REKLAMA

Chcesz poczytać o jedzeniu i kuchni? Zajrzyj do Food & Friends

Niedzielny obiad
Data emisji:
2021-08-15 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:00 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny obiad w niedzielnym magazynie Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu naszym gościem jest dziś pan Igor Grzeszczuk reprezentujący projekt Foods and Events kłaniam się panu dzień dobry dzień dobry witam panie redaktorze witam rady ład tak, gdyby zechciał pan na wstępie objaśnić na czym polega projekt, który jest wydawnictwem inspirującym mogę panu powiedzieć i też bez zbędnego bałwochwalstwa od razu tutaj takimi komplementami wyjadę, bo przyznam, Rozwiń » że rzadko, kiedy spotyka się pismo, które byłoby przystępna właściwie byłoby dla wszystkich tak naprawdę nie odnoszące się tylko do elity kulinarnej, ale także trafiające do tych, którzy po prostu zamiłowania lubią sięgać do kuchni to co pan Jarek tak szczerze to pan w tym wstępie już powiedział pan wszystko co chciał na początek będzie w naszym czasopiśmie natomiast faktycznie my jesteśmy, zakładając PiS po ponad 10 lat temu to był idea była taka, że tworzą go dzisiaj tzw. nazwanie PUDiZ dla prawdziwych dziś takiej osoby po prostu, które kochają jeść poziom magazyn dla osób, które kochają jeść nie mieliśmy żadnego jakiś przygody profesjonalnej gotowaniem w Polsce na zbycie restauratorami upraw kochaliśmy jeszcze mieliśmy gdzieś sobie jakiś ten ten, który odkryliśmy podróżowaliśmy po świecie i no zwróciliśmy się ma dość głęboką wodę również mieliśmy żadnych żadnego doświadczenia jeśli chodzi o wydawanie nakazów czy jakiekolwiek owi wspólnego z mediami no proszę powiedzieć czy w zamyśle myślał pan o tym by pan przekonany, że trafi pan do tych, którzy potrzebują takiego pisma czy też odczuwał pan nie wiem konkurencji, którą można w jaki sposób albo inaczej, do której można dołączyć i zaproponować coś nowego wypacza sytuacja wtedy wygląda tak człowiek gdzieś w roku 2000 dziewiątym, gdzie i pojawiła się już norma na rynku mnóstwo pozycji głównie książkowych np. Czytelnicy zaczęli doskonale wiedzieć kim jest i furii raczy wiedzieć kim Gordon Ramsey kinie jamie Oliver tych pozycji pokazał się mnóstwo w tym czasie też wystartowała chyba rok wcześniej pierwsza telewizja kulinarna to była wtedy to się nazywał wówczas kuchnia TV w tej chwili to jest kuchnia plus na rynku prasy były tytuły natomiast one nie do końca moim zdaniem oddawały już ducha ducha czasów o środki o magazyny gdzieś tam, któremu okazywało się tylko przepisy to ma nie oszukujmy się, bo przepisy to będziemy szkolić to już raczej internecie, a w magazynach co prawda u nas one też są odbierane jest troszkę inny sposób są zupełnie pokazane także zdecydowanie brakowało czegoś, a taki zdecydowanie wyższej półki z pięknymi zdjęciami z autorskim materiałami realizowanymi w kraju za granicą stąd tak nasza tak dosyć odważna wówczas decyzja już spróbowania wydawania magazynów fundament proszę powiedzieć na ile w magazynie kulinarnym istotne są i trzeba by nie są najistotniejsze fotografie z się zawsze śmieję, że nie mamy jakichś ambicji tak mielibyśmy otrzymali nagrodę Pulitzera za to, o czym piszemy, chociaż mam nadzieję, że to jest również bardzo ciekawe natomiast no fotografia myślę, że jeśli chodzi o magazyny kulinarne magazyny modowe tak najbardziej to także część prasy czy magazynów gdzieś łatwo się znajdzie także w wersjach elektronicznych my z naszego doświadczenia też wyszliśmy z także w Warsie elektroniczną widzimy jednak sprzedaż papierowa tej wersji papierowej naszej jedno jest zdecydowanie wyższa myślę, że m.in. dlatego że może staramy się bardzo, żeby te zdjęcia były na najwyższy poziomu najlepsze kas musi być przystępnie odnoszący się tylko do receptur już teraz mówi o słowie pisanym tak wypatrzono to pan szły panie pan to podkreślił, że jak wspomniano jesteśmy profesjonalistami natomiast z drugiej strony myślę, że Włosi może nieco druga osoba, ale wiele z nas gdzieś tam każdemu w głowie kiedyś zaświtało może prowadzić restauracje kawiarnie patrz, żeby podejmować gości i my staramy się opisywać takie ciekawe historie tych ludzi, którzy stoją takimi projektami czy restauratorów szefów kuchni ich, bo wydobyć to co to co powietrzny najbardziej interesuje tak one każdego Sługi, który kocha jeść ani koniecznie gdzieś tam będzie się interesował celami wśród kosztami zresztą raz w furii to właściwie taka natychmiastowa konotacja, jaki pamięta pan takich rzutki młodych na biznesu, którzy wkraczali na nasz rynek było to pojęcie bardzo długo nie znane wszystkim i fuzji to też chyba tacy, którzy próbują nawet nie dokonywać rewolucji na rynku kulinarnym, ale po prostu zgłębiać go traktować go nieco inaczej, gdyż otaczać pewną filozofią tak czy wie pan, jaki z pewnym momencie stąd też gdzieś tam z roczników imponowało natomiast pozostałość po raczej później jakimś lekko takim bardzo aktywnym określeniem natomiast fugi można w różny sposób patrzeć na nasz to są osoby, które gdzieś tam kierują się wyjeżdżając w podróż, który myślał o tym najpierw będą mieć jakiś miejscach co ciekawego albo nawet już starczy ekstremalni Gastro turyści tak są ludzie, którzy wręcz planują swoją podróż pod kątem kulinarnym także był to pojęcie dosyć szerokie natomiast myślę, że absolutnie nie jest pejoratywne żaden sposób jeśli chodzi o dobór autorów jak jest klucz i o miejscu auta to autorów autorów najpierw powiedzmy autorach czy tam sobie tam spojrzenie głównie tutaj piszemy w niewielkim naszym takim butikowy, czyli naszego zespołu wynika to się pan spojrzy też na nasz zespół fotografów tak pracujemy praktycznie 1 fotografią od 10 lat podróżujemy po Europie po świecie no bardzo nam zależy na tym, żeby ten magazyn był bardzo spójne i przez myślę te 10 lat poza naszym jakiś społeczny zmianą layoutu trzymamy się mniej więcej tego samego kierunku jeśli chodzi o miejsce, jaki jest klucz czy próbujecie różnorodnie spojrzeć na na kulinaria w Polsce takie tam co ostatnie lata myśmy troszkę inaczej i działaliśmy tutaj jeśli po świecie po Europie i gdzie pokazywaliśmy bardziej Terry te trendy światowe europejskie oczywiście bardzo dużo miejsca jest poświęcony Polsce nasz bagaż nie zawsze natomiast myśmy też zaprosić do Polski szefa łącznie prawie 50 wnioskami ślę ci, którzy gotowali tutaj wspólnie na różnego rodzaju zdarzeniach z najlepszymi polskimi kucharzami pan kuchni natomiast faktycznie ostatnio, gdzie z 4 stanęliśmy mocno blokach podczas pandemii zaczęliśmy robić dużo dużo więcej rzeczy w Polsce szczególnie teraz, kiedy już tak też mamy też otworzyła i można w rocznym czy podróżować jeść natomiast trudno ukrywać bez patrząc, porównując ten początek naszych 2 dziesiąty rok aż z obecną sytuacją nad nim praktycznie nie nadążamy za tym co się dzieje w kraju tak ile mniej nowych ciekawych tworzy w stosunku do tego co to było 10 lat temu nawet teraz w ostatnich tygodniach tak może miesiącach to po po tym, otwarciu, że powstaną kolejne nowe miejsca czy po tylu latach doświadczeń pan w stanie zdefiniować kuchnię polską i kraju nawet nie muszę pana pewnie o to prosić, bo pan też ucieka od stereotypów tego schabowego z kapustą, więc jednak co tutaj zawsze oczywiście najtrudniejsze pytanie natomiast 1 chciałbym żeby, żebyśmy uciekali od schabowego w jaki sposób z kapustą, żebyśmy gdzieś w tamtym tylko z tych rzeczy pewnych naszej Polski byli dumni być może, żebyśmy to troszkę inaczej robili nie nowe słowa irytacją tak, bo wówczas pan też kojarzy czasami te te różne konstrukcje, które trudno w ogóle zrozumieć także już gdzieś tam jest w coś co jest nazywane właśnie schabowym, a musimy coś tam domyślacie natomiast myślę, że kuchnia Polska powinna być tą kuchnią które, która jest w tej chwili taką myśmy tych samych często produktów wykorzystać składników tych najbardziej znanych, ale może troszkę inaczej inny sposób też bardziej no oczywiście temat zwróćmy uwagę zrównoważonego rozwoju lokalności dalej to są rzeczy, które przewijają i myślę, że są bardzo istotne proszę powiedzieć, na które nurty kulinarne Polskę najbardziej otwarta, na które jest totalnie impregnowany słów witam co można, jeżeli pan czas dzisiaj wyjdzie z set przejdzie się po Warszawie to praktycznie można znaleźć już zresztą raczej już różnych zakątków świata tak, że umiejętnie prowadzone przez osoby z tych krajów, ale gdzieś tam, które nawiązują tak do kuchni myślę rzecz czy jesteśmy jakoś proponowaniu lub w umyśle nie ja myślę, że nie powinniśmy iść jakimś konkretnym tak kierunku na początku mówił kilka lat temu jeszcze pamiętam, gdzie ten sam nadajnik Polski bardzo bardzo był zapatrzony w Skandynawii tak od reszty te ogromne sukcesy zresztą racji takiej anomalii i wielu szefów kuchni no bardzo nie mogę kopiował, ale bardzo się co trwało akurat na kandydata także przy akurat nie powinniśmy dziś trenować ani zbytnio się zachwycać się kimś kierunkami dobrze jak jakaś przyszłość przed przed pismem, które na, którego czele pan stoi fajne pytanie, dlaczego być może kącik czytelniczy pan redaktor też widział nasz nasze 2 ostatnie numery, gdzie rozpoczęliśmy właśnie taki cykl, który nazwaliśmy fundacji czar par 1137 czerwona po pięćdziesiątym nr 6 ukazało nasz cykl po raz pierwszy stanęliśmy jak będzie wyglądał właśnie jedzenie przyszłości, ale nie tylko z perspektywy gastronomii tylko tylko dużo szerzej kij i zostaliśmy też, jaka będzie rola w tym książki właśnie Polski tak, czyli czy będziemy w stanie być właśnie atrakcyjną też nacją turystyczną dla tej kwoty, o których mówiliśmy, ale też jeśli chodzi o samo jedzenie co są w Polsce z robimy wytwarzamy czy będziemy w stanie gdzieś zaistnieć tak, bo wtedy takimi, które powtarzane już przez ostatnich tam kilkanaście wypala, że to, że Polska jest potęgą tak ci od żywność eksport jest to co prawda tak jesteśmy gdzieś tam chyba w pierwszej trójce Unii Europejskiej chodzi o eksporterów na to co prawda taka rzeczywiście banku jest to żywność przetworzona, acz i praktycznie to co musimy się, że przez 30 lat nie udało nam się stworzyć jakiś Polski rozpoznawalnej marki i stąd nasz cykl, czyli cywili subwencji cześć przedstawiamy 50 firm postaci osobowości, które widzimy, że mogą coś zmienić zarówno w Polsce jak i gdzieś w najbliższym czasie też byśmy zaistnieli w Europie czy świecie, które flagę nazwijmy to, że kampania popularnych popularyzująca promująca innowacyjne rozwiązania, które mamy nadzieję, że w przyszłym roku, ponieważ mamy bardzo zaocznych partnerów to są bardzo duże firmy, gdzie będziemy w stanie też pociągnąć dalej i promować któreś z tych firm w Europie być może na klasycznym Igor Grzeszczuk szef Fund and Trends był naszym gościem to mówiłem Przemysław Iwańczyk wielki fan wydawnictwa, które wychodzi po Pańskiej ręki kłaniam się życie dobrej niedzieli dziękuję bardzo, państwem państwo zapraszamy na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY OBIAD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA