REKLAMA

Pracownik niewyspany jak pracownik pijany. Jaki związek ma dobry sen i praca?

Praca od podstaw
Data emisji:
2021-09-19 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
26:34 min.
Udostępnij:

Jak zadbać o dobry sen? Jaki wpływ na codzienne funkcjonowanie w pracy ma nasza higiena snu? Czy warto robić sobie drzemki w ciągu dnia? Jak pracodawcy mogą wesprzeć pracowników i pracowniczki w zadbaniu o jakość snu?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzięki grubszym krew jest Zuzanna Piechowicz to jest audycja praca od podstaw witam państwa w imieniu swoim oraz Tomasza Kopki, który wydaje cisza akcji i liny Raczyńskiej, która tę audycję realizuje dzisiaj moim gościem będzie dr Anna Kierzkowska Grodna doktor nauk medycznych psycholożka psychoterapeutka kamerka mająca po i Instytut bez stresu pierwsza w Polsce Europie ekspertka zajmująca się diagnostyką i leczenie stresu z certyfikatem i American Instytut ostrzegł szef klubu Rozwiń » rozmawiamy o tym jak sen wpływa na naszych prac, zanim jednak przejdę do dzisiejszego tematu chciałbym państwu to jest podcast na swoje tokfm PL i aplikacji mobilnej TOK FM jeśli chodzi o sam proszę państwa akcje mają armia na Czecha Jana w jednym z ostatnich odcinków audycji dobra terapia właśnie rozmawialiśmy o jakości snu Armen odpowiada na pytania słuchaczy słuchaczy TOK FM bardzo państwu te rozmowy polecam poza tym na stronie tokfm PL znajdą państwo inne audycje o pracy dobry pracodawca strefa szefa audycję Marzeny Mazur skierowane głównie do kadry zarządzającej polecam też państwo mój podcast dobra praca dla pracowników i pracownicze, bo ostatnim odcinku rozmawiam o wypaleniu zawodowym, a we wtorek światowy dzień walki z wyzwaniem zawodowym w zeszłym roku światowa organizacja zdrowia nadało rangę wypaleniu zawodowemu, określając je syndromem polecam państwu rozmowę, bo uważam, że forma ważne, jeżeli chodzi o nasz dobrostan w miejscu pracy już za chwilę rozmowa z psycholożką psychoterapeutką dr Anną Mieczkowską gronach nie jest dla pracowników pracowniczek zapraszam o, a teraz już na gości jest dr Anna Kierzkowska brudne doktor nauk medycznych psycholożka psychoterapeutka trenerka mające po i Instytut bez stresu inicjatorka studiów Akademii przywództwa kobiet pierwsza ekspertka zajmująca się diagnostyką leczeniem stresu certyfikaty te Ameryka Instytut od szczytu jest w Polsce i Europie dzień dobry pani doktor jest dobry pani redaktor mógłby państw, a tematem dzisiejszej naszej audycji będzie sen i właściwie chciałabym zacząć od tego, żeby zadać pytanie dla tych wszystkich, którzy myślą nawet jest opcja pracy czy rośnie, dlaczego ten sen w kontekście pracy jest istotny on jest bardzo istotne nie bardzo istotne w kontekście taty i dzisiaj od razu zacznie od przekroczenia pewnych badań, ponieważ pracownik niewyspany zachowuje się tak jakby był po wypiciu takiej sporej dawki alkoholu było takie badanie przeprowadzono nawet powtarzane pewnych replika okolicy lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, których badano obniżenie sprawności umysłowej w stanie senności oraz po spożyciu alkoholu i okazało się, że osoby, które są kilkanaście godzin jasno co oznacza, że śpią unijnej decyzji o 7 roku zachowują sprawność psychofizyczną fal, jakby byli pod wpływem alkoholu mieli i około pół promila alkoholu z kolei, jeżeli sam, bo jeszcze krótszy, bo 4 godziny, czyli mieliśmy wówczas do czynienia ze stadionu przy bawię to wynik się jeszcze bardziej pogarszał i okazywało się, że ludzie wówczas zachowywali się tak jakby mieli 1‰ alkoholu i wyobraźmy sobie jak dużą proste przykładamy do tego, żeby nie tylko troskę procedury plany i przykładamy do tego, że pracownik nie wchodzi pod wpływem alkoholu nie kupują alkohol lub praw, a tymczasem jest naprawdę tego czy pracownik przychodzi do pracy bez pań i teraz myślę o tych wszystkich ludzi, którzy pracują np. w systemie zmianowym ja sama rady przez jakiś czas pracowałam raz na poranki, czyli błąd pracy powód jest szósty raz na wycięciu chodziłam z pracy po północy i to są takie systemy, które bardzo trudno jest zadbać o to, aby być wyspanym, bo ja pamiętam, że plan już bardzo Senna właśnie około godziny dwudziestej drugiej, ale godzina szósta rano w tej w tym innym charakterze pracy wydawały się potwornie wczesną godziną i potwornie używam tutaj też tak powiem z rozmysłem intencjonalnie, więc zastanawiam się co zrobić, jeżeli np. ze względu na system pracy zmianowej jesteśmy w stanie tak dobrze zadbać o ręce na pewno warto zadbać o długość snu i jakoś szło bez względu na to w jakim jesteśmy zostanie oczywiście osoby, które pracują zmiana po, a grupa osób również na torze im mniej ufają, ale są 1 osobę pośle, to jest fabryka w uchwale SN personel medyczny, który pracuje również najczęściej celem nowych, a jeśli legionowych przepłacone dwudziesto czterogodzinnym dochowały warto, żeby te osoby dbały o jakość, bo przecież mówienie o kolesiostwo to mówimy o tym żeby, więc spać zaciemnionych pomieszczeniach, a dochodzenie światła dziennego do naszego rządu zgody naszego umysłu wyraźnie wpływa na jakość snu zarówno, jeżeli w chwili regularnie w nocy ana przykład przez firany zasłony przeszli tuje na plan, a teraz stoi tuż przy naszym oknie i tym bardziej jeżeli mamy do czynienia z osobami, które właśnie pracują w systemie zmianowym wówczas na pewno za zaproponowała bym przede wszystkim, żeby dobrze wywietrzyć pomieszczenie, w którym śpią im jeszcze bardziej zaciemnić pomieszczenie z dobrymi roletami i zamknięciem filmu założeniem pewnej opaski na oczach za założeniem stoperów do uszu, żeby wszelkie dźwięki buchające z normalnego życia w ciągu dnia nie docierały do do osób tak samo różne inne, bo też te nie docenia jak w takim razie powinna wyglądać nasza higiena snu, jakie są takie ogólne zasady co pani doradza swoim klientom piętą pacjentom pacjent przede wszystkim pamiętajmy o tym, że wiele słów, toteż świadomość tego ile te są ma trwać dzisiaj coraz więcej ba wiemy na temat architektury słowo tylko tych gości z architektury sportu za chwilę świadków o pomoc UE są badania, które są o war publikowane bardzo mnie też czasopisma, które to wskazują, że kiedy śpimy krócej lub dłużej niż 72 to zwykle mamy i osłabienie ogólnych punktów pomimo presji na jakąś pamięć, ale deficyt funkcje wykonawcze powykonawcze to są takie, które mamy zbiór umiejętności poznawczych niezbędnych do kontrolowania czy samoregulacji zachowania mamy pewnego rodzaju sprawach decyzje decyzyjną umiejętność zmienności koncepcji mamy dobrą pamięć operacyjną robotą dobrze planujemy rozwiązujemy problemy mamy również w zdolność hamowania niektóre te nadmiarowe od genderowych zachowaj mógł zobaczyć, że trwa długo stopy ma duże znaczenie głównie siedzieliśmy kwiecień szkół lub dłużej niż 7 godzin mamy kłopoty z orientacją przestrzenną percepcję fachowo się nawet miejsca i właśnie osoby ust długo stoi to jest taka podstawowa rzecz, że mówimy o ubyło mu nową spółką kilka takich rzeczy związane właściwie nawykami przede wszystkim kwestia, o ile tylko można wyregulować jako sportowa, czyli starajmy się właśnie do łóżka tylko wówczas, gdy faktycznie od panów mość i najlepiej codziennie o tej samej porze, bo podobnej porze, jeżeli nawet ta noc nie była dla nas zapytana jak poprzedniej nocy poprzedniej po nie próbujemy jakoś nadrobić tego, kiedy po położeniu się nie przychodzi po obecnej 2030 minutach najlepiej ponownie stać się czym spokojnym Zaj nawet po prostu usiąść na chwilę w fotelu o punkcie Kosel i posiedzieć w zaciemnionym pokoju potem dopiero wrócił do łóżka dlatego, że to kręcenie się w łóżku nie pomaga, a poza chwilowym też, dlaczego dlatego, że dlatego zapewne mechanizmów utrwalające zaburzenia poza tym wszystkie nasze nowe zesłany pól oczywiście również sezonowo uciekaj ośle w grupie uprawiających ZO zostawiamy po ołówkiem, a nawet powiedziała poza sypialnią czyni je włączone tabletów już pół telewizora komputera nawet nie czytamy tuż przed snem staramy się to zrobić trochę wcześniej no i jedzenie pisze też raczej będę prosiła sypia bardzo ważnym też takim elementem, który wpływa jakość naszego jest unikanie drzemek w ciągu dnia tutaj badania pokazują różne warianty podejścia do grzanek natomiast natrafiła na bardzo ciekawe, bo danie niedawno, które zostało opublikowane w prestiżowym kilkaset osób piśmie Dżamal dyżurna Amerykanie, lecz klasyczną w tym badaniu okazało się, że osoby, które o bardzo chętnie NATO przespało krótko przetrwały długo tu pada 7 zgodnie ze Spały mniej, ale przed dodawało się w ciągu dnia grzanek okazywał się, że w tej grupie rosło ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera, więc oczywiście nie podchodźmy do tego radykalnie zmieni, jeżeli nowela unika się lekko unikaj, jeżeli naprawdę potrzebujemy Różanki ani ona będzie faktycznie wdzięku ujęto kilku miast wolnych zastąpiłaby zresztą wzięte nawet krótką medytację, bo pamiętajmy, że 8 minut medytacji to jest tak jak Gowin jasno, więc może lepiej odratować w ciągu dnia np. proponują kobiety sięgają po publikacji o zwiększenie siły fizycznej wciąż była oczywiście nie bezpośrednio przekonywała również wspólne dla takiego przedsięwzięcia zrezygnować też po tym czasie przed planowanym snem alkoholu mocnej herbaty Hajdy panią po pół roku są wspólnoty takie, które czuwają mogą architekt oraz również na powodzenie naszego układu hormonalnego, jakby jakąś herbatę ziołową one bardzo prywatę w Janku i ogłasza swoją opiekunką można sobie zafundować kąpiel, bo tylko po prostu wyrównać różnicę kwoty od a do kwestii tego jak zadbać sami ja pływam na naszą pracę wrócimy po skrócie informacji Radia TOK FM dr Anna Kierzkowska trudne ja nazywam się Zuzanna Piechowicz za chwilę wrócimy rozmowę o resort pracy od podstaw nazywa się Zuzanna Piechowicz moim gościem jest dr Anna Mieszkowska Grodno doktor nauk medycznych psycholożka psychoterapeutka z mającą fok i Instytut bez stresu rozmawiamy o tym jak sen wpływa naszą pracę jak dbać o sen i dostawała się mówi pani, gdzie jest, ale też często jesteśmy tak zestresowani dla stresu jest 1 pani specjalizacja raczej jak nauka leczenie stresu, że mówimy jesteśmy w stanie zasnąć jesteśmy w stanie sobie zapewnić mimo tych wszystkich rytuału włączenia właśnie urządzeń ekranowych wpływa wskazali też mówiła w kwestii nawet zaciemnienia pomieszczenia czy właśnie niejedzenia przestępczym spożywania koło i co wtedy zrobić jak sobie z tym poradzić, że czujemy, że ten stres staw nauk obowiązków ta lista rzeczy do zrobienia po prostu biegają na myśli po głowie nie głos przerzucamy się z okna jesteśmy w stanie zasnąć w szalenie ważne pytanie istotne pytanie, bo to jest pytanie de facto, skąd się biorą zaburzenia snu, a my już nie wspomnę o tym, że przecież niejedyną bezsenność jest urodzaj na włosku spełnione i ten kłopot o jakieś inne dotyka pani tematu źródeł pan Bogusław i niewątpliwie doświadczanie po jest jedną z tych istotne nowe oblicze głównym źródłem, które się długotrwałym stresie przeradza się głowy mówił były zaburzenia snu po stricte stres może pomóc i możemy, więc ten szybko reagować równie niebezpieczne sytuacje i przewlekły stres, aby jego i staje się właśnie szkodliwe dla organizmu, bo organizm zachowuje się tak będą ciągłe niebezpieczeństwo przy brzegu po to, by dotknęła pani ważnego aspektu o parę akcji przez jakiś strach, bo reakcja organizmu stresujące sytuacje reguluje oś podwzgórze przysadka nagłość i nie będę chodziła głęboką neuro psychologiem natomiast ważne jest, że wiele badań wykazało, że wzgórze i głową struktury odpowiedzialne za regulację hasło czuwania czy, jeżeli mamy właśnie aktywacji tej osi i jednocześnie spółki wspólnego układu nerwowego o podium jesteśmy cały czas zostaje czuwania i przez to formalnych, aby krew, aby wydzielania się od tego jak karty kod profilu macie Forman, a ten nadal adres jako typowy kortyzol koronką ster na radę nawet czy też ograniczenia właśnie powodu łączą uwagę pobudzenie i mamy w związku z tym sięgnięcie do źródeł tegoż no tak dużo głosów, czyli zależeć od tego jak wiele pytań, które możemy poprzeć jako o modelu 8 było źle, czyli wówczas pracujemy nad wyciszeniem tego powiedzenia osi podwzgórze przysadka połączone poprzez wzrost oddziaływania antystresowe parytet, czyli różnego typu relaksację na dotacje mają o wpłatę z oddechem, który zawsze najpoważniejsze ja uważam, że to jest ogólnej jakieś lekarstwo, jakie dostaliśmy od dna, które byśmy pamiętali oddałbym właściwym odda każdy z nas potrafi dobrze oddycha dźwięków oddycha czy ten klub w związku z tym dostarczały wypłata 3035 kwotę właściwego planowania do organizmu, a nauczenie się oddychania przeponą i liczenia tego oddechu regularnie się, ale o tym od medialnej potrafili mu tutaj biologiczne od biologicznych obliczenie okresu, gdy cisza poza tym pamiętaj, że stres wynika też przykład nadmiernego myślenia i pana zamarła, a zatem praca nad nasze przekonania nośników ba właśnie interpretacjami rzeczywistości jest również tutaj takim elementem, który włączamy po pracy nad obiektem kultu, a tym samym zapobiegają kandydującą lub leczenie zaburzeń możemy też oczywiście, obserwując organizmu pomaga w tym głównie od kluski sposób np. ograniczają skoku, o ile o której, którą dostarczamy sobie to organizowanie tam nie tylko Skawą również czarna herbata zawiera tylko po imieniu faktury sporo i w ogóle rozumienie mechanizmów powstawania tam hasło na podstawie osób też wynika ze spraw jest taką drogą, bo uratowała dostał, bo jeżeli mówimy np. takim modelu papierami dziękuje, owszem, bezsenność wynika ze stresu, ale może być wasze zarówno spowodowane tym kilka przyczyn lewą, czyli ten stresu, ale może być również spowodowana czynnikami konstytucyjnej klienci to też temperamentem to, jeżeli one powiedzieli do tej chwilowej ostrej bezsenności ze spokojem z takim nastawieniem, że zdarzyło się dzisiaj nie do patrioty w porządku dzisiaj służy jak wcześniej albo położyć się moje porze Unii i po prostu dzisiejszy świat to też nie nadajemy temu wydarzeniu specjalnego znaczenia i nie sięgamy po zapytaniu o zakopanie takiego właśnie typowanie już za długi czas, żeby dostać wynosiła albo właśnie posiadanie pewnych potrzeby oczekiwania w Polsce tym sposobem mówimy bardzo dużą uzyska od pracy ktoś ze stresem to jest praca u naszych myślach nasze przekonania jeśli jesteśmy w stanie to zrobić medialnie bardzo mądrze, a Jeślinie to UE gotowa to po prostu sięgnąć po konsultacji specjalisty, bo szczęście miłość zaburzenia snu można bardzo dobrze lepiej jest skutecznych metod terapeutycznych terapeutycznych i terapia poznawczo behawioralna i wówczas terapeuta też rozpozna, że źródłem tego konkretnego zadłużenia ono przetrwa kwestie nie radzenia sobie ze strefy i to pasuje ten chłopaku równie wysoko, ale teraz takie pytanie, które może się wydać dość dziwny specyficzny, ale wiem, że państwo sobie to co się dzieje w kwestii stresu snu na świecie, bo był taki trend dziejąca czas istnieje, żeby przez różnych mas tworzyć takie pokoje drzemek pokoje odpoczynku relaksacji w związku z tym jest zastanawia skoro sprzęt nie są nowym sposobem jak pracodawca może zabrać dobry sen pracownika albo przynajmniej nie przeszkadzać w tym dobrym śnie czy są mądrzy pracodawcy w Polsce na świecie, którzy już tym tematem zajmują te tak to jak najbardziej jest również rola pracodawcy zaczęliśmy trwają rozmowy odczytał przeprowadzenia badań jak brak snu wpływa na naszą zdolność funkcjonowania również w świecie zapytam po pamiętajmy, że brak snu, toteż nie tylko kłopoty z pamięcią koncentracją trwającą od współpracy potrzebne w związku z tym też powinno się tak głupio wyszło popołudniową ryzyko zapadalności infekcję czy kwestie Jarek pierwszy do ryzyka o obniżenie nastroju, które też tutaj wpływa na funkcjonowanie społeczne zawodowe jak może komuś prawodawstwo na pewno poprzez właściwe planowanie tras Poznań pracownik jest przeciążony, a dla podmiotu realny sposób ZARY bywa częściej niewiele mu poprzez to, że albo przesadnie 1 pracy albo też teraz aktualne uwarunkowania np. przerywa pracę z południa, bo po obiera śledztwo ze szkołą lub obiekty do lekarza albo ma jakiś miło jak np. na ślub od np. kwestie chociażby nakładających się na siebie spotkanie po spotkaniu i wówczas nadrabia tę pracę, która jest formalnie do wykonania trudne aha no ja właśnie wieczorami, czyli owe powiedział o zgrozo nowo, a więc na pewno tutaj jest ogromne trwała chyba, żeby pierwsze dobrze płoną znicze, żeby pobierać prace adekwatnie to kompetencje od wieku, bo to również wpływa na radzenie sobie pracownika zasłon i ze stresem, a w związku z tym konsekwencji też powoduje, że higiena jest lepsze byłoby, choć bywa, że 1 głos trochę taka kwadratura koła, że jedno z 1 strony stres może powodować zaburzenia słuchu to zaburzenia snu mogą powodować stres, a w związku z tym, jeżeli pracodawca ma tworzyć środowisko pracy, które pracownik może kończyć swoją pracę w godzinach pracy jednocześnie może realizować to prawo bez nadmiernego stresu no to wówczas mamy dobrą drogę do tego, żeby 1 drugiego o komplet punktów karnych mimo, jakimi to czasami instytucje bez stresu i mocy uchwał, które pomagamy w organizacjach tego typu sytuacja, gdzie powielacz u zażądał czasu i liderami miło i czy Konspol chodnikami nam, aby w ten sposób zaczynamy zwykle o tej takiej diagnozy diagnozy indywidualnej, ale również kilku młodych grupach i mogą od diagnozy medycznej kompasu takiej diagnozie przyjrzenia się organizacji WIP może pewne nawyki organizacyjne albo pewne zachowania organizacyjne podwyższają Press, a przez to czytają całe sztaby, które rzekomo miniony weekend w wysokich obcasach wywiad z Nysy i poetką Anną Adamowicz, która powiedziała coś takiego jest też poza tym bezpłatna jest też laborant to znaczy pobiera krew bada krew ludzi, którzy przechodzą do przychodni i jest jednocześnie sama określa takim nocnym Markiem chciałby się do drugiej ustawy o półfinale wybrał sobie pracę, która temu nie odpowiada czy takie archetypy jakieś typy osobowości czy rzeczywiście istnieją sowy skowronki czy też kwestia naszych przyzwyczajeń i co jeśli ten nasz archetyp typ to właśnie spania nie pasuje do swego miejsca pracy w tym aktualnie jesteśmy tak jest również coraz więcej badań taki natury klinicznej, które faktycznie wyłaniają archetypy tak jak pani Rafała i to nie tylko są wojskową, ale również na równi również mówi się o wielką o niedźwiedziach, więc Arte, a efekty pojawia się w wolnej i coraz większe też na ten temat umiemy powiedzieć, ale też chmielu oraz sposób co to jest trochę tak, że można taką architekturę snu, ale również pod zwyczaje i pewną naszą biologię stopniowo do posypywania istnieją pewnego rodzaju też technologie, które pomagają stopniowo przesuwać zarówno przy okazji euro czyli, przyspieszając monet potrzeby położonych na wsparcie i opóźnia fenole i pomagają właśnie w regulowaniu snu to takiego, który będzie o umorzenie punkt, ale plany przywieziono do naszego stylu wystarczy chociażby do środowiska zawodowego, które wybraliśmy oczywiście, jeżeli nie przeszkadza nam jednak nasz, oddając nie jest podatny na tego typu działania nie są działania się 2 funkcje te czasy, które trwają czasami nie są czasami 6 tygodni dzień po dniu dodajemy lub obejmujemy te chwile, aby dojść stopniowo do właściwej optymalnej pewnie układy jak i wypływało to wtedy oczywiście warto rozważyć również zmiana proc, bo pamiętajmy, że te czynniki właśnie konstytucja 3 geny nasz temperament nasza osobowość również, że czują na papier sposób niedoświadczony prasy z Expressem zabierać głos i tę salę na wpływają na ryzyko od, zwiększając je głównie właśnie tego czy doświadczyłem rzeczą, jakiej zaburzeniem dla walczących dziękujemy sobie z tym obszarem i pamiętajmy, że praca jest tylko częścią naszego życia ja rozumiem wiem, że nie wszyscy mają taką możliwość w każdym momencie życia bez miejsca pracy warto tę pracę dostosować do nas, a nie od pracy bardzo panie dziękuję dr Anna Kierzkowska lub doktor nauk medycznych psycholożka psychoterapeutka trenerka mając opinii Instytutu bez stresu bardzo panie dziękuję za rozmowę ja mam się Zuzanna Piechowicz to jest czas na informacje Radia TOK FM, a zaraz po nich audycja to towar i Ewa podatki Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRACA OD PODSTAW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA