REKLAMA

Test: Mitsubishi Eclipse Cross i Toyota Yaris Cross

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-09-30 19:40
Czas trwania:
13:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan mikrofonach witamy pięknie witamy dzisiaj 2 samochody 1 to zupełna nowość oczywiście omawiamy 2 samochody 1 to zupełna nowość on będzie jako drugi w kolejności z crossem nazwy pierwszy to jest facelifting też skoro są w nazwie pozostawmy na razie pozostawiam w tajemnicy to będzie drugie, ale pierwszy test Mitsubishi Eclipse cross samochód znany od lat 3 dot to jest kompaktowy SUV 440 Rozwiń » długości od 80 szerokości kontrowersyjna linia nadwozia delikatnie mówiąc i ale raczej sobie pozwolić Sławku ja bym minutę podsumował to, z czym ten samochód jak żeśmy już podczas testów wiele razy ustalili nam się kojarzy przede wszystkim właśnie z kontrowersyjną linią nadwozia, bo to jest niby słów, ale takim ściętym tyłem, ale ABW i 6, ale jednocześnie jest, toteż takie auto, w którym są delikatnie zaburzone proporcje i oprócz tego jest taka przedziwna stylizacja tego typu składająca się mówi o wersji z osiedli widział nie bądź taki rozegrały się o zmianie stylizacja z tyłu zaburzona kwesty jest brzydki no i tyle no dobrze jest brzydki, a i ten składał się takich bardzo w kształcie bumerangu lamp, które z zachodziły na błotniki i 1 szyba była pochylona pod sporym kątem był spojler i pod tą po tym z pożarem była jeszcze taka dodatkowa szybka poprawiająca widoczność, chociaż wiem, że w lusterku przeszkadzał ci ten spojler, bo widziało się to co za za samochodem lepiej niż teraz, ale jednocześnie widziało się też charakter gospodarce nie każdemu odpowiadało na tobie nie, ale powiem czy też w środku nie za bardzo podobała ta stylizacja zaczęliśmy bez przesady nie dramatyzujmy może dlatego tak mówią mi się po prostu po faceliftingu samochód dużo bardziej podoba w środku ten ekran konsoli środkowej nie był podobny do żadnego ekranu z innego Mitsubishi jak pamiętasz ani ZAiKS ASX nie mówiąc my Space Starze ani Outlander był taki wystający ekran o proporcjach 16 na 9 z nich będzie, ale co zmieniono co ważne, dlaczego mamy facelifting w końcu zeszłego roku zderza się zmieniono wygląd ta obowiązuje od znalazła na zewnątrz w środku z tyłu jest chyba bez spoilera, a w środku jest 8 calowy ekran dotykowy brawo też można zamówić nawigację brawo, bo też jeździłem z nawigacją okej no i przede wszystkim dążenie przede wszystkim dodatkowo po faceliftingu doszedł nowy układ napędowy to jest hybryda doładowana wniosku o 22 silniki elektryczne silnik benzynowy 24 w sumie on ile Toma tych koniec 888 no tak, ale wiesz jeszcze zanim jeszcze, zanim przejdziemy do tej hybrydy, a to kilka wrażeń zjazdy pamiętam jechałem Eclipse crossem Warszawy Gdańska była wersja 15 turbo 163 konie z automatem i napędem na 4 koła, jakim samochodem na zbiorniku paliwa z Czechami więcej do Torunia musiał tankować i to chyba jakieś 300 km może trochę mniej może trochę więcej, a zużywał ogromne ilości paliwa podczas szybkiej jazdy autostradą oczywiście z dozwoloną prędkością 140 godzina spaleniu ogromne nie narzekaliśmy na to spalanie w przypadku skrzyni manualnej napędu nabywali trudniej jest kobieta i tak samo no, więc do Poznania z kolei też Echa, więc jak domyślają się słuchać wszyscy dość szybko autostradą, a jednak i my z tym samochodem mieliśmy, bo to taki trochę kocham nienawidzę znaczy, jeżeli chodzi o wygląd tego samochodu to trzeba się do niego chwilę przyzwyczaić jest dość kontrowersyjne mówi o tej wersji przed ich tam, ale jednocześnie on był fajny dojazdy to znaczy mają sobie tym co by się coś takiego żona się zawsze nadawały długie trasy tutaj akurat często było robić trzeba przy przystanku, żeby zatankować natomiast układ kierowniczy w tym samochodzie auto być może państwo pamiętają kiedyś jeździłem tydzień czy dłużej tym Eclipse crossem nie wiem czy na teście długodystansowym nie byliśmy jakimś, a i potem przesiadłem się do do jakiegoś opla na Grant landa IKS przepraszam tego określana małego i wydawało się, że coś tam popsute, bo to skrzynia dobrze, bo ta kierownica tak latała w lewo prawo myślę coś tam się poluzowała po prostu ten sławny, ale przejdźmy do tej nosi tytuł pracy Otóż nic wam nie na gorsze nie zmieniło jeśli chodzi o prowadzenie ani tak zawieszenie wg mnie oprócz ceny, która jest wysoka, bo to jest hybryda doładowana gniazdka to wrażenia zjazdy przyspieszenie i praca tej przekładni no jest no dobra no nie ma tutaj jakiś takich uciążliwych hałasów jak to w niektórych skrzyniach bez stopniowych i zużycie paliwa typami dużo jeździła tym razem czy nie nie no właśnie dla nawet nie odnotowałem do wyboru jeździłam też są przede wszystkim samochód bardzo praktyczne dobra nawigacja widziała korki bagażnik 340l mówi, dlaczego praktyczny, bo wrzucam tam trochę rzeczy, ale czy powiedzmy wg ciebie kwestie w tej kwestii tynkiem z zewnątrz w środku, ale czy ma sens kupowania tej wersji hybrydowej skoro jednak ta wersja 15, która wciąż jest w ofercie jest dostępna jest dużo tańsza no jak co jak porównać te napędy słuchaj, a i to znaczy tak ten napęd jest dobry on się co prawda na autostradzie, ale może być wina tego egzemplarza to jest nowość to wszystko jest jeszcze się parę razy przegrał i parę razy nam sąsiadów tryb żółwia to tego miała, żeby się, żeby się schłodzić proponuje albo dobrze, że tutaj generalnie chodziło o to, że układ hybrydowy osiągną, że układ hybrydowy ma właściwą temperaturę wyskoczyło takie powiadomienie faktycznie samochód od razu kazał zaczyna prostu stracił moc tak to nam się kilka razy z tym egzemplarzem zdarzyło, ale zrzucam to na karb tego, że to po prostu mógł być przed produkcji samochód no widzisz tego nie miałam przyjechał nim 9031000 km oczywiście no bo byłem tam w głębokich górach albo wysokich górach, więc sporo jeździłem autostradę Okaj dobrano tak to zauważyła osiągnięcia tego nie było łatwe najtańszy Eclipse cross z napędem na 1 oś z manualną skrzynią i z tym Super silnikiem 1 piękna 63 konie turbo im ten silnik tak wyszedł, że on oszukuje to znaczy nam się zawsze wydawało, że to ma 200 koni, a to są niby tylko to się poniżej 100 mającego kupić tak ta stajnie ten samochód oddycha bardzo przyjemnie jeździ on kosztuje 98 000, jeżeli chodzi o hybryda doładowana gniazdka miasto 71 000 kosztuje cena promocyjna na wersji 2 plus, która to jest tą normalną rzeczą to jest nowość tak ten układ napędowy taki to jest nowość druk wzmógł napędowe słuchaj nie ma odpowiedzi na pytanie czy to się opłaca czy nie dopłaca 70 000zł świadczyć fakt ale jakie pojawiło się ogromna różnica no auto z automatyczną skrzynią i z napędem na 4 koła, bo w tej najtańszej zaś tylko wieziony jest dzięki niej w ogóle hybryda doładowana wniosku to bardzo tanio jest też tani w porównaniu z lądem do eurozony wnioskach, więc uważam w ogóle ja bym brał benzynę tak odpowiadam sam sobie swoje pytanie, dlatego że myśmy po prostu podoba ten facelifting wizualnie w środku na zewnątrz niekoniecznie musi kupować hybrydy możemy przejść do drugiego już czasu mamy szafranu kończymy w takim razie kończymy w takim razie Mitsubishi Eclipse cross policzcie dobra robotami słyszy tak i wybór hybryda doładowana gniazdka albo z benzyną trzyletnia zaczął trzyletnie 3 lata temu poznaliśmy ten napęd 15163 turbo wart zainteresowania, a teraz jest zupełna nowość żaden facelifting to, że ma w nazwie Yaris to nie znaczy, że to jest kolejna generacja samochodu Miejskiego samochód się nazwa Toyota Yaris cross i słucha nią maluch to to nie jest, mimo że zjawisko ma wspólną nazwę i wnętrze identyczny jak wiele dlatego Seana dializ z 20500m dłuższy szerszy niewiele 2cm prześwit aktor kresowe musi być większy 3cm większy, czyli ma 17, ale prawie 10cm wyższy, więc naprawdę dużo większy jak sami ogląd przypomina małą Rawką wyglądu od zewnątrz ani Yaris, ale wierzcie mi się na tych pierwszych jazdach, bo na razie to były takie jazdy dwudniowe wydawało, że samochód dość przypominał jeśli chodzi o wygląd i wrażenia zjazdy z usługi i tak np. vitara z Wisły pomyślą kurcze fajne mniejsza vitara i potem jak wróciłem z tej prezentacji rozmawiam z kim suzuki i tam, że to chyba mniejsze tam mniej i 2 potem sprawdza okazuje się, że ma identyczną długość akta vitara mi się dowożony jednak sporo mniejszy 418 na ten samochód wyobraź sobie mecz 76 szerokości trochę większy od od zwykłego Yarisa jak ci się to podoba, bo ty oglądałeś jeździłem powiedz czy to jest coś takiego co jest ładniejsze życie od wita albo w ogóle nie porównujmy nie wiem jak ja go, a wiesz co ja bym tego powiem ci, że nie porównywał, dlatego że vitara ma swój taki trochę pudełkowate charakter i dobrze, jeżeli chodzi o tego Yarisa Crossa no bo on ma taki trochę jednak bardziej nowoczesny dizajn ja bym to no właśnie też do tego suzuki S-Cross też bym tego nie porównywał ale chłodno zgrabne auto znaczy vitara też tutaj są proporcjonalne i wydaje mi, że jak przejdziemy pod koniec docent wtedy może się okaże, który warto brać pod uwagę jeździłem wersją z napędem na obie osie, który ma jeszcze dodatkowo mały silnik z tyłu elektryczny jeżdżą też w wersji naprzód, ale obie były wersje hybrydowe, czyli to co znamy z Yarisa 15116 koni jeszcze benzyna 15125, ale jakoś Toyota tą benzyną chwali, mimo że paradoksalnie jest najtańszy dobrze się sprzedaje właśnie i przy okazji Yarisa przyszły też nigdy nie byliśmy ani na premierowych jazdach ani w testach Yarisa z benzyną zawsze była hybryda dobrze słuchaj tutaj 11 do setki czy 118 w przypadku 44 wydaje się, że jest lepiej zużycie paliwa mniej było około 4,5, więc nie trwa producent niewiele mniej podaje, więc to jest dobry wynik w terenie jak vitara słuchaczy lepiej, niż by się spodziewał się to żadna terenówka nie jest prawda to samochód, który można się nie może bawić w terenie też ma większy prześwit, ale naprawdę uważam, że całkiem nieźle tak jak wita się sprawuje bagażnik mniejszy 44320l prawie 400 w tej wersji naprzód, ale w środku bardzo elegancki pamięta szyną już wydaje mi się nie pamiętam dokładnie jak mówiłeś, ale wydaje się, że jeśli chodzi jakość wykończenia kojarzy się podobał ten z ubiegłego roku jeździliśmy przecież i na premierze później, bo tu tak jak patrzono tego jak Fakro Atom też mi się podoba znaczy fajne jest to, że w końcu producenci się starają to japońscy zaczęli chyba mazda w ogóle zaczęła także analizować takie zwykłe toporne deski rozdzielcze tylko zaczęli udawać, że obsuwają jakimiś szlachetniejszy materiałami, a to czymś co wyglądało praw jak skóra, a jakich przecież pojawiały przecież w Rawce też parę lat temu, a ta deska rozdzielcza ona była kontrowersyjnej urody taka z środkowa, ale w końcu pojawił się pan jakieś, jakby nowe materiały przestało wszystko by takie szara ponura i tutaj w tym samochodzie też się to podoba nasza aranżacja wnętrza się pod pierwszy to, że wydaje, że to z to kto jest dobra decyzja o okresowe rysie sprzedać jak szalone i nie tylko w Polsce Europie głównie cena jest za to benzyna 75 000 z manualną skrzynią biegów dopłacać bez stopniu, która oczywiście ma swoje wady w przypadku toyoty również, czyli przy takich dynamicznym przyspieszaniu Machała zwiększy to to już znamy lubi to nielogiczne generalnie hałas chyba nikt nie lubię, ale nie jest taki strasznie uciążliwe można sprawdzić manualną skrzynię też przecież w benzynowym prawda, ale teraz tak jeśli chodzi o hybryda pojawią benzynowym najtańszy przednionapędowe 88 000 odmiana 44 to już zaczynają się pułapy takie powyżej 100 000 najtańsza wersja podstawowa 44 to jest 101 000zł na to każdy sobie rozebrać na szczęście patrz, ale najtańsza jest najtańszy Yaris cross Grunta myślę, że warto zainteresować jest dostępna w wersji akcji w wersji Comfort jest też dostępna z tym automatem o stopniowym multi Drive wam kosztuje 7579 wersji Comfort i automatem 85 000zł i 75 000 w tym momencie tylko dostępne były samochody to jest cena bardzo zbliżona do głównego konkurenta, który między vitara może oczywiście, która jest ze formalnie wynikowo droższa, ale właśnie z tej okazji prawdopodobnie 76 500zł kosztuje i teraz, nic więc słuchać Sławka musiała kojarzymy to jest bardzo wg nieudane wejście byłem na prezentacji statycznej wakacje i to tak oglądałem przedprodukcyjne tak różnie to wyglądało ale, ale naprawdę to jest oczywiście dobra robota i myślę, że ten samochód spokojnie będzie miał duży nie wiem czy jak C-HR będzie sprzedawał wróżę mu raczej powodzenie w Polsce od pierwszych jazdach to wszystko dziś skłaniam się piękny Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA