REKLAMA

Test: ALPINA

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-09-16 19:40
Czas trwania:
13:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dziś omawiamy wrażenia z jazd samochodami cała audycja jest takie dziwne nawet jest często poświęcam 1 modelowi dziś poświęcimy kilku modelom właśnie firmie Alpine to to jest firma na przyszłość taka niemiecka firma, która w 50 lecie obchodziła parę lat temu czy 55 lat to jest firma, która przerabia seryjne auto BMW właśnie można by Rozwiń » powiedzieć coś BMW alpina tam są przecież nowe numery nadwozia tam silniki, które jadą Alpine dobę tam są na taśmie BW przecież wstawione do samochodu potem ten samochód wraca do fabryki to możesz sobie robić zamówić co chcesz dowolną skórę utwardzić zawieszenie i układ kierowniczy zmienić, ale jeszcze przede wszystkim za chwilę o poprosił bym się też oczywiście rzecz powiedział boja miał okazję po raz pierwszy w życiu być w tej fabryce Niemczyk kiedyś byłaś, więc to jest taka Manufaktura robi ogromne wrażenie, bo co w pierwszy rzut oka szedłem myślę, że niemożliwe tutaj taka najwyższa technologia to wszystko oczywiście w nowoczesnych budynkach, ale tam ludzie wszystko robią ręcznie praktycznie to jest bardzo fajne to jest taki powrót do przyszłości jeszcze lepiej, kiedy była w wielu fabrykach byłem może nie tak bardzo wielu natomiast alpina jest także czy typy przeszkodził taką z taką opinią, że to BMW alpina, bo to była opinia, która tak krąży od lat tam też, aby została potwierdzona, że to są samochody przede wszystkim nota MOS ogromny moment obrotowy czasami wyższy niż w odpowiednich ram WM, ale samochody poruszają się czasami mają kilka koni mniej niż byłem WM, ale poruszają się płynniej ciszej i raczej służą do więzienia do pokonywania ogromnych dystansów, bo okazuje się właściciel Alpine co jeść rocznie 70 000 co to jest więcej niż średnia na pewno czy 50 000 i nie mają ograniczników prędkości, czyli służą do szybkiego przemieszczania się głównie na niemieckich drogach, bo ich prędkości maksymalne są 290330km/h na koniec tego mojego wstępu powiem tylko ziemianami zadał latać odpowiem, że ktoś zaraz zaraz poproszę, żeby odpowiedział Kopacz jeździłem 2 zupełnie nowymi modelami chciałbym też trzeba spytać przypomniał jak, jakimi jeździłem bez 8 jeździłem jeździłem też ich zbyt 7 to są zupełnie nowe i ciekawy jestem czy wtedy jeśli już miały dostęp czy nie nie ja tymi nowymi jeździłem ósemka to Gran coupé ta dobrana znam z jakimi samochodami jeździłem jeździłem wieloma starszymi modelami i będzie bardzo długo w bardzo długo zastanawiałem się po co Marka w ogóle jest, bo przecież może banki są Super samochody najczęściej ma taką firmę, która bierze i to w ogóle jest za przyzwoleniem czysto wspaniała przyjaźń i współpraca bez precedensu w dzisiejszym świecie realizacji, że masz małą prywatną niemiecką firmę może nie tak mało ma taką mniejszą prywatną niemiecką firma która, jakby współpracuje niezależnie z ba pół od wielu lat i wieś nikt tutaj nie myśli o wykupywaniu Alpine zrobienia z niej kolejnej jednostki typu AMG czy czegoś takiego i ale najbardziej mnie ciekawiło, jakby co w tych samochodach co w tych samochodach jest takiego, że to w ogóle działania to tych kilkudziesięciu lat są ludzie, którzy patrzą na BMW mówią okej bardzo fajna Fura, ale mają znaczenie i mówią dobrze to tak w takim razie Szanowna, ale kino to zróbcie tak po swojemu, bo tak lub, jakby to, jakby to zrobicie nie chodzi tylko te ograniczniki prędkości, a zupełnie nie chodzi o wieś, bo jak cham przez ostatnie 101215 latki Coma na pewno być może kilkunastoma egzemplarzami różnych algi, które najczęściej sprawdzają przed zakupem albo albo coś w tych co w tych okolicach i jeździłem siódemką np. czyli siódemką zrobioną przez przez Alpine i i być może z przyzwyczajenia być może za młody jestem być może być może nie jestem po prostu tym kim powinien być, czyli Stark Niemcy, żeby lepiej odczuć natomiast zawsze te może nie zawsze czasem te zabiegi upiększające zewnętrzna czasem trafiały mój gust czasem wcale, ale jeszcze 1 rzecz łączy te wszystkie Piny te zabiegi upiększające zauważyłeś na pewno przyszło aż 4 modelami też kilkoma mają z przodu tyłu znaczek BMW, owszem, mają znaczek Alpine mają z boku takie paski też napisy alpina w środę na środę w środku na kierownicy jesteś tylko logo Alpine są na progach nazwy Alpine są przeszycia specjalny tam zielono niebieskie prawda niebieskie podświetlenie zegarów zielone są smaczki w każdym zauważalne prawda tylko jest pytanie czy w Zobacz do tych samochodów produkowanych tam dowiedziałem od 1000200 700 rocznie najwięcej idzie jest sprzedawanych w Niemczech w stanach Zjednoczonych Japonii jest to to nie jest dużo sporo w porównaniu z produkcją płyt, ale klienci są gotowi zapłacić jednak sporo więcej, bo za to co wcześniej wspomniałem, że dzisiaj bardziej komfortowo dalej szybciej co ludzie właściwie są czy też np. wolą mieć alpina niż BMW za tą samą cenę np. no bo to przecież czy Anka no nie każdy mniejszy 100 proc właśnie Emka jest szybka, ale jest też nie chyba wystarcza zwykła BMW po prostu ani czekanie alpina okej, ale wiesz no, jakby kiedyś, stając przed dylematem jak kupowałem, bo posiadam mogłem sobie sprawić by siódemka, ale wydawało mi się trochę przesadzone, ale to mówię to po prostu nie mój głos to 212001700 samochodów rocznie to znaczy, że to nie jest w każdy gust tylko właśnie do specyficznego no właśnie do nas wysłać to co jakby mieć zaraz oddam głos zwłaszcza, że to ty masz dzisiaj dużo do powiedzenia na temat tych samochodów nie mnie to samochody wydawały się bardziej aksamitne tak to powiem no i miały w sobie miały w sobie one były trochę tak jakby jakby zostały lepiej wyciszone co pewnie się dzieje, choć dzieje się dzieje się dzieje też to zauważyła wyciszają nielegalnie praca tego tego silnika była była taka bardziej dwutorowa, czyli Aksamit tnie agresywnie i agresywnie też z dalszym ciągu jest to aksamitny dziwne to wszystko jest trochę chyba za mało czasu poświęciłem na to, żeby się porządnie zastanowić nad, ale uczuciami do tej marż ich przyznać, że no jest to coś bardzo znaczy dla mnie coś bardzo ciekawego z tą Alpine przecież w Polsce mamy do czynienia oficjalnie dopiero 4 lat można nową kupić ale, ale przecież widzieliśmy gdzieś widywałem samochody kiedyś jakoś tak bierzcie tych BMW było, tyle że alpina na pewno ginęła wciąż ginie to na pewno samochód zauważalny, ale też nie każdy od razu będzie wiedział z lekarzu alpina, bo ona też z daleka tak bardzo różni, ale co co łączyło wszystkie samochody jeżdżą piątką siódemką tak jak wspomniałem ósemką i ich bez siódemką przede wszystkim były silnik ośmiocylindrowy one przeważnie miały tak od 600 do 613030 koni w tym przedziale przyspieszenie też były imponujące, bo tam wiadomo te samochody tak jak w swoim takie muszą być już od 3,5 do 442 no ten SUV 42 to wieś SUV, czyli to jest ogromna to kilka takich jeździłam przez błędne były jeep Cherokee czy czy Stelvio, ale to nadal jest dużo i tam nikt nas nie namawiał do szybkiej jazdy bezpiecznych warunkach aukcji na rzecz to były okolice fabryki w Chloe, czyli cała ta awaria no to fabryka oglądam jeździliśmy po autostradach bez ograniczeń prędkości tak nam dano, ale nie o to, żeby jechać ponad 300, ale jeżeli była okazja i tam za liderem jechaliśmy wieś na pustej autostradzie i powiedzmy jak to x 7 jechała 270 to do tych 270 dochodziło to naprawdę płynie ona się zupełnie nie dusiła, mimo że miał 290 prędkość maksymalną to jest momenty obrotowe są dużo wyższe i one są maksymalne dużo niżej, niż by uwierzyli już przy 2 tysiące to wszystko jest zrobione już to jest jakiś pomysł na to tak i dojazd na pewno bardzo ciekawe bardzo ciekawa Marka tak jak wspomniałem dużo rzeczy łączy te samochody dużo rzeczy łączyło temat, ale przecież te napędy obie osie no wykończenia jak i pokazywano nam, jakie tam zamawiają kolor obszycia kierownictwa jest przecież to specjalna skóra na dla Alina nasz nazywa, która jest kasz tam swoje specjalnie czy taka jest jakby przygotowywana w fabryce to wszystko oglądało przecież to no to trochę żeśmy chodzili i to pozostaje na długo w pamięci pozostają też wrażenia zjazdy nie pamiętam ile lat temu mieliśmy Alpine w redakcji na chwilę za 34 lata temu prawda tak mniej więcej nie mieliśmy nigdy nie mieliśmy stówki mieliśmy nigdy żeśmy kiedyś poświęcali Arki więcej czasu natomiast zawsze jakby nie wynikało to jakoś dłuższych jazd testowych tak czy polskim przedstawicielem tylko było to trochę przez moje kontakty są zbyt Ola Mich no właśnie, ale no tak to już swoje jeszcze raz czym jeździł no jeszcze, bo wie czym się naj fajnie jeździło jeździe bez piątką, czyli świadome BMW 5 weszły damską no to dłuższy większy o ponad 5m dłuższa wersja jest się ósemką, który przepiękna najładniejsza ze wszystkich z zewnątrz zresztą ósemka Gran coupé no i 7 którymi się średnio podoba jak na SUV-a niż rewelacyjnie powiem ci i i to wszystko co nam usiłowano przekazać poprzez w jakim celu też oglądaliśmy tę fabrykę coś trzeba było zapamiętać to jest wieś na długo będę pamiętał na pewno nieczęsto 6 do takich fabryk toż to się wszystko sprawdziło samochody są ciche samochody zmieniają ośmiostopniowy automat BMW też są dobre, ale tutaj nie było żadnych wahań czy to tryb sport czy tryb Comfort to są perfekcyjne samochody, a jednocześnie już niema tego właśnie co w rękach mieliśmy co czasami nam się podobała czasami nie, że to są takie dzikie głośne samochody, ale to oni mają też swoją pamięć tego jak nam się podobało tak to trzeba no właśnie, ale to tutaj Zobacz tutaj właśnie tutaj byśmy się tego nie wstydzili, bo tu jest cicho płynnie i można jechać jechać nie czuje się zmęczony ja tymi kilkoma samochodami przejechaliśmy w sumie kilkaset kilometrów przez 2 dni przez tą była jazda tylko wokół fabryki, więc nie czułem się zmęczony w żadnym momencie zresztą emocje były cały czas potem tak to wszystko zeszło się zastanowiłam słowa, że słucha i to tak już wykańczając fajnie, że taki stan szacunkiem stare projekty to z niejednego koncernu samochodowego, który brał, że wyczuwa musimy coś co się naprawdę rzadko da zauważyć, czyli podekscytowana akta te emocje po tych kilku dniach kończy cały czas gdzieś są szczególnie jak pomyślę o samochodzie, ale przyzna, że czasami dostajemy coś czy ma Klarę na oczy jak Rolls-Royce Ano Niewiem czy Betleja to też ba przez moment tak jeździliśmy 1000 kilkaset samochodów przez stosowaliśmy w naszej audycji, ale trafiają się takie, które zostają przez chwilę w pamięci albo na dłużej alpina nazwano parę tysięcy samochodów to tak mocno jak między 23 jak dobrze no to tym bardziej jeżeli trafiały się jeszcze modele, które ciebie są w stanie jakoś po ekscytować czy niema chyba chyba tylko się cieszyć mnie niektóre elektryki ekscytują tutaj będziemy pewnie polemizować przy okazji, którego elektryka, ale alpina która, a uważa na koniec smaczek oczywiście nie byliśmy zaproszeni jakiegoś studia, gdzie tam prototypy silników były, ale swoje sią prototypy i mieliśmy wrażenie, że to są też prototyp SUV-a uważa samochodów elektrycznych np. alpina i 3 mówić, ale są już mówiliśmy o tym, że tę wolność co, jaka przyszłość inspirowała się, że x 3 to oni wezmą, ale tego paskudztwa tego IKS raczej nie wezmą co musimy kończyć była żona dzisiaj bohaterką audycji czyli, czyli BMW alpina właściwie zupełnie inne BMW, a jednocześnie jednak bardzo podobne kończą się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny by jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA