REKLAMA

Test: Skoda Fabia

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-08-26 19:40
Czas trwania:
13:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór w czwartkowym magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór magazyn jest codzienny, a jeżeli w czwartek to znaczy, że omawiamy wrażenia zjazdy nowym modelem dziś model nie byle jaki bardzo dobrze sprzedający się samochód w Polsce jeszcze dziś wciąż bez w pierwszej piątce modeli ciekawe czy ktoś zorientował jak czwarta generacja samochodu kompaktowego, jakiego nie przesadzaj, żeby grać na rozroście Rozwiń » żadnego kompaktowego nawet skala jest kompaktowy samochód miejski typowy samochód miejski co prawda uraz bardzo bardzo, ale to jest wciąż samochód miejski Skoda fabia nie mówiłem może mówiłem kiedyś momencie wiedzą nieliczni większość naszych słuchaczy zmieniła stację żarty żartami sław jak też ważne samochód na południe fabia nie jest nudna na pewno nie ona jest nudna on jest nudne czy wolejem, ale co jest w niej nie nudnego proszę to zaraz powiem, bo jeździłem umorzenie jakoś wyjątkowo długo, bo to 1 i jedno dniowy wyjazd, więc trochę jeździłem no dobra fabia czwartej generacji wg mnie długo oczekiwana, bo ten facelifting sprzed 3 lat tak nie za wiele dał pamięta, a w złym znani od lat glany no mów mówisz długo oczekiwana okej ja uważam, że ta trójka policzcie nie wiem czy pamiętasz Jana trójka narzekała na się na początku pojawiła, ale czy drukować wtedy, kiedy się pojawiła 7 lat temu tak, bo też można tak wtedy narzekałem natomiast policja ten samochód moim zdaniem bardzo zyskał i stał się taką fajną fajną drogą fajnym drugim reprezentantem segmentu ba i samochodem miejskim i rozwinąć przypomnę, a on kosztuje 5 kosztuje, bo wciąż można go kupić wersję kombi jest przecież, której nie ma nowej generacji 51 000 mniej więcej mówimy o tej trzeciej generacji po znaczy lat mamy palnik, jeżeli pozwoli się obecnie specjalne aut z roku 2021, ale mówimy o trzeciej generacji, a ona z silnikiem 110 mpi kosztuje 52 000zł to absolutnie najprostszej wersji w takiej wersji już trochę fajniejsze z manualną pięciobiegową skrzynią ciągle, ale już z silnikiem 10 pensji, bo to podstawa ma 10 mpi Sławek ja bym raz jechałem i to na miasto jest spoko, ale to jest dość kart takie to nie jest główna sprawa kupować bez jazdy próbne ja wiem, że w nowej generacji też będzie ten silnik jeszcze go nie ma tak sama nie ma 150 konnego, ale jest zapowiedziach 60 konny zarówno 16 sekund do setki to się niewiele zmieniła się cud Mrówka, ale szło już co jeszcze do wyglądu, bo mówi stał tobie na początku nie ten facelifting dla mnie niewiele zmienił na zewnątrz zresztą samochód mnie się od początku podobał, mimo że miał taką stylizację zupełnie inną niż dwójka może dlatego coś świeżego potem zresztą seat Ibiza volkswagen polo też nabrały takich ostrzejszych linii nadwozia no cóż to akurat dla mnie to był bardzo udany samochód, ale 7 lat po 7 lat trochę sporą konkurencję nie śpi Yaris już przeskoczył przez PAP jeśli chodzi o sprzedaż Polski w Polsce zresztą ubiegło roczny jak bardzo udany model, więc myślę, że z tego powodu w z marszu czekali w samej skodzie, kiedy będą mogli wreszcie zacząć produkować sprzedawać się doczekali, a wie, że coś co w tej trójce zniknęło między czasie tzw. czyli po faceliftingu silników diesla nie ma niemającą zresztą nowej generacji tam były też silnik 16 chyba i diesle 14 no dobra chodzi z tą najnowszą powiedz mi na samokontrolę nowe ogromne zmiany słuchaj naprawdę nie mówi nie żartuje, jeżeli samochód segmentu UB, czyli miejski rośnie o 11cm na długość 5cm na szerokość to to widać poza tym jak spojrzeć na zdjęcia to jednak zdecydowanie jest inny z tyłu to są zupełnie inne światła z przodu też grill się trochę zmieni, ale w grill szkodowe, ale podobny do innych samochodów tego koncernu nie, mimo że na tej prezentacji był moment, kiedy żeśmy się pomylili go ze skalą, bo niby, dlaczego na prezentacji fabii stały 2 skale, ale skala Skoda skala przypomnę 2 lat następca Rapida jest 25 cm dłuższa ma bagażnik 460l, więc pytanie czy będzie kanibalizm wewnętrzny czy nie nie znam jeszcze odpowiedzi bagażnik w tej skodzie jak pytasz zmiany uraz bardzo, bo ma już prawie 383390l no to jest kawał sporego samochodu, jeżeli wejdziemy do środka to też widziałeś skalę działań przez rząd tak, kiedy dosłownie jak to wygląda na konsoli środkowej bardzo ładny panoramiczny ekran uwaga odetchnąłem z ulgą to jest prostsze niż w obsłudze na szczęście niż Faktowi dużo prostszym wstać Leonie no bo w tamtych kompaktowych samochodach to oni poszli za daleko to już chyba kręcił za rok to naprawdę było by było słabe tam są 32 rodzaje nawigacji czy 1 rodzaj nawigacji, bo z tego co widzę jest nawigacja Amundsen ten duży ekran z przyciskami z lewej z prawej strony ja miałem wersję pełny ekran dotykowy okej proporcjonalnie proporcja 169 to jest bardzo zresztą widzisz test, jeżeli spojrzeć na tę wersję jest naprawdę to zdjęcie zostało zdjęcie wnętrza to zaś z dużym smakiem zaprojektowana poleca się mieści no dobra, więc jeśli chodzi o wrażenia zjazdy co ja miałem, żebym się coś nie zaplątał, bo dużo było modeli do wyboru nawet przez moment się zawahałem czy niewzięcia 80 konnego wolnossącego, ale okazało się, że go już chyba nie było no, więc może może mnie to uratowało przed złymi wrażeniami umorzenie wziąłem 1 zarostu 10 benzyna turbodoładowany można jeszcze kupić 55 konny z siedmiostopniową skrzynią DSG pewnie choćby z 2 sprzęgła w karierze topową wersję najdroższy niejaką, która zaczyna się od 72 000 w wersji Ambition wersji staje kosztuje 79 trawę na, a może się sobie jeszcze też pewnie spokojnie doposażyć także by kosztowała 90 000 tak ona w tej chwili jest topowa, ale to długo nie potrwa bo, bo nadejdzie wersja jeszcze bardziej topowa, którą być może jak ktoś rozpędzi to jest 10 000 obydwa właśnie, ale wiesz co do 50 wzorce życia, ale do VAT-u 150 koni no do wersji Stal zresztą do każdej wersji takie recepty, czyli poduszka kolanowa dla kierowcy boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu 1900zł czujnik martwego pola funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowe nowego 2900 trojga asyst, czyli ten adaptacyjne KRUS Control wirtualny kokpit dużo tego ten asystent niezamierzonego opuszczenia pasa 3250 reflektory bilet 3700 jest zdolny już myślę, że teraz, jeżeli Kaczy chciał to może sobie tę cenę na 951000 spokojnie wywindować je jeśli chcesz na coś wydać to rzeczywiście może duże szanse tutaj możesz dorzucać mnóstwo rzeczy tak patrzę to najtańsza zdrożała w porównaniu z trzecią generacją naprawdę sporo wiem, że jest usprawiedliwienie mnóstwo elektronicznych nowych systemów jest dużo większy samochód, ale jest droższy 7001080 koni nie 6080, więc może nie 7000, ale kilka tysięcy zdrożały wiesz co roku pan pamiętać, że my porównujemy to z cennikami aktualnymi, a to ile to zdrożało to trzeba było popatrzeć np. na cenę Skoda fabia w roku 2019 i postaram się taki zaraz zdobyć, bo 18 morza wieś to wtedy będzie to wtedy będzie można coś tutaj więcej od szukania jak rząd jest kochającym bardzo proszę 2018 rok Skoda fabia skoro osiemnasty rok to jest ta wersja po policję 10 mpi 75 koni manualna piątka wersja wyposażenia aktywna była już klimatyzację, jeżeli dobrze pamiętam 43 000zł 10 TSI 95 koni 48 000 topowa odmiana Monte-Carlo 10 TSI 110 koni DSG siedmiostopniowa 65 000, a teraz dla 80 000 i to nawet nie ma narodu to stanie tutaj starte Carlo będzie w przyszłym roku staje lama Sławku 60 konnego 2018 roku zdaje sobie 64 500zł teraz samochód jest 15 000 droższy o 15 000 droższy no, dobrze więc teraz pytanie czy ma szansę znowu prześcignąć Yarisa, który jest bardzo udanym samochodem i jednak droższym, dlaczego droższy, dlatego że w Yarisie nie ma tak słabych silników zauważył jawi się to są silnika ponad 100 koni, ale pozwól, że ruszy, bo my tu o cenach z reguły na koniec ruszamy i powiedzieć, że to jest jeden z powiedzmy 50% przypadków, kiedy skrzynia dwusprzęgłowa działa bez zarzutu koncernie volkswagena, kiedy wszystkie działały bez zeszła już zmarli z silnikami z małymi ciałami jak zawsze działa dobrze już no właśnie on się nie mówili nie gubi nie nie traci orientację to rzeczywiście była duża frajda, jakim samochodem jeździliśmy prawdę mówiąc tu brawa no dobrze, że tutaj nic nie wykombinowali już niepotrzebne są tam żadne tryby Eco sport najlepiej jeździć normalnym trybie to jest i to jest tak taki tryb, który każdemu polecam są dalej jeśli chodzi o te wrażenia postu może kilometrach nie no fotele wytrzymały próbę czasu, czyli te 23 godziny nic nie bolało zresztą tak wydawały się wydawały się wygodne dobre trzymanie boczne i też nie za krótkie siedzisko co w samochodach segmentu, bo nie jest takie oczywiste słoń układ kierowniczy zawieszenia to takim na takim naprawdę dobrym poziomie tutaj trudno znaleźć naprawdę tak jest Sławku, dlaczego napomnień, a nawet zaryzykuję takie stwierdzenie, że to zawsze tak było możemy do siatki nie mieli dużych zastrzeżeń nigdy pamiętam ten samochód niemiecki i samochody niemiecki, jakiego nie były nawet takie maluchy jak nawet takie maluchy jak apap nawet z tymi najsłabszymi silnikami to zawsze były takie samochody, które są w stanie jechać stabilnie autostradą z prędkością 107140 godzin, a jeżeli chodzi tutaj o to wyczucie układu kierowniczego to często praca skrzyni biegów to myśmy tutaj do tego nigdy nie mieli jakiś specjalnych zastrzeżeń do francuskich to tak 15 lat temu Francja był inny wieś inne inny kontynent, jeżeli chodzi o motoryzacji, ale jeżeli chodzi Ano niemieckie to zawsze jeździły szybko skręcały dobrze tną monopolu to zawsze pamiętam po rzeczywiście sporo rzeczywiście tak było swoje nota Fabio na pewno nie rozczarowuje, ale odpowiedział zaskoczyła mnie pozytywnie przestronnością m.in. to wrażenia zjazdy były tak jak oczekiwano, gdy było gorzej niż w Yarisie to był powinni martwić, bo to jest główny konkurent w Polsce przecież dopiero dalej mamy np. Reno clio, który jest zdecydowanie bardziej miękkim samochodem takim miękkim no no tak miękkim no i Skoda fabia jest taka sprężyste zwarta nie tak jak Yaris z tych 3 to to clio może jest miękki może komfortowe, ale też komfort, który akurat ja go nie oczekuje takiego komfortu w żadnym samochodzie fabia akurat taki dla mnie dobre bardzo jest zdaniem podsumowania to fajna autu no zdecydowanie lepsze niż spodziewane czy dane udane do no wiesz fajne czy udane no i starszy niż się spodziewałem się jest kolosalna różnica to jest czasem różnica 200 000zł wyszło to wiesz co to jest dobrze dobrze odrobione zadanie i tutaj faktycznie może warto było czekać tyle lat 2 mamy na suchej z drugiej strony może się spodziewać czegoś innego no raczej nie spodziewali się będzie gorzej, bo to też np. nowa Platforma, które w nowych nowych volkswagenach seata dobra czekamy na dłuższe jazdy bardzo chcemy państwu dziękujemy w takim razie karzemy jazdy o skodzie fabii czwartej generacji, czyli najnowszej samochód dużo dużo większy naprawdę jeśli chodzi o segment Beto nie waham się tego powiedzieć na pewno tak jak wspomnieliśmy udany Sławek Paruszewski Jacek Balkan dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA