REKLAMA

Test: Suzuki Vitara i SX4 S-Cross oraz Citroen C4

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-27 19:40
Czas trwania:
13:25 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie witamy mamy dzisiaj dla państwa kilka samochodów 2× suzuki i raz opel Mokka no tak, ale wysłał suzuki są 2, ale nie zajmą nastał nam tak bardzo dużo czasu by się mogło wydawać, dlaczego dlatego, że o gitarze jest proszę już mówiliśmy kilka miesięcy temu przy okazji wprowadzenia napędów miękka hybryda 14 liczba koni spadła ze 140 do Rozwiń » 129 służy zużycie paliwa co ciekawe na szczęście chyba o to chodziło spadło ale dlaczego nam zaprezentowano, dlaczego mogliśmy jeździć nową gitarę jest herosem znowu zaczyna ową nowość polega na tym, że nowy automat i tak prawdę mówiąc zastanawiam dobra nowy automat napęd na obie osie ile to będzie palić na pewno nie będzie tak oszczędny jak ta vitara i S-Cross, którą mieliśmy, z którym mieliśmy do czynienia parę miesięcy temu to się myliłem w ogóle cóż to jest vitara cóż to jest prosty pamiętasz te modele prawda może skoro FX 4 to on dużo się pojawił tam kilkanaście lat temu, ale druga generacja, gdzie dorzucono nazwę cross to jest nasze 7 lat chyba na początku się ten samochód nie podobał potem ten grill jeszcze taki masywny zrobił Elon całkiem sprawnie porusza się różnią, ale to też co to był pan samochód o mówisz o pierwszym to pierwsze bardzo fajny dlatego ten drugi się najpierw nie podoba teraz już się do niego przyzwyczaiłem on był on jest niższa jest dłuższy ma zupełnie inne proporcje natomiast nowa vitara to się podoba od początku się podobała, mimo że poprzednią gitarą czy Grand vitara jednak utarg nowi ono albo nawet terenową w niektórych wersjach już nic nie ma wspólnego, owszem, prześwity są w Krośnie wita 18cm, ale są po prostu po prostu słowa natomiast jeszcze patrzę przypominam sobie ta obecna vitara to chyba też przez 7 lat był facelifting i ratusz już lat ty pamiętasz nie ma chyba 2014 prawda druga generacja 2014 tak bardzo się zmienił ten samochód, ale dorzeczy cóż to się dzieje z tym z tym nowym i ona jest krótsza niż z cross ma podobny prześwit ma wnętrze właściwie identyczne to jest takie proste łatwe w obsłudze wnętrze zastanawiam się, kiedy ono się zestarzeje, bo za każdym razem jakieś usługi to także została już nadszedł czas, żeby narzekać czy nie waha się, że chyba jeszcze nie, ale wydaje, ale też oni muszą już pewnie w najbliższym czasie coś zrobić, bo zauważ ile już lat obcujemy z tym wnętrzem suzuki kojarzy te wnętrza dotykowe ekrany oczywiście sprawnie działające wszystko proste bez żadnych fajerwerków na razie to działa na razie jeszcze to nie przeszkadza ale dlaczego mamy tego nowego powiedział sześcio stopniowy automat i na pewno obie osie i wyobraź sobie, że jeździ to bardzo sprawnie i wyobraź sobie, że 1 drugi chyba vitara mniej spaliła pali około 6,5l na 100 km, mimo że jednak to jest turbo, mimo że napęd na obie osie, mimo że przez 18cm to jest ogromna zaleta tego samochodu, bo właśnie 800 km słuchać był do osiągnięcia tam jest zbiornik paliwa 47 km powiedzmy czy to są całkiem przyzwoite osiągi też 9 z kawałkiem setki samochody nadal co najmniej estetyczne, bo gitarami się bardziej podobać coś bardziej podoba vitara czy S-Cross vitara z nim praktyczną wiesz co ma mniejszy bagażnik jest mniejsza, ale jak źle mi się jeść chyba z crossem widzisz to się różnimy tutaj, bo ja jestem za gitarą jest za Krosnem vitara kilkanaście centymetrów krótsza ma mniejszy bagażnik, ale jakaś taka bardziej elegancka w każdym razie nowy napęd z nową skrzynią bardzo sprawnie sześcio stopniowy automat słucha może działać dobrze często działa lepiej niż 89, więc zrobią sześciostopniowa automat myślę, że tak jak zobaczy np. hyundaie czy czy 2 sprzęgów i 6 stopniowi to jest dobry pomysł no wydaje mi się, że nie ma co się bać tych nowych suzuki, owszem, ona nie są, chociaż Zobacz suzuki ma wzrost sprzedaży w tym roku z po pół roku prawie ponad 100% i wiesz co się najlepiej sprzedaje, ale praca w Łasku nie przepraszam bardzo na wzrost sprzedaży względem, czego względem zeszłego roku drugiego kwartału no tak z tego marca miały lockdown gospodarki, ale przecież, ale postać na inne marki poprzez porównujemy z całym rynkiem cały rynek wzrósł o jedno 3, ale nie było rynku Sławku w zeszłym roku wszystko było porozwalane niektórzy handlowali niektórzy niehandlowe, ale ubiera się rozmowna są gorsze no, a więc się z ustawą trwały i mogę nie po zrywały potrafią niektórzy Moreno nie mają dobrze, ale to trzeba też znaleźć czy, jeżeli komuś nie dało już tak trzeba ją szlachetność punkt odniesienia 2019 roku spoko od nich do punktu odniesienia do zeszłego roku, ale do zeszłego roku Honda Mitsubishi polskie firmy spadek o 3040% nie mów mi, że to jest to samo wzrostu 100 kilkadziesiąt procent spadek o 30% upieram się, że suzuki odniosły sukces sława się zarówno skazań, ale i słuchaj, ale spadek 30%owym aż od stycznia do grudnia 2020 niejako czołowe porównanie połowy zeszłego roku połowy tego roku spadek o 3040% o tym mówi noś no okej dobra ale, podsumowując dobre pomysły, że suzuki wprowadziło napęd na obie osie wcześnie jest obowiązkowe dobry pomysł, że jest dostępna skrzynia 6 stopniowa też nie jest obowiązkowa, bo to działa sprawnie i tyle jeśli chodzi o nową gitarę czy nowe może nowe modernizację gitary i modernizację Crossa zdaje się teraz ma więcej o samochodzie, który jest zupełnie nowy mat, a na dłużej w naszych rękach jeszcze nie był mówi mocy stronie co 4 prawda nie oplu Mokka, a to klub koce, ale wiesz co słuchaj tak naprawdę, jakbyśmy sobie postawili tego, bo miałem w tym samym czasie citroena C4 noir oraz mostka, który teraz jest już czymś w rodzaju crossovera i potem opla Mokka i i obydwa samochody są zaprojektowane tak, że nie da się ich pomylić na drodze najtańszą Mokka i jest ja mam ta nowa Mokka mam tutaj leki z gry stylistycznych dziś jakaś 1 proporcje pod 1 kontem mi się ten samochód gdzieś tam coś zazgrzytało, ale oprócz tego cała reszta jest cała reszta jest kraj zupełnie nowa, a linia widać, że ci, którzy do tej pory rysowali opla już tam pracują to są zupełnie nowi zupełnie nowi na nowej treści to oczywiście taka przenośnia ale jakby nie widać tutaj żadnej kontynuacji i żadnego przejścia nowa Mokka stary mokki to są 2 po prostu, ale już 2 różne zagrożenia segment nie do myślenia tak nie do pomylenia najtańszą okaz silnikiem 12100 koni kosztuje 82 000zł do wyboru jest jeszcze silnik 12130, a diesel 15 to 10 i silnik elektryczny 136 koni skrzynia biegów manualna albo automat stopniowe i tak naprawdę to dokładnie to samo można powiedzieć o citroenie C4, ale wiesz trwające 4 też bardzo zmieni w stosunku do poprzedniej generacji tylko, że przez 4 lata nie było po prostu nie był produkowany trzecia generacja czwórki jest bardzo awangardowa w porównaniu z zewnątrz zupełnie inna tak jak mówiłaś porównane z banku, ale teraz Kopacz najtańszy trance 475 000 w silniki 130 jest jeszcze wersja 155 koni ma drugą wadą jest to 10 albo 130, ale generalnie to wszystko oparte na 3 silnikach 12 benzyna 15 Giza i elektryk elektryk ten sam chyba trzeba słuchać oddać koncernowi PEESA, w skład którego wchodzi i Peugeot citroen i opel i i tyle już i teraz istnieje teraz się część koncernu Stellantis, że oni napędy mają Super nasz Zobacz czy mamy aż zrozumiała silnika a jakiej jakich oby miał 80 koni, ale 12100110130150 nierealne do jakich są też wiele jeździ mało pali silnik 15 diesel kurczę chyba chciał mieć prywatne auto z silnikiem 15 diesel o świetnie jeździ mało goli ten napęd elektryczne kursują przez torowe atak tam za moim bez pojawia się w nich 100 km no no bez tych wielkich słów, które towarzyszą modelowi ID 3 volkswagena tutaj po prostu to jest od początku do do teraz dobre i naprawdę świetnej absolutnie wystarczające, iż ośmiostopniowy automat zresztą też często kończyło się stopniowy automat który, który świetnie działa Wiesiek mam tutaj mamy problem to samochody są tak bardzo do siebie podobne Sławek one są tak bardzo do siebie podane w środku, ale chyba no wszystko jest podobny los skrzynia biegów zmiana biegów też już jest ten na surowce obydwa samochody mówi o citroenie C4, ale mówię też o peugeocie 208 mówi o nowej corsie, bo tak naprawdę citroen C4 zwiększą jest większym właśnie nie ma stronie auto segmentu ba takiego odpowiedniego, ale powiedz jak ma peugeota 218 trans 4 jest tak naprawdę takim w większych została sama Platforma ma nową corsę i tam oka jest po prostu taką trochę rośnie to wyrośnie to corsą próbuje sobie wyświetlić jeszcze tutaj zdjęcie, żeby sobie porównać wnętrze tej czwórki i tej MOK no mogę to ja znam na pamięć z czwórką to jeździłem już w miastach premierowych w lutym jednak wnętrze różni ale, ale zmiana biegów jest bardzo, że tak to znaczy w citroenie ma 2 ochronę, ale ma już na szczęście tutaj pan oczywiście dotykowe, ale była pod spodem masz pokrętła przyciski tak co się zmieniło na kole sam pan masz oplu, ale w oplu ma tak jakby 2 ekrany połączone w jedno tego nie rozumieli tego nie dane to jest jedyna różnica, ale słuchaj samochody jeżdżą tak 1 stycznia, że to jest przerażająca jest takie to jest takie dla głowy takie jest zbędny jakoś to jak szale muska rozwalić nie będę tego uniknąć integracji pamiętasz Stolat Stellantis no to jest właśnie, ale do tego stopnia, bo to 200 samochody są po prostu, jeżeli chodzi o wrażenia zjazdy identyczne, ale wiercono pociesza także, że to są tak jak wspomniałeś mówiliśmy świetne silniki bardzo dobre skrzynie biegów no i obsługa coraz lepsza tylko się cieszyć, byleby się nie zmienił wygląd, bo jeżeli one zrobią podobne no to no to to było dramatyczne z tym, że zauważmy jednak, cytując 4 jest trochę crossoverem, czyli 15,5 cm prześwitu Mokka rośnie też crossover też trochę większy prześwit tak okroił wiesz ja o tym mówiłem parę dni temu tak wykańczając stara czwórka była samochodem kompaktowym ze wszystkimi tego zaletami, czyli jeździło się tym ciszej wygodniej nowa czwórka jest samochód segmentu ba wyrośnięte, ale samochód segmentu ba kosztuje więcej niż kompakt, a Mokka to starszej generacji ona miała moim zdaniem więcej za stron wspólnego niż z corsą, a teraz oczywiście jest to po prostu podniesiona corsa i kosztuje oczywiście więcej niż astra, więc to doskonały sposób na to, żeby zarabiać więcej na samochodzie mimo z tak naprawdę wkładem jedynym to jest moda i 3 co do sprawy na, ale nie chcę państwa został oznacza to, że warto czynić czy nie lepiej kupić sobie zwykłą astra albo peugeota 308 a bo tymi samochodami się po prostu być wygodni po prostu, bo to jest segment c więcej Gontariu materiału większy samochód lepsze zawieszenie samochody kompaktowe mają całkiem atrakcyjne teraz ceny rzeczywiście, ale crossovery to od paru lat zauważaliśmy, że to jest dobry sposób na zarobek zobaczyli się pojawił małych crossoverów, które są jednak drogie bardziej słyszą państwo starego diesla to wasz sąsiad zaczął jeździć pod oknem traktor co koszt, a sław ku końcowi skłaniamy się pięknie żyć miłego wieczoru usłyszymy się już jutro to codzienny magazyn motoryzacyjny słowem warszawskie walka do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA