REKLAMA

Witamina D - za mało jej w pożywieniu

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2021-09-22 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:36 min.
Udostępnij:

Jeśli słońca jest mało, to skąd brać witaminę D. Rozwiń »
Z pożywienia. Źródłem jej są głównie tłuste ryby: węgorz, łosoś, śledź, mleko, żółtko jaja kurzego.
Ale uwaga ! Gdybyśmy samym jedzeniem chcieli zapewnić sobie wystarczającą dawkę witaminy D, musielibyśmy zjeść dziennie dużą porcję ryby, kilkadziesiąt żółtek lub wypić kilka litrów mleka.
To raczej niemożliwe, stąd zalecana jest suplementacja witaminy D3. Przypominam; całkowita witamina D w organizmie składa się w ponad 90 procentach z witaminy D3.
Jeśli chcemy łykać witaminę D, najlepiej wcześniej sprawdźmy jaki mamy jej poziom we krwi i w zależności od tego lekarz ustali jaką dawkę powinniśmy pobierać.
Z samych objawów, diagnoza - niedobór witaminy, może być błędna ponieważ są one niespecyficzne i ich przyczyną może być inne schorzenie. Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA