REKLAMA

Zadbaj o siebie: Camu camu to bomba z witaminą C. Dlaczego z tego nie skorzystać? "Odporności nie zbudujemy z dnia na dzień, musimy na nią pracować stale"

Superfoods
Data emisji:
2021-09-01 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:25 min.
Udostępnij:

Przede wszystkim należy pamiętać, że centrum dowodzenia naszej odporności znajduje się w jelitach i właśnie o jelita musimy zadbać odpowiednią dietą. Co lubią jelita? Błonnik, warzywa, owoce, produkty pełnoziarniste. O tym, jak zadbać o jelita, wzmocnić odporność, dostarczając sobie odpowiednich witamin i minerałów, opowiada, w rozmowie z Ewą Podolską, dietetyczka kliniczna i dr nauk o zdrowiu Hanna Stolińska. Zapraszamy na cykl "Zadbaj o siebie". Rozwiń »

Na podcast zaprasza Purella Superfoods. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
napotka zaprasza kury las Super Foods oferująca 100% naturalne produkty o najwyższych wartościach odżywczych Kurella PL dzień dobry państwu witam państwa w cyklu programów dzisiaj pierwszy odcinek, a ten cykle nazwały my zadbaj o siebie nazwały my, ponieważ mam na myśli mojego gościa, który w tej chwili jestem połączona, a gość to pani Hanna Stolińska dzień dobry dzień dobry witam panią witam państwa pani Hanna Stolińska jest dietetykiem klinicznym doktorem nauk o Rozwiń » zdrowiu, a wielkimi krokami przybliża się ten czas, gdy zaczynamy przeziębiła się chorować miecz kata kary i 1 słowem przybliża się jesieni i to nie tylko piękna złota jesień, ale taka jesień plucha deszczami zimie, ale ani nie jest tak nie będzie, że jednak będzie piękna słońce nowoczesną natomiast temat takiej odporności przewija się teraz mam wrażenie przez cały rok, bo o złożoną Mieszko choruje w okresie letnim, kiedy mamy zmianę wysokie temperatury, kiedy wchodzimy do innego powiem w pomieszczeniach, gdzie jest klimatyzacja i katar Noto są z nami praktycznie teraz przez cały rok natomiast nie ja chcę jeszcze zwrócić się takiemu zdaniem do nazwy na tego cyklu naszych rozmów i powiedzieć, że faktycznie dbania o siebie naprawdę bardzo przyjemna i będziemy starały się to udowodnić w tych rozmowach no pewnie, że dbanie o siebie bardzo przyjemne, zwłaszcza jeżeli daje rezultaty to znaczy, jeżeli widzimy jakąś zmiany, gdy mówimy o tej odporności to oczywiście wiemy, że na odporność naszego organizmu, a tutaj dygresja w ogóle odporność zaczęły się pojawi wciągu ostatnich prawie już 2 lat bardzo często oczywiście wiąże się z chorobą covid 19 ale gdy mówimy o odporności no co wiemy za tę odporność ma wpływ różne rzeczy mają wpływ na to czy odpowiednio się wysypia mamy czy bardzo się stresujemy przed bardzo dużo tych czynników, czyli dieta aktywność fizyczna stres temperatura takie hartowanie ciała ma duży wpływ suplementacji oczywiście, ale też trzeba powiedzieć, że ME tej odporności to nie zbudujemy taką psią na nią trzeba pracować z innymi dniami tygodniami miesiącami, na który latarni, bo no tak, ale można powiedzieć nigdy nie za późno czy, jeżeli ktoś zacznie teraz na początku września ach, w Atenach lepiej zaczął teraz na początku września niż wcale prawda jasne tak zawsze jest nikt nie ma złego momentu, żeby zacząć się bardzo się chwilową odporność, a my dzisiaj chcemy porozmawiać od czynników, który ma olbrzymi wpływ na naszą odporność oprócz tych, które wymieniły, a mianowicie o jedzeniu, a tym, jakie znaczenie ma to co kupujemy jemy przygotowujemy takie mam wrażenie mówię to nie ze względu na to, że jestem dietetykiem pracuje intensywnie w tym zawodzie, ale Rosja bardzo wierzę emocje rdzenia moc zarówno profilaktyczną, jaki leczniczą po to, odporność też możemy jak dobrym jedzeniem zarówno zadbać o wpis profilaktyka ale kiedy już niestety coś nam się wydarzy i odporność jest niska na szybko ją podbić stanąć na nogi także jedzenie jest najważniejszym aspektem w naszym wieku, bo to co jemy to wpływa na nasze zdrowie dobrze, jakie są takie generalne zasady, bo ja czasem podchodzą do tego tak by żyć by nie szkodzi 900 ex generalne zasady jeśli idzie o jedzenie, zanim powiemy może poszczególnych nie wiem produktach witaminach tą są przecież pewniaki zasady generalne takie, które dobrze wpływają na naszą odporność na pewno trzeba pamiętać o tym, że jeśli tam to jest centrum dowodzenia naszej odporności i oto elita bardzo musimy zadbać o odpowiednią dietą wyjałowiona lita zaburzenia flory bakteryjnej wpływa negatywnie na naszą odporność ogólnie na na cały nasz stan zdrowia, a ta elita teraz nasze są biedne, bo faktycznie nie do końca dobrze się odżywiamy nasza wiedza jest wysoko przetworzona jest niestety dużo cukru, nawet jeżeli sobie nie zdajemy z tego sprawa jest przemycany w wielu produktach np. w różnych sosach zupach i nawet różnych mieszankach warzywnych czy gotowych daniach duże ilości problem kwasów tłuszczowych trans, które również wpływają źle na nasz układ trawienny myślę, że stres właśnie mała aktywność fizyczna także zadbać przede wszystkim o jelita jelita lubią błonnik pokarmowy i lubią warzywa produkty pełnoziarniste owoce, a niestety widzimy w populacji dorsza spożycie warzyw non stop spada owoców utrzymuje się odpowiednim poziomie dlaczego, bo lubimy jednak ten słodki smak natomiast do produktów np. pełnoziarnistych, które niesie też jest duży do nich dystans, bo raptem wszyscy się boją glutenu, że wszyscy mają wzdęcia to jest troszkę takie błędne koło jest wiele też produktów którymi możemy uzupełnić ten błonnik pokarmowy np. Babko właśnie babka jajowata doskonałe źródła Wodnika wcale negatywnie wpływa np. na występowanie zdań, bo to też jest często problem w moim gabinecie także możemy sobie gdzieś tam dodawać, jeżeli mamy problem z warzywami owocami i boimy się i czy np. osoby starsza możemy je w postaci proszku też przemycić sobie taki Super sam taką taką takie odpowiednie i warzywa owoce muszę wrócić do tego co pani powiedziała to nie zaskoczyło obejmują takie poczucie, że ich dane te liczby widziałem, że od lat dziewięćdziesiątych myjemy więcej warzyw, a pani mówi, że jednak może to one znowu ostatnie lata sprawiły, że od spożycia tych warzyw spada tak to ostatnie lata to są informacje ze strony Głównego Urzędu Statystycznego, które bada to spożycie warzyw również różne województwa nie tylko warzywnego wszystkich produktów spożywczych było takie wykresy sobie tam znaleźć i taki spożycie warzyw spada owoców nie waży myślę, że ze względu na to, że on się wielu osobom nudzą jak słyszę od moich pacjentów ile mogę jeść ogórka cukinii marchewki po prostu nie robimy różnych fajnych rzeczy z tych warzyw i jesteśmy dziś tam zamknięci na 3 podstawowe warzywa i koniec, a druga sprawa jest gdzieś tam problem problemy trawienne ludzie się bowiem mieć ważne, bo to błoni, bo oni mają wzdęcia takie troszkę błędne koło, a trzecia sprawa, którą mam wrażenie, że wynika z tego, że nie ma uważa to jest to że, że po prostu one nie są tak atrakcyjne produkty spożywcze pod względem smakowym, jeżeli nie mamy nawyku jedzenia od najmłodszych lat i boimy się również wmawia sobie wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia środki ochrony roślin rosnących ważne na salony nie są zdrowe, a jeżeli popatrzymy na to z punktu widzenia Wit dostarczonych witamin, które są szczególnie naszej odporności, gdzie znajdziemy przede wszystkim na odporność wpływa to myślę, że każdy nawet dziecko witamy znawca witamina c to surowe warzywa i surowe owoce obróbka termiczna bardzo niweluje to witamina c, więc dużo np. matki natka pietruszki na bardzo dużo witaminy c czy właśnie ta sławetna papryka, ale również kiszonki, które mają no myślę, że za chwilę bardzo mocno porozmawia Motyki członkach no takie produkty, które możemy dziś tam przemycać małe ilości codziennie, które mają są bombą witaminy c, a mowa np. komuś komu to jest taki fantastyczny owoc bardzo cierpi kwaskowaty, który jest bombą witaminy c no faktycznie najwięcej witaminy c ze wszystkich produktów spożywczych, więc bardzo dobrze, a wpływa na naszą odporność no chyba oba drzewo życia to też jest taki produkt fantastyczny, który zabiera bomba witaminy c możemy w postaci sproszkowanej wtedy, gdy ją przemycić do naszej diecie, czyli pani mówi tak jak jesteś pewien czy jest dużo witaminy c osobie nas trochę proszku, a komunia teraz ja dostarcza nam tak wiele różnych produktów, których warto korzystać od żyjemy po całym świecie coś to, że wiemy tylko produkty sezonowe oczywiście skupiamy się od sezonowych, ale jeżeli mamy dostęp do produktu, który mimo, że sproszkowany wiemy, że jest dobrego źródła, że nie jest zanieczyszczone, a jednak jest bombą danego składnika, a gminy to czemu z tego korzystać mu w ten sposób nie wzbogaca naszej diety jest to jak najbardziej za a gdy mówimy o jakich minerałach np. cynk selen tak to mówimy przede wszystkim o roślinach strączkowych oraz rybach owocach morza, których też się zadłużenie jada ona mają dużo selenu cynku i produkty pełnoziarniste trudno niestety powiedziałam też ze spożyciem jest bardzo duże problemy, ale kuma to kolejny taki Super fotce uwielbiam to słowo i myślę, że jest ono zagościło już czy w naszej diecie lub kuma i taki delikatny słodkawy waniliowym owocem, który zawiera bardzo dużo cynku wpływającego na odporność, ale myślę, że też warto powiedzieć o działach przyprawach, które wpływają na to odporność np. czarnuszka jest takim produktem np. kurkuma okres działań wyprawy mają działanie takie wpływająca pozytywnie na naszą odporność i to ważne także coś jeszcze popatrzmy na te produkty probiotyczne, które wspomagają nas na nasze trawienie kiszonki a, czyli fermentowane produkty mleczne jogurt kefir Maślanka jestem jak najbardziej fanem mniejszy jest fanem serów żółtych pleśniowych topionych takiej żywności przetworzonej, ale działanie probiotyczne ma np. również kokos i mąka kokosowa cukier kokosowy, więc raz na jakiś czas możemy sobie słodkie wypieki zrobić właśnie, używając tych produktów no myślę, że warto też powiedzieć o kosmosie ryżowej coraz bardziej popularny produkt tak napisał Łukasza można powiedzieć zawiera dosyć dużą białka ale, toteż doskonale zła źródło błonnika niewygodny to spożycie błonnika jest bardzo niskie nas w Polsce wiele moich znajomych w różnych postaciach pozywa imbir, zaczynając od herbatki imbirowe poprzez takie specjalne płyny przygotowywane z imbiru co pani sędzia im bliżej takim firma bardzo doskonałe działanie przeciwzapalne i zawsze będziemy w naszym cyklu dbanie o siebie dosyć często wspomnę ściany inżynier jak kurkuma cynamon i dziś i chili to są fantastyczne produkty, które pobudzają również nasze trawienie i dobrze wpływają na odporność to osoby, które jedzą zioła przyprawy generalnie można powiedzieć badania pokazują żyją dłużej, czyli to odpowiedź już nie mają dobrą ja jeszcze by chciałabym powiedzieć w kontekście odporności starzeniu się organizmu wraz z wiekiem nasza odporność spada to naturalne mechanizmy, które zaczynają szwankować i szczególnie nacisk może powinniśmy kłaść zarówno wśród dzieci na odporność jak i przede wszystkim osób starszych, gdzie mechanizmy obronne naszego organizmu on po prostu spowalniają i bardzo musimy zadbać wtedy o to urozmaiconą zdrową dietę bogatą produkty wpływające na odporność to ja na zakończenie rzuca słowem, które nie wzbudza kontrowersje, ponieważ jest tyle zażartych zwolenników co i nie przeciwników no może nie dla przeciwników co unikających tych zwolenników, a mianowicie powiem o czas ku tak ciasne to chyba wszyscy też wiemy, że jest doskonałym produktem wpływających na odporność czasem przewodniczących naturalny antybiotyk i jak jeść czosnek, żeby potem otoczyli nas nie unikało, a niestety musimy gry sobie natka pietruszki np. która niweluje tamy smak ciężko jest zrobić tak, żeby nieczystego czasów komuny to jest ciasnych pas Tylka podobno jest jak najbardziej ME tak ten czas na niedźwiedzie troszkę delikatniej się wiele osób nie jest cząstką właśnie ze względu nie są powoduje wzdęcia on w naszym organizmie temu Bulla, ale wtedy można np. choć mam troszkę podsmażyć na Oliwie oleju, ale korzystne składniki przejdą do golenia ten aromat nawet czasu przedziałem wtedy nie będzie miał te działania mającego to jest taka jedna z zasad np. wiele osób ma na walnym wtedy mamy jednak drażliwe czy znowu wsparcie naszych elit, więc czosnek jak najbardziej regularnie powinien być spożywany nawet zalecać takiej odporności takie 2 wątki dzienne proszę państwa to pierwszy program cyklu zadbaj o siebie, w którym rozmawiałyśmy o tym co jesz by być odpornym na wszystkie bakterie zarazki to wszystko nas co na nas czeka 1 słowem by mniej chorować, ale lepiej w ogóle, a naszym gościem w tym programie tak samo jak i następnych Łach pani Hanna Stolińska dietetyk kliniczny doktor nauk o zdrowiu bardzo serdecznie pani dziękuję dziękuję zapraszam na kolejne odcinki kolejny odcinek już w najbliższą środę dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SUPERFOODS

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA