REKLAMA

Test: Opel Zafira-e Life oraz Renault Koleos

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-09-23 19:40
Czas trwania:
13:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknem dobry wieczór dzisiaj przetestujemy 2 samochody pierwszym z nich będzie albo drugim Reno Koleos pierwszym albo drugim będzie Opel Zafira wersji elektrycznej traktor za 200 chce zacząć od zafiry Zawisza to chyba każdy słyszał oczywiście czy może oczywiście Małysz to Sławku, chociaż Ros no ja wiem to nie jest ta sama zafira, ale też o tej aferze, która przed ponad 20 lat Rozwiń » temu przecież była premiera pamiętam bardzo popularny w Polsce patrzy 9091999 rok bazę 3 generacje były prawda zafiry, ale 2 lata temu przestano produkować, bo to, dlaczego jednak vany sprzedaż vanów, a to był kompaktowy van no spadała prawie całe nasze jak patrzę w ciągu 5 lat o ponad 60% spadła sprzedaż zafiry tuż przed zakończeniem produkcji czy tusz przez ostatnie 5 lat i zafira Life taki pomysł wpadł opel na coś takiego i to jest przez współpraca bliźniacza konstrukcja samochodami są, które znamy pamiętasz Peugeot Traveller jeździliśmy toyotą proces jeździliśmy też już 2 lata temu Proace chyba jesteś Life jest citroen Jump no więc, więc trochę tych trochę tych modeli już znamy, więc staw, a za chwilę nie była niespodzianką natomiast niespodzianką było, jaki no jak dla mnie nie była niespodzianką czy wiesz no wiedziałem czy co to będzie natomiast dostaliśmy wersję Extra Long oraz, czyli chyba prawie 530 długości i dostaliśmy wersję elektryczną z takim silnikiem, który my znamy z peugeota np. 208, chociaż właśnie znaczy dla mnie ogromny, bo ja już jeździłem samochodem wcześniej tylko pod marką Peugeot Traveller nowi zaskoczenia z firm są 2 pierwsze takie zafira to przecież od końca lat dziewięćdziesiątych to był samochód powiedzmy, że to był minivan, a ze wszystkimi swoimi zaletami zbudowane na Astrze, czyli to było auto podobno w środku niezbyt długie dużo wyższa, ale umożliwiające taki bardziej prorodzinna, ale co miało 440 aż sobie aż sobie miał chyba nawet mniej ale, ale sprawić tam jestem ciekawy w te pierwsze zafiry to niewątpliwie był to niewątpliwie samochód kompaktowy pierwsza generacja, bo mam już ściąga miała 4m 30 cm, chociaż druga generacja miała 4m 45 cm długości trzecia generacja miały miała 4m 65 cm długości to były wszystkie samochody osobowe minivany pełną gębą w czerwcu 2018 roku produkcję ze względu na niski popyt to nasza część tych samochodów nie ma z zakończono na początek do ruchu lewostronnego w roku 2019 o daleko, ale tak zwróć tylko uwagę to pierwsza trzecia generacja 13 generacja to była trochę też tak jak meriva miała na in takie opływowe linie nadwozia mówią sami bardzo ładny samochód dla bardzo proszę świętowało się dopłat do rodziny bardzo prorodzinne samo, a trochę żeśmy się wyśpiewali zafira Life to będzie autobus na właśnie o to wszystko bardzo zmieniło, dlatego że czwarta generacja opla zafira i nie miała już absolutnie nic z wspólnego z tym co było wcześniej, dlatego że ona została zbudowana na samochodzie dostawczym to tak, jakbyśmy nagle miał volkswagena tourana i nagle jak volkswagen touran był bykiem wielkości volkswagena transportera wiesz to jest trochę wywrócenie wszystkiego do góry nogami to jest pierwsze zaskoczenie, że zdecydowano się na taką wiadomość zdecydowali, dlatego że po prostu opel wszedł w Yale stał się częścią koncernu PEESA nikt dziś ktoś zdecydował, że teraz jak pan domu albo pani domu będą chcieli kupić minivana no to bardzo proszę za chwilę, ale sądzą tak, ale w ofercie jest prawda ten pan domu pani domu nigdy nie podejdziemy do tego samochodu będzie mu się wydawało stosunki dostawcze samochody tam w końcu na jak szpital rejonowy pokaże 1 rzecz dorzuca jeszcze są 3 długości nadwozia Compact Lonka strach Extra Long naszej strony miał 530, ale ten kompakt to ma zaledwie zależnie od 460, więc samochód, którym spokojnie może się przemieszczać nawet ktoś zaparkować, kto nie ma dużego doświadczenia końca Sławek dlatego, że to nie jest samochód kompaktowy możemy taką nazwę, ale też skłonienia, choć ja rozumie korzysta się, że rozmiary się bardzo różnią wiesz no to związku jest szerokie i wysokiej zupełnie inaczej się siedzieć ja uwielbiam, ale należy słuchać no to z umową mamy też mojej mamy być nie przekona mnie ja miał sam siebie by nie przekonał do tego ekstra Longa, którym jeździłem, bo on ma 530 długości oczywiście ma kamerę uda się im fajnie zaparkować, bo po latach doświadczeń damy radę nie robimy stłuczek przywar przy przynajmniej tak mi się wydaje natomiast już są nim ja najpierw jakoś tak byłem jak do Jeża i mój cóż to jest, ale na trasie poza Warszawą mimo, że to miało zasięg tylko 200 kilkadziesiąt kilometrów to jest wygodny samochód na długie trasy tylko dlaczego z silnikiem elektrycznym nie trzeba brać silnikiem elektrycznym oczywiście słuchać nie trzeba brać z silnikiem elektrycznym, ale jak nie bardzo rozumiem swoje za bardzo rozumiem twoje tutaj pytanie, bo ten samochód możesz mieć diesla 1 piją również w 201420177 albo w 2 wariantach elektryczności tak to nazwijmy możesz mieć ten samochód w wersji z akumulatorem, który ma się 50kW IKO znamy opla corsy, chociaż przecież albo z akumulatora, który ma 75 kilowatogodzinę wielką niespodzianką dla mnie jest to, że ten silnik ma tylko 136 no właśnie jako niespodzianką jest to, że ten samochód ma, bo miały, którą wersję 50 czy atak 50 zasięg trochę ponad 200 km tak najwięcej wychodziło przyspieszenie do setki skład 12130 km na godzinę prędkość maksymalna bardziej mnie zaskoczyło to, że mniejsi mniejsza akumulator tam każdy może wybrać inny rząd miał słuchaj niewiarygodne jak jakimś SUV-ie crossowe, że przynajmniej miał tryby jazdy różnych na uważają Grip Control ta grupa kontrolna skały na śnieg i tam na jakieś inne 3 były w każdym razie w ogóle to wiedzieć niepotrzebną metrów oficjalnego zasięg tak teraz wiesz co mnie niesamowicie dziwiło, że to auto jest mimo, że ma napęd mniejszych elektrycznej corsy albo mniejszego elektrycznego peugeota, a przecież jest 4× większa, że to auto tak fantastycznie jeździ no, że to 136 elektrycznych koni do takiego wielkiego auta są w zupełności wystarczające nie potrzebuje ani 170 dni, tym bardziej 5 nie i właśnie patrzy ile waży słuchaj 1900 kg i 12 sekund setki z tym momentem obrotowym 250 niutonometrów żadna zawali droga żaden tak i w ustach zasięg trochę powiedzmy to niestety ja jestem przyzwyczajony, bo wyzysk przyzwyczaić do tego co nam dają może jednak zasięg już mamy większe w samochodach często tutaj akumulator 75 kilowatogodzino wydał ponad 300 km zasięgu wiadomo to skrzynia bezstopniowa, ale w innych wersjach ma manualną albo automatyczną czy w innych wersjach policzyli spalinowych tak albo manualnie albo ośmiostopniowy automat, ale ponoć dobrze wykończony samochód z PiS nie wiem czy wierzy nie uwierzysz z przyjemnością nim jeździłem, ale dziś nawet ja jeździłem Traveller przecież mało go też czy dokładnie to samo ach, wykonuje już było ogromne chyba tak długim czy miałeś tą wersję ekstra w zamian a, czyli też tak długi Noto to zdaje się, że mamy te same wrażenia cel na koniec no ważne, jeżeli chodzi o wersję kompaktową silnikiem elektrycznym ona kosztuje 200 000zł to będzie wersja biznes jest jeszcze wersja familii lepiej wyposażona 208 000, jeżeli chodzi o ekstra liga z akumulatorem 50 kilowatogodzinie 215 000 z akumulatorem 75240 000 to mówimy o wersji familii wersja biznes z dużym akumulatorem 230 000, a jest jeszcze biznes VIP i familii elit i to są odpowiednio 280282 000zł no i ta cena złe jak na to ile dostaje samochodu, jakim jest spoko, a to cena dla kogoś, kto musi to przyda wydaje mi się taka umiarkowana tak ktoś nie sądzę, żeby to było zobaczyć mecz za elektryka przyszły za jaki może płacić często dużo więcej nie wiadomo za co tak to fajny samochód ja to trochę cofa Gryzę się więzy krwi też jakoś nie byłem nastawiony do tej zafira Life 2 lata temu tak jakoś bardzo pozytywnie, ale jak jeździliśmy tymi Traveller to jednak jest jakiś jakaś nisza do wypełnienia o kolorze jeszcze chciała jak tutaj też z tym kolosem też myślę, że będzie trochę narzekania albo nawet sporo, bo ostatnio kolos nie miał masy dobrej passy przypomnę, że to jest samochód, który już z 15 lat chyba był przez pamiętam dokładnie koń 20000607. to był silny wtedy dość drogie u nas samochody, dlatego że one miały tylko dwulitrowe silniki albo benzynowa albo lizanie 2 pół litra miała i benzyna 2l diesel brzydki jak noc wg mnie i tanie wnętrze takie nie zasługując nawet na uwagę na pewno nie za taką cenę i tamten Koleos to się zupełnie nie podoba druga generacja już 5 lat temu jeździłem pewnie za 4 lata temu i pojąć takie krótkie pierwsze jazdy to byłem bardzo zadowolony skrzynia tak, bo bezstopniowa mocny diesel o fajnie udało się nią stopniowa tak tak w dieslach bezstopniowa, a 2 nasza głowa feriach tak jak w dalszym no, więc to no niestety jak mieliśmy na dłuższy test tego diesla chyba, bo w zeszłym roku to to był duży mały żył tak wymagający, ale wiesz co ja potem rozmawia ktoś mówił, jaki miał kolor TEN-T, a to wieś w tym ten silnik skrzynia biegów była strasznie głośno to był jakiś feler egzemplarz i no wiesz to jest bliźniak technicznym sama Strejlau ja wnieśli stanem nikt i nissanem x-trail lepiej niż to są samochody, żeby tak je jakoś umiejscowić rozmiarami 467, czyli to jest jednak segment de w metr 85 długości szeroki samochód no to duży samochód ładne jestem kolei drugiej generacji, ale niesmak pozostał zeszłego roku dniem czy ty też chyba jeździło się też ci się nie podobało to za bardzo szczególnie z tym dieslem to dlatego tak chciałem tego kolosa teraz nowo jest nowy silnik no warto zobaczyć inną skrzynią i było dużo lepiej, owszem, ten samochód jest wciąż dla mnie jednak układ kierowniczy to on jest troszkę gumowa zawieszenia jest, owszem, ktoś po komfortowe dla mnie za miękki uważam, że x-trail jest lepiej natomiast ten układ napędowy silnik 1360 koni z tą skrzynią dwusprzęgłową to jest zupełnie inna bajka niż w tym biznes, owszem, pewnie nie będzie tak przyśpieszą nie będzie tak elastyczny na sam jestem ciekawy jak tutaj jest jak tutaj jest, żebym teraz dobrze trafił benzyna 1358 kończyliśmy siedmiostopniowa dwusprzęgłowa i co tutaj nam daje ten trend ten samochód czy mamy jakieś przyspieszenie czy coś podają 270 niutonometrów 10 sekund do setki niecałe słuchaj, więc wystarczająco znakomicie okej dobranie będzie no i tak jak mówi jest to samochód moich marzeń, ale po tych po tych zmaganiach naszych ubiegłorocznych to miłe zaskoczenie jednak w kolorze można złożyć silnik benzynowy nie za mocny i ten samochód da radę to jest dobra jakość wykończenia widziałeś tego pamiętać tego kolosa bardzo rosła to nie to to wiesz to nie jest samochód tylko trzeba naprawdę zrobić jazdę próbną z odpowiednim silnikiem i coś wybrać czy ktoś się parno kolosa dobra może może sobie też wyobrazić stres dla rzecz gustu no nie jest brzydki dla mnie wnętrza uważam dobrze wykończone obsługa jak to w Reno, jeżeli to przyzwyczaiła się to tak jak volvo opanowały no to to nie jest tak jakaś koszmarna sprawa w są lepsi, ale są też gorsi nie wiem jak to oceniać tego kolosa boja tak dużo mówi Boni ostatnio jeździła mi wiesz co ja za tym samochodem nie przepadam i ja nie przepada mniejsze niż źle jeździ wieś jest taki samochód, którym bolą plecy, które mi wygodnie, którym momencie na dłuższych trasach tyle dobra to w takim razie ono jest sporo konkurencja też nie śpi nowo mamy też mniejszego kadjara chociażby patrząc na takiej koncernu tak mamy Qashqaia mniejszego zwiększy co my mamy się udaje i koreańskie no to zdecydowanie są bardziej będziemy wkrótce jeździć Eclipse crossem Mitsubishi zobaczymy jak i jakie będą porównania tutaj z tym kolosem rozmiary dość podobna kontrowersyjna stylizacja trochę się zmieniła na lepsze to chyba dzisiaj już Orlenu Kolorz drugiej generacji takich mieliśmy z lepszym napędem benzynowym na pewno 1360 koni konie się piękny to był codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA