REKLAMA

O mocy opowieści. O storytellingu w e-biznesie i budowaniu marki osobistej

Praca od podstaw
Data emisji:
2021-07-25 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:36 min.
Udostępnij:

Jak zbudować historię swojej firmy lub marki osobistej? Czy jest niezbędna? Jak ją komunikować? Czym jest naturalny snobizm? Na te pytania odpowiada Paweł Tkaczyk, właściciel agencji MIDEA, strateg marki.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
o dzień dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz to jest audycja praca od podstaw witam państwa w imieniu swoim oraz Tomasza Kopki, które wydaje dzisiejszą audycję oraz Julii Nowaczyński, która tę audycję realizuje jak zawsze w niedzielę po 1520 zachęcam państwa, abyśmy wspólnie przyjrzeć się temu jak wyglądają nasze miejsca pracy, jakie kreujemy jak możemy o nich decydować jak wybieramy sobie naszą ścieżkę zawodową jak marzenia talenty swoje mocne strony przekładamy Rozwiń » na ścieżkę zawodową jeśli będą państwo ma ochotę zaproponować ważne dla państwa temat skomentować coś co padło w tej audycji albo zadać pytanie ekspertom ekspertką, których zapraszam do studia mogą państwo nie pisać na adres Zuzanna kropkę Piechowicz małpa TOK kropkę FM powtórzę raz jeszcze adres Zuzanna kropkę Piechowicz małpa TOK kropkę FM z góry dziękuję za każdego maila, którego dostanę, zanim przejdę do tematu dzisiejszej audycji chciałbym jeszcze polecić państwu podcast na stronie tokfm PL szczególnie te, które dotyczą naszych miejsc pracy Marzena Mazur prowadzi 2 podcasty strefa szefa dobry pracodawca to są podcasty przeznaczone głównie dla przełożonych dla kadry zarządzającej ja prowadzę również podcast dobra praca dla pracowników i pracowniczek, a dzisiaj już za chwilę chciałbym opowiedzieć państwu bardzo ciekawej książce o prowadzeniu biznesu, a po 1540 gości będzie Rafał Żak trenerką szkoleniowiec autor m.in. książki nie myślę, że NLP zniknie, a porozmawiamy o tym jak weryfikować różne metody rozwoju osobistego, zanim wydamy na nie pieniądze poświęcimy czas zapraszam pandemia koronawirusa bardzo zmieniła nasze miejsca pracy te budujemy kariery zawodowe, ale też sprawiła, że różne usługi czy różne biznesy stało się bardziej popularne badania Bisnode Dan and Brass Company w 2020 roku w Polsce zajmował się prawie 12 000 nowych sklepów internetowych co jest wzrostem o ponad 20% w porównaniu z 2019 rokiem obecnie na rynku w Polsce jest około 44,51000 sklepów internetowych PwC z kolei przewiduje, że 2026 roku czy już za 5 lat wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 000 000 000zł, czyli PwC przewiduje, że średnio co rok ten rynek będzie wzrastał od 12%, a już w zeszłym roku 2020 kanały online ten ta forma sprzedaży ona miała 14% udziału wartości sprzedaży detalicznej w Polsce oczywiście te wszystkie zmiany te trendy zostały przyspieszone przez pandemię koronawirusa więcej zamawialiśmy przez internet więcej kupowaliśmy, ale też widzieliśmy w tym szansę na własny biznes i dlatego dzisiaj w tej części audycji po od postaw chciałabym opowiedzieć państwu trochę książce Biblia e-biznesu 30 jest to książka wydana przez wydawnictwo Helion, a redaktorem tej książki jest Maciej Dudka podkreślamy też słowo trochę, ponieważ to jest książka, w której napisał zaangażowanych było 83 autorów tekstu i ma ona ponad 850 stron co sprawia, że oczywiście te kilkanaście minut nie opowiem państwu wszystkiego co warto o nim przeczytać, ale jestem bardzo duże bardzo ciekawych wątków dla tych, którzy rozważają właśnie własny biznes online od tego jak zacząć po to, jak patrzeć jak działa konkurencja jak się wyróżnić się zwykle, jakie błędy można popełnić jak dbać o bezpieczeństwo biznesu jak jak kreować sprzedaż strategie cenowe właściwie chyba wszystko co warto należy wiedzieć przed i właśnie rozpoczęciem takiego biznesu jest rozmowę zaprosiła Pawła Tkaczyka właściciela agencji mi idea strategia marki i zapytał go m.in. dlaczego właściwie biznes potrzebuje zupełnie innej Biblii niż cały biznes jest mnóstwo biznesów, które okej mają jakąś swoją eks gałąź, ale nad nie jest w stanie jednak posiłków restauracji zjeść zdalny możesz mieć dowieziony na posiłek, gdy już troszeczkę inne biznesy prowadzenie restauracji to jest 1 rzecz jeśli zepsuje dzisiaj piec w domu to nadal nie jest taniego przez internet naprawić po szkoły chciał wezwać, więc to prawda, że właściwie duża część biznesów zyskała TOE, zwłaszcza w pandemii natomiast pamięta o tym to jest edycja 30 i kiedy biznesu zaczynała to rozróżniać byśmy jeszcze biznesy i e-biznesy dużo zagadnień poruszonych w tej książce jest bardzo charakterystyczna tylko łącznie właśnie dla biznesów prowadzonych przez internet więc, więc jeśli ktoś ma biznes, w którym internet jest głównym kanałem punktem sza mato wyniesie z tej książki dużo więcej niż człowiek, który ma coś co określiła to zmiany biznes, a jest tylko jedną z jego gałęzi Paweł Tkaczyk swoim doświadczeniem wiedzą z zakresu m.in. tworzenia historii budowania historii różnych Marek i osób prywatnych Marek osobistych i firm dzieje się m.in. w książce narrator loggia czy zakamarki marki też kwestią radami o tym jak opowiada historię marki w internecie dzieje się właśnie w Biblii e-biznesu 30 jego zapytałam, dlaczego ta opowieść, dlaczego historia wokół firmy jest tak ważna, dlaczego warto na nią poświęcić czas, ponieważ właśnie do poświęcenia na nią czasu na zbudowanej na opowiadanie Paweł Tkaczyk bardzo zachęca mamy do czynienia na rynku takim zjawiskiem, które innym jest takie słowo prawie wymyślam nazywa się Commodities racja gdańskie komody czy towar, który nie również chodzimy to znaczy, że rynek jest coraz bardziej zatłoczony i te towary, które kupujemy dzisiaj bardzo często nie różnią się od siebie to znaczy, że zostajesz w sklepie przed półką z jogurtem i masz do wyboru 30 ogórków, które tak naprawdę nie różnią się specjalnie od siebie trasy kiedyś dawno temu jeśli chciała się wyróżnić na rynku to mogła się wyróżnić od czegoś takiego marketingu nazywamy klasy 4 marketing oraz w tej sprawie o pomoc taką właśnie być jedyna, która ma dany produkt jedyna, która sprzedaje go w konkretnej cenie jedyna, która na jego w tym miejscu albo jedyna, o których wiecie wiedzą, bo najbardziej weszła do głowy natomiast dzisiaj, kiedy tych produktów jest tak strasznie duża ten sposób wyróżnienia praktycznie przestaje mieć znaczenie to okej nadal ma znaczenie, ale to nie jest jedyna, która produkuje jogurt, a więc ludzie zaczynają wybierać z innego powodu musiał wybierać z powodu tego, jaki jest miałby tak to znaczy, że nie wiem czy krowy, które dawały mleko nadzieję po części tak dalej tak dalej mówimy o wartości marki, która jest generowana poza użytecznością produktu i tam przychodzą właśnie historia, bo dzisiaj kupuje ciuchy czy wiecie czy one są nie wiem etycznie produkowane czy na cały łańcuch dostaw działają dobrze płaconej kraj taki sobie zostawić tę opowieść i im bardziej wierzy powiesz im bardziej taka opowieść skonstruowana tak, żeby budować wartość tym więcej jest w stanie zapłacić zaczął sam lekko za cokolwiek innego mój gość też podkreśla, że ta historia musi być wyciągnięta z nas pewien sposób musi być odnaleziona w nas w naszej działalności, a nie wykreowana i wymyślona specjalnie na potrzeby firm, ponieważ jak to podkreślał w rozmowie kłamstwo ma krótkie nogi wymyślają takie historie po prostu kłamstwem i takim zaburzeniem relacji z klientami i klientkami jak odkryć swoją stary jak przygotować posłuchajcie co radzi Paweł Tkaczyk są pewne przebadane struktury i do których przywiązujemy większą wartość jesteśmy po prostu twardo zaprogramować np. Paul Bloom badał to by jakiś zastępczy amerykańsko kanadyjski psycholog opracował taką teorię, która właśnie naturalny nowi zmiana mówi, że na świat jesteśmy na twardo zaprogramowani, żeby ocenić bardzo te, które masz kilka kategorii pierwsza kategoria dosyć oczywista rzeczy, których jest mniej na świecie, a więc wyciągniesz właściwie pierwszy plan na świat en taki kawałek kraju swoją opowieść o swój produkt jest dobrem rzadkim, że jego składnik jest dobrem rzadkim, że jest mało na świecie ludzie z własnej woli go, bo zamiast tego będzie płacz druga rzecz to jest kwestia trudniejsze do wykonania znaczy, że jeśli pokażesz ludziom, że to co robić wymagało nakładu pracy albo tutaj jeszcze 1 cudowna rzecz kreatywnej energii kreatywności pewnej ludzie za to też są gotowi płaszcz czy trzeci kawałek nazywa się osadem tonalnej, czyli jeśli pokażesz ludziom, że to co robisz kosztowało emocje na jakimś tam etapie swojego działania taktyki nie wpadła na receptury szamponu podczas olśnienia też wspinania się na Mont Everest też dużo więcej Warty szampon taki, na którego receptura wpadła, siedząc po prostu przy biurku w swoim do mnie więc, więc to i tą nie może być kłamstwo, dlatego że historia musi być wiarygodna i w momencie, kiedy ludzie, którzy czytają rzeczną pytają siłą rzeczy, a zna złapią się na nieprawdzie noże traci całą wiarygodność jako swój produkt miał i kłamstwo krótkie nogi wszędzie w sprzedaży również to nie są rady tylko dla firm i nie tylko dla firm z zakresu e-biznesu zdaniem Pawła Tkaczyka osoby poszukujące pracy czy budujące swoją markę osobistą w internecie nie tylko też potrzebują takich historii w przypadku Marek osobistych jest to duża część ważne niż w przypadku firm, dlatego że firmy mogą tworzyć unikalne produkty, które zaspokajają pierwszy potrzebna na konkretnym rynku natomiast jeśli jesteś marką osobistą szukasz pracy jako Developer PHP czy piekarz czy kosmetyczka to właściwie staje do konkurencji z ludźmi, którzy na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo mają panie same umiejętności jest więc, jakby wybudowanie tej opowieści jak najbardziej działa mało tego ludzi po tych opowieściach oceniamy bardzo często oceniamy ludzi podkopuje się nawet nieracjonalnie całkowicie, więc posiadanie takiej opowieści marce osobistej bardzo istotna rzecz w Biblii e-biznesu 30 Paweł Tkaczyk cytuje Jeffa Bezosa i opisuje też tę historię, która stoi za firmą Amazon przyznam, że jeżeli chodzi o sposoby zarządzania traktowania pracowników to Jeff Bezos zdecydowanie nie jest osobą, na którą moim zdaniem warto patrzeć, ale wykorzystajmy jego przykład i przykład Amazona, żeby zobrazować to co może być taką historią na potrzeby wewnętrzne posłuchajcie Jeff Bezos ten cytat, który mówi też Marka jest co myślą ludzie gotowi, kiedy wychodzisz pokoju natomiast dziś rozumiemy np. samym Amazonia opowieści są bardzo często używane też do tego, żeby ludzie wewnątrz organizacji zachowywaliśmy się określony sposób i a zonie znajdowali swoje pierwsze biura to, ponieważ nie, bo ich wartość takich wewnętrznych jest oszczędność to nie chcieli w tym biurze mieć jakiś drogich mebli, więc kupili drzwi takie najnormalniej się drzwi z płyty najtańsze, które można kupić w każdym kombi, bo i do tych drzwi dołożyli takie koziołki to był biurka i przez długi czas biurka razem z biurkiem, aby w gabinecie Jeffa Bezosa stałe i każdy nowy pracownik, który przychodził patrzył na ten szklany wieżowiec załamała się do 3 proc pieniędzy dorobił, a czy ten szklany wieżowiec wchodził do środka tam stojące biurka na koziołkach z tych desek czy drzwi właściwie i pytał co się dzieje ludzie mówią jest jedną z wartości, które mamy firmy jest oszczędna stwierdziliśmy, że niepotrzebnie intencjonalne jakieś tam przykuł meble i Zamasz jest opowieść, którą ludzie sobie nawzajem przekazują po to, żeby przekazać zestaw wartości, a ponieważ jest skonstruowana w taki sposób, że opieka nad kotem, który widać, który budzi ciekawość ludzie sami się na tę minę kierowców jest na wyminę pakują proszą, żeby ktoś opowiedział o wartościach tutaj na świecie jest naprawdę genialnych rozwiązań cała rozmowa z Pawłem Tkaczykiem o Biblii e-biznesu 30 i budowaniu swojej historii wokół firmy marki osobistej znajdziecie na stronie tokfm PL w naszej aplikacji mobilnej TOK FM ja bardzo państwu polecam, że myślą państwo rozważają państwo właśnie założeń swojego e-biznesu to Biblia e-biznesu 30 to jest publikacja, która z pewnością wiele państwo wyjaśni pomoże i wesprze w tej działalności jeszcze raz przypomnę to książka pod redakcją Macieja Dudko ponad 80 autorów książka wydana przez wydawnictwo Helion, a teraz już czas na informacje Radia TOK FM Jan zawsze Zuzanna Piechowicz to jest audycja praca od podstaw, a zaraz po informacjach moich gości będzie Rafał Żak i porozmawiamy o tym jak weryfikować różne metody rozwoju osobistego, zanim się jakąś zaangażujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRACA OD PODSTAW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA