REKLAMA

"Żeby nie było śladów" polskim kandydatem do Oscara

TOK360
Data emisji:
2021-09-03 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
06:51 min.
Udostępnij:

Ewa Puszczyńska - producentka filmowa, przewodnicząca komisji wybierającej polskiego kandydata do Oscara - mówiła o przebiegu dyskusji komisji i o tym, jak będzie wyglądała kampania promująca film "Żeby nie było śladów".

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 jest z nami Ewa Puszczyńska producentka filmowa przewodnicząca komisji polskiego Instytutu sztuki filmowej wybierającej polskiego kandydata do Oscara dobry wieczór dobry wieczór państwu dobry wieczór dziś wybrany został właśnie ten Polski kandydat do Oscara film Jana Matuszyńskiego, żeby nie było śladów sprawie pobicia i śmierci Grzegorza Przemyka takie banalne pytanie na początek umorzenia sześcioosobowa komisja 4 tytuły do wyboru było wybrać raczej łatwo się Rozwiń » dyskusje były długie, a dyskusja była długa i tak naprawdę po pierwszych wstępnych rozmowach, kiedy rozmawialiśmy o wszystkich tytułach skupiliśmy się na 2, a na jak cięcie i nas, żeby nie było śladów i rzeczywiście dosyć długo dyskutowaliśmy tak jak napisałam w swoim uzasadnieniu, a te oba filmy w zasadzie dotyczą jak gdyby takich głównych tematów, czyli pracują opresyjnego państwa wobec obywatela i taką trochę samotną walkę obywatela o prawdę godność i sprawiedliwość oczywiście nie same filmy bierzemy pod uwagę także wszystkie takie towarzyszące okoliczności, czyli to takich festiwalach ślub będzie czy był pokazywany ma już agenta sprzedaży jak sprzedaż już w tej chwili przebiega, a do po sam film jak państwo wiecie jest bardzo bardzo ważny najważniejszy, ale te wszystkie działania około filmowe, które mogą ewentualnie doprowadzić do tego, że Fin będzie na short liście, a daj Boże nominowany do Oscara już nie śmie marzyć o samym rozkazie, a to co oczywiście też również bardzo ważne, dlaczego nie śmie pani marzy jako producentka tytułu doceniany przez amerykańską Akademię filmową zapewne pani czuje moc może zainteresować członków Akademii i co musi mieć polskich firm oprócz tych działań dookoła tego filmu, do których mam nadzieję zaraz przejdziemy, żeby przebić przez konkurentów to jest bardzo trudno powiedzieć bardzo trudno przewidzieć, dlatego że również teraz tych ostatnich latach latach covid czy też trudność będzie, że ostro widocznych od ciągu jesteśmy w pandemii, a bardzo się śmie świat zmienił, a co oczywiście wpływa również na to, że zmieniasz świat filmowy zmienia się rynek zmienia się kóz naszych widzów i zmienia się to co chcą oglądać dlatego jest bardzo trudno w tej chwili przewidzieć trudno powiedzieć co Polski nie tylko Polski film powinien mieć, żeby zainteresował międzynarodową widownię myślę, że ci, którzy obserwują, a co roku, jakie filmy są pokazywane na tych głównych festiwalach Berlin Cannes Wenecja też myślę w tym roku zauważyli zmiany zmiany, że mniej filmów takich bardzo bardzo stricte artystycznych było pokazywanych więcej filmów, które trafiają do szerszego widza nie mówię to są filmy takie zupełnie tylko komercyjne przykładowo mówiąc zabili go i uciekł, ale to są firmy takie bardziej otwarte na szerszą widownię oczywiście nie wszystkie, ale sporo było takich filmów, a zwykle na festiwalach ich jest zdecydowanie mniej albo wcale nie było teraz trudno powiedzieć to nie jest trochę tak, że ten rys historyczny, który notabene towarzyszy chyba wszystkim tym 4 firmom, bo nawet kraje tam się dzieje 20 lat temu nie jest taki sposób przeszkodą, żeby ten film był uniwersalny nie myślę, że nie jest tutaj akurat to wtedy, kiedy historia dzieje to Toni nie jest nie powinno to być przeszkodą, dlatego że niezależnie od tego kiedy się dzieją dzieje sprawa kiedy, kiedy się dzieją wydarzenia opisywane w filmie, jeżeli one mają wydźwięk uniwersalny i mówią o sprawach naprawdę uniwersalnych ogólnych, czyli to opresyjność państwa opresyjne człowieka wobec człowieka to, że to, że walczymy z tą opresyjność ciąże ważna jest dla nas prawda ludzka godność to i tak było jest mam nadzieję będzie to znaczy nie będzie opresyjnego państwa, ale ta ludzka godność i prawda sprawiedliwość, że będą zawsze zawsze ważne, że ludzie będą chcieli takich historii ogląda to jaka jest teraz procedura, bo film jak pani powiedziała sam się nie obroni teraz potrzeba, żeby został dostrzeżony pośród filmów z co najmniej kilkudziesięciu innych państw, a żeby nie było śladów nie miał nawet jeszcze premier, ale premierę światową będzie miało głównym konkursu one tak Wenecję w 100 to jest bardzo ważne co prawda nie należy tego przeceniać nie należy bezpośrednio łączyć w Wenecji z Oskarem, ponieważ wiemy film Małgosi Szumowskiej, aby również w Wenecji natomiast nawet nie dostał się naszą listę, ale to dosyć nie chcę użyć słowa zimny, ale taki chłodny bardzo jednak artystyczne film, a tak jest powszechne jak domniemanie, że nic że, zwłaszcza publiczność amerykańska lubi filmy bardzo gorące emocjonalnie, więc tutaj myślę, że tak samo jak Boże ciało mam nadzieję, że również film, a Jana Matuszyńskiego będzie miał większe szanse być chociażby nasza liście no, więc co trzeba zrobić Anna prowadzi się tzw. kampanię oscarową, czyli potrzebne są pieniądze potrzebne trzeba wynająć osobę tzw. Publicis, czyli osoby, która zajmuje się też firmy, która zajmuje się właśnie przygotowaniem takiej kampanii, która wie gdzie, kiedy do kogo uderzyć a gdzie pokazać film, gdzie w, jakim w jakim, jakiej prasie jakich mediach o filmie napisać, jakie spotkania zorganizować to wszystko w zeszłym roku np. było niezwykle trudne, ponieważ wszystko działo się online, a nie było nie było bezpośredniego dotarcia do członków Akademii nawet w stanach nawet sam, ale nie wiem jak to będzie przy okazji tych Oscarów miejmy nadzieję, że już będzie można wrócić do dawnych starych dobrych czasów, kiedy można było się z członkami Akademii spotykać pokazywać im film w kinach na żywo, a potem tych filmach rozmawiać i to zdecydowanie lepiej działa marketingowo czy też nawet trudno być marketingowo, ale promocyj nie niż tylko taki oglądanie filmu na ekranie komputera czy nawet na dużym ekranie w domu bardzo dziękuję oby tak było Ewa Puszczyńska producentka filmowa przewodnicząca komisji wybierającej polskiego kandydata do Oscara była z nami, a za pół minuty w radiu TOK FM, ponieważ jest piątek lista przebojów Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA