REKLAMA

Fleksitarianizm czyli jak jeść mniej mięsa?

TOK360 "Od kuchni"
Data emisji:
2021-08-11 18:20
Czas trwania:
05:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Paulina Nawrocka całkiem niedawno w TOK 360 polecam państwu książkach historii mięsa rozmawiałam z autorką audycja na dzieci państwo wśród podcastów na stronie tokfm konkluzja tej naszej rozmowy była taka, że jemy za dużo mięsa kiepskiej jakości co źle wpływa na nasze zdrowie klimat i generalnie Planete nie wszyscy jednak gotowi są przejścia na weganizm czy wegetarianizm dobrym rozwiązaniem dla takich osób jest zatem tzw. fleksji Daria nie czy mówiąc Rozwiń » bardziej swojsko taka wszystko Ernest, w której jednak to spożycie mięsa jest ograniczone jeszcze rzadziej np. kupuje droższy z lepszych źródeł na co dzień jednak dieta jest zdecydowanie bardziej skupiona na warzywach i bazuje na tzw. kuchni roślinnej jak takie dania komponować były smaczne i satysfakcjonujące o to pytałam Alicją Rokicką znaną w internecie jako Wegener, która ma sporo doświadczenia w pracy mięsożerców ami, bo prowadzi dla nich warsztaty kuchni wegańskiej tak właściwie nigdy nie robiłam dokładnych statystyk, ale system rozmawiam z osobami, które przychodzą na warsztaty to wychodzi, że zdecydowana większość je mięsa, ale tam nie ogranicza, bo chce gotowe zda bliskiej osoby to jest fajne, że przychodzą na warsztaty, żeby zaczerpnąć, jakiej wiedzy jest zawsze odpowiadam, że w tym momencie ograniczenie mięsa jest bardzo prosty z tego względu, że w Polsce teraz, ale tak kiedyś porządne trendy chodzi o gastronomii i firmy, które produkują różne zastęp NIK bez mięsa alternatywę nie tylko nabiału takowe mięsa wybory coraz większy, że pojawiają się takie występki mięsa w dyskontach spożywczych ja jestem akurat szaloną fanką też tych system plików mięsa z tego względu, że to nie jest tak, że tęsknię za jedzenie mięsa, bo sama już nie tylko 20 lat, jakby to nie odchodzi, ale taki składnik, który bardzo pomaga w gotowanie, bo wtedy nie musimy myśleć o jakich innych alternatywne fakty kupujemy sobie to, ale roślinne mięso mielone bierzemy przepis nasz ulubiony na kotlety czy kazanie i postępujemy tak jak byśmy postępowali po prostu zwykłem tradycyjnym wyrobem mięsnym tylko robimy z tym alternatywną roślinną i takie produkty mają dużo białka mniej cholesterolu i na pewno o wiele mniej tłuszcze jest dziś tam są zdrowsze i takie gotowanie z tymi alternatywami jest mega proste no jedno tanieją też my też ważne, że kiedy jeszcze nie 23 lata temu takie produkty były bardzo drogie, a teraz jest to, że zrobiły takie no już takie swojskie wrażenie to są zupełnie tańsze, a co prócz zamienników nie zaproponować tym, którzy nie lubią, ale chcą ograniczać jak gotować z czego korzystać teraz mamy wspaniały sezon, bo mamy sezon na owoce i warzywa, które są też tanie i warto kupować lokalnie po pierwsze, więc, jakby w każdej diecie podstawą powinny być warzywa owoce dopiero później te ostatnie mięsa czy po prostu mięsa prawda wysokobiałkowe są wszelkiego rodzaju strączkowych soczewica fasola bób, który teraz ma swoje swoje 5 minut wszyscy chyba kochamy, bo warto pamiętać, że trąbki też trzeba potrafić gotować, że kupujemy takiej suchej postaci to warto je moczyć 812 godzin mocno osolonej wodzie to jest Super sprawa, ponieważ są to skutek ten, którego są budulcem naszego trąbka i przez to traszki będą troszkę już lżejsze dla żołądka później podczas samego gotowania już można nie są inwestycje teraz trąbka i do decyzji ministra surowe ataki innych działań może być to Gałązka rozmarynu to też sprawi te trąbki będą pozytywnie czy lżej trawić przez nasz organizm, a z rączkami najeść może się właściwie każdy nawet ten, kto obiadu bez mięsa sobie nie wyobraża przed czym ludzie mają największy opór w takiej przejściu na diecie wegańską no myślę, że się nie najedzą prawda i często dostaje takie komentarze, że tam zrobiony z obiadem jesteśmy głodni najprostszym rozwiązaniem jest po prostu zwiększyć porcje prawda w takim jedzeniu warto myśleć o różnorodności też sobie zakładać, że ten talerz może mieć różne takie czynniki składowe niejedno danie tylko te mogą być takie mniejsze prawda, że tam ziemniaczki do tego kotleciki, ale też Surówka, aby jakieś warzywo w samej postaci podsmażone czy grillowane do tego jeszcze jakiś jeszcze inna Surówka do tych w państwie czynników na talerzu tych mniejszych i może być więcej oczywiście zwiększyć porcję prawda szczególnie dla osoby, która z dnia dlatego jest bardzo dużo pracy też były spore, więc myślę, że jeśli wtedy rezygnujemy z tego mięsa i robimy sobie kieszenie kotleciki właśnie z soczewicy no to niejeden tylko Grecji tylko myślę, że spokojnie można 34 nawet sobie jest chodzi o to, żeby człowiek syna jak nie, żeby miał poczucie dobra zjadłem rośliny, ale też poczucie takie, że jestem najedzony tymi roślinami później już tak posłuchać organizmu czy wszystko jest okej prawda czy czuje się najedzony czy czy wysoka, a z własnego doświadczenia jeszcze dodam, że gotowanie roślinne bardzo pobudza kulinarną kreatywność dziękuję dziękuję te Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360 "OD KUCHNI"

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA