REKLAMA

Całkowicie bezdotykowe poruszanie się po budynku biurowym? Tak, wystarczy smartfon [sponsorowane]

Audioprezentacja
Data emisji:
2021-09-16 11:30
Audycja:
Czas trwania:
20:56 min.
Udostępnij:

W kolejnej rozmowie z cyklu "Powroty do biura" rozmawiamy z Maciejem Kamińskim i Piotrem Zatorskim z firmy Globalworth, zarządcą budynków biurowych, o naszych powrotach do biur po długim okresie pracy zdalnej. Eksperci opowiadają o nowych rozwiązaniach, dzięki którym powroty do biur są wygodne i bezpieczne: bezdotykowe poruszanie się po budynku, rezerwacja biurek i miejsc parkingowych, ładowarki dla hulajnóg, udogodnienia dla rowerzystów. Nowe biurowce oferują też znacznie więcej powierzchni dla jednego pracownika. Jeszcze 10 lat temu obowiązywał model openspace oraz maleńka kuchnia do podgrzania posiłku, teraz pracownicy nowych biur mogą cieszyć się wygodnymi przestrzeniami na wzór jadalni, gdzie można swobodnie zjeść posiłek i porozmawiać.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry państwu witam serdecznie kolejnej naszej rozmowie z cyklu powrotów do biura i z fachowcami rozmawiamy na temat tego jak bardzo dobrze było nam w pracy zdalnej jak potem okazało, że wcale niekoniecznie tak bardzo dobrze i dlaczego dobrze jest wrócić do biura i o wyższości pracy biura nad pracą zdalną albo o tym jak połączyć zalety obu trybów pracy będę dzisiaj rozmawiał z moimi gośćmi ekspertami w tej dziedzinie pan Maciej Kamiński pan Piotr Zatorski panowie Rozwiń » dzień dobry, że na dobę dzień dobry rozmawiamy zdalnie, żeby sprawa była jasna dlatego tak się pewnie czytam wszystko działa i panowie reprezentujecie firmy Global WST, czyli taką, która zajmuje się jak się okazało i co wynika z naszych poprzednich rozmów bardzo szeroko pojętym organizowaniem pracy biurowej, bo samymi budynkami i zarządzaniem organizacją tej pracy, a nawet i jak wynika z poprzedniego naszego odcinka, do którego na zainteresowanych odsyłam organizację przestrzeni w tkance miejskiej to znaczy rozmawialiśmy o tym jak pięknie będzie okolica pewnych budynków w Łodzi w Katowicach wyglądała właśnie po to, żeby ci, którzy przywykli do trochę innego trybu pracy zdalnego takiego bardziej przyjaznego może przyjaznego mnie to dobre słowo, ale takiego bliższego życiu codziennemu oczywiście w tej pracy lepiej no i nie uciekniemy zdecydowanie od kontekstu pandemicznego w tej naszej rozmowie panowie to dlatego, że to ona ta pandemia te zmiany w strukturze naszej pracy i codzienności wymuszają to, że wszyscy pracownicy pracodawcy i najemcy ci, którzy są właścicielami tych przestrzeni biurowych muszą krótko mówiąc nadążać i o tym chciałbym dzisiaj porozmawiać panowie jak fachowcy nadążają za tym zupełnie zmieniającym się światem jak chcą przekonać tych, którym tak dobrze pracowało się np. sypialni albo kuchni, że jednak warto wrócić do biura panowie, dlaczego warto panie Piotrze może na początek tylko taką drobną korektą faktycznie słyszymy się zdalnie, ale jesteśmy u nas w naszym biurze w naszym biurowcu w naszej centrali, więc siedzimy razem w studiu państwa, ale pracujemy już z tej naszej powierzchni biur, a wracając do Pańskiego pytania my oczywiście jako ten właściciel i zarządzające budynkami biurowymi staramy się zachęcić pracowników naszych najemców do powrotów, ale w dużej mierze już po tym, początkowym hurraoptymizm, który zapanował w temacie pracy zdalnej możliwości pracy z domu obserwujemy tak naprawdę bardzo wielu pracowników naszych najemców chce po prostu wracać już do biura takie badanie, które gdzieś tam poczyniliśmy jednym z takich wniosków, bo chociażby, iż w Polsce ta powierzchnia mieszkania przypadająca na 1 osobę jest najmniejsza w całej Europie i ja sam wiem po swojej skórze, gdzie taka praca dziś tam jeszcze biega po mieszkaniu przedszkolak obok pracuje jeszcze żona w międzyczasie ktoś wpadnie jakąś przesyłką no nie sprzyja takiej pracy kreatywnej zamazują się gdzieś te granice między czasem wolnym czasem w domu czasem z rodziną, a pracą w moim przypadku chociażby te gdzieś się na pewnym etapie posłuszeństwa odmówiły place, bo nie dysponuje tak wygodnym fotelem biurkiem jak w pracy na przede wszystkim brakuje tego kontaktu z innymi ludźmi i tej wymiany myśli, zwłaszcza w przypadku pracy kreatywnej oczywiście jest wiele zawodów, które można wykonywać zadania z dużym sukcesem, ale czy to właśnie takie prace, które wymagają kooperacji czy też wdrażanie nowych pracowników do firmy to już jest rola dla biur panie Macieju zapytam pana, zanim przejdziemy do takiej kwestii jak połączyć te plusy jednak pracy z domu jak zapewnić tych, którzy jednak boją się powrotu do biura, że w budynkach to jednak jest bezpiecznie pan Maciej Kamiński bezpiecznie i takie działania zostały podjęte, które powodują, że musimy się obawiać tego powiązaniem tutaj o NATO pytanie to jeszcze chciałam też właśnie nawiązać zgodzić z kolegą, ponieważ chodzi o kwestię przewagi biur nad pracą z domu to zdecydowanie tutaj myślę, że efektywność jest tym co na siebie udaje nam się pracując biura generalnie dzisiejszych czasach efekty pracy to efekty pracy całych zespołów to są ludzie są rozmowy codzienne wdrażanie pomysłów i wspólna praca to już nie jest także poszczególne jednostki w zaciszu domowym dziś znajdują tutaj musimy pracować zespołowo o wiele lepiej nam się to udaje właśnie siedzącą pracę w tych naszych choćby salach konferencyjnych czy też w tych strefach, które mamy takich kreatywnych nie mamy specjalnie stworzonej u siebie nasi najemcy post ułatwi nam nie bacząc oczy kolegom koleżankom coś wymyślać ciekawe domyśleć to 1 rzecz taka na co warto zwrócić uwagę, bo cała masa tych miękkich kwestii wspólnej kawy wspólne dla czy obcowanie ze sobą nabieranie zaufania do siebie to powoduje, że wyniki czasy z biura są o wiele większa to jest nasza obserwacja obserwacja osób zarządzających dużymi zespołami z dużych firmach ani widzą, że efektywność generalnie pracy zdalnej jest niższa niż praca biura, a wracając do samego pytania tak oczywiście my od 1,5 roku jego właściciel nieruchomości biurowych razem tak naprawdę naszą konkurencję, bo czasem to jest także jak siedzi coś złego wszyscy razem siedzimy tracimy na tym co robić legła zupełnie nowa bez precedensu sytuacja w historii, ale moja nie przekonały się w niej odnaleźliśmy, śledząc oczywiście wszystkie rozporządzenia wszystkie standardy myśląc nad tym jak możemy tutaj poprawić środowisko pracy wdrażaliśmy po kolei przeróżne tutaj działania oczywiście tych, które wszyscy widzimy takiej standardowej jak dezynfekcję czy urządzenia dezynfekcji oraz dezynfekcji klamek uchwytów skanów wytyczanie specjalnych dróg wejścia do budynku wymaga nie tylko dystans między osobami limitowanie osób windach to są wszystkie te rzeczy, które można powiedzieć trochę się stało standardem w ostatnim roku oczywiście mamy też takie którymi gdzieś jako jedyni możemy się pochwalić są to jakiś bardziej zaawansowane systemy oczyszczania powietrza czy też pomiarów temperatury to na tym się umawialiśmy ulicy, czyli faktycznie to bezpieczeństwo, którym pan wspomniał w tej pierwszej fazie było takie oczywiste mieliśmy do czynienia z nim praktycznie wszędzie w sklepie czy w aptece czy lekarza, a potem faktycznej zastanowili się jak zrobić to czy jak stworzyć przestrzeń biurową zabezpieczono również być może jakoś na przyszłość tak, żeby zapobiegać pewnym sytuacjom też już siedzicie myślicie jak np. właśnie bezdotykowo wyposażyć windy albo te bramki, przez które się przechodzić to też zmienia z tych takich drobnych rozwiązań to lekka faktycznie zmianie my tutaj tak naprawdę byliśmy trochę do przodu względem naszej konkurencji, bo takie prace nad rozwiązaniami bez dotykowymi dla naszych budynków rozpoczęły się jeszcze kilka miesięcy przed pandemią i tak naprawdę był strzał w dziesiątkę w momencie rozpoczęcia pandemii mieliśmy kilka zapytań ze strony obecnych najemców ze strony najemców, którzy szukali wówczas biuro tego typu rozwiązania, ale w tym momencie właściwie każda rozmowa, która dotyczy przedłużenia najmu czy też nowego najmłodszy też są rozmowy po prostu z obecnymi najemcami dotyczą właśnie tego typu rozwiązanie rozwiązanie, które z sukcesem przetestowaliśmy w naszej siedzibie i będziemy teraz wdrażać całości portfela pozwala na całkowicie bezdotykowe poruszanie się po budynku, czyli możemy przy pomocy smartfona przejść przez bramki też kołowrotki, które zazwyczaj blokują dojście do lobby win nowego możemy też się zamówić windę na konkretne piętro nie dotykając również tego panelu telefonem tak faktach również telefonem, ale tonie koniec nasi najemcy bardzo też wyraźnie prosili o 2 inne funkcjonalności pierwszą z nich jest możliwość rezerwowania miejsc parkingowych przez pracowników budynku co zauważyliśmy tutaj troszkę o tym nie wspomnieliśmy na początku co jest bardzo istotne widzimy gdzieś, że przyszłość pracy jednak zmierza w kierunku takiego hybrydowego modelu, czyli ta praca zdalna z domu zostanie w jakimś małym wymiarze 12 dni w tygodniu jako taki dodatkowy Benefit dla pracowników, ale docelowo będą pracować zbiór natomiast taki model wymaga odpowiedniej bądź też można efektywnie wykorzystać wynajęte przez siebie miejsca parkingowe wynajętą powierzchnię wynajętą biurka, jeżeli masie jakieś narzędzie do zarządzania tymi zbiórkami do zarządzania tymi miejscami parkingowymi im również takie narzędzie naszym najemcą dostarczamy, czyli to jest to, o czym ostatnio sporo się mówić np. taki koło kim tak albo np. taki część tych biurek, które się zwalnia, bo np. nie są aż tak potrzebne na co dzień będzie można udostępnić tym, gdyż są przypuśćmy freelancerów, którzy na co dzień głównie pracują z domu, ale są w sytuacjach, których przydałaby się właśnie dobrze wyposażona na przestrzeń biurowa oraz te rozwiązania, dzięki którym mogą się spotkać tam np. z kimś w jakiś przestrzeni ze swoimi kontrahentami np. jakiś taki biurowej przestrzeni mogą skorzystać właśnie z parkingu z urządzeń biurowych, których nie ma w domu stołówki oraz tej przestrzeni właśnie przynajmniej raz dla 3 co jakiś czas, toteż podlegać temu pomysłowi takiemu udostępnieniu tych miejsc nie przypisanych na stałe konkretnemu pracownikowi to coś wygląda w ten sposób, że wychodząc z założenia, że ten kolega tutaj wspomniał część osób będzie przyzwolenie to pracę z domu w tym modelu hybrydowym tym samym my jako przypisywanie biurka osoby będzie troszeczkę takim mało zasadne, ponieważ biurko de facto 2 dni w tygodniu musiałby czekać na drugą osobę są też oto nagle pojawia się potrzeba rozwiązania, które spowoduje, że łatwy sposób będziemy mogli biurka rezerwowa przepisywać na siebie po prostu będzie w tym czasie, kiedy będzie go potrzebować dużo, bo po prostu będzie nas czekało biurko i dla samej zasadzie działa miejsca parkingowe wtedy bardziej elastycznie podchodzimy robił co ważne co się też słyszymy były obawy co do tego, że firmy będą np. chciał zredukować powierzchnia, a w związku z tym, że proporcjonalnie mniej osób będzie pracować widzimy teraz obroty tam rzeczka bardzo na tym, że firmy chcą utrzymać obecną powierzchnia, ale zwiększają by taką jakość pracy pracownika poprzez tworzą więcej miejsca dla siebie nie są już wskaźniki na poziomie 1 osoby tam 10m tylko odpowiednio o więcej mam więcej miejsca dla siebie większy komfort itd. rozumiem, że bierzemy bierzecie biorą państwo oraz najemcy ewentualni pod uwagę również to do tego przyzwyczailiśmy się przez 1,5 roku my pracownicy pracując z domu, że oczywiście tak jak rozmawialiśmy przed chwilą te powierzchnie mieszkaniowe u nas nie są jakieś nadzwyczajne to powodowało pewne do właśnie nie było wygodną pracą w ciasnym mieszkaniu z kotami na głowie i całą rodziną oraz tymi tam dostarczycielami jedzenia oraz innych paczek to jednak przyzwyczailiśmy się do pewnej wygody i tej wygodzie trzeba się teraz pokłonić temu, że przyzwyczailiśmy się do trochę swobodniejsze i pracy, więc tak większa przestrzeń w tych budynkach, które są do dyspozycji, ale jak jeszcze można zorganizować tę przestrzeń biurową żeby, a może nie było jak w domu ale, żebyśmy poczuli się tak pomiędzy pracą, a domem przyzwyczailiśmy się do wygodnych rozwiązań, a jednak praca z biura jest wygodniejsza również jeśli chodzi o taką psychiczną higienę, jakie mają państwo pomysły na połączenie tych zalet, bo owada już porozmawialiśmy tutaj już troszkę napomknął o tym kolega natomiast tak może jeszcze, rozszerzając widzimy generalnie trend, że tej powierzchni nadanego pracownika jest potrzeba więcej dzięki temu on ma większy komfort np. 10 lat temu taka standardowa projektowana powierzchnia zawierała open Space, czyli taką dużą powierzchnię, gdzie bardzo wiele osób pracowało w zasadzie ramię w ramie aneks kuchenny był po prostu takim kilkumetrowym miejscem, gdzie można było podgrzać posiłek i zabrać ze sobą teraz nowo projektowane powierzchnie tam kuchnia to już w zasadzie jest taka jadalnia czy też salon ma zazwyczaj kilkadziesiąt metrów umożliwia swobodną rozmowę swobodne spożycie posiłku widzimy też ten trend stąd powierzchnią open Space Sową z powrotem trochę wraca poniekąd do korzeni do tego trybu pracy gabinetowe, więc w takim gabinecie to w zasadzie też mamy więcej tej intymności przestrzeni możemy się poczuć wręcz tak jak w domu, czyli pracujemy zbiór łączymy się tak jak my np. teraz rozmawiamy w takim połączeniu hybrydowym, ale jeszcze biura stają się nam coraz bardziej przyjazne technologie, dzięki którym jest nam wygodniej, dzięki którym łatwiej jest zarządzać tą przestrzenią również biurową również parkingową i to rozumiem, że jest takim jakby całym pakietem, który państwo proponują ewentualnym najemcą tak u nas powstała swego czasu wizja takiego dna naszej firmy nazwano Globalworth pijanej i NATO dna składa się szereg projektów udogodnień, które staramy się powielać na wszystkich naszych budynkach nieważne czy znajdują się w centrum Warszawie czy gdzieś na obrzeżach Katowic staramy się, aby ten bardzo wysoki standard zapewniony wszędzie związany również z bezpieczeństwem, bo to jest to pytanie ta kwestia, który tak bardzo istotna teraz z komfortem to mówimy w kontekście tych zmian, o których wspomnieliśmy nowoczesnych technologii to jedno drugie, bo bezpieczeństwo i wygoda wspomniał pan o tym, że niezależnie od tego czy to jest centrum np. Warszawy czy obrzeża np. Katowic, ale z tego co wiem tak w ogóle skupiamy się również no bo tak praca biurowa przestrzeń biurowa to jedno, ale aż do tego biura trzeba dotrzeć wiem, że staracie się też, żeby to dotarcie do tego biura też było wygodne dla samego budynku to prawda tutaj również pojawiło się czy też pojawia się bardzo wiele udogodnień z tym związanych instaluje właśnie ładowarki do aut elektrycznych dla wszystkich naszych nieruchomościach również ładowarki dla hulajnóg elektrycznych coś co również stało się dosyć popularne chyba na całym świecie już w zasadzie bardzo bardzo duży nacisk kładziemy na udogodnienia dla rowerzystów teraz w zasadzie na każdym budynku powiększamy ilość tych miejsc szafek prysznice ułatwiamy pojazdy też na wielu nieruchomościach tutaj z pewnością kolega mógłby więcej powiedzieć, ale współpracujemy też z administracją publiczną, aby pracować nad dostępnością komunikacji miejskiej w naszych obiektu, ale jakoś tak można pogodzić chodzi o bliskość samego budynku czy jak można tak z lokalną władzą się dogadać przystanek tak np. dziś trochę bliżej budynku myślę, że na etapie zmian zwykle jest tak, że jeżeli komercjalizuje jakiś budynek i w danym obszarze wiemy, że przybędzie osób o specjalizujący się kompleks np. o powierzchni 30 000m² od aut ma już liczący 10m na osobę to jest około 3000 osób prawda nie jest tak oczywiste, że w danym momencie służby miejskie zareagują taki wystarczająco szybki sposób dlatego też z wyprzedzeniem informujemy, że takie zmiany się będą odbywać nie jest takie może proste, ale czasem też zacząłem się specjalne takie pisać petycje podpisywać itd. i w ten sposób również kształtować komunikację miejską w obrębie nieruchomości, których jesteśmy właścicielami, tym bardziej że, jeżeli budynek znajduje się w centrum to faktycznie dotarcie do niego możesz się wiązać ze staniem w korkach to oczywiście kwestia wygody jest też kwestia no ekologii, która przecież nie jest obojętna ani pracodawcą ani pracownikom, więc tą stronę również, że państwo się skłaniają do korkami mam taką ciekawostkę to rozwiązanie technologiczne, o którym rozmawialiśmy, czyli ta aplikacja na telefon dla naszych najemców ma też taką funkcjonalność nie ma w zasadzie takiego polskiego dobrego odpowiednika Karpus ringu są to chyba przejazdy współdzielone, czyli pracownicy danego obiektu czy też danej firmy mogą zaznaczać tej aplikacji z jakich miejsc dojeżdżają bądź też czy są skłoni udostępni swój samochód, żeby kogoś zabrać wówczas wygląda to tak, że te kilka osób jedzie 1 samochodem, a nie tylko 1 samochód jedzie z 1 osobą i przewozi powietrze no i to faktycznie najczęściej tak nam się kojarzy jeszcze parę lat temu, że te korki były w zasadzie trochę tak na własną naszą prośbę powstawały, bo tak właśnie części było, że kierowca sam się podwoził panowie, czyli bardzo złożone kwestie rozwiązuje się na co dzień to ciekawe będą bo kto by pomyślał także przestrzeń biurowa zahacza również o to czy tramwaj podjedzie do budynku albo czy można naładować sobie samochód elektryczny to proszę z duchem czasu trochę sposób, że tak powiem wymuszony przez takie sytuacje jak pandemia trochę, wyprzedzając pewne rozwiązania udaje się zareagować właśnie inaczej te rozwiązania, które pojawiło się okazały się wyprzedzające pewne rzeczy co będzie dalej będziemy wylatywać do przestrzeni biurowych jakimiś samolotami samochodami albo np. będziemy mogli ten portal, acz bierzecie takie rzeczy już pod uwagę czy to jeszcze nie ten etap tak daleko chyba by nie wykluczamy jeszcze na razie chyba tylko Elon Musk planował jakieś tego typu rozwiązania pod Sandra lite jeszcze przed nami na razie zostajemy w Warszawie przed nami przebrany w myśl zasady tak, jeżeli mielibyśmy, o czym pani swoje zaś budynków jest wyposażony czy był lotniskowe helikopterów na dachu natomiast, toteż nie stało się standardem traktami Motor ten budynek z 8 lat nie widzisz tych helikopterów przylatujących taka może to nie jest kierunek bardziej widzi to sobie też ekologia, który pan wspomniał staramy się promować staramy się rozbudowywać chociażby te miejsca dla rowerzystów szatnia prysznice, żeby zachęcać ludzi właśnie do przejechania rowerami i infrastruktury miejskiej bardzo są już rozwinięte zarówno warszawiak w miastach regionalnych także tutaj mamy się skupiamy się przy tej okazji też chciałbym wspomnieć staramy się być bardzo się, jeżeli tak morza będzie to bardzo modne itd. ale co najważniejsze rzeczy, których chciałbym wspomnieć, że tak naprawdę na całym portfelu w Polsce kontraktuje jedynie zieloną energię tak samo, czyli pozyskiwaną z elektrowni wiatrowych czy taki odnawialnych źródeł energii jak również budynki są certyfikowane systemy zbierania i większości są to ocenę na poziomie Excellent, czyli z najwyższych albo wejść nawet mieć budynki z ocenami ocen nikt już maksimum może być osiągnięta myślę sobie, że bardzo bardzo wiele aspektów takim zarządzaniu przestrzenią biurową trzeba wziąć pod uwagę cieszę się, że miałem okazję porozmawiać o tak wielu, których nawet nie przyszłoby do głowy rozmawiać z ekspertami firmy Global Wealth panowie bardzo serdecznie dziękuję pan Piotr Zatorski pan Maciej Kamiński mam nadzieję, że faktycznie, jeżeli będziemy się dziś teleportować do pracy to będę miał okazję pana jeszcze np. na ten temat porozmawiać dziękuję bardzo, bardzo dziękuję dziękujemy Zwiń «

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA