REKLAMA

"Koicydencja, która absolutnie nie powinna mieć miejsca"

A teraz na poważnie
Data emisji:
2021-07-26 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
25:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Mikołaj Lizut kłaniam się państwu 6 minut temu minęło południe gościem państwa moim Krzysztof Kwiatkowski senator niezależny przewodniczący senackiej Komisji Ustawodawczej były prezes Najwyższej Izby Kontroli dzień dobry witam pana redaktora witam wszystkich naszych rad słuchać Panie Senatorze, śledząc rozgrywkę pomiędzy obecnym prezesem Najwyższej Izby Kontroli Marianem Banasiem, a partię rządzącą nasuwają się porównania takie jak camorra czy Czyżby czy powiedzmy Rozwiń » kartele Sinaloa, bo tam właśnie w ten sposób prowadzić negocjacje np. uderzając w rodzinę to z 1 strony z drugiej strony oczywiście w tej sprawie nikt nie jest czysty, bo przypomnijmy, że zarzuty wobec niejasności związanych z majątkiem Mariana Banasia najpierw podjął pan się 4 wtedy także cała opozycja składa wnioski o wszczęcie postępowania i składała zawiadomienia o popełnieniu możliwości popełnienia przestępstwa jak pan patrzy dzisiaj na na to wszystko, kto ma rację panie redaktorze zaczął pan tak bardzo obrazowo ja nie ukrywam, że pewna jestem wśród wielu radiosłuchaczy Radia TOK FM my, dla których książka Mario nie poza ojciec chrzestny czy jej filmowa mnie wersja z genialnymi kreacjami to rzeczywiście takie ważne doświadczenie zarówno w wymiarze książkowym, jaki filmowy tak wygląda to bardzo źle wygląda to bardzo źle w takim sensie, że tego samego dnia słyszymy pierw o zatrzymaniu nie syna prezesa mierników jego żony, a chwilę później o skierowaniu wniosku uchylenia aktu nie o uchyleniu immunitetu prezesa NIK-u do Sejmu no bym powiedział trzeba by nadzwyczajnej nie powiedzieć infantylnej dozy dobrej wiary, żeby uwierzyć, że nie ma tu mnie połączenia czasowego takiej koincydencji, która absolutnie nie powinna mieć miejsca, bo prokuratura powinna jako oskarżyciel publiczny działać w sposób bezstronny wiarygodny, a nie być używana w sposób, który budzi wątpliwości co do nie politycznych intencji działań politycznych ten jest oczywiste prawda panie, ale z drugiej są, ale z drugiej strony, bo jedno zdanie powiem oczywiście nie zapamięta nie zapominam o wyjątkowych kontrahentach biznesowych prezesa pana się jego rodziny, którzy prowadzili mu mniej kamienice nie w Cracovii oczywiście ten fakt jest również istotnej także mango mango na uwadze przypomnijmy, że można było tam wypocząć płatne było oddziale tylko swoje krótkotrwałe tak, ale godzinka raczej zależy nam mówić o wypoczynku przynoszą już powiem złośliwie co najwyżej aktywny wypoczynek no tak no właśnie, bo Panie Senatorze nietrudno tutaj właściwie rozszyfrować politycznych motywów którymi kieruje się podległa Ziobrze prokuratura oraz cała władza po prostu Marian Banaś, ponieważ przestał być kryształowym Marianem i urwał się jak bez tego układu pisowskiego no to stał się wrogiem, a jednocześnie też no trzeba przyznać zalewa jednak no za skórę tego łoju PiS-owi, więc jest się takim mścić, a na z drugiej strony myślę, że tutaj pewna pułapka ofsajdowa zastawiona także na opozycję, bo w sprawie immunitetu Mariana Banasia właściwie należy się zachować pańskim zdaniem pani aktorzy postawił pana 3 pytania po pierwsze, czy urwał się tak dokładnie urywał się w takim sensie, że przecież zarzuty przeciwko Marianowi Banasiowi były znane w momencie jego nie wyboru, bo co dzisiaj mówi prokuratura czytamy komunikaty, chyba że co innego pokaże się po lekturze wniosku o uchylenie immunitetu, który skierowały PE prokurator generalny do Sejmu do marszałek Sejmu, ale na dzisiaj komunikaty prokuratury mówią tak nasz wniosek o uchylenie immunitetu i przedstawienie zarzutów prezesowi dotyczy nieprawdziwości danych w oświadczeniach majątkowych obecnego prezesa NIK-u proszę zwrócić uwagę nieprawdziwości danych w oświadczeniu majątkowym, o czym opozycja mówiła, kiedy przed głosowaniem w sejmie na sali plenarnej Sejmu, czyli najpóźniej wtedy wszyscy posłowie PiS-u, którzy podjęli karnie ręce za kandydaturą Mariana Banasia na prezesa nie NIK-u wiedzieli o nie tych faktach zresztą to jest kuriozum, a co to znaczy, że wiedzieli na sali plenarnej przecież Marian Banaś był wiceministrem, a później ministrem finansów nie w rządzie Pierre Beaty Szydło później Mateusza mazowieckiego archiwum pozostawi wyraźnie mówią każdy z krajową administrację skarbową każdy funkcjonariusz publiczny przed objęciem tak ważnej pozycji jest poddany po kolokwialnie się to mówi w języku służb w wirówce sprawdzeniu to sprawdzenie opieka nad tak wysokimi funkcjonariuszami publicznymi jest powinny przypaść nie jest to powinna być non stop czy te dane politycy PiS-u powinni mieć zresztą formalnie takie wnioski były skierowane pismo z pogardą dla sali sejmowej głosowania te pocałunki uściski i oczywiście i klepanie po plecach posłowi Platformy Obywatelskiej, który to przedstawił w pewnym momencie po prostu odebrano głos, ale druga ważna informacja powiedział pan, że PiS liczy na to, że dzięki temu uzyska wpływ na wyniki kontroli powiem kolokwialnie figa makiem nic z tego kontrole nie robi Marian Banaś tylko robią niezależni kontrolerzy ja znam to są stuprocentowy profesjonaliści w momencie, kiedy ktokolwiek próbowałby na nich naciskać to skończy się tak jak się skończyło jakiś czas temu, że kontrolerzy oficjalnie złożyli skargę na wiceprezesa NIK byłego posła PiS-u Tadeusza Dziubę, który próbował wpływać na nich w toku nadzorowanych przez siebie kontroli właśnie się nie mówi nie, żeby złagodzić wyniki kontroli i ta sytuacja próby wywierania na kontrolerów NIK-u skończyła się po pierwsze, skargą oficjalną do prezesa Banasia, a po drugie, zawiadomieniem do prokuratury dlatego już dzisiaj mówi rządzącym, jeżeli chcecie mieć dobre wyniki kontroli to jest 1 sposób dobre dobrze rządzicie i uczciwie wydawać publiczne pieniądze, a nie tak jak widać także w raportach NIK, wydając miliardy, bo już takich sumach mówimy miliardy np. na elektrowni w Ostrołęce, którą Pierre buduje się w postaci ogromnych 2 wież infrastruktury, a później wyburzać, bo nagle ktoś po niewielu miesiącach przeczytał przepisy nie europejskie, że tego typu nie elektrownie i w związku z obciążeniem emisją co 2 są po prostu kompletnie nie opłaca no i przechodzimy do trzeciej kwestii, czyli tego jak powinna zachować się nie opozycji na uchylenie immunitetu jest uchyleniem, które trzeba dokonać w trybie tzw. bezwzględnej większości zresztą zaraz powiem o procedurze, czyli głosów za musi być więcej niż głosów przeciw wstrzymujących ci sami, którzy powołali Mariana Banasia na funkcję prezesa NIK-u dzisiaj, jeżeli uważają rząd tej funkcji nie powinien sprawować mają moralny obowiązek podjęcia tej decyzji, jeżeli jest prawdą, że na poważnie traktują te zarzuty opozycja moim zdaniem nie powinna głosować ani za ani przeciw ona ma możliwość wstrzymania się powiedzenia to nie nasza decyzja klub parlamentarny PiS-u powołał Mariana Banasia na funkcję prezesa NIK-u klub parlamentarny PiS-u ma podjąć decyzję czy zdjąć mu czy nie zdjąć mu immunitetu to będzie wyłącznie decyzja, bo taki sposób postępowania co spowoduje, że my sprawdzimy czy sami poważnie traktują zarzuty, które przedstawiają Marianowi Banasiowi czy nie, jeżeli sami poważni nie będą traktować to nagle się okaże, że paru posłów klubu PiS się zgubi parę nie weźmie udział w głosowaniu paru się wstrzyma i ten immunitet nie będzie uchylony za to, jeżeli poważnie traktują te zarzuty to ten immunitet będzie uchylony 1 ważna informacja samo uchylenie immunitetu przepraszam za taki kolokwializm niczym nie skutkuje, bo przepis wyraźnie mówi, że prezes NIK-u przez nasze prawo nakazujące związany jest taki jest albo ze względów zdrowotnych czy o czy ze względu na śmierci nadal nie może wykonywać swoich obowiązków, czyli samo uchylenie immunitetu nie ma żadnego wpływu na funkcjonowanie prezesami Panie Senatorze zda pan Najwyższą Izbę Kontroli od środka, gdyby pan miał tak i z punktu widzenia Realpolitik ocenić, kto ma, jakie uzbrojenie w tym w tej walce, jakie uzbrojenie ma Marian Banaś, jakie uzbrojenie ma Jarosław Kaczyński, który chce Mariana Banasia wykończyć, jakby pan oceni przepraszam, że to pytanie jest natury cynicznych, ale to co obserwujemy właśnie taką cyniczną grą się wydaje być panie aktorzy pan ma prawo zadawać pytania, a ja faktu graficznie zgodnie z przepisami prawa będę panu udzielały odpowiedź bardzo ważna informacja NIK Najwyższa Izba Kontroli kontroluje, ale nawet w oparciu o stwierdzone przez siebie nieprawidłowości tak było przy wyborach kopertowych samo nie kieruje akt oskarżenia do sądu to jest dyskusja od wielu lat, która się pojawiała i powiem panu ciekawostkę to Prawo i Sprawiedliwość przez wiele lat zawsze powtarzało ustawą NIK trzeba zmienić Najwyższa Izba Kontroli toku, kiedy stwierdzi, że ktoś popełni przestępstwo naruszył przepisy powinna sama kierować do sądu akty oskarżenia przeciwko funkcjonariuszowi publicznemu, żeby nie było także decyzję w sprawie wniosków NIK-u podejmuje sam zainteresowany, a dzisiaj tak jest proszę zwrócić uwagę przy wyborach kopertowych NIK mówi premier Morawiecki 3 ministrów minister Sasin minister Kamiński minister Dworczyk złamali prawo ale kto ocenia dziennik kieruje zawiadomienie ocenia to kolejny kolega z rządu, czyli Zbigniew Ziobro Zbigniewie Ziobro tutaj troszkę za troskę troskę można na niego liczyć, ponieważ jak wiemy Zbigniew Ziobro nie cierpi Mateusza Morawieckiego, chociaż oczywiście wykazuje tutaj pewną strategiczną lojalność panie doktorze ja bym chciał liczyć na Zbigniewa Ziobro dowolnego Kowalskiego ja bym chciał liczyć na procedury przepisy obiektywny stan faktyczny co powinien zrobić Zbigniew Ziobro w tej sprawie także z tego względu, że trochę dokonuje oceny własnej sprawie kolegów z własnego rządu powinien absolutnie skierować akt oskarżenia, który NIK skierowała do prokuratury do sądu po to, żeby nie podległy mu służbowo prokurator podejmował decyzję czy ten akt oskarżenia skierować czy nie do sądu tylko niezawisły sędzia, czego się spodziewam nawet nie tego, że prokurator odmówi wszczęcia tego postępowania nie skieruje go, że będzie to sprawę trzeba czekać, dlaczego dlatego że, gdyby podjął decyzję o odmowie wszczęcia to uwaga Najwyższa Izba Kontroli ma prawo odwołać się od tej decyzji do sądu dlatego praktyka działania w tej sprawie moim zdaniem będzie taka, że PiS będzie tą sprawę przewleka do momentu, kiedy akt moim zdaniem będzie próbował będzie mu się wydawało, że może mieć wpływ na to jak nikt się zachowa w sprawie np. złożenia zażalenia skargi na decyzję prokuratury o odmowie wszczęcia lub umorzeniu śledztw ostatnio Sokół kraj czarna chwila Krzysztof Jackowski senator niezależny i były prezes NIK jest państwa moim gościem, a teraz informacji, a teraz na poważnie senator Krzysztof Kwiatkowski przewodniczący senackiej Komisji Ustawodawczej i były prezes Najwyższej Izby Kontroli państwa moim gościem próbujemy jakoś podliczyć dywizje, którą w tym gorszącym co tu dużo mówić w sporze między szefem obecnym szefem Najwyższej Izby Kontroli Marianem Banasiem, a rządem, który właśnie toczy no i Panie Senatorze wychodzi na to, że tak jak pan powiedział Marian Banaś i Najwyższa Izba Kontroli najwyższych kart w tej rozrywce rozgrywce Night najgroźniejszych dywizji nie ma, ponieważ zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa mogą być po prostu przez Zbigniewa Ziobry ignorowane przez dziekana i właściwie no rząd chce niewiele musi się nie bardzo się obawiać Mariana Banasia poza oczywiście bardzo ważną rzeczą, która jeszcze w naszym kraju funkcjonuje, czyli poza niezależnymi mediami, które będą na wszystkie sprawy nagłaśniać panie redaktorze tak jak w pierwszej części zgadzaliśmy się ze sobą tak teraz z panem się nie zgodzę uważam, że Najwyższa Izba Kontroli uruchamia pewne bardzo ważne procesy i oczywiście możemy oceniać tu i teraz, ale to żadna sprawa kierowana nie w chwili obecnej do prokuratury kierowanej przeciwko Zbigniewowi kierowanej przez Zbigniewa Ziobro w tej filozofii nie ma szans, bo każdy taki wniosek jest oceniane politycznie, ale przecież ten wniosek zostaje po pierwsze, jeżeli NIK stwierdziła, że tak ważni funkcjonariusze publiczni premier ministrowie złamali prawo to w dowolnym momencie, w którym władza się zmieni najbliższe wybory parlamentarne za 2 lata to do tych wniosków przepraszam za taki kolokwializm będzie można wrócić ten materiał ja przeczytałem cały raport dotyczący mnie dotyczący wyborów samorządowych zresztą muszę powiedzieć, że kiedy samorządy z NIK-u przepraszam wyborów prezydenckich ma sią za pomyłkę ja przeczytam ten raporty, a musi też powiedzieć, że został prezesem NIK-u odbyłem normalną aplikacji kontrolerskiej, żeby przepraszam za takie określenie wiedzieć, o czym mówię odróżnić dobrze przeprowadzoną kontrolę od złej kontroli to jest naprawdę dobrze przeprowadzona kontrola bardzo szczegółowo nie tylko wykazane, ale i udokumentowane, kto złamał prawo premier, podejmując decyzję mając opinię swojego działu prawnego kancelarii prawnej kancelarii premiera, że nie może tej decyzji podjąć no to jest absolutnie opisanie art. 231 kodeksu karnego, czyli przekroczenia nie przekroczenie uprawnień niedopełnienie obowiązków nie z jego strony tak jest w każdym przypadku do takich jak senator obiektywnego naczelniku no od początku dzieli każdy prawnik każdy uczciwy prawnik mówił, że to co wyprawia partia rządząca to co wyprawia Jacek Sasin przy wyborach kopertowych to nawet nie WHO hucpa to jest po prostu to z państwem prawa nie ma nic wspólnego jest to nie dość, że przekroczenie uprawnień to jest upór godny lepszej sprawy jeśli chodzi o te wybory to podam panu kolejny argument co jest oceniane w relacjach między polską, a Unią europejską praworządność, ale wbrew pozorom praworządność to nie tylko funkcjonowanie nie sądów jednym z elementów, które był stale oceniany zresztą co pokazywaliśmy jako Polska, że w Polsce mamy efektywny system kontroli prawidłowości wydatkowania funduszy europejskich także przez Najwyższą Izbę Kontroli tylko mety efektywnym systemem mogliśmy się chwalić tak było ja nie sam pełniłem role nie wiceszefa europejskiej organizacji kontroli Europa SA już szefa komitetu kontaktowego, który grupował szefów organów kontroli wszystkich państw Unii Europejskiej mieliśmy ogromną pozycję międzynarodową byliśmy stawiani za wzór my je w czasach, kiedy kierowała wynikiem byliśmy audytorem OECD czy rady Europy, wygrywając w konkursach z innymi organami kontroli całej Europy ze świata, a dzisiaj wszyscy wiedzą, że zaraz zaraz okej kontrola to jedno, ale czy rządzący się wnioskami z tej kontroli kierują i za chwilę Unia europejska nie ma żadnej wątpliwości, że tak się stanie, jeżeli wnioski NIK-u będą ignorowane np. w takich sprawach jak mówili, że wydano 4 kilka miliardów złotych na nie budowano, a teraz zburzoną elektrowni w Ostrołęce to będzie kolejny element wsporze między polską Unią europejską ja bym bardzo nie chciał, ale obawiam się rząd także może wpływać na to czy będziemy czy nie będziemy dostawać pieniądze z Unii Europejskiej po 6 lat rządów PiS-u wnioski są takie, że prawo sprawiedliwość niespecjalnie przejmują się tym co Unia europejska uważa na temat pani także, że Prawo i Sprawiedliwość może się nie przejmować niczym war to jako obywatele możemy się przejmować wiadomo, że chciano się zajmują w niej swoją ocenę tej sytuacji wyrazić w najbliższych wyborach parlamentarnych to jest nasza ogromna siła do czego ja nie zawsze przekonuje jeszcze trzeci element, o których nie powiedzieliśmy, jeżeli komuś wydaje, że samo skierowanie wniosku prokuratora generalnego do Sejmu kończy spalenie ono dopiero uruchamia procedurę, dlaczego skierowanie aktu oskarżenia nawet w postaci jako załącznik do wniosku o uchylenie immunitetu niczego nie zamyka, dlaczego Lech Kaczyński powtarzam Lech Kaczyński, przygotowując ustawę o Najwyższej Izby Kontroli w latach dziewięćdziesiątych napisał bardzo wyraźnie samo przygotowanie zarzutów ze strony prokuratury nie ma wpływu na funkcjonowanie prezesa NIK-u i czym kierował kierował się banalną rzeczą, że Najwyższa Izba Kontroli kontroluje prawidłowość wydatków finansowych pieniędzy ze strony prokuratury, czyli prokurator nie może samym podjęciem ze swoistą działań zawieszać prezesa NIK-u, bo wtedy żadna z tych kontroli miałaby sensu, bo każdy miał tyle głowy, że zaraz kontrolujemy podmiot, który 3 sekundy może doprowadzić do tego, że prezes NIK-u przestanie pełnić swoje obowiązki i dzisiaj rządzący też muszą pamiętać, że to jest wieloetapowa procedura po specjalnie ona została tak przygotowana i to przez osoby, która moim zdaniem jest autorytetem dla środowiska prawa niesprawiedliwości, czyli świętej pamięci Lecha Kaczyńskiego później prezydenta kraju act, który wniosek, który zostanie do marszałek Sejmu skierował musi być przez marszałka Sejmu oceniony pod względem prawidłowości formalnej następnie skierowany do komisji regulaminowej komisja regulaminowa musi prezesa NIK-u poprosić o to, żeby się ustosunkował nie tylko na piśmie, ale może to także zrobić ustnie na posiedzeniu komisji w oparciu o otrzymane wyjaśnienia dopiero kieruje wniosek na Sejm in plenum w postaci sprawozdania sugestii czy uchylić czy nie uchylić immunitet Sejm dopiero podejmuje decyzje bezwzględną większością głosów, czyli osób głosujących za wnioskiem musi być więcej zaś osób głosujących przeciw wstrzymujący, a jest nie załatwia sprawy tak jak powiedział to jest nie załatwia sprawę, bo nawet bez immunitetu szef Najwyższej Izby Kontroli sprawuje swój urząd, ale ja chciałem Panie Senatorze zawsze kiedy, ale panie tak, że bardzo szybko ja jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację, że mimo zapisów konstytucji, że kadencja prezesa NIK-u waszej ślad mimo ustawy o nicku przygotowanej przez Lecha Kaczyńskiego ktoś może wpaść na nowatorski pomysł polityczny powiedzieć tak no to przepis nowelizujący ustawę o NIK, że jeżeli prezes NIK ma przedstawiony zarzut ze strony prokuratury to nie możemy go odwołać, ale możemy zawiesić były poseł PiS-u Tadeusz Dziuba obecnie wiceprezes PiS-u wiceprezes NIK-u nie pełni obowiązki prezesa, ale nie mamy żadnej absolutnie żadnej wątpliwości, że jeżeli ktoś pisze wpadnie na taki pomysł to Unia europejska zareaguje wprost mówiąc, że to jest z ich punktu widzenia zniesienie tego bezpiecznika w postaci niezależności autonomii NIK-u jako kontrolera wydatków pieniędzy publicznych w tym wydatków funduszu Europy nie takie rzeczy widzieliśmy Panie Senatorze, więc też tego nie dlatego nie ma, ale dlatego powiedziałem, ale ja chciałem zapytać czy nie sądzi pan, bo tak pan powiedział oczywiście kontroli NIK-u nie prowadzi szef Najwyższej Izby Kontroli tylko kontrolerzy, niemniej to, że Marian Banaś wywodzi się właśnie ze tak środowiska ze środowiska partii rządzącej był bardzo blisko innymi słowy zna tajemnice alkowy czy nie uważa pan, że to jest w pewnym sensie atut dla szefa NIK-u, który może tak powiem posłużyć własną i SA lider, skąd wiedzą zgadzam się proszę zwrócić uwagę na to co to przetrwało bezpośrednio skierowanie wniosku do sądu zatrzymanie na prezesa NIK-u wystąpienie prezesa NIK-u jego najważniejsze wystąpienie w ciągu roku w sejmie, bo to jest sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za rok poprzedni co tam powiedział prezes badacz, że w roku 2020 korzystają z pandemii budżet państwa po ukrywał część wydatków publicznych część 224 000 000 000zł to mamy w sprawozdaniu z NIK-u, który mówi wprost brakuje tych wydatków w budżecie państwa wyprowadzone z budżetu państwa to jest np. ta pomoc w postaci tarcz finansowych chce nie PR-u nie widać tego w budżecie nie jest liczony do długu publicznego PiS nawet nie odważył zaatakować tego raportu, bo jak atakować raport NIK-u ogłaszany przez prezesa NIK-u, który uwaga był w rządzie ty Mateusza Morawieckiego ministrem finansów powszechnie przez PiS chwalony za to, że on doprowadził do skuteczniejszego ściągania podatku VAT skądinąd, realizując raporty NIK-u, którą zgłaszałem, które pokazywały jak uszczelnić system podatkowy tam dokładnie oda do Zet wprowadzono, ale spodziewa się rozwiązał działacze argumentowała, że Marian Banaś atakować spodziewa się pan Marian Banaś ma jeszcze broń atomową w tej w tej rozgrywce zatrzyma taka jest taki na napis, który przy, których Jarosław Kaczyński pięknie ja spodziewam się 1 rzeczy, kiedy jeszcze kierował pracami NIK-u jest z roku na rok widziałem coraz więcej nieprawidłowości w funkcjonowaniu PiS-u pierwsze były rzeczy drobne, a to premier Szydło bezpośrednio przed swoim odejściem Kancelaria premiera podpisuje umowę na jej wizaż mnie czy robienie makijażu za 50 000zł za 3 dni, ale już później deformę edukacji minister Zalewskiej, która zniszczyła system edukacji kilkadziesiąt procent spadek zajęć dodatkowych dla dzieci wydłużenie czasu przebywania dzieci w szkole i proszę zwrócić uwagę od tych błędów systemowych dzisiaj się pojawiają takie błędy, które mówią wprost funkcjonariusze publiczni łamią prawo miliardy złotych zostają wydane wyrzucony, bo to jest troszkę tak, że kadencji na kadencję każda władza ma wrażenie nieomylności, a jeszcze do niedawna sondaży, które władza rodu miasta wiele znaczeń zerowe poparcie tak dlatego ja mam przekonanie, że jeżeli nie każda duża część kontroli obecnych NIK-u będzie pokazywała, że ten stopień pogłębiania patologii postępuje dlatego z punktu widzenia władzy, która krytyki się boi, aby mówiąc wprost krytyki nie lubi nie cierpi nienawidzi każdy raport NIK-u jest raportem, który dla z jej punktu widzenia stanowi bardzo daleko idące zagrożenie bardzo dziękuję za tę rozmowę Krzysztof Gawkowski senator niezależny przewodniczący senackiej Komisji Ustawodawczej i były prezes Najwyższej Izby Kontroli państwa i moim gościem bardzo dziękuję dziękuję za rozmowę życie słonecznego popołudnia zapraszam państwa na informację, a po nich na jeszcze więcej igrzysk w imieniu Michała Waszkiewicza i Przemysława Pozowskiego program przygotowały Anna Piekutowska i Katarzyna Murawska wydawał się Szymon waluta, a realizował Szymon waluta Mikołaj Lizut te słyszenia, a teraz na poważnie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA