REKLAMA

Test: Ioniq 5 i Volkswagen ID.4

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-08-24 19:40
Czas trwania:
14:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór Jacek Balkan Sławek Paruszewski witają codzienny magazynie motoryzacyjnym dobry wieczór żadna niespodzianka może dla słuchaczy dzisiaj samochody elektryczne 2 dlatego, dlaczego niespodzianka, dlatego że elektryka bardzo dużo mówimy producenci importerzy starają się te samochody promować mimo nadal koszmarnie dla uważam wysokich cen dostajemy do testów omawiamy niektóre są gorsze inne lepsze to wiadomo dzisiaj tak się ciekawie Rozwiń » złożyło, że te samochody dość są zbliżone, ale 1 to na pewno będę bardzo chwalił, a co do drugiego to mam sporo wątpliwości, ale jeszcze nie ujawnimy może, jakie samochody za chwilę ujawnimy teamowi mówiliśmy niedawno coś o cenach tych chyba coś wczoraj wspominania przypomnę, że jakiś prezentacji ostatnio słyszałem, że ceny samochodów elektrycznych mają się zrównać ze spalinowymi już w cudzysłowie za 67 lat tylko, nawiązując do tego co ty mówiłeś ceny samochodów spalinowych rosną elektryków trochę spadają za bardzo, więc tak w połowie może ceny spotkają, więc będziemy sporo pewnie płacić za nowe samochody kilka lat niestety, ale dobrze na razie nic nie możemy na to poradzić albo kupujemy te samochody albo nie zaczniemy od Koreańczyków ostatnio sporo Koreańczyka, dlaczego dlatego, że dużo nowych modeli mamy okazję nimi jeździć, więc nie będziemy czekać do jesieni, żeby opowiadać, bo zapomnimy wszystko, a oni 5 pierwsze wrażenia oglądania unika 5 były w czerwcu co ciekawe wcześniej oglądaliśmy bliźniaki Kia fałszerz Kią fałszerz pojeździmy dopiero w październiku ioniq mieliśmy okazję okazję pojeździć już teraz to dzięki temu, że nie wysłano nas na drugi koniec świata jako sprowadzono z Niemiec samochody na 3 dni to jest bardzo dobry pomysł powiem szczerze po co lecieć gdzieś tam nie wiadomo, gdzie jak tutaj możesz pojeździć dużo więcej pewnie jak się zmieniło ono jest panu redaktorowi ani mnie to się tak bardzo nie zmieniła bojowy z przyjemnością polecę np. do Niemiec jak ktoś zaprosi i to niekoniecznie motoryzacyjny tak nieznajomy zaprosi natomiast generalnie przyzna, że 2 dni latania 4 loty no to później niewiele pamięta się w samochodzie ja uważam, że jak i dlaczego nie latam no wiem, że nie latać też z innych powodów również z przyjemnością po jeździe samochodem nawet na drugim końcu Europy pod warunki dobre roczniki osób to coś mówi no wiem, ale chyba nie będzie nic mówił o lataniu ja powiem coś saloniku hyundaia ioniq 5 zwany przez niektórych, a wynikiem 5 to jest prawidłowa nazwa, dlatego że Hyundai ma teraz submarki ioniq 5 natomiast na wielu rynkach nie mówi się do nich 5, bo to nikomu nic nie mówi dodaje, że to jest to nazwa każdemu znaną Hyundai w Polsce również tak jest, że to jest Hyundai ioniq 5, bo hyundaia i unika znamy to był elektryki spalinami hybryda doładowana gniazdka zwykła hybryda brat doładowane z co jest na uniknięcie wreszcie samochód, który ma rozstaw osi uwaga 3m, a długość ma zaledwie 463 napęd na tył albo robią się samochód co trochę rozśmieszyło, bo gdzieś ktoś na prezentacji pokątnie wspomniał, że to nawiązanie do hyundaia opony jeśli chodzi o wygląd Hyundai one z lat siedemdziesiątych chyba może tak jest jak ktoś komuś to przypomina pełne okej niech przypomina jest to samochód na pewno bardziej spójnie zaprojektowany i mniej awangardowe niż kija fałsz 6 bliźniak, jeżeli spojrzeć na te zdjęcia widzisz ten samochód też samochód już dość dokładnie oglądałem z bliska twarz no, więc on jest on nie jest tak kontrowersyjny dizajn jest samochodów samochód bardzo taki by oszczędny sposób zaprojektowany, żeby się wyraził może ma jakieś tutaj lekkie gięcia przetłoczenia z boku, ale tak w sumie to co nie jest samochód, którym się ogląda na ulicy, że co no jeździłem to wiem no, więc po prostu High to jest samochód dla lidera mocno, który jest zaprojektowany tak jak żadne inne auto ma w sobie coś takiego, a głos, jeżeli miałbym wymienić jakieś auto z ostatnich kilku lat, które pachnie 2001. wiekiem, które jest najważniejszym najgłośniejszym wykrzyknikiem no to wskazałbym właśnie tego wynika to złe dla mnie to jest samochód który, który jest od tej strony projekt stylistycznej to genialny ssanie są spójne ją tak niezwykle nowoczesną jak to wizja się z tobą wskazał, że nie bardzo ładny żołnierz spalenie to nawet zwrócić uwagę sław ku, że on ma ciut inne proporcje jeszcze nie potrafi tego nazwać głębią to samo pod domem toż to się przyjrzeć, a na to się przejść bardziej, ale ja mam wrażenie, że on jest chyba trochę szerszy niż metr 92 wnioski zwyżka ta sylwetka jest niesamowitą ta nie no wiesz ja też słyszałem od znajomego, że to przypomina samochód Batmana każdemu coś innego przypomina, ale wiesz, dlaczego tak mówi żona spokojny, że tak nie bardzo zwrócił moją uwagę, bo ja wciąż porównuje go tej kije fałszerz, którą jest po prostu to jest Awangarda i to porównać Sławku to porównać do Tesli, która jest nudna jak flaga to ja wolę nam też uwagę na użytkach ta KUL prędzej porównaj do volkswagena ID halową się po prostu zwykły przyda to o tym powiem nawet powiedział rząd piękny nie jest dobrze, ale ten, a ioniq z różnych powodów tobie mniejsze podoba, więc siadamy do środka i tutaj pan dziś o wszystkim podoba mi się prostota obsługi to jest bardzo dobry samochód podoba mi się ta zmiana biegów, która wreszcie nie jest uliczkami na konsoli środkowej tylko jest trochę tak jak w volkswagenie przy kierownicy bardziej to jest proste i co mi się podoba jakość wykończenia się bardzo podoba podoba mi się przestronność w tym samochodzie i to co mówiłem 2 miesiące temu po prezentacji statycznej to może być słabe to nie na szczęście się sprawdziło fotele są wygodne dobrze trzymają nie przeżyłam 400 kilkudziesięciu kilometrów, ale przejdzie myślę, że prawie pół zbiornika Elektry, czyli pół akumulatora więc, gdy były niewygodne fotele tobym to odczuł jak to w każdym hyundaiu zasięg deklarowany raczej się z zasięgiem praktyczny pokrywa na szczęście no i ruszymy tym samochodem na szczęście nie jest też elektryczny układ, jaki umowa jest bardzo dla mnie precyzyjne co mieliśmy do testów napęd na tył 218 koni 7,5 setki zasięg ponad 450 km najmocniejszy ma napęd na objął, ale jest mniejszy trochę zasięg 5 sekundy set swoje to jest samochód naprawdę jeżdżący bardzo stabilnie to jest samochód i dająca ogromną frajdę zjazdy nie jest to samochód duży samochód bardzo przestronny samochód z dużym bagażnikiem ponad 500l z przodu nie zaglądałem podobno tam jest jakiś bagażnik dwudziesto litrowe masa własna nieodczuwalna te 7,5 setki spokojnie może osiągnąć wg mnie masa własna słuchaj 22022 tony 200 kg nie wiem czy to się podoba wnętrze bardzo spójnie również tak to jest samochód po prostu dopracowanej tam był 1 stylista wg mnie oczywiście nie wiem ilu ich było, ale często mówimy, że samochód projektował 3 stylistów nam się szkoty czy przód nie podoba tutaj tego nie ma to jest samochód naprawdę taki bar bardzo precyzyjnie zaprojektowane, a jednocześnie składnie nie jest tak banalnych, ale nadal uważam, że to jest spokojna linia nadwozia, więc pierwsze wrażenia przede wszystkim tak w odróżnieniu od niektórych samochodów elektrycznych uwaga jednym z takich będziemy mówić za chwilę ten samochód pierwszego do całego tak jak nie przykładam całego programu, ale też są im coś powiedzieć, więc no dobrze to w takim razie Hyundai ioniq 5 pierwsze wrażenia zjazdy pozytywne i niestety albo na szczęście ostatnio także jeśli chodzi o samochody koreańskie to no to nie za bardzo jest to co krytykować no i to chyba dobrze wiesz nie ma co się martwić, a za chwilę samochód niemiecki elektryczny zacznie Jacku volkswagen ID 4, czyli coś większego niż ID 3 i 3 ma być nowym golfem tak to ID 4 powiedzmy będzie takim passatem albo iguany, a faktycznie jest coś wspólnie współ jest oczywiście wspólna kreska przy tych samochodach to znaczy jak popatrzeć na ID 3 potem do 4 i powiedzieć, że to samochód z 1 rodziny, ale widzi też, że ci, którzy ten samochód rysowali mieli listu głowy, że jest stara taka firma, która robi Tesla tego w ogóle nie było im dają znaczyły jak Hyundai nazywane ten, a oni jest nazywany Tesla Killer moim zdaniem absolutnie słusznie, a jeżeli tylko będzie dostępność samochodów to to w Europie rozniosą to cena nam na drobny MAK, bo to w drobny MAK, bo to jest w ogóle bez porównania lepsza jakość lepsze wszystko, a natomiast, jeżeli chodzi od wygląd projekt elektrycznych volkswagenów nowej elektrycznej rodziny inspiracja to będzie za dużo powiedziane, ale myślę, że to było także zróbmy coś takiego się trochę kojarzy samochodami elektrycznymi to na zewnątrz, a on i samochody są w porządku ja jak nie mam tutaj tego nie one nie wywołują we mnie tego zachwytu, który wywołał, a oni choćby ale, ale są absolutnie w porządku, jeżeli chodzi o wnętrza to to wnętrze też jest w porządku z kilkoma drobnymi uwagami to znaczy projekty ładne jest czysto jest przejrzysta widoczność jest całkiem niezła jakość wykończenia ku lepszej niż Wajda 3 co jego jakość wykończenia lepsze tak by dać dobry kilka rzeczy bardzo nie zdziwiło to znaczy już mnie nie dziwi jedynie męczy obsługa tego tabletu, który jest na środku jest taki leżący smartfon z przyciskiem, a powrotu, a jest to jest to niezbyt przyjazne dla użytkownika przyciski na kierownicy zamiast fizycznych przycisków są takie panele dotykowe one są z tą chaotyczny chyba tak to się mówić, jakie naciska to delikatnie wibruje w miejscu naciśnięcia płac może to daje jakąś tam lepszą możliwość rozeznania się co potrzebujesz co potrzebujesz zrobić w tym samochodzie, ale to nadal po prostu to co było gorsze siódmym było najlepsze na świecie po co po co zmienili na jakieś takie dziwne rzeczy a na FOT na boczku drzwi od strony kierowcy mamy coś co ostatni raz widziałem w oplu Signum w 2005 albo szóstym roku, jeżeli chcemy otworzyć trzeba z tyłu musimy dotknąć taki pan nowy panel z napisami panelowi o tyle, jaką w Rio dokładnie wtedy możemy przyciskami, które normalnie służą do otwierania szyb z przodu otworzyć zamknąć, żeby z tych niewielu znowu użyć tych z przodu musimy zabrać z niewielu państwach jest, że ja mam długie ręce ja cały czas dotykam cały czas dotykam tego przez przypadek, a cały czas cały czas mam jeszcze 1 uwagę dotyczącą tego samochodu ma fajne zasięg no przypomnę, że my mieliśmy tę wersję 200 parę koni 77 kilowatogodzin, więc tam ponad 400 km można przejechać Sławek nie wie jak to powiedzieć nie ja nie wiem czy ja nie mam choroby lokomocyjnej ja jeżdżą samochodami już jestem dziennikarzem motoryzacyjnym, a ja nie mam problemów samochodem myślałam to jest kolejne elektryczne auto, a w, którym po 34 minutach od momentu, kiedy do niego wsiadłem możemy się błędnie przyzwyczajeniem, o co chodzi zaczęła mnie boleć głowa odwiozą córkę do babci wróciłem do domu zrobię 30 km, a czułem się z kołowa całe i to nie ma związku z tym, że wczoraj wypiłem piwo, bo ja nie pije w ogóle alkoholu, a to nie związek nie ma związku z tym, że jestem niewyspany to był pierwszy raz tak dziwnie zaczął mnie boleć głowa z tyłu po 3 minutach jazdy i to zmęczenie organizmu na granicy choroby lokomocyjnej, którą jak byłem mały pamięta ona mi się dziś w autokarach np. potrafiła delikatnie uaktywnić, a no wiesz co nie wiemy bowiem trochę coś może w tym jest mówić boja nie mam żadnych chorób okupacyjnych przynajmniej nie zdiagnozowane, ale też się dużo jakoś lepiej czuł się udaje mają oni 5 niż tym volkswagenem, ale swoją wagę mam 1 inny problem nie wiem, dlaczego trudno to uzasadnić lepiej się jeździ skodą Enyaq może tam nie ma tych problemów komercyjnych niż volkswagen ma 4 i też uważam, że ten samochód po prostu no niezbyt piękny z zewnątrz no przecież to, że nie jest jakąś wieś, ale jeżeli boli głowa po kilku to jest bardzo ważne oczywiście to i czy ja zostawię to w ten sposób państwo, jeżeli planują państwo zakup samochodu elektrycznego proszę ten samochód przetestować na własnej rodzinie również na własnych dzieciach, żeby nie było tak, o czym możesz już wiele ran zmarli, że ktoś sobie kupił samochód, którego potem dzieci nie znoszą, w którym nagle okazuje się, że co tu po 15 minutach wymiotują, a które nienawidzą liczb, bo tak my żeśmy już mieli w redakcji takie samochody, a których, w których moja córka po prostu mówiła żona nie chce do tego samochodu siadać faktycznie po 15 minutach było niedobrze no to jest bardzo pana zwracać na to uwagę jest to 1 rzecz na koniec jeszcze powiem oczywiście wygląd rzecz gustu to przez nie jesteś brzydki samochód natomiast oczywiście ono gorzej mi się nim jeździło dzisiaj nikt bez 2 zdań to jest podobny rozmiar podobny bagażnik ponad 500l bardzo zbliżony silnik i akumulatory, ale wiesz głosowałbym za te mają NIK ministra to nie poradzę po prostu uważam, że to jest lepszy samochód co nie znaczy, że te Night 4 to po prostu jest jest taki poważny poprawki trzeba się przejechać jednymi drugim na pewno przyda się przejechać też skodą Enyaq, którą jeździliśmy ze słabszym silnikiem i zmniejszymy akumulatorem to nadal jest wystarczające to są bardzo podobne samochody do wyboru do koloru ceny też zbliżonego 200 000 Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo uprzejmie dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA