REKLAMA

Paweł Tkaczyk o książce "Biblii e-biznesu 3.0" [CAŁA ROZMOWA]

Praca od podstaw
Data emisji:
2021-07-25 15:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:58 min.
Udostępnij:

Jak zbudować historię swojej firmy lub marki osobistej? Czy jest niezbędna? Jak ją komunikować? Czym jest naturalny snobizm? Na te pytania odpowiada Paweł Tkaczyk, właściciel agencji MIDEA, strateg marki.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz, aby gości jest teraz Paweł Tkaczyk strateg marki właściciel agencji reklamowej idea dzień dobry Pawle dzień dobry, a porozmawiamy o nie byle jakiej książce Biblii e-biznesu 30 jest książka wydana przez wydawnictwo Onepress pod redakcją Macieja krótko jest jedną z autorów tej książki epi pewnie dlatego jak ma rozmiar, bo rzeczywiście tak się odpowiedni słuszne no tak można zabić Coma, ale można też zabić większe stworzenia Rozwiń » tak jest może służyć do wielu rzeczy ale gdy mówię ma służyć temu, aby tworzyć swój własny biznes i pytanie pierwsze początek, dlaczego Biblia e-biznesu ani pion biznesu czy to jest tak, że w czasie pandemii to jednak większość tych biznesów, jeżeli wszystkie właściwie stał się też siłą rzeczy biznesami nadal nie to znaczy, że jest mnóstwo biznesów, które okej mają jakąś swoją eks gałąź, ale na Hel nie jest w stanie jednak posiłku w restauracji zjeść zdalnie możesz mieć dowieziony na posiłek, gdy już troszeczkę inne biznesy prowadzenie restauracji to jest 1 rzecz jeśli zepsuje dzisiaj piec w domu to nadal nie jest taniego przez internet naprawić pewną szkołę chciał wezwać, więc to prawda, że właściwie duża część biznesów zyskała TOE, zwłaszcza w pandemii natomiast pamięta o tym, że to jest edycja 30 i kiedy biznesu zaczynała to rozróżniać byśmy jeszcze biznesy i e-biznesy i dużo zagadnień poruszonych w tej książce jest bardzo charakterystyczna tylko łącznie właśnie dla biznesów prowadzonych przez ten wie, więc jeśli ktoś ma biznes, w którym internet jest głównym kanałem punktem w szachy ma to wyniesie z tej książki dużo więcej niż człowiek, który ma coś co określiła po zmiany biznes, a jest tylko jedną z jego gałęzi mówi się sobie takie są opisane w tej książce jako opowiadacz historii tu jesteś to jak marca opowiada Jeff Bezos nasze historie są takie ważne przy biznesie miejsca, dlatego że mamy do czynienia na rynku takim zjawiskiem, które innym jest takie słowo prawie wymyślam nazywa się Commodities racja gdańskie komody czy towar, który nie również rodziny to znaczy, że rynek jest coraz bardziej zatłoczone i te towary, które kupujemy dzisiaj bardzo często nie różnią się od siebie to znaczy, że stajesz w sklepie przed półką z jogurtem i masz do wyboru 30 ogórków, które tak naprawdę nie różnią się specjalnie od siebie trasy kiedyś dawno temu jeśli chciała się wyróżnić na rynku to mogła się wyróżnić zapłacą czegoś takiego marketingu nazywamy klasy 4 marketing oraz w tej sprawie o pomoc taką właśnie być jedyna, która ma dany produkt jedyna, która sprzedaje go w konkretnej cenie jedyna, która na jego miejscu albo jedyna, o których wiecie wiedzą, bo najbardziej weszła do głowy natomiast dzisiaj, kiedy tych produktów jest tak strasznie duża ten sposób wyróżnienia praktycznie przestaje mieć znaczenie dla oka nadal ma znaczenie, ale to nie jest jedyna, która produkuje jogurt, a więc ludzie zaczynają wybierać też innego powodu musiał wybierać z powodu tego, jaki jest, bo tak znaczy, że nie wiem czy krowy, które dawały mleko na dzień szczęśliwe tak dalej tak dalej mówimy o wartości marki, która jest generowana poza użytecznością produktu i tam przychodzą właśnie historia dzisiaj kupuje ciuchy zmiecie czy one są nie wiem etycznie produkowane czy na cały łańcuch dostaw działania wypłaconej kraj taki Sojusz został też opowieść, a i im bardziej wierzy, że powieść im bardziej taka opowieść skonstruowana tak, żeby budować wartość tym więcej jest w stanie zapłacić zaczął sam lekko za cokolwiek innego czy trwają każdy potencjalny właściciel właścicielka twórca łączenie biznesu ma w sobie taką historyczną jesteście trzeba wymyślić wykreować sobie nawet jak działa jak rosyjskie pan czy ona wyciąga się raczej tak też mi tworzyć rządowa zdecydowanie wyciąga to znaczy, że są pewne przebadane struktury i do których przywiązujemy większą wartość jesteśmy po prostu twardo zaprogramować np. Paul Bloom badał to by jakiś czas temu jest amerykański kanadyjski psycholog opracował kontroli, która właśnie naturalny snobizm żona mówi, że na świat jesteśmy na twardy zaprogramowani, żeby ocenić bardzo te, które masz kilka kategorii pierwsza kategoria dosyć oczywista rzeczy, których jest mniej na świecie, a więc wyciągniesz właściwie pierwszy plan na świat en taki kawałek kraju swoje opowieści o swój produkt jest dobrem rzadkim, że jego składnik jest dobrem rzadkim, że jest mało na świecie ludzie z własnej woli o tym natomiast tego będzie płacz druga rzecz to jest kwestia trudniejsze wykonać znaczy, że jeśli pokażesz ludziom, że to co robić wymagało nakładu pracy albo tutaj jeszcze 1 cudowna rzecz kreatywnej energii i kreatywności pewnej ludzie za to też są gotowi płaszcz czy trzeci kawałek nazywa się osadem tonalnej, czyli jeśli pokażesz ludziom, że to co robisz kosztowało emocje na jakimś tam etapie swojego działania taktyki nie wpadła na receptury szamponu podczas olśnienia też wspinania się na Mont Everest też dużo więcej Warty szampon jest taki, na którego receptura wpadła, siedząc po prostu przy biurku w swoim oknie więc, więc to i tą nie może być kłamstwo, dlatego że historia musi być wiarygodna jest w momencie, kiedy ludzie, którzy czytają rzeczną czytają siłą rzeczy zna złapią się na nieprawdzie może stracić całą wiarygodność jako jakąś produkt miał i kłamstwo krótkie nogi wszędzie w sprzedaży również jak znaleźć swoją historię jak, jakiej szukacie pytania sobie zadać te mu wyciągnąć korzysta z tym szukaniem historyk odpowiedział tak je, zanim zacznie szukać historii przejdzie się przez stare dobre 4 marketingu, żeby sprawdzić w tej historii w ogóle potrzebuje do tego, że jeśli jesteście 1 jedynym ska 8, który sprzedaje kiełbasę to nie potrzebujesz historii potrzebuje na szyldzie napisać wielkimi hitami kiełbasa i ludzie, którzy przychodzą w poszukiwaniu kiełbasy na moście do swego kraju właściwie mają innego wyjścia większość tej historii potrzebuje natomiast to jest takie pytanie, które sobie powinnaś na początku dać komu i czym pomaga, kto jest twoim klientem, bo o historii np. bardzo ważnym elementem jest klient odbiorca mamy taki proces, który nazywa się samo identyfikację i wraz w samo identyfikacji bardzo ważne, żeby klient widział opowieści siebie cięć Zobacz znowu posłużę się bardzo konkretny przykład chcesz nauczyć swoje dziecko języka hiszpańskiego i czas aż do wyboru szkoły języka i językową albo szkoła języka hiszpańskiego większość ludzi w tej sytuacji nie mają pojęcia o produkcie wybierze podświadomie szkoła języka hiszpańskiego, bo czują, że to jest po prostu produkt wyższej jakości usług w tym w tym konkretnym przypadku, a powiem więcej jeśli pobierze tej szkoły języka hiszpańskiego dla dzieci no to znowu, posyłając dziecko dużo chętniej wybierze taką po prostu szkołę językową, więc to opowieść niekoniecznie musi oznaczać coś co tobie się przydarzyło tylko ten rynek, któremu do, którego zamierzasz iść, więc to jest pierwszy kawałek drogi są części przez te schematy, o których mówiłem np. w środku pola Blooma, czyli czy jest swoje powieści także jest mniej na świecie SM jest trudniejsze do wykonania, że jest jakiś sposób emocjonalne i potem jeszcze kilka schematów, które świadczą związane są czymś takim co psychologia wasze myślenie magiczne to też kwestia przypisywania przedmiotom, jakbym rzeczy cech, które one nie mają, a ze względu na pewne nie racjonalne przesłanki choćby tzw. fizyczną bliska czy natka wierzymy, że przedmiot z in, przy którym fizycznie był ktoś znany jest więcej warto przebaczyć fizycznie określane, czyli wież zakład fryzjerski, który mieści się na osiedlu, na którym mieszka Ewa Chodakowska jest więcej własny zakład fryzjerski, który się jeszcze dalej od krakowskich czy biżuteria np. tak zaprojektowana przez Martynę Wojciechowską jest więcej Warta niż biżuteria nie zaprojektowano w przypadku nabycia czy tylko biznesy potrzebują opowieści jej potrzebują też myślę o tym czy np. budowanie swojej marki osobistej jak ta ekspertki albo np. osoby, które szybko pracy szuka aktywnie przez media społecznościowe też jest jest tutaj potencjał, żeby historia w jaki sposób dobrze działało naprzód tak czy pamięci nawet, że w przypadku Marek osobistych jest to duża część ważne niż w przypadku firm, dlatego że firmy mogą tworzyć unikalne produkty, które zaspokajają pierwszy potrzebny na konkretnym rynku natomiast jeśli jesteś marką osobistą szukasz pracy jako Niewiem Developer PHP czy piekarz czy kosmetyczka to właściwie staje do konkurencji z ludźmi, którzy na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo mają panie same umiejętności więc, jakby wybudowanie tej opowieści jak najbardziej działa mało tego ludzi po tych opowieściach oceniam bardzo często oceniamy ludzi podkopuje się nawet nieracjonalnie całkowicie, więc posiadanie takiej opowieści marce osobistej bardzo istotna rzecz czy masz w połowie pamięci jakąś dużą markę myśmy jeszcze na koniec sprawowali właściwy poświadcza, żeby spróbował opowiedzieć jak historia usługi w praktyce np. mocno cytujesz Jeffa Bezosa ja, bo ja ma ona jeśli chodzi o markę pan jakiś inny, choć Jeff Bezos ten cytat, który mówi też Marka jest co myślą ludzie gotowi, kiedy wychodzisz spokoju natomiast dziś rozumiemy np. samym Amazonia opowieści są bardzo często używane też do tego, żeby ludzie wewnątrz organizacji zachowywaliśmy się określony sposób i a żonie na meblowanie swe pierwsze biura to, ponieważ nie bez wartości takich wewnętrznych jest oszczędność to nie chcieli w tym biurze mieć jakiś drogich mebli, więc kupili drzwi tak najnormalniej się drzwi płyty najtańsze, które można kupić w każdym kombi, bo i do tych drzwi dołożyli takie koziołki to był ich biurka i przez długi czas biurka razem z biurkiem jak w gabinecie Jeffa Bezosa stałe i każdy nowy pracownik, który przychodził patrzył na ten szklany wieżowiec załamała się do 3 proc pieniędzy dorobił się też wieżowiec wchodził do środka tam stojące biurka na koziołkach z tych desek czy drzwi właściwie i pytał co się dzieje ludzie mówią jest jedną z wartości, które mamy firmy jest oszczędne stwierdziliśmy, że nie potrzeba im znana jakieś tam fikuśne meble i Zamasz jest opowieść, którą ludzie sobie nawzajem przekazują po to, żeby przekazać pełen zestaw wartości, a ponieważ jest skonstruowana taki sposób, że opieka nad kotem, który widać, który budzi ciekawość ludzie sami się na tę minę kierowcy jest na minę pakują proszą, żeby ktoś opowiedział o wartościach tutaj wewnątrz firmy co jest naprawdę genialnych rozwiązań i naczep bez jesteś z wielką lubością opowiada historię przy okazji różnych wywiadów swoją książką tak widać na zdjęciach z tej jego biurka drzwi co jest też bardzo modnego od tego czy Amazon jest właściwie teraz tak też zgadzam absolutnie znaczy się tak pojmowana oszczędnościach tam jak Amazon prezentuje dzisiaj zakładam, że nie jest to samo co tego to Kilonii zaczynali bardzo państwu polecam Biblia e-biznesu 30 jest książka wydana przez wydawnictwo Onepress pod redakcją Macieja Dudko, a tobie bardzo dziękuję za rozmowę Paweł Tkaczyk właściciel agencji filmowej wideo oraz strateg marki dzięki wielkie zaproszeń ja nazywam się za Piechowicz to była audycja praca od Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRACA OD PODSTAW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA