REKLAMA

Cruise Origin oraz hybrydowy Volkswagen Multivan

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-07 19:40
Czas trwania:
11:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny środa Sławek Paruszewski Jacek Balkan to, że środa to rzeczy ważne, dlatego że staramy się spojrzeć w przyszłość motoryzacji dzień dobry Sławku dzień dobry Jacku spójrzmy mnie samochód hybrydowy i mnie samochód elektryczny u siebie, a u mnie trochę samochodach hybrydowych, a trochę o autonomicznej przyszłości motoryzacji, który chciałbym wspomnieć nie wyrobiłem się chyba tydzień temu jeśli Rozwiń » dobrze pamiętam, a takim bardzo ważnym tematem mianowicie KRUS rodzin to jest nowa Marka założona przez koncern General Motors nie opowiadałem o tym prawda no nie zapowiadała się zapowiadałem nie zmieniła się i to jest nie ostatnio powiedzieli, że jak są gotowi i to już nie, żeby dziesiątki tylko dziesiątki tysięcy to może iść i to dobrze, a Marka założona Marka KRUS założona przez koncern General Motors to Marka, która ma tworzyć autonomiczne pojazdy transportu zbiorowo indywidualnego tak to powiem pewnie pamiętasz to było w latach osiemdziesiątych jako opał taksówka, a no to mogło być zabrany na łebka pamiętasz co to znaczy zabić zabrany na Łatka nie o znacznym, że kierowca miał już pasażera, a w ręku wziąć jeszcze kolejnego, gdyż albo podnieść po drodze albo jakieś 201 potem drugiego i w ten sposób zawieść to do tej pory funkcjonuje gdzieś tam na Kaukazie i bliskim Wschodzie to tam marsz środka na Kaukazie to się nazywać tam wszystkich chętnych zbierają rzeczywiście coś takiego działa tak to widzi istotą jest to słowo, którego Marsh środka jest to słowo, którego brakowało dziękuję, dlatego że KRUS oraz interes proszę państwa sześcio osobowe samochód wyglądający bardzo futurystycznie, który nie ma, który nie jest kierowca to jest samochód autonomiczne taksówki autonomiczna albo raczej przewóz osób autonomiczne, ale kursujące byłaby będzie jak do tego oczywiście dedykowana aplikacja nie pamiętam, które miasto będzie, a muszą sobie przypomnieć, bo to jest ważne uzupełnienie, które ja mam, że to są w San Francisco tak to będzie San Francisco dokładnie polega na tym, że tak jak teraz mamy jakiś komplikacji zamawiamy sobie samochód, który ma nas gdzieś zawieźć przyjeżdża kierowca wsiadamy wiezie nas tam, gdzie ma zawieźć te KRUS oraz dzień też trochę inny sposób transportu, czyli zamawiamy sobie transport, czyli chcemy, żeby o godzinie dwunasty przyjechało ponad już takiego wskazujemy miejsce, do którego chcemy się dostać już nawet nie będę wspominał, że są to pojazdy elektryczne spalinowe i jakby zasada tego transportu, jakby jest współdzielona oraz współdzielenie zasobów tego transportu to znaczy mamy algorytm, które są w stanie obliczyć taką trasę słyszałeś o ma paradoks czy Complex czy czy zasada komiwojażera to jest ten sposób ma sposób takie wyznaczenie trasy z punktu, a do punktu by potem do punktu co do punktu da, żeby była przejechać Commichau, żeby przejechać jak najmniej łożyć optymalną trasę to się za problem komisji problem komiwojażera ani to i to z tego korzystać z nich zachęca raczej nie będzie korzystało z problemów komiwojażera ani żadnych kompleksów, ale Generali ma to być w ten sposób, że jakby zamawiać tu przyjeżdża pod swoje potrwają kamienica to sobie siadasz natomiast być może zawierzyć być może wsiądzie do pustego samochodu być może wszystkie oprócz swojego miejsca będą zajęta, a być może wysiądzie pierwszy, jeżeli tak będzie wynikało z optymalizacji trasy być może się już ostatni wskazują, że będą wsiadali wysiadali po drodze ludzie niewątpliwie będzie to dużo skuteczniejsze dużo szybszy środek transportu niż po prostu komunikacja miejska autobusy tramwaje nie no fajnie, bo oglądam tak, bo to przyszły tydzień temu oglądałem zdjęcia jak ten samochód wygląda w środku rzeczywiście ciekawostka jest niesamowita ona na zewnątrz takie pudełko jak rzeczywiście jakiś pojazd komunikacji miejskiej ona w akceptowalnym zobaczymy kredytom w ogóle jakoś tak zacząć działać w tym roku no fajnie no tylko, że na razie w San Francisco tak 900 chyba za, ale wiesz co tak na razie tak natomiast to jest podobno już do tego stopnia zaawansowana, że są gotowi, żeby a, żeby to za poszła na cały świat może nie cały świat ale, żeby poszło całą pana Amerykę dokładnie, więc oni są oni są na to gotowi, ale teraz jeszcze pozwolisz 1 rzecz czy reszta jest na to gotowa okazuje się, że tylko 12% pytanych o to Brytyjczyków chciałoby dzielić droga z pojazdami autonomicznymi, a my chętnie byśmy coś takiego pewnie wszedł, żeby nas gdzieś tam zawiozło, ale już niekoniecznie chcielibyśmy spotykać na drodze jako kierowcy i te obawy jak one są słuchaj on nie, ale one są uzasadnione widzisz w tych miastach, których testowane są samochody autonomiczne, a regularnie są prowadzone ankiety nie wśród czy też nie tylko wśród kierowców, którzy mają samochody dookoła siebie, ale przede wszystkim wśród pieszych i okazuje się, że najwięcej obaw, jeżeli chodzi o samochody autonomiczne mają piesi jak chcesz przejść przez jezdnie łapiesz kontakt wzrokowy z kierowcą, a i, jakby wiesz jesteś w stanie wyczuć jego intencja i widzisz samochód jako wyzwania wiesz, że skoro zwalnia to uważa ona teraz nie mnie schodzić na jezdniach dla wysokości Całka zatrzyma wniosek pytanie to zrozumieć czas widzisz, że masz zamiar zatrzymać wyhamuje, bo ile nie przyspieszy w połowie tego hamowania, bo może człowieka ja trochę komisji taki jak byłem 2 lata temu w Estonii tam Ford uwagę na pokazywał takie właśnie różne projekty autonomiczne, które były opracowywane na Uniwersytecie w Tallinie i one nie były sygnowane logo volkswagena, ale to strasznie dużo jest przy tym pracy to jeździło po tym terenie Uniwersytetu ja byłem trochę zaniepokojony jak te pojazdy jeździły i co one będą robić to jest to jest rzeczywiście długa droga przed nami chyba, żebyśmy się z tym swoim, więc może to 12% nie ma co się dziwić, tym bardziej że tych samochodów to tak często nie słychać dobrze wiesz no na drodze Finna zwykle elektryczne, ale tam szło nam samo większą oświetlone, tak więc ono Reynolds żale to jest to jest już rzeczywiście temat przyszłości, ale ja mam oczy co wygląda jak ten jak ten twój nie twój tylko nasz no ten król zwierz multi warto się nazywa siódma generacja widziała siódmą generację multi vana to takie pudełko bardziej oczywiście czczony jest ładne czy nie nie jest brzydki szósty też był pudełkiem to jest fajne schludny samochód w wewnętrzne dobrze, ale coś co jest ciekawe dlaczego, dlaczego ciekawe, ale w pełni elektryczny taki multi takim one duży to będzie to na liczbach ale zanim będzie liczba to mamy multi vana siódmej generacji, który startuje z napędem hybrydowym nowe ktoś by działał Super no okej Super tylko rząd trafi do sprzedaży w drugiej połowie tego roku już wkrótce druga połowa roku to już stale, ale pewnie pod koniec, ale pod maską będzie ten dość stary układ hybrydowy, który znam od paru lat 14 turbo 150 koni do tego silnik elektryczny 116 koni całkowita moc jest 218 to nieprawda, że to znamy nowych samochodów z Jet kiedyś z octavii chyba ostatnio no dobrze, ale to tyle jeśli chodzi o napęd hybrydowy natomiast będzie jeszcze diesel, ale wizę uwaga będzie w przyszłym roku będzie też wersja benzynowa pod koniec tego roku będą skrzynie DSG w wersji hybrydowej sześciostopniowa wersjach spalinowych siedmiostopniowa elektryczny hamulec postojowy patrzy na zdjęcia wnętrza wojny ładny samochód naprawdę to volkswagen robi coraz lepszy jakościowo samochody, ale Sławku są to co ta nie ma w ogóle nie zasługuje na to, żeby być w środę Obama, a tam zasługuje, bo jest w ogóle to jest hybryda pierwsza wieś o fakty są rada tak prezesa w momencie, kiedy wiemy już od 2035 roku volkswagen nie będzie miał w Europie ani 1 w ofercie samochodu spalinowego, a prawdopodobnie dużo wcześniej to łącznie z hybrydami to jest faktycznie przyszłość motoryzacji chyba jutro dojrzale podobno szału maciory Zaj podobną nazwę, bo tam było też 7 to podobną nazwę, a dziś 7 ma elektryczny van, który jest opracowany na koncepcje IT baza no prawda, ale to już jest przyszłość motoryzacji prawda czy nie IT bazy to już jest Ano właśnie no, więc właśnie, więc wiemy, że będą akumulatory ponad 100 kilowatogodzin wiemy, że będzie 300 konna wersja, więc tak łagodnie mogę do tego przejścia, ale Zrzeszenia nie chce tobie zabierać chleba, bo ty coś więcej i bazie VIES Sojusz zostaw go sobie kiedyś, ale opowiedzieć opowiedzieć o przyszłości motoryzacji, czyli o samochodach wodorowych, a 3 kolejne, a być może czwarty też wejdzie i to będą tak opel gwarą system Jump i Peugeot Expert, czyli średnie wielkości średniej wielkości samochody dostawcze wszystkie będą wyposażone w napęd wodorowy i dostępne w 2 rozmiarach nie wiem o tym mówiłem czynie, więc jak tylko tak szybko powinni to cieszy niesamowicie, a na sprzedaż już we Francji już niedługo ciekawy jestem, kiedy doczekamy w Polsce pierwszej stacji tankowania wodoru sobie kupić taki samochód, bo słowo daję czekam na to korek czekamy to będzie z tego co wiem w Warszawie i tych samochodów jak mówiliśmy parę dni temu w tej chwili to są tylko w Europie to 2 dostępne modele, czyli Hyundai Nexo Toyota mirai drugiej generacji, bo ta Honda to nie przypominam sobie, żeby gdzieś można było tutaj w Polsce zamówić kupić, a zresztą tamtych to chyba też bardzo jeszcze nie Noto jeśli chodzi o samochody wodorowe tak to będziemy długo jeszcze będziemy mówić o tym, że oczekujemy aż to motoryzacja Sojusz, choć trochę tak powszechne elektryczną mówi wodorowej kłaniam się pięknie w takim razie bardzo dziękujemy Sławek Paruszewski Jacek Balkan to był codzienny magazyn motoryzacyjny kolejna już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA