REKLAMA

Ile Szekspira w Szekspirze? Konkurs SzekspirOFF! Trwa Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

OFF Czarek
Data emisji:
2021-08-03 11:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
23:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
państwa moim gościem jest pan Piotr Cieplak profesor warszawskiej Akademii teatralnej imienia Aleksandra Zelwerowicza reżyser teatralny tak czy Narodowym, ale także jeden z jurorów konkursu Szekspir off w ramach 2005. festiwalu Szekspirowskiego i co także ważne myślę w czasie dzisiejszego spotkania ogrodnik założonego przez siebie ogrodu botanicznego dzień dobry witam bardzo serio udział w dzień dobry panu dzień dobry państwu wbrew pozorom może też zaskakujące, ale te Rozwiń » ogrodnik znaczek kasetę pal licho Szekspira po Szekspirze każdy potrafi rozmawiać albo reżyserować, ale ogrodnik ogrodnik, ale to jakoś się łączy wszystko Szekspir myślenie robienie nawet Szekspira robienie teatru rozmawianie o nim ze studentami o teatrze i życiu i życie z z pomocą czy o obserwacje doświadczenia doświadczenie tego życia w uprawianiu sadzeniu strzyżeniu i innych patrzenia wąchania czy taki taki Szekspir będziemy ogólny czy jakieś konkretne sztuki mnie to się tak wprost przekłada to się wprost nie przeszła metafizyka jest z tą kulturą, że to tak nie nie zdążyła się słabo reżyserują można powiedzieć, ale jednak zupełnie nie ulegają tak łatwo jak aktorzy nosi właśnie to jakoś nie nie łączy teatr teatr jest czy już jakimś strasznie od początku świata próbuje być te to życie dotknąć opisać nazwać być życiem na tej scenie, ale też sztuczne na dzień dobry to już jest sztuczne na deskach to jest taka próba powrotu do tego do tego, kto tego prawdziwego do tego naturalnego, ale to, ale jest to paradoks, że jesteśmy na straconej pozycji, ale szukamy tego powrotu, ale do tego sedna do tego do tego do tego do tej natura oraz, że skoro się nigdy nie może wydarzyć to, a no właśnie no po to, teraz ci ludzie od początku świata robią przedstawienia malują byki w jaskini Lasko, żeby to sedno u ca pić nazwać siebie ulokować dziś w kwiecie sobie sami, bo to robią, żeby uśpić złapać byka za rogi, a no i próbują tak próbują tak od początku świata dzisiaj do do do festiwalu Szekspirowskiego włącznie próbują trochę czasami gdzieś przez chwilę ten byk mód jest staje ich i na chwilę prawdziwe jakaś prawda nas drzewa musi określić jego żona no on może ryczy no tak nas szarpie i to się staje ta wtedy ta te to pojednanie ze światem drzewami z nami samymi na chwilkę czasami zdarza i ludzie tak próbują ćwiczą powtarzają nam się kłócą o tym czy to bardziej teraz nowoczesny nie czytam mieszczańską czy postępową czy lewicowo tam Makowa to dobrze bardzo pięknie szczególnie ta ta jedność natura roślin rozumieli, a tak sobie myślę, że człowiek przychodzi do teatru mówi albo, a Ława został komitet albo no tak no bo to się tak no maluje maluje te tak się to czy, jakiej takiej próbuje jednać jednać no i to czasami się zdarza i to czasami też uzupełnienie, a nie przewidywanych nieoczekiwanych okolicznościach to nie trzeba od razu, a 1 000 000 laserów ból, jaki tam o bogatej scenografii w niesłychanej wystawy, żeby takie na chwilę takie coś zdarzyło takie wzruszenie poruszenie w wyjście z tej swojej skorupy szerszy i poruszyć potwierdzenie to nie jest sentymentalne i to nie jest jakiś taki znowu też o wydumane jakiś taki mądry kaczek mówi o i to nie jest to bardzo piękny i głębokie, z której roślinie pan bardziej dumny ze swego ogrodu botanicznego notek, które które, które ze swoją, które dziecko kocha bardziej tak dobrze może być z listą może być długa może być to ten nie nie to się to nie, a dobrze no wszystkie tam wszystkie, które posadzili te nie co nie posadziłem dotąd wszystkie są ważne, ale rzeczywiście bułki są buki Bóg buków mało być wycięli nauki na dżinsy to Cisy, a na fagot ty na fagot fagus fagus to jest Bóg po po łacinie i stąd fagot fagot, ale chyba nie jest chyba to to musiałby strasznie dużo faktów drobno myślę sobie że, że wolałbym, żeby były nie wiem miliony fakt gotów niż miliony łuków, bo mimo to wiadomo, że więcej łuków w tym tym gorszy zdaje się na świat, a pewnie im więcej gotów byłoby to to, aby było pięknie albo przynajmniej w każdym razie lej w każdym razie takt szła słabo te drzewa się słabo z nim słabo, bo pogoda planowała no ludzie no ludzie ludzie dalej w myśl wydaje, że żyjemy w takich czasach, że za za chwilę będziemy musieli się zaprzyjaźnić z drzewami z roślinami, bo już teraz widzimy, że to nie jest także, że dobrze sobie stoi tam szumi coś czasem wróbelki po śpiewają tylko, że to jest jakaś część naszej relacji z otoczeniem jak to otoczenie bywa złośliwe i np. jest cieplej niż zwykle albo więźnie niż zwykle albo susze niż zwykle to okazuje się, że rośliny drzewa nagle grają ważną rolę tak ochronią bo, bo zatrzymują wilgoć, bo chronią przed słońcem no tak to ta świadomość na szczęście może raczej na pewno na szczęście, ale nie wiem w jakim stopniu na jest coraz szersza a i ale to jest dalszym ciągu 3 część rozmów rozmowy czy też od drzewa, ale też o o ludziach o człowieku myśleniu o o relacji między gatunkami tako, ale no i o o nas i ten i ten teatr zawiera w sobie te wejdą panu słowa te rozmowy po bo myślę sobie ostatnio ostatnie jechał samochodem i droga przebiegła Sarna przy przebiegła drogę z 1, kiedy psiaków drugie popędziła dyrektor pomyślałem oczywiście ta ma mało oryginalne myśli pewnie wielokrotnie pojawiająca się dobrze, a co Johna szpica narobił świecą chodzi po głowie tak i tak sobie biega biega biega aż padnie albo padnie ofiarą to jest życie nie wiem czy pozostawia po sobie dziedzictwo być może przekazania młodym jakiś podstawowych informacji jak się nim chronić tak kogo lub czego unikać albo co jeszcze czego nie jeść to pewnie całe dziedzictwo spuścizna no my też takim gatunkiem byliśmy dawno temu potem wymyśliliśmy sobie, że wśród tych różnych gatunków jesteśmy wyjątkowi mamy jakiś wyjątkowe znaczenie, że jeszcze sobie organizujemy ten czas zamiast właśnie biegacz unikać by drapieżników się rozmnażać to tak sobie stworzyliśmy całą kulturę przez coś się trochę tej natury wypracowali ćmy on też stało to jest i dobrodziejstwo przekleństwo czy też kult znaczy to to jest to się stało w momencie kiedy, kiedy padło pierwsze słowo i to nas dzieliło i to jest i to jest to jest to oddzielenie jest wydają się nie niepokonany walne a i oczywiście ten anty euro 2 komu centrum jak tam się czy nie jak to stamtąd jest właściwe, które wydają się nieprzekraczalne dla 4 musimy się i to jest to, że my używamy słów budujemy kulturę robimy teatr, a rozmach no w ogóle jesteśmy to jest nie, a można z tego dwojaki użytek zrobić dla Polski albo to jest źródłem pychy i takiego przemocy niszczenia człowiek ludzi za wzajemnie siebie, ale też tego tak też tego drzewa tego zwierzęcia, gdy sarny kłopot z, a można też to wydaje mi się próbować zjednać ze sobą to powrócimy do próby zjednania po informacjach Radia TOK FM pan Piotr Cieplak profesor warszawskiej Akademii teatralnej imienia Aleksandra Zelwerowicza reżyser teatralny, ale także jeden z jurorów konkursu Szekspir off w ramach 2005. festiwalu Szekspirowskiego państwa moim gościem informację o godzinie 1120 po informacjach wracamy do programu off czarek czarek w Gdańsku trwa festiwal Szekspirowski, a państwa mają gości jest pan Piotr Cieplak profesor warszawskiej Akademii teatralnej imienia Aleksandra Zelwerowicza reżyser teatralny oraz jeden z jurorów konkursu Szekspirowski Szekspir off off czarek także łączymy się tutaj i to nie ta nie, chociaż też patelnie pierwsza część naszej rozmowy, ale może może skoczymy do tego nurtu SzekspirOFF, który proszę czy seks jest bardziej wymówką do tego, żeby połączyć różne nieprzystające do siebie rzeczy czy on gdzieś tam faktycznie drzemie kryje się jak ta Sarna w buszu w gąszczu na dwoje babka wróżyła, ale czy na rzeczy, że jest albo może z niej czasami rzeczywiście jest ta jest wymówką tylko takim fajnym tytułem takim takim czy coś ma rozliczenia łączna sąd może nam się pokazywać tak no ale to, ale to jest to nie jest tylko o taka przypadłość takich przedstawień nazwijmy to offowych też ule robienia przedstawień z bierzemy tytułu, a potem reszta to już ten trend ten autor nie żyje i tam możemy popłynąć może popłynąć, ale też, ale to jest taka ta to jest taka część prawdy o przedsięwzięcia teatralnych, ale jest też druga ta taka, żeby się fajniejsza bogatsza taka, że ten Szekspir to taki dobry autor 400 lat temu świetny brytyjski angielski autor i oni tak pojemny tak po te w jakiś podstawowe sprawy świata punkt ujmował w taki jakiś moduły klocki, które mają tyle powietrza między sobą, że po 400 latach one się dalszym ciągu dają układać na nowo zna nowym języku nowych okoliczności już nie mamy tych tych tych tych kryzys tych tam elżbietańskiej kontekstów, w których Krysa wdów królów różnych, ale mamy tych swoich nowych królów i to znakomicie ten Szekspir na nowo na nowo te same klocki 400 lat temu skonstruowane czy rzeźbione przez Szekspira dają się udaje się nim opowiadać o dzisiejszych czasach sprawa, ale dowiadujemy się czegoś nowego, bo mamy nowych królów mamy nowych władców mamy nowe relacje międzyludzkie, ale cóż mogę moglibyśmy powiedzieć tych władz także dobrze zaczynają źle kończą, że nie wiem pycha kroczy przed upadkiem itd. tak dalej no ale to na ile razy słyszeliśmy, że czegoś dowiadują, ale wszystkie sprawy z tego świata już już blisko było tak, ale to jest, ale to w ogóle dosięgnąć no kobiety mężczyźni zeszli się zakochują się ze 6 zdradzają duszą ten bez taty demona z Czech ciąg ciągle upada i IT MAK bety wywiedzione uniesieniem swoim misją itd. i na nową odkrywamy to na nowo sobie opowiadamy historię to jest nadzwyczajna się w ogóle nie nudzi to to może pani oglądać w kółko te same rzeczy nota no ale w sensie w po to, nowe produkcje nowe, dlatego że tak, bo jak już się opowie raz po po jakiemuś tam no to coś to za chwilkę to za chwilkę teatr stwierdzenie to jest to już uschło już wyschło to już rośliny to już tak już tak już się nie opowiadał za to na nowo o albo świat tutaj tak trochę wbrew widzom myślę sobie, bo widzowie właściwie pragną coś przeżyć tak coś sza czegoś dowiedzieć dotknąć jakieś prawdy to potem jest reżyserowi w mieście zamierza bowiem to także tego nie zrozumieją wtedy będę je to jest głupstwo tak oczywiście to jest głupstwo, ale to, ale to, ale to, ale wydaje się, że to widzowie, kiedy mówimy od poważnym przedsięwzięciu, że to ten ten ci reżyserzy no to jest dziś w połączeniu z widzami to odbywa to na szukanie na no tak mówią, ale tego żaden reżyser nigdy do mnie odezwał, pytając czy pan jako widz chciałby tutaj coś dodać albo ale bo to nie jest to Tety czyta ten teatr nie jest jest z całym szacunkiem nie sprowadzi dziennikarska nie myślał jako widza tak, ale to nie, ale to nie jest to jest reżyser teatralny aktorzy nie są badaczy opinii publicznej to są artyści, którzy tego jak mówiłem w pierwszej części pojemniejsze w ogóle strasznie ogólnie w łapaniu byka za rogi i prawdy tego wzruszenia to jest dziś lata nie wiadomo jak to, dopóki nie zrobi się nie wydarzy na scenie to właśnie nie wiadomo czy to to jest prawda czy to nie jest to prawda i to ci to fascynujące i Szekspir w daje doskonałe narzędzia do tego, żeby niezwykle głębokie niezwykle bogate, żeby żeby za pomocą tych narzędzi tych słów tych motywów na nowo opowiadać złapać byka za złapać byka 0 i to będzie na na różnych poziomach to są albo jakiś oglądałem już przedstawienie nawet kilkanaście młodych zapalonych wściekłych dziewczyn, które budują spektakl w oparciu o historii Ofelii biorą zaledwie 1 kawałeczek 1 postać, a w tej sztuki doniesienie nie odpowiadają całego całego Hamleta całego Szekspira tę 1 postać i o kobiecie o kobietach, które utonęły i teraz, iż i teraz się wynurzają i teraz próbujących mówią o tym co na nowo żyć to jest niesłychane to jest poruszające zapamiętałem jedno ze żałuje, że tylko to jedno teraz to jednak wchodzimy do głowy usłyszałem ze sceny zdanie otwieram się na gniew i wiatr od daj Boże zdrowie to jest Ofelia to jest Szekspira też czy jakaś próba kontynuacji, a z do napisania na nowo jakiś historii wywiedzionej z Ofelii daj Boże zdrowie poruszające czy to jest wtedy pytanie czy to jest Szekspir czy też czy to nie jest Szekspir trochę jest drugorzędne wobec tego wydarzenia teatralnego o skupionego wokół twórczości i Juliana myślę sobie dobrze, że to gdzieś tam się łączy z tym Szekspirem, że przynajmniej ludzi popycha do zgłębienia twórczości już fragmentu twórczości tak zamiast, jakby wynajdować na nowo wymyślać proch odwoływać do jakiegoś jakiś takich kluczy, które może wszyscy rozumiemy lepiej właśnie, dlatego że ten Szekspir znamy już tak długo jest tak tak to jest dziś to test tak też Szekspir zmieniany nie traktowany bibliotekarka skoczyć fizjologicznie, ale z drugiej sami sobie takie niebezpieczeństwo, które do tej o Ofelii nawiąże albo bagiennej Feliks, iż takie taka płyta głosom po filia amerykańskiego zespołu kobiet może to jest też nie fajne z tego względu, że już nie trzeba czytać Szekspira jako wystarczy złapać uchwycić Szekspira namiastkę jakąś jakiś jakiś greps słowo jedno i być niem twórczo albo albo użytkownik Szekspira, więc o to jak Szekspir, proszę bardzo, być albo no właśnie ten wystarczył nie zastanowiło jest to, że jesteśmy Szekspira logami to się to to to się łatwo weryfikuje, bo bo, bo o rozstrzyga się to w ten sposób, że sami też się błahy pretekst tylko, a ale, ale czasami, kiedy się na tej scenie zdarza prawdziwe wydarzenia widzę kilkanaście dziewczyn, które wkurzony na nowo próbują stawy wkurzony czy jak zagrało wkurzenie w wkurzony jest to to była prawda to była ta to to wracam do tego paradoks teatru to sztuczne, bo to przedstawienie konkretnej godzinie widzowie usiedli na widowni one były przygotowane zapaliły się światła krótką to było sztuczne to było niby, ale w ciągu tej godziny zdarzyło się coś prawdziwego czegoś przez pytać te te ten wiatr i ginie w na usłyszałem zobaczyłem przeżyłem go dowiedziałem się o nim od tych o tych kobietach pie i ponieważ to było dla mnie poruszające to to wtedy sprawa tego czy to było czy zawartość Szekspira Szekspir rzeczy czy czyta Ofelia była pretekstem, a z jest trochę drugorzędna myślę sobie, że to jest najlepsza reklama nurtu SzekspirOFF to co 2 lub od chciałby chciałbym chciałbym jeśli stoi tam za tym Namysł wysiłek uczciwość pasja o takie, że człowieczeństwo to wtedy się z Szekspirem spotyka doskonale bardzo dziękuję za wizytę pan Piotr Cieplak profesor warszawskiej Akademii teatralnej imienia Aleksandra Zelwerowicza reżyser teatralny i jeden z jurorów konkursu Szekspir off w ramach 2005. festiwalu Szekspirowskiego był państwa moim gościem dziękuję dziękuję informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie 1140 dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara nad jakością naszych połączeń czuwał Szymon waluta Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA