REKLAMA

Flota samochodów elektrycznych w firmie: to już nie kwestia "czy", tylko "kiedy"

Auto w firmie
Data emisji:
2021-07-13 12:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:12 min.
Udostępnij:

Wymiana floty samochodowej na samochody niskoemisyjne wydaje się już być oczywistością. Każdy przedsiębiorca, każda firma, przeprowadzi taką wymianę inaczej. W tej rozmowie pokazujemy, od jakich uwarunkowań zależy, kiedy i według jakiego modelu taka wymiana będzie dla nas najkorzystniejsza. Rozwiń »

Z Marcinem Paciorkiem, kierownikiem sprzedaży flotowej marki Volkswagen w Polsce rozmawia Tomasz Szmandra. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest Marka volkswagen dostawcy samochodów elektrycznych, a-li 3 i-li 4 auto firmie zaprasza Tomasz Szmandra dzień dobry państwu, bo czas kolejnego spotkania z cyklu auto w firmie porozmawiamy z Marcinem paciorki kierownikiem sprzedaży flotowej marki volkswagen w Polsce witam pana dobry państwu dzień dobry panie Tomku ekologia także w branży motoryzacyjnej stała się modna, ale także konieczna wpływ na to mają również coraz bardziej restrykcyjne przepisy Rozwiń » dotyczące emisji spalin czy dotarliśmy do momentu, w którym samochodowa Flota ma sens pytanie czy dotarliśmy do momentu, a czy jest sens zmian w naszej platyna ze spalinowym na ekologiczną bardziej bym zamienił na to kiedy możemy tak naprawdę wymienić nasze samochody na na 0 emisyjna jako ludzkość od momentu rewolucji przemysłowej waszych jako miejsce w osiemnastym wieku tak naprawdę żyjemy bardzo inwazyjny sposób dla środowiska naszej naszej planety oczywiście samochody są dużą częścią tego tego problemu, który sobie stworzyliśmy jest est efektem cieplarnianym, który w tej chwili mamy emisja transport to jest tak naprawdę 2025% światowej emisji dwutlenku węgla oczywiście dochodzą do tego jeszcze emisje związane z produkcją samochodów dlatego musimy jak najszybciej transformować nasze nasze floty, która odpowiada w Polsce tak naprawdę za 7780% rejestracji wszystkich samochodów nowych które, które co roku się pojawiają na naszych drogach musimy postarać się czy zamieniać na samochody elektryczne dlatego dlatego tutaj tak jak wspomniałem czy jest sens taki jest sens pytania jak szybko możemy to zrobić dla kogo samochody elektryczne czy też zelektryfikowane, czyli hybrydy hybrydy typu plug-in mogą być najlepszym rozwiązaniem proszę powiedzieć, jakie są zalety wyboru właśnie takiej floty pojazdów trochę może będę trochę kontrowersji kontrowersyjny, ale na pewno o moim zdaniem samochody hybrydowe możemy przestać nas nazywać samochodami takim z tych ekologicznymi to jest w tym momencie trzeba technologii po prostu samochód spalinowy ze wspomaganiem elektrycznym samochód pali 56l paliwa w takich warunkach dla niego najlepszy, czyli warunkach miejskich natomiast czy szybkiej jeździe chociażby autostradą ta spalanie, czyli duża rośnie do dużo dużo bardziej jest zbliżone do emisji, jakie mamy np. izo, a nawet i nawet wyższa dlatego tutaj bardziej zastanawiałbym się nad samochodami za remisy innymi takimi jak chociażby hybrydy, ale plug-in, które mogą przejechać kilkadziesiąt kilometrów na tylko prąd czy chcieli w tym tym sposobie zeroemisyjne taki samochód przez producentów bardzo często pokazywany jako oszczędny ekologiczne miał bardzo złą prasę jeszcze jakieś pół roku temu przewinęło się przez przez portale dużo artykułów dotyczących dużo wyższych efektu z dużo wyższych cen emisji spalin niż niż podają producenci i tutaj, bo bardziej efekt złego doboru samochodu dlatego zastanawiam się dla kogo są samochody na pewno hybryda plug-in dla osób, które mają określone potrzeby mobilności tutaj myślimy o kierowcach, którzy w ciągu tygodnia pokonują dosyć krótkie dystanse kilkadziesiąt kilometrów na takiej trasie dom praca dom natomiast takie dłuższa jazda po 250km zdarzają się sporadycznie raz 2× w miesiącu to są użytkownicy faktycznie którzy, którzy mogą jeździć lawinę a, ale nie mogą niestety jeździ samochodem elektrycznym ze względu na słabszy dostęp do infrastruktury czy mogą ładować tylko w domu czy też ewentualnie w pracy natomiast na trasie tutaj już tego samochodu nie powodują, a i uważam, że to są idealni użytkownicy, a do hybrydy plug-in, czyli tam, gdzie większość krótkich dystansów, która może pokonać na baterii w trybie zeroemisyjny natomiast samochody są modele społeczne, czyli tak naprawdę nasza przyszłość to są samochody, które już można w pełni dać użytkownikom, którzy nie są może typowany typowymi reprezentantami handlowymi danej danej firmy, którzy robią dziennie po 300400 km natomiast, jeżeli są osoby robią, bo 250km dziennie jak najbardziej te osoby mogą już dzisiaj jeździć samochodem elektrycznym bez żadnego problemu z ograniczeniem mobilności i ich i w takich w takich kategoriach też staram się rozmowy z naszymi klientami to proszę teraz powiedzieć coś więcej o ofercie koncernu volkswagen w tym zakresie odwaga bardzo mocno nas postawił na samochody typowo elektryczne naszymi flagowymi produktami w tym momencie są-li 3 i 4 niedługo zadebiutuje aż 5, ale dla nas kwotowo najważniejszą premierą będzie następca passata, a to już za około 2 lata, czyli koncepcyjny samochód, który możemy już widzieć jako Aero samochód klasy da samochód znak zasięgiem nawet do 700km to będzie dla nas najważniejszy tak naprawdę najważniejsza premiera z punktu widzenia sprzedaży flotowej jeśli chodzi o sam koncept mówimy o samochodach zeroemisyjnych proszę o ofercie odławiane, choć samochody zeroemisyjne, ale dla nas także dla marki jest ważne, aby samochody były produkowane wg naszej koncepcji to 0 i koncepcji, która zakłada, że nie tylko dostarczamy samochody zeroemisyjne, ale także produkujemy w sposób neutralny dla środowiska w tej chwili, a Lee trzecia, czyli 4 produkowane fabryce sikał, a w fabryce, która korzysta z Zielonej energii, ale także nakłada ten sam obowiązek naszych dostawców także w całym łańcuchu produkcji w całym łańcuchu logistyki zapewniamy 0 emisyjna lub neutralność emisyjną dla dla środowiska, dostarczając zeroemisyjne samochody naszego klienta, więc mówimy tutaj o bardzo szerokim spektrum działań, aby obniżać finalne rezultaty ma być obniżenia emisji co 2 i to dla nas dla nas ważne, żeby nie skupiać się tylko na samej eksploatacji samochodu, ale na całym aspekty tylko jego produkcji oczywiście nie jesteśmy jeszcze gotowi, aby tylko samochody elektryczne w tej chwili sprowadzić na drogi dlatego mamy też bardzo szeroką ofertę hybryd lawinowych mówimy tutaj o golfie passacie Arteon nie działanie, którego czy tak naprawdę wszystko co w tej chwili interesuje klienta flotowego, na którym skupia się skupia się ma w ramach odwagę, ale tak jak wspomniałem priorytetem będą samochody elektryczne z napędem elektrycznym, które jest wg nas jako marki odwagę najbardziej w tej chwili ekologicznym rozwiązaniem jest dostępne na rynku dla przedsiębiorców priorytetowe znaczenie mają sposoby finansowania samochodów chciałbym zapytać na co pod tym względem mogą liczyć klienci, choć uwagę, na jaką wagę jesteśmy w tej dobrej sytuacji, że dla naszej grupy należy także spółka leasingowa uwagę fakt serwis jest, w którym możemy tworzyć się bardzo elastyczne i dedykowane programy dla naszych dla naszych klientów jeśli chodzi o samochody elektryczna stawiamy tutaj na programy z niską ratą miesięczną są to np. leasing koalicjant kar, które skierowane do małych średnich przedsiębiorstw, ale także wynajem długoterminowy dla dla dużych firm, które mogą np. arbitrzy pozyskać się w racie około 1000300 300zł netto mówimy tutaj o takim kontrakcie trzyletnim limitem kilometrów do 60 000 co pozwala rozważać ten samochód w tych samych kategoriach budżetowych jak np. rozważamy wąsaczy czy pasa dlatego priorytetem in dlatego ofertą, jaką kierujemy do do przedsiębiorców są oferty oparte na niskiej racie oraz przejęciem ryzyka wartości rezydualnej przez nas bank przez nas to jest ważne, ponieważ nie wiemy tak naprawdę będzie wyglądał rynek samochodów używanych elektrycznych za 345 lat dlatego to ryzyko chcemy brać na siebie, a nie przenosić na klienta stąd też programy tak jak wspomniałem następie oparte na niskiej racie i bardzo wysokiej wartości końcowej samochodu jak pan ocenia aktualny stan polskiego programu elektromobilności czy zachęty pomoc ze strony państwa są już faktycznie odczuwalne akurat wznawiamy w takim momencie, kiedy ogłoszono, a kilka dni temu program mój elektryk chyba pierwszy program tak naprawdę dobry program który, który zachęca do zakupu samochodu elektrycznego oczywiście o dotowanie samochodów elektrycznych jest kontrowersyjne, a część czasu uważa, że powinniśmy dopłacać samochodów elektrycznych, a druga druga część twierdzi, że to po prostu jest konieczność, aby z nich jest zniewagą znowelizować ten ten pan efekt wyższe ceny samochodu elektrycznego i zachęcić do jego do jego zakupu jednak ten pierwszy krok już wykonaliśmy i czekamy tylko ona jeszcze oficjalne ogłoszenie tego programu dla dla przedsiębiorców co niejako odpowiedzialnego za sprzedaż do firm interesuje najbardziej, ale brakuje jeszcze kilku na pewno ważnych na pewno ważnym pkt 1 punktem jest cały czas możliwość odliczania podatku VAT od samochodów elektrycznych oraz więcej więcej zachęt dla firm, które chcą korzystać z samochodów zeroemisyjnych i obniżać swoją emisję firmie natomiast brakuje też ruchu drugą stronę dzielnie eliminujemy starych trujących samochodów z naszych dróg nie mamy żadnych obostrzeń nie mamy żadnych dodatkowych opłat za samochody, które nie mają chociażby filtra DPF, a wciąż wjeżdżają do do miast wciąż są po naszych naszych drogach być może trochę kontrowersyjny punkt widzenia, ale uważam, że powinniśmy korzystać właśnie z tych 2 dróg zachęcać do samochodów ekologicznych, ale też odpowiednio restrykcyjnie podchodzić do tych samochodów, które najbardziej zatruwają nasze nasze środowisko, ale ważne, że tak wspomniałem zabili świata pierwszy krok jest program mój elektryk czekamy na tak naprawdę kolejny ruch to jaka pana zdaniem będzie przyszłość rynku motoryzacyjnego czy już niedługo we flotach pojazdów dominującym napędem będą faktycznie silniki elektryczne tak uważam, że w przyszłości będzie zdecydowanie elektryczna w latach, a wg naszych szacunków ten boom zmian mam nadzieję, że zacznie już niedługo to kwestia 3 może 4 lat już bardzo wiele firm ma swoich planach długoterminowych, a w naszych klientów uwzględnia samochody elektryczne i to bardzo krótkich okresach mówimy nawet o okresie 2025 roku i mówimy już o wymianie 5075, a nawet 100% floty ma flotę zeroemisyjną to są dla nas bardzo bardzo ważna informacja także bardzo ważne kierunki rozwoju co nas cieszy, bo jako gwarant to co miała wcześniej mocno postawiliśmy na samochody elektryczne chcemy produkować jak najwięcej samochodów elektrycznych, aby w 2050 roku tak naprawdę produkować tylko samochody samochody elektryczne mamy nadzieję, że też ta zmiana naszej naszej mentalności znana jako sposobu podejścia będzie właśnie powodowało to, że samochód elektryczny będzie chętnie wybierany także przez samych użytkowników oczywiście można narzucić przez przez firmę, ale też dla nas ważne, aby użytkownicy tych samochodów także mieli świadomość dobrego wyboru oraz pewności, że samochód spełni wszystkie ich wymagania dlatego czekamy na to na ten boom zmian natomiast lata widzimy przyszłości, ale też o to też w oczekiwaniu na ten boom samochodów elektrycznych na ten powiew wielkich zmian w motoryzacji dziękujemy panu za wszystkie informacje naszym gościem był dzisiaj Marcin Paciorek kierownik sprzedaży flotowej marki volkswagen w Polsce jeszcze raz dziękuję bardzo, dziękuję również panu dziękuję państwo i zachęcam do skorzystania z oferty samochodów elektrycznych do, a przede wszystkim do spróbowania jazdy tym samochodem, bo naprawdę jest fascynująca daje dużo dużo dużo radości także dziękuję jeszcze raz i myślę, że w takim kierunku zeroemisyjności będzie podążać naprzód dziękuję panie Marcinie na pewno warto spróbować jazdy samochodem elektrycznym warto jako także przedsiębiorca także klient prywatny indywidualny rozważyć zakup takiego auta w przyszłości raz jeszcze bardzo dziękuję dziękuję również naszym słuchaczom kłania się państwu Tomasz Szmandra do usłyszenia auto firmie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: AUTO W FIRMIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA