REKLAMA

Test: Fiat 500

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-13 19:40
Czas trwania:
12:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan wtorek ta sław oraz, czyli nowy samochód albo stary samochód odświeżony Atu mamy zupełnie nowy samochód Fiat 500 i to nie jest ten Fiat 500, z którym mieliśmy do czynienia przez ostatnie parę lat on bardzo zmienił pamiętasz ten Fiat 50314 lat 2007 rok ile to było to nie było żadnych generacją cały czas albo odświeżane albo była dodana hybryda Rozwiń » pamiętasz albo jakieś inne wersje nadwoziowe kabriolet był chyba między czasie nie ma czym jeździliśmy była też wersja elektryczna przecież inaczej wyglądające niż ta, którą my wezwana została tak w stanach i to chyba też już dość dawno 8 lat temu na to teraz mamy prawdziwą drugą generację modelu przypomnę, że ostatnie nasze doświadczenie z fiatem 500 polegała na tym, że dostaliśmy hybrydę z sześciobiegową manualną to jest silnik 1070 koni tej chyba tak bardzo akty nie krytykowała mnie tak bardzo nie odpowiadało tylko żona była dość ociężałe no to nie był sprawny samochód tam praktycznie ten silnik 12 to też przecież przez wiele lat nie był modernizowany był w międzyczasie silnik TwinAir pamiętasz takiemu 2 cylindry no dobrze przejdźmy może do tego elektryka, bo to jest zupełna nowość oni też inaczej wygląda przecież to to znaczy tak światem 500 jest ten problem, że nie ma problemu to jest samochód produkowany od 2007 roku w Polsce w dodatku samochód, który cieszy się doskonałą opinią na rynku aut używanych za wiele różnych zalet, ale kilka takich podstawowych to to, że są samochody proste bezawaryjne nierozumiejącą, bo ocynkowane pięćsetka wyszła fiatowi fenomenalnie tak samo zresztą jak panda no ale trzyma cenę, bo one przecież takie nie były tanie to są dość drogie samochody wciąż trzyma cenę utrzymać i to samochód Zobacz produkowane w niemal niezmienionej formie 2007 roku kilka narzeczoną w zeszłym roku pojawił się nowy silnik to były po drodze silnik 14 był silnik 14 turbo oparcie był silnik wersja sport właśnie będą walczyły nieźle 6 Multijet 1 już za 13, ale podstawa to zawsze 1269 koni ten silnik do zeszłego roku wytną właśnie pojawia się już tak co się zmieniło na rzecz po drodze był facelifting to tam na korzyść wyszedł we wnętrzu, bo to wnętrze przestarzałą szybko facelifting 6 lat temu w stażach łosie zupełnie się szczególnie zup zupełnie szóstą nie zgadza pan, że Fiat 500 samochód, którym uwielbiam jeździć oczywiście nie tą najnowszą hybrydową wersję, ale bardzo bardzo by nim jeździć moje oczekiwania względem elektrycznej pięćsetki były spore i na szczęście nie rozczarował mnie ten samochód to tak powiem od końca no dobrze to zacznijmy od wyglądu na pierwszy rzut oka widzisz na pierwszy rzut oka widzisz, że to jest 500, ale zupełnie inaczej i są nawet nie wygląd tego samochodu, bo to można by było nazwać faceliftingu, gdyby nie to, że widzi, że żadna blacha się nie zgadza, że tutaj wszystko narysowane odnowa, chociaż ktoś, kto rysował patrzył bez cienia wątpliwości co wiesz ten ten samochód wciąż niewielki norma patrzy na wymiary, żeby metr, ale ktoś rok już prawie metr 7360 długości to wciąż jest niewiele przecież tylko oczywiście elektryk, więc dość ciężki 1300 kg bagażnik niecałe 200l, ale pod ja mówieniem czy to ty powiedział, że się podobać nie podoba mnie się podoba nowy świat 500 jest nie walczyliśmy z zewnątrz to jest bardzo ładny to jest taki dość bardziej masywny samochód, ale na szczęście nie przesadzono jest to ta stylizacja, więc przyjemne i ten nasz kolor to był taki kolor, który często jest wybierany w tym świadczenie nie wiem chyba można inne wybiera się jakiś taki błękitny, ale też ładny prawda, ale wnętrze zupełnie inne słuchaj we wnętrzu można to było takie samo co jest świeżością, ale taka suma rzecz naprawdę bardzo bardzo przyjemna dla oka dla obsługi słuchaj fajnie pięknie, ale jedno zastrzeżenie stary 500 ca stara pięćsetka była wśród tak nie ma zdania do taka była urocza nie będzie, że urocza i była retro w środku, a teraz ma samochód, który trochę niespójne, bo jest retro na zewnątrz zupełnie, a na oczywiście miły przyjemny dobrze zaprojektowany funkcjonalny wygodny w środku, ale bez tego jest bez tej wartości dodanej przy pomocy w 2007 roku Sławek jak patrzyłeś na biało pięćsetki widziałeś ten biały plastikowy kajak jak ładny panel w środku myślę kurcze to do tej pory wyglądasz jeszcze coś jest ważne, że nie wspomnieliśmy o tym, że ten samochód ma 3 wersje takie nadwozia nasz hatchback 3, ale poczekajmy jeszcze coś co odnosi się do tego, że wg mnie nie stracił takiego swojego charakteru natomiast środków faktycznie, jeżeli wsiadasz do środka nie wiem czym się dziś to nie przyjdziesz do głowy, że to jest świat 500, bo ma inne zupełnie nie ma konsoli środkowej staruszka zegary są inne, ale czy ja wiem, że to jest źle notesu elektryk to jest nowa generacja nowa era od 1 oraz, że elektryk z Żarek nie może być ładne w środku, ale się podoba on jest inny bardzo inna dobra tylko, że elektryk nawiązujący do retro to znaczy, że nie może być retro środków, bo nie ma retro w środku na konsoli środkowej za grosz to prawda, ale okej taki mieli pomysł ja to kupuje, a tutaj faktycznie przypominam sobie teraz zdjęcia odbył retro bardzo retro, ale wiesz co powiem, że możemy się to już trochę znudziło będę bronił tej nowej stylizacji dobra tak tak będę bronił przypomnę 3 wersje nadwozia trzydrzwiowy hatchback w naszych rękach kabriolet takich choćby 3+1, czyli takie małe drzwiczki z tyłu, który może otworzyć by łatwiej było tam mieć dostęp prawda do tego samochodu nie widziałem tamtych na drogach dzisiaj ten daleko nowe go nie widziała pani jednak dopiero ta jest mało, aby tak, abyśmy musieli zauważyć, bo one jednak dość charakterystyczny no dobra Otóż jeśli chodzi o ocenę wnętrza różnimy, ale ja 1 rzecz na pewno podkreśla i tu się z tego nie wycofam dusz łatwa obsługa tak nie zapominajmy, że to jest świat 500, że nie ma retro nie ma tego wnętrza, które było, ale naprawdę to co świat zrobił z obsługą tego ekranu dotykowego tona to jest duży skok naprzód to jest tak jak w hondzie Jazz łatwa obsługa to się podoba otwierają też o jakość na drzwiach ani na zgłaszali centralnej szkole jak w nowych dać jak tak będę przypominał no to DSA jeszcze powinni przedłużyć drzwi, bo ja nie mogę z tym pogodzić no dobrze, czyli mamy podoba nam się obsługa, a jakość wykończenia, bo uważam, że za tą cenę no to musieli coś zrobić przyzwoitego tam nie ma takich niedoróbek rzucających się na pierwszy rzut oka samochód kosztuje minimum 100 000 bez paru złotych tu i tak jest całkiem niezła cena słuchaj co prawda z bardzo słabą baterią czy zbawca istotniejszą rolę ma daje zasięg WLTP 185 km 24 kilowatogodzinę, a może coś kupić akumulator 42 kilowatogodzinę 320 km to był granica w cenie pomiędzy 12, a no to silnik jest przy czym przy tej okazji mocniejsze różnica w cenie 99 500zł kosztuje podstawowe podstawowa wersja 136 kosztuje moment nie jest to 27 kosztuje tata taka mocniejsza wersja 118 konna tak no ale toteż duża różnica jest prawie 30 000, ale wiesz co z tego co widzę w Polskim konfitura to, że najsłabsza wersja na występy ta została ona występuje tylko 1 wersji wyposażenia z tego co widzę to jest niedostępna nawet ani cabrio ani w tym, ale państwo powinna być dostępna pod tą ceną można by tu zawojować rynek, bo nie nie wspomnieliśmy pamięta się znalazło to cena mini AK nowego to jest około 140 000 elektrycznego, ale zobaczmy konkurenci sporu tańszych konkurentów takich, które rzeczywiście Skoda Citigo tak co tam bufon, ale Sławków Fiat 500 nigdy nie był konkurencją skody Citigo, a więc hamują rachować 30 ta kwota 421000, ale ja mu mówię, że mógłby być dostępnym tanim elektrykiem o tym mówię w miarę tani mają średnio wychodzi to nie odpowiada ja wiem czy nie o to chodzi, jakby 100 000 miał to być łatwiej chyba przekonał do tego samochodu niż za 140 stabilność Zobacz no dobra Tokaj Tomasz Pieniak ile 140 000 opel corsa Peugeot 208120 parę tysięcy tak Zoe to tam oni sami to blisko 100124 LOK noc tani nie jest powinien być dostępny najtańszy wg mnie no dobra ruszymy nie może co my mieliśmy zasięg 300 teoretyczny dało się przejechać 300 słabo problem, bo tutaj nie dało tego samochodu naładować wieś nie współpracował ten samochód z stacją ładowania był z nim problem rozłączył się po 10 minutach, czyli tam w ciągu 10 minut na kilkadziesiąt kilometrów dróg udało naładować ale, ale na tym się kończyło powinni już Niechciał ładować by jakiś problem został zgłoszony do fiata 1, a tyle z kronikarskiego obowiązku o tym na czy się dało jesz zauważyłam i myślę, że będziemy tutaj pod po podkreśla podbijać, że im więcej tymi samochodami elektrycznymi jeździmy tym coraz częściej uświadamiam sobie, że każdy z nich wymaga przyzwyczajenia i że każdy z nich już wydawały się kiedyś żona się nie będą się tak bardzo różnić on się tak bardzo od siebie różnią nawet nie wiem czy nie bardziej niż samochody spalinowe od siebie to dało domyślenia, kiedy elektrycznego mini Coopera przesiadłem się do elektrycznej corsy i te samochody są tak diametralnie różne są tak bardziej różna niż spalinowa corsa i spalinowymi no teraz mamy ogromną ofertę swojej ponad 50 modeli tak jakby zerknąć dokładnie, aby nasz zaskoczony, że dlatego już na polskim rynku oferowanych ręcznych jest będzie tego coraz więcej takie czasy natomiast jeśli chodzi o pięćsetka to bardzo udany samochód trochę za krótko po jeździłem, żeby móc coś więcej powiedzieć podoba mi się też, a zwraca na siebie uwagę jest włoski, ale to w tym szerokim rozumieniu tego słowa, a wiesz on jest przede wszystkim jest dla mnie jest taki świeży nie porównuję go ze Starym tak samo świeże jak Honda Honda ma 1 wadę, że zasięg niestety jest bardzo różni od teoretycznego miał być wieszcza, ale zimą mieliśmy no i będziemy mieli za miesiąc zobaczymy co będzie co dalej będziemy mieli go na 3 dni warunkach letnich niech się sprawdzi oby trzymam za to kciuki no, więc w sumie też uważam bardzo udany bardzo ładny samochód świetnie wykończony i fajnie jest słuchany 9 do setki naprawdę otrzymasz drogi to nie jest tak rządzi gdzieś ucieka żądaliśmy szykuje nawet nie ma umowa tego układu kierowniczego w rolni, których już nie nie chce nie przypominam sobie dokładnie, który był najgorszy, ale wiesz elektryka ani niektórych spalinowych normowany umowa ty układ kierowniczy dla mnie dyskwalifikuje jakiś model tego nie było się w ogóle nie męczyłem to naprawdę Super auto Super może przesadzam Super, ale bardzo udany samochód tak bym powiedział jest wśród moich na tym kończymy w takim razie kłaniamy się pięknie bohaterem odcinka był Fiat 500 w wersji elektrycznej najnowsza generacja koniec pięknej do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA