REKLAMA

Sprzedaż aut wodorowych, stacje ładowania samochodów elektrycznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-14 19:40
Czas trwania:
12:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór środa troszkę sobie po spekulują na temat przyszłości jak sobie wyobrażamy zacznę od wodoru potem będą też coś elektryka, a i tak z równą albo może zdiagnozuje, dlaczego ten wodór tak marnie się rozwija stany Zjednoczone pamiętasz ostatnio mówiliśmy o Hyundai Nexo cenach promocjach jak ten samochód się tam sprzedaje ja dotarłem do takich Rozwiń » informacji tym razem już nie Visa jest tylko jest inny portal Insights i wiz, czyli też o samochodach elektrycznych wiadomość smutna dla fanów samochodów wodorowych tam jest podsumowanie sprzedaży samochodów wodorowych w stanach Zjednoczonych parę lat był wzrost najwięcej sprzedano w 2018 roku, czyli 3 lata temu prawie tyle samo troszeczkę więcej w 2017 od tamtej pory obraz, że sprzedaż samochodów elektrycznych w stanach Zjednoczonych, który jest bardzo ważnym rynkiem stany Zjednoczone Azja Europa to tutaj jeszcze niespecjalnie liczy w tym, ale stany Zjednoczone i Azja głównie Korea to rzeczywiście są mocni gracze tam jest też najwięcej stacji ładowania w samej Kalifornii 40 kilka, więc to jest dużo, ale jak jak to spadało 201912% natomiast w ubiegłym roku spadek sprzedaży samochodów wodorowych w stanach Zjednoczonych to jest ponad 50% sprzedano ich niecałe 1000 sztuk rok wcześniej ponad 21000 mil raj 500 sztuk spadek o 23 Nexo 200 sztuk spadek o 20% ta Honda wodorowa, której też mówiliśmy tydzień temu 230 tak około 200 sztuk patrzę na ten wykres na nie nie wygląda obiecująco ale, żeby ogłoszone w zeszłym roku Sławku głowę do tego, żeby samochody wodorowe, ale miał głowę, żeby kupować elektryki, których sprzedaż wzrosła w Europie do 10% obrysy 10% nowych samochodów w Europie są elektryki w Europie jak kto wszyscy, bo pana żona masz zwolennik Motor nie ma aż pozwolono właśnie, więc pozwoli przejść do Korei, że nie także teraz krytykuje, że ten napęd wodorowy nie ma zupełnie przyszłości przenosimy się zupełnie inny kontynent do lidera do Południowej Korei i wyobraź sobie rekordowa sprzedaż w Południowej Korei maj tego roku po raz pierwszy w historii, bo tam rośnie Nexo ciągnie samochody użytkowe ciągnął po raz pierwszy miesięczna sprzedaż samochodów wodorowych w Korei Południowej przekroczyła 1000 sztuk, więc Zobacz to rocznie będzie kilkanaście tysięcy porównań ze Stanami Zjednoczonymi tam to zaczyna buksować błotku albo się cofać, a tutaj to się rozwija i zdecydowanie korę Kora jest w tej chwili liderem jeśli chodzi o sprzedaż samochodów elektrycznych no i pewnie się tam będzie rozwijać 1 kraj, w którym rzeczywiście bardzo dużo się dzieje jeśli chodzi o elektryki pytałem się ostatnio w ostatnich kilku dniach i toyocie hyundaiu jak z tą stacją ładowania samochodów wodorowych w Warszawie będzie Poleczki 2 i potwierdza to jedno drugie źródło zupełnie niezależnie, więc trzymajmy kciuki, żeby ten termin wrześniowy został dotrzymany, żeby szlabanu nie było nie będzie podobne ogólne ma być ogólnodostępna zobaczymy poczekajmy do września dodał, że skoro przyszłości motoryzacji jesteśmy, a takim hasłem, które dość często się pojawia i które na pewno nieraz państwowy łapali, chociaż my tutaj jak rzadko używamy to jest, a HH zapomniałem tak rzadko na tak rzadko tak rzadko używane z nie chodzi o 0 emisyjność tylko chodzi o o jejku to, ale ma od końca tym odpowiedź dobrze no do pory w Amazonie, bo mówił, że coś co gorsza firma może, więc firma Porsche chce być firmą neutralną o neutralną klimatycznie tak to nazwijmy do roku 2030, a w tym momencie całość emisji na całość, jeżeli weźmiemy pod pod uwagę całości emisji całej firmy Porsche całego tego cyklu produkcyjnego związanego właśnie z produkcją samochodów to 20% tego śladu co 2 za 20% odpowiadają poddostawcy to jest 1300 firm z całego świata, które produkują różne części podzespoły również w Polsce do do tej samej lodów i ona wszystkie muszą stać się muszą się przerzucić na odnawialne źródła energii taśmy podpowiedzą co to jest takie zdanie takie z nie wiem no jak doprawdy nie wiem, jakie ma być zdaniem neutralność neutralność klimatyczną istnieje takie co ja oczywiście tak to pewnie, że tak, więc chodzi o to, że jeżeli jest dostawcą chodzi o maksymalne ograniczenie emisji co 2 wszędzie tam motory z dostaw myślę, że wszyscy dostawcy muszą się przenieść na energię odnawialną i muszą być neutralne, jeżeli chodzi o emisję co 2 od poziomu to szóstka to tak ma być no dobrze to tak okej, a w takim razie ja mam coś ciekawego uważam, że ciekawego, bo w porównaniu jednak z Europą to w Polsce nie mamy się czym chwalić zresztą wieloma rzeczami w motoryzacji nie mamy się czym chwalić ale, ponieważ dzisiaj środa przyszłość motoryzacji uznajemy, że samochody elektryczne to jednak jest przyszłość motoryzacji w jakiej formie postać ławki to się fachowo zwaną neutralną misyjna o to jeszcze co innego, ale klimatyczna neutralność kraju zamiennik to klimatyczne tak no, dobrze więc jeśli chodzi o to z liczby stacji i punktów ładowania, bo nie mamy 2 rzeczy, bo stacja tak jak stacja benzynowa punkty to punkty na każdej stacji może być kilka punktów to w tym przypadku przeważnie w Polsce jak wynika ze statystyk to na stacji są 2 punkty, bo tych punktów mamy ponad 3000 stacji mamy niecałe 2000 natomiast są 3 kraje, które są liderami swoich 4 krajach europejskich z tych 3 jest z Unii jest 200 000 ładowarek wyobrażasz 200 000 w Polsce 31000 i 4 kraje to są Holandia 30% Francja 20% tej liczby Niemcy 20 i tam wielka Brytania natomiast są też takie kraje, w których tych punktów jest naprawdę malutką Grecji niecałe 300 w Bułgarii niecałe 200 na Litwie niecałe 200 na Cyprze na Malcie niecałe 100, jeżeli chodzi o Polskę to w Polsce jest niecały 1% wszystkich dostępnych punktów ładowania w Europie no jeśli chodzi o liczbę samochodów jeśli chodzi o powierzchni jeśli chodzi o liczbę ludności to jednak jest kilka procent, ale zobaczymy czy to będzie rosło mam nadzieję, że to będzie rosło zobaczymy bo, bo nadal jest ich za mało, chociaż biorąc pod uwagę, że mamy 12 000 samochodów elektrycznych to jeśli chodzi o punkt ładowania liczby samochodów na punkt ładowania to jesteśmy tak w ogonie kolejna dobra wiadomość wysuszy jaka, że u nas jest 13 tych ładowarek to są szybkie ładowarki, a w niektórych kolan to jest poniżej 10% w Niemczech kilkanaście procent, czyli my mamy bardzo dużo szybkich ładowarek mamy w sumie bardzo mało tych ładować to tak jeśli chodzi o to to są informacje to jest organizacja europejski związek producentów samochodów ACEA, więc tak trochę może chaotycznie to przekazałem, ale tutaj to jest bardzo bardzo długi raporty starałem się takie najciekawsze rzeczy z tego raportu wyciągnąć z naszej krótkiej audycji no dobra mamy taką ciekawostkę, która nadchodzi i zostałem przy czym mamy tak mało mówiliśmy chyba po prostu nie widzieliśmy bardzo o tym, że już w roku 2022, a zostanie wprowadzono coś powiedzieć nie on do mnie nie słucha zostanie wprowadzone obowiązek w nowych modelach aut 2024 roku będzie to już obligatoryjna od 6lipca 2022 roku wszystkie nowe samochody, które będą wprowadzane na rynek będą musiały mieć bardziej rozbudowane obowiązkowe ograniczniki prędkości, a Unii Europejskiej, bo problem dotyczy problem temat dotyczy na razie głównie Unii Europejskiej, ale też coś się po całym świecie rozejdzie tutaj nie ma do tego wielkich wątpliwości zależy na tym, żeby ludzie ginęli na drogach czy zła nie ludzie giną na drogach, dlatego że już za szybko swoimi samochodami tak czy powinniśmy zabrać ludziom możliwość przekraczania dozwolonej prędkości nie, dlaczego nie bierze, dlaczego tak miasto wszystko jest zła to wszystko jest, dlaczego nie mogę palić starymi oponami w piecu nie no wiesz pewnie fajnie było, żeby nie mógł przechodzić na czerwonym świetle tak, a czy byłby za tym, żeby to tak automatycznie ograniczy no nie wiem ja jakoś chyba jestem dość tłumaczy zobaczymy co będzie na znaczy na razie, bo tutaj to wszystko jeszcze nie jest jakoś specjalnie wyszczególniona, ale już w przyszłym roku mogą się pojawić samochody, które będą wykorzystywały technologie, a dane GPS SA kamer rozpoznających znaki drogowe również takich rozwiązań, które już trochę znamy z niektórych samochodów, które np. w trybie Eco niektóre banki wypychają nam pedał gazu do góry by poinformować nas fizycznie, a dotknięciem, że zbliżamy się do miejsca, w którym zaraz zmieni się będzie znak drogowy, który ograniczona prędkość np. jedziemy 90 mamy 300400m do do punktu, które jest terenem zabudowanym i czujemy jak tam się podnosi badał mnie to noga to jak najbardziej dobry pomysł pewnie czasami też już może tego nie zauważyć tną go granicą to 2 znaczy dobra, a to jest przyszłość, która nas czeka za rok za 2 lata za 3 lata będą takie samochody będziemy nimi jeździć zastanawiam się też, kiedy producenci samochodów dojdą do wniosku, że 140 na godzinę to jest naprawdę wszystko, czego potrzebujemy no bo złota volvo i niektóre firmy mówią o 180 jest absolutnie okej no wiele elektryków ma ograniczoną prędkość to Tesla nie ma, ale wiele elektryków Tesli przez morze słychać tam 230 na godzina, ale większość elektryków jednak to jest to 60 z innych powodów myślę też czy popiera znacie prądu to koszmarnie to część już w ramach rady są też nowa i one są przygotowywane na to co będzie w najbliższym czasie również, jeżeli chodzi o ustawodawstwo, więc dobra na tym kończymy kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny w środę Sławek Paruszewski Jacek Balkan zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA