REKLAMA

Test: Ford Explorer

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-20 19:40
Czas trwania:
12:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji to wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym edycji wtorkowej witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dziś duży samochód, ale nie to jest najważniejsze najważniejsze jest to, że on wrócił do Europy po dłuższej przerwie to jest Ford Explorer szósta generacja jak na Europę dużego SUV-a no bo ma ponad 5m długości i ja nie znam tych poprzednich nie mieliśmy chyba też tak, bo nie mogliśmy mieć, dlatego że oficjalnie nie było w Rozwiń » sprzedaży w Europie od drugiej generacji na drugie się skończyło zaczęła się w latach dziewięćdziesiątych Ford Explorer pierwszej generacji patrzę na te zdjęcia poprzedników czy w ogóle one są widywane u nas jakoś nie bardzo hałasują, ale które takie nowsze czy te pierwsze ofiary to chyba tak piąta generacja to jakoś jeszcze znajomo wygląda trochę do forda jest podobny no dobra w stanach Zjednoczonych miał premierę już 2 lata temu, bo to były były targi w Detroit po prawie 10 latach to jest samochód tym razem z napędem na tył domyślnie, ale może być też napęd na obie osie i w Europie co ciekawe, czego brakuje innych wersji silnikowych, bo w Europie jest tylko z wersją wersja hybrydowa ładowana z gniazdka i pewnie najdroższe z tej całej oferty, bo jeszcze można kupić okresy w stanach 23 turbo 240 koni niecałe 3 litrowy zwykły benzynowy sześciocylindrowy na pytanie czemu tak się dzieje się wprost normy emisji spalin pewnie tak Otóż to Ano już coś takiego w ofercie tak naprawdę jest Święty spokój, dlatego że ten samochód jest samochodem wyładowanym gniazdka pierwsze 50 km z tych pierwszych 100 najważniejszych teoretycznie jedziesz na prawdzie prawda, tak więc mimo, że to jest samochód, który ma ponad 5m długości, chociaż szczerze mówiąc dawno jeździłem pięciometrowym samochodem, który byłby tak za duże ma 2m 28cm szerokości lusterkami trwa 9 z nich bez lusterek jest nawet 80 wysoki ponad 3m rozstaw osi no prawie wieczorny zawracania prawie 13m bagażnik 500 ruch tak, ale już chce dojść do czegoś innego samochód, który ma 457 koni z czego 370 idzie silnika elektrycznego reszta idzie silnika silnika spalinowego silnik elektryczny to jest 100 koni 10 stopniowy automat, czyli o taką do setki 230 Branka maksyma ogromne zużycie paliwa no tutaj idiotycznych już niema co oszukiwać patriotycznych przed norm WLTP test 3l no ja posiadam jakieś hybrydowe mercedesa często tam zużycie było 2,5 na pierwszy stoi to bez sensu, ale dobra zacznijmy od tego wyglądu szóstej generacji poprzez wszystkich nie będziemy omawiać to chyba dla mnie to jest z UE są brzydkie, ale też masywny bardzo masywny samochód no urodziwe to też nie jest w stanach takich samochodów jest dużo, bo tam są Hyundai Kia ogromne chevrolety hondy Toyota Highlander w Polsce trochę mniejsza jeszcze volkswagen Atlas jest w ogóle jak jak ocenia wygląd tego samochodu uroczy Thora Love może z tym trochę podobny do czegoś do czegoś bym go tutaj po równo, ale może nie ma słowa, jakby niczego nie będę porównywał ja dla dla dla niego jakiegoś porównania nie znaleźć nie jestem w stanie czy to jest ładne auto to jest auto, które z 1 sobie z 1 strony ma w sobie tam taki gen samochodu skromnego amerykańskiego, ale z drugiej strony przytłacza trochę tym rozmiarem ogólnie brakuje mi trochę tutaj takiej europejskiej smukłość ci, a natomiast jest źle w taki już, przyciągając uwagę samochód może tak to zostawmy no to jest taki większy forda trochę stylizację podobno jednak Ford ma jakąś spójną stylizację na szczęście w ogóle w ogóle nie widzę tego, ale oka znasz forda Jeża już sobie donieść farm w ofercie w Polsce od brata ustaliliśmy, że to jest duży samochód piecze duży ciężki samochód wsiadamy do środka akurat uważam, że tutaj, bo ja tym fordem już jeździłem w sierpniu zeszłego roku tam kilkaset kilometrów nawet dużo jak na premierę i zaskoczyło mnie tak nowocześnie z zrobiony w środku biorąc pod uwagę rząd przyjechał ze Stanów po 1,5 roku no to uważam, że na amerykańską premierę zrobili dobrą robotę, bo tam różnie te wnętrza wyglądają w stanach jak ocenia to wnętrze na pewno znacie jeszcze tylko jedno podobał mi się jakoś wykończenia i podobało się obsługa dlatego, że to jest nowa stylizacja wnętrza z takim na nim pionowo ustawionym ekranem dotykowym, którego w żadnym fordzie nie było wcześniej oprócz mustanga nowy stan jest jeszcze większy tym elektrycznym, ale rzeczywiście stan się pojawił najpóźniej ocenia to wnętrze jakoś tak przechodzimy do wrażeń zjazdy jest to co znaczy tak to wnętrze jest jakościowo jak najbardziej w porządku ergonomia obsługi też, jakby nie budzi tutaj moich większych zastrzeżeń ten pionowo zorientowana ekran jest dziwne trochę przeziębiony tak nie przypiął nie przyłapał tak jak 13 łączą, ale jak się dziś jako kierowca bądź jakaś to już przestało razić tyle jest dziwnych ekranów ostatnio no dobra mogło być inaczej nie zbudowano tyle musimy się z tym pogodzić no dobra to co no tak ruszymy warsztatu jest co jest ciekawe ciekawe jest to o napędzie mówiliśmy nie mówiliśmy mówiliśmy, że skrzynia dziesięcio stopniowej o tym chciałbym parę słów powiedzieć dlatego, że to jest już chyba czwarty model forda, który występuje ze skrzynią 10 stopniowo najpierw to się pojawią pick-up jest 150 i nim jeździłem potem jeździ mustangiem to był najlepszy najlepiej jeżdżący model ze skrzynią 10 stopniową do tej pory uważam, że skoro w Mustangu się udało to dlaczego się słabiej udało for ręczą, że fordzie Explorerze nie wiem, bo w Mustangu tylko w trybie sport trochę tam szarpał i były takie dziwne jakieś zawahania natomiast tu i tu wręcz, że w tych dużych samochodach skrzynia w zależności od trybu pracuje inaczej i ja bym się tu skoncentrował w trybie normalnym, dlatego że w trybie sport zbyt długo zbyt wysokie obroty są w trybie Eco to praktycznie mimo ba 6 sekund do setki to słabo jedzie tryby terenowe na to nie bardzo używałem, więc na ten automat należałoby tu chyba jakoś inaczej skalibrowane, że tak się zdarzyło ci powiem co ja ja tej skrzyni nie lubi ja, a bardzo mi przeszkadzało wręcz, że to, że ten samochód cały czas zmieniał biegi w ten też zmienia biegi, ale w związku z tym, że mamy tutaj 2 rodzaje napędu, czyli silnik elektryczny silnik spalinowa ma układ hybrydowy tam czasem coś dołącza co czasem coś odłącza w zależności od zapotrzebowania na energię i to nie współpracuje dobrze czy to jest kolejny samochód z kolejną kolejna próba połączenia silnika spalinowego elektrycznego z automatyczną skrzynią biegów tronie skrzynię auta kolejna nieudana próba tak, bo gdzieś samochód, który już, który po parkuje, a podczas zmiany biegów w momencie, kiedy w zależności od tego czy to jest silnik elektryczny czy spalinowe to jest samochód, które nie jedzie płynnie i ten samochód non stop zmienia biegi no to zmienia i tak naprawdę wiesz jak jeździć, jeżeli masz ciężką nogę to paradoksalnie jeździ się tym płynniej, bo jak się wciska gaz to wtedy ten samochód no, jakby po prostu zmienia biegi oka wszystko się dzieje tak jak trzeba w po spoko, ale w momencie, kiedy jeździsz delikatnie to też nie zniesiono co dało to dla mnie to jest dla mnie to po prostu wciąż trochę było tak, choć ręczą, że niestety był to ja ja uważam, że w ogóle to przede wszystkim ten samochód jeszcze samochód na długą trasę ten samochód się nie nadaje nie wiem po co tu 6 sekund do setki dlatego zionie to jest kompletnie do tego sami dzięki on się nie zachowuje dobrze na przy szybkiej dynamicznej jazdy nie do tego stworzony w związku z tym płacą 450 koni to wersja podejrzewam, że są 23200 tam mówił, o ile to było oczywiście 23 turbo pamiętasz tak wspomina, że tam jest w stanach to myślę, że to bo to by było całkiem niezłe rozwiązanie no mieszane uczucia tego samochodu z 1 strony pamiętam te pierwsze jazdy w sierpniu, kiedy żeśmy dużo jeździli po trasach w górach i to było przyjemne, bo tam się spokojniejsze złoto nie było możliwości szybkiej jazdy dynamicznej po prostu trzeba było jeździć tak jak droga na to pozwalała i to było okej natomiast jeżeli, jeżeli zaczynasz próbować wykorzystywać właściwości tego samochodu to nie tędy droga to jest taki amerykański komfort, do którego to jest mocny silnik, ale wiesz ja bym jeszcze bardzo krytykować tego samochodu, bo się na trasie to całkiem nieźle jeździło dość ja musiałem ja bym chętnie pokryją chętni krytykowano to słuch, dlatego że okej, jeżeli chodzi o trasę jakąś taką wycieczki poza miasto to on ma swoje zalety w postaci tego, że jest duży i w miarę wygodne, ale w momencie, kiedy próbujesz tym samochodem, ale wiesz kurczę przecież mieliśmy ostatnio auto, które wcale nie jest jakoś o mieliśmy wręcz rovera sporta, a twarze często bankami Nora Roberts bardzo mi go z wyglądu przypomina bardzo trochę go z wyglądu, ale słuchaj wręcz rower jeździ 50× lepiej, a miałkiej SZ 25 szkoły warto nie chodzi o obalenie 80200 no ale chodzi mi o to, że Zobacz jak fajnie przyjemnie jeździło się wręcz rowerem, a w przypadku tego forda to są pewne takie no masz rozwiązuje mówi tylko skrzyni biegów we współpracy silnika z jednego z2 o tym jak to wszystko przepraszam tych ktoś do mnie przytula i właśnie się ktoś przed jak ziarenko po da się skończyć z Włocławkiem słowo dziękuję jak to wszystko ze sobą współpracuje to za sobą gra, ale też wieś finezję prowadzenia i jechać no wygrywa będzie rower zmontował wrażenie, że każdym europejskim samochodem typu SUV duży SUV takim 5 metrowym jeździ się po prostu dużo przyjemniej, a i jakoś tak dużą on jest sobie co zabić radni Acta za wielki mimo, że ma tylko 5m długości mówiącą o ściszenie tak, aby miał 6 uważam, że jak masa, bo tu patrz 2400 prawie waży to i na taki mocny silnik to zawieszenie nie daje sobie za bardzo rady i tutaj coś bym zmienił w tym zawieszeniu, ale Toyota Highlander trochę jednak mniejsza, ale Zobacz słabsza to jednak też inne wrażenia zjazdy łatwiej jeździło przyjemniej chyba łatwiej prawda pani nie czuć było tego rozmiaru, a teraz jeszcze sobie konfigurator wręcz rovera sporta Wlazły, którego nachwalić no obaj byśmy byli zadowoleni zaczyna się cena zaczyna się od 300 tam 30 000zł hybryda plug-in kosztuje 415 Tomasz siostra dała Tomasz 370 000 za tą wersję jedyną w Polsce i oka jest 10cm krótszy 4m 90 wręcz Rover sport i silnik ma 404 konie tam łączna moc no i od zera do setki 63 sekundy wiesz masz okej będą się te samochody różniły wyposażeniem ma forda za 370 albo wręcz uważa za 415 co wybierasz Nowin no wybieram wręcz Love wiadomo bardziej, że miałam go niedawno sporta no w sportach sportu sport roku kończymy, a mówiliśmy o fordzie Explorerze szóstej generacji, który wrócił do Europy szkoda, że nie wrócił z tą wersją benzynową tylko z hybrydą powodowaną wnioskach, kto nie był dobry pomysł kłaniam się pięknie Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo się państwo dziękujemy zapraszamy już jutro codzienny magazyn motoryzacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA