REKLAMA

Test: Nissan Qashqai i Honda Jazz Crosstar

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-07-29 19:40
Czas trwania:
13:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski 2 samochody dobre wieczoru są niemal zupełna nowość trzecia długo oczekiwana generacja nissana Qashqaia, a potem samochód, którego nie mieliśmy już przez wiele wiele miesięcy Jazz, ale wersji cross Star, czyli troszeczkę inny niż zwykły czas hybrydowe, którym mówiliśmy chyba 2 tygodnie temu, ale zacznie to będzie post scriptum lak no bo oczywiście, bo to dość Rozwiń » podobne samochody, ale jednak nie identyczny zacznijmy od tego Qashqaia trzecia generacja to jest właściwie chyba pierwszy kresowe po hondzie CR-V już 14 lat ten ten Kaśka i on tak średnio jeździło się pojawił, ale jak teraz widuje na drogach to nawet się wciąż podobają druga generacja była wg mnie lepiej dopracowana to nasz upływu 7 lat temu naszych obu najpierw podobała, ale te szybko po samochód się zestarzał facelifting trochę mu pomógł, ale już te wrażenia zjazdy pamiętam ostatnio były takie średnie jakiś wydawał taki jest umowa układ kierowniczy te napędowe albo dużo palił albo były za słabe takie wrażenie, że z tym Qashqaia zaczynamy mieć problem no i wreszcie mamy nowego Qashqaia i tu rzeczywiście jestem pozytywnie zaskoczony patrząc na zdjęcia wśród no to spodziewam się, że po tych wizualizacja wcześniejszy rząd będzie tak wyglądało oczywiście różni się tam niższa od poprzedników też jest zupełnie inny to widać ktoś mówił Lexus no, a ja wiem Lexusa to i tak bardzo przypomina, ale nie przypominam też poprzedniej generacji Kaśka jest minimalnie większy, a może nawet minimalnie 3,5cm centymetr szerszy i 2,5cm wyższy, czyli pewna różnica jest, ale ważne jest to, że z nowej Platformie i ważne jest to, że te rozmiary zewnętrzne powodują, że 3 rozmiary zewnętrzne nie są dużo większe natomiast w środku zauważam jednak samochód jest przestronny on nie jest nawet cięższy ma też nowe jednostki napędowe co jest ważne ma nową stylizację wnętrza ma nowy system multimedialny zupełnie inaczej wygląda w środku, więc właściwie można by powiedzieć, że to jest generacja trzecia generacja pełną gębą i z tym bym się zgodził, dlatego że nie są zupełnie nowym samochodem 440 długości bagażnik urósł o 50l to kolejny argument za tym, że to się bardzo bardzo zmieniło się auto no dobra tutaj się trochę nim zachwycam, bo rzeczywiście jest czym uważam siadam do środka też dobrze jakoś na niezłym poziomie obsługa obsługa co najmniej tak prostą poprzedni jak poprzednika, bo oni są nie był trudny w obsłudze natomiast wszystko nowocześniejszy większy ekran dotykowy działa to wszystko sprawnie, ale wrażenia zjazdy jak wiadomo są dość ważne, więc ruszamy tym samochodem, a jest, o czym mówić, ponieważ są nowe silniki pod maską właśnie może inaczej nowe układy napędowe 13 turbo 140 koni 1360 koni ktoś mógł powiedzieć, że to już coś podobnego było, owszem, ale to są miękkie hybrydy i przyspieszenia od 9 sekund do setki w przypadku przy stopniu owej przekładni do 102 w przypadku słabszego silnika benzynowego tak to wygląda prześwit 18cm Rusią czy zapowiedzi tutaj się sprawdziły no tak 1 rzecz ważna przede wszystkim, że układ bardzo bardzo się poprawi układ kierowniczy ostatnio mi doskwierało, że Kaśka troszeczkę taki miał gumowa układ kierowniczy jeśli chodzi o zawieszenie to być może się poprawiła, ale prawdę mówiąc tak przy trochę dynamiczniejszy jest, że to wydawało mi się, że jednak się za bardzo trochę pochyla na zakrętach coś bym tu jeszcze zmienił, ale też nie mogę narzekać co, że to jest, że to jest marny samochód jeśli chodzi o zużycie paliwa to jest duże pozytywne zaskoczenie, bo wyobraź, że wzięłam, bo okazja jeżdżenia 2 samochodami albo nawet 3 maja ktoś miał cały dzień do dyspozycji chciał po ciemku jeździć niemalże jeździłem 13158 ze skrzynią bezstopniową 1358 zręczność obraz w 1 w drugiej spalił mi tyle samo, ale spalił mi bardzo mało to były jazdy głównie poza miastem, ale mimo wszystko na takich słów 6,5 średnio litrów uważam, że to jest całkiem dobry wynik i patrzeć w danych technicznych, jeżeli czas, ale i na osi północ setka tyle patrzy średnie zużycia wg danych technicznych jest i zależy miasto Sławku to nie jest jakieś wielkie osiągnięcie to silnik 12, który ma koncern Pesa codziennego 30 koni 4 suzuki 129 koni zapewniają takie samo zużycie paliwa jest poproszona przeproszą i samo zapewniają takie same zużycie zapewniają silniki suzuki vitara jest w Krośnie 6,5 ostatnio wieś, ale wiesz, ale te francuskie 12110130 są oszczędniejsze one są bardzo zresztą to są bardzo dobre silniki tam, żeby zrobić tam, żeby zrobić zużycie na poziomie 6,5 no to trzeba już po prostu szybko już taka już rosnąć tego nie zrobisz, bo on jak pamiętasz lepiej nam się jeździło 1612 bony za ciężki, ale dobrze to uważam, że do 6,5 teoretycznie 6,5 praktyczne udało się osiągnąć, ale podkreślam bez jazdy w mieście, więc tutaj nie wiem, jakby się ten samochód zachowywał jeśli chodzi o zużycie paliwa w mieście swoje to są pierwsze wrażenia, bo wiadomo 100 kilkadziesiąt tam 200 km 1 dnia nowszym to już coś, ale po paru dniach jeżdżenia dopiero mamy więcej dopowiedzenia ceny na koniec od 98800 tak trochę narzekałem, że jeep jeep Compass tyle kosztuje silnikiem 13 turbo zdaje się tak chyba no to okazuje się, że cena jest bardzo zbliżona, czyli po prostu tyle kosztują tej wielkości su-wei trzeba się z tym pogodzić to jest najtańszy ten 1340 najdroższy z napędem na obie osie to nie jeździłem 158 koni on kosztuje opatrzy ziemia wiedział ile kosztuje 160160100140 kilka tysięcy chyba za napęd dopłaca 10 000 obie osie nie 5000 za napęd 10 000 za skrzynię bezstopniową wyższą chyba warto, bo ona jest bardzo dobrze działającą skrzynią pamięta zresztą ostatnio nic Sanah w ramówkach nawet pod warunkiem, że nie to nie są źle to ze skrzynią bezstopniową dobrze działały mówiłem oni w stanie trzeciej generacji duża zmiana duża zmiana na plus czekamy najazdy testowe dłuższe, a teraz przejdziemy do samochodu, który tak jesteś gotowy czy nie tak jest, w którym jeździliśmy opary tylko, że ty ostatnio jeździłem już parę tygodni temu, ale ja też jeździłem parę tygodni temu zresztą żeśmy to sław ku temu tę hondę czas, ale muszę rozważyć okres starzy, ale Honda Jazz no tak tak jasno mówiąc nawet myślę, że już tego stara mieliśmy, bo mieliśmy go na jesieni zeszłego roku nad, ale to na jesieni myślę, że teraz był, a był lokal tygodni temu myślę, że te zwolnienia rozrywek da się okazuje, że to był ten zwykle jeszcze raz, a ten Krosta pamięta wciąż różni od zwykłej wersji tak pamięta on jest zresztą się różni przede wszystkim spojrzeć na zdjęcia dziś na zdjęcia no no to to ma relingi w standardzie no dziś jest dłuższy o 4 cm szerszy 3cm wyższy bagażnik ma podobne i no i TIT smaczki takie stylistyczne, czyli relingi na dachu i to słone jak spojrzeć na zdjęcia takie nadkola trochę się różnie najbardziej różni niestety ceną po kosztu jest kilkanaście tysięcy natomiast to zwykły kosztuje równoważy no, więc właśnie no, czyli różnice są różnice są to jest teren owiana wersja można by spekulować, bo trochę większy prześwit to jeszcze tutaj samochodu terenowego oczywiście nie czyni zła ja jeszcze muszą lepiej zrobić postęp, bo może ty, choć dużo mówi dużo pochlebnie państwo de po chleb stworzono też z naszych spadło natomiast mam teraz 1 rzecz sobie przypomniałem cieszę się, że jest polskim tym, dlatego że muszę państwu powiedzieć o tej chodzi, że coś co nie bardzo byśmy to wypadło co tam tak Suraż padło mi nie do mnie, bo nadzieje to było nie to trzeba coś działanie żołnierza ten samochód ma beznadziejny układ utrzymujący samochód na pasie ruchu, a czy kolejny głupi system, który mieliśmy już wielu różnych samochodach, które mówi o aktywną tak czy basen w mieście bądź na autostradzie jest po prostu głupi nowym w momencie, kiedy wyjeżdżasz na jakieś takie drogi rzadziej uczęszczanych, gdzie np. nie ma namalowanych pasów ja mieszkam dość blisko trasy autostrady, która nie ma drogi serwisowa i tymi drogami serwisowymi czy ktoś mnie, bo to są tak miałem to nosi nazwę drogami serwisowymi to są drogi, które są po prostu na autostradę z lewej z prawej strony one mają mijanki są wąskie nie ma żadnych pasów nigdy nie będziemy to droga skończona 3 miesiące temu od 2 miesięcy się nią jeździ ten samochód ciągle próbuje doprowadzić do czołowego zderzenia w momencie, kiedy odbija prawo, żeby się z kimś minąć albo zjechać na mijankę ten samochód odbija w lewo, czyli tak naprawdę próbuje celować to coś co idzie z naprzeciwka oczywiście próbuje odsunąć mieszka na wsi tutaj wszędzie dookoła drogi takie zwykłe drogi nie są żadne drogi krajowe są zwykle takie wiejskie drogi wyasfaltowane oczywiście nawet swoje zyskała nowego asfaltu jest tam nie ma namalowanych żadnych pasów zresztą są drogi dość wąskie jak coś z naprzeciwka odbija wprawo kupi samochód odbija w lewo to jest to jest punkt jest po prostu niebezpieczne to trzeba zwracać uwagę da się to wyłączność, chociaż 1 rzecz to już druga Honda czas, w której wyłączenie tego wcale nie jest takie proste to znaczy ma taki przycisk do wyłączania koło lewego kolana, ale go naciska aż to czasem to jest zależne od tego co może wyświetlane na komputerze to czasem się pojawi możliwość szybkiego szybkiego wyłączenia tego czasu musi przekrzykiwać przyciskami kierownicy, żeby dotrzeć do tego co wcale nie jest łatwe nie jest co jakiś szalony to myślę, że oni sobie z tym poradzą pamiętasz całkiem niedawno narzekaliśmy na prawie każdego mercedesa już np. nie nowszych modelach nie ma tego dramatycznie działającego systemu utrzymywania przez mam nadzieję, że sobie z tym poradzą, ale mam jeszcze parę uwag do tego na czym przede wszystkim ten, a ta wersja z utratą Jona, czyli ten Kostur jeździ wrak rozgorzeje cross wersji parku cross starosta jeździ wyraźnie gorzej od wersji zwykłej jeździ się tym mniej przyjemnie i była też taka widzisz 1 taki czynnik zdecydował że, że zmieniło się moje postrzeganie tego samochodu musiałem odwieźć współpracownika na pociąg i jak pierwszy raz mieliśmy to zwykła Hońdo czas na sumieniu tak spokojnie udko jeździłem tak spokojnie wódkę tak po prostu wieś urlopie NIK plaża dziecko do babci Luzik, ale teraz musiałem po prostu trochę żwawiej jechać i pan Krzysztof koszmar Hani szybko samochodem to po prostu koszmar ta skrzynia biegów w momencie, kiedy próbujesz jechać bardziej energicznie zgodnie z przepisami oczywiście ale, ale po prostu bardziej energiczny kiedyś pierwszy to przykład trochę na twój styl jazdy to ta skrzynia biegów już nie wspomnę on już tak i to jest niestety problem który dotyczy większości, żebyśmy właśnie tutaj ktoś, kto nie słuchał poprzednie audycji oba samochody czy Czesi czy Krosta mają ten sam na układ napędowy, czyli hybrydowy 15109 koni i 1 rzecz dorzuca do tego co ty mówiłeś to prześwit tak Niemcy wspomina ma zwiększoną 1,5cm, ale 1 rzecz też Krosta uważam którymi się dużo na jesieni więcej palił przede wszystkim Niemcy to jest zasługa w cudzysłowie relingów czy prześwitu czy tego, że samochód jest cięższy na pewno uważam, że nie warto dopłacać 20 000 niezwykły czas jest fajniejszy niż Krosta na pewno jest oszczędniejszy no i tyle po prostu jeśli miałbym wybierać między hondą czas komendą czas cross start chyba nawet za tą samą cenę wziąłbym zwykłego za po prostu już tak i lekarz i to zdecydowanie kilkanaście tysięcy więcej czy 20 zwykły czas jest jeszcze 1 rzecz zwykły czas jeździliśmy z córką było okej natomiast w tym samochodzie ilekroć z niego wsiadamy moja córka skarży się na mdłości, a i jednak to co się sprawdza, mimo że są minimalne różnice to są centymetry, ale mimo wszystko to co ja czuje co poczuł moje dziecko to się składa tym samochodem po prostu dużo mniej przyjemnie jeździ jeździ się nim wręcz, ale może mnie, mimo że dzisiaj żeśmy jeździli cały czas gdzieś tam nie pomoże dobra wiadomość jest taka, że ma lepszy samochód za mniejsze pieniądze, czyli za 95 000 kupuje zwykłego, że za, które akurat bardzo się po to, za 80 WIG no a co narzeczony zamówiliśmy dzisiaj trzeciej generacji nissana Qashqaia i nowej chodzi o częstym razem w odmianie cross Star Sławek Paruszewski Jacek Balkan Piotra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA