REKLAMA

Mariusz Wilczyński - reżyser filmu "Diabeł nie zna granic"

Program Festiwalowy
Data emisji:
2021-08-18 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
14:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w programie festiwalowym nowych horyzontów Mariusz Wilczyński reżyser animacji malarz performer wykładowca łódzkiej filmówki 1 chyba najbardziej przynajmniej w ciągu ostatniego roku nagradzany Polski reżyser za film zabito i wyjedź z tego miasta witam cie bardzo serdecznie dobry dzień dobry bardzo serdecznie i ciesz się po znamy się trochę pierwszy raz ze sobą rozmawiamy, a właśnie znaczenie nie pierwszy raz pierwszy rzeczywiście publicznie dlatego mam do siebie bardzo dużo Rozwiń » pytań wilku okręg i być może jest tak, że o swoich performance ach, związanych z animacją już wielokrotnie opowiadały się na antenie Radia TOK FM, niemniej razem z moimi słuchaczami chciałbym właśnie porozmawiać o filmie, który powstał w ubiegłą sobotę na nowych horyzontach diabeł nie zna granic to jest tak animacja, którą stworzyłeś na oczach publiczności w przy wtórze tak użyjemy takich archaizmów w związku z celi i to po pierwsze chcemy zapytać o taki taki duży dysonans, który można by było odczuć w związku z swoją twórczością, bo zabito i wyjedź z tego miasta taki film szalenie kontemplacyjny związane z ogromną dozą nostalgii, który powstawał 14 lat coś takiego bardzo powie na Taxi to wyobrażałem powstającego gdzieś na łódzkim strychu w ciszy właśnie w bardzo długo no i z drugiej strony twój reformę, gdy wychodzisz na scenę i na oczach widzów w teatrze Capitol powstaje film to trochę tak jakby z jajem posadzić Olgę Tokarczuk na scenie i powiedzieć niech pani PiS, a my będziemy patrzeć to znaczy to są 2 procesy które, które właściwie śliczną zbieżne i ja tworzę musi ciężko jeśli mieszka ojciec 30 lat mieszkam w lesie także, tym bardziej mogę rysować Łódź, ponieważ już Antoni trochę dystansu, a ten, jeżeli chodzi o Japonii tak zrobiła to wyjechać z tego miasta oraz starają się zrobić taki zapis sentymentalizm film miasto miasto samo kocha mili Tytusa Witaj to jest tylko miasto nie znaczy zabił zabito ich być w Łodzi chodzi oczywiście zupełnie inne miasta miasto mentalnej i innego rodzaju uczucie jako okresie wychowywania młodzieży swoje wspomnienia i dotyczyło, ale dni ktoś wychowywał i Rzeszowie pytamy w Warszawie mówi sam marszałek się z Sanoka w tamtych miast, ale udało się od jabłoni z zagranicy tę różnicę tak 14 lat stosowana tylko tych miast i właśnie przez 8 czy przez 9 lat zupełnie sam tylko przy po, korzystając z pomocy mojego przyjaciela wybitnego montażysty Jarka Barana i Frania Kozłowski od dźwięku przy nim się spotykam oraz 1805 adresowane sama potem mamy kilka dosyć skromną wasze ozdoby rozmawiamy Frania, bo to jest nasz wspólny, a na ekranie znany jako bardzo na to też polecam dotychczas w komentarzu natomiast, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o wieś, ale właśnie w tym udział 14 lat rysowania samemu czy po to jest właśnie wspaniały wspaniały proces pani droga, którą uwielbiał zamieni go już zawsze na żadną inną jest często dziennikarze pytają panie Mariuszu jak konto wytrzymał tylko pytanie nie rozumie pan wytrzymał centrum to najpiękniejszy okres sensownej pracy są stosownego szkolenia, ale jest tworzenie samotności i wydają się, że każda nawet artysta takich moich ambicjach, który nie robili sercu przed swoimi działaniami tak tylko na własnych zasadach gry, który nie za bardzo, który gdzieś tam w załączniku pod prąd stara się dotykać jakich rzeczy, których nic przed nimi opiekę każdy artysta otworzy jednak dla ludzi potrzebuje po prostu konfrontacji widzę potrzeby jakiejś reakcji jest mniej wiary i Rosji 14 lat to bardzo, a później szczelnie wiadomość od tak akurat tak się złożyło zapisy być miasto ma wspaniały odzew i to ceniony na świecie i wielkie miasta to taką dumą i w ogóle znaczenie słuszną była oczywiście domu przez życie znana, ale wiesz jestem ogromnym szalik owcem tego filmu Danny wzrusza i ma w sobie coś jeszcze takiego nieuchwytnego, więc bardzo jestem szczęśliwy że, że właśnie 14 lat za te 14 lat dostałeś tak wspaniałą nagrodę w postaci nie tylko tych statuetek, ale także tego jak fantastycznie w ogóle rezonują z publicznością i koła największą nagrodę dostał to, że ten musi też najprawdopodobniej pierwszą animację projektowane normalności oczywiście nie nie jakiś tam jednak ogródka animacji po prostu podszedł do in ludzie chodzą się Grant kilka razy dziennie w całej Polsce i a poza tym reakcje ludzi, którzy mówią, że się zmieni potencji, ale pytaliśmy o coś takiego, skąd to taka różnica mitem, ale wie jednak tworzyć samotnik nie dostał tej nagrody ma większość twórców komuniści nie ma takiego szczęścia np. tak to bardzo łatwo tworzących animacji bardzo łatwo zostać takie przekonanie, że i ludźmi nie rozumieją, bo jestem genialny tak odbiorca nie dorósł Oli sztuki tak projekt ten zrozumiał artystyczne to jest najłatwiejsze tak prawdę, jakie tak mamy o czym świadczy on się wrażenie, że zawsze problemy dla ludzi musimy się konfrontować na komputerze pokazywać ludziom i wiesz dla mnie taki występ zawsze ogromna trema kiedy, więc miał tych występów była też nazwał Wielkanoc prawda ten trafi ca trwa jeśli reforma nasuwa się ktoś nazwał Wielkanoc tylko że, ponieważ każdy każdy właściwie reformę różni się od od następnego po drugie, krytycy Marcin Giżycki to jest najwybitniejszy chyba w Polsce krytyk animacji czy Adriana Prodeus oni powiedzieli, że nikt na świecie nie robi filmu animowanego na żywo, czyli filmu czy pogarszający się w czasie w ramach starych bohaterów czekali co animatorzy, którzy tworzą ruchomy obraz itd. od zawsze jakiś taki pokaz wizualizacji w związku z tym jak zaczyna za film animowany na żywo i zaczęli tytułować, ponieważ skoro każdy musi mieć inny, a tutaj to nowe Horyzonty przygotowanym zupełnie nowych linii Marcel Markowski gromadzą, czyli to po prostu wieś to ma nowy tytuł i po tylko pokazuje też ludzie mogą przyjść mogą wyjść ogólnie kupić biletów ja po prostu wtedy na bieżąco mam kontakt z hitami generalnie 6 dni zgodnie z 7 u siebie na wsi i rysuje kolejne filmy wysoką gram radu opowiadać o obrazach, bo to jest wdaje się taka sytuacja przepełniona perwersja, więc chciał przeprosić powiedział jak wygląda taki performance to znaczy siedzą na widowni co się dzieje no tę formę performance filmy animowane na żywo każdy wygląda w ten sposób, że sprawy strony sceny zawsze stoją aż ta luka ja mam dla ręce kamery w sprawie stale przygotowane różnego rodzaju narzędzia do tworzenia pędzle ołówki i rękopisy mazaki farby kleje oraz powycinane jakiś makiety oraz przygotowaną wieczność realizuje też nad tym mam przygotowane ileś tam warstw papieru, bo często stoi też mam przygotowane kolejne fazy film, ale jest demokracji kolejne kolejnych sytuacji ja to po prostu tworzą na żywo, a muzycy zaproszeni przeze mnie i to w jej historii moich pokazu bardzo różni fantastycznie od Tomka Stańko nowe lśniące sama bardzo rozumie pan, jakie takie coś tylko Fisz Emade Bugu Możdżer Mazolewski małe instrumenty to było tylko mnóstwo i od pewnego czasu orkiestrę symfoniczną innego paryżanie ostatnio tak tak jeśli koniec Resovia to wszystko są i wieś i to polega na tym że, o ile z muzykami wprowadzającymi było łatwiej, bo myśliciel no wiesz Tomek Stańko np. graja podąża, tworząc związani, ale potem nawrót akcji zwrot akcji Jarosława atomy związaną powodowało liczne zrobiliśmy zakontraktowany występ na 40 minut, a tak się fajnie grało od 1,5 godziny np. ja od jakiegoś czasu nie ma Tomasza Stańko jak dla mnie jednak ktoś się skończyło ciężej i czasami z Wojciechem Waglewskim tworzą wybitni i realizatorem przegłosujemy pokaz tylko na ogół proponują gitarzysta natomiast ostatnio z muzyką klasyczną występuje tu mam troszeczkę gorzej jednak muzycy klasyczni grają grają znów odprawić nie ma takiej Inter aż do końca Janusza trochę się pilnować naszego ostatnio właśnie konkurs czy we Wrocławiu pokazu Marcel Markowski pytał demon tęczową Kemal pasza później aranżację na solo wiolonczelę kapitalnym został modlitwę Nalepy no to zawsze jednak tempa ustalano w trakcie tej porozumiewa się też takich rodzajów upraw oczywiście, a raz zdarzyło wywalić orkiestrą paryską jak występowałem nam w ten sposób pokaz dla dzieci 1000 kie run 2000 dzieci dzieci, które dziś zaczęliśmy jak malowany różne podchody muzycy, bo zazwyczaj inni muzycy poprawiających się tą twarzą ekrany, ale muzycy, jaki orkiestra pod dyr zarządu pana pozycji są razem z publicznością muzycy nie wiedzieć, o co chodzi łącznie z synem Berezowski taki mieliśmy bardzo oczywiście operacyjne ekrany czy dzieci śmieją się wysypali wszystko oczywiście od osób pali się styki wypróbować, bo mówisz o improwizacji też bardzo ciekawe zjawisko jak pewnie wszyscy wiedzą improwizacja polega na tym, że buduje ją się wokół tematu data jak w muzyce masz w te słynne tematy inne Silent atak miałem i wokół tego powstaje improwizacja powiedz, jakie filmy czy czy firma temat to znaczy przychodzisz na ten performance już wiedzą, o czym jest np. diabeł nie zna granic, a tak polityczną generalnie moje pokazy mają strukturę koncertów jazzowych dotycząca Fundacja mam gotowe filary tak przygotowane, a tego co się będzie wyrażało, a teraz to wszystko co się dzieje między tymi śladami świętej, choć tematami tak tak wygląda ucząca się czy 2 koncerty za leki są tematem do dymisji zrewidowanie jeśli profilowane tak, czyli od 1 momentu to od 1 pkt 2 punktu mogę bardzo różne dość tutaj jest stała moja wolność chce na to czy otrzymam tematy Roma ma już np. i ukrywa, że w Japonii na granicy popu była dosyć dosyć i intymna i historia o parze staruszków uraz, gdzie zawsze w moich filmach się pojawia po też zabitej być to miasto niestety we wcześniejszych nie ma ogromną ogromną klucze do starych ludzi, którzy się kochali nie wydają się takie najpełniejsze miłości takie panowie frapuje w ogóle obawiam się podobam się starać to wieś to bogactwo, gdyż tam odkłada podczas historia życie i tak no i chce je za bardzo chciałbym być polityk płytę haiku pytał odpowiedzieć tak jak potrafi narysować tak, ale wydaje się, że jako nagrań wyraża na pewno o ogromną troskę o to wszystko się damskich i tak na płaszczyźnie dziś wieś nabycia bycia wolnym człowiekiem prawa do szczęścia tak nie jest naszą ziemią ma tu też nie było tak-li tak spłaszczonej jak tych słowach tak już od tych umów tak bardzo mi no i gazetową, bo jak staram się w sposób metaforyczny rozegrać myślę, że myślę, że się udało również bardzo dobre tak określił samego chwalić, ale mieliśmy bardzo dobre przyjęcie tarczy lub już dawno tak wiele oklasków jak, stojąc wykonano, a pokazał bardzo kameralnym bardzo dziękuję za to spotkanie naprawdę duża przyjemność gościć wreszcie na antenie Radia TOK FM w moim programie Mariusz Wilczyński reżyser animacji malarz performer wykładowca łódzkiej filmówki na wydziale animacji był państwa i moim gościem i to wszystko co przygotowaliśmy dla państwa Bartłomiej Pograniczny Szcze panem marszałkiem program wydawał Michał Tomasik realizował Adam Szura za chwilę informacje Radia TOK FM po nich połączenie, na które zapraszam w imieniu Jakuba Janiszewskiego Mikołaj Lizut usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PROGRAM FESTIWALOWY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA