REKLAMA

Elektryczne Renault, Lancia Delta oraz strefa bez aut w Berlinie

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-10-20 19:40
Czas trwania:
14:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym w środowej edycji witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór przyszłość przyszłość przyszłość proszę państwa niedawno mówiliśmy o przyszłości wg Alfy Romeo to znaczy niewiele mówiliśmy oprócz tego, że co roku ma być nowy nowych modeli i będzie hybrydowa budowana wnioskował firmy to należy, ale z kolei ja mam coś też Stellantis włos włos włoskiej odnogi włoska odnoga Holandia włoska odnoga to plansze Rozwiń » prezes lancii luka Napolitano no to rzeczywiście trudno mieć bardziej włoskimi nazwisko w wywiadzie dla Dziennika Corriere della sera sera tylko, czyli też włoskim podał pary informacji na temat nowej lancii delty i króciutką informacji nawet lancii ypsilon słuchaj wie, że lancii ypsilon to jest po fiacie panda drugi model najlepiej sprzedających się na wieżę po poczekamy na nią jeszcze 3 lata jak powiedział prezes w tej chwili głównie kupują kobiety, ale później chyba później, czyli za 3 lata mają kupić już młodzi dynamiczni klienci, ale nie tylko uważa oprócz młodych dynamicznych klientów też starsi mężczyźni, kto nie będzie kupował łącznie w tej lancii ypsilon wszyscy mają kupować, ale wróćmy do tego ciekawszego modelu szynami dla mnie mówiliśmy, że będzie nowa Delta pewnie mówiliśmy, że będzie elektryczna trochę mówiliśmy o historii lancii Delta przecież o tym jak on startował o rajdowej też historii Cars kupił też trochę informacji na temat tego samochodu będą 4 Platformy jak powiedział prezes znacznie i staram się włoskim to będzie SLA mem migiem, czyli średnio będzie też mała duża i taka ogromna wtedy w ta ogromna będzie służyła do napędów elektrycznych ponad 300 konnych nawet najmniejsza będzie służyła do napędów elektrycznych do takich trochę ponad 100 koni od 60 od 60 koni natomiast patrzymy, jakie są spekulacje to też głównie Karski PiS mówi o tej warci będą prawdopodobnie silniki o mocy od 87 dostarczyć 104 kilowatogodzin, czyli niecałe 150150 koni słuchaj na to dla mnie Delta chyba poczekamy długo, bo prawdopodobnie ona będzie w 2 wersjach nadwozia za 5 lat jako crossover, a za 6 lat jako hatchback kompaktowy no to trochę przyznał, że zapowiedzi to rzeczywiście bardzo odległe no okazuje się, że 1 plansza bardziej skupi na samochodach miejskich i te miejskie samochody będą najpierw wprowadzone do produkcji, ale o nich niewiele powiedział prezes i kompaktowe, a na koniec będzie się koncentrować na ogrom na dużych limuzynach Nolan przecież miała sporo dużych limuzyn prawda no nie wiem czy słynęła z tego, ale prawdopodobnie dużo modeli lancii zresztą w Polsce też znanych to to były kupowane były dużo łączy to tyle jeśli chodzi o to elektryczną plansze Delta prezes planszy trochę ujawnił szczegółów tych tras taką taką przyszłość bez samochodu są różne grupy lokalne w Warszawie taką mamy w Krakowie też są w dużych miastach są działacze aktywistów może się to oczywiście niektórym źle kojarzy ci nie punkt pewnych kwestiach też to źle kojarzy trochę to jest taki internetowy pieniactwo, a trochę to jest trochę to jest taki na siłę wyszukiwanie w wszędzie dookoła siebie wrogów są to osoby bardzo często owładnięta jakąś ideę i dobrze, bo to idee potrafią zmieniać świat na lepsze, ale jest w tym też cała masa jest coś w tym cała masa takich rzuci goryczy wyzwiska niepotrzebnej agresji ataków to wszystko jest też zna takiej zasadzie bezkompromisowej, czyli tylko my mamy rację w ogóle w ogóle nie stoi to trochę tak scharakteryzowała to nowoczesna aktywisty ręczne ruchy miejskie, w których tak jak mówi jest sporo o wiele rzeczy oni by w sposób absolutnie słuszny walczą o to, że nie podoba się ich nie podobają się niektóre metody na to powiedzą, że to jest mój problem, ale też moje prawo w Niemczech w Berlinie taka grupa dbająca o to by w mieście żyło się lepiej zrealizowała petycję, pod którą podpisało się 50 000 osób, aby wprowadzić zakaz dla samochodów na obszarze 88 km kwadratowych w centrum Berlina to jest takie miejsca, które są otoczone linią kolejową, czyli tym dzbanem, a 88 km kwadratowych nie będzie kosztujące czy to jest dobrze przetłumaczone, ale wygląda na to, że to jest naprawdę to nie jest Sol no jest sporo to jest państwo 99 nota to żadna ten zakaz jest proponowane ze względów środowiskowych oczywiście, ale to nie jest jedyne to nie jest jedyne problem Quest to także ten pomysł jest poparty czymś takim Hej, niemieckiej, że dawna niemieccy rządzący chcecie wyznaczyliśmy sobie cele tam w zakresie emisji bardzo takie ambitne, ale wskaźnik samochodów elektrycznych w Niemczech to jest na razie 13%, więc jeżeli nie wykonasz jakiegoś gwałtownego ruchu to jest mało prawdopodobne by te cele, które sobie tam rząd założył udało się zrealizować, więc jest na takiej zasadzie Hej, ale tutaj dajemy wam dajemy wam rozwiązanie rozwiązanie bardzo proste problemu zróbcie to co chcemy parlament region regionalne w 2014 roku ustalił, że 58% przestrzeni komunikacyjnej w mieście jest przeznaczone dla samochodów, mimo że są zaangażowane tylko 13 podróży, czyli 33% wykorzystuje 58% przestrzeni oczywiście można się na to zżymać, ale kurczę po coś co drugi też są tak tak tak to nasze życie zostało zaprojektowane trochę żeśmy je zaprojektowali trochę ci co byli przed nami zaprojektowali pytanie czy dla tych, którzy będą u nas nie warto było czegoś zmienić, żeby to było bardziej bezpieczne bardziej przyjazne bardziej ekologiczna radni tej nie ma wątpliwości warto było faktycznie coś zmienić pewne szanse na to żeby, żeby coś takiego się stało są, bo to jest na razie jeden z etapów tutaj tej jeden z wymaganych 3 wymaganych etapów które, które są niezbędne by wprowadzić w Niemczech jakieś nowe przepisy tam jeszcze trzeba odpowiednio dużą grupę parlamentarzystów poprosić o podpis ewentualnie może to rząd coś przegłosować wątpię by się to udało, ale tak się zastanawiam czy tak się zastanawiam czy stworzenie takiej no bez precedensu największej na świecie strefy wolnej od samochodu w podatku tak daleko od nas ktoś musi właśnie widzą czy czyniłoby to dobry początek, a zdążył ja myślę, że zaczną to Amerykanie albo Japończycy mogli zacząć Duńczycy albo Holendrzy, a to zaczęli, jeżeli Niemcy dobrze, że oni zaczęli, a co prawda nadal można po autostradach jeździ dowolną prędkością oczywiście nie po wszystkich jako może się skończyć się to się to prawdopodobnie niedługo skończy natomiast wieś, mimo że z tej branży samochodowej taki dla niektórych może się wydawać, że nic innego to powiem, że jest coś gorszącego w tym jest kusząca główna w tym przedstawieniu się na na na inny rodzaj komunikacji, żeby było bezpiecznie choćby stawia zresztą w ludzie tak odruchowo wiele osób mi ktoś starszy to trudniej mu się przedstawić, ale przy pamiętam czytałem przyszedłem w Kopenhadze też jeździliśmy tam hybrydowym mercedesami ten deptak główny w Kopenhadze przy jak on miał być zmieniony na deptak droga dusz to jaki był tam lato 2 lata temu okazało się, że to kilkadziesiąt lat temu przy alei przecież, a teraz mało, kto w ogóle protestuje no dobra teraz w takim razie znowu do auto Express dzisiaj pora nie dzisiaj w tym tygodniu po raz kolejny albo w ostatnich dniach mówiliśmy Płońsk dnia może nic nie dziwnego, że auto Express brytyjskiego przy końcu Vauxhall Insignia jest sprzedawany tam wizualizacje mówiłem o tym będzie to raczej minivan i pewnie sporo droższe od obecnej jezdni natomiast znowu auto Express pisze o w Elektryku tym razem słuchaczy znowu tylko znowu nowości, ale francuskiej tym razem albo nie są Reno tego koncernu Mitsubishi mówiliśmy niedawno elektrycznym Meghan mówiliśmy sporo nic ani aria i powstanie coś w 2022 będzie miał premierę w przyszłym roku sprzedaży 2003. coś co prawdopodobnie będzie następcą kadjara na pewno tak się nie będzie nazywał czy to będzie koniec kadjara nie wiemy natomiast na pewno to będzie samochód elektryczny wielkości wielkości kadjara będzie on prawdę najpierw z napędem na przód zasięg teoretyczny niecałe sporą akumulatory prawie 90 kilowatogodzin zasięg niecałe 500 km no to jest to jest przód, ale jeżeli będzie napęd na obie osie uwaga to już nie będzie pod marką Reno samochód będzie wyglądał w prawie tak samo, ale będzie sprzedawany pod jako PIN to też ciekawostka Alpin musi być droższa, więc pewnie więcej pieniędzy wpłynie do kasy drogi samochód no ale napęd na obie osie no i aria w najmocniejszej wersji na obie osie ma ponad 300 koni, więc prawdopodobnie tutaj słabiej nie będzie też 2 silniki nie mam nawet wizualizacji, ale każdy wygląda na to pewnie większość słuchaczy wiem to jest coś między kolosem z kapturem jeśli chodzi o rozmiar jak patrzy renoma gan elektryczny 420 dni sceneria 460 ton, czyli pewnie tak jak KRK 440 coś takiego, czyli nowe elektryczne Reno konkurent jakiś pewnie jak ostatnio jak nie test to konkurent volkswagena ma być zobaczymy też mamy się na koniec taką ciekawostkę dotyczącą ceny części na moim prywatnym aucie Hanna ma na przegląd okazało się, że mam zerwane 2 tuleje wahacza z lewej z prawej strony na Tuleya nie występuje jako część zamienna to dość egzotyczny samochód, ale taki też bez przesady, więc zadzwoniłem do serwisu, żeby się dowiedzieć ile kosztują nowe wahacze i kiedy mogę pani przyjechać mogę pani przyjechać w lutym w w lutym w lutym 2022 roku dostępność będzie w tym momencie w ASO nie mają waha się do mojego samochodu, który jest nowym autem 2 lata, a jest normalnie sprzedaży w produkcji w ogóle i jakby poradzę sobie z tym w ten sposób po prostu montuje waha się już nawet zacząłem, a i tytule podobno czegoś pasują, więc jak poradzę sobie taki wyda na to 1 tego co wydałbym na 2 nowe wahacze co zresztą powinno być normą po co wywalać wielki kawał aluminium ważące 23kg z tego powodu, że 1 kawałek gumy się na darmo ale o czym chcę powiedzieć, że niemiecka branża ubezpieczeniowa takie Stowarzyszenie, które zrzesza stowarzyszenia, które zrzeszonych będzie firmy ubezpieczeniowe podliczyła, że w roku 2013 inflacja w Niemczech była chyba na poziomie, żebym nie skoro dzisiaj 12% zaraz jeszcze pewnie przeproszą państwo za to natomiast ceny części roku 2013 wzrosły o 40% no oczywiście tutaj branża ubezpieczeniowa, która likwiduje szkody 2 wie najlepiej co się z cenami części dzieje w 44% dla porównania w Niemczech inflacja 13% od 20132021 roku niektóre części podrożały nawet 6067% i powodów jest kilka to znaczy coraz częściej firmy jak robią jakąś część np. reflektor albo apostołów zastrzegają wzór w związku z tym nie mogą być produkowane zamienniki tych tych tych elementów no to niestety prowadzi do pasz tego, że samochody nowe są coraz częściej kradzione rozbierane na części, bo to części są drogie wieże 1 lampa auto segmentu premium potrafi kosztować kilkanaście tysięcy złotych pensji 1 lampa kawałek plastiku i trochę elektroniki to kosztuje 4 lampy kosztują tyle co nowa Dacia Sandero no tak, ale też, owszem, ale może też jakaś dostępności tych części nie wiem używanych nowo te nowe role kosztowałoby wdrożenie do dwuletniego samochodu nie była szuka jego części należności w Dubaju no no no, czyli niestety jest problem taki stary to jest też jak w kontekście przyszłości motoryzacji wszystko drożeje i będzie droga jest bardziej kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny kolejny już jutro Sławek Paruszewski Jacek Balkan do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA