REKLAMA

"Nikt lepiej niż Szekspir nie odpowiada na pytania o kondycję dzisiejszego człowieka". Nowa Dyrektorka Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego

OFF Czarek
Data emisji:
2021-08-06 10:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
35:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie państwa moim gościem jest nowa dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego pani Agata Grenda dzień dobry dzień dobry witam serdecznie dyrektorka czy pani dyrektor jak dyrektorka dyrektorka dyrektorka, ale właściwie od 1września oficjalnie tam w tej chwili jestem jeszcze widzę Wicko festiwalu Szekspirowskiego i to pierwszy pani festiwal Szekspirowski dnia 2003 roku Rozwiń » byłam na nim służbową z jako szefowa impresariatu w teatrze nowym w Poznaniu z sztuką w reżyserii Janusza Wiśniewskiego Ryszard trzeci zdobyliśmy wtedy złotego Yoricka no proszę powraca pani tak chciał być białym koniu, ale oni akurat Rysia w trzecim pasie Chin raczej kojarzy czy to, czyli zostawiła pani koniec 2013, a teraz królestwo 0303. wraz z nim to było naprawdę dawno temu w tej chwili wolę myśleć o zostawianie, a o zdobywaniu otwieraniu na stronie Gdańska Gdańsk PL znalazł informację, że pełniła pani ważne funkcje dyplomatyczne oraz kierownicze i chciałbym trochę dowiedzieć się myśleć także słuchacze, bo prof. Jerzy Limon był doskonale znany nie tylko, dlatego że w Gdańsku na pewno bo, bo Gdański teatr Szekspirowski festiwal Szekspirowski to jego pomysł jego dziecko jego dziedzictwo itd. tak dalej słuchacze Radia TOK FM także niejednokrotnie mieli okazję słuchać rozmów z pana prof. Jerzym Limonem i teraz pojawia się nowa osoba, która pełniła ważne funkcje dyplomatyczne oraz kierowniczej każdy myśli sobie dobrze, ale co, więc co to co za funkcję czy to się je, skąd pan się wzięła czy wiemy już własnymi oraz teatrze, ale czy w ogóle lubi teatr bardzo lubi teatr no nie wiem to rozumiem, że ma nakreślić ścieżkę swojej kariery, ale ważne funkcje kierownice oczywiście dowolnie interpretowane jasne z takich ważnych funkcji kierowniczych, choć dość zabawna to nazwa myślę, że ważniejsze moje doświadczenie niż te funkcje z nas 7 lat swojego życia miałam szczęście spędzić w nowym Jorku byłam tam najpierw wicedyrektorką następnie dyrektorką Instytutu kultury polskiej to jest misja dyplomatyczna polskiego MSZ-u stworzona pierwotnie do tego, aby promować kulturę polską poza granicami kraju kultura, ale też gospodarka generalnie słowo Polska we wszystkich możliwych pozytywnych kontekstach, aby docierać do opiniotwórczych elit danego kraju i tak starałam się działać oprócz swoich funkcji kierowniczych w Instytucie byłam tam również kuratorką do jak dział performance innego tak powiem zajmowałem się teatrem tańcem zaprogramować łam wiele wydarzeń teatralnych z udziałem polskich artystów i na wschodnim na zachodnim Wybrzeżu to jest doświadczenie międzynarodowe, które miała miałam przyjemność, ponieważ w czasie, kiedy dzisiaj instytuty pełnią nieco inna funkcja natomiast gdy ja w nich pracowałam bardzo ważna byłaby pokazywać polskie spektakle w moim przypadku teatralne, ale też koncerty sztuka film w amerykańskich instytucjach, aby nie wynajmować sal, aby nie płacić Zanie też proste to każdy może zrobić tylko aby znaleźć w programie temu służyły wizyty studyjne niezliczone rzesze Amerykanów przywiozłam do Polski i obowiązują właściwie od Białegostoku po Kraków w celu w celu ich zakochania się w naszym kraju to zawsze dział Osram, jakim rezultatem zawsze fantastycznym, dlatego że na 1USD, który dawał nam MSZ znajdowaliśmy 20USD na miejscu to znaczy bardzo wierzy w taką ideę wizyt studyjnych, że warto inwestować w zapraszaniu ludzi pokazywanie im goszczenie ich oprowadzania, ponieważ oni przynajmniej wtedy ja byłam tam w latach 200611, a potem 1517 oni się zawsze odwdzięczali po prostu finansowym zapraszaniem wpisywaniem do programu czasami trwała 2 lata, kiedy wprowadzaliśmy CAL Carlsberg Krystiana Lupy na linką Center Festival to od mojego przywiezienia dyrektora linką Center Festival do Polski do pokazania spektaklu minęły 2 lata jak się programuje, ale to pan liczy jednak brak jest w miarę szybko, ponieważ tak bardzo zachwycony był najwyżej rada zgodne z Białymstokiem byliśmy w Białymstoku również w takim słynnym hotelu tam zapomniał jego nalewki nie wiem, ale był taki bardzo hotel win też bym zrzekła był zachwycony nim, gdyż bardzo poczuł ducha PRL-u, czyli AAA, czyli powinniśmy założenie bez czytaliśmy były raczej inwestować w hotelu może, jeżeli chce, żeby nasza sztuka bardzo zależy, bo czasami właśnie taki niedoinwestowane auto zrobi duże wrażenie na elitach nowojorskim Manhattanie jakich, pokazując specyfikę Europy wschodniej zza żelaznej kurtyny, więc to to bardzo zależy, a to były moje przygody amerykańskie w latach 201115 była dyrektorką departamentu kultury w urzędzie Marszałkowskim w Wielkopolsce i tam podlegały mi 21 instytucje kultury od podstaw do lasa nie od zasady za właściwe nie sprawdzałam czy od ADO Zet, ale raczej myślałam o rodzaju instytucji od centrum kultury po muzeum Okręgowe po operę poznańską teatr nowy Polski teatr tańca to było dla mnie ogromne doświadczenia zarządcze urzędnicze, bo nagle znalazłam się po drugiej stronie barykady ja wychodzę z środowiska aktorskiego moi rodzice są aktorami się całe życie wychowywałam w teatrze, a tutaj nagle doświadczenia urzędnicze, które jest trudne, ale na pewno teraz w sytuacji znowu powrotu do kierowania instytucją znowu znowu ustawia się po drugiej stronie barykady, ale przynajmniej wiem tym co przejawia, czego mogę się spodziewać wiem za co mogę być rozliczana co robić, czego nie robić na takim poziomie formalnym jest tutaj nie będzie problemu trójmiejskiej Gazecie wyborczej zarazem taka informacja że, żeby nauczyłem, że zawsze trzeba sprawdzać rzeczy, które ta wyborcza podaje Agata Grenda wywodzi się z Poznania jest trudne, bo nie wywodzę się z Poznania jestem każdemu racji daru, bo miał pan redaktor racja jestem Kalisz Anka i pierwsze 12 lat życia spędziłam w Kaliszu w szóstej klasie przeniosą się do Poznania to jest takie rozdarcie, ponieważ no, skąd jest, gdy kończy się już podstawówkę liceum studia w 1 mieście, ale jednak pierwsze 12 lat życia spędziło winny jest Kalisz Anka sam kaliszan kontra większość życia mieszkała w Poznaniu, a teraz będzie pani gdańszczan com albo trój miej taką, a myślę, że siana myślę, że jestem co najmniej myślę, że zrobię wszystko, żeby się nie wydało, że nie jestem stąd w ocenie tatuaż pod żartuję nie jestem stąd i uczy się tego miasta chodzę jeszcze z Google Maps wszędzie, bo znam jedynie głównie atrakcję turystyczną bywa po prostu turystką w Trójmieście przyjeżdżała na festiwal Szekspirowski, ale również jako turystka, więc nie zgłębiałem się jak ktoś z punktu ADO punktu innych punktów poza turystycznymi bardzo jestem zachwycona Trójmiastem jeszcze dziś wygrałem pecha, że interesuje się pani jogą tak nawet uczy jogi teraz jest to trudne, bo złamała rękę, więc muszę sobie dać chwilę odpoczynek może tak miało być może miał właśnie zatrzymać na moment, ale jestem również aktywną nauczycielką, ale też praktykant taką jogi chwilowo ze względu na rękę ilość obowiązków pewnie część mojej działalności będzie nieco wyciszona panie dobrze wróży, choć relacje z kościołem się, że jak jest postrzegana jako, ale też może, ale z tego co wiem nie obejmuje żadnej funkcji instytucji kościelnej, więc myślę, że damy radę to, ale dobrze sprzedają wypadków dobrze Szanowni Państwo pani Agata Grenda od 1września dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego jest państwa i moim gościem trochę już wiemy więcej informacji zbliżają się, a po informacjach mam nadzieję, że rozmawiamy pani w planach pomysłach związanych już z gdańskim teatrem szekspirowskim i festiwalem szekspirowskim, który teraz trwa dwudziesta piąta edycja festiwalu trwa w Gdańsku cały czas w niedzielę dowiemy się np. kto zdobędzie albo nie zdobędzie złotego Yoricka, bo bywały takie lata, gdy ta nakładanie to prawda nie była przyznawana pani Agata Grenda dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego państwa moim gościem informacji już kilka minut o godzinie dziesiątej 20 po informacjach wracamy do programu off czarek czarek państwa moim gościem jest pani Agata Grenda od 1września, czyli już niedługo dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego dzień dobry jeszcze raz w dłoniach mych trzymam przepięknie wydany album zatytułowany z pomocą Muzy dwujęzyczny album, który podsumowuje pokazuje 25 edycji festiwalu Szekspirowskiego przypomniany jest piąta edycja tej ustawy i tak sobie myślę, że pewnie patrząc na to no to jest niezły kawałek historii, którą trzeba będzie trzeba się zmierzyć ale, ale to jest też takie myślenie, że trzeba wejść jakieś buty albo zmierzyć się z legendą tymczasem, a tymczasem właśnie może być rozpoczyna się nowy rozdział i pojawia się nowa osoba, która ma nowy pomysł inny pomysł swój pomysł na NATO czym ten teatr przez co najmniej najbliższe 3 lata ma być i czym festiwal Szekspirowski ma być w najbliższym czasie i tak myślę, żebyśmy o tym rozmawiali jasne to jest bardzo ważne dla mnie, ponieważ musimy postawić te linia i narysować się choćby tak mentalnie wirtualnie porównywaniem do prof. Limona skazane na porażkę z każdej możliwej stronę nie jego wiedza Szekspira logiczna jego wiedza naukowa jego o wielkie kontakty naukowe i dorobek literacki teatralny jest nie myślę, że mało, kto w Polsce w ogóle mógł się równać pewniej w Europie niewiele osób mogłoby stanąć w szlaki z tymi porównaniami dlatego zupełnie stawiam na nas na to, że czy też, o których ja rozmawiałam z panem profesorem, bo mam to szczęście przywilej zaszczyt być przez niego wskazaną również na to stanowisko myśmy 1,5 roku ze sobą rozmawiali byli w kontakcie wiem, że pan profesor szukał osoby na swojego lub swoją następczynie następca, gdy chciał po prostu zająć się pracą naukową pisać książki niestety to już się nie wydarzy, aczkolwiek będziemy mieli w teatrze październiku promocja najnowszej książki pana profesora, na którą już teraz zapraszam szczegóły pewnie ogłosimy wkrótce, którą napisał nie zdążył wydać jestem zaszczycona, że będziemy mogli to zrobić związaną również trzydziestolecie fundacji Theatrum Gedanense 1 ze współorganizatorów współzałożycieli teatru, gdy rozmawiałam z prof. Simonem bardzo rozumiałam jego wizję teatru teatru jako takiego ośrodka myśli teatralnej z 1 strony bardzo otwartej na międzynarodowe kontakty wymiana współpracę na bycie progresywne, jakby animatorem wydarzeń pan profesor przecież był pomysłodawcą stowarzyszenia festiwali szekspirowskich w tej chwili jest ich 10 miałam przyjemność podczas tego festiwalu spotkać z dyrektorami niektórych festiwali, a z drugiej strony wiem, że profesor bardzo liczy na moje umiejętności łączenia kropek, które nas trochę łączyło to jeżeli, jeżeli miałabym odwagę w ogóle śmiałość powiedzieć, że coś mnie w w pracy łączyła prof. Limona to chyba taka umiejętność dostrzegania potencjału w ludziach w projektach właśnie łączenia ludzi z projektami projektów z pieniędzmi ludzi z wnioskami unijnymi czy innymi i i dostrzegania potencjału tam, gdzie może go inni nie widzą myślę, że profesor też liczą na to na takie moje wewnętrzne oko na to, że z 1 strony nie jestem z Gdańska co oczywiście utrudnieniem, bo nie znam środowiska reprymendę nie chodzić z drugiej strony jest ułatwieniem, ponieważ nie nie mam jeszcze niema mnie jeszcze żadnej opinii dopiero mogę sobie na nią zapracować w tej chwili innych niż te, które pan redaktor górował ja bardzo bym chciała skupić się w tej chwili na wzmocnieniu tego na czym też profesorowi najbardziej zależało na w ogóle zastanowieniu się kim jesteśmy kim jest nasz widz po pandemii, jakie są potrzeby Szekspir też myślę stanowi ku temu doskonałą sposobności i wszystkie tematy, które porusza właściwie człowiek w obliczu kryzysu tak, ale też słucham pana audycji w tym tygodniu, które prowadzi pan z jurorami czy ludźmi związanymi z tym festiwalem i widzę, że zadaje pan takie pytanie czy Szekspira taką wątpliwość właściwie można przełożyć do wszystkiego wykorzystać to taki trochę autor wytrych, ale chyba nikt inny jak Szekspir nie jest w tej chwili tak bardzo przydatne w odpowiadaniu na pytania o kondycję człowieka o kondycję człowieka w społeczeństwie w świecie w polityce w relacjach jak Szekspir i chyba nigdy bardzo potrzebowaliśmy odpowiadać napytania tak jak teraz potrzebujemy to znaczy kim jest w ogóle widz teatralny po tej pandemii podchodzi do teatru on chce zobaczyć dla kogo jest teatr Szekspirowski i myśmy profesorem trochę te rozmowy zaczęli i wiem, którą stronę on chciał pójść, ale ja na pewno będę chciała również wykorzystać swoje doświadczenia międzynarodowe trochę może odświeżyć publiczność trochę do tych, którzy przychodzili dla prof. Limona i właściwie wszystkiego co on zrobi, ponieważ bezgranicznie ufali przyciągnąć nową publiczność, ale najpierw ją kaliską Najmana jest nowojorską również nie proszę hak nie ograniczać panie redaktorze ja liczę również nowy Jork, tak więc być może tak trochę wymijająco odpowiada na te pytania, ale nie jestem jeszcze dyrektorką zrobią takiego audytu co mamy na czym stoimy co jest po stronie ma gdzie mamy po jak co jest obecnie po stronie braki co trzeba uzupełnić co trzeba teraz absolutnie zainwestować na poziomie merytorycznym ludzkimi i programowym, ponieważ to wszystko się też wydarzyło bardzo szybko to nie tak miało być, ale myślę sobie, że też nie wszyscy zdają sobie sprawę ze szczególnego statusu teatru gdańskiego teatru Szekspirowskiego to jest teatr Impresaryjny to oznacza że, gdy nie ma budżetu na to, żeby mieć własną trupę aktorską powiedzieliśmy, używając ryzyko języka Szekspirowskiego, czyli jest trochę uzależniony w pewnym sensie od funduszy, które uda się pozyskać tak każda instytucja kultury w Polsce jest uzależniona od funduszy, która uda się pozyskać, ponieważ i to wiem jako dyrektorka departamentu była kultury bardzo często na działalność merytoryczną tak naprawdę zostaje niewiele sam ze względu na złoża zarządzanie dyrektorów instytucji czasem ze względu na zbyt niskie dotacje najczęściej jest to ten drugi przypadek tutaj rzeczywiście nie ma stałego zespołu teatr miał współprace z lokalnymi instytucjami kultury również na pewno będę je kontynuować stare muzycznym czy Wybrzeża czy innymi ośrodkami kultury w regionie to jest dla mnie bardzo ważne, ale bardzo chciałabym również, aby teatr nadal produkował własne spektakle przedstawienia zdaje sobie sprawę, że na ten cel trzeba będzie znaleźć nie lubi słowa sponsorów partnerów przyjaciół ambasadorów ludzi z wizją ludzi, którzy wierzą w ogóle bardzo fascynuje się współpracą kultury biznesami trochę się tym też zajmowałam w ostatnich latach ja wierzę w te synergie, jeżeli tylko pozwolimy biznesowi uwierzyć w to, że niemądre miast nie wspierać kulturę i że to jest bardzo potrzebne, więc liczę na to, że uda nam się również dodatkowe środki pozyskać dla biznesu to czuję wie, bo agenta ma dzięki oczywiście profesorowi obwodowi jego kontaktom radzie programowej fundacji przy teatrze jest bardzo wielu ja poznaję cały czas życzliwych mecenasów od instytucjonalnych po osoby prywatne z całego świata również tutaj poznaje no to jest kolejny prezent, który profesor zostawia grono niezwykłych zapalonych sympatyków teatru naprawdę w różnym wieku czy Poznań 50 Karola to dopiero przede mną będzie ma być no chyba byłabym zaszczycona wypada 7 lat pracował w dyplomacji jest trochę protokół dyplomatyczny znam, ale jeszcze w tym Królewskim musi się troszkę podszkolić jest różnica to czy w tym stroju szerzenie przypadnie panu nie nabijać piątki, bo to, gdy spotyka się królową angielską trzeba uważać, że ona wszystko prawda od długości spódnicy poradzę kapelusza potok to, w którą stronę stoi patrzy przecież słynne gafy największych głów świata w starciu z dworem Królewskim można znaleźć w internecie no to efekt wiadomo, który mnie nie tylko nie tylko głowy z całego świata zrobiły coś tak w kontakcie z rodziną królewską, więc mamy bogate źródło tych, którzy popełnili błędy przedawnią się go dobrze przygotować mam nadzieję, że nadal książę Karol pozostanie patronem będzie wspierał i odwiedzi nas znowu i to co wtedy wdawać się ubrać w Smoleń wiedział pewnie nie ma tak jak ja myślę wtedy panu panu redaktorowi się protokół w pkt 20, żeby tam nie za dużo trzeba było czytać ich redaktor przygotuje na to co się mówi halą czytam Naczelnej, że powitania na całym świecie tak jak gminę, jakby tak działają właśnie pan go zwolnić 1 debila czy przygotujemy się jakoś podzielimy się tymi na tak kremach aż mam taką samą jak pan redaktor PS to również stremowana przed spotkaniem z księciem Karolem tak już teraz, a już teraz Buszek pan zaczął opowiadać to rzeczywiście te rodzaje powitań zależności od pory dnia co mówić to mecz z i jakby to wszystko trzeba sprawdzić nie tylko ja tylko sobie, kiedy za zanotował na marginesie, że jak się spotyka no właśnie jak się człowiek jest szansa, że spotka kogoś do tak w ogóle bardzo bardzo wysoko w tej dyplomatyczna to towarzyskie Sielance ślad ślad to co do winy posiadacza drabince właśnie to najlepiej jest zabrać ze sobą matkę, dlatego że matce przedstawiamy wszystkich, więc trzeba się zastanawiać czy księciu tam od dyrektora czy zastępcy żonę czy kochance woźnego tylko jakie matka to wszystkich przedstawiamy matce matka jest najważniejsza można tak powiedzieć wtedy można uniknąć wielu gaf, czyli mamo szykuj się 1 słowem jak będzie książę na pierwsza przedstawiamy matce to zapamiętam naprawdę duże bezpieczne miejską łatkę chcę powiedzieć jasno ja myślę, że w ogóle w takich dyplomatycznych kontaktach lepiej zawsze mówić mniej niż więcej i czekać tak gest tej strony wyżej postawionej zawsze bezpieczniejsze niż ryzykować mamo pan Karol Karol matka w dobrze, że ten nie mnie nie w tym kierunku myślałem jak, ale zestresowany pan redaktor tak wszyscy ją zastosować ciekawe ciekawe czy książę Karol strefy to pytanie do słuchaczy dobrze pani Agata Grenda dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego jest państwa moim gościem informację już za kilka minut o godzinie dziesiąty 40 po informacjach wracamy do programu off czarek czarek państwa moim gościem jest pani Agata Grenda dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego od 1września oficjalnie, ale już dzisiaj przedpremierowo można powiedzieć w programie off czarek Gdański teatr Szekspirowski to nie tylko instytucja, czyli program, czyli spektakle ale, toteż miejsce w mieście staje się czy pani myślę też o tym aspekcie zgodzono wyjątkowego budami wyjątkowego budynku, który jest jednocześnie wiem to od samych gdańszczan, ponieważ przemieszczał się teraz taksówkami, żeby paradoksalnie wydawało mi się szybciej dotrzeć z punktu do punktu bank nie będziesz unikać wręcz przeciwnie, ale nadal się poruszam tym transportem, ponieważ taksówkarze są jak zawsze niewyczerpanym źródłem wiedzy o mieście i ludziach i zadaje pytanie o teatr często słyszę Zień, a nie tutaj córka była szkołą zwiedzali, ale nie tylko taksówkarze oczywiście, ale wielu osób, z którymi rozmawiam ze środowiska, którzy niekoniecznie są ze środowiska bezpośrednio teatralnego słyszę, że jest to budynek nie przystępne i to tak naprawdę z 1 strony świetna to jest bardzo też szekspirowska budynek banki zamek, w którym ostatnio z branży wiąże się z Arką ostatkiem to to są takie bardzo szekspirowskie też asocjacja oswojenie go poprzez otwarcie marzy mi się, żeby była tam kawiarenka łań bar to wszystko muszę teraz właśnie sprawdzić jak bardzo możliwe finansowo i technologicznie technicznie i administracyjne jeśli chodzi o wszystkie pozwolenia natomiast bardzo zależy mi, żeby to miejsce ożywić, żeby ludzie chcieli do niego przychodzić przepraszam zaczynam od gastronomii, ale wydaje się, że wszyscy lubimy się gromadzić wokół jedzenia i napojów i rozmawiać i dyskutować, zwłaszcza w polu przed spektaklami, ale czasami jesteś także takie miejsca, do których przychodzi się na wino i człowiek rozgląda, a tutaj nagle teatr i nagle dzieła i nagle plakaty i o kasach można kupić bilet przejścia co grającej może przejdę mam doświadczenie to czas tak działa żyjemy też w takim świecie, w którym jest taki nadmiar bodźców i tak trzeba obrazkowe i szybko zadziałać na widza, który de facto z naszym klientem, żeby go zatrzymać musimy wykorzystać wszystkie możliwe dostępne środki uczynienia tego miejsca atrakcyjne bardzo bym chciała, żeby było również miejsce spotkań branży, żeby było to miejsce spotkań ludzi kultury żebyśmy, które w razie branże to jest paradoks naszych to jest dobre pytanie nie myślę, że tutaj akurat myślał branżę taksówkarską myślałam o obrazie kultury nauki świetnie byłoby również gościć regularnie środowiska naukowe, ale bardzo chętnie jak będę gościła również ludzi zapraszanych przez urzędników oficjeli z różnych krajów ja bym chciała, bo jak najwięcej oglądali obiektów kulturalnych i też docenili ich wartość, a już sama wizualna architektoniczną wartość tego miejsca nie do przecenienia, więc tak bardzo tak, że rzecz, że teatr Gdański teatr Szekspirowski powinien stać się po prostu atrakcyjnym punktem na mapie Gdańska nie tylko dla miłośników teatru tylko powyższego fajne miejsce bardzo bym tego chciała bardzo tego pragnę i to chyba też trochę można przełożyć na to po prostu, bo codziennie żył, żeby nie nie był to tylko nie było to tylko jednostkowe wydarzenia, na które się przychodzi po prostu miejscówka, do której można przyjść zawsze to są oczywiście nie wiadomo czy mówimy zawsze mówimy o pieniądzach, ale wierzę, że kiedy znajdziemy na to dobry pomysł i rozwiązania właśnie, bo ten budynek jest bardzo piękne, ale bardzo trudnego one trudne jako scena one trudne jako widownia, bo jak wiemy siedzimy na galeriach mamy przed sobą kolumnę od trzeba się trochę dostosować do tego jak teatr Szekspirowski wyglądał i nie korzystają niektórzy, jakby ktoś nie wie, bo nie był to te wzrosną moment, żeby to zachęciło państwa do tego, żeby zapraszam, ale na stronie teatru jest też taka wirtualna wycieczka dla tych, którzy wiedzą, że w najbliższym czasie się nie wybiorą można te przestrzenie pięknie wiedzieć, czego zachęcam to jest bardzo trudna przestrzeń pod każdą możliwą względem konstrukcyjnym również pozostaną również te przestrzenie administracyjne to jest labirynt pamiętam, kiedy pierwszy raz pracowała w teatrze szekspirowskim, gdyż ma garderoby, które mogą jednocześnie pełnić funkcję pokojów gościnnych artystów nie umiała się z niego wydostać myślę, że to również takie poczucie humoru prof. Limona architekta, żeby zagubić gości w tym zamku garderobą Hansa Wear wygenerował kasę, żeby nie chcieli goście mogli zakupić nie żartuje jest to niesamowicie ciekawa konstrukcja architektoniczna, ale na pewno ożywienie jest znalezienie sposobu jak ona ma taki codzienny sposób funkcjonować atrakcyjne zajmie chwila wspomniał o tym, że trwa 2005. festiwal Szekspirowski i oczywiście audyt audyt, ale nawet w czasie rozmów z jurorami konkursu czy Szekspira czy Jurkowskiego pojawiały się właśnie pytania ale, ale no takie rzucone luźno myśli o o festiwalu oczywiście zmierza to festiwal jest jakimś wspólnym dziełem którymi pewnie nie polega na tym, że oto nowa dyrektor powie teraz będzie taka albo inaczej tylko raczej będzie to gdzieś tam się wykonała stają się czy zastanawiał się czy pani się zastanawiała nad jasna festiwalem i co jeść albo jak inaczej albo czy tak samo albo co jest czy jaki jaki jak będzie, aby jak chciałaby pani, żeby był ten festiwal Szekspirowski począwszy od najbliższej edycji już pani edycji z tak myślę, że z wieloma zespołami mówiliśmy o tym planowaniu dwuletnim znowu niestety muszę wrócić do tego audytu i stwierdził co mamy i Sojusz jest na przyszłe lata, kto kogo być może pan profesor już zaprosiły zobaczyć na czym stoimy jak wielką uwagą obserwuje tegoroczny festiwal od strony merytorycznej to znaczy tego co widzę i czym się podoba do całej organizacji festiwalu trochę ocenią też prace zespołu patrzy jak przyjmowani są goście jak jak to wszystko działa już już troszkę nie umiem nie patrzeć nie tylko jako widz, ale jako przyszła dyrektorka na na na działania kolegów i organizacji całej imprezy bardzo podoba mi się to, że festiwal wszedł również pomoc do finansowania produkcji zwycięskich w tych w tych nurtach poza nurtem głównym myślę, że pokazywanie międzynarodowych produkcji gorących nazwisk najlepszych spektakli z całego świata to się nie zmieni, bo to nie może się zmienić tutaj prochu nie wymyślił festiwal Szekspirowski spod, żeby pokazywać najlepsze produkcje szekspirowskie pytanie oto ja wiem też troszkę chyba do czego pan zmierza, bo tak jak mówię słuchałam pana wcześniejszych rozmów o to ile Szekspira Szekspir prawda trochę też tego dotyczy to pytanie to za to budzi także kończy się ten nurt główny czy będzie ograniczony terytorialnie czy będziemy sprawdzać paszport czy trakt paszport teraz covidową, jakby sprawdzamy jak i ile, a gdy, jeżeli przyjmiemy taką wersję pozytywną, że świat wróci jednak do te w kolejne, w których toczył się i będziemy mogli podróżować i zapraszać to przede wszystkim chcę trochę pojeździć i bardzo zależy mi też, żeby po przedstawiać się zapoznać z tymi, których jeszcze nie znam rynek amerykańskich festiwali miał wiele lepiej znany niż być teraz mówi o takich kontaktach personalnych nie nie mojej wiedzy na temat festiwali tylko o kontaktach personalnych mamy na rynku amerykańskim o wiele więcej niż w innych częściach świata, więc trochę po śladach profesora myślę, że warto, abym pokazała się w paru miejscach i choć sam Hart dobrze do pasz świetny festiwal Szekspirowski wspaniale jeśli ma pan tam jakieś kontakty to chętnie skorzystam dobrze to w audycji poproszę o namiary w na pewno pokazywanie najlepszych nazwisk, na które przyjeżdżają koledzy z całej Polski, aby oglądać koledzy z Berlina i innych nie najdalej położonych ośrodków teatralnych jest dla mnie kluczowe zdecydowanie ten nurt offowy chciałabym również zostawić, ponieważ jest potrzebna on pozwala też artystą, którzy jeszcze nie są w tej pierwszej lidze przynajmniej medialnie merytorycznie już mogą być, ale jeszcze nie są np. odkrycie albo pisanie wystąpić z tymi największymi być z nimi w 1 rzędzie powiedzieć, że występowali na tym samym festiwalu Soni Kompany czy kasyno was i to jest wspaniała to, że festiwal chce również finansowo wspierać działania teatrów, które pochylają się nad Szekspirem bardzo się podoba natomiast jeśli chodzi o samo programowanie wiem, że pan Łukasz Drewniak jest selekcjonerem spektakli konkursowych nagród to złotego Yoricka i również chciałabym zaprosić go i to już mówiła do kontynuowania tej funkcji tej roli we współpracy ze mną i osobami najbliżej związanymi programowo festiwalem chyba nie wymyślę prochu myśli jeśli chodzi o festiwal Szekspirowski prof. Limon wiedział co robi ja bym chciała, żeby było jeszcze głośniej jeszcze lepiej jeszcze bardziej na bogato o wiele większym budżetem dobry teatr to dobry teatr pokazujemy go jak najwięcej po prostu i im i mam nadzieję, że nie wpada w pułapkę wierzenia jedynie sobie w jeśli chodzi o to co jest dobre na szczęście praca w nowym Jorku nauczyła mnie, że moja opinia nie mają znaczenia i ta ogromna ilość liczba wizyt studyjnych i osób, które sprowadziła do Polski pokazały mi, że gusta są tak różne myślenie o teatrze tak różne i dyrektorzy instytucji tak bardzo znają swoją publiczność AJA myślę, że kiedy ona uczy się mojej publiczności, kiedy będę wiedziała, kto to moją publicznością na pewno jest w ciągu roku postaram się ją poznawać budować to też za parę miesięcy będę dokładnie wiedziała do kogo ja mówię do kogo ja chcę mówić, kto jest największym potencjałem do przyciągnięcia też na ten festiwal również ze świata bardzo panie dziękuję za rozmowę mam nadzieję, że to jest pierwsza z wielu rozmów, które no, bo czy też pewien niedosyt, ale jesteśmy ograniczeni czasem antenowym, ale mam nadzieję, że uda nam się w przyszłości kiedyś zrobi pani audyty badania, ale itd. będę bardziej konkretna zdaje sobie z tego sprawę, że w tej chwili mówię na duże po poziomie ogółu, ale robię to celowo, bo nie jestem już inaczej dziękuję bardzo, bardzo dziękuję pani Agata Grenda dyrektorka gdańskiego teatru Szekspirowskiego była państwa moim gościem informację, że kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off czarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA