REKLAMA

Elektryczne Audi oraz punkty ładowania aut elektrycznych w Polsce

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-21 19:40
Czas trwania:
13:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie witamy nawiąże do tematu, który pojawił się w naszej audycji nieraz, ale pojawił się tydzień temu i tu chodziło o sieć ładowania pojazdów elektrycznych skoncentrowałem się na Europie, ponieważ miał taki raport stowarzyszenia producentów samochodów europejskich to bardzo ciekawy do słuchania w podcaście, a teraz będzie euro teraz będzie Rozwiń » Polska nowo w Polsce nie jest różowo jeśli chodzi o to sieć ładowarek, ale tak jak wspomniałem mamy też czym się pochwalić chociażby tym, że co trzecia ładowarka nasza jest szybka w Holandii to jest tylko kilka procent we Francji niecałe 10 w Niemczech kilkanaście procent druga rzecz paradoksalnie u nas jeszcze wciąż niewiele samochodów przypada na 1 punkt ładowania, dlatego że w Polsce 3 całkowicie elektryczne samochody przypadają 1 punktu ładowania wynika to z tego, że taki całkowicie elektrycznych samochodów w Polsce to jeździ w tej chwili zaledwie kilkanaście tysięcy no i dzięki temu jeszcze kolejek nie ma pojawiają się już ładowarki o mocy 150kW, owszem, a nawet na Zachodzie Polski z tego co słyszałem albo już działają albo za chwilę będą działać ładowarki o mocy ponad 300kW ciekawe przypadek na pewno nie blisko granicy blisko granicy niemieckiej, ale w Europie też nie było różowo tak jak wspomniałem, dlatego że tempo instalowania nowych ładowarek spadło będzie potrzebne przez 10 lat co najmniej 3 000 000 dodatkowych punktów ładowania obsłużyć tą rosnącą liczbę produkowanych przynajmniej albo w zapowiedziach samochodów, które mają się pojawić na drogach natomiast jeśli chodzi o samochody elektryczne doładowane z gniazdka no to ten współczynnik wynosi w tej chwili 9 samochodów na ładowarkę jeszcze 2 lata temu wynosił w Polsce 4, dlatego że wzrasta liczba ładowarek jednak w niewielkim stopniu w Polsce, bo przez rok wzrosła zaledwie słuchaj nie przez rok przez kwartał wzrosła o 5% w Niemczech ponad 10 no, więc tutaj mamy dużo do zrobienia jest prawie 3000 pkt 1500 ogólnodostępnych 1500 ogólnodostępnych stacji to takie mam dane, uzupełniając to co w Europie, o czym mówiłem zeszły w dobrym tego suchej odniosę się do tego jasne, dlatego że takim tytułem wprowadzenia Czesław mieszkasz w kamienicy starej ja mieszkam w domu, który wybudowała na wsi nasz współpracownik Jarek mieszka w mieszkaniu, które kupił w ubiegłym roku w roku 2020, jeżeli dobrze pamiętam i które zostało też nowe budownictwo tam chyba jeszcze do tej pory połowę sąsiadów nie ma, bo był jednym z pierwszych, które się wprowadził wprowadzą się w roku 2020, jeżeli dobrze pamięta no ja nie mam gdzie się ładować prawdę mówiąc w promieniu 1,5km nie ma żadnej ładowarki ty no w razie słuchaj ja mam w garażu zwykłe gniazdko 230 mam mam też w garażu gniazdko siłowa i być bardziej dopasowanym do tych czasów, które mamy tego, że samochodów elektrycznych mamy w tym momencie więcej niż wizy na testach po prostu zakładam sobie ładowarkę taką szybką, a takiego albo psa porządnego będzie rządzić sprawa będzie załatwią miał 7 albo 11kW tak to spokojnie mam tutaj już przyłączyli kable odpowiednio, jeżeli chodzi o Jarka Jarek mieszka w nowym bloku ma chyba 2 stanowiska garażowe parkingowe na w garażu podziemnym mówi mój rekord do administracji kupimy taką ładowarkę będzie hodował taksówki którymi jeździmy też wszyscy na tym skorzystają też Sławek ja i już kupimy takie 2 ładowarki i będziemy mogli lepiej testować samochody elektryczne, których mamy nie ma nie ma zgody właśnie okazuje się, że przepisy się, owszem, zmieniły i deweloperzy są zobowiązani do tego, żeby w tych nowych budynkach nowo oddawanych budynkach, żeby tam była możliwość ładowania samochodów elektrycznych w garażu podziemnym, ale ten budynek uzyskał pozwolenie na budowę wystarczająco wcześnie by nie musieli tego robić nie ma takiej możliwości i to musi być taki zupełnie nowych budynkach z tego roku to by musiało być tak to już by musiało być tylko wiesz to jest na razie to jeszcze nawet dzisiaj to nie jest w ogóle dziura w ziemi, ale rozłupał sobie taką sytuacja, a jak mają żyć ci wszyscy, którzy na samochód elektryczny chcą się przesiąść a, ale są zostawieni tylko i wyłącznie na ładowarki miejskie ogólnodostępne, które kosztują 4× więcej za każdą no ale reszta to nici z dnia no to ja jestem takim przykładem mogą nawet zastanawiać nad innymi, bo po prostu ja myślę zupełnie o tym, żeby samochód elektryczny kupować musiałby mieć koszt przejechania 100 km na poziomie 50 niejednokrotnie 60zł tyle kosztuje za tankowanie elektrycznego samochodu na tyle, żeby przejechać nim 100 km 4060zł w zależności od tego jaki ten samochód z domowego gniazdka najtańsze, czyli Skoda Citigo, które bardzo oszczędnym samochodem ta elektryczna 7 do 10zł różnica jest kolosalna po kupujemy samochody elektryczne, żeby panią nimi jeździć skoro już płacimy za nie więcej i i wyobraź sobie teraz jak to wszystko wyglądać w momencie, kiedy całe miasto wszystkie obrzeża wszystko cała Białołęka Ursynów ma nowe bloki taki, które mają 580 lat albo są dane w tym roku nie jesteśmy w stanie podłączyć ani 1 ładowarki, bo to nie jest na tym do tego celu zaprojektowane i co mówi administracja nie da się tyle już i koniec tematu, jaka to ma być to jest zachęta dla do kupna samochodu elektrycznego dla kogoś, kto mieszka w mieś mimo zachęt dla tak no wiesz zachęty to jest producenci wypuszczają naprawdę ogromną liczbę nowych modeli, ale w Polsce to perspektywa raczej, że od roku 2028 opel ma przestać produkować samochody samochody spalinowe jak przepraszam zwykły Kowalski mieszkający w bloku w bloku apartamentowcu jak zwał tak zwał, który został do oddany do użytku w tym roku albo w roku przyszłym, jaką ma bo, bo pozwolenie na budowę czasowych w 2016, jaką sobie kupić od razu oznaczać będzie ładnie przede wszystkim musi mieć finanse na to samochody, lecz finanse to jest człowiek inny problem prok kolejny rok ważną rzecz nie Sławek to nie jest problem to nie jest problem to jesteśmy z innych czasów, ale to nie jest problem, dlatego że bierze sobie to leasing tak jak żyły sobie tę astry insignii tylko teraz bierze coś sobie wziąć elektryczną MOK w leasing to nie jest żaden problem spłacił 200zł więcej raty leasingowej, ale zaoszczędzić na rachunkach pod warunkiem, że nam zaoszczędzić na tankowaniu pod warunkiem, że może sobie ten samochód naładować domowego gniazdka, ale w momencie, kiedy masz płacić za ten samochód więcej niż kosztowałoby widzieć to więcej niż kosztowało, gdyby go tankował benzynę po prostu nie zrobisz to jest 1 rzecz i wydają się też ważna i dość istotna tutaj ten wątek jeszcze będziemy tak od strony myślę dokładnie dziennikarskich rozgrywać tych tych pozwoleń na budowę to by całą noc to wiadomo no bo to jest to praktyczna strona przy tej, ale praktyczna strona leży, bo należy, ale czy obiecywano nam co innego co mieliśmy mieć 1 000 000 samochodów elektrycznych za 3 lata 4 no to jeszcze poczekajmy, ale powiem jeszcze inną rzecz, że to wg różnych analizach siedem-osiem lat mają zrównać ceny nowych samochodów elektrycznych i spalinowych tylko ile będzie tych spalinowych w ofercie czy spalinowe tak podrożeją czy elektryczne trochę stanieje to Niewiem co 1 rzecz ja mam jeszcze taką krótką informację, bo zasięg też istotny Vuković ma duży zasięg ma potężny akumulator, który przy okazji powoduje, że samochód waży 2 tony albo więcej tylko, żeby im większy zasięg tym dłużej ładuje to jest też o fajnie, że Stellantis zapowiedział, że te nowe na nowych platformach samochody będą miały zasięg teoretyczny 500 do 800 km na lepsze musi się gdzieś ładować samochody będą cięższe ja się cieszę, że każda firma ma takie zapowiedzi no i z dziennikarskiego obowiązku przekazujemy informację, więc dziś 2 słowa audi będzie nowa w głosie metro 2025 rok tutaj portal auto karta pokoju podaje w ogóle kusi swoim samochodem to jest taki ciekawy słów wg mnie ładniejszy mniejszy trochę lżejsza równie dobrze jeżdżący jeszcze lepiej szkół siódemka i tak głosimy e-tron będzie co prawda na końcu kolejki nowych modeli audi, ale wreszcie coś o nim wiemy i uwaga zasięg zwiększony 400 do około 600km no, więc teoretyczny, ale znowu tak jak mówię trzeba będzie część trzeba będzie gdzieś nocować będą szybsze ładowarki, ale masa prawdopodobnie nie zmniejsza po drodze co będzie będzie 4 tron, który już będziemy jeździć pewnie wkrótce w najbliższych tygodniach czy dniach to na tej Platformie MLB to jest takich słów segmentu c będzie też Kuś 6 tron to już największa Platforma no i będzie ku 7 e-tron to będzie taki bliźniak swojego volkswagena, a tu 6, którego też nie znamy, czyli ambitne plany bardzo dobrze akurat ty z, a będziemy mieli słuchaj niedługo za parę dni audi e-tron GT to jest godny konkurent jeśli chodzi o osiągi Porsche Taycana to już nie jest to już jest działa to będzie już 646 Szkolnik no dobra to jeszcze na koniec coś co jest niewątpliwie tematem bardzo ważnymi dotyczy naszej przyszłości, a w listopadzie robiłam sobie drzwi, bo mam stolarnia i robiłem sobie drzwi do tej stolarki stalowy stelaż profile kupiłem, a 53 cm 2mm grupa ścianka spałem sobie zrobiłem stała do drzwi i kupi kupiła wtedy 3 sztangi po 6m za 3 ścianki po 6m to było łącznie jakieś 55 kg Stali zapłaciłem 150zł tak teraz o 140160 jakoś tak to było w listopadzie na teraz robiłem sobie jakoś tam stolarnię to zrobią sobie dom ogrodzenie domek ogrodowy takie narzędzia i potrzebowałem tam zrobić sobie znowu drzwi i pojechałem do tej samej do tego samego punktu, w którym kupowałem tam do sztangi tym razem potrzebna była 1 to jest 5032 mm grubość ścianki i i 11 kosztowała tyle ile 3 pół roku temu no cena Stali wzrosła z nie to było chyba 3zł w gotowym wyrobie do 9 za kg Stali w gotowym wyrobie na skupie złomu, a 3040gr kosztował kilogram złomu teraz jednak na niektórych zakupach płacą złote 40 przyszłość motoryzacji tak przyszłość motoryzacji to również koszty transportu, a coś niesamowicie popsuło zachwiało na rynku transportowym to jak drogi jest teraz transport z Chin tak nigdy nie było on potrafi być nawet kilkukrotnie wyższy niż był jeszcze parę miesięcy temu to oczywiście wszystko na to kumulować jest kumulacja wielu różnych problemów natomiast wydaje się, że głównym problemem jest taki, że skoro można zarabiać i podwyższać cenę to się to robi, a transport kontenera 4040 cali, a w zeszłym roku z kim kosztował 1500USD w tym momencie potrafi kosztować 101215, a niektórych portów podobno nawet 20 000USD kont transport tego samego kontenera, jeżeli nam się wydaje, że mamy w tym momencie drogi samochody to proponuje popatrzeć na to co się dzieje z niektórymi surowcami oka drewno się nie używa do drewna się nie używa do do produkcji samochodów Stali, owszem, natomiast DT cena drewna wzeszłym roku 650zł za metr sześcienny i pełno było 700 w tym roku, a robiłem przecież stolarnię innych domek ogrodowy 1350m³ drewna to są różnica z ostatnich kilku miesięcy 869, a to co się dzieje z naszym pieniądzem jest bardzo bardzo zła to coś się dzieje na świecie z niektórymi celami też nie jest to nieciekawa perspektywa w takim razie właśnie dla mnie to jest bardzo środowego programu, a drewno raczej z przyszłością motoryzacji nie ma nic wspólnego, ale to wszystko pokazuje co się dzieje z naszymi pieniędzmi, a być może będzie jeszcze gorzej kłaniamy się piękny Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutra codzienny magazyn motoryzacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA