REKLAMA

"Sceny z życia małżeńskiego" po nowemu

Po sezonie
Data emisji:
2021-10-21 22:00
Audycja:
Czas trwania:
47:46 min.
Udostępnij:

Hagai Levi, doskonały izraelski scenarzysta, bierze się za jedną z mistrzowskich realizacji Ingmara Bergmana. Studium rozpadu małżeńskiego stadła z 1973 roku zostaje więc uwspółcześnione, a potencjały męża i żony - wyrównane. To nie jest już opowieść o wyzwalającej się kobiecie, lecz w pełni wyzwolonej, która nie jest porzucana, lecz sama odchodzi od męża. Pytanie jednak - czy naprawdę te zmiany dostarczają nowej treści?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja po sezonie dzisiaj będziemy rozmawiali o serialu no powiedziałbym z pewnością ambitnym i ja uznałbym go za bardzo ważny i to zarówno jako pewien zamysł artystyczny jak i w treści jest to rzecz moim zdaniem bardzo dzisiaj odważne mianowicie będziemy rozmawiali o scenach zżycia małżeńskiego, ale nie tych nakręconych przez Bergmana siedemdziesiątym trzecim roku tylko tych nakręconych przez HAGA Levi w 2021, Rozwiń » który właśnie niedawno miały premierę na zbiory już się zakończyły się z 5 odcinka wyklucza ten serial, który trzeba moim zdaniem zdecydowanie czytać razem z Bergmana mierzy się rozłączy wychodzi kompletna nuda i zawracanie głowy to znaczy kompletnie nie wiemy proces nakręcony, dlaczego to jest taki, o co chodzi, dlaczego tak nudzą, dlaczego siedzą tylko we dwójkę, dlaczego ciągle gadają, dlaczego tam się wydawałoby się nic nie dzieje ja muszę powiedzieć, że jeśli tak już na samym początku, żeby trochę tutaj też oceny wprowadzić to wprowadzenie w myśl to bardzo podobało, choć to nie jest tak, że bez zastrzeżeń podchodzę do tego co tutaj wymyślono, ale tak jak mówię przede wszystkim imponuje mi to, że to jest tak odważne, bo to jest duża rzecz zabrać się, a za Bergmana to pani kustosz muzeum Bergmana bakteriami magistra, toteż teraz państwo każe założyć filcowe kapcie cukiernia Bernard profesor chcę ten naszych przez wcale, więc teraz będziemy o tym rozmawiali, ale myślę, że po pierwsze, zabrać za coś co zrobił Bergman to już duża rzecz, a po drugie, re interpretować Bergmana, bo trzeba powiedzieć, że to jest serial ten serial limanowskiej najpierw nakręcony jako seria potem zdaje się takich krótkich cięciach jako film funkcjonujące to jest też się bardzo mocno zestarzały tak myślę to zarówno pod względem języka filmu języka samego tekstu, który był bardzo teatralnym tekstem to w ogóle zdaje się ferment PiS chyba jako sztukę teatralną pod względem aktorstwa, które jest w ogóle nie z dzisiejszej rzeczywistości właśnie całego wydźwięku społecznego, więc przepisać to zastosować coś co można uznać taką wariacją to jest pewien rodzaj odwagi no też wyjątkowy właściwie projekt czegoś takiego chyba do tej pory nie było w telewizji nie robiły tego duże Platformy streamingowe Altera wprowadzenia co wymyśli trwającym euro ani ZUS prowadzi prof. Malicka stożka związek barmana i zimy fali tego wiejące z ja bym chętnie zaczęła od tego w którym momencie życia w ogóle Bear vento napisał jak to się stało, że bardzo jeśli mogę i dlaczego w związku z tym ja nie jestem, bo to będzie poniekąd odpowie, dlaczego ja nie jestem aż taką fanką tego serialu, chociaż oczywiście doceniam bardzo wiele elementów z aktorstwem na czele, o czym na pewno będziemy się rozmawiać, ale myślę, że to zakup opowiedzieć o tym, że bardzo, że bez końca ten pierwowzór się zestarzał wynika z tego, że to było pomyślane przez Bergmana w latach siedemdziesiątych jako dzieło filmowe telewizyjne i to jest kwestia tego, że przede wszystkim zestarzał się bardzo język telewizji dużo bardziej co może brzmieć paradoksalnie, ale dużo bardziej niż filmu, gdzie jednak posługę by pojęcie sztuki pojęcia tego, jakie prowadzona narracja jak jest prowadzona akcja nowe takie obrazowanie pewien świat zmieniła się dużo mniej niż się stało z telewizją my przywykliśmy do takiego takiej narracji bardziej filmowej we współczesnej telewizji, a w latach siedemdziesiątych telewizja telewizja szwedzka w dodatku to była telewizja, która rzeczywiście w nadawała programy, które dzisiaj są dla nas niestrawne, bo zgadzam się stopą ziemi pewne tak proste, ale też takie straszliwie teatralne pokazał się z tobą, że bar akurat sceny zżycia małżeńskiego położenie pod względem treści, ale pod względem realizacji absolutnie się zasad ze stażu działy i teraz jak barman Berman pracował wcześniej w telewizji miał o tym nie pamiętamy tak nam się wydaje żądam tego arcydzieła, które podkreśla kocham uwielbiam, ale rząd na razie czeka wiele on rząd tylko tarce działa produkował barman pracował w tym dla telewizji, ale w latach siedemdziesiątych były panem, który miał na koncie właściwie cały prawie cały zestaw arcydzieł, które ostatecznie po nie zostały, ale tutaj chciałam powiedzieć 1 rzecz bardzo Bergman pracował przez 50 lat zaczął swoją karierę w czasach, kiedy powstawał obywatel Ukrainy i dyktator Chaplina skończył w prawie tam 10 lat po debiucie Quentina Tarantino myślę, że toteż, a te lata siedemdziesiąte przypadły dokładnie w połowie tej tej pracy i myślę, że to też pokazuje, dlaczego pierwowzór jest dzisiaj nie do oglądania, ale jeszcze w tym, że skoro mamy chodzić potem muzeum chciałbym dodać 1 rzecz, że w Berman owi się wydawało może pisze rzecz, która będzie trochę taką operę mydlaną trochę takim telewizyjnym spektaklem w międzyczasie przy okazji kręcił 3 inne rzeczy dla szwedzkiej telewizji i były to była to Opera czarodziejski flet np. pomiędzy w tym samym okresie co powoduje, że ten, że trochę mu wyszło arcydzieło przez przypadek, ale myślę, że nie z powodu formy, która była tym takim znakiem rozpoznawczym Bergman tylko jeśli chodzi o treść nikt w tych latach siedemdziesiątych w taki sposób nie podchodził do tego czym jest małżeństwo partnerstwo, gdzie są te rany, które gdzieś tam się, które są głównym tematem przecież tego nie wiem dlatego uważam, że pod względem formy w sens życia małżeńskiego Bergmana są być może nie do oglądania, ale pod względem treści to było wtedy aktualne i teraz aktualne, bo też wyciągnął taki element takiego banału w sytuacji rozstania to znaczy tego, że nam się wydaje, że tutaj to my przeżywamy największe porażki w świecie, a tymczasem barman sięgnął do takiego do takiej no codzienności rozstania, która jest na dno dyskusja o tym kto bierze zegar po babci i toteż było odkrycie na na swój sposób jest tyle jego wprowadzenia historycznego przecież oby tak długa życie skoro już jesteśmy przy tym zabieramy się za Bergmana słusznie pewnie trzeba, żeby mogły przejść do tego co Lech zrobił tam jest jednak bardzo mocnych obserwacji słusznych rzeczy, które trzeba czytać w kontekście historycznym siedemdziesiąty trzeci rok i Bergen ewidentnie robi to w momencie, kiedy jest narastająca druga fala feminizmu ją stoi po stronie kobiety to jest serio w tym ewidentnie postać kobieca jest ważniejsza i te plany ewolucyjne a kto jest plus jeszcze ta scena, której tutaj na pewno wspomnimy scen przemocy w bardzo mocno, a nie pokazywał przemoc ani wtedy telewizja w kinie właśnie, ale przede wszystkim chcemy się przede wszystkim w telewizji właśnie i to założenie, że to będzie Opera mydlana to jest raczej w, czyli taka Opera mydlana arbuz może przesadzam ale, ale coś w tym coś z tym jest i że jeszcze 1 element, którym wszędzie podtekstów teraz po nagle wysypało strasznie dużo wszyscy podkreślają, że ten serial Ber Glanowski z lat siedemdziesiątych absolutnie zmienił mentalność Szwedów, bo to były lata, kiedy nagle w Szwecji do barman bardzo był z tego dumny zresztą wzrosła, ale liczba rozwodów ludzie zaczęli też inaczej myśleć o sobie co dla nas dzisiaj niewyobrażalne, żeby telewizja zrobiła rewolucję kulturową tak naprawdę, ale z ważnych rzeczy to należy podkreślić, że to był okres schyłkowy też kina autorskiego krów już właściwie ta fala popularności Bermana przy mijała ją potrzebował z jakiegoś nowego medium i toczy się w nim sprawdził czy nie to jest kwestia dyskusyjna tarty tyle ode mnie już wychodzimy z muzeum im powiedział, że nie będę tak surowej w ocenie tego pierwowzoru siedemdziesiątego trzeciego roku, owszem, tam bardzo dużo rzeczy się powtarzały to absolutnie ma rację, że ten język telewizji chyba boli najbardziej, bo tutaj postęp, który dokonał jest największe wrażenie, że kino lat siedemdziesiątych miewał momenty takiej odwagi formalnej, która nawet dzisiaj się okazuje bardzo od aktualnej wcale nie nie przy terminowo je się teraz telewizja jeśli się społeczna to rzeczywiście zrobiła ogromny skok do przodu, tym bardziej te sceny życia małżeńskiego mogą boleć ten rok siedemdziesiątego trzeciego, ale jednocześnie poczucie, że ten serial wciąż się dla mnie broni, nawet jeżeli aktorstwo w w wielu momentach jest takie mocno teatralne i przyznaje wiem wielu firm w zeszłym wprost w Ulman jako wybitną aktorką, ale która pewnie taki ta taką teatralną patronowała też są zawsze w moim muzeum stoi na piedestale, ale nie były tak tam grają tak się wtedy grało aż się strasznie szybko starzeją w ogóle można mieć pretensji jest złe strony jakoś niech nam teraz ponownie tego regionu mają poczucie, że takiego totalnego szacunku odwagi miał nie tylko się do porwania sprawców nowoczesny, ale też umiejętność takiej wiwisekcji samego siebie to zawsze charakteryzowała oczywiście tego jej najważniejsze filmy są strasznie osobiste też taką odwagę uwagi, które ZUS określił jako nie pozwala bohaterowi uciec z ujęcia, że jego bohaterowie uciekają ze sceny, kiedy wszyscy inni uciekli tylko siedzą i wypowiadają te emocje nazywają je nazywają rzeczy, których nikt nigdy nie nazywany jest trochę sztuczne moim zdaniem, ale myślę, że to jest sztuczne znaczy właśnie to jest ten moment, kiedy ktoś robi strasznie teatralne, kiedy wszystko przegadane zagada i to jest taka sztuka, aby gadających głów ja rozumiem oczywiście, że to są już są głowy, które dają bardzo specyficznym tekstem to nie jest tekst zły tak jak to co do tego nie mam, ale kłopotów natomiast w nieustannym logowanie to jest coś, czego chcą ich zdaniem Lewis zrobił słusznie, bo on to w oczach to znaczy tam też ten ten współczesny współczesnej sceny są dużo bardziej rozmową tak niż tym czymś co wiedzieli co jest tekstem Bergmana, która z tekstem literackim ludzie tak ze sobą tak chodzić boso teatralne to było ewidentnie nie widać u Bergmana, ale także grożą też tam tam telewizja tamtego czasu kandydat na kasie skoro wyraz ręcznie czytających zrozumiała my dzisiaj to jest strawne to co mnie zachwycało właśnie we współczesnej wersji to było to, że oni wzięli od Hermana tą kwotą właśnie polityka nie będzie nie pozwolił bohaterem uciec oni czas działa nie wyjdą koni po nazywają wszystkie rzeczy też mają, a jednocześnie tak jak mówisz zostało ubrane w sposób dużo bardziej współczesną formę dialogową często bardziej dialog i serią monologów i zachwycające jest dla mnie to jak chce jak to też uzyskało w niektórych odcinkach bardziej tych mniej, ale taką wiarygodność psychologiczną dzięki temu jak to jest zagrane i mam tu w sejmie wrażenie jakiegoś uczestnictwa w jakimś naprawdę magiczny spektakl użyte to co to co robią Jessica Chastain i Oscary za tak to jest naprawdę niebywałe jak ta bliskość strony te wytwarzają pewne takie porozumienie, które między nimi jest jest jakaś chemia, która się wymyka czegoś nie rejestrować się do końca to, gdyż rodzi w trochę magiczny sposób oni bardzo długo się znają z przyjaciółmi od 20 lat, ale wszyscy wiemy studiowali razem, chociaż tam jest między nimi różnica wieku ona jest starsza od niego, więc była wyżej w bardzo specyficznej szkole, bo pamiętajmy, że stany Zjednoczone żołnierz data w stany Zjednoczone pracują metodą aktorską i tam ta metoda polega na tym, że się łamie, a potem się buduje tak mówiąc krócej i oni jakby z aktorstwo to jedno, ale myślę, że na tym ekranie też widać lata takiej przyjaźni intymności, która wypływa z przyjaźni z broni razem potrafią pracować, dlatego że w, jakim sensie rozumieją i wiecie boją się nie boją się też po potrafią zbliżyć do siebie bardziej niż ludzie, którzy jednak są w pracy są w zawodzie na pewno każdy z nas z matek zna zna, więc na to uczucie, kiedy idziemy ulicą i chociaż nie znamy tych ludzi, ale wiem, że są przyjaciółmi się rozumieją po prostu czymś i to ona natomiast jak to zostało przełożone na ekrany fascynujące to widać w tym serialu oni patrzą na siebie w podobno to było w ogóle bardzo dla nich też trudna tak często po ludzku czytam już państwo w New New York Timesie był taki taki taka rozmowa z twórcami i dzieci, którzy opowiadali, że oni w ogóle nie potrafili potem wychodzi z roli, że cały czas byli w tym zanurzeni i to w tym serialu widać ja to absolutnie doceniam, ale muszę powiedzieć, że były takie momenty, że ten serial nie nudził minie powiedział też za wiele nowych rzeczy nie dodał dni takie moje zdanie więcej niż te dni w niż nie tu nie ma czegoś więcej niż to co było barmani, bo to ta zamiana ról Berman też eksperymentował tam z jak pisał sztukę, której mówiła to on właśnie pierwszy pierwotnie tak to miało wyglądać jest to, że wszyscy sobie ach, że tutaj na tym będzie polega rewolucja nagle tutaj w nowoczesnej to formie to kobieta odejdzie nie mężczyzna Forman próbował też w tej konfiguracji po prostu szukały jakichś takich napięć, które tutaj były interesujące insta moje mój główny zarzut obok takich momentów, które nazwałabym momentami nudy to szkoda, że nie posunęli się twórcy w tym serialu o krok jakoś Niewiem, chociaż nie przeciw gada, ale może właśnie w ja mam, więc być może to wynika z Boga z banału rozstania jak go jako jako utrwaleniem legalne nie wiem czy pana ocenie pana w ogóle tego tak nie postrzegam to jest banał stania ja nie mam takiego cennego podejścia ją raczej poczucie, że to jest rzeczywiście bardzo dobrze uchwycone dramaty rozstań to, że to jest powszechna to nie czyni tak banalnym to jest raczej to nawet przez tę sprawę, że staje się jeszcze bardziej bolesna można powiedzieć wszyscy tego doświadczamy i jesteśmy ani w stanie siebie przed tym uchronić ani niczego z tego nauczyć ani jakoś tego inaczej przeżywać ani to nie żadna lekcja, która mnie mogłaby uchronić przed jakimś błędem, bo koniec końców wszyscy stajemy przed pytaniem, dlaczego się nie udało nie mamy na to odpowiedzi tak jak nie mają odpowiedzi bohaterowie pierwszej wersji drugiej wersji ja raczej, kiedy mówi o odwadze tej nowej wersji styl życia małżeńskiego to myślę, że zrobienie takiego filmu takiego serialu dziś przy tej wersji feminizmu, którą mamy do czynienia popkulturowe to duża odwaga, dlatego że co to jest opowieść, o ile Bergman mówił o tym, że kobieta w pewnym sensie pan w tej drugiej fali feminizmu dopiero zaczyna stawać się, iż jednostką indywidualnością przez to, że może odrzucić rolę matki za bardzo istotna scena, kiedy Ali Forman siedzi ze starszą kobietę i rozmawiają o tym, że można nie kochać swoich dzieci nie kochać swojego męża nie chce tej roli i proszę was jest iście dopiero wtedy w tym w tej w tej nowej wersji, kiedy rzeczywiście, jakby kobieta mówi już nie chcę więcej rodzić dzieci może bym chciała być w związku, ale nie jestem w stanie już dłużej jak w tym kieracie chodzi sprawdź też o tym to jest rola często to jest Ramirez, która mówi chciałabym z kimś by te ewidentne, ale nie ma nie ma mowy, że rodzi jeszcze jedno dziecko i wiemy, dlaczego to z, dlaczego tak jest doskonale rozumiemy możemy z nią sympatyzować czujemy w pewnym sensie dramat tej decyzji, że musi rezygnować z siebie żyjemy rodzi dziecko nie chce rezygnować z siebie i to jest powiedzieć coś takiego dzisiaj i zarazem w pewnym sensie pokazać, że ta postać płaci cenę za to to jest coś wbrew współczesnemu feminizm, który bardzo chętnie mówi wszystko może pogodzić wszystko bez Boga możesz mieć dzieci męża może może tym dzieckiem zajmować nie musimy mieć współczesny bez w pewnym sensie bez dramatów dramaty są przypisane konserwatystą, a jesteśmy tak progresywnie, że tylko zezwalamy, lecz nie tylko myślę, że nie tylko feminizm w ogóle cała kultura jest w ten sposób, że nie ale, choć rzeczami właśnie chodzi o duże ryzyko jest pod prąd, bo to jest taki system, który mówi w pewnym sensie dość konserwatywne rzecz tak można taki zarzut stawiać, a ja myślę, że to są rzeczy ze wszech miar słuszna i jestem przekonany, że za chwilę jakiś prymityw wyskoczył powie, dlaczego tak tutaj się właśnie osiągnięcia feminizmu brzydko pokazuje, dlaczego nie mówi o tym, że takie wyzwalające, a w pewnym sensie lepiej mówi nic nas nie wyzwoli, bo to jest serial egzystencjalny tak samo jak jego tekst Romanowskiego egzystencjalny prawda nie ma czegoś tak nie mają punktu, że jesteś wolna od cierpienia jeśli jesteś wolny od jakiegoś cierpienia to cierpienia nierówności, ale równość nie wyzwala ona jakby w dalszym ciągu jest też w tych samych w tej samej klatce tylko może nie może sobie i pręty na bardziej kolorowy, ale to dalej jest jak ta sama wygoda i wykładach bycia po prostu człowiekiem czy bycia w parze z innym człowiekiem nawet, że się go kocha to jest ten system paradoks błędy tego serialu, które tak przewrotna prawda, że pomimo bolesnego rozstania i dalej mają potrzebę spotykania się ze sobą przebywanie razem mimo tego, że to rodzi kolejne napięcia jak kolejne wersje jakiegoś bólu i na tym polega ten ten ten spryt Bergmana w opisie sytuacji na tym polega też na trudność największe wyzwanie to się jak tę sytuację wyprowadzi, dlaczego ja się zmierzyć pytanie, dlaczego to jest też co ty mówisz każdy by w końcu na tym, że się rozstali tak by się kończyła klasyczna sztuka Bergman dopisuje puentę potem rozstali się, ale nie rozstali się nam komplikuje obraz no tak to trochę wygląda rzeczywistość, a tak ja się też ranę żyć, ale bardzo dziękuję bardzo, ważna prawda zalega kustosz milionera, a nawet i opadła, które są tu szeroka rzesza lipidowe, pilnując ja oczywiście ten pierwiastek im bardziej, których pamiętam jak pierwszy raz oglądałem z życia Morskiego był to zdecydowanie za modnie nie rozumiałem w ogóle tych dramatów czy mogę jakoś intelektualnie prowadzi ogarnia, ale były dla mnie kompletnie nie to jest taka, która od 40 starszy człowiek robi lub nawet przed e-sądem możliwe, że okej to jest tak wygląda życie to się zdarzało już każdemu różnych etapach, więc jak bardzo cenię to, że Berga ma odwagę wchodzić rozdrapywać rany jak nie pozwalają się łatwo tam zakleić i to, że tych bohaterów jednocześnie próbuje trochę przeczołgać takim, że on się nad nimi nie lituje tylko próbuje zrozumieć, ale w sposób chłodny nawiew Wypowiedz się do powiedzenia potem może nie nie głaszcze, zanim usłyszy tego co ta sama do przekazania natomiast to co mi się podoba się i współczesnych współczesnej wersji co jest jakoś zaskakujące i myślę, że pójdzie trochę dalej teraz Levi Czyże, bo też Bergman w późniejszych rzeczach jak wracał do spraw związkowych nie wiem czy widzieliście wiarołomnych Manta jest firm, którym był porażający czy też opowiadał o ludziach, którzy rozstają, które płacą za jakość cele, ale jednocześnie bohaterowie, których berła wtedy napisały, który chciał zresztą sobie to bardzo to graficzny firmy jeśli podatek w tej filmowej wersji tak zainscenizowane, żeby ten autobiografii my uwypuklić go unaocznić to on tam pokazywał ludzi, którym wobec siebie bardzo celowo okrutni, którzy potrafili się doprowadzać do granicy i przekraczać granice zmuszać drugą osobę przekraczania granicy tam, bo historia wiarołomnych męża, który kieruje się, że zdradzany chce były teoretycznie godzi się tym co się wydarzyło, a jednocześnie dokonują się gwałtu na swojej żonie ten ostatni raz ona ma stać się jego własnością i mam wrażenie, że tutaj w stylu życia małżeńskiego, zwłaszcza tych współczesnej wersji rodzą się podobało to było zdarzenie nie poszli twórcy strony się obawiałem, żeby wyostrzyć ten konflikt jeszcze bardziej posuną dalej możesz tej jest pewna czułość między bohaterami to było jakoś imponująca do mnie, że oni przy całym okrucieństwie, które ich cechuje je by i jest trochę owocem tego tych życiowych wyborów to niemożność pogodzenia ich troską tego człowieka to nikt nikogo nie dominuje zwrócił uwagę to jest bardzo Kate bardzo świadomie prowadzony niemal każdym etapie ten brak nominacji bohaterowie są też bardzo świadomi tego, jaką grają regularnie ze sobą rozmawiają to tam cały czas jest sygnalizowane, że nie bohater jedność też odcinku seks nie jest w sposób agresywny naprawdę serio mówi zostanę w domu opiekować dzieckiem nie, więc mogły wziąć pewne też psychologiczne narzędzia posiadają do tej rozmowy i to nie jest rozmowa ludzi, którzy są jakimiś takimi prostymi po prostu marionetką w tej grze jak bardzo świadomie budują propozycje, których się znajdują, ale też mam wrażenie właśnie tam obsada jest bardzo ciekawa, bo nie dosyć żali się znają są w stanie wejść na jakieś takie tony pewnej symbiozy z wyników w jakiejś intymności wreszcie do tego fizycznie są do siebie bardzo fajnie przetasowania są kontrastowe jednocześnie przez to, że Oscara za nie jakimś imponującym w rozmiarach mężczyzną to właściwie lotny tak takimi samymi niedużymi ludźmi w scenie przemocy nabiera bardzo dramatycznego charakteru gotowa jest silniejsze od niego i jest bardzo ciekawe uważam, że ten serial właśnie w mocno wchodzi w takie tematy współczesne, które są omijane niewygodne przyzwyczailiśmy się do tej nuty by krzywdzonych kobiet kobiet, które są ofiarami mitu tak dalej wszyscy powtarzamy non stop to samo kompletnie nie widzimy się strasznie zmieniła rzeczywistość w innej scenie to jednak pada jak staną się poszerzyła możliwość działania jest inna de facto w pewnym sensie społeczeństwach zachodnich równość się z faktem i myślę, że ten serial właśnie od tego się odbija to znaczy, że równość z faktem prawda by i jakie to tworzy konfiguracje, gdzie to jest nowość, bo można powiedzieć, że ten pierwotny Ardanowski tekst jest trochę takim przepisem do nory Ibsena nie chciałbym mocno nam Senat potem jest Bergmana potem ma ten trzeciego co tam to zresztą Bergman wracam do muzeum w ogóle nigdy nie ukrywał swoich fascynacji Ibsena Strindberga, który oni właśnie tak pisali tak tak też budować postaci kobiece przepraszam, że nie da rady słowo i tam jest taka ciekawa scena, w której kobieta mówi żona mówi mężczyzny jako zmalały spotykanie się rozstali się, jakby mniejsze tutaj nikt nikomu takich rzeczy nie musi mówić granicę, bo mali i nikt nie jest tak od nikogo większe to niema takiej nie ma tego co jest jego punktem wyjścia w tych Bergman polskich scenach zżycia małżeńskiego, czyli ta para siedząca na kanapie, gdzie mężczyzna peroruje mówi jestem taki z walki walki z kopyta właśnie nie jest w stanie w ogóle nawet zacząć nawet nie wie, gdzie szukać, bo to jest taka ciekawa sekwencja, kiedy ona to nazywa ważne nie wiedziałam kim jestem i że w ogóle jest nie wiedziałem, czego ode mnie ludzie chcą nie widziałam jak sobie z tym poradzić kim w ogóle jest pytanie centralny żona ma przez to równouprawnienia ma szansę odnaleźć w pewnym sensie ten tonął w siebie, a to mamy z kolei stwierdzenie bardzo pesymistyczne ojca odnalazła i przetrwanie przy gruncie rzeczy nie jest trochę wojewoda jest pod wielkim wrażeniem tych zobaczcie to kolejny twórca żydowski, który zadaje te same pytania małżeństwo jak, bo z zdolność widzenia związki te, jakby jedyna nie wiem to jest kwestia kulturowa czy też kwestia religijna, ale tak oni zdają części pytania współczesnego ginie prawda takie jak wszyscy, gdy jakaś taka zdolność do zadawania najprostszych fundamentalnych pytań i nie może wszystkie próby są dane, które są irytujące i ten serial też miejscem irytujący ja się w pewnym sensie zgadzam, zwłaszcza że w kierunku na ostatni odcinek to miałem taki moment po co zostało nakręcone na litość boską, mimo że wcześniej przed kilku odcinkach, bo bym absolutnie zachwycony mam takie, ale to jest właśnie świeże odważne i piątego EUR, ale taką teorię, a propos właśnie tego co mówicie o tym, że ten serial jest ich tu się zgadzam, jakie w radykalny sposób jest nudny o tym paradę dla mnie polega na tym, że kiedy oglądają kolejne odcinki nie odczuwałem tej nudy w każdym odcinku nie powiedział, że nudne Niewiem nie wie jak to nazwać to nie jest dla mnie to nie nudziło, ale jak coś mi także bezcelowość ołtarza jest to słowo zlecenia na tezę, że w pewnym sensie to niewiele zmienia, jakby to jest niesłychanie koszty represji, które niczego tak złotowe Danuta roszczenie jest słowem, które chodzi aż śmieszny poczucie, że kiedy wchodziłem w każdym odcinku są tak skonstruowane, że właśnie trochę się nie da od nich oderwać i też na takiej intensywności emocjonalnej na takim jakości też tych biologicznych cent dialogi są opisane w sposób znakomity, kiedy ogląda się jako scenarzysta zaczęły się zatrzymuje za chwilę wiem, że pomysł, a jakoś to świetnie zrobili kończył błyskotliwie używa się bardzo dobrze jest by pomyślane postać zmian przemianę postaci rączkę to, zwłaszcza tu się postaci na scenie widać, które po prostu dużo znowu jest dużo większa po większe pole dlań czy to od bodajże trzeci odcinek, kiedy ona próbuje wrócić to jest taki wstrząsający odcinek jest po pierwsze, wystrojony, jakby była nie wiem biorące to naprawdę dziwnie wygląda, ale do tego ona widać graficznych histerii i w jest jak w takim stanie by tym na najciekawsze zostaną, które mogą się przed przytrafić, czyli coś między psychozę, że tylko w nogach nie fair tak bardzo, ale czeka językami, ale w wykazie stawek to jest rzeczywiście coś bardzo interesującego co tam się dzieje w tej w tym odcinku jak to jest poprowadzony jak to się ma do oczywiście strasznie podobało zresztą jak Levi korzysta z tekstu Bergmana jak się zakotwiczony w ten tekst jak właśnie piszą zaś coś swojego wraca do tego tekstu wyjmuje takie kawałeczki, żeby taki cytat dziki prawda nie wiemy tak nam bardzo charakterystyczna scena, którą ja bym nie wiedząc nawet o tym, że to zostanie użyte w tej nowej wersji scen zżycia małżeńskiego bardzo się zapamiętuje osiągane tą starą jest taka scena w domku na wsi, kiedy mąż ma zamiar powiedzieć, że odchodzi oni siedzą przy stole zaczyna jeszcze mu jak ta pasja Jerzego głodna i ten sam w jaki sposób odtworzone one jakiś taki pewnie także samorząd taki bardzo życiowych taki prosty taki jest bliski nam wszystkim, a zarazem bardzo z umiejętnie skrywa stres, jaki ona przeżywa tam coś jest nie tak zaraz dziwna sytuacja między nimi zajadanie tego stresu z czymś co automatycznie czytamy i Levi korzysta z tych rzeczy go doskonale jak zachowuje tak, ale np. scena otwierająca, kiedy oni siedzą na kanapie tam sytuacji wywiadu tutaj w sytuacji badania, jakie zobaczyłem scenę wygłaszam mnie też żonie to nie taka interpretacja czy reinterpretacja to mnie to nie podoba mnie to nie bawi daję też ten pierwszy odcinek trasa on miewa takie takie właśnie moment, gdzie w niesamowity sposób wchodzi w dialog z barmanem, ale miewa też momenty, kiedy to jest tam żyć tak sztuczne i takie powiedziałbym automatyczne przełożenie tak tutaj zmienia już mi wyjdzie mnie, więc to jest moje usta, bo mój podstawowy zarzut to jest prawda jest absolutnie z tym zgadza podobnie jak i dość pretensjonalne chwyt pt. plan filmowy Halamy oczywiście to jakby tą w ten kadr rusza kamera no to jest naprawdę zawracanie dupy, a przecież tak powiem bo, bo wszyscy wiemy, że to jest cytat wszyscy wiemy, że to wariacja, a może nawet można by użyć słowa iteracji, jakby za puszczenie tego samego algorytmu na tych na innych danych, więc tego to nie jest w tonie jest potrzebny też pretensjonalne podobnie jak pretensjonalność spółek także tam często wypowiada ten post ten słynne zdanie o tym jakimś małym domku gdzieś tam w lesie w kompletnie do mnie nie pośle, osobowe nie mam wrażenie, że się trochę jak bardzo wzruszył sądu i przekraczając w lustrze tak jak Rosja wygląda jak pisze słowa dopisał przez takie nie ja nie jestem Bergman, ale już nie należałoby także jeszcze chwilę tak też jeszcze wrócę tylko do tego co mówi się psychologią miarkę to postać czasem nie wymyślono je od konsekwentnie prowadzona na poziomie pewnych psychologicznych zmian również zachodzą, że tutaj trzeba przyznać, że Levi jest naprawdę ministrem to Polska nie pokazuje takiego analizowania postaci, zanim się ją napisze musi pamiętać, że to jest twórca pierwotnego instrument czy UE miałoby wzajemnie z tytułu tytułu, który doczekał się stara różnych wersji językowej z jego chyba tak w ogóle z największych unika ówczesnej telewizji, że jeśli bardzo rzadko się zdarzają produkty, które aż tak często są adaptowane w różnych krajach jak jego seriali, które pokazuje jako, jakim on był odważnym twórcom na poziomie pewnego myślenia z psychologicznego teraz czy nie proszę udać 2 faceci siedzą na kanapie, ale podobno jeśli mogę w jak Levi wymyślił instrument i szukał producenta dochodził ze scenami życia małżeńskiego Bergmana pokazywał, że to będzie takie tylko lepsza i tak może również musiały wnieść wiele wolnego, ale tylko lepszy od 1 ale, ale my od razu, że to była jedna z jego inspiracji posadzenia nowo na tym polegałoby bez tajemnic, czyli instrument siedzą 2 osoby rozmawiają i może być interesującą i więcej, więc ta tutaj to zainteresowanie rozróżniał bywa, ale z Lecha totalnej inwazji, a propos tej historii właśnie, że to samo tylko lepsza będzie robił to przypomina mi raz w historii halę biega takiego niezależnego reżysera, który amerykańskiego, który u szczytu sławy miał wyreżyserować lotnisko uczył jazdy ale, żeby człowiek bezkonfliktowy kapitału z producentami oni przyznali ten tytuł Formanowicz, kiedy już dostał wszystkie możliwe nagrody formę za ten halach biega jak podawał mu się dostatku gniazda odpowiedział no cóż mimo zrobił to najlepiej potrafi w te wchodzą kraje w państwie zbyt dobrze w obronie okresie widać trochę tak to jest numer zrobił stan smoleńskiego najlepiej potrafił zrobić lepiej winy, ale tutaj rzeczywiście ten Miś ten po za pociąg ten zabieg się podawał przyznaje w pierwszym odcinku, gdy wchodziliśmy z planu, gdzie pierwsze kilka sekund byliśmy z aktorką i wydawał się rozporka później z kolei reszcie wydawał się zadbać o profesjonalnej też na to zwracali uwagę krytycy w stanach to było coś jakaś taka klamra, kto jest niepotrzebna to co mnie zaintrygowało, że ostatni odcinek pozbawiony tej klamry na końcu w końcu no tak, ale właśnie to, że nie było nas się zastanowią, dlaczego tak jest co z tego rocznika dominują już myślałem, że żona będzie zupełnie usunięta jeszcze tak by podjąć jakieś symboliczne zatarcie żal myślę, więc może tak być między pewnym udawaniem między będą teatry, które się wszyscy godzimy o tym, że ten teatr jest życie mnie, że dajemy taką interpretacją pani, jako że tylko, że jest to wchodzimy w role się rozpadu małżeństwa roli nie ma po prostu nie, ale gdzie, bo musiałby najlepszym interesie nas para w o tylko się zgrywamy dla tych nacji religii warto wszystko, a przyjdzie taki lewy i dla Rz ja bardzo chce zrobić teraz tylko lepiej paktu Saj, ale mówimy tutaj tej czułości między Rosją czas ten jest skarbnikiem przypomniało mi się właśnie w amerykańskich recenzjach też chyba Atlantic wojskom zwracano uwagę na to, że oni redefiniowania pocałunek w ramie, że występ kierować ten serial w Wenecji i zawitali na czerwonym dywanie stanęli wtedy Oscary za podstawowe rysy czasem w ramie, że to był najcięższy gest, jaki w ogóle widziano dalszego GIF krążyło w milionach egzemplarzy w całym amerykańskim internecie to taki jakich mam wrażenie, że toczyło się szczyty przenosi na ekran ale o ile mnie to się też dwójka aktorów tym serialem coś wygrywa czy oskarżała ja wiem, że bardzo cenione od dawna one świetnym aktorem i wygra na pewno u mnie, bo jak dotychczas nim nie mogę go sobie jakoś nie były w stanie nigdy nie miał jak skończę dobrych filmowych ról mam wrażenie ex machina, ale to jest taka jest wolny swych tez minutki efekt układu wiązanie oczywiście są to ja zawsze jakoś racjonalnie widziałem to świetny aktor, ale ten pierwszy rozpocząłem były oglądając nagranie wywołało ten facet naprawdę ta jakimś Daga dano mu pole do popisu po prostu tak, ale jak i ilość niuansów przychodach ozdób wygrywa są w 1 scenie były ilość wody, którą wykonuje w sposób nie są teatralną historyczne, a część z mają i wyrazistość pewną taką delikatnością jest niezwykłe jak Rosja się też zyskać czas ten tym filmem bardzo to serial bardzo dużo wygrywa, bo ona stanowiła jakąś renomy lub jest taki żart w jednym z animowanych seriali chyba sami Gaju, że do tego czasu i tyle to jest ta, która bierze wszystkie reaktory odrzuca Liam Moore, a utracone głosy od wypracowanego taką drugą rundą amerykańskiego kina i ona oczywiście też umówmy się ona zagrała parę ról, które już z tej pułapki widzę jak mówiły, a mam wrażenie, że też tutaj jakby z rozpiętość tego co ma do zagrania i ona też tworzywo to nie jest tak, że mam wrażenie, że ten serial to co berła napisał nie żyje bez rozlania tego wtedy słowa te sceny samych siebie, że zły człowiek bardzo duża twórczej kreatywnej energii, która się, że 300 co jest treścią tego serialu, że jest to przekroczenie ról kobiecych męskich tradycji pewnej tych genderowych, jakby niuansów oni mogą też przebić przez swoje plusy i przez to są jak są widziani zaznacza często ona przestaje być ładną lalką, a to jest jednak jak już w dalszym ciągu takie więzienie myślę dla aktorek i ona to jakby będą dalej tą piękną kobietą jednak przechodzi przez pewien rodzaj SLD, jakby tak jak to kto nas szanują i wpędza się czołga tak z takich seria trwa przeciąganie się czy taka sytuacja ciągnie się to co to co zostało napisane, więc myślę, że to jest często też do stażu oni po prostu mogą uruchomić tony, na które nie ma miejsca zazwyczaj dużych ulicą produkcjach nie, bo to powiedzieć dotyczy w równym stopniu jego ciała to on aż nagle ma pole, bo my mówimy, że no nie miał roli Hekla naprawdę pole do popisu i to oni wypełnia oczywiście robią to fantastycznie, ale też wypełniają te ramy sobą miast bez tego nie byłoby tego serialu w ogóle uważam, że ta napięcia aktorskie między nim jest absolutnie najmocniejszą stroną mocniejszą niż reżyseria niż to co zostało napisane to oni należą te ten ser, a z drugiej strony po to, żeby to się pojawi musi być dobra reżyseria dobry relaks zgranie to właśnie to o co chodzi, więc ja uważam, że mimo jak naszych zastrzeżeń przecież tam zżyma to ciekawa bardzo propozycja, choć jest to propozycja wymagająca bardzo bo, chociaż najpierw jednak przy przetrzymać tego chcą jednak tego wejrzeć jeszcze raz, bo nie da się moim zdaniem to w ogóle ktoś tego nie zrobi to na to nie ma nie ma ocen nawet do telewizora, bo po prostu znudzi odpadnie będzie wiedział, dlaczego tak jest i po przyjemność mniej tak myślę to jesteś internowania nie znudzili, bo myślę, że wielu się nie znudzi, a jednak nie widziało Bergmana to myślę, żeby ta przyjemność oglądania reinterpretacji jest dużo wyższa, kiedy mamy świadomość tego co tam co było początku, że ta gorsza wersja, czyli zapraszamy do muzeum to poszanowanie prawdy, ale jeszcze się powiedziałbym, że tam oprócz oczywiście wielkich dwójki aktorów, którzy grają pierwsze skrzypce bardzo podoba ten drugi plan czytam jest też świadomie chyba dobierane w sposób, który z kolei bardzo kontrastowy, zwłaszcza w pierwszym odcinku, kiedy poznajemy tę parę absolutnie piękna Nicole hali i Korea sta, które znamy z m.in. chaosu Kac tego wysokiego łysego faceta chce też niezwykłą aparycją taką bardzo bardzo męsko w sobie, ale taką pewną w kąt kobiety kontrastuje z postacią, za który jest takim łagodnym traktorzystą czym od razu wiem, że jestem profesorem filozofii, którym jest jak zderzenie tych postaci tych typów ludzkich gry kapitalny g różnią ule w jego, a jak mówiła o tym, że poczujemy się w serii i jest, że każde z tych elementów się ze sobą się spotkać ja globu pod wrażeniem tego tutaj operują twórcy z PSM oczywiście to też było Bergmana tutaj jest dużo mocniej wygrany nie wiem, kiedy bohaterowie Elite przeskok czasowy, który w tej odbywały raz bohaterami są czasami imponujące sław przerażające, bo nie wie, kiedy bohaterowie rozmawiają o tym czy chcą mieć dziecko drugie takie jest rozmowa w łóżku niezwykła zresztą, kiedy powoli powoli tak chodzą tak niepewnym gruncie tej badali to czy ta druga strona właściwie jest za czy raczej przeciw czy raczej chcą usunąć raczej urodzić i kiedy wspólnie ustalają, że są to dziecko urodzić mieć drugie dziecko jak wysoką czułością do to informacja czują w tym tępe cięcie jesteśmy u lekarki tłumaczy na czym polega na czym polega aborcja jest ta pigułka to właśnie pani dostała spowoduje tak jak inne ani działanie organizmu i to też zupełnie niezwykłego ten emocjonalny SKOK-i, które te wykonują ich Leviego z bardzo dokładnie buduje nam pewną sielsko 1 ujęcia za chwilę zwrócić się też świetne, zwłaszcza świetny dlatego, że to pokazuje ubrania też tak jest zresztą, bo na tym, że pierwszy odcinek Bergmana pieszym odcinku barmana z bardzo podobnie aż za podobnie tylko rano powiedziała też nie podobało to otwarcie na kanapie też się wydawało sztuczne zbić jakieś straszliwe zawracanie głowy, ale potem zobaczę, że on rzeczywiście próbuje lepiej próbuje nam powiedzieć coś co Bergman też jakoś nazwać, bo-li forma wypada takie zdanie w pierwszym odcinku, gdzie też była para, która zdradzała bagażnika raka przy winie właśnie czy braki nie ma teoretycznie w tym w tej wersji współczesnej, ale jest jakiś rodzaj zgrzytu towarzyskiego i ubrana była także reformy mówią takie zdanie po oni nie mają języka oni się nie umieją nie rozmawiają będziemy nie mają takiego języka nie tworzyli go i ma oczywiście mówił potem nam między wierszami język nie uchroni dobra komunikacja nie jest remedium pani o to chodzi o i dokładnie to samo mówi Levi nam się może wydawać, że mamy dobry jak może się wydawać, że życie zrozumieliśmy tak, ale drugi projekt zawsze Terra incognita w tej nowej wersji bohaterowie główni bohaterowie mówią, że od swoich przyjaciołach, którzy właśnie są na zakręcie życiowym, że oni lubią bawić się dramy, że lubią się bawić wykazały chęć, jakby oni byli na to impregnowany i poduszka w każdym kolejnym odcinku Levi pokazuje właśnie to co Berman, że świadomość tego, że to jest dramat też właśnie ratuje się do pełni formy, w których uczestniczycie nie zmienia treści tego czy jesteście nie tego co czujecie tak naprawdę tak tego co czujecie kusić też te emocje wyrażać, że nie ma narzędzi do ich jakiegoś wytłumienie prawda, żeby każdy musi w jaki sposób je odreagować wyrzucić się w tej myślę, że tutaj, jakby bardzo wiernym uczniem Bergmana jeśli o to chodzi, ale się to co powiedział jeszcze chwilę tak to się wypsnęło Levi pokazuje to co Bergman wprost w aktach prawnych należy na tym polegałby na tym polegała klęska tego no to jest jak ja naprawdę uważam, że on nie mówi tak naprawdę w istocie dużo dużo więcej minami będzie można minęło 140 wieków, ale też nie ma, nic więc rozwiązanie to jest to zresztą Bergmana tak, że to jest trochę generowana tak jak wieża po Szekspirze pewne rzeczy nie da powiedzieć szczególnie więcej w niektórych tematach, którą poruszył też tutaj to jest ten kazus no ale my trochę nie wiemy co Szekspir mówił, ale rywale również akcje Kulczyk od i na tym polega jego siła rywala dużo myślę, że to jest to, bo może to jest o tyle słuszne porównanie po prostu myślę, że to co najbardziej takie twórcze nowe dzisiaj jest to, że Levi mówi to nie tak, że Bergman się jednoznacznie opowiedział za emancypacją, choć powiedział, iż ta emancypacja drogą do części też za tym stan ten najbardziej nowy kawałek to jest to coś co dzisiaj też gości temu obrazowi i że równouprawnienia i emancypację nie kończy żadnego z fundamentalnych pytań dotyczących tych egzystencjalnych pytań dotyczących małżeństwa więzi miłości być drugim człowiekiem czy nawet rozumienia samego siebie tak powiedzieć jest to co w procesie to co w pewnym sensie ciasta mówi o ostatnim odcinku, kiedy mówi o tym, że chyba nigdy nie chciała z nim być chyba zawsze chciałaby sama, ale mnie więziennych wierzymy, że chce w to wierzyć, że chcą się toczyć w pewnym sensie ukoić to te dramaty, które się przytrafiły, ale nie wiemy, że nie wierzymy w to, że rzeczywiście zawsze chciała właśnie tak dla siebie sama też widać mówi to tak taki sposób to jest najciekawsze w tej nowej wersji, że oni mówią taki sposób my wyczuwamy fałsz albo wyczuwamy ten moment, kiedy w akcie boli, że próbuje się samego uspokoić przekonać do czynności tak to jest ciekawe czy petent pan ten może ten tekst idzie w kontrze emocji bardzo często, że ten kontra punkty, choć tak trudne do wygrania są obecne są zaznaczone są pokazał także zarówno reżyser, który doprowadzi ich i przepisuje tekst i aktorzy bez tego absolutnie świadomi też świadomi tego jak zarządzać naszą naszą percepcją jak zarządzać tym co my widzimy, a co słyszymy, że to nie jest tak, że my widzimy pewien fałsz, który wydarzył przypadkiem nie one zaprogramowane nie został zaplanowany jest jakby świadomie zamierzonym pobudzeniem pewnych emocji i ta precyzja jest już co naprawdę imponuje w tej produkcji no to co jesteśmy chyba za dar no możecie państwo próbować tego nic nie widzę w tym życie pełne jest na rękę i udrękę będą te seriale 7000 wziętych pisał nie zupełnie odrębne zadania do kolacji ciągle bóli stres lęk, które zdarzają się sytuacje, które mogą przynieść ulgę też do mety kuracji są ból stres lęki to jest takie mimo tego co Jasek będzie kiedykolwiek do niego nie boję mówi się lepiej wejść to dopiero nosi zresztą chyba nie zostawimy ze swych krajach w tym krytych w innym nastroju Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA