REKLAMA

Raport Gospodarczy z EKG w Katowicach. Czapki i szaliki nie dotrą do nas na zimę?

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2021-09-22 12:40
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Tomasz sed dzień dobry to jest raport gospodarczy Radia TOK FM witam państwa prosto z europejskiego Kongresu gospodarczego Katowicach mecz sezonu jest gość Jacek Kujawa wiceprezes zarządu LPP dzień dobry dzień dobry państwu, a więc będziemy rozmawiać Drodzy Państwo o branży odzieżowej panie prezesie czy wszystkie kurtki szaliki czapki to co jest potrzebne zimą czy to wszystko dotrze na czas do polskich sklepów o zaczął pan trudnego pytania nie dotrze już nie dociera na czas w Rozwiń » tej chwili łatwo dostąpili logistykę jako tako szeroko pojęta podlega olbrzymim presją uwag brakuje miejsca na statkach brakuje kontenerów dostawców w Azji, ale w ogóle na całym świecie ceny kontenerów, jeżeli chodzi o łańcuch dostaw transportu Morskiego poszybowały w kosmos ośmiokrotnie wyżej niż to było rok temu, więc widać, że nią logistyka przeżywa trudne czasy, a z drugiej strony mamy również, bo mówimy o łańcuchu dostaw, ale państwo to są logistykę mamy taką dużą przyspieszono transformację handlu stacjonarnego do handlu cyfrowego tutaj trzeba bardzo wyraźnie powiedzieć, że e-commerce jest dużo bardziej logistyką Żernik niż klasyczny handel dodatkowo dziesięciokrotnie 12 krotnie 12 krotnie bardziej potrzebują logistyki widać to zarówno z zarówno zapotrzebowaniu na przestrzeń magazynową czy to na centra dystrybucyjne, które wysyłają do sklepu czy też znana tzw. Hutmen Center, które wysyłają do komercji widać to stałe zapotrzebowanie na kadry potrafiącej w logistyce zarządzić tymi nowymi wyzwaniami, więc absolutnie logistyka w tej chwili podlega dużą presją dużą część jak duża jest presja o jak dużych opóźnieniach mówimy to chyba myśli trzeba mówić indywidualnie w każdym narodzie państwo wiele się może zwykle około mamy 1121 tydzień opóźnienia dla dostaw z Azji w tej chwili tak rzadkich przypadkach przekracza 1 i macie już na stałe wkalkulowana w sposób w jaki planujecie sprzedaż i tak w tej chwili dokładnie tak wydłużyliśmy łańcuchy dostaw zdajemy sobie sprawę, że nadzwyczajna sytuacja jest w tej chwili w łańcuchu dostaw no nie nie nie zniknie w następnym roku mają magiczną różdżką się nie poprawi dobrze opanowałam te cele państwa branży też żyliśmy problem przejściowy czy coś co ono na długo utrzyma się będzie utrudniać pracę to tego nie wiem czy to jest problem przejściowy czy nie mam nadzieję, że także się unormuje, ale nie wierzę w to, że się normuje w krótkim okresie czasu tak sądzę, że nadzwyczajna sytuacja związana, jakby efektem pandemii tak wraki statków brak kontenerów no i w ciągu roku roku 1,5 normuje się wszystko wróci do normy, aczkolwiek pewności nie mam czy poza tymi problemami z dostawami, którym o, których teraz mówimy czy pandemia coś jeszcze namiesza w waszym biznesie dziś jeszcze postawiła przeszkody, których do tej pory nie mieliście pomysł chyba nie ma miejsca, którego pandemia nie zmieniła tak, ale to nie tylko, że to są jakieś przeszkody w biznesie ona również wygenerowała wiele impulsów innowacyjnych taka miła pani wszystko tak w zeszłym roku zdecydowaliśmy się na zmianę struktur, które bardziej są dostosowane do firmy omnichannel jak minister po tak zlikwidowaliśmy był wszystkim podział firmy, które były związane z kanałami w tej chwili podążamy za klientem, który kolekcji związanej z pandemią lockdownami przyspieszonej lekcji digitalizacji absolutnie swobodnie porusza w kolejnych kanałach my również tutaj się do tego dostosowaliśmy tak bardzo mocno postawiliśmy na cyfryzację tak wzmocniliśmy nasze zespoły IT stworzyliśmy dedykowaną firmę, którą w tej chwili rozwijamy staram się zbroić absolutnie to co mógł można powiedzieć to przyzwyczajenie klienta, którą miał 2019 roku odeszło tak klient zachowuje się inaczej, a co dokładnie się zmieniło i to pracą dzieci są różni to zdaje sobie z tego sprawę może powiem tak mną klienci od kilkunastu miesięcy nie zachowują tak jak planowali normalny tak przedtem mieliśmy lockdown potem było otwarcie potępił kolejne lockdowny częściowe otwarcie w tej chwili mamy bardzo taki specyficzny okres, który nazywa się odroczonym popytem dziękuję ci wrócili tłumnie do sklepu, bo sklepy są nadal bardzo dobrze informują nadal eksploduje sprzedaż Comarchu i chętnie kupują albo też okres daleki od od normalności byłoby, jakby naiwnością oczekiwać, że będzie trwał 50 ten odroczony popyt się skończy kupić wszystkie te rzeczy, których nie mogliśmy kupić, kiedy sklepy były zamknięte i następuje jakaś najbardziej korzysta nowa normalność, której de facto nie wiemy, bo ona nadejdzie nadejdzie nie powie następnego roku może później rzeczy wcześniej w tej chwili musimy wszystkie nasze przyzwyczajenia zachowania klienta absolutnie odłożyć sobie na półkę tak powiedzieć one były kiedyś, ale czy wystąpił nie wiemy musimy znowu patrzeć na klienta uczyć się sąd będzie rok aktor zrobił najwięcej tego jesteśmy w stanie odczytać, przeglądając dane, które pokazują jak klienci zachowują co może istotne tak to widzimy, że klienci zachowują się różnie w zależności od różnych naszych brandów mamy 5 błędów zachowania klientów w każdym momencie potrafią diametralnie inne tak, że tutaj to co możemy przestrzega trzeba się oprzeć na własnych danych na własnych analizach własnych systemach IT tutaj wygrają firmy, które coś takiego zainwestowały, które potrafią zrozumieć swojego klienta potrafią odczytać jego nowe zachowania, bo klient właśnie siad zaczyna odjeżdżać na każdej firmy to jest od w innym kierunku i my musimy się do niego z tym pociągiem w tym do tego pociągu i uczycie-li nowych zachowań i dostarczać mu tego doświadczenia, którego oczekuję, a jak mocno, gdy akurat waszej firmy wykorzystujecie te dane, które dostarczają klienci czy klientów profilu wiecie wieku dużym stopniu co się dzieje w tej chwili, o czym my, jakby wykorzystujemy zachowania damy związane z zachowaniami klienta na różne sposoby tak część z danych wykonuje np. do wyliczenia idealnych rozmiarów, bo omawiamy towar od naszych dostawców i to w jaki sposób mówi rozmiarów bardzo często mówi o sukcesie naszych klientów, czyli Jana analizuje anonimowe zakupy naszych klientów po to, żeby idealnie to rozbiórkę z prognozować jak w ogóle było nasze zdziwienie Budą tak banalnej rzeczy jak wylicza większy rozmiar owych 1 w danym rynku, a nawet zostaliśmy maszyn wart sztuczną inteligencję i dane statystyczne, jakie było nasze zdziwienie, kiedy półroczny projekt okazało się, że rozmiar wyliczone w ten sposób są diametralnie inne od od tego które, które stosowaliśmy tak powiem więcej my wyliczamy rozmiarów na poziomie każdego sklepu wiemy, że 5 dochodzą innego sklepu no oni są unikatowe wiemy też również klienci zwykle profesor preferuje 1 w sklepach nie podróżuje między sklepami danej marki mają swój ulubiony sklep, ale myślę, że to pokłosie tego jak zadamy tutaj naszym klientom Polakom jak jest ulubiony sklep odpowiedział wprost, że ten najbliższy, chociaż w dobie pandemii też dużą popularność zyskał e-commerce tutaj bliskość może nie miała takiego dużego znaczenia mówimy o tym w trakcie pandemii zmieniły się przyzwyczajenia klientów, kiedy myślę o branży odzieżowej zastanowią się czy pandemia miała taki wpływ no akurat właśnie w branży odzieżowej Polacy czy wasi klienci sięgają po innego rodzaju ubrania czy jest np. także skoro, więc czasu spędzamy w domu to jakiś ubrań potrzebujemy po prostu mniej musimy zużywają mniej wykorzystujemy nie wiem już może mniej oficjalnych wyjść imprez jak pan na to patrzy, kto się zmienia takim samym początku warto było ponad 1,5 roku temu absolutnie było widać, że trendy zmieniają w ogóle jeszcze w lutym jak mieliśmy takie spotkanie oglądaliśmy tzw. megatrendy to było widać, że klienci zaczynają iść w kierunku takich bardzo stonowany kolekcji Libia wybierali ten kolor czarny biały, które tak pokazują nastawienie, które cechuje trend, ale z drugiej strony są też ekonomicznie uzasadnionym kolor czarny biały kolor władcy, który zostawić kupimy sobie czarną koszulę czy białą koszulę i łatwo ją zostawić tym kim Phil potem pojawił się taki trend tłum gry był odpowiedzią na Home Office, czyli pojawił się dresy ubrania wygodnym ten pojawił się miękkości, tak więc nie wychodzili no, więc o to zbierać rzeczy niewygodne komfort stał się absolutnie czymś podstawowym w tej chwili jak obserwujemy kolekcję to one znowu podkreślając, że pewne atuty sylwetki kobiecości i pozwalają ludziom senator atrakcyjny i też próbujemy nadrobić te 1,5 roku spędzone w domu to co rozmawialiśmy to jest ten odroczony popyt, który dzisiaj doświadczamy jesteśmy z niego zadowoleni ale, aczkolwiek my patrząc z przodu pod sta zastanawiamy się co będzie w połowie następnego roku jasno będzie za wniosek panie prezesie na koniec jeszcze 1 sprawa, chociaż może najważniejsza i nie powinienem zacząć co jako LPP wasza firma robicie, żeby przeciwdziałać katastrofie klimatycznej czy ekologii mówi bardzo dużo i od wielu lat minister często z tego mówienia nic właśnie pytanie ile się robi ja myślę, że teraz właśnie mamy taki moment, w którym następuje taka zmiana jakościowa pojawiło się indeksy prowadzone przez niezależnych firm, które oceniają no i w jaki sposób te filmy robi tak, bo zmiany ekologiczne to jest wiele projektów, które powoduje, że firma staje się coraz bardziej ekologiczna jest standaryzacja opakowań ponowne użycie opakowań 0 powietrza opakowane tak skracanie ostatnimi my budujemy poseł Wincenty e-commerce bardzo blisko klienta, żeby nie wykorzystywały daleko no i analizę powstawania tego towaru, zanim jeszcze zapakujemy przetransportuje LPP ma w tej chwili około 25 w tym roku właśnie 5% produktów opatrzonych marką metką Eco UR w bardzo mocno wychodzimy oczekiwań klienta, który tej marki oczekują, ale to co tam też oznaczać coś za tym stoi za tym stoi właśnie to co powiedzieć, bo dotychczas było wiele projektów, które były czystą taką marketingową to co się zmieni w tej chwili pojawił się indeksy niezależnych instytucji mamy indeks SG na giełdzie, które jest obligatoryjne dla firm giełdowych, który ocenia to wieloaspektową firma podchodzi do do Eko mamy również w tej chwili niedawno takie badanie raport klimatyczny CDP i 70 np. polskich filmów zostało zaproponowane uczestnictwo w tym indeksie w tym badaniu mogę powiedzieć przystąpiło raptem 24 AKP również wystąpiło uzyskaliśmy bardzo dobry rajd, bo liczba to jest zdecydowanie pod wyżej średni dla naszej branży, ale również po średniej europejskiej w związku z tym zmienia się w tej chwili podejście do ekologii pojawia się niezależny indeksy, które faktycznie wykazują co firmy robią wszyscy są działania są typowo marketingowe czy są rzeczywiste czy mają wpływ na na nasze środowisko na naszą pana czy w trosce o środowisko ta produkcja np. mniejsza, bo możemy ten produkt wyprodukować chociażby odzież bardziej ekologicznie możemy zapakować bardziej ekologicznie, ale nie da się ukryć, że w największym problemem może być sam wolumen, czyli to, że tych ubrań może powstawać za dużo zbyt często może je zmieniamy czy jest w waszej firmy takie nastawienie do kolekcji wcale nie musi być aż tak dużo, że wcale ludzie nie potrzeba aż tak często zmieniać zmieniać ubrania, bo wrócę do tego no tutaj jakby tam masa jest problemem niekoniecznie może tej masie zaradzić to, że bardziej ekologicznie co wyprodukuje wyrok, że my jako firma nie kreujemy trendy tak zaspokajamy potrzeby klienta tak w związku z tym jest wystarczający do klienta starannie analizujemy co powinniśmy dostarczyć, jakiej ilości to za każdym razem te ilości sprzedanych u nas to oni są poniżej 1% również te sztuki sprzedane to wysyłamy również do naszych kotletów, jeżeli po takim sprzedadzą przekazujemy na cele charytatywne i w związku z tym patrząc na to jesteśmy firmą, która bardzo mocnym stopniu dba o okoliczność, czego są przykłady niezależne certyfikacji, który mamy jesteśmy w stanie dostarczyć klientowi towar, który jest bardziej ekologiczne niż ma dostęp na rynku w związku z tym my naszą rolę postrzegamy w ten sposób, żeby ograniczyć ryzyko, że tych ubrań, które powstaną będą używane będą zaśmiecać środowisko, że z nich nie będzie tak dużo staramy się dostarczyć klientowi towaru maksymalnie ekologiczny, ale absolutnie trafiających do potrzeb jest bardzo dziękuję za rozmowę Jacek Kujawa wiceprezes zarządu LPP był moim państwa gościem dziękuję państwu, a przypomnę, że rozmawialiśmy w trakcie europejskiego Kongresu gospodarczego w Katowicach Tomasz seta do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA