REKLAMA

„Biały Lotos”, czyli amerykańska rozprawka o uprzywilejowanych

Po sezonie
Data emisji:
2021-09-16 22:00
Audycja:
Czas trwania:
50:56 min.
Udostępnij:

Mike White w najlepszej formie - błyskotliwa komedia charakterów, w której jest wszystko, czym żyje współczesna Ameryka. Bogaci biali, okradzeni potomkowie ludności rdzennej, młodzi, którzy wierzą w „Społeczną Sprawiedliwość” oraz przeciętniacy, pracownicy sektora usług. Scenografię dla tego mikro-modelu konfliktów społecznych tworzy hawajski hotel „Biały Lotos” - gdzie morze szumi, palmy się kołyszą, a polityka i konflikty społeczne wydają się - niesłusznie - bardzo odległe od rzeczywistości.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn dzisiaj porozmawiamy o serialu, który już wzbudza dużo dyskusji duże zainteresowanie premiera całkiem niedawno produkt króciutki zaledwie 6 odcinków, czyli biały Lotos biały lata to jest projekt, którego autorem twórcą producentem autorem scenariusza reżyserem jest maj Kłaj ma skład, który już trochę rozmawialiśmy przyznaliśmy jednym z serialu które, którego również był autorem, czyli o iluminacji bardzo specyficzny Rozwiń » twórca posługujący się bardzo specyficzną taką autorską metodą portretowania będzie interakcji międzyludzkich to jest coś ja tak powiedział, że to jest taka komedia trochę charakterów, ale po współczesnemu to znaczy wiadomo, że komedia charakterów tak z historii patrząc jest pewnym uproszczeniem to te są pewne przedawnione postaci, które obserwujemy w działaniu mają za wszelkie cechy komiczne to jest niby troszkę podobnie, ale to już bardzo współcześnie no tak bardzo bardzo poddane, jakby iluś tam przepracowaniem ten ten model wyjściowy za chwilę wszyscy możemy więcej rozmawiać historyka jest bardzo prosta mamy Groupe bogatych Amerykanów podróżujących na Haiti i celem wypoczynku Anawa przepraszam Hawaje celem wypoczynku i trwających do hotelu, które nadrabiały to po prostu właściwie tamten ten ta fabuła wyjściowa jest tylko tak bardzo prosta oczywiście 1 trik z klasycznego kryminału wzięte mam wrażenie żony tylko aktorem trochę na osłodę, czyli pierwsza scena tego serialu scena rozgrywająca się na lotnisku, kiedy już wiemy, że cała ta ekipa z wakacji wraca tam taki dialog między samotnym dość szczęśliwym mężczyzną, a parą w średnim wieku, którego pyta pan też wakacji jak było jak się pan bawił i jeśli mnie nie bardzo się daje wciągnąć te rozmowy za to mówi nam, że tym samym samolotem, które nie będą wracali wracają też zwłoki przez ileś tych odcinków przez 6 odcinków zastanawiamy się, kto tam zginie, ale nie wiem czy macie wrażenie, że to jest w ogóle zabieg interesujący czy też coś co jest trochę takim dodatkiem do całości, które właśnie zupełnie czymś innym to jest takie sztucznie wprowadzone element z kryminału, ale właśnie, dlaczego ja tym wszystkim mówi to był Bartka po, że obecnie w tle widać było na tyle dobry czas złapałeś Flow to rzeczywiście mój pomysł muszę powiedzieć ten serial odpowiadająca pytają poczucie, że on się też doskonale bawi pewnymi schematami narracyjnym ten to otwarcie z tą taką klamrą lotniskową tym trupem w samolocie w tym lesie jest właśnie takim ukłonem, a raczej puszczeniem oka w stronę takiej właśnie czegoś co można by nazwać jakimś pontonem Agathy Christie jest, że były i ten tom dla mnie był obecny w kilku odcinkach były bardzo wprost bardzo nie taki 1 do 1 przełożeniu to jest jak tamtego właśnie zostawiam co się wydarzy, kto za co odpowiada do czego to wszystko eskaluje to było to to świadomość była cały czas we mnie jak oglądałem ten cel się to pytanie, kto zginie dla mnie były istotne miejsce czas mi się na 3 załogowe jakoś tam nie zajmowało niezależnie od tego, że ten serial oczywiście nie jest kryminałem i nie jest o tym kto kogo zabije to co jest najciekawsze w nim co myśli jest też na najważniejsze, bo to jest sednem tej historii to jest opowieść o klasach to jest bardzo Agathy Christie to też nasze bardzo Agathy Christie nie może, jakby wyjęte z tego kryminalnego kontekstu, które zazwyczaj Unii był kluczowym jak formą opowiedzenia o tych podziałach klasowych natomiast tutaj mamy do czynienia z połączeniem komedii charakterów chce wspomniałeś i właśnie opowiadaniem o klasach społecznych o hipokryzji, ale też pewnej nie przychodzą wolności pewnych podziałów Otóż nie jest w stanie do końca przekroczyć, ale też nie tak łatwo jest wszystkie rozliczać nawet 1 proc rocznie jesteśmy przed powstaniem przekroczyć, że w gruncie rzeczy ma składane za chwilę też możemy się pokłócić, bo mają niewątpliwie wpisuje się z tym serialem trwającą w stanach Zjednoczonych dyskusję o tym czy sprawiedliwość społeczna za chwilę więcej powiedzieć, ale tam nie ma może się nie będę to jest tak zgadywać potwornie, a to czym się podoba w tym jak on o tym mówi jest to, że on raczej wojnę w stanach mamy do czynienia zazwyczaj dyskursem dotyczącym czarnoskórych takie chodzi o pewien pewną nową modę Jaś nią jakiś kłopot, bo te historie stały się bardzo mechaniczne często te, które opowiadają o prawach mniejszości czarnoskórej serial robiony ze świadomością tego to jest robione ze świadomością dużo właśnie wyższą, jakby już taką też post post ironiczne Ren wobec tego i to coś bardzo podoba to jest też to, że one się postkolonialne też dużo szerszym znaczeniu, a jednocześnie taki nie dogmatyczny w sensie rząd nie ma na razie twórca Whyte nie ma rozwiązań żony mówi tutaj ja wiem jak to wszystko poukładać, kto jest temu wszystkiemu winien również tak rozdziela razy dość równo każdy dostaje swoje za swoje winy każdy z tych bohaterów jest rysowany także miał swoje skazy, ale też jednocześnie budzi sympatię np. dzięki 1 postaci chyba tam wszystkie postaci jak ślub w spółdzielni robić nie lubię tego oczyszcza antypatyczny ego młodego męża nowobogaccy takiego bogatego domu, który jest totalnym budzę mówiąc na inne ogólny jego rzeczy nie da się bronić jego też nie próbują bronić to jest po prostu antypatyczny teraz każda inna postaci nie wiem czy to trochę żałosne można kompleks Sony w kryzysie wieku średniego, który ma dobrze zarabiającą żonę, że źle z rzeczy sam ze sobą w tym, że nie jest nikogo bohaterem wzruszającą postać są bardzo dobrze zagrana musimy jednak troszkę w tej fabule powiedzie więcej, żeby się nie pogubili słuchacze już czy Anna puszczam, ale to parę słów czynami co się dzieje mamy podróżującą do hotelu biały Lotos rodzinę czteroosobową Doktór, z którą podróżuje również przyjaciółka starszego dziecka, czyli takiej dorastającej nastolatki ta dziewczynka jest dziewczyna jest właśnie tą osobą z, wokół której odbędzie się cały dramat, ponieważ ona jest ciemnoskóra jest nas mniejszości etnicznej trudno nawet być dokładnie, jakiej mamy też podróżującą parę białych Amerykanów dobrze sytuowanych, gdzie ma kasa jest trochę biedniejsza została, a wpisując dziennikarka, która niekoniecznie idzie za wożenie, któremu dziennikarze dzisiaj w zawodzie jej na pewno nie no i mamy też jego obsadę hotelu hali mamy 1 wspaniałą bohaterkę, którą gra dzień kulisty bardzo ciekawa aktorka, która jest taką rozwydrzonych starzejącą się kobieto rozhisteryzowany pijącą żyjącą udzielającą się nad sobą, która podróżuje chętnych ze słów chcę powiedzieć chce z Popiołami swojej matki, które ma zamiar wysypać do morza, ale jak ten projekt nie do końca się tam udaje to też jest bardzo śmiesznie odgrywane i oni wszyscy trafią do hotelu, którym zarządza bardzo ciekawa postać postać mężczyzny samotnego geja po przejściach po leczeniu alkoholizmu, zachowując trzeźwość przez ileś lat oraz jego obsada ludzie, którzy z nim pracują ktoś, kto odpowiada za salon masażu kelnerzy tak dalej to jest ta druga rzeczywistość tego hotelu, czyli hotel już zaczyna funkcjonować pewne pars pro toto jako pewien model społeczeństwa w tym jedni są bardzo uprzywilejowani bogaci przyjeżdżają się też bawić, a inni muszą za uwalniać na to, żeby cała ta cała w biznesie kręcił też mają swoje za uszami też, jakby nie pozwalają tak do końca bawić się tym, którzy przyjechali na te wakacje plus jeszcze element właśnie rasowe, czyli czarnoskóra dziewczynka zabrana na wakacje trochę na zasadzie takiego gestu wobec kogoś, kto jak z nimi z innej klasy społecznej to właściwie wokół niej się tutaj będzie cały dramat wydarzył w tym modelu się to wszystko kręci i to jest model sprawnie narysowany trzeba powiedzieć sobie tylko 1 rzecz trzeba dodać do tego co co Bartek mówi, zwłaszcza w kontekście tego co był co mówisz o fabule, że w tanie nachalności obserwacji i to, że w ta rozmowa o rasowo ości klasowo ości uprzywilejowaniu kręci się w taki dla widza zupełnie nie nachalny sposób wynika z tego, że tutaj mimo wszystko my nie obserwujemy czarnoskóry czy w mniejszości etnicznych głównymi bohaterami broni którymi, którzy no skupiają naszą uwagę są jednak ci bohaterowie biali, którzy jakoś żyją w takim świecie, które dla nas bardzo doświadczalny znaczy w chodzi tutaj o to, że ta perspektywa klasy uprzywilejowanej, które jednak gdzieś tam w każdy z nich wygłasza w pewnym momencie jakieś piękne słowa o równości i o tym jak jak tak naprawdę można funkcjonować, a z drugiej strony jednak fakt, że nie są zupełnie innej klasy i zupełnie mają inne możliwości też bardzo rzadkie w we współczesnym serialu mało jest i w ogóle film chyba też mało jest tej perspektywy, która no, opowiadając o sprawach rasowych pokazuje jednak białych, a nie kolorowy, więc ta, więc to to do niuansowania jest bardzo subtelne dzięki temu myślę ten serial robi takie wrażenia, bo już tego, że jest to absolutnie prześmieszny komedia to jest też seria bardzo moim zdaniem poważnych sprawach mówionych tonem właśnie serio też to co moim zdaniem na czym polega metoda ten sukces tego jak Whyte porusza temat właśnie postkolonialne i te rasowe jest rozbrojenie tego tematu poprzez jego nazwany na ekranie osiągniecie historyk ma być metaforą jakiejś tam sytuacji tylko jego bohaterowi wprost o tym rozmawiają oni przy śniadaniu zaczną gadać o koloniach i o nie tych rozmów wychodzą największy kłopot tak właśnie wprost ciekawe, bo to pozwala jemu jako autorowi w procesie rozdawać te role bardzo świadomie wprowadzić następny poziom wyższy poziom rozmowy, że to nie jest takie delikatne sugerowanie zostawia widzowi do myślenia tylko Janek rozbraja bombę od razu były przez to, że zaczynają wprost używać na ekranie widzimy tę hipokryzję dużo mocniej, kiedy ona jest pokazywana w taki sposób niż właśnie przez ach to teraz tutaj prowadzimy uciskane bohatera, który ma być czarną skórę i tak jakby te mechaniczne, które o, której mówiłeś tutaj znika właśnie dzięki temu, że jest to bardzo delikatnie wprowadzane, bo nawet ta ciemnoskóra koleżanka ZUS tak jak mówi Kuba nie wiadomo, jaki mniejszości etnicznej przyjaciółka tej bardzo bogatej dziewczyny też tak naprawdę należy do tej klasy uprzywilejowanej tak to jest Super bo jakby zostały obnażone zupełnie inne rzeczy niż zazwyczaj są obdarzane w tak, kiedy mowa o takich sprawach, bo czas by trochę opowiedzieć o tym co się dzieje w tej chwili w stanach Zjednoczonych, dlaczego ten serial się tak mocnego wpisuje tę debatę związaną właśnie tzw. sprawiedliwością społeczną oznacza do no pewnie ładnych paru lat nawet można by chyba powiedzieć 5 może 6 narasta, zwłaszcza na uniwersytetach amerykańskich uniwersytetach liberalnych lewicowych taka fala myślenia, które wywodzi się gdzieś z teorii postmodernistycznych post kolonializmem teorii Kuj z feminizmu z teorii rasowych, gdyby taka fala pewnej skrajności pewnego sposobu myślenia, który w zasadzie demontuje ten korpus liberalnych wartości, na których Ameryka jest zbudowana tak liberalne wartości jest przede wszystkim kult debaty, który jednak w w stanach przez kilkadziesiąt lat był tak mocno i pieczołowicie pilnowany teraz zaczyna się demontować znaczy ta to co się dzieje na uniwersytetach waszych zasad debaty wyklucza tam się coraz częściej nie chce rozmawiać z przeciwnikami z oponentami ideologicznymi traktując, że odpowiedź debata nie ma sensu, że to, jakby samo w sobie z reprodukcją jakiegoś jakiś przemocy symbolicznej słowa są, jakby krzywdą, ale też, dlatego że w pewnym sensie kwestionuje się to, że jest jakaś wspólna rzeczywistość, do której wszyscy mamy taki sam dostęp, że jest coś takiego jak uniwersalne wartości, które wszystkich zobowiązują jesteśmy wszyscy ludźmi bez względu na rasę klasę orientację seksualną pochodzenie ta radykalna lewica zaczyna wywracać, twierdząc że w pewnym sensie to nie jest tak, że istnieją jakieś uniwersalne wartości wartości, jeżeli zgodzimy się na jakiś uniwersalizm to uznamy, że ci biali uprzywilejowani zawsze będą nami rządzili to taki sposób myślenia tak naprawdę trzeba się otworzyć na tę narrację właśnie etniczne tożsamościowe i one są inne też inny ogląd rzeczywistości jest tak inny świat to jest coś czemu myślę ma kłaść się tym tą komedią lekką zabawną i przyjemną wyglądają dość mocno przeciwstawia on jednak mówi o tym, że niezależnie od tego jakie narracje przyjmie jak bardzo będziemy łąk, bo to się nazywa się także łąki zmów to jednak świat, w którym żyjemy świat, w którym się ze sobą kontaktujemy jest 1 na nasze potrzeby są takie same jesteśmy tak samo ludźmi i w gruncie rzeczy pomijamy ten aspekt takiej by pewnej pewnych podstawowych potrzeb, przenosząc tę dyskusję zawsze dyskusja o klasie rasie kapitalizmie i on w zasadzie o tym mówi to znaczy mówi o tym, że nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość wobec historii grup społecznych jest zawsze sprawiedliwe wobec jednostek, nawet jeżeli wiemy, że dana grupa czy dana klasa została poszkodowana nie jesteśmy w stanie odwrócić tej szkody takimi metodami, jakimi wyobrażają sobie ci młodzi ludzie na uniwersytetach co zresztą tutaj wdrożone w tym serialu jako praktykę to znaczy to jest próba ukarania tych strasznych białych bardzo dosadny bezpośredni sposób i mają jak pokazuje, że właśnie te metody zawsze okażą się nieskuteczne skrzywdzić kogoś, kto jest takim samym członkiem jak i kim jeszcze do tego masz bardzo dużo, więc w rozmaitych dużo do sobie nawzajem do powiedzenia ta interakcja między tymi 2 nastolatkami chyba najciekawsza w całym tym serialu jest zarazem taką najbardziej nadającą domyślenia to znaczy, że one dużo więcej dużo dużo lepiej siebie nawzajem znają, niż by się im wydawało, gdyby założyły, że te wszystkie konstrukt postmodernistyczne, które wchłaniają się tak bardzo podobają rzeczywiście głoszą to znaczy, że ma skład mówi mamy sobie więcej dopowiedzenia niż nam się w tej chwili wydaje jesteśmy bardziej całością niż można by sądzić w tym sensie jest to bardzo ważny serial taki się wydaje to bardzo ważny serial bardzo taki no tak właśnie powiedziałbym wchodzący w polemikę z czymś co co w Ameryce się toczy dzisiaj bardzo bardzo dramatycznych postaciach, bo naprawdę często dramatyczne postaci to są nie wiem gigantyczny protest związany z tym, że na Uniwersytet ma przyjechać ktoś, kto myśli inaczej to jest Niewiem blokowanie w ogóle możliwości wypowiedzi dla takich osób to są takie przypadki wręcz pobić szarpaniny z konserwatywnymi głównie intelektualistami oczywiście strasznie most został podchwycony przez Trumpa przez co Trump gadał, ale nie tylko jakby to nie tylko to to jest to jest nie tylko kwestie alt-right to nie tylko to, że jest alt-right w stanach tak ludzi wkurza to jest też niestety sama lewica, która się staje bardzo radykalna te radykalne hasła po lewej strony, które stają też coraz bardziej nie do zniesienia tak czasem powiedzieć tak to co do tej wspomniała wcześniej o tym nie przechodzą kości pewnych barier to też mi to co mi się podoba w tej opowieści poeta to jest to taki brak łatwych rozwiązań na pokonanie barier i tych grzechów przeszłości od mamy oprócz historii w tej wspomniała, czyli o białej dziewczynie biały i żadnej koleżance i jakby rasowej historii mamy też drugą również klasową historię, czyli czarny masażystki pracujących w pastelowym, która marzy o własnym gabinecie, dla której pojawienie się tej ekscentrycznej starzejącej baby, które nie masz właśnie te najgorsze żona nie można o tym gabinecie to ta właśnie bogata baza mniej jej to indukuje ona mówi niepewność my swoje własne spała jak tam kasę z Drezna dla nas plan ja ciebie zainwestuje to jest jak burza rozbudza pewne nadzieje, które ostatecznie muszą zostać tu zespoły, ale nie jest to wielki spojler, bo też nie na tym domyślam się tak, że zostanie wystawiona koniec końców, jakby skończy w tym pan jako szeregowa pracownica białego Lotosu i tutaj nie ma żadnego nie ma wyrwania się z tej pułapki i pewien fatalizm, ale połączony z tym optymistycznym tonem jak w takim komediowy możemy optymistycznie, ale komediowym lekkim sprawia, że ta historia też na poziomie pewnych zróżnicowania stylu w jakim jest opowiadana ona robi na mnie bardzo duże wrażenie zresztą postaci są trochę wyjęte z różnych historii może każdy z nich dodaje jakiegoś kolorytu temu opowiadaniu jak wnosi coś ciekawego nie może tej wspomniał pan fascynująca jest relacja 2 nastoletnich dziewczyn uważam, że najciekawiej napisana, ale bardzo interesującą postacią jest chłopak taki jest autystyczny chłopak z tej rodziny właśnie milionerów brat brat tej dziewczyny, który i to tutaj przejdę może to co jeszcze się podoba ten sam oprócz opowieści pewnie takie rozliczeniowej też ironicznej oraz rozliczaniu klasowych nieporozumień historii jest też opowieścią o potrzebę przynależności jakiejś takiej bardzo mocny każdy z bohaterów ich głównym, jakby tym do czego dążą, czego pragną też poczucie przynależności czy w nowym małżeństwie, gdzie się do siebie należy, jakby się staje częścią tej nowej rodziny czy w tej właśnie dysfunkcyjnej rodzince 1 000 000 bogatych Amerykanów, którzy przyjeżdżają siostry każdy wydaje się samotny totalnie i na różne sposoby próbują samotność pokonać, a postać chłopaka dziwnego ekscentrycznego, który ponoć nie ma gdzie spać, więc ląduje na plaży znajduje by takie ukojenie w znajomości z lokalnymi chłopakami wpływającymi na kanał, jakim takim długim nie wiemy tego co się nazywa, ale jest jakoś tam też to balansowanie Why tam między ironią też wzruszającym elementem, bo ten serial momentami poruszający bardzo jak chcieliby nas dużo takich rzeczy, które nie dotykały bardzo jakoś tak na poważnie, a nie tylko bawiły jest też ujmująca ta mieszanka stylu, jakby narracyjnych chwytów jest bardzo umiejętnie stworzono tutaj taka ma też drugie oblicze znaczy obok tych elementów takich delikatnych subtelnych wzruszających poruszających i głębokich mądry to jesteś strasznie śmieszne bo kiedy się przyglądamy tym bohaterom to jak oni są portretowa ni jak oni są często grubą kreską rysowanie to naprawdę w niektórych momentach no trudno się nie śmiać pełną gębą i oczywiście szacuję, że tutaj jest ta to zderzenie jest interesujące, ale też te charaktery i tutaj ten brak takiego nie wiem przez strachu, że coś będzie za mocne, że pokażemy rzeczy są tutaj pokazane rzeczy bardzo z tego z tego, czego rezerwuaru umarł humoru klasycznego pełny alarm po co mnie akurat, ale system panem humoru mlecznego to bardzo cieszy też ogłoszenie śmiałem, ale takie poczucie, że jest do play wyjaśnia po to, żeby robić skandalu to mamy pana, który wypina poprawiamy stawiamy, że to jest troszeczkę innego, że tutaj chodzi o zróżnicowanie też rodzaju humoru, żeby po prostu było czasem karykaturalnie, bo przecież nie wiem cała sekwencja, kiedy bohater ten ojciec rodziny niedoceniony się upija i ma jakąś taką zupełnie dziwaczną jazdę Maria może z kimś jest no no no przecież to są to są, gdyby się temu przyjrzeć są bardzo mocne filmowe takie momenty, a jednocześnie powoduje to, że chcemy być bardzo blisko tej historii, bo ona podwójna ma ona jest taka, że te skrzące, niemniej Gottlieba, że wiele się tutaj wiele jest takich elementów, które przyciągają właśnie przez to, że rzecz, że tutaj jest rozmaicie, że i IT ten kontrast też jest taki, że tak jak nie są nachalnie poruszane tematy tak ten kontrast też nie jest taki jednoznaczny czy to nie jest czarne białe to są 2 odmiany szarości, które delikatnie ze sobą oraz 1 stronę oraz drugą stronę się przesuwa to jest wielki talent Michała to dokładnie to co teraz opisała to znaczy to rząd potrafi obserwować daną sytuację bardzo wielu punktów widzenia, zachowując Super logiczny ciąg to znaczy wiedząc co do co opowiada też dla nas czytelna ta historia staje się inne, jeżeli spojrzymy na to inaczej tu nic nie zostały zanegowane, ale zostaje skomplikowane i ma też bardzo czuły punkt czułe podejście do swych bohaterów on jest dużą czułością robione to znaczy mimo całej tej humor czeski tej warstwy komiczne ironiczne i dystansu on jednak traktuje ludzi jako ludzi w tym też jest można powiedzieć tym strasznym stary liberałem, gdzie liberalizm, jakby założenie szacunku wobec godności jednostki ludzkiej wobec człowieka i on faktycznie takim szacunkiem traktuje wszystkich swoich bohaterów każdy z nich ma jakiś powód, dla którego jest taki właśnie nikt nie jest do końca skreślony nikt nie jest w pewnym sensie każdego szkoda można tak powiedzieć tak, ale też mam wrażenie, że UE nie cofa się przed karykaturalny ością przed takim brutalnym oczywiście chowaniem tych po szczęście, bo czułość nie oznacza szóstką gości zdecydowanie on jest współczujące, ale to nie znaczy, że nie widzi to nie znaczy, że ślepy nie znaczy, że ucieka w jakiś rodzaj sentymentalizmu nie to bez sentymentów opowiedziane, ale bardzo taką dużą wrażliwością na różne dramatyczne historie, które się kryją za za za tymi konkretnymi postaciami nawet to co jeszcze tak to postać jest najtrudniejsza do zaakceptowania, czyli ten młody mąż, który naprawdę głupi równocześnie w pewnym sensie mu współczujemy, bo na końcu widzimy jego porażkę widzimy jakiś jego dramat się wplątał skutek skutek swojego ego jakoś strasznie nieprzyjemną sytuację widzimy jego lęk stracił żonę, którą chyba jednak kochali to żadna część też go człowiek trza tako jedno jedno rzeczy chciał powiedzieć, że ciekawe jest to, że ta sama postać moe w 1 chwili jest właśnie śmieszna zupełnie jakoś tak brutalnie widziałem takie wręcz rechot Śliwa, a z drugiej strony w następnej postawy w następnej chwili potrafi być właśnie delikatna romantyczna rzeczy czy czy nieszczęśliwa, że tych słów i tych tych określeń można mnożyć i dotyczy to każdej posta, ale też są bardzo wielu RM Solar Zobacz to jest właśnie to teraz mówi, że on potrafi 1 scenie zrobić, bo jestem taka świetna scena na najlepszych absolutnie dla mnie jak dziennikarza jedne z najlepszych w całym serialu bardzo lubię, w którym młoda dziennikarka usiłuje właśnie spotyka panią, którą kiedyś opisywała jakieś pisma biznesowego już jej uśmiech taki trochę będziemy w Berlinie Orski hołd złożyć także dosiada do stolika tam mówi wpisałam o to by taka jest dla mnie inspiracją dla wszystkich kobiet już wiemy ten ten styropian tam trzeszczy po prostu w tym co ona gada i ta kobieta oczywiście tam dziękuję tak jak miło się cieszę jestem taka solidarna z kobietami tak, gdzie ty piszesz, a takiego takiego tygodnika i tam pisarz mnie no tak to ty napisałaś no tak jest to to było główną 1ha zmowa sędziów miłego słodzenia zawiedli 2 kobiet chodzi po prostu nauka trwa to tak jakby się okazuje, że 12 zarzuca, że to jest dziadowski dziennikarstwo w ogóle wejście do roboty wszystko spieprzyłem i ze tego właśnie z tej opowieści o Solidarności kobiet nagle wychodzi coś co mówi no niestety ktoś odczyta Solidarność się zawsze musi skończyć nie nie jak nie ulegajmy tutaj przesadnym hasło no to też nie jest w następnej scenie z kolei dziennik ta młoda dziewczyna zarzuca tej starszej może nie wzrosła w swej kariery, gdyby nie była kobieta nie będzie poprawność polityczna tak, gdyby nie mitu, ale ale, gdyby nie mitu, ale jeszcze ta strategia, której w, której teraz rozmawiamy powoduje, że widz cały czas ma takie wrażenie, że tak okej rozkładamy wszystko wszystkie karty wszystko wiemy tego lubię tego lubię tego nie lubię tego nie lubię podczas następnej chwili pod jego zdanie wszystko jest odwrotnie to jest strasznie atrakcyjne jako widowisko powiedziałabym wręcz, że lubienie lubię utożsamiam się, niemniej jednak nie będą utożsamiać Super to jest atrakcyjne dla dla widza sza, zwłaszcza że nawet to postać mówiłem, że jest antypatyczny busem czy ten młody mąż, kiedy przychodzi do kłótni z jego żoną nieudaną dziennikarką on nazywa rzeczy po imieniu on ma rację wiemy rząd ma rację rząd trafiały nawet ta postać chcę się nie bronić przez moment obroniona, ale też to co one do niego mówi to też ma też ma rację na tym polegają jest też rozkapryszony dzieciakiem my też wiemy, że to jest opis rzeczywistości prawda latach to właśnie są te najlepsze sceny, gdzie właśnie obie strony mają rację nie może nie mogą zgodzić, więc ten cel absolutnie pod tym względem jest wyjątkowy i rzeczywiście to to co mówiliście, że one bardzo czuły postaci jest właśnie jest cholernie okrutny wobec nich, czyli on koniec nie boi się oni zarazili nas goni wyraźniej widzi, ale lubi tak tak nami możesz widzieć czyjeś wady czy tak się składa wad zalet możesz go lubić takim, jakim jest z tym złożeniem nie musi go wybielać musisz się odwracać od tego co widzisz nigdy nie powinien się odwraca się tego co widzi tak to jest coś co mnie najbardziej w tym serialu ujmuje, że ta to właśnie taka ludzka strona opowiadania tych postaciach te mogłyby być absolutnie pokazane przez życie dla takiej strach, ale Sury taka nowość, ale mniej ewentualne, ale też nie ma takiego poczucia wyższości, które zaczęły, ale ja zaznaczyłem, że tu pan, który jest ponad wszystkimi opowiada realna oglądały się Allen versus farę pan ponad wszystkimi jest możliwe, że nie wyjechało za głęboka, ale oczywiście biorąc pod względem jest dużym zaskoczeniem też boja nie ukrywam, że kiedy sięgamy po ten serial jeszcze o nim nie mówiłem też nie spodziewał się niczego prawdę mówiąc nawet co więcej jak widziałem obsadę, które by z tych, za który jest znany z ról w dość głupich komediach i o tym chciałem powiedzieć, że z tych zachęt jest kojarzony z takimi to jest mąż biały mąż bogaty mąż darmowa można miałem na to, że tak zazwyczaj grał w dość głupawych komediach imię jak oglądam tutaj, a stworzą znakomitą postać bardzo się poruszającą też swoje takie nieporadności jak samo świadomą też tego, że kim jest jak bardzo nieudany wydaje się bardzo poruszające pomyślałem to jest taka rola, która za ante jest dniem to co sam roku zrobił 3 billboardach, gdzie nagle aktora, który już był pewnej niszy takiej klasycznej komedii nagle zobaczono, a ten facet może zagrać 3 billboardach mógł zagrać polityka potem w filmie Macieja i generalnie ten aktor ma dużo większy potencjał mam poczucie, że dlatego właśnie aktora jest to taka rola, która może gdzieś wyrwać z szuflady, kto już powoli był wciskany na siłę, ale to jest obsada w ogóle bardzo ciekawie, bo tu są jest taka mieszanka różnych postaci mających właśnie bardzo określony pluła i trochę próba wyjęcia z tego płacą przede wszystkim mam wrażenie, że nie tylko licz się stosuje dzień kulisty taka pani, którą pewnie wszyscy kojarzą licznymi z 1 roli w seksie w wielkim mieście, gdzie jest taki bardzo charakterystyczny mocny odcień, który wszyscy zapamiętali imprezie to rynkowe tak pani rynek zaczyna po raz rozstanie zaczyna szyć torebki są to straszne paskudy ona właśnie grata postać tak potem wielka draka na imprezę nieważne nie ma tego opowiada czerwony jest bardzo charakterystyczna charakterystyczna w każdym sensie to znaczy po pierwsze, gra role charakterystyczne, a po drugie, bardzo charakterystycznie wyglądać taką dużą stratę kobietą z bardzo specyficznym seksapilem trochę tandetnym trochę nie jest jakoś tam sympatyczna taka trochę Beata Kozidrak Beata Kozidrak w stanach gra w serialach to, aby dzień szkolić w 1 lidze myślę i ją bardzo lubiana i jest bardzo popularna jest bardzo też rozpoznawalna natomiast trudno nazwać wielką gwiazdą filmową się tak nie da powiedzieć, więc tym sensie także takie zwiększa naszych realiach natomiast ona tutaj gra bardzo złożoną rolę one zwykle nie dostaje takich ról, ponieważ tyle do zagrania zazwyczaj, a Toma coś co jest na pograniczu auto parodii i zarazem no jakiś taki region dramatu do zagrania i to się nawet udaje to jest interesujące także zagraniczne seriale by pod kątem prowadzenia postaci i reżyserii jest bardzo trafioną mają to umie robić i w jego ocenie jak mąż, kiedy włączymy ten pierwszy odcinek zobaczymy czołówkę zobaczymy to robić coraz mniej to ta nie będzie źle nam się nie rozczarowałem szczęśliwie cała czołówka świetną rozrywkę świetna też dzięki muzyce muzyka sam sobie w ogóle się bardzo podoba wykorzystanie tej cha Tychowa chińskich motywów, jakby tego ideologicznego takiego nastroju, który gdzieś tam przemysł też cudownie koresponduje z tym co oglądamy czasami na zasadzie Kontrapunktu czasami jako dopowiedzenie, ale rzeczywiście proboszcza aktorów to ja muszę wspomnieć o nim uważam, że to jest dla mnie prywatne odkrycie wojnę za to trochę wyskakuję z szuflady o tyle Murray Bartlett, czyli szef hotelu to jest postać, która mnie absolutnie zauroczyła jeśli chodzi o umiejętności aktorskie o sposób budowania tej kreacji facet, który jest właśnie z ich strony takim bardzo ułożonym dyskretnym takim kamerdyner właśnie to jest dla wszystkich Super przyjemne, które wszystkim chcę pomóc z drugiej strony widzimy w nim wewnątrz buzuje jakieś taka osoba, której się mówi nieco również powiedziałbym tak nieelegancko dopełniły i niestety tak jest, bo to jest takie bycie miłym, że aż coś tam za dużo to znaczy, że marzenie, że w tym jakiś rodzaj zemsty żony taki sposób miłe, że to jest aż o 1000 aż ogra o agresję jakąś ociera, bo on wie doskonale jak macie odpowiedzieć tak, żeby nie mógł piętrzyć swoich roszczeń wymagań, a zarazem, zachowując ten pozór, że jest to żeby to by służyć taki kamerdyner w jakimś pozorem nieprawdopodobne to bardzo się paru jeszcze z odcinka odcinek narasta staje się coraz większy co bardziej widocznej ostry i ta ewolucja tego bohatera, który w jak widzimy w nim ten tak ciśnienie rośnie rośnie aż do wybuchu jest kapitalny przeprowadzonej może jest aktor rzeczywiście tutaj krytykę żyłem jakieś drugoplanowych ról wyłącznie seriale gdzieś tam widywałem, ale nie oni na traktory mały niż znaczony z aktorem kina LGBT głównie on tam grał bardzo ciekawe rzeczy grał Looking przy taktach ego pamiętam Looking on jest, chyba że takim aktorem, który ofiarę swojej urody to znaczy bardzo przystojny jest taki obsadzony w roli, czyli takich kolejnych amanci IQ ma się ochotę powiedzieć i być może właśnie to, że się zaczyna starzeć można go z tego wyjąć troszkę to na pewno dobrze robi zresztą jest bardzo ciekawy sposób wyjęcia go z tej niszy LGBT podarują gra geja i to jest zresztą 1 muszę powiedzieć to jest coś niesamowitego, bo to jest 1 stanęła gejowska uwodzenia, które tak hoc ja po prostu nie widziałem czegoś takiego do tej pory zwykle naprawdę w kinie zachodzi jakaś zmiana to znaczy już z nich to to w jaki sposób można portretować mówi o seksie seks też sportretowany tutaj dość dość śmiały sposób, ale uwodzenie między mężczyznami to nie widziałem czegoś takiego do tej pory też bardzo by serią też bardzo taki ciepły przyjazny sposób pokazany jest naprawdę odpocząć tak jak sceny uwodzenia być powinny jak czegoś takiego wydaje się, że jakaś nowość, bo my Kłaj jest moim zdaniem fantastycznym obserwatorem Absolut i tutaj to jest nie tylko takich mocnych w dużych scenach, ale też właśnie w takich drobiazgach nie wiem jak nurkuje i ca w cały wątek nurkowania uczenia się budowania na te relacje 2, bo potem ojciec synem siedzą w basenie to, o czym ani rozmawiają jak rozmawiają jak to jest przeplatane ze sobą budowane jest rodzaj uwodzenia podobny sposób budowa by tata pasek w konsekwencji właściwie są w podobny sposób budowane i scena, kiedy oni już nurkują i wychodzą z tej wody jest bardzo prosta scena tak pełni radości takiego szczęścia takiego promieniowania od środka no nie wiem czy na poziomie takiego no cóż cudna nie wiem czym nie wiem czy ma skład jest gejem natomiast nasuwa nurkuje, ale testowe ale, ale to jest tak mogę udowodnić, bo to jest kolejny serial, w którym nurkowanie to, że może zobaczyć żółwie albo płaszczka możecie zmienić jak osoby, a zresztą samo, bo nominacji prawda ja widziałam żółwia pod wodą nie jest jak człowiek jest jednak człowiekiem pamiętam ten moment natomiast chodziły też o to jak i w jaki sposób pokazuje, bo łatwo pokazać nie wiem złość wściekłość natomiast radość jest bardzo trudno pokazać i to oczywiście jak oni grają to ma to ma swoje znaczenie, ale też prostota pewnych gestów to można takie obserwacje czynić na bardzo bardzo wielu poziomach i przy bardzo wielu okolicznościach nie wiem samego tego, jaką portretuje ten hotel te uniesione, której mówi mówicie jak w jak często, gdy taka obserwacja, która być może jest banalna być może trywialna, ale przeniesiona na ekran nagle mu zupełnie inaczej rok rozbrzmiewa i dlatego myślę, że to uwodzenia, które mówi, że takie ciekawe, bo to jest zbudowane na bardzo bardzo takiej świadomej obserwacji i przeniesieniu prostych gestów na taki jest, ale równocześnie to jest myślę wielka wartość jakaś odwaga i talent duże dlatego mówię, że podobny, ale na, dlatego że my Kłaj jest moralistą w gruncie rzeczy on w swoich serialach ten zaszywa taki przekaz moralne bardzo specyficznie pokazane to nie jest moralizatorstwa to jest realistyczne i on w pewnym sensie mówi nam tym serialem, jeżeli masz relacje z drugim człowiekiem to jej nie niszcz nawet jeśli się wydaje, że to nie pasuje do donic w danym momencie jakiś mód ideologicznych albo nawet trochę odstaje od twojego poczucia moralności czy sensu nie niszczy relacje bądź po stronie relacji jeśli uda ci się świecie znaleźć coś co kochasz się tego trzymaj do tego właśnie ta postać tego chłopca jest taka ważna, a potem 1 osoba całej tej ekipy, która tam się pojawia, której udaje się znaleźć by coś, czego ciągnie przez świat to znaczy, że moment zakochania się w morzu w pewnym sensie jest momentem, które sprawia, że on nie jest tak podatny na to co się dzieje w całej tej rodzinie natomiast ciekawi mnie co on właściwie z tym mam pewien problem co chce nam opowiedzieć o właśnie postacią tego kamerdynera, tudzież menedżera hotelu mam wrażenie, że tu jest jakiś bardzo ciekawy temat zaczyna drażnić to jest trochę trochę takie taka historyjka do powiedziałbym do do odbiorców LGBT, zwłaszcza mężczyzn gejowskich skierowana, że do dodają współczesnych, żeby to zabawa szlachcie kończy i to co się z nim dzieje na końcu to jest takie myślę, że to jest właśnie taki ktoś, kto w tym momencie stawiamy jakieś szaleńcze konsumowanie życia, którego nie jest w stanie znieść najgorsze, że to nie jest tak, że on się cieszyć życiem on w pewnym sensie usiłuje to życie nie wiem zniszczyć albo jakoś czym zakryć to się bardzo źle kończy ale, ale myślę, że to jest to jest właśnie z tego nie ma rzeczy jest bardzo mało współczesnym kinie w telewizji, czyli taki taki taka próba stworzenia jakiś powiastki moralnej bardzo rzadkie trudno ja myślę, że to co by się to postać naszego kamerdynera w tym szefa hotelu jest też ciekawym pomysłem, bo ma właśnie funkcję z 1 strony to co mówi, że pokazuje człowieka i też dla mnie to było jakoś tam poruszające zwyczaj, że to ta postać jest człowiek, który albo nie ciesz życiem w ogóle, nakładając maskę jak już zaczyna się cieszyć to opodatkowuje się to już, ale też zaczyna się cieszyć, bo znowu zaczyna pić, bo znowu nabrała znowu jest nawet przekracza granic tak, bo człowiek nie potrafi znaleźć równowagi w tym nie tylko albo ukrywa się za maską jakiś taki właśnie ciągłego uśmiechu i staje się niewolnikiem samego siebie albo właśnie dziewiątą tak ostremu, ale też bardzo ciekawa jest postać jako element orkiestrowa tego dialogu okresie panującej i o tych którymi panuje o tym, że to od klasowych podziałach klasowych podziałach i pewnej śmiertelności tego systemu schematu, żeby zawsze ktoś jest na górze hierarchii i trochę, jakby jest to też jego relacje też mają z kolei jak myślałem o tej scenie jego flirtu uwodzenia tam też było element mitu, bo mówimy o stanie chce, że mówimy o stanie wtedy ten facet rozmawia ze swoim podwładnym chłopakiem tego zatrudnienia, więc tym trudniejsza jest scena, mimo że ja rozumiem jej siły na was jest znakomita, ale mam również ilość rama traktem gdzieś konta, ale zawarty jest jasno wynika to bardzo ciekawe co wynika z tej sceny prawda, bo można powiedzieć z logiką mitu włącznie należałoby go po prostu powiedzieć co za biedna ofiara tego naszego kelnera jemu nic nie jest to ten towarzysze wykłada i to na wielu Polaków to jest bardzo ciekawe, że ma skład pszenicą swojego potrafi naprawdę zajmować w tym kotle, kiedy myślimy o tym kto będzie ofiarom czy to co tak bardzo lubi ten Sojusz czasy mówi mając, gdzie w zasadzie rolę ofiary są rozdane na wstępie już niema z nich wyjścia już wiemy, kto jest na jej tak to sobie najgorzej radzi w życiu mówienie nic nie wiemy i zaraz możecie zobaczyć jak bardzo się to zmienia rotuje, jaki to jest po prostu żywy układ i tu nie ma przewidzi to tego nie da przewidzieć jak co co wyjdzie z tej historii często wina jest po 2 stronach on mówi tutaj, obserwując te pary, bo tak sobie dwójkową ten świat obserwuje zawsze jest także plecenie się w każdej relacji ze względu NATO, że to są rodziny rodzice z dziećmi czy rodzice między sobą ze względu NATO, którą stek barwy wyjmujemy z tego uniwersum oni zawsze zawsze wina kara to nie są pojęcia, które są jasne, bo to jest splot różnych rzeczy okoliczności pewnych ograniczeń pełnego oglądu świata itd. tak dalej, ale wydaje się, że jest bardzo cenne i dość bardzo odważne i bardzo takie celne, że on pokazuje jak próba zemsty na rzeczywistości mieści się na szczycie kolca właściwie i osoba, która uruchamia tysiąclecie taki mechanizm właśnie pomysł związany jest kwestiami rasowymi tu w ogóle biali nam zapłacą ponosi za to straszliwą karę mało tego wciąga w to w tym ten ten chory świat zemsty wciąga kogoś kogo nigdy nie chciał zranić czy jakby robić coś ultra destrukcyjnego to znaczy, że ten sposób myślenia, w którym doskonale wiemy, kto jest winnej zaraz potem przejdziemy na kopię tyłka jest niesłychanie destrukcyjne im się wydaje, że pokazanie tego powiedzenie tego dzisiaj w stanach Zjednoczonych jest cenne i była bardzo ważna nie tylko w stanach Zjednoczonych czy też to prawda to praw i rzeczywiście wrażenie, że fajnie jak wiele kontekstów już teraz zdążyliśmy omówić jak one to pewnie tylko część tego co jest w serialu a, że to wszystko jednocześnie przy całej głębi tych konkretnych tematów zagadnień to są poruszane jednocześnie nie zaburza pewnych przyjemności lektury, że to, jakby ani przez chwilę staje się deklaratywne jako takie przy publice zwany tylko cały czas poczucie, że to, że śledzę jakąś historię właśnie Och, charakterach to zamknięty w gazie temperatura rośnie TMT ferment, jaki zaczyna dziać i robić coraz goręcej co zwiększa ciśnienie tylko jest w potoku pokrywką tego charakter jest hotel serialowy mam poczucie, że to to właśnie największy sukces znam tego serialu jednocześnie jest bardzo głęboki jeśli chcemy go czytać jako krytykę społeczną to naprawdę znajdziemy tam wiele was dużo świadomości autorskie to nie jest przypadkiem gdzieś nie wymknęło tylko to jest bardzo wielowarstwową rozbudowana historia, kto może być tak bardzo różnych Kluczach, a przy tym to jest historia przyjemna przyjemna estetycznie i przyjemna fabularnie to ciekawe jest żywa fajnie się na to patrzy też dobrze zagrane to są ładne zdjęcia, choć pod kolorowa bardzo także był lekki, że była lekka przesada tego wszystkiego, bo to jest ten się to czołówka tak dużo mówi ta osiągająca wodą tapeta kolorowa, w której coraz więcej jak kształt zaczyna się rozpuszczać pod wpływem tej wody i trochę to wszystko tutaj jest, ale też też tutaj jest jakiś taki element ja wiem coś, czego na pewno bardzo szukamy dzisiaj w kinie na pewno ja tego szukam istnienie telewizji, czyli taki moment nie jest tak nie walił w wątrobie znaczy, że jednak chce też chce też coś obejrzeć po to, żeby odpocząć od tej rzeczywistości ani cały czas być w kontakcie z jej najważniejszymi aspektami prawda czy torze o mnie nie opowiada nam jesteśmy skazani na zagładę nawet jeśli jesteśmy nie nie chwilowo nie tym się zajmujemy to jest myślę też odwagę zrobić coś co jest bardziej przy nadziei tak można powiedzieć niż przez przez dzieje to wielka odwaga dzisiaj myślę artystyczna takich pięty jest w pewnym sensie to jest w niektórych aspektach pięt tak jak cały ten serial słodko-gorzki właściwy jest czymś pożądanym, ale też myślę, że tak głęboka lektura to jest jedno, ale jeżeli chce się ten też myślę, że warto powiedzieć jeśli chce się ten serial oglądać powierzchownie tam też jest ciekawy atrakcyjny i można go traktować można go traktować jako moralitet, ale można go też traktować jako komedię i w każdym aspekcie i każdy z każdej strony to jest satysfakcjonujące satysfakcjonująca lektura tak, kiedy pamiętam, kiedy HBO Max już przemianowane na HBO Max właśnie zwykłego liczbie wyprodukowało czwarte esej straszyło, że to jest teraz nowy wzorzec serialu byłem pełen obaw, że to nie skończy się dobrze, zwłaszcza dla nas też nie skończy dobrze, ale jeszcze stołek, ale powiedziałem, że jeśli tej zasadzie, że jeśli ta, że jeśli biomasa produkować rzeczy tak jak lato i w tym sensie łączące właśnie przyjemne z pożytecznym upraszczające potem do czasami wiele ukrywając to bardzo chętnie takie czują Max będę gościł porządkowa nawet nawet estetyk estetykę tego i tak właśnie przyjemność oglądania być może przesadzony, ale jednak ładnych miejsc atrakcyjnych atrakcyjnych zachodów słońca tak daje to też jest to co było stewardesy, ale głębia to, że zupełnie inna historia też, dlatego że czuć tutaj autorską śnie, jakby ten projekt jest absolutnie nie mógł wyjść prawdopodobnie spodenki nikogo innego niż my Kłaj i wyobrażam sobie są jak oglądałem ten serial miałem poczucie, że nam coś co jest bardzo blisko duchowo iluminacji też takiej pewien rodzaj humoru rodzaj traktowania bohatera podobne widzenie świata targi to byto widać to jest rozpoznawalny pewien idiom, który wypracował sobie Whyte i ten dom staje się jedną z najciekawszych moim zdaniem w współczesnej telewizji na pewno jest taki artysta tego następna rzecz jak będę czekał już bardzo bardzo świadomie myślę, że też długo poczekać, bo mnie nie rozpieszcza mam wrażenie jeśli chodzi o swoje historyjki to co robi robi i z nas też dużo jest tak powiem pauz pomiędzy tymi rzeczami, które robi, ale faktycznie jest podobny przekaz to jest podobne do roku psa to zresztą pojawia też aktorka polisami, które uwielbiam, która jest takim chyba troszkę odkrycie czekała to jeśli chodzi o telewizję to jest ten sam przekaz nasi ludzie są dziwni są wariatami to bywa fajne to wcale nie znaczy, że to jest źle możesz być dziwny może być ekscentryczny to nie jest koniec świata, byleby się trzymać, jakby jakiś norm, byleby nie przesadzić i nie pojechać za bardzo mnie nie wiem nie krzywdzić siebie nie krzywdzić innych to takie proste rzeczy, ale to bardzo inteligentny opowiada i opowiada to w praktyce taka etyka w praktyce to to nie jest proste taką rzecz zrobić pozostać jednak artystą, a nie jakimś nudnym rodzącym realizującym starszym panem, któremu zresztą nigdy nie był zawsze tam jakiś duży kawałek dzikości takiego życia w tych jego historia i tutaj szczęśliwie też to jest to chyba zamknięta całość nie sądzę, żeby zresztą próbował rozbudowywać kolejne sezony i ważnego nie da nawet rozbudować czy składać się coś zniszczyć zawsze można, ale będzie to trudne Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA