REKLAMA

Test: Jeepy - Compass i Wrangler oraz Opel Corsa

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-15 19:40
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór proszę państwa najpierw 2 nowości może taki niezupełnie rewolucyjna, ale na pewno warto o nich powiedzieć mieliśmy okazję jeździć my dziennikarze motoryzacyjni nowymi jeepami na czym polegała nowość jeep Wrangler samochód jak tak patrzę produkowany już od lat 30 paru czwarta generacja to już znamy od lat chyba 4 Rozwiń » natomiast mieliśmy okazję jeździć nowym jeepy Wrangler, ale tylko tym dłuższym, czyli wersji unlimited a dlaczego dłuższy, dlatego że musiał się to my zmieścić cały układ hybrydowy, bo to był jeep Wrangler doładowany wniosku w ofercie w Polsce benzynowy 20 turbo 272 konie to jest hybryda doładowana Miastka 20 turbo w sumie ma 380 koni jak ktoś chyba w ogóle najmocniejszy w historii patrzy, jaką przyspiesza 6 sekundy setki 490 długości prześwit 25 cm przyspieszenie do setki pewnie 3 sekund, ale napęd oczywiście na obie osie dobrze, ale co jest istotne istotne w jeepie Wrangler, że jest to jakąś zachowuje w terenie, bo na trasie zachowuje różnie i rzeczywiście dojechaliśmy na taki tor motocrossowy mieliśmy 2030 km na trasie no jest to jacht on płynie, ale nie płynie tak bardzo przyjemnie to zdecydowanie jeep Wrangler nie jest samochodem na trasę długą i to chyba już od lat i to ja potwierdzamy tam jesteśmy stopniowy automat, ale to nie była męczarnia z dojazdem na ten tor natomiast no to jest jeep Wrangler samochód typowo terenowe natomiast no nie mogę powiedzieć złego słowa o tym, jaką sobie radzi na torze motocrossowym, bo to żaden rangę chyba jeszcze nie zawiódł i tutaj mieliśmy swoje takie zadanie, żeby cały czas jeździć w tym trybie elektrycznym tak nam zalecano silnik elektryczny 1 ma 60 koni drugi ma 145 koni spalinowe 20 turbo do tego 270 koni czy się sprawował w terenie świetnie w środku wygląda jak o tutaj trochę podpuszcza wygląda jak Gladiator, bo będziemy jeździć słucha już za dwa-trzy tygodnie nowym pickupy czy tym gladiatorem, który tam był nam pokazane mogliśmy oglądać siedzib Gladiator wygląda jak nowy jeep Wrangler oznacza, że plan rangę najnowszej generacji dobra przejdę do drugiego samochodu, czyli tak podsumowuje jeep Wrangler wciąż nie jest idealnym samochodem na trasę jeep Wrangler nawet w wersji hybrydowej doładowane z wnioskami na prądzie 50 km przejechać jest świetny w terenie nadal litości nie zmienił teraz kompas Compass, którym miała do czynienia i ty ja już na jesieni mieliśmy pierwsze jazdy wersjami hybrydowymi potem na wiosnę 1391240 tu trafił kompas po solidnym faceliftingu i nie chodziło o to, żeby pokazać elektryfikacji samochodu, bo jeździliśmy 13 turbo 150 koni z zewnątrz niewielkie zmiany trochę taki, jakby delikatniejszy ten samochód jest w środku natomiast bardzo przyjemny ten samochód jest jeep Compass nowy elegancki dobrze wykończony natomiast trochę się nie podoba to co się stało z konsolą środkową, dlatego że tam pojawił taki wystający ekran nie jest tak ładnie jak Fiat 500 albo gotowym fiacie typu ją trochę przypomina mi opla combo przypadek nie wiem to jest Stellantis, ale czyste lancy już miał wpływ na nowe wnętrze jeepa Compassa, jakby zerknął na nowego jeepa Compassa zobaczy, że jak w oplu combo sprzed 23 lat takie ekrany dotykowe łatwy w obsłudze nie ma problemu Polski byłem jakoś moje wrażenia zjazdy tym chipem kompasem były takie przeciętne nie dlatego, że to jest zły samochód natomiast może byłem trochę pod wpływem tej jazdy jeep Wrangler no to mogę tyle powiedzieć, że na pewno wykładnią, ale nie taki bardzo delikatny bardzo łagodny, ale bardzo was 1150 koni przypomnę jeździłem, ale ma bardzo sprawnie działającą słuchaj sześcio stopniową dwusprzęgłową aż się zdziwiłem, że to tak może ładnie działać Długosz Compassa 440 szerokość Compassa metr 9620cm pytał możemy kompasu pojeździsz po tym torze motocrossowym no nie zalecane nie przyjechałby ewentualnie Renegade by dał rady, ale Renegade na mnie dostarczono tam patrzy jak ten turbo 1350 przyspiesza już tłumów 9 sekund do setki no pewnie by się zgadzało tylko wiesz co mam 1 problem w tym chipem kompasem ja uważam, że w ogóle pyta chyba powinny być wszystkie z napędem na obie osie potem jeep Compass napędem na przód którymi jeździłem to jest taki samochód bez charakteru trochę i nie może go bardzo krytykuje tylko, że SUV-ów crossoverów z napędem na 3 to możemy przyjść na palcach 5 rok co najmniej policzyć i wydaje mi się, że tego jeepa Compassa to klienta to może przyciągnąć różnymi takiego, jaki to, żeby musiał mieć napęd na biorą się, że jednak jeep, a wiesz, dlaczego o tym mówię dlatego o tym mówi, że wciąż ten jeepy są drogie, więc jeżeli dostajesz jeepa Compassa teraz patrzę ile najtańszy kosztuje jeepa Compassa, acz 100 000 z napędem na przód to przyznać, że konkurencja staje się no ale słuchaj jest ogromna własna nadal bardzo przyzwoita cena poza tym nie może patrzeć tylko na cenę popatrz ktoś na to jaki ma silnik pod maską no bo co z tego 130 albo 150 koni turbo sprawnie działają możemy tego do 110 konnego silnika porównywać okej albo dziewiątą już 5 com to cieszy mnie, że trochę bronić tego kompasu, bo z tego co pamiętam to te wersje te wersje takie z napędem hybrydowym chyba lepiej sprawowała naszych rękach wersja 190 konne 13040 kom, ale o tym też nie będę mówił w każdym razie no i przyjemny samochód złagodniał trochę wg mnie jednak władny jest, ale stracił trochę charakteru, ale być może te wszystkie moje porównania wynika z tego, że godzinę wcześniej, że jeep Wrangler, który takim twardym męskim typowym terenowym jeepem no i tyle mają z nim co obraz Kurt Sławek już nie jest 2000 jest zrozumiała to ograny oceniamy, że to jest twardym licem terenowym w takim razie Okaj ma nowy to i tak jak ci się podoba nowy jeep Compass widziałem go jest damski no za za wartą nie można myśleć w kopać się może oczywiście można tutaj mieć skrzynię manualną można mieć skrzynie dwusprzęgłową dwusprzęgłowa dobrze działa manualna też nieźle działa, ale ja bym chciał jednak wziąć z napędem na obie osie wieś dobrze ja nie, ale powiem ci, że powiem ci, że jeżeli chodzi do tego jeepa Compassa to aktualnie panująca generację fajna zwróć samochód druga generacja solidny facelifting tak tak no natomiast ja mam po prostu jest w pamięci to czym była pierwsza generacja, a że na wdrażaniu lubiłem nielegalne zatrzymanie nazwy nie zmieni, bo to aż pojawiło tak tak nowo to prawda, bo patriota w ogóle wycofali z oferty natomiast druga generacja, która nam już panuje 5 lat, ale ona już od początku była druga dobra lepsza ani nawet przed tym facelifting wieś to już kompas już nie jestem za kręgiem jeździłem parę razy nie był na złe ten jest bardzo odświeżone nowy system multimedialny to wszystko naprawdę bardzo eleganckie fajny samochód, ale rzeczywiście troszkę stracił charakter jeepa, a tym, o czym mówisz, bo tylko czasu chcę powiedzieć cieszę się, że go trochę obroniła no bo jest też wersja Trailhawk słuchaj to jest taka wersja mają jeździliśmy, ale też taka solidna wersja rzeczywiście Sławku, ale widzi, bo słoń ci, którzy trochę się tymi terenowymi samochodami interesują się dzielą na tych co land Rover na tych co jeep i na tych co japońskie na KRUS albo patrol ja byłem już do niedawna w tym land roverze re la land Rover Rega kółko land rovera Ania no, więc tymi zupami zawsze jakoś było mniej po drodze słowa daj jeszcze proszę 2 minut taki albo 4 chciałbym powiedzieć Korsze, który mieliśmy okazję teraz znowu jeździć znowu, bo już będzie kolejny to, więc poświęciłem trochę mniej czasu poświęcimy temu autu trochę mniej czasu corsa elektryczna 130 000zł czy taki samochód nadal trzeba taki samochód zapłacić 4m 6cm długości 1500 kg masa własna, czyli dużo prędkość maksymalna 150 km godzina od zera do setki 8 sekund 136 koni jak corsa wygląda nowa tego się jeszcze tak naprawdę nie zgodziliśmy się w ogóle nie przyzwyczaili do nowej corsy poza 208 widać no one bardzo zmieniły bardziej zawiły, ale nie ma samochodów na drogach jeszcze, a może one tak mało różnią od poprzednika no nie wiem co różni się bardzo tylko jakoś nie jako ich nie widać to jest bardzo mam wrażenie, że ktoś trochę w ostatniej chwili pewne decyzje podejmował w tym samochodzie tylko drobna uwaga drobne zastrzeżenia wyobraź sobie, że Tomasz, a jedno strefowa klimatyzacja, którą możesz regulować na 3 sposoby pokrętłem z lewej strony pokrętłem z prawej strony przez zmieni, które wywołuje się na tablecie to jest przedziwna sytuacja właśnie nigdy czymś takim spotkałem, a i to jest chyba właśnie po pozostałość po interfejsie, który został zaprojektowany na potrzeby peugeota citroena, bo to jest zrobione przecież na Platformie peugeota 208, który z nieco zmodyfikowano tak, żeby właśnie takie marudy, jakimi my zawsze byliśmy, że nie tego się nie da obsługiwać tylko tym tabletem zróbcie klimatyzacji przyznane, ale są dobra jak mało różni elektryk i mówi o 200 sesji Korsze od tych wersji spalinowych wewnętrzny tam jest jakiś tylko 1 dodatkowy wyświetlacz ten dodatkowy guzik wnętrz jest identyczne tą ceną oczywiście nabieram ogromnej ochoty na to, żeby sobie kupić samochód elektryczny, ale to aż nabiera paru lat ja skoro, więc go kupić tak m.in. właśnie dzięki temu, że te samochody coraz przyjemniej jeżdżą i że sprawiają takie wrażenie wszystkiego, czego potrzebujesz i Jasną Corso tak mam mam do niej parę jakiś drobny, acz jeździ się nią rośnie fajnie to przyspiesza to dobrze zrobione są jako zupełnie sam start lub 6 koni zasięg teoretyczny koło 300km akumulator o pojemności 50 kilowatogodzina przyspieszenie do setki 8 sekund tak wszystko to mówiłem przed chwilą i jakby nikt niczego tutaj temu autu nie brakuje, ale właśnie tutaj Korsze i przy linii kół przesiada się z 1 samochodu do drugiego elektrycznego mini do do do tej elektrycznej corsy Jan Pietras był świadomie jak te samochody elektryczne potrafią być różne w mini tobie przeszkadzał bardzo mocno zaciągnięty hamulec odzyskująca energię, ale jeździłem tym minie sporo słucha się do tego przyzwyczaiłem przyjeżdżają całe cały dzień bez dotykania murale w corsie tego nie, ale odzyskiwały dzięki temu tak dużo energii to tylko było możliwe właśnie tego w corsie brakuje słuchaj, a że w trybie Drive, czyli takim zwykłym domyślnym, który sobie włączasz jak jedziesz, a to odzyskiwanie energii bardzo słabe w cały czas musi go hamować wcale nie jest tak łatwo go hamować taki sposób, żeby optymalnie to Energie pobiera zawsze tam te klocki hamulcowe zaczną tarcze hamulcowe grzać, a to przecież nie o to chodzi, a może sobie przełączyć na trop hamowania silnikiem na BU jeszcze widzieć za krótko, jeżdżąc samochodem, żeby się to mnie działo z automatu, że wsiadam 2× tak jak w niektórych samochodach wsiadam wyłączą klimatyzowane fetę foteli w zgłoszeniu w niektórych samochodach samo włącza i wyłączam ten układ utrzymujący tor jazdy dopiero wtedy wydałaby NATO zbliżamy się czaić do końca, więc tylko 1 rzecz bowiem rzeczy na koniec cena 124 albo 122 000 takie znalazło w porównaniu z pali nowego bagażnik mniejszy 40l samochód cięższy 350 kg i prędkość maksymalna, której przecież mówiliśmy nieraz ograniczona do 150km/h, ale 1 rzecz jest z tym samochodem widzisz minima dużo krótszy zasięg, ale nie jest za ciężkie APN corsa jest trochę za ciężka, a tutaj czuje to masa czuję, że jest tego za dużo, że już ciężki małym samochodem, a Zobacz to jest niestety to widzisz to jest niestety coś za coś to są tak subtelne różnice pomiędzy tymi samochodami a, ale da się to wszystko zauważyć, że trochę tym jak trochę pojeździ właśnie ten nadmiar ten nadmiar masy trochę tutaj przeszkadza ma mówiliśmy o elektrycznej Korsze mówiliśmy o nowym szczepie Kompasie mówiliśmy o nowym klipie Węglarza jego nowość polega na tym, że jest hybrydą ładowano wnioskach najmocniejszym jeepem w historii kłaniam się pięknie jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA