między słowami dobry wieczór państwu przy mikrofonie Kamil Wróblewski to audycja między słowami, która potrwa do godziny dwudziestej pierwszej dzisiaj moimi państwa gośćmi są z Lipek Jurek Zagórski Witajcie w dzień dobry dzień dobry będziemy dzisiaj rozmawiać o najnowszej płycie Lipka pt. na mnie już czas to jest płyta, która ukaże się 10września natomiast my dzisiaj Drodzy Państwo będziemy mogli tej płyty posłuchać przedpremierowo zaznacza też, że nagrywam się
Rozwiń »
wcześniej to nie jest rozmowa na żywo tuż przed rozpoczęciem nagrania Lipek powiedział, że akurat właśnie też w sobotę wieczorem te będzie koncertował tak będę koncertował w Gdańsku jako taka rozbiegu KO SA port Natalii Przybysz, z którą zresztą właśnie gra Jurek, po którym się również rozmawiam dokładnie jest dzisiaj jesteśmy jakoś tak w podwójnie, bo ręczne jest potrójnie połączenie Jurek Zagórski jest producentem płyty na mnie już czas z i właśnie też m.in. produkuje płyty Natalii Przybysz również Krzysztofa Zalewskiego ten wyprodukował solową płytę Muńka Staszczyka również debiutancką płytę Ofelii, w który też zresztą rozmawialiśmy między słowami z właśnie oferują, tak więc pomyślałem sobie, że w ogóle bardzo ciekawym właśnie nie wiem jak to nazwać formatem byłoby mogłoby być spotkanie z artystą i producentem płyty producent jest bardzo ważną postacią w procesie twórczym procesie nagrywania i może, żeby w państwo może wiedzieli jak ogromną rolę odgrywa właśnie podczas produkcji to może poproszę i Lipka Jurka w sumie o to, żebyście mogli opisać właśnie rolę producenta na płycie to może Jurek zacznie się wysokie no właśnie ja bym nie wolałbym ciebie usłyszeć jak jak ja, jakie ty masz zdanie na ten temat plan się wyżej oraz podsumowanie pracy organ w podsumowaniu pracy od zera ocena pracownika albo albo innych też współ producentów swoich, więc ja najpierw sprawdziłem i ile Irek ma Fryderyków okazało się, że duża za produkcję i ja żartuję ja zdecydowałem się odezwać do Jurka od strony produkcyjnej płyty, dlatego że podobają się produkcję Julka wcześniejsza i ta jak Jurek podchodzi tamte brzmienia natomiast możemy tak bardziej generalnie to ja myślę, że producent jest w stanie, że jest dobry producent i taki, który też słucha tego artysty, a jest w stanie z niego wyciągnąć to co najlepsze i np. tak jak było przypadku może tak troszeczkę bez grubej rury, ale w przypadku płyty Dylana tematów mają tyle tak powracał troszeczkę pod koniec dwudziestego wieku to te wcześniejsze płyty były takie sobie raczej można powiedzieć, a te Daniela była po prostu wyciągną z niego co było w najlepszej pyta uwagę Jana my tutaj ja po prostu, a uważałem może trochę nieskromnie, że mam całkiem fajne piosenki, a i jestem w stanie jakoś tam w miarę fajnie zaśpiewać tak dalej natomiast widziałem, że o sam sobie na pewno nie poradzę z tym, żeby oddać właśnie ten ich potencjał, żeby one brzmiały tak jak powinny brzmieć, żeby miały tę siłę głębie mu, żeby też ktoś spojrzał na mnie z zewnątrz i potrafi doradzić to co Jurek zresztą robił, a kompozycyjnie czara żacy nie, a więc rola Jurka była tutaj bardzo taka była ogromna i że tak pana wielu płaszczyznach Jurek pomógł, bo oczywiście kwestia nagrań zmienia itd. wiadomo, ale też właśnie, a myśmy konsultowali piosenki pod kątem właśnie kompozycyjnym sanacyjnym, a dlatego myślę, że no to jest taka dlatego to spotkanie właśnie jak Kamil, chociaż jest o tyle ciekawe, bo Janus uważam, że to jest taka ma takie nasze wspólne dziecko dzieła, a i myślę, że bez Jurka takie by nie było Jurek odezwał się do siebie Lipek i co wtedy zrobiłeś w ja w ogóle z Lipskiem im trochę zabawna historia łączy, bo o nasze oczy poznaliśmy może bardziej jego poznałem są chyba mnie wtedy, ale pierwszy raz no widziałem i słyszałem na swojej studniówce on grał z zespołem, który w, które miały to był taki tak pamiętam nie będą też zespół się twój nazywa teraz, ale pamiętam, że to był taki bardzo fani rockandrollowe grający zespół i najmniej w tamtym momencie to nie to gdzieś tam bardzo jakoś tak w ogóle inspirowało takie granie i Wojtak piątka zapamiętają to było oczywiście nie wiem ile 20 lat temu coś takiego więcej nawet i to był moment, kiedy Jago, bo po prostu poznałem jeszcze gdzieś tam może widziałem w jakimś jakiś knajpie w Warszawie później goście do mnie zgłasza, żebym produkował piosenki to był taki dla mnie ciekawe były, jakby trochę go gdzieś tam PEC my w SUV w swojej wyobraźni i znałem i muzycznie jego jakiś tam korzenie też, ale jak, gdy zaczęliśmy pracować to jakby sobie uświadomiłem, że Piotrek jest bardzo otwarty w ogóle na moje propozycje muzycznie jest bardzo otwarty i to to jest bardzo fajna i taka cecha, która po prostu daje no brzmiał wolność podczas pracy zakładam, że pewnie chodziło o zespół Bohema Bohema tak to ciekawi mnie bardzo ten w ogóle początek też we współpracy, bo Jurek powiedziałeś historię by co też to zaplecze, jakby się, jakby się poznaliście też w bardzo ciekawe, że się poznaliście na dziś pierwszy wasze kontakty w 2 nawiązane na podczas swojej osiemnastki z nią stosunek przepraszam z nią natomiast ciekawi mnie Wiesiek by jak jak w ogóle też wygląda powiem wprost nawiązanie współpracy czy to jest także ty dostajesz materiał w tym przypadku Lipka i sobie myślisz o tym posłucham na jej pytanie czy da się z coś z tym zrobić czy nie czy to jest do kosza od nowa trzeba nagrać czy nie czy jakoś to wyglądało inaczej jak jak ona wyglądała początek waszej współpracy, kiedy mieliście by ruszyć do roboty to mniej więcej tak jak właśnie powiedział, że Piotrek do mnie zadzwonił i pogadaliśmy protestu dniówce wtedy nie gadaliśmy, ale nie mówię tego o mnie nie pamiętał oczywiście z tego okresu, ale dobrze chce ze mną pracować i jako poprosiłem o jakiś tam nie zaczęło się od tego jak dbać o 1 utwór zniżkowały to był taki początek IT IT i o tym micie to Piątkowi na tyle spodobało że, że chciały dalej pracować, ale z tego co pamiętam wydają się rząd utworach produkcji, ale też mówiła tylko tak po prostu jakoś wyszło, że tamten kawałek był dosyć tak szybko do zrobienia i inni na tak było, bo to modne było chyba w ten sposób, że ja już tę płytę zacząłem nagrywać sam to znaczy z moimi muzykami, ale chcę się bez producenta robiliśmy to studia w dobrym stanie w tym zresztą później biurkiem też nagrywaliśmy, a muszę powiedzieć, że było to ciężkie doświadczenie, bo siedzieliśmy tam bardzo długo w sumie niewiele zrobiliśmy przez to, że właśnie nie było do końca kogoś kto jak by potrafił pytała spiąć i miał po prostu doświadczenie przez co o różne takie rzeczy, które są prawdopodobnie dla samego producenta, jakim jest Jurek proste dla skomplikowanych i poprzeczkę wpływały na NATO nasze wykonanie tam studia, bo to takie frustrujące, że trzeba było 2 godziny co tam sprawdzać jak to brzmi nie tak będę miał coś tam tak dalej więc, więc to to było to by to było właśnie w dla mnie trudne i stąd też właśnie później w mojej głowie powstał pomysł, żeby znaleźć producenta najpóźniejsze pomyślała tylko natomiast część z tych piosenek, które tam graliśmy i Kraków Jurek wykorzysta też było fajne, bo o Irak potrafił tak powiem z rzeczy, które myślałem, że prawdopodobnie będą do wykorzystania potrafił je magiczny sposób jakoś tak w swoim studia, a zrobić, że one są one na tej płycie i się bardzo fajnie co więcej ja pamiętam, że ja miałem nagrywanych przez siebie trochę klawiszy takich dziwnych co wtedy wszyscy studia mówili mi to bracia Wright boi się też nie nadaje do czego, a później Jurek sam siebie nawet bez moich sugestii te moje różne partie wykorzystywał co też w jakim stopniu pokazało mi że, a te moje pomysły czy jakaś moja nazwijmy to o wrażliwość z AK Ano myślenie twórcze i Żegrze Jurkowi jak i jakoś tam pasuje mi się, że sam się wykorzystać te moje ślady, a więc częściowo już mieliśmy jakieś tam ślady i właśnie Jurek samo pierwszy numer na faktycznie się na tyle spodobało, że później usłyszeliśmy całą produkcją całego albo i który był otwór w światowy utwór pt. Carla to był pierwszy wyprodukowany, a nie 2 hartowanych areszcie był to właśnie tytułowy płyty mamy już czas zmian to jest ta piosenka, w której Anita Lipnicka też to właśnie śpiewa kulki no i ten utwór właśnie pierwsze, które biurek zmiksował korzystający z tych śladów, które nagraliśmy sami tam wcześniej studia, a należy okazało się właśnie w nich córka tutaj robi jednak znacząca różnica ten numer nagle zaczął mieć Super nie mam też pytanie, bo w związku z tym właśnie nikt z chowaniem też tego utworu to jest także może to jedynym nie chcę za bardzo techniczną niż wejść, ale czy to jest także Jurek dostaje znaczka jakiś plik sesji, na której są różne raki czy ty dostajesz trawki oddzielnie dziś tak jakby zewnętrznie i ciekawi mnie też w jaki sposób je później obrabiać skoro właśnie Lipek powiedział, że no tam coś tam majstruje przy tych przy ścieżkach to znaczy takie do ja dostałem ścieżki jego, jakby sesji nagraniowej też pewnie już były edytowane wieś, bo często po takiej sesji jest oczywiście wiele więcej np. nagranych instrumentów jakich partii, które niekoniecznie muszą wejść do tego utworu i to trzeba podjąć decyzję czy to ma być tego nie być wieszczy na wiele różnych takich drobnych decyzji jest, które czasami no coś musi zadecydować, toteż właśnie to jest trochę też czasami rola producenta, żeby takie decyzje podejmować co, kiedy jest potrzebne jest w sensie aranżacji tak dalej będą dostępne ścieżki od od Piotrka i zaczyna za zaczęto miksować to jest jest miksowanie wydają się trochę taką o czymś podobnym do montażu montowania nie wiem obrazu wiesz do filmu czy można go można jednak kilka różnych sposobów zmontować i może tonie w muzyce tak wielkiego efektu nie przyniesie firmie można kilka różnych zakończeń zrobić ale, ale można coś w różny sposób, jakby pokazać, więc to są w pewnym sensie może subtelności, a ale, ale na pewno to działa i na ludzi też by jest to bardzo ważne, żeby też doprowadzić do takiego takiego poziomu ogólne dla odbiorców takiego akceptowalnego w sensie brzmienia jest też test najważniejsze, że ścieżki jak ze studia po nagraniu oprócz może być bardzo dużo perkusji wokalu różnych rzeczy, które są do wywalenia tonie, jakby utwór gotowy do puszczenia w radiu, a więc to jest taka zasadnicza różnica, bo czasami ludzie, którzy pytała na czym polega miks jeśli tego typu te były tego typu rzeczach tak, ale my też ciekawi też kwestia samej ingerencji brzmienie, że np. test dla przykładu stwierdza nie tutaj to ja bym to bardzo ocieplił mówię tak w głowę totalnie Wiesiek amatorsko albo nie komisji nie podoba, bo to jest 1 to właśnie nie wiem chciałbym górę jest za zbyt wyraźna VAT bowiem ciekawi to też również z tego też do punktu widzenia właśnie czy słyszenia, że dziś też trzeba chyba zadbać o pewną spójność, żeby te utwory wcześnie nagrane dziś tam trzymały sztamę Poświętne z tymi nowymi utworami, które już później razem nagrywaliście wysłał wydaje się, że jeżeli robi to powiedzmy nie za dużo osób to one gdzieś tam będą trzymały tę ustawę, bo każdy z nas ma jakiś tam wiesz swoją tam wrażliwości i i siłą rzeczy, jakby narzuca ten swój własny jakiś estetyczny i po prostu każdy człowiek ma wydaje się, że każdy z nas słyszy inaczej muzyka dźwięki i tak sama widzimy być może w pewnym sensie inaczej, więc jest no pan się wydają się, że to się automatycznie dzieje ja też się zastanawiam czy to nie jest tym, dlaczego daje już druga sama kwestia też właśnie wyboru producenta i czy nawiązania współpracy z konkretnym producentem wasz wynika z tego, że on się charakteryzuje pewnymi jakimiś właśnie subtelności ami albo brzmieniami tak jak dla mnie zawsze jak myślę co Jurek Zagórski to myślę sobie, że to są brzmienia bardziej w klimacie retro, że to są brzmienia bardziej takie vintage Love Bartek to są takie pewne skojarzenia, które mamy np. z tobą albo to jest coś powiedzmy bardziej rockowo w takim właśnie by starszym trochę wydaniu albo, że jest to np. bez brzmienie tak bardzo organiczny może to jest akurat będę spostrzeżenie, bo nie wiem w moim przekonaniu nie mam wrażenie, że jesteśmy mało łże w swoim np. w swojej pracy jest mało oprogramowanie dużo sprzętu mało są tu SA nie są złe, ale harder to nawet na pewno z tymi wieś retro rzeczami to jak najbardziej gdzieś tam jesteśmy silna inspiracja i uwielbiam wieś nagrania z lat siedemdziesiątych i jakby te brzmienia i też właśnie chodzi mi głównie o taki jakiś rodzaj takiego analogowego ciepłego brzmienia, które się korzy kojarzy nam z nagraniami na taśmy np. no dokładnie ją wiele wiele rzeczy właśnie takich tak robię i tak staram się też nagrywać jak mam okazję i tak przecież Natalią nagrywaliśmy 2 płyty z Krzyśkiem Zalewskim płytę tak nagrywaliśmy z Muńkiem w sumie też częściowo i i staram się tego trzymać na pewno to daje jakiś walor właśnie taka taśma analogowa jakiś ciepło i na etapie nagrywania właśnie lubię już takie rzeczy gdzieś tam też uzyskiwać brzmienie tego właśnie tego rodzaju brzmienie i a nie później w studiu myślę, jaki jest co zrobić, żeby taki efekt uzyskać np. także zdecydowanie jest jakaś jakieś jakiś sąd, ale jeżeli chodzi o piątka płyta to wydaje się, że my tam jest parę utworów, które dziś bardziej w takim świat komputerowy idą może też takie połączenie trochę retro z brzmieniami komputerowymi na telefon lepiej nieliczni np. tak, żeby to jest atak takie wykorzystanie korzysta wiemy BiT maszyny i samplery, które były w latach pewnie też jakieś 80 tych powstały czy też są bardzo stare i ich też były często pewnie na taśmy nagrywane na pewno na taśmy z tamtych latach, ale nabyło też programowanie prawda wykorzystywania jakieś tam pociąg początków sample rów, jaki musi tego typu od jedno czy bardziej takich dni dramat ma sens niż może sample rów no bo tą właśnie handlował jeszcze za bardzo rzadko wykorzystywał brzmienia, których w, których nie można było wieś w organiczny sposób poprzez nagranie uzyskać no też Carla wydają się z takim też trochę utworem, który gdzieś się bardziej kojarzy z kolei z takimi klimatami lat osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych dziś dziś tamten utwór tak mnie więcej pracuje, ale Drodzy Państwo, bo tak sobie rozmawiamy o współpracy oczywiście był bohaterką gry naszego dzisiejszego spotkania jest płyta na mnie już czas, który będziemy mogli posłuchać przed premierowo natomiast teraz posłuchamy akurat w singlu, który promuje to wydawnictwo to jest 1 zresztą kilku singli już tych paru parkingi nam na przełomie ostatniego ponad roku w sumie 1,5 roku nawet już już wyszło ujrzało światło dzienne to jest utwór Marsjanie z gościnnym udziałem Wojtka Mazolewskiego i Wojtka Mazolewskiego również wrócimy za chwilę między słowami tak to utwór Marsjanie Lipka z płyty na mnie już czas Lipek i Jurek Zagórski producent płyty nam już czas są gośćmi audycji między słowami przed chwilą wspomniałem również o tym, że jest to utwór z gościnnym udziałem Wojtka Mazolewskiego Wojtek Mazolewski tutaj gra na basie jak doszło też zaproszenia go do współpracy tak historia w tym zakresie Wojtka jest może troszkę tak anegdotyczne, dlatego że ja tak jak to często to była w ogóle w sztuce czy jakimś tam w świecie muzycznym, że tak mnóstwo rzeczy się dzieje przypadkiem tak co nie znaczy, że one muszą być gorsze od, które dzieją się zupełnie celowo wręcz odwrotnie spadek o sztuce ma wielkie znaczenie UE i stracę, bo taka, że sprzedawałem taką gitarę z lat siedemdziesiątych, a Gibsona i zadzwonił do mnie gość rząd chciałby kupić tę gitarę, a przekazał, że Wojtek Mazolewski, ale jak nie znała wcześniej Wojtka widział to jest oczywiście, ale nie poznałem nigdy wcześniej osobiście a kiedy w takim klubie, ale powiedzmy tak nie znaliśmy się bardzo, a lekarz handel zastąpi Taro i musieliśmy czeka na kanapie i zaciągać na gitarze, a następnie zaczął puszczać swoje piosenki mówiąc o tym, że robi teraz piosenkę w podziale na 11 tego 7 i dalej tam tłumaczył wszystko się tym także 3 godziny u niego na tej kanapie, a rozmawiają właśnie o muzyce też instrumentach pokazywał swoje różne stare też instrumenty na coś no i w końcu Wojtek zdecydował się kupić tę małą gitarę należy z targową na końcu pod kosz na kwotę, a ja do niego by na dobre jak będzie tyle, ale nagrać bas na płycie Jan mówi no dobra to nagra czy też taki deal trochę taki trochę pilna, więc i, więc tak poz rzucone, a następnie pokazałam Wojtkowi ten kawałek i jemu się numer, który właśnie rozmawiamy, czyli piosenka Marsjanie ten musi bardzo podoba na jej później doszło już po prostu do nagrania tego pasa to byśmy trwali u Jurka studia w sumie przez bardzo fajny nagrywał, bo wiadomo, że polityk jest frontmanem natomiast te były nawet ciekaw czy ten jego baz będzie taki gdzieś tam będzie starał się tak zagrać, bo na pierwszym planie czy nie, ale bardzo dobrze się wpasował pisankę potrzeba do tego, a taki sposób te nie powinna się podchodzić ci zagrał także pytała była jak najlepsze dla piosenki tak a, a później do niego zadzwoniłem powiedział mi, bo tak fajnie, ale za mało bas jest dalsze późne każdy żart, więc cechach no tak, że do tej współpracy, a co ciekawe później tak powiem też ścieżki zaczęły się tam przecinać w innych momentach naszej, bo jakiś tam na koncertach itd. ręce jestem trochę przypadek, ale myślę, że ten przypadek był bardzo o szczęśliwy, a dlatego tworzy jeszcze powiedz tak procentowo jak mocno szedłeś sceny, którą proponowała zdaniem nie rozmawiamy o kwotach tak czy nie, a także rozwijania i odpowiedzieć jest gitara to był hit są z roku pięćdziesiątego i my także zainteresowani takim pokazywał witam dzień Ilona kosztują, gdzie indziej, ponieważ lekarz będzie z 7 sceny myślę, że takie dobre na 15% okej ma no ale państwo, bo raz na balangę basy w swoim utworze powiedzmy w barterze barterze dokładnie te z was barterowa tzw. barterowe tak jeszcze dodam, że to to, że Wojtek, że udział w tym też fani wpłynęło na tę piosenkę, bo w, jaki sposób pan by partie taki riff na refren wymyślił i no to to było bardzo ciekawym eksperymentem, bo nie zawsze tak jest, że są to co lipę mówił jest kwestia przypadku czasem nie wiemy do końca co się wydarzy na takim nagraniu tutaj np. właśnie proszę o taką stronę, że gdzieś to jakąś jakoś ten refren ustawiło okej, ale toteż, bo także Wojtek np. sam wymyślił tę linię czy np. jako producent przechodzi coś zagrać to taki taki taki tam problem np. nie nie on to są wymyślił jak pan, że ja też mam taki zwyczaj, że jak ja nie należę do producentów, którzy wie, że ktoś do mnie przychodzi do studia to mówię masz ten dźwięk ten to i tak grać jakoś uwielbiam kreatywność ludzi muzyków i jak najbardziej zawsze korzystam z tego, żeby im dawać przestrzeń do tego, żeby oni mogli się, jakby wykazywać wtedy mam wrażenie, że ludzie się bardziej angażują w bardziej w to wchodzą 2 nie są tylko rękoma moimi czytam uszami palcami też cokolwiek no nie, a i tak tutaj mogę śledztwo tak dla mnie bardzo twórcze, jakby sytuacja i uważam, że to jest dla wszystkich jeźdźcy i nawiązując do tego co teraz mówi, ale też tego, o czym rozmawiać przez drzewo czy na tym, jakie podchodzi do produkcji, a ta może powiedzieć, że mówi się, że diabeł tkwi szczegółach tylko zauważyłem po pracy z różnymi muzykami producentami tak dalej, że istotne właśnie, o których szczegółach myślimy, bo właśnie takie cytowanie dźwięków czy czepianie się właśnie w poszczególnych dźwięków czy takich detali tego typu często na, jakby da taką szerszą skalę gorący wakat całą płytę dziś może coś po prostu, jakby to może zabić jakoś tam naturalność tego, która jednak jest potrzebna da, ale z drugiej wielkie jest fajne to bardzo podoba, że z 1 strony właśnie Irak skupia na tym, żeby te technicy przynajmniej tak moim przypadku było, żeby ogólny wyraz tego fakt także była ta emocja, żeby była to przestrzeń, a żeby brzmiało tak dalej co oczywiście też pewnie trzeba tutaj też przykładać pewnych detali, żeby tak było, ale z drugiej strony nie było takiego celowania takiego, żeby to ażeby, żeby dość takiej perfekcji, która w sumie nie wiadomo czy w ogóle jest jakby potrzebna, a może nawet zła i dlatego wielkie czasy żeśmy właśnie coś nagrywali Jurek mówił, ale było fajnie tak zostawić tak jak jest o, jakby gdzieś tam to jest zapis tego momentu też, w którym jesteśmy jak fajnie to opłacało, jakby to poprawiać, żeby było lepiej nie, a też taki ostatnie zdanie i też właśnie to też moim zdaniem właśnie fajna rola producenta dobrego, że potrafi tego macie za bardzo tego artysty tak w jakimś sensie podjąć decyzję powiedzieć co jest fajne te dobre zostawmy tak tak jakoś w tym sposób kierować nie to jest akurat chyba Piotrek z powiedzenia dziennego CASA, który którymi gdzieś tam w głowie zostało, żeby coś zmieniać jest dobrze wiesz to tor staram się o tym myśleć czasami jednak dana rzecz o tym też by Litex wspominał w 2 czerwca rozmawialiśmy gdy, gdy rozbiliśmy otworzy Alicja właśnie z gościnnym udziałem Natalii Przybysz to zresztą utwór, który otwiera tę płytę i mogą państwo też od czasu do czasu usłyszeć na antenie Radia TOK FM i ale wieszczono też mieli jednak też ciekawi też ten dym ten ten model współpracy, który mógłby też chyba polegać na tym, że czasami np. Jurek nikt nie jest także Siekierek mówi, że czasami surowej spróbuj zaśpiewać to taki tak mówi np. albo spróbuje zagrać taki tak albo spróbujmy wykorzystać takiej ani inny efekt albo tutaj troszeczkę bardziej coś nie przykręci by dla tak oczywiście było to ty też o to chodzi, bo Jurek jako producent też ma taką rolę, że musi właśnie wspinać rzeczy Trzeciaka jak z różnych też różnych płaszczyzn nie, czyli np. chodzi o uzyskanie jakiegoś, a chyba wyraz właśnie nie wiem za śpiewaniu piosenki, a jednocześnie rektor nagrywa, więc ma też musi zajmować się tym jak to się nagrywa w jaki sposób nagrywa i tak ta nie np. także było coś takiego HR, że śpiewałem tam fragment krew chyba naj naj tak chciałem mocno zaśpiewać, aby mocniej najlepiej wiesz tak gorzej brzmi twój głos jak śpiewasz jak trwała i jakoś tak nie jest naj fajnie i później jak choćby coś takiego że, aby cała, bo to studia się nagrywa to zaś chodzi o to, żeby niż śpiewać bardzo mocno, ale trzeba tak śpiewać, żeby było wrażenie dla, chociaż jest mocno, a tak to jest coś takiego zdecydowanie, że to jest jakiś inny sposób to to wytworzyć, że często, jakby po podczas nagrywania wydzieranie się czy granie mocno na gitarze czy na bębnach wytwarza zupełnie przeciwny efekt po prostu instrumenty zaczynają brzmieć cienko jeśli to jest taki to czasami po prostu sobie trzeba to jakiś inny sposób je zrobić można zrobić paczkę refren głośniej i tak i taki najprostszy sposób mówi taki efekt wieś jakiegoś tam podniesienia uzyskać albo właśnie dograć jakieś inne głosy wieś w refrenie czy coś jest dublować gitary, ale nie do końca zawsze jakby sama sama taka takie myślenie, które czas na koncertach się sprawdza, że jak jest teraz tak huk netto to będzie lepiej no Drodzy Państwo jesteśmy w internecie przypominam są z nami Lipek Jurek Zagórski rozmowy opłacili czka na mnie już czas również jest Jurek Zagórski jest producentem tej płyty i już roli producenta rozmawialiśmy wcześniej i jest ciekawie też po pierwsze, jeśli chcemy wrócić też do Wojtka Mazolewskiego np. jak on jest zaproszony na taką sesję nagraniową to jak długo takie gościnne udziały ile czasu one zajmują to jest czasami to jest nie wiem przeto trwa godzinę rząd wpada na godzinę nagrywa wychodzi to mniej więcej tak trwało może trochę może, więc może 2 godziny ale, ale nie na pewno nie niewiele dłużej natomiast po to, też zależy od tego od różnych to są zmiany tak zarząd tego na ile jest przygotowane wcześniej jak jest utwór jak tu jest utwór tak ile razy powtórzymy to nagranie to, że te czary też pod uwagę, że studia zawsze trzeba brać poprawkę na to, że coś tam nie wiem jak wiadomo obchodów coś brzmi inaczej niż zamierzone czytam co się dzieje efekt technicznego, więc jest to może być różnie katarakty też jest właśnie, jakby moje takiej perspektywy realizacyjna producenckiej jak wiesz on podpina baz do nagrania słuchaczy tego jak i szukam, jakby brzmienia, które będzie mi najbardziej pasować wieś, żeby nie musiał tego sobie później zostawiać, że nie wiem będę musiał trzeba przepuszczać odnowa tylko raczej bez poświęcamy tam pół godziny na to, żeby to brzmienie, jakby było takim finalnym sądem na płycie i to jest jakby część tego takiej takiej pracy, ale tak można, jakby tak bardziej generalizując, że się też często inne ogłasza wypoczęta wszystkie nagrania z gości trwały stosunkowo krótko panie zaś tam mieściło w granicach 3 godzin Max dzięki no ale gdyby np. to ty już chyba wspomniałeś o tym w o tym w czerwcu chyba jako jak rozmawialiśmy, że oprócz Józefa w kapciach taki i zaśpiewała chórki tak, ale ona Natalia wyszła w kapciach tak ze spraw córki natomiast się fajne to, że Natalia tutaj wcześniej czy jednak do tego przygotować, bo te chórki, jakby tę linię melodyczną tych głosów tak, ale to ja wymyśliła sama też nie ma także my się jakąś koncepcję czy, że ktoś powie sam śpiewać jak ona sobie wymyśliła chórki nagrała bitemu na komputer sobie po prostu tak i wysłała demo, więc ona już, jakby od tej strony takiej co ma zrobić była przygotowana pani 100% też, bo te mogą być także sam sobie zeszła się kombinowania tak zaśpiewać tak ona wiedziała co ma zaśpiewać okej czy to nie był też także na zeszła i serce robicie nagrywa piosenkę mogę zaśpiewać nie to nie takie było w sumie lanie tak nie było łatwe do pana na dalsze wykonanie NATO wiadomo, że w teraz śpiewałem tam zajęła tamie pół godziny napaściami bardzo no tak tak no no z praktycznie z Natalią jest coś takiego, że ona nawet na swoje buty jak nagrywamy wokale to wiele utworów na płytach też pierwsza wersja, którą nagrała już nawet czasami nagrywamy kolejnej także miła House też tak pan, ale też właśnie te właśnie to co mówi, że ona jest jakby przygotowana wie co chce przekazać nawet jak coś zmienia w drugiej zwrotce wokalu jakieś emocje inne ona wyraża to ona też robi świadomie i to no to, bo to bardzo chce, żeby taki sposób wpływa, że po prostu to praca idzie szybciej będą 2 Zrzeszenia inaczej planom można zatem, toteż chyba uchwycenie też jakiegoś momentu czegoś takiego czasami nawet nawet jak bardzo to mogłoby być wypracowane i przygotowywane to jednak też pewnej spontaniczności chyba też jesteś też też na pewno jest coś takiego można też gdzieś tam no bo to wieś jest coś takiego, że każdy tego dnia jest w takim nastroju nie wiem co przeżyła się rano albo nie przeżyłeś my to wszystko ma wpływ na to jak zaśpiewasz jak zagrasz wiesz, jakie ma w sobie uczucia to jest daje się bardzo naturalne, jakby tej pracy, aby jakiś utwór, który wam sprawia najwięcej problemów np. przy którym Dubaj liście dba liście i gdzieś tam szukaliście na niego jakiegoś sposobu jest np. właśnie utwór Marsjanie to był utwór, który takim trochę rzutem na taśmę przed komputer na potrzeby 9 piosenek już apotem sadziła zamknięta już był wydawca, który zdecydował wydać płytę, ale tak, aby ten kawałek od Mariana i poproszę kilka, żebyśmy jeszcze ten numer bywali nagrać no, więc tutaj było trochę takiego wspólnego kombinowania, bo nie było to wszystko wcześnie już zaaranżowaną stalowe i nasza pamiętam, że nagrywaliśmy będę o później rektorzy zagrał gitarę, bo nagrywałem gitary, ale jakoś tak nie do końca to chodziło chyba dobrze i pamiętam, że nawet tego tak myślisz, jaka ma być pakiet gitary i pamiętam, że nawet w pewnym momencie Olek Orłowski bębniarz słabość ta gitara obciąża ona gra gitara i nagrywał tę gitarę, bo miał jakiś pomysł jakby, jakie ma być zbycie tej gitary, a więc tam było tam żeśmy się troszeczkę z tym też fajne, bo to akurat było taka wspólna praca twórcza taka troszeczkę nazwijmy to od zera tak na to opozycja tak tak to było faktycznie szukaliśmy po prostu czegoś takiego co by spowodowało, żeby ten refren oddzielić od zwrotek, żeby jakoś tam zmiana zaszła taka w odbiorze dla słuchacza coś wyraźniejszego tak tak żeby, żeby nie było zbyt od początku jest jednolite i później słuchać, więc już tam 1,5 minuty stwierdza, że tam nic nie zmienia i zaczyna to być odbierze np. monotonne, więc to, bo tego typu zabiegi, jakie takie wieś chcieliśmy znaleźć, które spowodują, że po prostu nagle się trochę inny świat przenosi, żeby później znowu móc wrócić do tego pierwszego który, który był od początku, bo tak, ale się też jest także napotkają nie mogę nie wspomnieć o kolegach, którzy grają na co dzień tak gram na co dzień tria teraz będziemy grać w większym składzie ale, czyli Michał Marecki, który nagrywał napisze tam Jurkowi przesyła sporo różnych pomysłów na jej Janek Hetman, który nagrywał mandolinę i też bywało także jak ty Mandeli miał tam nie być, ale później Jurek jednak zdecydował, żeby była się okazało, że fajnie, więc to wszystko jest też tak troszeczkę, a próbujemy patrzymy co się sprawdza, więc chyba też tutaj na biurka pytanie czy w sensie czy mamy jeszcze nazwać, że to też jest także to było, jakby już Tito zamknięta jakaś koncepcja prawda zawsze będą męczyć ta praca twórcza jakieś takie wzajemne inspirowanie się czy tak zdecydowanie będą bo, zwłaszcza to jest dobry przykład Sęk w tym ten utwór Marsjanie, bo można by, porównując do skargi, którą właściwie zrobiliśmy kilka dni wieś typuję 3 bardzo szybko z kolei po poszło, więc czasami są takie sytuacje, że to idzie tak gładko i nie ma żadnych wątpliwości przynajmniej nie miałem Piotrek nie wiem akty i ale a z kolei Marsjan było tak na odwrót trochę nam, że tak szukaliśmy właśnie czegoś co nas zainspiruje na tej zasadzie bardzo ważne już tak jak wspomniałem Jurek tutaj na tyle duży wkład taki aranżacyjnych i w wielu piosenkach też dodawał rzeczy, które wobec tych maszyn na razie ich nie było jakiś przeszkadzali nie przeszkadza im różne rzeczy natomiast właśnie, a teraz sobie myślę no nie wiem o aranżacjach utworów i jakie cele omawiamy taka jeszcze to wiem, ale Archer szukanie też jakiś mówi mówi się wspierać przeszkadzaj kach i ich tak tak tak jak mówiłem mówiłem o tym, że Jurek Jurek, jakby ktoś miał duży duży wkład aranżacyjne i to i to miało i tam śmiała być happy przejść na kolejny myśli, ale właśnie taką na myśli uciekła więc, a na to, że swoją wizję wracam to was tutaj może się może się pojawić ile jednak wkrótce, a czy są czy były nasze jakieś utwory, które poszły do kosza to znaczy dziś zaczęliście coś dłubał liście zaczynaliście nad nim pracować już nawet wróciła myśl tak tak, a propos tego pytania mogę tak, bo proszę oczywiście właśnie często właśnie je ogólnie trasę wyraźnie odchodzi z pracy, kiedy w ogóle prace nad piosenkami, że czasami przy przynosi kawałek np. na próbę i sobie oraz gitarowych widać, że Super ma chcesz zrobić z zespołem jakoś tak nie idzie nie chcę się, a jest tyle wersji po prostu tak dalej bardzo często się wraca, więc szereg tak podzieli, jakby w sensie miał podobne doświadczenia z bardzo często wraca się do tej wersji pierwszej traciła powiedzmy wy naj naj prostsze np. ale to przejście tego takiego koła nie, że chodzi o tych wersji pierwotnej po prostu zrobić 5 innych wersji wrócić na początku też ma w sobie jakąś tam wartości tak taką wiesz w sensie z punktu widzenia czegoś tak, aczkolwiek też można powiedzieć rozwija natomiast my tutaj już do Jurka przyszliśmy chyba na tyle jednak gotowymi jakimiś propozycjami tych piosenek oczy tak jak mówię tutaj bardzo dużo też kompozycyjnie nawet ta zmienia niektóre rzeczy dodał natomiast tak nagle być chyba jednak w tym przygotowanie się chyba nie było aktem zrobi jakąś piosenkę, która poszłaby do kosza tak, ale pewnie PiS-u, ale ja myślę, że dostałem chyba taki folder z piosenkami od siebie, których nie wszystko jakby zrobiliśmy także tam też pomysł jak więcej i jakby odpowiadając na pytania kami to nie zawsze tak jest czasami ja np. też tak od razu piątki na pierwsze spotkanie też o tym gadam, że jeżeli Piotrek się tam coś nie będzie podobać nie będę tego czytać od razu o tym mówię jeśli on bardzo tymi powieść bardzo mi na tym zależy spróbujmy coś wiesz ale, żeby nie wchodzić rzeczy, które w, których np. nie czujemy oboje tak samo w stronę piątka to działa, jeżeli nie czuje tego co robię to staram sobie to od razu wyjaśnić, żeby dalej nie mieć coś co jest wykonamy pracę, a panie będziemy zadowoleni doprowadzić tak jest np. konfliktu efektywne a, czyli was wasz test ciekawi mnie jeszcze jedno czy np. zdarzało się, że np. Piotrek przychodził do Jurka z jakimś pomysłem Jurek np. mówi niestety przyprawowe k zostawmy to tak być też taka myśl o ochronie może na dobre może nie ma może łagodniej także niewieście może nie to chyba raczej nie to odpuściłem, ale ja np. pojąć, że właśnie tak będę wracał do tej funkcji produkt cena itd. że też czasami staram się patrzeć w kontekście albumu, że myślę sobie kurde, mamy 5 numerów w tym samym tempie to zróbmy zgodnie z szóstej już około szóstej spróbujmy, który będzie szybki albo bardzo wolne wieś od na tej zasadzie też, żeby też chociażby taki sposób na to spojrzeć, żeby rząd jakoś zróżnicować to nasza, bo z tego co będą to rady poleciała piosenka lepiej mieć nic, że państwo czy Marsjanie na Letalnicy później Owsiaka już później pożycza maszyny to też jest np. ciekawy przykład np. to jest ciekawy przykład po też wysoka, która spec ma o tyle inna od reszty piosenek na płycie, że ma inne metrów nie taki się znak na 54, a tutaj też gdzieś tam Jurka tutaj w skład dużej wagi chłopaków, którzy grali na potrzebą, gdy będę wymyślić tak, które mają w tym podziale fajnie zagrać i to co też ciekawe Wojtek chyba raczej nie brał udział też Wojtek Traczyk na basie tak na jej co ciekawe np. ja nagrałem taką, bo to też może przecież inny temat, ale nawiążę, że tam jest taki riff jak na gitarze nazwijmy to taki taka, jaka zapewne trochę Patria, a którą zagrają w domu taki trochę dziwnej tarce i lekarz, a to wykorzystał nie chcę się dokładnie to nagranie moje z domu, więc też kółka na torze nie każde takie zasady, że Polska musi być Unią studia w takim studia, bo inaczej to jest amatorka tylko w tylko wie, jakby co można wykorzystać, nawet jeżeli to jest np. takie śledztwa nagle jakby tak tak to występ na dochodziło taki los majowe brzmienie jest trochę jak jakiegoś radyjka starego popsuć tego czytam na czas sami w takich warunkach studyjnych to wbrew pozorom nie jest tak łatwo uzyskać wieś, bo masz całkiem przyzwoite mikrofony dobry instrument itd. też wszystko nagrywa po prostu zawładnie na 1 pierś, więc akurat piątek zdaje się nagrywał na komputer domu czy nie nie pamiętam Targ, bo jest tu nie ma znaczenia ważne, że tak wyszło po prostu i tak sobie pomyślałem, że to te fajne, że to wypełnia dziś takie pasmo taki środek jest częstotliwości takiej środka jakiś tam średnicy niezbyt właśnie Chalidowa nie za jasne nie za dużo basu tylko Oshima tym pasmem śmieci to taka koncepcja generalnie, jakby była wspomnieliśmy innych już tam parę dziesiąt minut temu już teraz o utworze dla mnie już czas, ale np. było też przecież babie lato i o którym ja z Lipskiem rozmawiałem na początku 2020 roku, czyli to było już ponad 1,5 roku temu i ten utwór jest prze aranżowane na tej płycie czy prze aranżowane on nie jest bardzo natomiast jest zupełnie właśnie inaczej przez Jurka, a wyprodukowane z nich zwany produkowane, bo ta wersja, którą wtedy puszczaliśmy i którą dostałeś to była wersja, którą nagraliśmy studia, a sami się bez Jurka, a na jej po prostu sami żeśmy głosowali natomiast później no się biurka, żeby ten numer by nie wchodzi na płytę, żeby też Jurek produkował na wyjaśnienie tracić tej spójności, której zresztą wspomina gość na początku rozmowy, więc ta piosenka brzmi teraz jednak z naszej tam akurat jakimś sensie można powiedzieć było o takie większe pole do popisu, bo tam po prostu dużo się dzieje, więc można było po tak była to pisali gitara środka tam pani za to, że nie można zmienić natomiast tam, aby były nagrane prawdziwe smyki kwartet smyczkowy podróżny właśnie klawiszy i właśnie takich, które ja też nagrywałem, który wykorzystał, a więc staną tam tam była też chórki Anity, więc tam dużo różnych śladów trwało wykorzystać się bardzo właśnie tym klimatem Sowę będzie ciągle ostro Bogiel prezes prawa, a więc kilka lat ostatnio wysłuchałem, bo tam tak fajny sposób zrobiono będę, które zupełnie na tej naszej wersji pierwszej brzmiał tak na okazje tak zupełnie zwyczajnie ATA tam są jakoś tak inaczej zrobione są jakieś takie, jakby kół takie głuche trochę ale, ale wpisane mają dużo więcej dynamiki cen tak czy ważna, więc biurek bardzo dużo zmienia jak długo w ogóle nagraliście tę płytę, kiedy się Piotrek spotkaliśmy chyba było kwiecień w grę roku dać miesięcy kilka miesięcy, bo jak wielka zasadnie, bo dobrze pamiętam niedługo po początku pandemii jest też tutaj, bo czasem takie pytanie czy naprawdę wywiadach o tym mówiono tak jest taka prawda, że troszeczkę biurek jest zajęta Osowo tutaj miał też ta pandemia to troszeczkę wskocz na moment zatrzymało też test był jeden z elementów jeden z motywacji ze zdecydowanie zwalczał powagę, bo tak mają pewnie w Niemczech zwolni wiedzą, że Jurek produkuje 3 płyty naraz tam 100 koncertów, a więc to początek od początku pandemii, lecz tam kwiecień na skończyliśmy chyba tak we wrześniu, lecz no coś coś takiego projektu takiego dlań pamiętam tak, że celem było tam 5 miesięcy na te z tym, że część numerów było co tam oddać publikowałem też mieć po nagrywane to chyba 23 numery te ścieżki, do których tak po prostu by próbowaliśmy znaleźć jakąś tam jakiś taki inne ujęcie tego wszystkiego naj zostały co co robiliśmy razem prawa też nagrywaliśmy w studiu niektóre rzeczy z zespołem ważny ma to taki tak, ale też ciekawi mnie też wątek w ogóle właśnie ten pandemiczny, bo mogę być w błędzie w razie czego Piotrek wyprowadził z tego błędu, żeby tam przynajmniej część też mieliście robiliście tę płytę online nową od naj nowo sensie nosa jakąś normę przez przez zdalnie rozdanie nagrywaliście płytę czy nie nie myśmy się spotykali u Jurka studia epokę i studia tam dobrym tonie nagrywaliśmy sekcję rytmiczną, ale tak byśmy coś online czy inaczej no było kilka przypadków takich, że Jan grające z budową przesłałem Jurkowi, a to oni to nawet to niezależnie od odpadami po prostu coś tam się podobało w lokalu, a studia może byłem spięty czy coś wiadomo nagrywane i tam niektórych tam chyba miejscach niektóre lokale są fragmentami przynajmniej tam ode mnie do, ale to pewnie wynika z pandemii, chociaż to było jakoś tam wirtualnie przekazywane tak tym, tym bardziej że my tak naprawdę świetnie się spotkaliśmy później mają te kawałki dla siebie zaczynam robić taką współpracę, gdzie już części przewidywaliśmy to już tam się zaczął prawda jakiś czerwiec pewnie czy coś co też nie było także mu tak innej gorszym momencie siedzieliśmy razem bardzo, aby wszyscy się bali po prostu spotykać no oczywiście by byli ciekawi mnie jeszcze teczkę wykładanie właśnie ile sprzętu może i zostało wykorzystanego do może też nagranie płyty, jakby jak to jest w kontekście tych wszystkich dodatków tak, bo są oczywiście instrumenty np. nie wiem ile mikrofonów to, bo z firmami i mikrofonami np. eksperymentowali iście albo na czas i mikrofonów brzmienie zostało, bo tam słychać, że czasami jest np. Lipek takim nie wiem jak to określić takim charakterystycznej vintage owym takim trochę, ale lata był sześćdziesiąty może takim lekko przesterowane tym brzmieniem delikatnym echem czy może efekt gitary Niemiec nie zna na tym kompletnie to znaczy na na wokalu na pewno tam są jakieś efekty takiej taki Island ile takich wież stylu trochę może właśnie takich starych nagrań to to zdecydowanie takie rzeczywistą pogłosy, ale to bardziej szyków takim momencie wiesz ja tego nie nagrywałem raczej cieszy tak, nagrywając wokal później, jakby sobie to dodaje tam podczas miksowania czy właśnie jakiś z tą chcemy tę wersję mieć taką, której słyszymy jak to będzie mniej więcej tak 99% brzmiało żeby, żeby właśnie się upewnić się jeszcze to jest na pewno ten kierunek i więc wtedy faktycznie takie rzeczy dodaje dodaje czasami analogowe efekty czasami wieś na komputerze zależy jak mi wiesz niezbyt już taki jest moment po prostu mam wrażenie na świecie, że bardzo Lubie analogowe wszystkie rzeczy, które mam kompresory praw, które są bardzo potrzebne do mikrofonu wiadomo mikrofony, żeby ten sygnał zarejestrować natomiast w procesie już, jakby miksowania czasami szukanie brzmienia to te rzeczy wieś cyfrowe plug-in jakieś brzmią inaczej, ale dają coś, czego np. na tamtych rzeczach nie mogą uzyskać i one jakby się nie do końca zastępują i to jest spowoduje, że po prostu czasem odpalam to i to mi pasuje innym razem odpalam plug-in, który wykona je swoją pracę i powoduje, że jesteśmy zadowoleni tak jak tak przepraszam na to jak pomyślę z perspektywy właśnie słuchacza Th, że to co może być ciekawe to, że teraz z kolei w takiej właśnie w dobie cyfrowej i tego, że stać każdy mając komputer ten program może też nagrywać to jednak trzeba wskazać 1 rzecz taką, że normalnie nagrywasz sobie w domu tak jak ja nagrywam średnia dla osoby te tak nagrywał sobie tam w tym programie logic tak i sama te ślady i za każdym razem z sennego wrócić na sobie prostą odpalam od jest tak jak było natomiast Jurek RBS miksy jednak posługuje się tymi zewnętrznymi różnymi analogowymi sprzętami, iż tak, że to jest jak dzieje się w czasie rzeczywistym, że nie jest później możliwe odwrócenie do tego samego nikt również chodzi jednak, że masz komputer zrobił nic, a teraz był jak chwali tylko, żeby tam poprawić po mnie po 2 miesiącach Jurek mówi tak zapisane na komputerze to szkodzenie pan to samo co miałem mogę tam coś zmienić tylko jednak już nie dać do końca wrócić do tego co było wcześniej zrobione, ponieważ były używane na zewnętrzne sprzęty ta chciałaby znowu tak odtwarzać, jakby gdzieś tam głowy żydowską nie jest zapisałem to co niemiara dobrze mówi, ale w aktach tak zdecydowanie no na wieś, bo to jest problem trochę takich zewnętrznych analogowych urządzeń, jakby plug-in wieś robi Sejm zamykasz projekt masz od chwalę od kiedy odpali jak Masiak jest system aktualny to to będzie działać, a no analogowe urządzenia jak tymi działkami po przekręca Asz, bo kogoś innego nagrywać, bo będzie używać i sobie np. zrobić zdjęcia tego tak to masz problem po prostu oczywiście część można na ucho wrócić wierzę jednak używam tych urządzeń MPC codziennie no to wie mniej więcej jak to było z grubsza ustawione, ale te strasznie irytujące jak słyszysz jakąś różnicę i tej właśnie te małe rzeczy nie może uzyskać i i to powoduje tak taką gdzieś tam wręcz frustrację, że myśli zboże to, bo perfekcyjne co ja tam uzyskałem, a teraz Legia Lechia dobrze teraz wiesz mam te graty analogowe, a czasami jest spędzać lato 2 dni i to jest potworne pod uczucie nadzór prezesa SN mówi o tym, że można robić zdjęcia to może trzeba te zdjęcia Horsta faktycznie robi na listę robić adnotacje, że to jest np. 31sierpnia tak tak nawet tak znalazłem sucha jest takie plagi są, które w projekcie możesz zrobić zdjęcie i ten plakat powoduje, że to zdjęcie do tego projektu ściągasz i ma tam jest zdjęcia w projekt importu konfigurację tak znaczy, że z ze plagi, jakby do pro programów, które są wieś na ogół tam jak i związane z audio to tamte zdjęcia sobie zapisu jest, że w projekcie, więc masz odpalam to widzę aha to moje wewnętrzne rzeczy były tak i tak jest ustawione aha co taki pomysł to się oczywiście bardzo przydaje i inne jakiś punkt powiedzmy po drodze się tam dziwne rzeczy tak także to ustawienie jest to jak to było właśnie skonfigurowane to mogę sobie zdjęcie, więc zapisać w projekcie tam sesji nagraniowej czy coś takiego a, czyli czy np. ty Jurek jako producent jest też korzysta się z 1 programu do wież do sesji i do wierzby o zrobienie tego wszystkiego czy używasz kilku ja prognozie fermentu Jeż w Stolnie ja głównie na na, chyba że pracuje, który ma taką funkcję mogę na nim miksować też mi pomaga produkować, ponieważ wszystkie kwestie, jakby midi pierwszy nagrywania tam 2 wirtualnych instrumentów są dobrze rozwiązane więc, więc akurat to dla mnie jest bardzo wygodne, więc głównie na na 1, ale też na ludzi trochę wiesz czy rodzic jest Super programem to tak dla słuchaczy, jeżeli są zainteresowani uważam, że bardzo intuicyjnym programem do robienia muzyki tak jak zresztą garaż bez faktury ty mówi się też ma jakiś kontakt po prostu czasami odpala program, łącząc gitarę i tam wszystko właściwie gotowe do nagrywania, więc to jest ich kraju kary będą spalam po prostu 9 odsłuch bo by ten system tak już może wejdę takie do kuchni takiej naszej, że ten akurat system do nagrywania danych wywiadów ma dość kiepsko rozwiązane odsłuch po prostu wielu je słyszeć siebie w uszach, więc akurat Gary będą spalam, żeby wyłączyć ten monitor te monitory, a z kolei do obróbki dźwięku akurat używam programu Rick Perry, który uważam, że do do głosu tak do Radia jest jest fajnym rozwiązaniem oczywiście też fundacji, który jest programem w darmowym też przez widzów wykorzystywane teraz jeszcze mam pytanie w ogóle o takie jeszcze bardziej ogólny na to spojrzenie czy np. jak zaczynaliście pracę nad tą płytą to mieliście na nią jakiś pomysł, żeby ona była w takim ani w innym klimacie GJ pierwszy ja test trudne pytanie, dlatego że ja nigdy nie miałem takich pomysłów, żeby z góry zakładać coś ma być stuprocentowo jakiś tam konwencji mogę nawet przytoczyć przykład kiedyś Michał Marecki Adam zespołu, który Michał Grodzki lat przez wieś tak mówi do mnie na dobra, ale są te kawałki mówi, ale jako, jaką chcesz zapyta była ekonoma być, ale wie ale w jakim sensie on mówi osoba Muniek to przychodzi do nas mówi tak robimy panowie nową płytę Feela Voo to ma być blisko tak jakby od razu wiadomo, o co chodzi tak ma być bankową i disco i takie kawałki macie robić, bo nigdy tego pisał teksty na blisko tak kiedyś Moniki to nie zadzwonił i pytam co mówił o tym, że pani aż on słyszał pierwszą płytę i miasta daleko kadrowa gdzieś tam to może ja bym zaśpiewała piosenkę na jego płycie nowej, a płyta ma być country bank na jej jest teraz tak z 1 strony oczywiście takie podejście jest na tyle dobrze można powiedzieć, że artysta ma nowe bardzo taką, a KK skla taką przy konkrety zostaną Polskę nazywaną wizja, jakby tego co ma 5 marca ma być jak ma być albo natomiast u mnie też trochę w ten sposób też, ponieważ ja dziś tam wychodzę od 1 i pisania piosenek jako takich także w czasie jak to się teraz mówi Singer są granice bez znaczenia czyli, a dla mnie gdzieś tam bazowe jednak to co kluczowe to jest ta piosenka kontekst niektóre jak pisze piosenki i teraz, a jeżeli ktoś np. właśnie producent takich Jurek powie słuchaj wysoka numer jest taki trochę te, gdzie ta praktyka sobie myśleć folkowy, ale ja bym zrobił, żeby coś przełamać to bym dodał do tego właśnie nie wiem dziś komicznie jak i ja wtedy jest, jeżeli tego słucham tym się podoba mówię ani ja chcę się nie mówię nawierzchni, ale płyta miała być folk, a nie folk disco prawa tak jakby jakiś tam jakiś tam granica jestem zawsze otwarty później na to że, zwłaszcza przykładem dobrym jest pyta jednak ten na mnie czas, że pierwsza piosenka, którą reklamie zawodzi właśnie zmianami czas jest dosyć jest taka bardzo vintage owa ciepła jest taki zły numer taki właśnie Indii folkowy nazwijmy to, ale jednak później stawały piosenki, które ze względu właśnie na swoją jako swój przekaz emocjonalny wyraz ten tekst i tak tak dalej jednak zrobiliśmy inaczej także na temat Kryształowe już tak to jest numer, który ma taką stawkę VAT, a także czarny depesz Mot tam właśnie czasie tak, czyli o ja oczywiście, więc ja się taki sposób, jeżeli chodzi o taką konwencję stricte, jakby nie zamyka tak robi piosenki, a ponieważ nie potrzebuje kogoś takiego jak często pierwsza taka sytuacja są potrzebuje już każe by jak czytam to jakieś ramy zamknąć no ja myślę, że jak kolejne takie wrażenie, że podałem się właśnie Piotr Kuta otwartość na taki eksperymentowanie i bo pewnie, gdybyśmy chcieli zrobić tak, żeby to wszystko było takie bliższe tym kawałku com państwo z początku, które były nagrywane wcześniej byśmy musieli zmienić trochę koncepcję pracy po prostu zagrać z muzykami wiesz ograniczyć instrumenty do jakiś tam takich, które tam też były użyte też niewykluczone, że niektóre numery po prostu się w ten sposób nie sprawdziły, więc to, więc to są takie rzeczy, które pewnie, gdybyśmy tak założyli tobyśmy musieli to prawda sprawdzić nim jej pójść tamtą stronę ja tak jeśli też zastanawiałem czy np. Piotrek miałeś np. taką myśl że, a tym by tym razem chciałbym zrobić te z waszą albo chciałbym zrobić płytę bogatszą właśnie instrumenty albo, że to chodzi o to, żeby się właśnie te robiły disco bank np. tylko, że stwierdziłem, że teraz chcesz, żeby ona była właśnie by bardziej dynamiczne albo, żeby były, żeby była taka bardziej zróżnicowana na eklektyczny ta niestety bardziej w tym kierunku też pytałem albo właśnie nie wiem może z kolei z drugiej strony te właśnie pytanie do Jurka czy np. zapoznając się wcześniej z tym co co wasz już tam EPL Lipek miał np. mogą pomyśleć słuchaj jest cofanie było byśmy poszli w takie klimaty warsztaty płycie no bo jeszcze to może jeszcze inaczej do tego podejdę np. też czy ewentualnie zakłada, że taka wizja ewentualnie jeśli była mogła się też zmieniać, że np. nie wiem podczas nagrywania słuchaliście sobie czegoś gdzieś tam do coś, czego słuchaliście dziś na was troszeczkę mogło popychać tak jakoś tam stronę tak tak zdecydowanie tak robimy je sobie wpuszczamy jak najwięcej kawałków sobie, tak więc szukamy czegoś co nas inspiruje gdzieś tam się zgodzimy fajne nie wiem fajne są zbędne np. fajne, że wszyscy jak dzisiaj właśnie w 2 sample użyte albo jakaś nie wiem Wit jest taki charakterystyczny i to są tak jakby rzeczy, które nas gdzieś tam też łączą i staram się nawet później nie lub bardziej wiesz uzyskać i czego szukaliście nawet kilka dni z 2 przykładać, bo 3 np. w niektórych tak jak nie wiem Carla jest gdzie gdzie są te bębny takie elektroniczne no to są były numery, na których słuchaliśmy, jeżeli jest to, że tam było połączenie jakich gitar akustycznych czasami może jakiś taki w stronę folkowych, ale jednak takim prostym bitem, który jest wieś syntetyczny i to było takie proste dla mnie np. wyznacznik zawieś spróbujmy czegoś takiego wiesz, że ja np. zachęcam, żebyście Mirkowi 9 plantacji taki zespół klasy, bo oczywiście i myślę Markowi ten kawałek chyba się chyba nazywa wbił wymiecie tak tak o pierwszych stron, dzięki któremu chyba wybił się mocą ze złotem dla tak i ten kawałek ma w sobie taką używam takiego terminu w stosunku do trybu synek taką ostateczność SA takie pisanki, które mają coś takiego, że jest taka ostateczna emocja taka, że już, czego sprzedaże, gdy biegniesz skoczyć Klif łapie taka i ale też chodziło o brzmienie jakaż to chyba po nocy kryształowych, że ten taki troszeczkę element tych lat dziewięćdziesiątych takiego gitarowego grania właśnie trochę takiego takie też taki by w ostateczności, która była w tej piosence co oczywiście nie znaczy, że później to co zrobiliśmy, jakkolwiek może w tym kojarzyć nie, bo też tak, że to wychodzi z tego też swoją inspiracja, a później przechodzi różne etapy tak naprawdę na końcu wychodzi coś w sumie jest odległy od inspiracji im ami, a jednak jak być tam z niej się wzięło nie no tak też np. coś co jest fajne co dla mnie ważne np. po podoba mi się we współpracy z tą może, że jakby to jest taki na poziomie mec emocjonalnym, czego szukasz, że to nie chodzi też do końca o to, że to musi być wie, że tak brzmieć bass beat taki sam wokal najlepiej też podobne melodia i idziemy w stronę kopiowania czegoś co właściwie było zrobione tylko jakby próbujemy znaleźć nie wiem taki napięcie, które tam jest, a nie emocjach można tak nie do końca nie do końca chcemy zwierz po kopiować brzmienie co, więc tak robić polskiej odpowiedzi na takich jak ja sobie uwagi nie są tak jakby w profesjonalistą w tej kwestii nagrań w sensie takim od strony przeszedłby realizacyjnej to są jakieś takie niuanse w nad którymi właśnie koledzy, którzy są instrumentami stan powiedzmy tak i jakoś tak strasznie pochylali i nagle okazywało, że oni na przez jakieś piosenki, które dla mnie z pracy w ogóle cel zarażona jest beznadziejna nie nadaje, bo po stopach nie jest jakaś tam okrągła ciepła jakaś tam nie ma w niej tam czegoś, a ja jednak zawsze patrzę na to tak mimo wszystko szerzej tak nie jestem jakimś fetysz czystą brzmienia retro, że musi być słychać tam nie wiem dre wielkość puchnięcie pałką tam Radler plaż tam coś z tym oczy, o czym oczywiście, jakby takie właśnie detale mają duże znaczenie w ogólnym rozrachunku wreszcie jest właśnie realizatorem producentem nagrań, ale jednak dla mnie gdzieś tam najważniejsza jest emocja i niekoniecznie możemy się podobać piosenka, która jest disco, a przecież ja w USA, a dziś tam wychodzę z lat pięćdziesiątych była szykowaną pięćdziesiątych, bo ojciec z ciągłym puszczał Alicja dziennikarz jej tak dalej, więc stało to była taka ta moja inspiracja życiowa nazwijmy to swoją drogą myślę, że jak określił jakiejś konwencji wtrącę jeszcze teraz te blisko czy park czy coś tam to zawsze gdzieś tam to przeze mnie będzie przebijać nie taki ja od krowy ratraki tak realnie biorąc chodzi to, że zawsze patrzeć w piosenkach nie na to czy ja lubię tę konwencję, bo ja jestem gościem, który lubi folk i szybko, bo naturalnie tylko zawsze dziś patrzę po prostu ma wyraz emocjonalny, a na wysepkach tak miała opozycję, ale też jednocześnie nie jest także jak np. nie mówiłeś mi to było nagramy tę gitarę to jakby to nie jest tak, że nie ma się by nie jest to coś nagrać po prostu puszczamy nagranie mówi chciałbym, żeby te gitary mniej więcej tak brzmiały, więc oczywiście teraz wieś nie jest także niejawną tak, bo są rzeczy, które się brzmieniom gdzieś tam podoba też może tutaj tak nie chodzi, że jakiś taki troszkę w tej kwestii rozwinięty, że tam w ogóle nie jest echem tak brzmi natomiast natomiast, grając biorące czasami pewne niuanse, które wywracają uwagę też pozycję czy właśnie realizatorzy producenci jak tak aż tak bardzo zwracam uwagi na to pytanie odnośnie do Boga przychodzi wtedy taki fetysz np. kiedyś miast dyskusję ze świętej pamięci o legendarnym Wojciech Przybylski o tym czy czy ma sens po obecnych czasach nagrywanie na taśmę czy nie to ostatni natomiast tam są takie kawałki 9 zaczyna się numer i słyszy kurde, jak brzmią nie wiem dzieciaki coś niż chociażby ten jak trzeba tak zaczynały więc, więc bardzo, zwłaszcza takich elementów natomiast dla mnie zasadzić tam kluczowa jest właśnie całość co mam wrażenie co z Jurkiem też, jakby tutaj na tej płaszczyźnie żeśmy wspólny język znaleźli tak tutaj się faktycznie dobrze pod tym kątem dogadywaliśmy i i wydaje się, że to, o czym powiedział właśnie o tym, że można popaść w takie dłubanie w szczegółach to w drobiazgach jakież to jest też trochę też przypadło właśnie możliwości pracy na komputerze, na którym możesz w nieskończoność zmieniać poprawiać i i w zasadzie może rok 2 lata pracować takie nawet mamy już są ludzi tak prawie wieś, którzy się z kości trupy zamieniają cały czasu poprawia miks wieś kolejnych sesjach w chwili, kiedy się zapewne wiesz kiedyś tematy te prawa przy konsulatach staż MO było 21 wieczór trzeba było skończyć też budżety takie były prawda, że miał na studia na miksowanie i i to gdzie spowodowało, że te nagrania być może z dzisiejszej perspektywy też mogę powiedzieć, że nie perfekcyjne, że coś tam za głośno nie wiemy dzisiaj albo tamburyn ubita SUV albo Stevie Wondera, ale toteż w jaki sposób tworzy o tym jakie taka niedoskonałość powoduje, że wiele dla nas z jak tego słuchać to musi sobie kurde, to jest Super, że pan np. ten tabor jest głośno np. albo drogie, ale czy też, ale czy też przepraszam nie jest też kwestia Dash jakiegoś trendu ja zakładam rzeczywiście 5360 lat temu możliwości techniczne były tym mocno ograniczone, ale czy jednak też właśnie nie ma pewnych Moody przepraszam mody czy 4 też nie kwestia mody, że no teraz robi tak i tak np. na pewno tak jest na leczenie w Tatrach jest kwestia mody, ale też jest kwestia tego pewnych oczekiwań, czyli z 1 strony oczywiście sprecyzowanie 1 wieku nie ma sensu, bo nikt nie zwrócił uwagi i tutaj też właśnie warto mieć dystans do siebie do tego co się robi i nie mieć przeświadczenia, że każdy będzie analizował naszą płytę sekunda po sekundzie taki sam bardzo, że rzeczy odpuścić, ale są okej tak i tak, ale z drugiej strony jest też coś takiego, że przez to, że nagrania są coraz bardziej perfekcyjne też pod emerytowany pan skrojone cokolwiek, że ludzie są tego przyzwyczajeni coraz bardziej czyste i ich też do tego oczekują nie wasza nie wiem tak jak, które będzie tam pory nie ubite system się przypomniał tabory w piosence chartów z tą listą osób oraz wysoka tam raczej dziesiątek, a tamten tamburyn te właśnie ze jedno, ale druga, że niewiele tam gra, ale jest tak nierówno zagranej się, że tak się mija w ogóle prawie tam z czystymi akcentami tam czasami także to jak ktoś nawalony może był i też pewnie się dla mnie tak jakby tak przeszkadzania w sensie to jest takie, że ten numer trochę tak się wtedy koło się bardzo dziwnie, ale tego jest to jakaś taka prawda wychodzi na to jest np. takie spotkanie z czymś takim, że nikt no czasami niektórzy uważają, że ludzie się tak przez przyzwyczajają do brzmienia takiego podstron 1 lokalu mówi takim popie popie bardzo wiesz, że później wszystko co słuchają ludzi, którzy śpiewają czysto tylko nie mają jeszcze utopiona nałożonego to dla nich też wydaje się też nieczyste, że to taki między ofertą wytwarza auto dzielnie zresztą ciekawe to mogę państwu polecić na akurat na jednej z Platformy Netflix jest taki cykl, który zwady z po i tam m.in. właśnie jeden z odcinków poświęconych historii autor Fiona jak on był i jest też, gdyby między nimi tam się wypowiada twórca oby ten ktoś, kto wymyślił krytyk autor Fiona natomiast no tak, że nasze takie słowa w tej kwestii, a ja pytam, kiedy czytam taki artykuł właśnie o producentach, którzy takich światowych gwiazd popowych, ale nie tylko tam też para gości od Stinga tak by za przykład i było zdjęcie takiej takiej kartki tego producenta już samo pytam kogo tam chyba Krystyna Hillary i miał tam od niej tam kilkadziesiąt w tej wokalu i każdego Take miał zaznaczone, który bierze słowa jak Orany no, więc to jest powszechne dzisiaj jasnym się często spotykam, że właśnie nagrywanie wokali często wygląda także ktoś chce nagrać wokale i nagra 20 powtórzeń, zwłaszcza wersji mówi to sobie wybierze któryś z Chin ja czasami mam także po prostu nie są w stanie dojechać do końca bony wydają i rawski identyczne tak owi właśnie może to wieś to taka łatwość po prostu powielania Jurek, a swego też punktu właśnie słyszenia właśnie ty masz jakieś takie też obserwacje pewne wnioski właśnie po tym, jak już różne płyty i dostrzega się dziś pewne trendy, że teraz np. produkuje się albo nagrywa się tak ani inaczej, że jest jakiś pewien jakiś tam trend no myśl mi się wydaje że, że jak ja bardzo lubię słuchać takiego bez takiej muzyki folku, który ciężko jest powiedzieć te fakty dobra nazwa w ogóle trochę z tymi nazwami też nic czasem mam problem z takim określeniem wiesz ostatni, ale np. tego co, gdzie stamtąd w stanach Nashville powstaje tam bardzo dużo rzeczy nagrywa po prostu na żywo i i jakby tą tradycję też właśnie nagrywania na taśmy, a mimo wszystko to brzmi bardzo konkurencyjnie tak mówi czysto technicznie do muzyki jest taki nie wiem hip-hopu, który jest bardzo wiesz dużo do ma jest dynamiczny jest głośny jest jasny i szeroko drzwi i lokale są wiesz co parę zrobione i ja to tamtemu też widzę to też bardzo też rozwija wieży równolegle może też muzyka akustyczna prawda, więc więcej, więc to chyba to się gdzieś nawzajem po prostu wieś przenika tonie, że to co powstaje muzyce elektronicznej gdzieś tam inspiruje ludzi, którzy robią muzyka jest bardziej akustyczną i ich jakiś taki jest widz drugą stronę pewnie tak samo jest, więc tak nie do końca może to odpowiedziałem na to pytanie ale, ale wydaje się, że siłą rzeczy po prostu jeść sery nagrania też takie, które powstają no są jest taka Billie Eilish po prostu wydają się, że obecnie dla wielu artystów młodych tak dalej jest wzorem wieś do dążenia takie brzmienia do sposobu śpiewania np. jeżeli chodzi tego można rzeczy, chociaż to jest dla mnie też dość właśnie też ciekawi mnie czy z punktu widzenia producentów to jest kontrowersyjne brzmienie, bo to jest też takie strasznie napakowany lepsze są też gmina na podstawie dializ to znaczy Jan ja są jakoś mi się to podoba bardzo wszystko boty tak aranżacyjne wspaniale zrobione tam dla mnie każdy dźwięk jest, żeby swoje miejsce i PiS tylko dowody moim odbierze po prostu bardzo trafionym dźwiękiem i i to jak ten wokal, który ona nie należą do lokali sektora się wydziera tylko tak dosyć, jakby czasami szeptała wręcz na takim poziomie jakimś śpiewała i to tez słyszalne też takie bliskie i no dla mnie to jest w tym fantastyczna, jakby rzeczki to jest próbuje sobie przypomnieć to jak jak właśnie Bartek Chaciński określił DW gra muzykę właśnie też Billie Eilish, bo ja nie ukrywam jestem też fanem, bo uważam, że to jest coś innego w ogóle w popie natomiast on Bartek Chaciński nazwał to chyba mam potem, ale jeszcze tak bardzo cenię chciałem te tak, dlaczego ma ropa chyba i o ile się bardzo bardzo jeśli inaczej to na pożyczkę stały się było to właśnie związane do nawiązania do ma jednak masonów tylko mały Roda takiego tak Natalia np. z kolei Przybysz mówi, że to jest bardzo fajne, że wiele osób tak zaczyna śpiewać bo, bo trochę odchodzą też jakaś moda na pewno to myślę, że nie można, więc inaczej tego nazwać jakiś styl, który się kreuje, że nie musiał się tak wydzierać wie, że nie idą takie śpiewanie typu dzień z opinii zdzierania lokalu po prostu takiego, że później przez 2 dni nie może słowa powiedzieć, ponieważ głosu i to jest zdrowe np. dla lokalu jest to jest tak tak Natalia mi powiedział też też Super gdzieś tam obserwacja jak to się zmienia na liście np. ten aspekt nie przewidział to zdjęcie takie było studia, w którym ten ten jej brat robi to muzyka to stąd chyba ich pokój po prostu mieszka na planie bawialnię tak dalej i jakby te z wież na robienie muzyki na totalnym poziomie światowym w warunkach po prostu Home Recording komputer klawiatur Kai i twoja głowa na swojej, jakby jest i to co samemu może dalej też zrobić kolejnej wspaniała sprawa uważam tutaj można taką planować liczą się ludzie po prostu tak tak każe natomiast o dzieło jest twoja twoja wyobraźnia i prawach zaczyna rok czy to jest czy w tej sytuacji też kwestia umiejętności obróbki tego dźwięku czy kwestia nie bywać tych plug-in wszystkich skoro mówi, że on tak doskonałe brzmienie mimo, że to zostało nagrane w domu czy dyskrecja też pokaz sprzętu do jakiś tam Super kosmiczne mikrofony lepszych nie właśnie tam jest, jeżeli chodzi o sprzęt tam jest naprawdę myślę, że nie przekracza ceny 1 mikrofonu studyjnego jakiegoś tam lepszego zabezpieczenia wiecie jak to jak to wykorzystać tylko właśnie, jakby świadomość taka, którą ten ten brat też ma ją nagrywał i tworzył to te bity i jakiś naturalny sposób no słucha takiej muzyki gdzieś tam jego wrażliwość jeszcze tak rozwija i i takie rzeczy tworzy np. miast jeszcze niezwykle zdolnym człowiekiem mi i oboje, jakby wieś uzyskują, lecz taki piorunujący efekt proszę powiedzieć wypowie się jeszcze czy np. ma się też jakiś płyty, których w tym roku też tak może troszeczkę, gdy odbiegając od 2 głównego wątku, czyli płyty na mnie czas czy macie przecież już jakieś płyty, które wam wyjątkowo zapadły jakąś pamięć, bo wyjątkowo wam się spodobały z tego roku czy ja nie krzyczały win z tego rolnym, ale jak pan taką ostatnio słucham takiego wokalisty to się nazywa Bahama taki chłopak momentem, jaką ma najmniej nazwisko i te właśnie tym też trochę to przykład o tym, o czym mówiłem takich wież na granicy folku, ale bardzo Super wyprodukowana jest niesamowicie brzmiące gitary taki nie jest niestandardowa jest też gitarzystą nagrywa też jest pianistą i IT takie dla mnie bardzo zaskakujące połączenie Super piosenek wymyślony jest jako piosenek jako piosenki zaaranżowanej do tego właśnie zagranej fantastycznie i poda cecha bank jest dla tych w razie czego co dodaje jest z 2020 roku na pewności co się do mnie więcej współczesne no bo to był wrzesień to co miniony rok tak ta taktyka Piotrek, który w tym sporo, bo jak też bardzo lubię Hamas jest coś takiego na Bahamach Acoustic Sessions masa zobaczyć ten film z tej sesji nagraniowej w trybie i bogate Super, bo tam śpiewa 2 dziewczyny śpiewają chórki tylko czasem braku organ gitarze akustycznej obsadzie to Tate te głosy tych dziewczyn ta jego gitara i wokal i po prostu dobrze wystarczy nie to jest fajne, a tam się takiej znudzony człowiek, który siedzi sobie na krzesełku i grana przez obce, a to chyba jakiś gość tego studia po prostu sobie siedzi puka grzechotkę stopę, tak więc chodzić do głowy, że na płytę jako płyta mogę sobie tak jak, którego wcześniej podział tych nagraniach teraz akustycznych taki bardziej powiedzmy ze Stanów czy nogę pośrednikiem w Nepalu Paulo nikt nie np. bardzo jasnych i też takie granie że tak tak taką okładką swych sprawdzamy taka nasza parę lat refleksami Sajdak z takich właśnie wykonała pierwszy nazywa się karze i to jest przepis Street może o to chodzi można w miastach pastelowymi kolorami to tam jest dzień do licha jest to jest bardzo fajny kawał blachy i właśnie ta jest takie granie które, które ja Lubie i bo to jest jednak lekkie też różne luźne, a też sposób śpiewania taki nie ma takiego myślenia się, a jest taka fajna lekkości jego głos pani bardzo też jest ważniejszy jest też troszeczkę tak jak ty tam graniach, którego u nas dużo nie ma takiej dosyć naturalne czy też w ogóle może na jakość rozmowy temat natomiast jak w Polsce te tematy nowe takie amerykańskie rzeczy, które właśnie gdzieś tam jednak bardzo mocno osadzone w tej tradycji muzycznej tak też taki wykonawca musi też przypomnieć czy bardzo się podoba mi inspiruje jest nas właśnie to Baltazar ostatnia płyta oba sądy zdaje się na wcześniejszej taka piwa Teen Wolf Baltazar ta opowieść o o ten berliński Dariusz złe tak dodaje, że wpłat tak uciążliwe tak tak jak ja to jakoś może bardziej poprowadzić taką piosenkę radość marszałka serialu takiego kryminalnego oni będą belgijskiego i też się spod spodobała podczas marszu obok tak Baltazar zresztą wrócił właśnie w tym roku, bo jak i wydawało się, że to jest grupa, która miała w ogóle chyba zawiesić swoją działalność albo albo miał w ogóle chyba zakończyć, ale no też czasami z tymi zawieszenia działalności, bo właśnie kończeniu działalności różnie różnie też różnie też bywało sens taka najnowsza to jest najnowsza płyta fizyczność też z roku 2019 na ten sposób głos z 2015 tutaj wasze, bo ta kilkuletnia przerwa wydawało mi się, że oni mieli zakończyć działalność zresztą wokalista tego zespołu Martin Wolter bodajże i jeśli dobrze pamiętam on z kolei miał jeszcze taki projektor House tam kto to też był tak my w projekt taki solowy jego to on też ma też taki trochę on z kolei w lokalu ma wrażenie taki trochę zblazowany z kolei by mógł powiedzieć może taka taka trochę jest taka, jakby maniera, ale te nagrania głosowany na nacji łączy te smaki, które tam są np. bo jest tak ma tak to jest dla mnie Baltazar to zresztą grupa, której utwór jest zresztą na kompilacji Radia TOK FM muzyka pomiędzy słowami też przy okazji mogę państwu, lecz na drugi albo trzeci część już nie pamięta, która była ale, ale jest, a panowie jeszcze spytam was na koniec, jakie są w ogóle teraz wasze najbliższe plany czy możecie zdradzić no moje najbliższe plany są związane z premierą płyty, czyli ja 10września jest premiera en właśnie album, którym się rozmawialiśmy, a 29września gramy koncert premierowy, a w Warszawie w klubie nie było to już zapraszam szczegóły na fanpage czy gdzieś tam do internetu w międzyczasie gramy też jeszcze wcześniej inne koncerty na to są właśnie moje plany na najbliższy miesiąc, więc taki dosyć intensywne, a później zobaczymy właśnie ciekawi mnie czy to jest druga ta jesień jest taką takim teraz czasem, który stoi pod w sumie mniejszą albo większym znakiem zapytania, bo jednak cały czas mówi się od nadchodzącej czwartej fali z drugiej strony są też osoby jednak wiele osób już zaszczepionych i też to bardzo ciekawi jak to się wszystko rozwinie czy jednak tutaj będziemy wracać do względnej jednak normalności 3 czy jednak będzie powtórka tego co było rok temu mam nadzieję, że nie akurat też mieć taką też jak nadzieje tak wiemy jak z kolei my z też jako właśnie gitarzysta i prezes płyta kończymy Natalii Przybysz z piosenkami z tekstami kory, bo muzyka robimy sami do tego i no też jeszcze zastanawiamy, bo płyta ma być niedługo, ale co stracą czy ona ma być teraz czy planować w najbliższym czasie czy może w przyszłym roku ważne są to są trudne rzeczy, bo też zresztą jak najlepiej zorganizować ci nie to trochę czasu potrzeba wieś, żeby przygotować prawda no i świadomej do premier owo akurat dzisiaj będzie się działo bardzo dużą akurat ja z mojego punktu widzenia to mogę powiedzieć, że do końca roku ma w sumie, jakby po ułożonej audycje między słowami gości czy państwo zdradza swą drugą nie będę, bo to się czy wszystko może jeszcze gdzieś tam delikatnie zmieniać no ale to ja nigdy szczerze mówiąc tak miałem, że jest przygotowany mnie jakiś taki pewien byłyby jest by rozkład jazdy tak to może ujmę do końca roku już np. Podlasie nota rzadko zdarza jak pan, że słyszałem, że w przyszłym roku podobno ma być jakiś weekend w taki, że w Warszawie koncerty, które nakładają tam dwudziestego 2001. zagranicznych gwiazd jest taki, że chyba kilkanaście pierwsza wieś pierwszoligowych zespołów zagranicznych ma występować Warszawy może w weekend także pochodzącą z solidarnej na scenie wystąpią około 12 ich wybór mogą być bardzo ciekawe taki dzięki też Lipek, czyli od siebie promocja promocja płyty premiera płyty koncerty, które mamy nadzieję będą odbywały, a Jurek oczywiście chodzi o pracę producencką mówiłeś o płycie Natalii Przybysz z piosenkami kory tak to orzeczonej pierwsza rzecz, która niedługo pewnie się pojawi to jest obecnie to nad czym obecnie pracuje tak to jest znaczymy to ja też właściwie skończona już zmiksowane teraz materii zrobiony i to są teksty kory książki kory, a muzykę robimy zespołem Natalii i te właśnie takie ciekawe połączenie, że nie będzie już do końca przerobimy covery tylko jakby mamy możliwość powieś w rozmowach z Kamilem Sipowicz, który będą jest tam wiesz sprawa ma do decydowania o tym co się dzieje powiedział, że zgodził się, że możemy właśnie taką formułę przyjąć ci i zrobić muzykę do do tekstów książki z bardzo ciekawe doświadczenie taki łączenia wieś tekstów Korei wymyślania do tego atmosfery właśnie poprzez muzykę jeszcze raz jeszcze taką płytę debiut pracuje z Pauliną Romaniuk palą Romą, która też debiutancki album robi i tylko to bardziej już w przyszłym roku wyjdzie z Anitą Lipnicką, jaką współpracy rozpoczynam zobaczymy co z tego wyniknie, że to parę parę rzeczy wieś się dzieje o jeśli się dzieje to ta akurat bardzo dobrze nie też ciekawi sama kwestia nawet też organizacji czasu, kiedy odzywają się do 9 artyści czy czy menedżerowie tych bądź nadżerki tych artystów i ty mówisz nie ja już ten VAT ten rok nasz system zamknięty, bo mam tylu tylu wykonawców powiedzmy w cudzysłowie do zrobienia czasami no czasami tak tak może powiedzieć tak w zasadzie teraz tak tak mówię, ale są nasze moce przerobowe to znaczy oczywiście planowanie np. pracy na kwartał do przodu pół roku do przodu on rok do przodu na kwartał na pewno wiesz czasami to jest najgorsze, że to czasami coś przedłużył je wszystkim się mówi za kwartał, a później okazuje, że to trzeba jeszcze przedłużyć to jest takie, a taka fajna część, której nie do końca przewidzieć po prostu, a i to jest tak nie wiesz no bo po prostu komuś odmawiać i ktoś się w końcu może też zniechęcić no też tak naprawdę nie ma do końca na to wpływu wieży coś się przesunie wydanie przez jakiś płyty, więc ktoś chce poprawiać zmieniać wersji, ale no takie takie takie takie terminy faktycznie teraz teraz trochę są i ja też powiem, że teraz trochę się formuła zmieniła pracy, że gminy ludzie coraz bardziej odchodzą odrobienia całych płyt robimy jest 1 piosenkę 2 jak idzie dobrze to kolejne no bo coraz wieś trudno jest prawda zrobić płytę to zajmie więcej czasu więcej, jakby kosztuje, a Spotify trochę ma taką np. gdzieś chcę zasysać dużo piosenek coraz częściej, więc to wieś zamiast robić płytę 2 lata może po prostu jest lepiej wrzucać 1 co dwa-trzy miesiące np. w 60 000 utworów dziennie dodaje, że tyle pada średnio wpada do serwisów streamingowych VAT w Spotify ma właśnie takie statystyki 660 000 nowych nowych utworów już ta ta praca IT tzw. obsuwy, o których z kolei wspomniałeś to niesie to dziś tak trochę skojarzyło z remontami remonty nigdy nie kończą się zgodnie z terminu tego zawsze są przesunięcia jak trochę trochę tak to wygląda tak zawsze więcej kosztują zawsze tak taki zawsze więcej kosztują NATO Słuchajcie życzę wam przede wszystkim życzę wam zdrowia o zdrowie jest najważniejsze, zwłaszcza w tych czasach coś w tej banalnej rzeczy mam dużo zdrowia życzę wam, żebyście mieli sporo pracy ale, żeby się nie przepracowali tylko po prostu, żeby była taka praca, która będzie wam dawała satysfakcję i dzięki której po prostu wy jako artyści też po prostu będziecie mogli sobie normalnie działa normalnie żyć, bo o losie artystów już wielokrotnie mówiliśmy w radiu TOK FM w audycji między słowami, że rzetelność jest jednak trudne artystów, bo mocno im się artystom formuła właśnie w dobie pandemii Witek ma wrażenie już dwuletnich wyskoczył jak ja jestem ale, żeby de no miało też na miasto, bo ja muszę po prostu chciałem chciałem w bazie przy Bacha ale, ale czas musiałem wyjść polec na próbę taktyka radzić na lekcjach zadaliśmy też zamknęli tak, że za bar, tak więc Drodzy Państwo kończąc rozmowę gorąco wam dziękuję za przyjęcie tego zaproszenia bardzo dziękuję za za też bardzo ciekawą opowieść o opłacie na mnie już czasu takie właśnie innej te artystyczne producenckiej wałem z ochrony w bardzo ciekawe, kto tak serdecznie również dziękuję za panią państwa i moimi gośćmi byli Litex Jurek Zagórski Lipek, czyli właśnie, którego pytano mnie już czas będzie dostępna od 10września Jurek Zagórski z kolei producent płyty jest raz grodzy malały dziękujemy Jarek wyłącz teraz zapraszamy w niedzielę Lipek wyłącz rasy ten komputer, bo chyba do samochodu wsiadło się właśnie prowadzi podczas szczyt od wypełniania i prowadzi rozmawiania wymaga, więc życzę wam wszystkiego dobrego państwo też dziękuję za minionych no prawie minione prawie 2 godziny no i życzę państwu też wszystkiego dobrego zachęcam do słuchania płyty na część ślepe ja się Jan Rulewski urzekają również do usłyszenia usłyszał dziękuję, że brakuje
Zwiń «