością Kieślowskiego i dopiero zobaczyłam, jakie środki właściwie jeden z głównych takich kobiet bym scen główną ze swojej twórczości niebieskiego bardzo znana, którym bohaterka zabiera takim Ala żyrandol malutki stanowisk z kijkami to jest święto tego filmu, bo nasza bohaterka, która tak naprawdę do materii ma taki na swoisty gdzieś tam awersji symbolicznie zabiera z domu tylko 1 rzecz to jest ten żyrandol jest bardzo ważne w tym filmie w kontekście też pokazywania go i mówi kurcze już tutaj 1 rzecznik powraca, żeby rzeczywiście jest po prostu powinowactwo między źli, którą grasz ulic giną w niebieskim, która w pewnym momencie po śmierci syna i o swojego męża w wypadku samochodowym odcina się początek filmu wszystkiego zabiera tylko ten żyrandol, że wszyscy tak po prostu z tego filmu Ant końcowa chociażby sekwencja, w której bohaterka jest tak jakby światło odbite od luster ją tak trochę nam przez nie widzi tak jak by takie, że NATO mówi nawet się Puszcza takie zajączki drewna i to takie określenie to coś co mamy z podwójnym życiu Weroniki i też przykuwał uwagę bohaterki sekwencje w fabryce, kiedy widzimy kobiety pracujące w 37 lat później po tym filmie w filmie z miasta, gdzie dokładnie będzie podobny sposób przyglądał się im jakiś czas także zobaczyłam było tak jak detencji naprawdę ważne dla polskiego reżysera tak bardzo się cieszę, że wreszcie miał go szansy zobaczyć także możecie państwo na taką lekturę proponuje się po obejrzeniu tego filmu wakacje przed nami zobaczyć sobie jak ten film jak reżyser, który został troszkę tak zapomniany niesłusznie zupełnie i w cieniu przecież też no wiadomo wielkiego mistrza kim był Ingmar Bergman dziś zupełnie inny talent powiedziałbym zupełnie inny temperament twórczy, ale na pewno nazwisko warte zapamiętania i nadzieją, że więcej firm będzie się na platformach pojawiać, ale zróbcie sobie taką lekturę, że po wózku dziecięcym np. niebieski Kieślowskiego zobaczycie, że kurcze pewna pewne elementy żyją sobie swoim życiem dalszych chyba wspomniała pani muzykę wspomniała pani, że myślę, że tutaj warto podać nazwisko kompozytora muzyka, który odpowiada za ścieżkę, czyli Jana Johanssona doskonałego szwedzkiego pianisty jazzowego, który zginął tragicznie dość młodym wieku był chyba miał 37 lat w drodze na koncert i no i świetna ścieżka dźwiękowa, a ja właśnie, słuchając tej ścieżki dźwiękowej przypomniałem sobie inny film z tego okresu to był film Henninga Carlsena głód na podstawie prozy Knuta Hamsuna co ciekawe za muzykę filmie głód odpowiada Krzysztof Komeda także i to moje skarby nie chcę widzieć świecki Komenda, ale się takich rzeczy zwracamy też myślę, że pan być na to uwagę, bo potem stał się samodzielnie też reżyserem to zdjęcia do tego filmu robi bardzo mocny młody przepraszam mocny też patrząc, ale Jan Troll, które później zrobił jak swoją karierę także pod tym kątem gdzieś tam tych 2 takich jak wytworzenia tej audio czynności i w ogóle audi i wolności będzie lepsze określenie to trzeba przyznać już tego pierwszego jak PS spotkania filmy jak powinna w Warcie sprawdził vide banki jak tam się powinno mówić przepraszam za moją wymowę, ale musi też państwu powiedzieć jak ważną rzecz, że właściwy w tym 631963 to i wózek dziecięcy jest pierwszym filmem, ale właściwie w tym samym roku dziś tam kilka miesięcy później tamten film pokazywany w Cannes, czyli dzielnica Kubuś and to właściwie co się często uznaje, że taki prawowitych dziś tamten debiut też taka historia o pisarzu z klasy średniej w ogóle jest reżyser, który wprowadzałby Fokus na na klasę średnią i oby bez wątpienia stycznej czas, że tak powiem bohater jego filmów, aczkolwiek później w karierze też poszedł stronę też zabawy historią i trzeba przyznać, że nawet, jakby jest w tym pisarzy z klasy średniej, który próbuje odnieść sukces nawet dziś takie chodzić tam autobiograficzne i widzisz taki pechowy po prostu ten wózek dziecięcy i naprawdę ja jakoś tak cieszę się, że mówić, bo bardzo chciałam zobaczyć wreszcie się składek ZUS połączyło i i błąd tak mówi kurczę tak się pociąg znowu właśnie tym działaniem 16 lat młodsza i tak miał podobno trzecie jak oglądam nie wiem trwałą z tych lat, jaką zrobił niestety te 5 filmów zamoczone tunelem od 400 batów do małżeństwa czy później uciekającej miłości ile tak to jest jakby to kino, które nie w kinie rozkochał, czyli może to jest dobry, żeby odkrywać firmy jednak po latach niektóre takie prawdziwe perełki nie od razu wszystkim sycić oczy no to pewnie, ale też z drugiej strony koszty moment dziejowy też nam na to pozwala mam wrażenie, że gdzieś ten film obejrzany z jakich kopii OKS, bo ktoś tam kiedyś panie tu bywał z telewizją nagrał je pamiętam jak umniejsza na studiach, czyli mną lat temu 11 czegoś tak 10 to to po prostu mieliśmy nawet nie mieliśmy dziwi, chociaż dziwi już piszczałek najbardziej nie mieliśmy taką pamiętam wypożyczalnie wideo jeszcze niektóre niektóre filmy rzeczywiście jest tak traciły nawet pamiętam kiedyś obejrzałam 1 Interu FOT bądź przekonana, że nic czarnobiałego kiedyś jakoś kinie nowych horyzontach nie był retrospektywy mówi Alex jest możliwe taki kolorowy, żebym tam tylko ze studiów i coś tam po prostu jakoś tak nagrał, a po prostu telewizor, bo nasi popsuła także mam wrażenie, że to teraz też przyjemność, że to jest zrekonstruowane i można po prostu gdzieś tam cieszyć się z tego pięknego dźwięku pięknych zdjęć i możliwości raczej, że jakoś tak dobrze, że to ta co tu przychodzi, jakby odpowiednich momentach, ale muszę muszę panu powiedzieć, że dzięki właśnie tym naszą rozmową ja w ogóle bym jakoś tak państwo zachęca do tego, żeby zrobić sobie taki zwrot taką podróż i zobaczyć jak naprawdę dekada lat sześćdziesiątych jest jedną z najlepszych w ogóle w dziejach historii światowego kina jest taki moment tak wybitni jak ważne też względu na takiej prosperity tych tematów na takiej zasadzie, że 15 lat po drugiej wojny światowej była chęć opowiadania o takim, gdzie właśnie innym nowym człowieku szczególnie młodym człowieku, którzy potem świat się po sześćdziesiątym ósmym po to, by ten był ten zjazd, jeżeli chodzi o gospodarkę i krajach się różne dekady ołowiu tak dalej, który wyprodukował świetne dzieła komisy, ale chciałbym posłuchać szaleć do historii świata, ale zbliża się informacje dlatego bardzo pani dziękuję za dzisiejszą rozmowę film znawczyni pani Diana Dąbrowska była państwa moim gościem rozmawialiśmy o filmie, bo lider Berga wózek dziecięcy dziękuję serdecznie informacje o godzinie jedenastej 40 dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara, a nad jakością naszych połączeń czuwał Szymon waluta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA