TOK 360 Polska zalana piwem tak można podsumować analizę spożycia alkoholu w Polsce przygotowaną przez Instytut Jagielloński teraz razem ze mną kolejny gość dr Katarzyna Borkowska socjolożka i z Instytutu Jagiellońskiego właśnie dzień dobry witam w TOK 360 czy dobre kalosze dobry państwu to właśnie uprawniony jest odpowiedzialny za zwrot spożycia etanolu przez Polaków, dlaczego właśnie piwo w po tej historii jest dłuższa my w naszym raporcie podaje Boga oddaliśmy
Rozwiń »
analizie to co dzieje się w Polsce spożycie alkoholu od 30 lat i właśnie dane polskiej agencji Państwowej agencji rozwiązywania problemów alkoholowych potwierdzają tezę, iż od dziesiątego drugi roku i obserwację do roku 2019 nastąpił bardzo istotny wzrost spożycia piwa w Polsce a dlaczego piwo początkowo tak po polityka państwa polskiego była taka, aby Polacy odejść od spożywania napojów o mocnych, a kwestia raczej do spożywania napojów alkoholowych lekkich taki, a to pomysł od 80 jako drugiego roku i dane od dziewięćdziesiątego 2000 roku pokazywało ten trend Polacy zaczęli pić więcej właśnie piwa więcej wina mnie wyrobów spirytusowych i w tak dwutysięcznej pierwszym roku nagle to może nie ma tutaj ktoś w czasie konferencji było wskazywane różnego rodzaju przy tak jak dla tego faktu także lobbingowe w Dessau dopuszczona reklama 1 napoju alkoholowego mąż rewizji w 2 i radio na billboardach przestrzeni publicznej, czyli właśnie piwa no ja, o ile już w latach dziewięćdziesiątych zaobserwowaliśmy wzrost ilości spożywanego przez Polaków piwa o, a 30l potu, a przez kolejne 20 lat i to było od 38l 1002. roku do 60100 dziewięćdziesiątym dziewiątym do 100l w 2018 roku i to spowodowało wzrost generalnie spożywanie etanolu przez Polaków, a no właśnie, czyli czy lig, a alkohol szkodzi zdrowiu i to możemy przeczytać wielu chyba nawet obu obowiązkowo coś takiego powinno wisieć w restauracjach w miejscach, gdzie alkohol w tej postaci jest sprzedawany w absolutnie nie kojarzy się ze sportem, ale jednak oczami ludzi, którzy zajmują się marketingiem reklamą to skojarzenie jak najbardziej trafne, dlaczego tak, a ustawy o wychowaniu trzeźwości wskazuje dokładnie jak w tym reklama nie nie ma prawa nie powinna kojarzyć piwa w tym m.in. właśnie, że się ze sportem, że atrakcyjnością ze sukcesem, a jednak dzieje się czasem wolnym jednak dzieje się zupełnie inaczej w zasadzie od początku, kiedy rok temu została dozwolona te obostrzenia są łamane i one w świadomości Polaków zbudowały wizerunek piwa jako nieodłącznego towarzysza spotkania towarzyskiego, a także to co ty redaktor słusznie zauważył u przez to, że koncerny piwowarskie związały się za zawodową piłką nożną, a także o wykreowano wizerunek meczu piłkarskiego wspólnego kibicowania koniecznie z puszką też butelką piwa reklama piwa bezalkoholowego to jest z kolei w ostatnich latach pewien problem, dlaczego to jest problem skoro reklama dotyczy tylko piwa bezalkoholowego ta ta reklama, której mówimy w tym wypadku, a mówimy o uzależnieniu od alkoholu, a mama musi wskazać najbardziej uzależnienia jakieś ucina uzależnienie fizyczne, ale mamy także uzależnienie behawioralne tej mówimy o pewnego rodzaju wzorach kulturowych wzorach zachowania pewnych sytuacjach jeśli już młodych ludzi przed 18 rokiem życia przyzwyczajam, że pewnych sytuacjach, a piwo jest konieczne nowe już wcześniej korzysta możecie napić piwa bezalkoholowego oni właśnie wtedy wzory takie uzależnienia behawioralne go kulturowego wzrastają, o ile powietrza jeżeli, chociaż także teraz porozmawiamy o bardzo duża część młodzieży ciężkich alkoholowa, ale picie piwa bezalkoholowego jawić jako pewnego rodzaju ludzi do piwa picie piwa alkoholowego, a także innych trunków alkoholowych co w takim razie zrobić, żeby spożycie piwa spożycie alkoholu w Polsce było mniejsze państwa w tym również się zajmują w tym raporcie, bo to, jaki jest już państwo stwierdza stwierdzają LKS oraz sformułowaliśmy rekomendacji wobec polityki publicznej uważamy, że największą rolę ma tutaj państwo polskie, ponieważ dysponuje narzędziami rak regulacyjne niektóre mogą właśnie wpłynął szkoły wpłynąć na rynek przede wszystkim uważam, że należy zmienić zapisy, a w perspektywie reklamy napojów alkoholowych one powinny być takie same dla wszystkich rodzajów napojów alkoholowych bez wyjątku, a kolejnym problemem, który zauważamy w obszarze prawa jest nierówność akcyza, a dużo wyższą dużo wyższym podatkiem akcyzowym obłożone są wyroby spirytusowe w porównaniu z piwem, a sprawia, że na rynku piwo jest bardzo tania, a wiemy także że, a obserwujemy wzrost ilości piwa bardzo mocnego zatem to jest pewne korekty taki właśnie szlakiem i marszałek panie i mocne piwo już kolejne, a jeszcze skuteczne egzekwowanie prawa, jeżeli mamy obecnie zapisy w ustawie jak i czego reklama nie powinny jak powinna być jak nie powinna być przez, jakiego nie powinna być, a przedstawiane to powinno to prawo być egzekwowane i wreszcie jeszcze 1 rzecz rozłożenie parasola ochronnego przed piwną inicjację nieletnich musimy jak rodzice jako społeczeństwo chodzić młodzież jak największy żołnierzy przed rozpoczęciem procesu alkohol jest napojem bardzo ciekawa część tego raportu właśnie osoby nieletnie, które sięgają po alkohol właśnie piwo jest takim z pozoru bardziej niewinnym alkoholem niż wszystkie pozostałe, a właśnie to przekonanie burzy państwa raport bardzo dziękuję za naszą dzisiejszą rozmowę dr Katarzyna Borkowska socjolożka z Instytutu Jagiellońskiego była naszym gościem TOK 360
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: TOK360
-
-
06:33 W studio: Patrycja Wanat
-
06:13 W studio: prof. Rafał Pankowski
-
08:01 W studio: prof. Sławomir Sowiński
-
08:25 W studio: Maria Ejchart- Dubois
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
02.06.2023 07:20 Poranek Radia TOK FM16:33 W studio: prof. Tomasz Siemiątkowski
-
02.06.2023 07:40 Poranek Radia TOK FM12:35 W studio: Michał Kobosko
-
-
02.06.2023 08:31 Twój Problem - Moja Sprawa
-
-
-
02.06.2023 13:20 Połączenie13:08 W studio: dr Antonina Łuszczykiewicz
-
-
02.06.2023 13:00 Połączenie11:00 W studio: Mateusza Roszak
-
02.06.2023 11:59 Tu i teraz
-
-
02.06.2023 13:40 Połączenie15:51 W studio: Jakub Pieńkowski
-
-
02.06.2023 14:00 Połączenie07:26 W studio: Katarzyna Tubylewicz
-
02.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny13:57 W studio: Robert Kropiwnicki
-
02.06.2023 14:20 Połączenie11:32 W studio: dr Marta Nowakowska
-
-
02.06.2023 14:40 Raport Gospodarczy14:06 W studio: Jakub Bogucki , Jarosław Kałucki
-
-
02.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny12:31 W studio: Aleksandra Dulkiewicz
-
02.06.2023 15:00 Popołudnie Radia TOK FM10:51 W studio: Marian Prysiazhniuk
-
02.06.2023 16:39 Półka z książkami
-
02.06.2023 15:40 Popołudnie Radia TOK FM13:54 W studio: Krzysztof Kurdyła
-
02.06.2023 15:20 Popołudnie Radia TOK FM12:53 W studio: gen. Tomasz Bąk
-
02.06.2023 17:40 Wywiad Polityczny13:50 W studio: Michał Wawrykiewicz
-
02.06.2023 16:20 Popołudnie Radia TOK FM12:42 W studio: Michał Kacewicz
-
02.06.2023 16:00 Popołudnie Radia TOK FM10:55 W studio: Joanna Mielczarek
-
02.06.2023 18:59 Babel. Rzeczpospolita Multi-Kulti40:06 TYLKO W INTERNECIE
-
02.06.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu15:03 W studio: Przemysław Pozowski
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL