REKLAMA

Kogo kręci polski "Rojst'?

Po sezonie
Data emisji:
2021-07-15 22:00
Audycja:
Czas trwania:
51:55 min.
Udostępnij:

Oto serial w który wpakowano wszystko: PRL, lata transformacji, post-holokaustowe traumy, pedofilie, wielką powódź, gwałt, niewiernego męża, prostytucję, adoptowane dzieci i inne hece. A to wszystko w zaledwie dwa sezony i dziesięć (sumarycznie) odcinków. Rozwiń »
Czy to się mogło udać? Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
po sezonie zaprasza Jakub Janiszewski Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja posadzenie, które dzisiaj mówimy serial Rojst teraz proszę się przyznać, kto wpadł na ten świetny pomysł to rozumie kopia materialna forma jazdę w razem rozstrzygnęli to teraz wspólnymi siłami proszę wprowadzić państwa w temat no dobrze jest w Rojst to jest Polski serial jak tutaj czytam Wikipedii sensacyjna kryminalny, choć dla mnie to jest już na początku dyskusyjne, Rozwiń » który rozgrywa się w małym miasteczku ma miast do małego miasteczka przyjeżdżać dziennikarz młody bardzo ambitny, ale stłamszony przez ojca aparat czeka rzecz dzieje się w latach osiemdziesiątych naj trafia do redakcji, a w redakcji właśnie huknęła bomba mamy zabójstwo mamy morderstwo Mamed trupy i to jest pierwsza część spięcia odcinkowe tylko co uważam już na dzień dobry ogromną wadą, bo ten serial bardzo szybko bardzo dużo daje obietnicę później niestety tych obecnie obietnic nie spełnia IT i pierwszy ten pierwszy sezon był wyprodukowany przez nieistniejącą już Platformę streamingową showmax i narobił też w 2018 roku, kiedy powstał naprawdę dużo szumu bardzo dużo osób oglądało ten serial bardzo dużo osób o nim dyskutowało chyba nie, dlatego że sensacyjna kryminalna intryga kogokolwiek wciągnęła, ale dlatego, że był to pierwszy z pierwszych takich seriali, które nazwałabym seriale premium w Polsce wyprodukowane w Polsce wymyślony w Polsce wyreżyserowany przez nikomu wtedy lub prawie nikomu nieznanego reżysera Jana Holoubka, który przypomnijmy ostatnio zrobił film 25 lat niewinności sprawa Tomka komendy, który naj jest reżyserem, który wyraźnie, że te lata poprawił swój warsztat pracy wtedy pamiętam rzeczywiście wszyscy wszyscy ten serial oglądali wszyscy oni rozmawiali, bo pokazał niesamowity sposób jednak moim zdaniem lata osiemdziesiąte klimat scenografie nastrój bardzo to było przyciągające i zupełnie w Polskim kinie, a na pewno w Polskim serialu nieznane płotem oczywiście showmax zniknął z naszego tutaj lokalnego podwórka myślę, że niestety bo gdyby dalej inwestowali w rozwijających się kolejne produkcje być może mielibyśmy więcej ciekawych seriali na rynku ten serial razem z kilkoma innymi produkcjami przejął Netflix wyprodukował drugą serię nie wiem czy w ogóle w zamierzeniu ta druga seria miała powstać czy nie dzieje się w latach dziewięćdziesiątych w tym samym małym miasteczku z tymi samymi bohaterami, do którego znów przyjeżdża nasz dziennikarz grany przez Dawida ogrodnika już nie jest młody już nie jest piękne i dobrze się zapowiadający, ale jest typowym prawdziwym pampersy, kto w latach dziewięćdziesiątych pracował w mediach ten wie jak tacy młodzi gniewni niepokorni beznadziejnie niewykształceni młodzi dziennikarze wyglądali jest pampersa przyjeżdża zarządzać i znowu mamy zbrodnie znowu mamy historię, ale tym razem główną postacią taką takie mam wrażenie, które tutaj czy przed 2 postaciami, które napędzają ten świat jest pani detektyw i nie wiem jak w Polskiej nomenklaturze nazwać śledczych w każdym razie para takich policjantów, którzy próbują rozwikłać zagadkę zabójstwa pojawiają się wątki z pierwszego sezonu i znów mamy myślę, że ciekawszą trochę tę historię bardziej rozbudowaną, ale przede wszystkim znowu mamy bardzo taki fajny świadomy po powrót do klimatu lat dziewięćdziesiątych do pewnego do pokazania pewnego świata ja mam co do tego serialu sporo wątpliwości, ale jeśli już wdarła się do głosu to na początku chciałabym powiedzieć, że mnie ja wiatę serial niezwykle cenię za oprawę scenograficzną zawsze tutaj w audycji narzeka na to, że Polska scenografia jest po prostu wyobrażenie sobie, że postawię krzesło z epoki to od razu mamy epokę, a tutaj ta scenografia jest niesamowicie drobiazgowa i to nie na poziomie takiego myślenia, że postawię sobie kawałek, że nie wiem, że wszystko tylko rekwizyty, które grają są w kadrze tutaj zbudowany cały świat i to ogromnie ogromnie rzetelnie drobiazgowo tak naprawdę nie zgadzam się tylko 1 rzecz w latach osiemdziesiątych nie było open Space w Polskiej prasie, ale oprócz tego wszystkie elementy tutaj siedzą pracowała chciałbym, że padł tutaj nazwisko scenografia to jest Marek Warszewski, który jest 40 paru letnim scenografem jest dosyć dużym dorobkiem natomiast naprawdę wydaje się, że są to co tutaj wyprawia to to przechodzi ludzkie pojęcie, kiedy państwo zobaczą listę osób, które pracowały w pionie scenografii charakteryzacji kostiumu to ona jest większa niż liczba aktorów i jeszcze druga rzecz związana bardzo się cieszę, że ktoś wreszcie zainwestował we fryzjera na planie po Fryzję w fryzurę, które są elementem budowania tego świata naprawdę to jest pierwszy raz od bardzo bardzo dawna, kiedy naprawdę widać, że ta praca scenograficzna została wykonana by tutaj miasto grafiki szerokim aspekcie została wykonana bardzo rzetelnie bardzo twórczo i bardziej mi się chyba wszystko podoba niż czy cała oprawa nie sam finisz sama historia no to cele na dzień dobry ja mam wrażenie, że ta historia znaczy, że rzeczywiście scenograficzna pieczołowitość też rozmach, bo tutaj też ten rozmach jest widoczny, choć w tym jak sprytnie jest odtworzone zalane przez wielką wodę miasteczko mówimy o tym, że historia 1007. roku dzieje się oczywiście gdzieś na Dolnym Śląsku, gdzie oczywiście wielka woda powódź Tysiąclecia zalała wszystko łącznie tam piwnicami wszystkich możliwych instytucji co też jest ważnym elementem tej historii nie sam sposób tego jak ten świat został od od rysowanych i odtworzony na ekranie, a lepiej raz gorzej ja momentami poczucie takiej pewnej skrajności sztuczności niektórych zabiegów to jest coś co zarzuca wszystkim polskim serialem chodzi o umiejętne wykorzystywanie muzyki do przywoływania epoki jest zawsze takie natrętne powiedział my robione często z pewną taką nad świadomością historyczną dlatego pewnie wrócimy natomiast myślę, że problem tego serialu jest fakt jako zahaczyła się to, że w tej pozostałymi bohaterami czy i dwójką dziennikarzy młodym wyjadacza, który już teraz jest takim wynikiem pampersa i stary wyga, który nadal jest na krawędzi alkoholizmu i nadal jest na wieczny jakimś kryzysie egzystencjalnym mamy kolejnych bohaterów wraz z nimi kolejne wątki mam poczucie, że ten serial cierpi na cierpienia jakąś cechę z Raczkiem umysłową chciałem powiedzieć wielowątkową zbyt daleko nie będę tutaj po prostu granicznego mamy do czynienia z kilkoma warstwami w głównym śledczym, po które w ogóle zostają zaproszeni do tego serialu dotyczy chłopca znalezionego na przerwanych wałach przeciwpowodziowych no tutaj nasza policjantka o romskich korzeniach akurat jest ciekawej i miły jakoś inne niż dotychczas totalnie historyczne to prawda natomiast bardzo ciekawe jest to, że zaczynamy z 1 wątkiem idziemy zatem śledztwo to za chwilę okazuje się, że mamy do czynienia też drugie śledztwo w sprawie porwanego syna lokalnego biznesmena, a onegdaj perskie kacyka natomiast to jeszcze nie wyczerpuje wszystkich śledztw wyszła jeszcze trzecie śledztwo, które jest dość ostentacyjnie nam tak importowanej wszczepiane tą strukturę, gdyż mamy w tej opowieści czasu drugiej wojny światowej na temat obozu i grobów po grobu znajdujące się na terenie dawnego obozu, w którym Polacy po wojnie przetrzymywali Niemców i te mroczne tajemnice miasteczka, która może ujrzeć światło dzienne, a wielu robi wszystko, żeby ta taj co nie wyszła na jaw po świeże 3 historie sikanie bazują zupełnie niektóre z nich zanikają tak jak historia porwanego syna może nie taką efemerydą te się pojawia tylko pewnie jakaś dziura w scenariuszu twórcy widzą, że wiozą pali zadyszkę winnym wątku wtedy przypominają o tym o tym motywie porwanego syna idziesz tam zaczynają otwierać wypełnić tę przestrzeń fabularną, a po co jest historia wojenna tego nie wiem oficjalnej stronie ja chcę się teraz wtrąca, bo wydaje mi się, że to co Bartek powiedział to tak elegancko ładnie analitycznie bez inwektyw jest dokładnie co ja chciałem powiedzieć tylko dużo mocniej to znaczy my za ten serial jest po prostu umysłowy burdel na każdym 1 poziomie takiego bałaganu tematów koncepcji pomysłów intelektem nie widziałem dawno nie wiadomo, czego doprowadzi to sprawę, że wszystkie tematy się by nie, tyle że kanibali żyją to jest prawda, ale się banalizują to znaczy to jest o niczym to jest tak jak tak jest tak pisze Katarzyna Bonda na 5 stronach mamy zabójstwa rytualne pedofila to też musi być pedofil oczywiście i co nie tylko i to się tak jakby nagromadzenia coś co pani nie wiem tworzyć atmosferę społeczną, ale to nie jest atmosfera osiemdziesiątych i na pewno dziewięćdziesiątych w latach osiemdziesiątych temat pedofili praktycznie nie istniał nie było nawet na NATO języka sensownego temat jest w relacji czy historii wojennych w ogóle był kompletnie martwe i nie zaistniałby wtedy to nie jest także lokalne społeczności tym żyły tylko myśmy o tym wiedzieli nie są tematy dużym stopniu przywołane obecnie bardzo dobrze, że są przywołane nie ma nic przeciwko temu uważam, że to słusznie natomiast nie znaczy, że to, że dobrze tak uniwersalizm Asia tych tematów rozciąganie w czasie, jakby były taką gumą gaci wywleczony po prostu nie wiadomo proces to jest dobry pomysł uważam, że to jest kompletnie kontrproduktywne mało tego uważam, że tłumaczenie obozem w lesie jakieś mordów dzieci współcześnie staż jakąś potworną instrumentalizacją tematu Holokaustu owych takim jakby taką jakąś koncepcję metafizyczną, z której wynikałoby, że te przestępstwa Holokaust teraz widzimy ten życie tak jakby coś takiego chyba tutaj zaczyna, gdzie się wysnuwa z tego serialu to strasznie nie podoba uważam, że to jest po prostu na jakimś poziomie fatalne i że w pewnym sensie ja mam duże wątpliwości czy scenarzyści w ogóle umieją pisać scenarzyści tego serialu cień w ogóle wiedzą co zrobili, bo moim zdaniem to jest przede wszystkim dowód na to, że nie umiesz skonstruować sprawnej akcji, że nie umie zrobić dobry fabuły tylko cały czas wprowadzać takie efekciarskie jakieś pomysły, które mają tutaj z nami jakoś tak wstrząsnąć zaszokować dodać trochę BIK dla tego wszystkiego, bo nie wyższa niż zrobić ten wątek kryminalny tak, żeby to było ciekawie, bo nie wie jak masz napisać te postaci zupełne były od siebie jako różne, bo niewiele można pisać dialog ci ludzie rozmawiają strasznie rozmawiają po prostu to bardzo podobne do Langa jeśli chodzi o poziom dialogów chyba trochę gorsze, ale jak równie jesteśmy równie złym świecie w złym, ale nie nie znaczeniu, że to straszne świetle świec źle napisany ja muszę powiedzieć, że mnie przygnębia jest to myślałem Boże na ten jak jak to tak ma być to jest serial dyskutowano też serial uznawany za ważne tak jak powiedziałem ten serial, który ludzie się kłócili ta Polska ten nie ma nic do powiedzenia światu po prostu nic nic, jeżeli się wypływamy coś takiego uważam, że serial premium, którzy nadal jest niestety latem, bo dobrze wygląda etykę chciałam dodać, że przed naszym spotkaniem opowiadałam komuś o tym serialu na tak opowiada o tych wszystkich, że te Dziennika, że od tej inscenizacji i w końcu po 10 minutach mojego PE perorował Ania usłyszała pytanie dobrano, ale i na czele, o czym to jest momencie w związku na planie no zabójca jakże proste jak teraz potrzebował szkoleń dwudziesty będzie, więc wszystkie rzeczy obcych to jest oddajemy właśnie co powiedziałem, że to jest burdel na ten burdel zupełnie nie tylko 3 wątki, które walczą ze sobą czas antenowy, ale jest też kilka takich wątków, które wydają się wycięte z jakich klisz, ale doklejone tak cokolwiek na siłę, czyli np. wątek właśnie sekty jak przedstawiana jest są ich owi świadkowie Jehowy mamy do czynienia z kimś takim rzucaniem takich okruchów, które mają dla nas mieć jakieś znaczenie mają nam coś obiecać, a to się w ogóle nie nie spełnia ta obietnica w ogóle nie zostaje właśnie właśnie dokładnie teraz pójść na ten drugi sezon, który troszkę lepszy od pierwszego nie zaś taką, że nadal jak pierwsze, ale też drażniące, dlatego że choćby spójrzmy na to NATO bohaterkę prawda on jest nieźle zagrana Magdalena Różczka podział daje radę w tym zestawie, jakby w tym zakresie, który dla nich stworzono ten jakby tego, że tak mamy postać ramki w policji to samo w sobie, bo bardzo ciekawe, kto chciałby się czegoś dowiedzieć w ramach, czego się policji, żeby sensownie napisać jeszcze czegoś o kobietach kobietach romskich i o kobietach w latach 90 i kobieta w latach dziewięćdziesiątych Roma w latach dziewięćdziesiątych już jest skala wyzwań dla scenarzysty taka, że mógłby siedzieć rok robić liste zielone napisy 3 tygodnie kurcze pieczone już po prostu w tym momencie to nie strzela Żyłka, bo myślę sobie nie można tak pisać niemożna tak pisać można tak pracowni można zawracać potem ludziom gitary czymś co jest nie robiono na każdym 1 poziomie po prostu to jest dla mnie nie do przyjęcia, bo za bardzo widzę to fast Ryga i ponieważ nie ma pomysłu na to jak te wszystkie rzeczy wygrać to ta ROM ROM o VAT w tych diety jest jak ryba jest po co po po co znowu instrumentalizacji jakąś mniejszość tylko o to, żeby wprowadzać do obrazka odpowiedzieć sobie jesteśmy tacy otwarci to głupie po prostu podobnie jest wątkiem, który oczywiście też wrażenie, że został wczoraj tak odchodzę z takiej listy Todo list, którą trzeba przejść, żeby zrobić współczesny sobie prawo czy właśnie musi być wątek homoerotycznej dyrektor powiązań jest nie rozwinięto ani na polu społecznym, a na polu psychologicznym zupełnie nie ma nie wiemy nic o tej relacji, którą obserwujemy pewien, że istnieje, ale ona nie ma żadnej wartości żadnego też ciężaru gatunkowego po prostu, więc ani nie znaczy nic dla bohaterów jako osób ani dla tego świata też, bo nie konfrontuje ani na chwilę tej Homo seksualności ze światem, który jest otaczającym światem przesłałem wszystkie problemy tego sezonu drugiego nie jest to Kasper Bajon i Jan Holubek napisali ten serial na podstawie scenariusza filmowego zdaje się Pawła maślany i Marcina Wrony czy jak na pewnej gotowej historyk, która nie była całą pewnością opowieścią o dziennikarzach z pierwszego sezonu i nagle wzięli te historie, zupełnie jakby, o czym innym i próbowali ją wykorzystać jako element opowieści osadzając ją wszy mając ją do świata wcześniej stworzyli świata dziennikarzy tam właśnie takich ciągle rosną ich nieco tego rządu morskiej Andrzeja Seweryna i takich postaci, które właśnie były może znaczny kartami ale by oryginalne w sensie na tyle oryginalne na ile ta formuła pozwalała bez tutaj przecież nagle mieszają się tali kart zapewnia pojawiają się pewne karty różnych gier, ale też pierwszym sezonie bardzo dużo zresztą ja też bardzo dużo ludzi zarzucało pierwszemu sezonowi to, że pierwsze odcinki, gdzie ten świat zbudowany rzeczywiście w jakimś sensie posuwają akcję do przodu ten ten świat powstaje i nagle szybko trzeba było jakoś tę sytuację zamknąć, więc byle jak szybko szybko szybko oraz Czech wszystkie wątki zostały mniej więcej rozwiązane połowa wątków, gdzie się w ogóle zgubiła jakieś czym jest realistą i tajemniczy las w ogóle i tutaj teraz postanowiono, gdyby tak jak mówisz z 1 strony dokleić do innej historii historia tamtego pierwszego sezonu, ale z drugiej strony też domknąć to, czego co co nie zostały domknięte w pierwszym, czyli dopowiedzieć rzeczy, które nie zostały opowiedziane w pierwszym sezonie, ale jeszcze, czego nie mamy kraju ale, ale myślę, że taka była intencja i która spowodowała ten chaos pewnie tak, ale nie ja uważam, że to nie wynika z czego bronienie inspirowali w ogóle nie ważne oni nie umieją rozwiązywać żadnej sytuacji dramaturgicznych żadnej każdą 1 zamyka jego zaklejają mordę tej sytuacji następną sytuację to nie jest rozwiązywanie to nie jest pisanie to jest po prostu uciekanie od sytuacji, którą wprowadza nie rozumieć na czym polegała rola dziennikarza w PRL-u to się wdowiec nie wprowadza wątek, jakby dziennikarskiej i ca twoja wiedza ewidentnie sprowadza się do tego, że niektórzy taką metodę, że pisali swoje teksty to potem chcieli na kawałki i naklejanie na na kartkę, żeby zobaczyć jak to się montuje, ale ten chłopak, który tak mechanicznie mówi to Dawid ogrodnik, który w ogóle nie gra jest jakąś takim drewnem po prostu prze potworny reżyserska to też nie jest dobrze zrobione, bo każdy gra tak jak natura dała tak jak mu natura dała talent albo jego sprawność jak się tam przez czas kariera rozwinęła tak gra, ale i też różnica poziom jest po prostu skandaliczna jest po prostu kompletnie drewniany ogrodnik jest nie wiem świetna świetna Muskała prawda to są jakieś takie w ogóle postaci z innych filmów, jakby wzięte z innych rzeczywistości aktorskich, ale też jeszcze to osobny wątek chodzi o to, że tu nic nie jest scenariusza dobrze rozpracowane nic ani wątki Polsko-Niemieckie ani postać Seweryna ta postać tego starego faceta jest dobrze przemyślane napisana wymyślona ani tego młodego dziennikarza co pcha do tego zawodu są właściwie chcę robić ani to jak oni mogą pracować co im wolno, czego nie wolno też nie jest dobrze pokazane, dlatego że w PRL-u przy całym naszym przekonaniu, że była to epoka zniewolenia rozwinęła się coś takiego jak Polska szkoła reportażu dziennikarskiego i ona właśnie bardziej wtedy była niż w latach dziewięćdziesiątych, bo wtedy reportaże były rzeczywiście bardzo dopracowane przepracowane po to, żeby opowiedzieć nimi sugestywnie bardzo często polityce rzeczywistości społecznej, uciekając cenzurze na rozmaite sposoby to był bardzo sprytne metody obrazowania świata tego w ogóle nie ma to jest tak już łopatą przez złe, że to po prostu aż boli, więc ja mówię, że po prostu dla mnie ten serial jest nie do zniesienia, ponieważ każdy 1 wątek, który tutaj się pojawia jest robiony na zerowej wiedzy na zerowym rozpoznaniu zerowym zrozumieniu tematu i za chwilę się pojawi następne też jest zerowy mało tego jedna z rozwiązań i wszystko szalenie brutalne kurwa pada po prostu co drugim zdaniu w co drugim zdaniu ktoś musi wypierdalać albo Pierre de la po prostu tylko także są wszyscy rozmawiają oczywiście sytuacja, jaka tam trudna sytuacja między młodymi ludźmi musi być rozwiązana w jakimś takim dziewczyńskie gwałtem szczotką do włosów ta scena to w ogóle muszę powiedzieć to jest jakiś Upiór sam w sobie takie też pytanie czy lata osiemdziesiąte liceum był rzeczywiście tak brutalne, bo się wydaje, że jednak nie były i że to nie bez powodu Grzegorz Nawrocki napisał w latach dziewięćdziesiątych młodą śmierć ani w latach osiemdziesiątych to nie chodziło o cenzurę chodziło o zmianę rzeczywistości społecznej ja wiem, że wcześniej powstało Kopciuch Janusza Głowackiego, ale Kopciuch działy się na litość boską w poprawczaku, więc może, jakby uporządkujemy ten świat, zanim zaczniemy tak opowiadać najpierw Sejm w ogóle powiedzmy po jakich rzeczywistościach jakich trajektoria ach, my się poruszamy ani tak dobieraliśmy te wątki, żeby było mocno brutalnie koniecznie jakoś tak, że właśnie tam to jest takie myślenie jak będziemy wulgarnie będziemy prawdziwi jak będziemy przemoc owi będzie pokazywali przemysł będziemy prawdziwie uczciwie będziemy robili kino społeczne zaangażowane no i wychodzi to co wychodzi NATO to jest po prostu, bo główne patyków no no nie na Janie aż tak brutalnie nie podchodziła do tego, bo jednak rozmawialiśmy tutaj Osieckiej, które uwiązane gorsze trudno porównywać poziom tych 2 seriali na poziomie tego, o czym jest, o czym są jako powiadają zgadzam się zgadzam się z to poziom na pewno świat dziennikarzy tak wyglądał i tak by zamykanie się tutaj mam wrażenie bardzo często jest także oni chcecie zwracającej forma, jakby na tym się skupiają tak jak ryż ser czy z tego jak wyglądało biurko albo jakie książki stały na półkach został tutaj lekcja została odrobiona tak rzeczywiście jeśli chodzi o realia małych redakcji w małych miasteczkach NATO nikt sobie nie mienie nie zadał trudu zastanowienia się jak to wyglądało, aczkolwiek pewne typy ludzkie jak najbardziej to jest coś co ja pamiętam, więc nazwa ale, ale nie ominie mnie o to chodzi nie chodzi mi chodzi o taką sytuację, w której po prostu piszesz scenariusz pisze historię i określą czy rzeczywiście nie wiadomo, o czym to jest, dlatego że 11 wątek, jakby wypiera następny wątek w efekcie nie wiadomo, gdzie jest ten temat głęboki czym się tak na dobrą sprawę to mamy zająć, więc w efekcie jak rozpadać się nie ma dramatu nie ma tej historii nie ma tego serialu dlatego mówię, że to jest po prostu sklecone podle pijany czegoś bardzo szlachetnego dlatego, że to wszystko jest to się do niczego do niczego nie prowadzi to rozwiązanie rozwiązuje to magiczne rozwiązuje na końcu nie wiemy jeszcze tam po prostu czarodzieja wpuść, który wszystko zaczaruje zresztą te sceny w lesie z pierwszego sezonu tam jakoś tak na zielono wszystko zaczyna publicznie zwać no to już przepraszam politologa jest to w ogóle, gdzie my jesteśmy co ma być ja się takim żywotne, bo wzięła się w redakcji, która jest nie przypomina prawdziwy redakcji tamtej epoki, ale to dla mnie jest jeszcze mniejszym problemem, bo to jest w stanie wybaczyć podobnie jak wiele innych tego typu niedociągnięć, ale nie rozumiem pewnie dramaturgicznych puszczony zupełnie wątków siła tego, że teraz chce bym się udaje jak jeden z fałszywych zupełnie światów stworzono, o ile w pierwszej w pierwszym sezonie udawano, że to jest opowieść o dziennikarzach to drugim sezonie mam poczucie to jest wyłącznie taka jednak lokacji, który została taka osierocone lokacjach trzeba było ograć i nie można z niej zrezygnować, ale tak naprawdę dostajemy historię młodego pampersa właśnie ambitnego Wilczka jak to w latach dziewięćdziesiątych przyjeżdża, żeby wyciągnąć z dna gazetę lokalną i całego jego wciągania zna jest chyba tylko 2 słowa przemowy do dziennikarzy, a co więcej patrz ten zespół chce tam jest nim pracuje na urzędnika z horoskopu, który wiecznie nawalony i nie chcę pisać niczego poza sklepami drugi, który generalnie stoi za życia Bayeru dziewczyny przy biurku jak trzeba to odbiera telefonu jest takim łącznikiem przekazu informacji na nasz główny bohater, który z torbą przez ramię rzuconą sobie jeździ po mieście i nagle dostaje z nieba trochę za darmo pewny przecieki informacji, których nikt nie mógł odkryć przez 20 lat, więc jakieś takie bardzo wszystko sztuczne konsumowane dla mnie znaczy no nie buduje tutaj się to, bo stopą trochę nie zgadza, bo trochę tak małych miasteczkach dziennikarstwo wyglądało, ale co innego mam dodaje moja czwarta, a dobra czy nie wygląda tak dziennikarstwo po prostu nic nie robi się nagle spływa magicznie jakiś temat nikt tak wygląda dziennikarstwo Zobacz jak oni jak oni w ogóle to w pierwszym sezonie widać jak serwerem przechodzi do faceta, który musi dziecko zabiła już pomijam, że Andrzej Seweryn taką manierę nie stanie często zejść z tego swojego teatralnego dia dia palono, ale to nie nikt nawet nie spycha, więc tak przedstawić do Obry akt prezes Korony teatr Polski jest ich całą sobą już bez lekko komiczne klimacie lat po tym, jak rozmawia z tym człowiekiem tyczy się zachowuje wobec niego tak jakby nie wiem jak w ogóle nie spotkali, jakby funkcjonowali zupełnie osobna w tej samej przestrzeni 1 drugiego siada tyłem mieć takie no to jest to to niema nic wspólnego z uprawianiem zawodu dziennikarza na żadnym poziomie w żadnym miasteczku to jest to nie, więc to jest zaleta to nawet nie jest to nawet jest wyobrażanie sobie tylko jakieś takie jak ja sobie nic nie wiedząc o zawodzie nie mam pojęcia ślusarza w obrazie zakład Ślusarski to było coś pisać przedstawione może to skończy się w jakąś fatalną po prostu kompromitacją, jeżeli to obejść jakikolwiek ślusarz na bogatą w dokładnie tak ja chcę tylko jeśli będzie 1 rzecz tam by w kiedy, kiedy rozmawialiście przyszło do głowy, że tam się właściwie zmienia protagonista w pierwszym sezonie mamy kogo innego w tej nie nie chodzi tu główną rolę tylko tej postaci, które za, której historię idziemy, a w drugim sezonie mamy kompletnie kogo innego to też pytanie na ile to jest świadoma decyzja ana ile tak wyszło, bo to wydaje mi się też powoduje, że nagle się znajdujemy w takim chaosie różnych różnych historii, więc to wszystko wychodzi, że wszystko wyszło, a nie nie było planowane znaczy to ja nie rozumienie jak jak wygląda plac prace nad tym scenariuszem i co oni sobie wcześniej wymyślili, ale to co wyszło jest po prostu skandaliczne to oczywiście, zestawiając to Osiecką, gdzie wszystko oraz rozpadło, choć łącznie z tym, że mikrofon wszedł w kadry Nigerii zauważył to można powiedzieć nie jest tak źle, ale tak naprawdę się zastanowić nad tym co to jest za produkcję fatalnie bardzo źle jest bardzo źle to znaczy opowie te nie składające się na nic opowieści to takie te to nie ten niedopasowane do siebie światy tonie tonie tonie tak to się nie robi mało tego jeszcze powiem 1 rzecz propos scenografii, która się tak podoba w pewnym sensie się z tobą zgadzam nawet samym początku jak zacięta wolność zapominam, że bardzo ciekawe, jaką pokazują PRL, bo PRL pokazane w wysokiej rozdzielczości z dobrym kolorem staje się atrakcyjny prawda staje się atrakcyjny wizualnie, zwłaszcza dzisiaj, kiedy jest na niego moda modne te wszystkie szafki na wysoki połysk na ten blef ścianki na te wazony tak dalej tak dalej i myślę, że to jest taka koncepcja, żeby tak właśnie, jakby ubarwić my trochę, ale potem rozumiesz nie żadna koncepcja, a ten jak też rozjechało to też jest takie coś co żyje swoim własnym życiem i tam jest 1 podstawowy błąd odnośnie PRL-u, jeżeli będziemy chcieli rzeczywiście portretować PRL i mieszkania peerelowski Otóż mieszkania PRL-owskie nie wyglądał jak wyjęte z katalogów zakładów meblarskich ówczesnych lat tylko one były jednak przypadkowe one były niespójne to miało związek z licznymi dobrami z biedą z tym, że się coś jest to miała już ktoś odziedziczył Otóż coś do stawiło się coś do play-off wszystko, bo kompletnie niespójne chaotyczne tego chaosu tutaj nie ma, więc PRL też nie jest zrekonstruowane tylko skonstruowano też taki skansen trochę można by powiedzieć właśnie nie skansen tylko coś co sobie wyobrażamy jako przeszłość nawet nie jak to jak to opisać 1 surowe skansen, bo mnie ta scenografia pasuje dlatego dlatego to pytanie, o czym to jest, bo ja tam z naprawdę przyjemnością tropiła różne rzeczy nie wiem dramat za gumę arabską w wiedzy takie takie rzeczy które, ale np. z drugiej strony w obsesyjnie oglądam polskie seriale, które zawsze są wyczyszczone wszystko zawsze w polskich serialach jest czyste tutaj zadbano oto ja wiem, że mówię może o absolutnie podstawowych rzeczach, ale postrzegam jako coś oryginalnego na dalszym rogu samochody są brudne widać, że bohaterowie jednak jeśli szli przez błoto to mają nie tylko nogi brudna, ale cali się urodzili i tak daje tak dalej i tutaj to pod tym o tym mówią teraz, domagając wydaje, że ta prawda ale dlaczego czegoś co bym sobie życzyła w polskich seriali racja, ale to nie jest także w każdej 1 polskiej górnej chacie czy to była ta robotnicza czy to była chata Chłopska musi stać was chorobowego, bo tak nie, ale też np. tonie z różnych względów nie jest to prawda, że w latach osiemdziesiątych istniały zamki Gerda to nie jest prawda główny bohater musi nosić okulary tych ewidentnie kolorowe refleksje publikuje ja i zawsze w tym momencie cierpią, ale to na tym też polega jak się bawimy w konstruowanie się czepiać wtedy prawda i akurat okulary Dawida ogrodnika to po prostu jakoś szczególnie przed przyciągały wyższe są duże, a po drugie, zawsze to opad zasadę zwraca uwagę aktywne przez radę filmach amerykańskich nigdy tak nie ma nigdy się nie robi tego błędu, a to tak, a propos błędów amerykańskich seriali, ale przyznam się do tego, że kiedy oglądałem drugi sezon tego nowego 197 niestety miałem przed oczami i pamięci seria zamówiliśmy, których pewnie zaraz będziemy w pamięci, czyli merów listą niestety tutaj jakby te co spróbował liczyłem na to, że pewna kryminalna intryga będziemy pro prowadzono ja będę przez nią prowadzony z tą samą, jaką złożonością próbą jakiegoś takiego zamiatania moją uwagą teza po pół układanie mojej po odrzucania mojego wzroku, żeby czasami spojrzał na kogoś widział w nim jakieś przyszłego winowajca kość jest podejrzany o tym różnie w ogóle na poziomie takim czysto kryminalnym takim Agatha Christie stają nie mamy w ogóle tego to w ogóle nie kryminał ja nie mam poczucia, że jakąkolwiek drogę podejrzewanego podejrzewam podejrzanego wtedy, gdy go aresztują i w poczcie trochę za łatwość szybkość ska występuje w te klocki tak jakoś rozprawa czekano wypadają potem wszystkie, że to jest takie bardzo wszystko za darmo otrzymywane mam też brakuje takich właśnie wyniki środowych badaniach gry innego niż wynika, że wypadły po prostu lecą już przeleciało poszło, ale jeszcze, a propos tych rekwizytów i tego finansowania świata jak chciał żyć uwagę na 1 rzecz chcę mnie jakość układ może się mylę w projekcie niezbędna jeśli tak, ale po pierwsze, trochę mnie zdziwiło, że decyzja przesunięcia serialu o kilkanaście lat do przodu w stosunku do pierwszego sezonu ma 1 dosyć nie nie fajne konsekwencje, bo nagle Zosia Wichłacz 24 gromadkę czternastoletnie dziewczyny jest młodsza dni i wyglądu zupełnie na to wygląda mimo charakteryzacji no Zofia Wichłacz z bardzo dziewczęco kobietę bardzo dziewczęcej urodzie tego nie da przeskoczyć, ale to jej kraj prowadzi do tego właśnie moje obserwacje w tym jakaś impreza takiej pewnej nad świadomości ludzi, którzy tworzyli ten serial co do budowania ich świata nastolatków z tamtego okresu samemu, więc musimy na 14 i może, owszem, słuchałem rzeczy, które tam są słuchane noszone elementy, ale myślę to było jeszcze rok 2 później w moim przypadku, a tam dzieciaki w tym 12 lat słuchają Kalibra 44 babie lato piosenki to jest absolutnie jestem tą piosenką, którą wszyscy dorośli dzisiaj uważają, że kaliber zrobił coś czym przekroczył w ogóle swoje jak swój talent wóz absolutnie ponad ich możliwości importu to są takie albo piosenki Kazika są tam puszczane są projektem my cenimy dzisiaj z perspektywy historycznej, a nie sądzę, żeby zobaczyć jak to naprawdę dwunastoletni chłopak, którego oni tam pokazują tego słuchało się takiego trochę z takiego stworzenia świata to jest negocjowane z naszych wspomnień taki sentyment właśnie do świadomości na świadomość no bo nie może cofnąć w dzielnicy, bo tam odtwarza rzeczywistości tylko konstruuje znak ze swoich sentyment nie wiem póki co blok dwunastoletniego chłopaka tylko jest rwana nie mamy hali we wtorek blamażu nie ja wtedy miałam, ale tak była ostra starsza, bo miałam w dziewięćdziesiątym siódmym już 20 lat plan wesela no tak, ale chciałbym powiedzieć, że na Śląsku słuchało się Kalibra no tak jesteśmy wartką akcję trochę za wersję gmina Warta od pana ruchach ludzkiego tym razem starać, żeby w 2 we wnęce wysłuchaliśmy calibra i Nirvany i ale już z kolei Varius Manx to obciach dowiedz się też ale, ale ja myślę że, broniąc trochę, bo wciąż uważam, że inscenizacja tutaj wykracza poza polskie możliwości ja bronię trochę tego tego pomysłu myślę, że trwa o to chodziło, że tak jak, ponieważ ten pierwszy sezon tak mocno działa właśnie na sentyment na jakieś takie wspomnienia potem takie budowanie tego serialu sentymentów jak ja nie popiera postrzegam tego w jakiś strasznie negatywny sposób niestety wpisuje się właśnie to dzisiaj postrzegam Leppera taką duchu logiki no może tak wielu Amerykanów siódmy rok to już nie jest per, ale myślę, że on się na włosach komuna jak to mąż stanu w formatach jesteśmy bardzo zlewa w tym pokoleniu, dla którego to się w duchu logiki ja jestem zły te epoki jest istotnym się to jest taki okres się łączy, bo lata dziewięćdziesiąte podejrzewam początek lat dziewięćdziesiątych myślę, że ten serial jest zadłużony w takiej rzeczywistości jeszcze bardziej początku końca, mimo że ta kalendarzowa jest to 1007. rok oraz wrzątek na poziomie pełne emocji pewnego sentymentu raczej właśnie się odnosi tych wczesnych lat 90, ale też nie Polacy lat czy w ogóle lata dziewięćdziesiąte dziewięćdziesiąty siódmy to jest bardzo mocna wyraźna cezura w Polskim życiu społecznym tam się parę rzeczy, które zostało to wcale nie chodzi o powódź, ale to były głębokie reformy AWS-u to była reforma konstytucyjna nas tego co pamiętam to była reforma prawa karnego to naprawdę były duże zmiany, więc ta 907 nie sądzę, żeby twórcy byli tak świadomi są to, żeby to w ogóle obchodziło, ale 97 rzeczywiście domknął pewien etap przejściowy nie uwierzą skończył transformację to byłoby za proste, ale niewątpliwie zamkną jakiś okres transformacji taki to był taki taki zimny wiaterek konserwatywne, które wtedy za tak przewiało i mocno zmienił po polskie życie społeczne tak można powiedzieć często w ogóle się niezauważone przez twórców nie wiem czy to traktować jako zarzut, bo też nie nie wymagamy od nich tworzenia serialu o wydarzeniach historycznych może nie każda wielka woda została użyta jako coś co będzie takim elementem sprzedażowym tak powiem szczerze jeszcze w serialu miasteczko wykonujemy właśnie do ja przez chwilę myślałem one wszystko czytam wszystko jest elementem sprzedażowym miał taki moment oglądałem też myślę może oni robią po to, właśnie to się jakoś tak zachwycił, ale potem zrozumiałem, że także rozegrane tego jest tyle, że to niema szans na to, żeby ktoś to komercyjny przemyślał to jest po prostu puszczone od tak robią dowiedzieć o 2 elementach, które mnie się bardzo podobały rozbawiły dialogowe momenty i które też nawiązują do tego właśnie jak przedstawione w epokę mianowicie w 1 ze scen młody bohaterze dzwoni do matki, żeby uzupełnił listę zakupów kupiła coś tam w sklepie ten telefon jest taki sobie też mama kupi tam cukierki i kończy rozmowę odkłada z rozdziawioną partnerka patrząc tak szybko skończyć rozmowę mówi pierwsze 3 sekundy są za darmo i Wydro, nawiązując do realiów telefonii komórkowej na 90 jest nawet zabawna scena, ale też podawało się nie ukrywam dosyć wulgarne nawiązanie do, dlatego że pan, którego poszukiwał swego syna przez ileś lat zapłaci 2 tysięcy złotych pewnemu detektywowi cytuje, który wygląda jak odwrócony PORR i od razu wszyscy wiedzą, jakiej perspektywie mówimy no tak są rozumiem w wybrane perełek ski, który się podawał tak nie ukrywam, że wtedy się tak uśmiechały sam do siebie Boże ja się uśmiechał był w rawskim Rawskiej, ale ja z was jeszcze szansę ten występ ciekawe co myślicie o roli Łukasz SIM lata, bo ja się nad nią zastanawiałam, bo z 1 strony bardzo się podoba, ale z drugiej strony wydaje się, że w wspina się gdzieś na granicy karykatury jestem bardzo ciekawe co o tym myślicie niektóre mają do niego słabość miłość często mamy jakiś problem z jego kreacjami zwanych muzyką organiczną słabość do kasacji lata wierzę też pewnie wybaczą przez to, a proszę tutaj oczywiście to, bo gra postać ktoś ją co jest istotne by dla scen istotne dla fabuły dodajmy, że to nie jest, bo prawnik z długiej nocy, które jak miało to łuszczycy na stopach to było absolutnie ważne w każdym aspekcie jego życzenie tutaj mamy prostują Kałek, który nasze stawy odróżniać od innych jednak widział go jako jedną z jaśniejszych postaci tego serialu nasze aktorskich ustać tego serialu, bo mam poczucie, że to jakaś historia i jeśli jakąś satysfakcję miałem jako widz to poczucie to będzie też banalne w jakimś sensie, ale też nie boję tego banału jako właśnie odbiorca, że do, której zostaje historie gościa chce przez się odkupią trochę takiego odkupienia to jest może mechaniczne i tutaj kup zaraz powiedz o tym sądzi, ale jeśli czegokolwiek miałbym tam mieć taką, widząc to są fakty co to właśnie ten wątek nie właśnie czy mogę tylko powiedzieć tyle, że to jest, że oni różdżkę jakoś trzymają poziom taki aktorski to jest jakoś zagrane i na to się w miarę dobrze patrzy natomiast tak jak mówiono nie i w Paryżu zawsze owsa ryżu tam nie będzie po prostu nie będzie niesieniu nie da rady to znaczy chodzi o to, że użyte źle wymyślona postać jest słaby scenariusz to, czego tam nie włoży to i tak to jest trochę psów 4 litery przepraszam, że takie dosadne przysłowia tutaj padają, ale no to, bo tak, bo właśnie to co ty powiedziałeś też dokładnie myślę, że to nawiązanie do do długiej nocy bardzo sensowne to znaczy jak się tworzy postać prawda znowu mamy takie pytanie jakby, jeżeli wyobrazimy ją nękały ramkę to co to jest duet w policji z lat dziewięćdziesiątych nie, jakby to można było zagrać ciekawie i ile to może znaczeń wydobyć tyle ile można na tym rzeczy wygrać pokazać ile można nam zbudować tutaj właśnie z tych 2 elementów tego świata prawda nic tak się nie wydarza, więc dla mnie to jest po prostu nie do zniesienia, że to nie wyda się tam są jakieś takie sceny konfrontacji, jakby z komendantem, który jest takim chamem właściwie wykrzykujących jakieś wulgaryzmy pod ich adresem też to to jest za mało to tego się nie robi 1 scenę to się robić to masę drobiazgów masą ujęć trzeba bardziej precyzyjnie po prostu szuka ja w ogóle, a propos postaci komendanta, która jest jedną z wielu postaci komendanta, który ostatnio Polski serek widziałem co tam jakiś Polski związek zawodowy komendantów policji powinien złożyć zawiadomienie do krajowej rady Radiofonii jak są prezentowani, bo oni są właściwie o prawie zawsze założenia jako taki seta Pottera jest to, że mają być wulgarnymi chamami, który generalnie nie interesuje nic nawet rozwiązywanie spraw ani nic innego poza tym układzie kami społecznymi, gdy 1 właśnie jeszcze kłopot mam z tym drugą częścią jest, że on mówi o 90 tych, których właśnie te układy lokalne były bardzo mocny tak jak oligarchiczne zbudowane często na postkomunistycznych biznesach, a mam poczucie, że to jest tylko bliźnięta właśnie tak nazwanej powiedziane, że będziemy o tym mówić, ale ani przez chwilę się rozgrywaniu przez chwilę nie mamy, więc są wszyscy straszą jakości w lokalną chcę nikt nie zostaje zdekonspirowany nigdy nie zostają też rurki poprzecinane ani nawet odkrytej szarpnięcie nie, bo to jest moim zdaniem po prostu bardzo egzaltowane produkcja, gdzie twórcy mają chyba poczucie że, robiąc coś szalenie ambitnego, ale na żadnym poziomie tego to nieprecyzyjne niedomknięte nie wiemy nie domyślamy do końca nie nie wymyślone po prostu zamiast tego jest natłok rozmaitych właśnie efektownych gadżecie carskich tematów, które w danym momencie wydają się inny, choć w latach, w których ta opowieść wydarza kompletnie aut jak na tym ma się to wszystko opiera na dziś takiej taniej ekscytacji współczesnej nie na tym, że naprawdę próbujemy coś pokazać, a może nawet coś czasem odkryć co mi się wydaje jest no taką rolę sztuki nawet popkultury popkultura też może pewne tematy nawet jeśli nie odkrywać sama siebie to na pewno może pewne tematy po podbić pewne rzeczy, które do tej pory był do tej pory był lekceważony można pokazać wyraźnie nie jest dla mnie te straszliwe rozczarowanie tą serią straszliwe po prostu i jestem trochę zaniepokojony tym, że po czymś co się nazywa już powstało coś się nazwa klangor co powiela utrwala ten to błędy ten sposób konstruowania świata mam również widzimy taką stronę co będzie dalej serial dla zda niem czy wiesz co znaczy to słowo to od sprawcy rysopis to jest właśnie bardzo, ale ostatnio Obama nie wiem wiem jedno trzeba rozpoznać poznańska jadąc jedno trzeba przyznać polskim serialem, że nie boją się tytułów, które nikomu nic mówi Otóż to ja wiem czym jest rejestr jest to bagno to już wezbrała było z woli licznie, żeby było, ale za to jest brak wytłumacz mi jak się to bagno, ale ma do tego przez wszystkiego w tym pierwszym sezonie jak się ma to czołówka egzaltowane do tego co co mamy w pierwszym sezonie ta jakaś stara Hawana na patyku jak to wszystko ze sobą ma jak to się łączy ona po prostu jem ni no właśnie no Otóż ta po prostu do ducha zmarłych przodków wprowadźmy polder gest mówi takie, kiedy pierwszy sezon tego sobie trafiły do sieci też maksa w internecie krążył taki obrazek, który znany w sieci rysunek konia, który jest bardzo pieczołowicie rysowanych od tyłu też ma bardzo ładnie zarysowane zatem jeśli Łódź i tam mięśnie nóg kopyta wszystko piękne, a im bardziej w stronę przodu, tym bardziej okres takiego trzyletniego dziecka i pisano, że to jest właśnie konstrukcja pierwszego sezonu jest, gdy pierwsze 2 odcinki są dopieszczone potem 2 są takiej kreski, które pozamykać pozamykać całość mam poczucie niestety drugi sezon znowu robi ten sam włączyć jak jest składa obietnice bardzo taką wygórowaną, a nie jest w stanie dowieźć nie był w stanie dowieść pewnie nawet dużo mniej skomplikowane obietnicy ta, którą ostateczny skład tak by wychodziło tylko, że ja po prostu nie mnie w ogóle ciekawi, jaką jak jak wyglądał Treatment tego serialu jak wyglądał taki, że właśnie, o czym robimy ten cel jak chciał się dowiedzieć tak na samym początku co sobie wyobrażali że, o czym to będzie, bo to co wyszło jest bardzo właśnie to opowiedziała się na samym początku bardzo trudne do identyfikację tak to była odpowiedź prosto jasno na to pytanie to się okazuje, że się nie da ciekawie nieco ani o tym mówił po co co miało być o tak bym powiedział, że musimy poczekać na recenzje ten na pewno będą entuzjastyczne nie tylko my będziemy tutaj takimi starymi grami jak gram dziadami, które narzekają wbrew pozorom wcale opinie nie są takie jednoznaczne i te zachwyty nie płyną ze wszystkich stron z opinii są podzielone i też dosyć sceptycznie się do tego serialu podchodzi zdecydowanie jedno jest pewne to wszyscy z różnych rozmowach podkreślają, że generalnie bardziej się podoba drugi sezon niż pierwszy co oczywiście nie znaczy, że ten drugi sezon w jakikolwiek sposób rzeczywiście spełnia spełnia pokładane w nim nadzieje oczekiwania jeszcze mówiąc o tym, że showmax produkowały szkoda, że go nie ma myślałam też trochę o tym, że jednak w pewnym momencie showmax zdecydował na produkcję takiego serialu dzisiaj trochę nie czujemy, jakie jakie, jaka to była odpowiedzialność, ale ten serial wbrew pozorom nie był jakiś szczególnie drogi pierwszy w 1 odcinek pierwszego sezonu kosztowało około 1,51 000 000zł to nie jest znowu tak szokująco duże jak mogłoby się wydawać, więc jak nasz serial historyczny, jakby na to nie spojrzeć, więc to jest to jesteś pewnie kwestia tego, że w trzeba było się jednak zmieścić w tej krótkiej formie 5 od rynkowej, która na pewno popsuł, ale jeszcze jedno, że jeszcze jedno pytanie na koniec niewygodne chcę zadać, dlaczego siedzi w latach osiemdziesiątych kompletnie nie widzę uzasadnienia, dlaczego trzyma dziać wtedy akurat to jest jedyna mocna strona, którą opracowano, ale mówiąc mówiąc poważnie śnie nie mogą przekazać komuś biletu do Berlina Zachodniego tak tego po prostu puścić tak jak robi bohater bilety były imienne wtedy opuszczenie kraju nie była czy ty burczy kaprys gotowe pozwolenie służb, więc nawet gorsza rządy czwarty rok, gdzie jeszcze nowe duże, bo sta no oczywiście nawet na tym poziomie to nie jest dopracowane, jakby to nie jest właśnie ten ten, żeby się też nie nabierać na to, że ktoś jest w latach osiemdziesiątych i scenograficznej też jakoś koliduje, że to jest precyzyjnie odtworzony nic nie jest precyzyjnie tworzone to w ogóle nie jestem świat no, więc ja się pytam, dlaczego zostało w latach osiemdziesiątych obsadzone to mogłoby siedzieć dowolnie w wolnym świecie tylko tam parę rzeczy trzeba było zmienić to nie to nie jest historia z lat osiemdziesiątych nie z jakich latach historia nie wiem też, jaka to jest historia, ale po prostu się nic z niczym nie zgadza moim zdaniem to jest dyskwalifikujące nawet, że sobie powiemy, że w Polskim kinie cel często w sieci z niczym nie zgadza, więc wracać do galerii chodzi o rozwód w Polsce minister z definicji nie zgadza, a jeśli tak brzydko to jest ładny zapach, więc się bramki paraliż przestań przestań marudzić dobrze dziękuję wszystko by estrady Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA