, a dzisiejszym programie festiwalowym Olga Bołądź aktorka i reżyserka witam bardzo serdecznie to jest bardzo mi słuchaj twój debiutancki film 30 minutowy Alicja i Żabka znalazł się na short liście tegorocznych nowych horyzontów przede wszystkim ogromne gratulacje i chciałem zacząć naszą rozmowę od tego czy w ogóle trudno jest tak dojrzałym życiu artystycznym przestawić się zupełnie jeśli chodzi o strony kamery to znaczy krótko mówiąc ciekaw jestem trudno było
Rozwiń »
zadebiutować jako reżyserce 100 tak trochę ta tak aktorce scen polskich filmów polskiego trochę błąd jak ja tak blisko czy z ideą do wszystkich tras reżyserowała, czyli około 100m przepraszam czy Olgą, ale mamy jakiś problem z połączeniem pozwól, że połączymy się z tobą jeszcze raz, a jest jakieś zakłócenie, które chciałbym przezwyciężyć, żebyśmy się słyszeli dobrze, a więc jeszcze raz Olga Bołądź dotąd znana jako aktorka debiutująca jako reżyserka no właśnie ciekaw jestem i jak wyglądała ta historia to znaczy czy np. studia Munka podchodziła do podchodzi do tego jako do rodzaju fanaberii forma Lyonu czy raczej miała pełne wsparcie i tak powiem serdeczną opiekę przy tym projekcie na pewno z wielką serdeczność ze strony Marka trochę było takiego jak gdzieś musiał się przebić też przez grono dojrzałych bardzo reżyserów, którzy patrzyli na mnie z perspektywy albo nie grała albo byłam u nich na castingu do roli albo pewnie gdzieś spotykaliśmy na festiwalach, a teraz ksiądz z własnym projektem przede wszystkim bronią się tekst, a druga sprawa było to ziemia od razu pomysł na ten film i dramie chce go zrealizować zrobiłem też sceny trudne do Małka, który stał się moim współproducentem i to przeważyło, że dokładnie wiedział co chce zrobić tam zrobić po mojemu muszą też tam tak postawić na swoim, jakie chcę zrobić ten film zrobię albo tak albo po prostu nie zarabia, więc przede wszystkim ryż zachwycił mnie swoją odwagą artystyczną, bo tutaj nie tylko ciepłe ważny jest ważne stresie ważne to coś co co opowiadasz w tym filmie, ale też no zupełnie niezwykła forma, która jest w pewnym sensie nad realna, która nie jest wprost jest jakimś takim dziwnym pogranicza jawy snu, a system, dlaczego wybrałaś taką właśnie formę, pisząc ten tekst napisałyśmy go czwórka z dziewczynami stwierdziłyśmy, że trzeba opowiedzieć to taki sposób, aby nie zrazić do tego młodego widza, dlatego że ten film od razu kierowane do 141516 latków, którzy zaczynają swoje życie seksualne i muszą wiedzieć, że może dojść do niechcianej ciąży w tym wieku umocni się człowiek nie jest jeszcze przygotowany do macierzyństwa czy macierzyństwa w pełni, że od razu wie co chce zrobić go taka sytuacja zostanie, więc tak jak mówił John Lennon osłonek tak pisze się wesołe piosenki to dokładnie szłyśmy za tym pomysłem, żeby pokazać w sposób jeszcze mamy dostęp do głowy tego co działo się byłyśmy nastolatkami i potrzebujemy też pokazać to przy pomocy absurdu przenośni skojarzeń, żeby to było dostępne ale, żeby nie było straszne, bo temat jest bardzo trudne więc, więc trzeba było zrobić taką zwrotkę trzeba było też to potem pokazać i namówić aktorów do tego, ale paradoksalnie to jest raz to jest oczywiście wiesz przez to formę ja nie wiem czy to się nie robił jeszcze bardziej straszna, ponieważ ta bohaterka jest właśnie jeszcze osaczone to tą estetyką trochę snu trochę koszmaru z tego nie da się tak nie da się w wykład, więc ta dziewczynka czy tego patrzy na to wszystko jak koszmar nasza bohaterka w filmie 1 no niestety ten genetyczną zafundował takie czasy i rzeczywiście w momencie, kiedy człowiek chce sam zdecydować o swoim życiu mając do tego prawo nagle okazuje, że musi stanąć przeciwko ludziom, którzy mogą po prostu zrobić koszmar jego życia twój film jest z ubiegłego roku już trochę tego życia festiwalowego zaznał, ale ciekaw jestem jego odbioru przede wszystkim za granicą wieś, bo mam wrażenie, że ta opowieść trochę o Ukrainie z góry to znaczy sprawa aborcji w większości świata cywilizowanego na zachód od Polski jest dawno przebrzmiała to znaczy są po prostu sprawdzone regulacje i wolność w tym zakresie w tym zakresie to my cały czas toczymy ten spór ciekaw jestem na ile w ogóle jest jeszcze czytelne dla powiedzmy naszych rówieśników z Zachodu jest to nie nie były czytelne ten bardzo ładnie sobie poradził na polskich festiwalach zdobył dużo nagród dostał się na festiwale zagraniczne natomiast ja mam wrażenie, że w po prostu może to było za mocna teza, że ludzie nie zdają sobie sprawę z tego, że w Polsce naprawdę tak jest i że nie może o tym zdecydować, a jest ubrany w formę bajki też, żeby to wszystko po prostu pomieści, żeby nie zrobić takiego trochę paradokumentalnego filmu o tym o tym co jaka jest sytuacja kobiet w Polsce w najwyższej części zapytać trzydziestkę, bo to jest taka powiedział taki rozmiar filmu mistrzowski, ale z drugiej strony kompletnie nie nie rozumiany przez media okręcie trzydziestkę potem właściwie trudno powiedzieć co z nią zrobić ona rzeczywiście żyje festiwalami, dlaczego trzydziestka no też z uwagi na to od czego też zaczęliśmy naszą rozmowę ja debiutowałam i chciała zadebiutować też z krótkiej formie, żeby uczyć się między czasie to jest też FinAi ja wszystkiego się uczyłam na planie miałam tą to jednak dojrzałość to zrobienie kilkudziesięciu filmów jako aktorka po drugiej stronie kamery i miałam swój pomysł, ale pierwszy raz przerwała, więc dlatego też trzydziestka, ale pracy jest tyle samo co przed normalnym filmie no domyślam dni wolne jest więcej jak zaczyna szczególnie przy takiej solidnej post produkcji jak właśnie przy Alicji Żabce no właśnie no ciekaw jestem też czy doświadczenie aktorskie filmowe bardzo duża sprawia, że właściwie o no tej chemii filmu już wszystko wiesz Podziel się uczyć no to bardzo dziwna, spędzając tyle czasu na planach filmowych właściwie powinno się wszystko wiedzieć jak będę wszystko wiedziała też nie będą prawie żadnego zawodu w latach ich i jestem naprawdę ja uwielbiam pracować i bardzo lubi spotykać z różnymi twórcami, bo po prostu ludzi jak wszystko wiem, więc nie tutaj to miasto było coś takiego, czyja zdaje się mam dostęp do IPO Playa, bo rozumiem jak oni pracują rozumiem wszystkie bolączki rozumiem czas, ale z drugiej strony mamy dostęp do aktorów taki, że po 100, a ksiądz postaciach teraz też, przygotowując się do kolejnego projektu winda aktora, bo muszą wiedzieć jak do niego dotrzeć z nim pracować dużo ułatwia to ma no tak chyba łatwiej jest właśnie zdobyć zaufanie także 3 ekipy wśród aktorów, gdy ich znać z naszych z pracy z naszych z drugiej z drugiej strony, więc to rzeczywiście jest chyba duży plus np. no chyba taką najważniejszą osią współpracy jedną z najważniejszych oprócz pracy za aktorami dla reżysera jest praca z operatorem ciekaw jestem jak w tej materii sobie radziła się czy to było dla siebie ciekawe doświadczenie wyższe to co było też mega dla mnie nowe, bo Janowska i widziałam jak chce, żeby to wyglądało i mój operator musiał wejść moją głowę, gdyby nie oczekiwała od niego propozycję kadrów, bo ja wiedziałam jak ja chcę, żeby to było filmowane stąd też ten film jest dosyć czysty w formie tam są jednak ma bardzo dużo szerokich planów ich nie ma zbliżeń bardzo aktorów, a z drugiej strony np. ja też bardzo prosiłam, żeby Piotr ery nie miejskiemu operator pięknie świecił kobiety i dla mnie jest mega ważne, dlatego że pracując po drugiej stronie wiem, jaki to po prostu, że to trzeba zrobić i to trzeba zrobić tak, żeby jak za rolnika prawda, gdy lat, gdy na ten ten ten gafy Air do końca właśnie tak był to można zrobić tak powiem wszystko każdą stronę tak dokładnie, więc to to jest bardzo ważne, żeby zrozumieć swoją operatorami bankową kobiety bardzo dziękuję ci za to spotkanie Olga Bołądź reżyserka filmu Alicja Żabka, który mogą państwo zobaczyć na nowych horyzontach rozumiem, że jesteś na festiwalu także jakich spotkania z tobą w ramach nowych horyzontów odbywają pokaz Alicji Żabki już się odbył zeszły piątek i na jaw z uwagi na to, że kręcę film jako aktorka jest obecnie na zdjęcia, więc mnie nie była w bankach Jurka Kózka aktorka i Ola Łangowska producentka wrzucane były na spotkaniu z publicznością trzymamy kciuki Olga Bołądź aktorka reżyserka była państwa i moim gościem i to wszystko co przygotowaliśmy dzisiaj z Bartłomiejem pogranicznym iście panem marszałkiem program realizował Szymon waluta za chwilę informacje, a po nich program połączenia, na które zaprasza zdanie jako Janiszewskiego Mikołaj Lizut do usłyszenia
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: PROGRAM FESTIWALOWY
-
15:06 W studio: Roman Gutek
-
-
14:04 W studio: Mariusz Wilczyński
-
12:16 W studio: Olga Bołądź
-
14:00 W studio: Małgorzata Sadowska
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
09:48 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
12:20 A teraz na poważnie14:04 W studio: Barbara Dolniak
-
-
-
-
-
-
11:40 Kultura Osobista11:23 W studio: Przemysław Stępień
-
14:40 Magazyn Europejski13:50 W studio: prof. Bogdan Góralczyk
-
14:00 Popołudnie Radia TOK FM10:45 W studio: dr Jerzy Plewa
-
-
-
15:30 Gościnnie: Herstorie23:09 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
17:00 Wywiad Polityczny16:48 W studio: Michał Danielewski
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej! Dostęp do nagradzanych podcastów, wszystkich audycji z anteny oraz Radio TOK FM bez reklam w świątecznej zniżce.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL