REKLAMA

Usłyszeć Taniec

Kultura Osobista
Data emisji:
2021-09-03 11:40
Audycja:
Czas trwania:
10:15 min.
Udostępnij:

O projekcie, który łączy różne formy stepowania, flamenco, step irlandzki, amerykański, taniec współczesny oraz muzykę ethnojazzową graną na żywo. To barwny spektakl, w którym taniec jest częścią muzyki, a muzyka - częścią tańca

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Mateusz Wójcik tancerz choreograf twórca taneczną muzycznego projektu usłyszeć taniec jest dzisiaj gościem kultury osobistej Witaj serdecznie witam bardzo miło Opowiedz nam na początek bardzo proszę coś w tych dźwiękach, które rozpoczęły dzisiejszą audycję tryb tu Pakistan rumba tak muzyka, którą mieli państwo przyjemność usłyszeć to jeden z tych otwierający utworu naszego spektaklu usłyszeć taniec jest to o muzyczna Rozwiń » interpretacja tego co robimy w sferze tańca, czyli gaz też niezwykła fuzja muzyki irlandzkiej i hiszpańskiego Flamengo i jazzu za nim samym projekcie o spektaklu usłyszeć taniec porozmawiamy to muszę się zapytać na początek, skąd wzięła w twoim życiu stepowania zaczęło się od tego bacznie ogląda Chemik skały, które telewizji polskiej dawno temu ona ta władza unijna i wieczorami leciały muzyka zginę Kalin 17 RM inny rodzaj i nową pierwszy kontakt ze stepowaniem, a czym różni stepu irlandzkiego stepu amerykańskiego techniki której, które wykorzystuje spektaklu to są zupełnie różne formy tańca to co różni bardzo wiele między stanem amerykańskim właśnie znamienny jest uzyskali jestem pańskim, jakim dziś znamy takie widowiska kryły bezcelowe rdest z pańskim ojcem dlatego ideą naszego spektaklu jest szukanie tego co nas łączy tego co my jako tancerz nie jesteśmy w stanie można powiedzieć zagrać z naszym tańcem razem wspólnie od tej wspólnotowości waszego projektu za chwilę więcej powiemy, ale jeszcze trochę od swojej drodze artystycznej chciałam porozmawiać, bo uczyły się na początku go stepu irlandzkiego w Polsce potem wyjechał do Irlandii jak to jest tylko tam miały szansę na rozwój na osiągnięcie perfekcji nie zacząłem jak na irańskie standardy bardzo późno, ponieważ w wieku 17 lat natomiast dużo sensu, ponieważ w tym czasie ze sprawą moich przyjaciół z Wrocławia do Polski zaczął przyjeżdżać wybitej światowej klasy nauczyciel bankiem winna format, którego uczyłem się z miesiąca, kiedy przyjeżdżam na warsztaty wcześniej miałem wreszcie mogłem uczyć się dobrych nauczycieli z Polski, a o kilku latach współpracy z Kevinem nie zachęcimy do tego, żeby wyjechać do Irlandii tam studiować taniec na Uniwersytecie w Limerick jak to było Irlandczycy przejęli jak swojego musiały sporo się namęczyć, żeby udowodnić, że się do irlandzkiego stepowania świetnie nadaje musiałem udowodnić tak to nie jest prosta sprawa i wiąże się nie tylko tańca małe z pewnymi kwestiami tożsamości owymi i na pewnym w pewnym delikatny nacjonalizm, który w przypadku językowe złe nie jest jakimś bardzo dużym problemem natomiast nie jest to proste zostać zaakceptowanym przez nos zapewnieniem w pewnym stopniu obcą sobie kulturę nacjonalizm w tańcu na zabrzmiało dość ciekawie może nawet trochę groźnie w pewnym stopniu jest to naturalne np. sami możemy sobie zadać takie pytanie czy wolelibyśmy jako widzowie oglądać tancerkę Flamengo Hiszpani, bo dla nas okej, żeby np. obejrzeć lepszą tancerkę Flamengo np. z Japonii w i w nie określiłbym tego jako sesję groźnego no chyba takim pytaniem pasję mogę słuchać zostawić na usłyszeć taniec to jest projekt łączący multi kulturowy i multi gatunkowym tak jak już powiedziałem trochę na początku na czym te oba multi polegają na tym, że w 1 spektaklu łączymy właśnie bardzo różne od siebie kultury i szukamy tego co nas łączy, a to co nas łączy to właśnie pasja do tych różnych kultur i wskaże tańca właśnie to, że czysty Senat łączy to, że wszyscy gramy muzykę za pomocą tańca jak się gra muzykę za pomocą tańca w taki sposób z w tych formach, o których rozmawiamy, czyli różnych formach tańca perkusyjnego, czyli takiego tańca, w którym bardzo istotne są dźwięki wybija, ale podczas tańca za pomocą tancerze tancerze właśnie wybijają bardzo złożone rytmy odwzorowujące strukturę muzyki przez zostają jej bardzo ważną częścią, zachęcając do obejrzenia spektaklu podkreśla, że usłyszeć taniec tradycja i współczesność to są synonim brzmi dość intrygujące, dlatego że w tych formach tańca którymi zajmujemy następuje ciekawe zjawisko mianowicie 2 KBC jest żywa ona się cały czas zmienia ewoluuje znaczy znowu będzie on mógł zdawać na odpowiedź by kultura Flame jako zupełnie inny jest taniec muzykę dziadków rodziców i młodego pokolenia tancerzy po prostu cały czas muzyka ewoluuje różne podejście różnym wpływom w sferze tańca pojawiają się różne elementy wpływy się przenikają i właśnie dzięki temu można powiedzieć, że tradycja współczesność to synonimy, ponieważ pojęcie w tych kulturach oczywiście zajmujemy nie wykluczają wasz zespół jakoś ewoluuje czy jesteście stałą grupą tak oczywiście ewoluuje, ponieważ jesteśmy dużą grupą spektakle tworzy 10 osób, którzy na miejskim występujemy regularnie ze sobą od 10 laty mniej wiadomo, że ten moment nie możemy ze względu na dosyć sporą liczbę spektakli ręcznie w ostatnim okresie pandemicznym natomiast wcześniej z uwagi na dużą liczbę spektakli wiadomo, że nie każdy nie każdy w stanie zagrać każdy tak dlatego można powiedzieć, że już taka kasa usłyszeć bardzo rodzina składa się już myślę, że pochodzimy od około 20 osób, którzy mnie częściej lub troszkę rzadziej z nami występują odrębne w integrowaniu środowiska różne formy stepowania czasami robimy spektakle z udziałem uczniów np. różnych szkół tańca, których instruktorzy występująca w spektaklu nowego staramy się jak najszerzej wychodzi do naszej można powiedzieć stosującej społeczności od 2014 roku, kiedy miała miejsce pierwsza premiera usłyszeć taniec odbyło się ponad 180 spektakli pokazów warsztatów największych salach widowiskowych w całej Polsce i 3 spektakle już wkrótce przed nami gdzie, kiedy zagramy zaczynamy naszą trasę z gwiazdą samego z tym żem RO dom gazem zaczynamy ją w Lublinie, gdzie zagramy piątek 17września następnie zagramy w Warszawie sobotę 18września w DK Świt natomiast trasę zakończymy rundę jest Starym klasztorze we Wrocławiu w niedzielę 19września w, a czym Heroda Miga zachwyca przede wszystkim no właśnie tam swoją rewolucyjną ością w tym, że jest absolutnym pułkownikiem bardzo bardzo współczesnym tancerzem bardzo zafascynowany sceną tańca współczesnego i właśnie zamierzamy go okazać po 2 odsłonach w pierwszej odsłonie bardzo tradycyjnej zadający tradycyjną formę słoneczko i drugiej części spektaklu zadań choreografię bardzo bardzo współczesną, więc będzie można zobaczyć Franko, ale tak samo jest amerykański jest Iwański odsłonie bardzo tradycyjnej jak bardzo współczesnej na tych spektaklach w Lublinie Warszawie Wrocławiu z pewnością się nie skończy usłyszeć taniec to jest taki Never en di Project w dokładnie tak panie nie daliśmy nigdy takich samych dokładnie tak każdy kolejny zawsze czy to z uwagi na sale to z uwagi na skład zaś coś jest innego zapraszamy w takim razie do Lublina Warszawy i Wrocławia siedemnastego osiemnastego 19września na spektakl usłyszeć taniec twórca spektaklu usłyszeć taniec Mateusz Wójcik tancerz choreograf był gościem kultury osobistej bardzo dziękuję bardzo, dziękuję za razem do usłyszenia w radiu TOK FM ciasna informacje program wydawała Małgorzata Łuczyńska dziękuję kultura osobista Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA