biuletyn rewolucyjne to jest audycja biuletyn rewolucyjne przy mikrofonie Anna Piekutowska i od razu przedstawiam moje pierwsze gościnie dr Weronika Lewandowska i dr Sandra Fredry jak dobry wieczór dobry wieczór dobry obie panie są z katedry kulturoznawstwa oraz Kulpa Dyjas Uniwersytetu SWPS oraz są autorkami animacji 5 riali i noc, która powstała w laboratorium narracji wizualnych łódzkiej szkole filmowej animacja była prezentowana na festiwalach filmowych podróżowała trochę po
Rozwiń »
świecie miała też swoją premierę na festiwalu Sundance dzisiaj mijają oglądałam w Warszawie na festiwalu przemiany w centrum nauki Kopernik i chciałam zacząć od tego czym jest animacja wieczór riali na czym polega doświadczenie, które proponujecie widzą i Wicko swojego dzieła wychodziłyśmy od mojego wiersza noc, które od wielu lat prezentowane w ramach poetyckich w Polsce i za granicą i obserwując też reakcje publiczności wiedziałam, że po prostu wierzy bardzo mocno można go toną w przeżywać wspólnie ze mną w tej samej przestrzeni, więc przestrzeń była tutaj bardzo ważna i takim medium przestrzennym jest właśnie wirtualna rzeczywistość natomiast z Sandrą spotkałyśmy się właśnie na studiach doktorskich i połączyliśmy swoje zainteresowania w takim obecna testową badaniu, na którym pracowałyśmy od tamtej pory myślałyśmy bardzo intensywnie wirtualnej rzeczywistości, jakiej użyć do celów artystycznych i też do celów naukowych i kiedy zobaczyłyśmy, że 2 lat prowadzi taki nabór na pilotażowe projekty zgłosiliśmy się właśnie z wiersza też z tego powodu, że czas w ograniczonej wiedziałyśmy, że mamy już coś dobrego, że w kieszeni została przetestowana i wiemy jak to działa na publiczność udałem się też zgromadzić bardzo wiele różnych doświadczeń artystycznych po drodze, którą można było tutaj wykorzystać tego, że takie były początki tak to jest też specyfika właśnie wirtualnej rzeczywistości tego medium że, zakładając gogle przenosimy się do wieku mąż jakiś pełen świat, który jest wielowymiarowy i zaprasza nas do zanurzenia się z niego czy takim modelem percepcji doświadczenia wiary jest inwersja, kiedy to naprawdę jesteśmy tu i teraz i doświadczamy tego na poziomie całego ciała nasze doświadczenie Jarnot jest doświadczeniem interaktywnym możemy w nim się przemieszczać w czasie rzeczywistym po tej przestrzeni, więc dość szybko zapominamy o tym gdzie jesteśmy realnie i przenosimy się ciałem umysłem do nocy wirtualna rzeczywistość coś co kojarzy się z jakimiś ekstremalnymi przeżyciami g też takim stereotypowo męskim światem i rozrywek, ale też technologie, które też stereotypowo męski oczywiście miałem poczucie bycia pionierka jako kobiety, które do tego realizują bardzo erotyczne i chciałem mówić kobiecy, ale bardzo też seksualny projekt dla nas seksualność była punktem wyjścia, ale też myślenia o percepcji i tutaj i myślałyśmy o wrażliwości każdej osoby a, próbując na pewno dać coś, czego o może niektórzy wcześniej nie doświadczyli bardziej chodziło nam takie poetyckie, a seksualna otwarcie się też otwarcie na ruch i w jak wymiana w Kutnie nie czujesz się taką prekursor taką tylko po prostu myślę, że miałyśmy inny sposób na ugryzienie tego medium, jakim jest wirtualna rzeczywistość po prostu przepuszczamy przez naszą wrażliwość przez nasz sposób patrzenia na rzeczywistość przez to, że mamy taką troską o drugą osoba i nie chcemy ją stawiać na jakieś ekstrema i bez tych ekstremów wirtualna rzeczywistość też coś bardzo ciekawego oferuje ja mogę dodać, że faktycznie nad trudno dziś chciałybyśmy, aby to, aby naszą pracę klasyfikować jako sztukę kobiecą sztuką sztukę kobiet natomiast, jeżeli pomyślimy o takich wartościach, które kojarzone są w naszej kulturze z kobietami czy właśnie troska empatia opieka to jednak dziś tej jakości takich warunkach powiedziała są tam z tej pracy dostrzegalne z drugiej strony też to są wartości, które myślę, że warto w szczególności w dzisiejszych czasach w kontekście politycznym i naszych problemów warto praktykować mogę dodać, że faktycznie świat filmu świat reżyserii świat nowych mediów nowych technologii jest dość mocno z maską realizowane, więc razem no na pewno było to ciekawe doświadczenie, aby zaproponować projekty w takim środowisku, w którym jest większość mężczyzn, więc mam takie wspomnienie właśnie, że PiS czujemy nasz projekt i na sali jest większość mężczyzn natomiast udało się bardzo się cieszymy wsparli nas wsparł nas wiele lat ze szkoły filmowej tutaj pełen parytet, ponieważ mamy szefową i szefa pracowni wiar Air i tak, a jak macie doświadczenia ludzi, którzy przychodzą tu ścieżka i przeżywają noc to zauważać jakiś różnica pomiędzy kobietami mężczyznami, więc odbiorem tego są takie badania, które opisuje Aris, a Eris Marian Young fenomenalną Aśka o o tym, że kobiety mężczyźni w różny sposób raczej on napisał kilka chłopcach różny sposób posługują się ciałem i po tej takiej socjalizacji już dyscyplinie ciała i i ruchu ruchu ciała w kulturze patriarchalnej chłopcy no jakoś tak dynamicznie korzystają z ciała bardziej odważnie bardziej zamaszyście kobiety z kolei są delikatniejsze w tych ruchach no i dbają oczywiście o to jak wyglądają w tym ruchu, więc myślę, że tak stereotypowo można byłoby pomyśleć, że kobiety będą mniej odważne wierzy, bo jednak zakładać gogle na na głowę nie widzisz co jest trzecie otacza i wymaga trochę odwagi, aby zanurzyć, żeby oddać się tej przestrzeni i oczywiście my tam zaprojektował byśmy wiele atrakcyjnych momentów, które zapraszają do tego ruchu na, ale to też zależy właśnie od ciebie czy jesteś otwarta otwarty na to świadczenie czy popłyniesz wierzy czy nie natomiast myślę, że to ten się też ze świadczenia z obserwowania jak i kobiety mężczyźni i wszystkie osoby doświadczające nocy to ja bym nie znaczy nie widziałam chyba myśli, że każdego z bardzo indywidualne po prostu zależność tego w jakim jest w momencie jak jesteś otwarty na ten na ten wiar w coś innego może doświadczyć i nawet Paweł Janicki zwrot o centrum dra przechodził przez naszą pracę powiedział, że pierwszy raz miało takie doświadczenie wiary, gdzie właściwie nie analizował jak coś zrobiono oddał sytemu, więc jakby, jaki jakieś swoje nastawienie do też do mediów czy analizuje jest też twórcą zastanawia się tu była technologia wydaje się, że wszystko znika bowiem tak bardzo przejmuje twoje ciało i twój umysł, że przystaje, żeby te rzeczy, które normalnie robić z mediami Agnieszka jest też czy sami w kinie i zaczynasz analizować ich analiza też trochę wyłącza w waszej pracy jest taniec są wiersze, czyli te rzeczy którymi się zajmujecie też na co dzień jak i innych przestrzeniach zażądało wykorzystanie wiatru to, że mogłyśmy te różne narzędzia media artystyczne połączyć i zaproponować interakcję ten wymiar interaktywne jest o tyle szczególne, że my po tej generowanej przestrzeni natury możemy się poruszać również warstwa dźwięku jest interaktywna słyszymy ciepłe głosy Weroniki Lewandowskiej autorki wiersza noc, która też per formuje w naszej pracy wiersz, poruszając dłońmi możemy delikatnie manewrować, choć w interakcję jeśli chodzi o wiersz, ale też spotykamy postać im w sumie tutaj sporo takich tropów badawczych wspólnych nad percepcją ruchu wirtualnej rzeczywistości nami kierowało, więc mamy postać proszę porusza, która no właśnie próbuje rozwijać naszą empatię kinetyczną i kin estetyczną jesteśmy bardzo ciekawe jak też w tym momencie na przemianach osoby będą doświadczały nocy z mojej perspektywy to jest pierwsze takie medium, które może zapisać działania performatywne takie rzeczy ulotne, które dotyczą przestrzeni i to prawda to przestrzenie tutaj kluczowa i w naszej pracy wydaje się, że możemy mówić o wolności w eksploatowaniu i coś się wydaje bardzo ciekawe, bo tutaj po prostu nie mamy jakiejś narzuconej narracji sami tworzymy to narracja właśnie tym uruchomieniem ciała i zmianą percepcji bardzo dziękuję za rozmowę dr Weronika Lewandowska dr Sandra przejścia były moimi państwa goszczenia mi autorki performansu filmu w ich aż do wirtualnego też samemu erotycznego, ale tak naprawdę poetyckiego seksualnego doświadczenia jak można śledzić, żeby załapać się na doświadczenia jest zapraszamy na nasze Social media mamy profil na Facebooku na Instagramie tam informujemy o tym gdzie aktualnie noc podróżuje aktualnie jesteśmy sporo za granicą na międzynarodowych festiwalach w Polsce premierem miałyśmy w sierpniu na nowych horyzontach dziś jesteśmy na festiwalu przemiany centrum nauki Kopernik, ale zapewne jeszcze do końca roku pojawimy się gdzieś w Polsce też także trzecie Astrid
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: BIULETYN REWOLUCYJNY
-
12:03 W studio: Joanna Pietrusiewicz
-
12:58 W studio: Natalia Broniarczyk
-
13:14 W studio: Marta Majchrzak
-
-
11:54 W studio: dr Anita Brzozowska
REKLAMA
POPULARNE
-
-
18.12.2020 23:00 Biuletyn rewolucyjny50:26 W studio: Agnieszka Dziemianowicz-Bąk , prof. Inga Iwasiów , Katarzyna Wężyk
-
-
28.10.2020 18:30 Biuletyn rewolucyjny20:27
-
11.12.2020 23:00 Biuletyn rewolucyjny44:19 W studio: Maja Staśko , Patrycja Wieczorkiewicz
-
05.09.2021 19:20 Biuletyn rewolucyjny35:13 W studio: dr Marta Widy-Behiesse
-
-
-
-
04.05.2022 19:20 Biuletyn rewolucyjny12:12 W studio: Katarzyna Wężyk
-
23.02.2022 19:25 Biuletyn rewolucyjny06:30
-
-
04.12.2020 23:40 Biuletyn rewolucyjny19:30 W studio: Anita Czarniecka , dr Magdalena Muszel
-
-
23.02.2022 19:20 Biuletyn rewolucyjny06:19 W studio: Joanna Wiśniowska
-
-
12.03.2021 21:00 Biuletyn rewolucyjny46:26 W studio: dr hab. Elżbieta Korolczuk
-
-
21.09.2022 19:20 Biuletyn rewolucyjny13:25 W studio: Patrycja Wieczorkiewicz
-
-
-
-
04.12.2020 23:20 Biuletyn rewolucyjny27:12 W studio: Elżbieta Podleśna
-
23.10.2021 10:00 Biuletyn rewolucyjny
-
-
-
23.11.2020 18:30 Biuletyn rewolucyjny25:15 W studio: Lidka Makowska
-
31.10.2021 19:40 Biuletyn rewolucyjny20:33 W studio: Natalia Broniarczyk
-
-
31.10.2021 19:00 Biuletyn rewolucyjny28:12 W studio: dr hab. Anna Kurowska
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL