REKLAMA

Przyszłość motoryzacji według Toyoty, Ioniq 6 oraz nowe akumulatory

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-09-29 19:40
Czas trwania:
12:42 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór w środę codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór środa na środki tam grubasy tak nikt nam chyba nie zarzuci, że o przyszłości nie będziemy mówić, bo ja mam, o ile tydzień 2 tygodnie temu mówiłem o planach hyundaia na rok 2040 to teraz mówię o planach toyoty na rok 2030 albo 2050 lat jestem teraz takiej stronie angielskojęzycznej, żeby mienie nazwy elektryk wieku, ale też na portalu Rozwiń » Reddit com to jest bardzo długi artykuł o tym co powiedział KIO to woda, czyli szef toyoty na temat przyszłości tej firmy oczywiście okazuje się, że firma ma do 2050 roku osiągnąć neutralność klimatyczną neutralność klimatyczną będą mieć zmniejszać emisję dwutlenku węgla no ale jednak bardzo krytykował to to to tendencje tak jakby dyskwalifikować samochodów spalinowych, bo w tej chwili w Japonii to jest ponad 10 000 000 samochodów produkowanych połowa na eksport, a okazuje się, że już za 10 lat tych samochodów spalinowych no to wciąż będzie produkowanych dużo, ale jak okazuje się również wiele linii montażowych będzie musiał być przeniesiony za granicę z powodu niższej emisji spalin jak wyliczył prezes toyoty będzie to oznaczało, że około 5 000 000 pracowników przemysłu motoryzacyjnego, jaką liczył stracił Japonię w Japonii pracy i on generalnie broni Tity swojej swojej koncepcji, żeby jak najwięcej samochodów hybrydowych jednak wprowadzać ciekawe, dlaczego nie chyba właśnie ich, żeby pracować nad wariantami samochodów, które spalają wodór, bo ile tam prawie 20 000 000 swoich samochodów hybrydowych okazuje się powiedział prezes toyoty, a więc działa tak dużo ponad 18 wyprodukowana przez 20 parę parę lat i wg niego to emisja zmniejszyła się dzięki temu dwutlenku węgla o tyle, jakby koło 5 000 000 samochodów elektrycznych było wyprodukowanych na wszystko jest oczywiście takie tam swojej tezy jest wiadomo, że tu też pieniądze się liczą na to jasno w jakiś tam dane są jakieś dane podaje nowy wiadomo, że Toyota się nie śpieszy ja ja ostatnio wieś jeżdżąc, bo w przyszłym tygodniu toyocie Yaris cross wypytywałem się od elektryki toyoty, jakie będą tak szybko ich nie będzie to wiemy już będzie są teraz będzie samochód tej nazwy BZ 4 x wyobraź sobie, że wreszcie wiem co to znaczy ten skrót jakoś nie usiłowaliśmy rozszyfrować raczej się podśmiewali, że trudno zapamiętać już, więc to jest i wszystkie toyoty elektryczne być może będą nazywać BZ, bo to zbiją z lirą 4 x to znaczy, że to będzie coś w rodzaju crossovera z napędem na 4 osie no subaru są literą powiem ci bardziej przemawia do mnie mimo tych wyjaśnień toyoty no i tyle jeśli chodzi o to co powiedział szef całej firmy, czyli KIO to woda, a ty zdaje się też coś mówić o zagrożeniach w przemyśle motoryzacyjnym właśnie związanych Taxi zatrudnienia zagrożeniach to narażenie tych zagrożeniach bardzo głośno mówią francuskie związki zawodowe na razie we Francji o jakichś wielkich zwolnieniach się nie nie słyszy słyszy się o tym, że grono 2000 osób inżynierów mechaników związanych głównie z tą częścią motoryzacji odpowiedzialną za silnik spalinowy straci pracę niedługo w koncernie Daimlera w Niemczech Eden w netto w Reno ne w koncern Pesa koncern Pesa, czyli Stellantis teraz ja myślę, że oni sobie w jest we Francji związki zawodowe są, a potęgą i wiesz co zrobił jak się wkurzą odpalona należy tak jak zawsze no tak różne kamizelki kolorowe przez znowu widzą na ulicach, więc to jest temat bardzo wrażliwy bardzo delikatnych na razie nikt nie chce jeszcze tego dotykać i myślę, że koszty wytworzenia tych samochodów i utrzymywania być może niepotrzebnych pracowników, a jeżeli chodzi przynajmniej Francję to po pierwsze po bała, a po poniosą inni partnerzy koncernu, a po drugie, przede wszystkim klienci, którzy po prostu gdy, którzy będą Ewa Bem będą płacić, ale też z trzeciej strony ta nie ma drugiej takiej firmy niż byłyby powiedzmy PEESA, czyli do to stara Pa SA już nie mówi o całym koncernie Stellantis tylko właśnie Pesa, które sobie z tą elektryfikację tak gładko poradził, bo Zobacz ludzie się skarżą na ID 3 problemy z oprogramowaniem auto było długo niedostępne itd. tak dalej natomiast to po prostu peugeotowi wyszło to rozporządzenie weszło mają elektrycznego peugeota mają elektryczną corsę zrobili elektrycznego minivana i WIOŚ wcale tak samo jest głośno ID reż barak tak by całą linię EDS, a wszyscy się tam ma, bo ma podniecają do oporu jakimś elektrycznym blikiem swoją wagę, który miał być 100 lat temu i może będzie za 100 lat, a prawda jest taka że, że to Peugeot ma elektrycznego e-tron ma elektrycznego trawlera, który Super ma opla zafira elektryczną, która jest Super i to wszystko jakoś tak po cichu przechodzi, więc myślę, że sobie też dobrze zagospodarowali mocy produkcyjnej przez najbliższe kilka lat wielkich problemów nie będzie we mnie to pewnie państwo słyszeli, że w mediach pojawiało się Dagmar kilkanaście tysięcy osób chce zwolnić to właśnie ludzie związani ludzie związani ze, a rozwojem silników spalinowych szeroko pojętym zaraz to samo będzie volkswagenie to samo będzie w koncernie volkswagena np. audi do, jeżeli audi ogłosiło, że zaprzestają prac związanych z modernizacją wymyślaniem nowych silników spalinowych to przecież nie robiło tego 5 osób, których gminy, o których odejściu nawet nikt nie nie wspomni, ale robiło to pewnie paręset osób, a których nie przebranżowić na silniki elektryczne, jeżeli to są ludzie po jakimś materiale z nas wie albo tego typu specjaliści to no to no to być może ich gdzieś tam da no tak koni tak czy przy samochodach hybrydowych to są bardzo pomocni i sobie świetną oraz złoża oraz coraz to przecież audi nie będzie produkować chyba tylko będzie produkować same elektryki w mercedesie kilkanaście tysięcy osób na razie są zachęcani do przechodzenia na wcześniejsze emerytury są zachęcani do tego wybrać odprawy odprawy są niejednokrotnie bardzo sowite Tesla niektórych inżynierów poluje co wydaje się trochę jak absurdalną informację, bo przecież podobno zwalniani są głównie ci dziś związani z przemysłem ze z rozwojem silników spalinowych ale, toteż wszystko tak, że państwa z i to zabrzmi trochę jak ja jak teoria spiskowa, ale producenci się zorientowali firmy branża to się zorientowała 2 z 2 lata temu w zeszłym roku się zorientowała, że samochody elektryczne to Super sprawa budzi pani świetnie zarobić są dużo prostszych konstrukcji, a na serwisie też będzie zarabiać ale, ale dużo łatwiej się robi dużo łatwiej się produkuje dużo łatwiej się montuje sam silnik elektryczny składa się bodaj kilkunastu części silnik spalinowy składa się z kilkuset części to po prostu wszystko jest takie od twarzy zauważy zresztą w volkswagenie nawet nie ukrywają tego specjalnie, że po prostu nie opłaca się za bardzo takich tańszych samochodów elektrycznych produkować dlatego tak ID 2 ID 1 będzie przesunięte premiery realizować już skody Citigo volkswagena Apator praktycznie nie kupisz, bo to, owszem, drogie jak i w porównaniu ze zwykłym samochodem, ale w porównaniu z innymi elektrykami co jest, ale możliwe, ale zgody Citigo są najbardziej potrzebnymi elektryk jawie bardzo żałuje ja naprawdę jeździłem mapę całkiem na całkiem niedawno może nie tak dawno znowu też przed koniec zeszłego roku był bardzo się ten Fort uwagę elektryczna podobał to była zabawna historia podjechałem nim się na prezentację Rolls-Royce zaparkować za darmo w centrum Warszawy przesiadłem się do samochodu zupełnie innego prawda, ale dobra to jeszcze tak w takim razie elektryka, bo Japończycy tak jak mówiłem to Toyota to się niż pierwszy Lexus już sprzedaje swojego x 300 przyszła Toyota jeszcze tego modelu nie, ale Hyundai za to sprzedaje już różne modele i a ioniq 5 to będziemy mieli na jesieni go na dłużej jeździliśmy na razie tak, kiedy trzydniowe jazdy premierowe tobie bardzo podobał ten samochód z tego co pamiętam tak jak mówiłaś z wyglądu czy nie, bo ja zauważyłem, że za bardzo ludzi, zanim nie oglądają, ale może nie zwraca uwagi, ale teraz tym ioniq 6 słuchaj to się będą ludzie oglądać można już za to za piątką też no na pewno ktoś tam obejrzał ale, ale samo za mustanga elektryczny bardziej oglądali może tak bym powiedział, a to przecież podobne rozmiary, ale słuchać za tym co się na pewno będą oglądali oni 6 pamiętasz mówiliśmy o tym samochodzie już nieraz, dlatego że on był zapowiadany słucha już parokrotnie ta premiera okazuje się, że i wciąż nie wiadomo kiedy, kiedy będzie to przesuwana jest produkcja uwaga na połowę przyszłego roku teraz to jest przepiękny samochód kiedyś porównywali do Taycana nawet widzę tutaj do Porsche jakiegoś podobieństwo jest rzeczywiście z zewnątrz, czyli bardzo ładny samochód i co tutaj wiemy teraz, bo to z kolei koreański portal o tym mówi, więc pisze, więc raczej te są też wiarygodne dane czy informację, że jednak nadal modyfikowane sporo w tym samochodzie inny zderzak przedni tylny oby na gorsze nie nie zmieniło wydłużony będzie do ponad 49 ma być jeszcze mniej podobny ioniq 5 na początku będzie przypominało hyundaia profesji to był taki koncert, który był właśnie zaprezentowany już na targach, a co pod maską na koniec, bo więcej o tym samochodzie nawet Koreańczycy nie wiedzą to, że wiemy, że będzie w Korei Południowej tylko produkowany to żadna niespodzianka natomiast pod maską to wiemy nie będzie w wersji takiej słabszy zawodnika 570 kilowatogodzinie raczej bliżej 80 kilowatogodzin, czyli Eski TV 6 tej tej mocniejszej no dobrze tyle jeszcze chce 1 rzecz powiedzieć nawet 2 szybciutko jeśli pozwolisz taki, a propos hyundaia Hyundai dogadał się z teksańskim formami solarnymi, a baterie, które będą się do tego nadawały pochodząca z odzysku, czyli z rozbitych samochodów np. albo niepełnosprawne akumulatory będą służyły jako akumulator energii na farmach na słonecznych co pozwoli zachować znakowi jakąś tam ciągłość ciągłość tego napięcia pewnie będzie trochę bardziej skomplikowana być może mniej niż na początku może wydawać, ale jak, jakby zaleta jest taka, że jeżeli mamy zużyty w 50% akumulator, który wozimy w samochodzie to jest niedobrze, ale jeżeli postawimy taki samochód w pod panelem słonecznym, pod którym i tak i tak jest miejsce not to już lepiej to jest 1 rzecz druga jest taka problemy z chipami w dalszym ciągu są gigantycznym problemem, a dziś właśnie poinformował, że model Grand Cherokee w wersji el właśnie z tego powodu nie będzie dostępny w wersji z pneumatycznym zawieszeniem ludzie, którzy zamówili sobie taki samochód niestety go nie otrzymają dostają rekompensaty zwykłe zawieszenie to jest trochę bez sensu w takim wielkim sercu te naszym nas tak chipy załatwiają ja słyszałem ostatnio już sporo firm, że to i tak naprawdę może się ustabilizować na wiosnę przyszłego roku to nie jest taka sprawa już za 3 miesiące będzie Super i dotyka też do nas, bo mamy też po spore problemy z samochodami testowymi bardzo często kończą się 500 codzienny magazyn motoryzacyjny na zapisywanie się na kolejne po prostu nie dojazdach są opóźnienia z dostawami po prostu produkcją skłania się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan był to Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA