Jak wygląda prawdziwe życie na morzu?

Podróże duże i małe
2021-07-25 11:20

Autorzy książki zwykli mawiać: Uciekliśmy na morze nie przed życiem, tylko popłynęliśmy na morze, żeby życie nam nie uciekło

zimowe duże to stałe cykle naszej niedzielnej audycji naszego niedzielnego magazynu połączymy się teraz naszymi regularnymi gośćmi są nimi Edyta i Adam Jakubczak powie kapitanowie władcy mórz, bo myślę władcy wiatru tak można was też powiedzieć biorąc pod uwagę czasu spędzacie na otwartych wodach każdego roku tak ma zdecydować nie, chociaż tytuł książki, mimo że pokrętny to nie do końca mówiące o nas, ale tak plan zdecydowanie całe cały czas spędzamy na morzu i Rozwiń » i jesteśmy może chcielibyśmy być kiedyś władcami musi ów władca miliarderów, ale niestety nie mamy chyba tak, bo udało się ostatnio napisać książkę również wydać jeszcze chyba dostępna natomiast władcy mórz to w zasadzie informacja o tym, że my się z nimi spotykamy na co dzień i bardzo byśmy raczej być spolegliwy co do ich pomysłu, bo możemy się do niego dostosować pani sporo nazwałem nazwałem nieco tytuł oraz książki, którą mam przed sobą zresztą oni o szczegółach powiem, ale też trudno znaleźć w Polsce drugą taką rodzinę, która miałaby no tak Bujny morskie życie no ma, że tak miło nam bardzo cieszymy się tym morskim życiem póki możemy i tak bardzo jak możemy staramy się brać to życie pełnymi garściami korzystać z niego, bo daje naprawdę dużo dużo satysfakcji ja chyba nieskromnie powiem, że my nadal w Polsce mamy bardzo dużo żeglarzy podróżników ustanowione nadzorczych czy kiedy z nimi każdy z nich garściami czasami trochę narzekamy, że te ostatnie czasy spowodowały, że trochę mniej takich publikacji, które możemy przeczytać posłuchać pojawi się na rynku, bo wiele publikacji naprawdę świetna i nawet nas motywuje do tego, żeby otwierać dalsze kraju dostępne w wykazie projektować i rodzinie przerwać podróży tak, ponieważ my jesteśmy tym raz my jesteśmy tym rodzajem ludzi, który w co do danych tak, ponieważ my jesteśmy tym rodzajem ludzi, którzy jak zazdroszczą to zazdrością pozytywnie, a inni ludzie nas bardzo motywują ich sukcesy nas motywują, ponieważ ten cieszymy się jak wszystkim wychodzi, bo stwierdza MF, że jeżeli wszystko będzie udawało to nam też się będzie udawało i jakby świat będzie szczęśliwszy z tego powodu tak krótko krótko mówiąc dużo skromności jak jako biegła znam nigdy gdzieś nie staraliście się podnosić waszych wyczynów są to wyczyny spędza tyle czasu właśnie na morzu do rangi czegoś wielkiego nie ma tu raczej rozpatrujemy jako normalne życia i nie wydaje nam się to czymś nadzwyczajnym wszyscy ludzie tak jak ma codziennie też chodzą do pracy planów też jest to praca w związku z tym no zdajemy sobie sprawę z tego, że jest ona cokolwiek niezwykła, aczkolwiek dalej jest normalna praca, którą każdy z nas codziennie wykonuje, a właśnie na stronach książki stają się podzielić z czytelnikami przygodami, które większość z nich miała miejsce już parę lat temu, bo to są przygody mówiące o początku naszej podróży żeglarskiej, ale opisujemy w sposób, który pozwala na wyciągnięcie wniosków z naszych błędów, bo opisujemy co zrobiliśmy dobrze źle i czego byśmy dzisiaj nie zrobili co warto byłoby, żeby początkujący podróżnicy nawet zaawansowani żeglarza nie zrobić, bo my żeśmy to zrobili i warto byłoby z tego wyciągnąć wnioski, żeby nie poprę dzisiejsze czasy coraz szybsze dużo lepiej to taka czy jeszcze wracając do początków pandemii pewnie wielu zazdrościło Maciej z pojazdu, że macie swoje miejsce, gdzie nie musi martwić o to, że spotkać się z kimś, kto was zakażeń koronawirusem wówczas jeszcze zupełnie nieznanym tak dawno temu tak się wydaje wszystkim, czyli 2 lata temu, kiedy to historia pandemii rozpoczęła zastała nas w Afryce w zasadzie kilka dni przed zamknięciem takim od takiej nie zdają się z tego sprawy Afryki udało nam się z niej uciec, bo tam zamknie się nadużywać tematycznie niż widzieliśmy to w Europie to pismo do Hiszpanii do zasady przyczółków końca Andaluzji na granicy szpitalem i tam spędzić kilka miesięcy na pochodzi jachtu przy czym mimo tego, że to trzeba nakazywała nam pozostać na jachcie to już po kilku dniach uzyskać pozwolenie na poruszanie się cały pomaganie innym no tak właśnie pierwszy pierwsze tak dawno spędzić przejechał kilkadziesiąt tysięcy km naszym samochodem po bezdrożach, pomagając innym chyba to był 1 będzie pracowniczych odpoczynku na lądzie w naszym życiu taki nie pamiętam, kiedy ostatnio tak często robiłam zakupy, ponieważ nasza praca głównie polegała na tym, żeby dowozić pana dowozić zakupy do jachtów, które chodziły z oceanu o ludzie wypływali z Karaibów i 1,5 do 2 miesięcy wcześniej, gdzie świat był jeszcze normalne, kiedy wypływali i wpływali do świata, który się zatrzymał patrzyli na nas dziwnie i byli święcie przekonani, że ktoś skręca, że są jakimś kiepskim filmie i że w ogóle chyba wszyscy się zmówili, o czym ci ludzie mówią, jakie zatrzymani światek pandemia no wiadomo duże, że była jakaś choroba w Chinach, ale co, że wszyscy się zatrzymali nie wolno nigdzie chodzić ci i czeka nas kwarantanna niemożliwa, więc my tak to wyglądało, aczkolwiek po chwili, żebym rozmowy i możliwości znalezienia wyjścia z tej sytuacji, żebym napięcie spadało, a przy Kol wiek dalej było dość dziwnie, bo nikt z nas nie był do tego na szykowane psychicznie akt nie oszukujmy się cały świat był zaskoczony tym co się wydarzyło długo się pandemii spędziliśmy już w Chorwacji wybraliśmy kraj dużo bezpieczniejsze bardziej przygotowane do tego, żeby się ogarnąć żeglarzy życie na morzu był też czas na spokojny, chociaż pomagać innym to mogliśmy natknąć się czas, żeby za wszystko okazuje się co przygotowało wcześniej niemożliwe w rozumieniu sobie przerwę kilku godzin czy nawet to 2 miesięcy jest możliwe nasz budżetu wciąga, chociaż pewnie skoro część naszych oszczędności w piśmie sprawia nam ogromną przyjemność, więc cieszymy się, że mogliśmy zatrzymać się na tak długo żyć np. wśród głów obcych tak długo urlopu to dzięki temu powstała książka, której znalazły się nasze przygody postanowiliśmy, że to dobry czas na to, żeby rozwijać się państwo, bo dziś wokół nas teraz Chorwacji jest 10 000 jachtów narodził się dobrze czują bawią się odnaleźć trzeba, ale tak naprawdę coś co jest trochę humorystyczny może to, że my wcześniej od 8 lat nie mieliśmy żadnego urlopu, ponieważ wychodziliśmy z tego samego założenia co ma pewnie większość ludzi wychodzi w naszym przypadku, że przecież my cały czas jesteśmy na urlopie, mimo że jesteśmy w pracy, więc nie pozwoliliśmy sobie wcześniej w ogóle nigdy na żaden urlop przez 8 lat no właśnie sobie pozwoliliśmy, chociaż jak widać niestety tendencję do praw pracoholizmu mamy i mimo urlopu powstała książka, która pewnie bez tego wszystkiego by nie powstała, bo nie mielibyśmy na to czasu natomiast tak właśnie wygląda ich też urlop powiedzcie proszę czy opisujące wasze przeżycia sumę doświadczeń ostatnich miesięcy staliście się dla dla swoich Czytelników inspiracją być może takich, którzy w ogóle nie byli związani z wodą w dość często ostatnio dociera do nas informacje, które są dla nas miłym zaskoczeniem, że opowiadamy o pandemii w kategoriach powiedzmy sukcesów małych ludzi, bo wszędzie dokoła widzieliśmy ludzi, którzy czasami bezimienni na jeszcze stawiać się ludźmi z imionami pomaga sobie wspierali się ci ludzie przekraczali tę takie nieprzekraczalne granice własnych płotów klatek schodowych i wielu z nich raczej nie miło nam powiedzieć to, że ludzie, jakby w tym świecie, który już jest trochę na dystans przez media elektroniczne jednak widzą pomagają sobie i sobie bardzo współczują taka jedna z historią oraz nieprawdopodobnie urzekła to jak Air nielegalni imigranci Europie pomagali osobom uwięzionym mają w innych krajach, podając adres własnych domów, które dawno był puszczone, gdy oni być tam uwięzieni znów w Afryce, żeby móc skorzystać wykąpać odświeżyć przestać, bo ulice zamknięto natychmiast wszystkich hoteli i po prostu ludzie kończący wakacje skończy na ulicy czasem godzinami, bo takim coś wyjątkowego, że jednak nawet się z nielegalnymi Miga to też jest człowiekiem, ale takich sytuacji można by mnożyć i one są nawet wokół nas nawet dzisiaj, żeby trwać jeszcze się dużą otwartością to jednak liczba tych ludzi, że to co się zmieni to co bardziej zmianie z imieniem i nie każdy już myśli tylko w karierze tak natomiast to jest pierwszy rozdział książki pozostałe rozdziały to tak jak opowiadała tam wcześniej może nie do końca nasza historia 12 lat mam i nauki pływania natomiast nasze początki i dużo ma śmiesznych i ciekawych przygód, jakie przeżyliśmy po drodze większość no faktycznie wydarzyła się w Afryce nie wiem czy z tego powodu, że są tam różnice kulturowe czy z tego powodu, że kraj na cały kontynent jest dużo bardziej kolorowe, jakby się wydawało natomiast mam jest to opowieść o tym jakie błędy popełnialiśmy jakich byśmy już nie popełnili, aczkolwiek dzięki Bogu wszystkie jak słychać skończyły się dobrze, ale były śmieszne i było dużo interesujących historii chociażby np. tak, że uratowaliśmy właściwie to ja uratowałam złote rybki w Afryce 2, a więc zgodnie ze statystyką, ponieważ ska każda spełnia 3 życzenia mam nadzieję, że w dalszym ciągu ma misję jeszcze się, że nie wypowiedziałam żadnego nieświadomie ale jakby nie było i tak jestem całkiem całkiem dobrze uprzywilejowanej grupie natomiast nie każdemu zdarzają się takie śmieszne historie, a propos tego całego życia żeglarskiego i podróżni, czego jestem przekonana, że każda rodzina, która w ten sposób spędza życie stara się cieszyć życiem ma dużo historii takich na na swoim koncie, więc wszystkie te osoby, które czytają to naszą książkę i później wracają do nas opinia, bo wracają zdążył już wrócić bardzo pochlebne bardzo nam miło, zwłaszcza domów, które bardzo dużo czasu poświęcił książce no nie sądziliśmy że, że przyjęcie będzie aż tak entuzjastyczna wasza książka to nie tylko bogata treść, ale również ilustracji, które przyciągają oko tak, ale to ilustracje samo z znakomitej większości widziałem chyba oczywiście w procentach dzielę mojej żony, która jest doskonale fotografiami zdjęcia filmy towarzyszą nam od lat czy trzeba też dostałem książkę naszej córeczki chcę napisać książkę 2 lata temu była pierwsza przed nami i tam też większość zdjęć właśnie czerwone czy się do mamy zaplecze jeszcze parędziesiąt tysięcy innych zdjęć może będzie dostać do ostatniej książki, a spółki w była też zamierzasz tropem żony wziąć za fotografie w tak, ale boi się poprzeczka postawiona wysoko jak pies stają się stają się jak mogę natomiast rzeczywiście nasze rodziny należy nie podział jest taki, że raczej zapoznajmy się tam zresztą pisałem, bo jesteśmy też jak literami co piszą czasami opisują życie może być do gazet to jakiś tam miesięczników lekarskich w Polsce stałaby się też, że państwo wiecie na każdą stronę cieszymy się po to, są takie działania, które wspiera nas wszystkich na morzu i trochę tak jak to Bułgarzy jak cały świat się rozwijać to przecież też będzie rozwijać dlatego lubię mówić dobrze może opisywać te historie na szczególną uczymy no bo każdy nas przed oczami nawet te wydarzenia ostatnich miesięcy widać też nas nauczył tego, że naprawdę bardzo zastanowić nad tym, że żyję nie o to, żeby pracować pracujemy po to, żeby rzecz i walką polityczną tak się tam średnie nie może tracić czasu atak jak ktoś w ogóle motto książki też, kto ma żonę, że uciekliśmy na Boże nie przed życiem tylko podaliśmy może o to, żeby życie nam ucieka bardzo lubi Edyta Kos Jakóbczak Adam Jakubczak kapitanowie byli z nami dziękuję bardzo, czas podkreśla przypomnę mówiliśmy o książce władcy wiatrów prawdziwym życiu na morzu, którego jesteście, które jesteście autorami kłaniam się życia dobrej niedzieli dziękuję bardzo, pozdrawiam serdecznie państwa zapraszamy na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!