REKLAMA

Prebiotyki - cóż to takiego

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2021-10-19 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:41 min.
Udostępnij:

Odporność zaczyna się w jelitach. Rozwiń »
To tam mieszkają tzw dobre bakterie jelitowe, którym w znacznej mierze zzawdzięczamy swoja odporność.
Co im szkodzi najbardziej ? Wczoraj już powiedziałam. Cukry proste.

Największym złem diety w krajach rozwiniętych jest nadużywanie węglowodanów prostych - czyli cukrów, i produktów zwierzęcych. Najnowsze badania wykazują, że w wyniku niskobłonnikowej diety, czyli braku owoców, warzyw i nasion, zmienia się nasza flora jelitowa - dominują bakterie sprzyjające otyłości i zaparciom, wzdęciom, zapaleniom jelit.
Przy czym cukier prosty to nie tylko ten z cukierniczki. Jest on wszędzie: w sokach, mleku, ketchupie, chlebie, wędlinach, w powszechnie dodawanym syropie glukozowo-fruktozowym.
Dobre bakterie potrzebują cukrów złożonych oraz błonnika.
Potrzebują też tzw. pożywki czyli prebiotyków, takich substancji, jak inulina i laktuloza.
Pobudzają one rozwój i zwiększają aktywność prawidłowej flory jelitowej. Naturalne prebiotyki są w cykorii, brokułach, szparagach i cebulę, Jedzmy je najlepiej na surowo albo po krótkiej obróbce termicznej. Prebiotyki są też w bananach, pszenicy, życie, czosnku, porze. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wodnik TOK FM na zdrowie w dzień dobry Ewa Podolska odporność zaczyna się w jelitach to tam mieszkają tzw. dobre bakterie jelitowe, które w znacznej mierze zawdzięczamy swoją odporność Sejm szkodzi najbardziej wczoraj już powiedziałam cukry proste w największym złem diety w krajach rozwiniętych jest nadużywanie węglowodanów prostych, czyli cukrów i produktów zwierzęcych najnowsze badania wykazują, że w wyniku nisko Dziennikowi diety, czyli braku owoców warzyw nasion Rozwiń » zmienia się nasza Flora jelitowa dominują bakterie sprzyjające otyłości zaparciom wzdęciom zapaleniem jest w tym cukier prosty to nie tylko ten cukiernik jest wszędzie sokach mleku czapie chlebie wędlinach powszechnie dodawany zrobię tylko za próg czasowy dobre bakterie potrzebują cukrów złożonych oraz błonnika potrzebują też pożywki, czyli probiotyków takich jak insulina ile tu Llosa pobudzają one rozwój zwiększają aktywność prawidłowej flory jelitowej naturalne probiotyki są też cykorii brokułach szparagach cebuli jest mniej najlepiej na surowo albo po krótkiej obróbce termicznej probiotyki są też bananach pszenicy życie czosnku i Porsche czy wodni medyczny od poniedziałku do piątku po czternasty 35 przewodnik TOK FM na zdrowie nie ma czasu posłuchać następnej audyt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA