REKLAMA

Test: Mercedesy - GLB oraz klasa C

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-08-03 19:40
Czas trwania:
13:27 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn ma do motoryzacyjnej Jacek Balkan Sławek Paruszewski i 2 mercedesy i co ciekawe to są 2 zupełnie nowe mercedesy Bogiel daje to zupełnie nowy model, a c klasa, której po GNB powiemy na zakończenie audycji to jest już piąta generacja bardzo popularnego samochodu już trudno uwierzyć słuchacze nie wiem czy pamiętają czy nie myślę, że nie, ale ja tym GNB jeździłem 1,5 roku temu pierwsze jazdy od 20, choć z jesieni 2019 Rozwiń » tego w ogóle na drogach nikt nie widać i wiesz co wtedy mieliśmy 3 samochody do dyspozycji aż tego, którym jeździmy teraz silnik 1360 parę koni i dwusprzęgłową siedmiostopniową drugiego dnia jeździł albo jeszcze pierwszego dziesiątym dieslem 2 w ciągu 8 stopniowo to nam zrobili taki solidny teren i i raczej rzeczywiście nie każdy by tam samochód przyjechał, ale nie o to chodziło diesel dużo lepiej się sprawował mocniejszy miał zapas mocy na drugi dzień już krótsze jazdy, ale tam w stronę lotniska tą wersją AMG 300 konnym długo długo czekaliśmy na tygodniowy test polskiego albo nie, dlatego że w Polsce nie ma tylko, dlatego że coś 2× stało albo albo kamień szyba tak albo coś tam innego, ale wreszcie mamy to albo tak jak mówiłem wersja 13 turbo 163 koni silnik znany z Rynu to jest samochód, który wygląda silnik znany też za klasy tak tak pierwszy raz jeździłem w ogóle w życiu w klasie potem terenówkach rzeczywiście klasa 3 lata temu słuchaj to jest samochód przypomnę bo kto pamięta co mówią 1,5 roku temu to jest jedyny chyba kanciasty SUV, bo przypomnę to SUV jedyny kanciasty w tej chwili SUV mercedesa przyznać 460 długości metr 80 szerokości to sporo wysoki nawet 65 i on śliczny nie jest, mimo że niektórym o proszę pana z tym zadam panu jednak bardzo podchwytliwe pytania czy wiesz, o ile centymetrów jest krótszy GNB od wielce, bo teoretycznie wielce powinno być zrobione na klasie c, czyli na samochodzie segmentu c GNB to teoretycznie bliżej do klasy, a on w ogóle jest krótszy, a właśnie mają niemal identyczną długość 446, ale ma bagażnik większy 560l większą niż wielce to już widzę no, a są Platforma klasy, a w ogóle o, żeby tak po bo to nie jest może zrobić samochód no no i tras słuchaj mnie się ten samochód na zewnątrz podoba ma zaskakująco dużo proporcji może faktycznie jest trochę Cancelo marży po prostu wiesz mnie się podoba tutaj zostaną jednak w swoim zdaniu nie przekonasz mnie dla mnie ten samochód ma w sobie sporo sporo uroku i też sporo polotu jest jakimś takim bardzo słabo widoczny, ale mimo wszystko trochę nawiązaniem do 1 tej kanciaste ości z kolei Mercedes, jeżeli chodzi o samochody terenowe, choć tak wielka RL no już mówią w klasie, gdzie słuchać no z zewnątrz mamy zdanie Odrę, ale ja na przemian, jakie są zdania jak i 1,5 roku temu też mi się podobał to był powiew świeżości coś zmieniło mnie okej no, a w środku i nie jest nieźle nawiewy to nadal jest zmęczony jak na mercedesa to znaczy kierownica jest do wywalenia obsługa dla mnie w dalszym ciągu jest niezaakceptowania, mimo że już kilkanaście wzorca udostępniają będę bronił wiesz dlaczego, dlaczego lecą kierownicy tak, dlatego że w tych nowszych mercedesach, czyli w cyklach zrobił tego jest czas, że i tak łaziki mówi o Radzikach tak to tutaj mamy takie 2 wypustki z lewej z prawej lewa pustka obsługuje to co mamy przed okres przed oczami kierowcy prawa pustka obsługuje to co mamy nagranie środkowym ja nie potrafię tego obsługiwać także mienie ściągać wzroku drogi, więc na wszelki wypadek tego w ogóle nie Obst to jest w ogóle tego nie dotykam jedyne co robi to obsługa głośności stacji radiowej staramy się nie zmieniasz włączam sobie audiobooka niech leci na własny projekt całkiem fajne co ten samochód starannie zrobiony starannie zaprojektowane, a i powiedziałbym że, gdyby nie te zastrzeżenia, które zawsze powtarzają trzyma mercedesa ostatnio, czyli przy tych godzinach ta obsługa kierownicy w ogóle obsługa tego samochodu, że jest niezbyt fajna to jest nawet taki byłyby dobry projekt tak dobry projekt przejdźmy dalej przejdźmy do wrażeń zjazdy no słuchaj wrażenia zjazdy nie są dla Rewala czy nie inaczej jeśli chodzi o prowadzenie układ kierowniczy fotele ja z nim tym co zarazem dużo jeździłem, a ja zrobiono, więc nie mam dużych zastrzeżeń natomiast mam jedno zastrzeżenie do tej jednostki napędowej na pewno nie używać trybu dynamicznego samochód za głośny, ale nie może niepotrzebny, bo oni tak ma 9 sekund do setki skrzynia dobrze zmienia biegi nad powiedział zaskakująco dobrze natomiast jak na mercedesa jak na 2 sprzęgów ski takich słabych silnikach powiedzmy i co bym jeszcze nie powiedział no wolałbym troszeczkę mocniejszą wersję wiesz on wg mnie trochę słabiej jak nie wiem czy na tych tysiącach kilometrów tam wykorzystać pewnie wszystkiego możliwości, jakie się dało, ale nie ma wrażenia, że jednak przydałby się mocniejszy silnik katuje trochę mocniejszych słuchaj może tak od końca jeździło się nim zaskakująco dobrze zaskakująco bardzo polubiłem ten samochód jeździło się nim dużo lepiej niż GLA, które dla mnie jakimś takim samochodem na szczudłach i dużo lepiej niż wielce, które jest jakimś takim samochodem, którego nie potrafi wyczuć nie potrafi się w niego jeździć tak, żeby z niego frajdę tutaj tym wiele, bo jeździło się bardzo neutralnie i to jest dobrze nie mam zastrzeżeń Zobacz do toru poważnych ważnych rzeczy nie mam zastrzeżeń do zawieszenia no ja również, czego wręcz powiedziałbym, że chętnie pochwali jakość wykończeń oczywiście hamulce tak mówi trasy tych właściwościach gwiazdy powiem, że nawet ten silnik w połączeniu ze skrzynią biegów daje radę i nie wydaje mi się, żeby te 160 koni to było za mało jednak ten silnik złej czy tak hałas, ale właśnie temu oznaczony tak bardzo słuchać turbosprężarkę to już kolejna 13 czy to Reno wysyła do tego mercedesa jakiś wybrakowane egzemplarze przecież tam słychać bardzo wyraźnie zawory upustowe słuchać go za głośno przed normalnie się nie dzieje to jest słuchać rozmaitej trybu to już jest taki świetny silnik są jeszcze do klasy to posłował, ale też za część jak pięść do oka albo świnia do baletu przecież mieliśmy to 250 w, a 250, ale nie, a w ogóle nie myślą, że to jest 2l 224 konie to, aby połączenia mówi z hybrydą oka i dobra to nie no tak, ale wiesz co to jest pan podsumuje ten napęd wole mocniejszy o kilkadziesiąt koni 20220, bo jak znam i on już oddycha w każdym modelu mercedesa bardzo dobrze nawet nie musiałby mieć diesla, który jest pewnie dużo droższy diesel 220, kiedy 6190 koni, ale co ciekawe samochód to na pewno ciekawy samochód natomiast ja się nie zgadzam z tobą co do 1 rzeczy żagiel, a glc tak dużo im brakuje, bo ja np. lubię Gielo i Kielcami się nimi dobrze jeździ, o czym mówić, że jest chora ja to dla mnie z tych z tych to będzie ulubiony to będzie właśnie GLO bal kosztuje słuchają różnych SA nowe kosztuje tak silnik 13136 koni 150 000 już automat nie ma w ogóle skrzyni manualnej 132 setka 163 konie to jest to co jeździliśmy kosztuje 170 002l, która ma 224 konie jest 23 000 droższa, więc podejrzewam, że część będzie wybierana właśnie dwulitrówka jest jeszcze dwulitrowy silnik o mocy 306 koni już kosztuje sporo więcej 230 000, ale są diesla no to sądy źle o pojemności właśnie diesel był świat oddychał bardzo dobrze ten dwu litrów KO mocy 116 koni 160 150 koni 180 000, czyli możesz mieć wóz setkę diesla albo dwusetka benzyna w 1 przypadku 13163 konie w drugim wypadku walczy ze 150 koni za te same pieniądze za 180 000 i możesz mieć też mocniejszą wersję 290190 koni za dodatkowe 11 000zł to bym sobie darował i w przypadku diesli mamy skrzynie 8 biegową przykład 23 łyżki wszystko tak mam też 8 biegową co ciekawe konfigurator pokazuje mi, że w najtańszej najsłabszy benzynie jest siedmiobiegowa busa jak kto bo to prawda jeszcze 1 ciekawostka ten samochód za 67000zł może sobie zamówić 6000zł możemy zamówić w wersji siedmioosobowej no dobrze czuli to jest oryginalny samochód może nie spełnia wszystkich moich oczekiwań szczególnie tym moich, ale podoba, ale na pewno na pewno dobrze, że taki się pojawił i cieszyłem się wtedy na tych pierwszych jazdach niech niech on będzie nie będzie sprzedaży natomiast teraz powiem parę słów pierwsze jazdy teraz mieliśmy teraz to znaczy tam 23 tygodnie temu nowy Mercedes klasy co piąta generacja to w klasach to średni samochód premium ile lat już lata dziewięćdziesiąte pierwsza połowa lat dziewięćdziesiątych chyba 900403. potem po kilku latach była druga generacja patrzy na tę ostatnią, a ostatnia czy przed ostatnia czwarta generacja to było naprawdę fajna klasa bardzo się podobała, bo jakość wykończenia naprawdę na wysokim poziomie inna obsługa urósł ten samochód i był przynajmniej dla mnie akceptowalne jeśli nie Dobroś nie pamiętam sprzed 67 lat co mówiłem, ale teraz przejdźmy do tej sztuki, którą miałem okazję chwilę pojeździć, bo chwila, bo to taki krótki jazdy może zostaną chwila 100 kilkadziesiąt kilometrów uwaga urósł jeszcze bardziej 475 długości, czyli urósł 5cm rozstaw osi 475 długości sedan kombi tylko właściwy może po prostu sedan kombi, ale co tylko tylko będą silniki czterocylindrowe pod maską AMG nic nie słyszymy diesle albo benzyny oś skrętna dostępna to też coś nowego niewielki prześwit co nam na prezentacji powiedziano okazało się 11cm, więc mieliśmy uważać uważaliśmy uważam, że Mercedes też robi za małe prześwity swoje Kuca 11cm ten nasz Giel 13,5 no trochę mało tu ostrzegali, że mało no dobra do wszystkich klas 9 stopniowa skrzynia automatyczna i wyobraź sobie, że z tym dieslem bojaźni tylko jest były diesle 20200 koni tak 220 bardzo ładnie współpracował fajnie fajnie to wszystko działało 7 z kawałkiem do setki sprawnie natomiast w środku jest 1 rzecz, którą nie zaakceptuje za żadne skarby zróbcie coś z tą kierownicą z obsługą to co już znamy zyski to jest też w klasie ja nie mam problemów z obsługą ekranu na konsoli środkowej, który jest mniejszy niż w klasie, ale już zaczynam uczyć natomiast za kierownicą może jej się nauczy, ale też trochę niebezpieczne niewygodne przesuwanie się po tej czarnej jak to mówią lakier fortepianowy jest taka cała czarna już wolałem to srebrną GNB, ale przynajmniej łatwiej się obsługiwało no, więc tyle jeśli chodzi o nową nową klasy pierwsze krótkie, ale opozycja słucha jego nowe kierownicy, chociaż ona jest też w najdroższej zgłasza mówią zadają bardziej nie z tym lakierem fortepianowym złom one wyglądają patriota tak tanio wykuł się też niesympatyczny złe co jeszcze na koniec co będzie plug-in będzie i to 100 km na 1 ładowaniu to jest taka wiadomość, która wzbudziła duże poruszenie na konferencji, bo rzeczywiście sporo na 100 km na teoretycznie to dużo, a silniki, jakie będziemy mieli od 15170 koni benzyna poprzez 2l 258 i napędy format Lykke to 2l tak też 2582 diesle 200265 koni pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, bo ten samochód rzeczywiście wyśle chętnie dobry dobrze wykończony jakoś nie byle jaka jest władny jest taki normalny, ale ładny jest bardziej normalny niż QE, który jest obu aż do bólu tutaj ten samochód ma trochę charakter ku trzymam kciuki mam nadzieję, że dłużej pojeździmy to nie nosi tak szybko kierownicy nie zmienia, ale mam nadzieję, że po faceliftingu coś z tą obsługą zmienią, bo to naprawdę tak nie może być kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny kolejne już jutro Sławek Paruszewski Jacek Balkan do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA