REKLAMA

Karm swoje bakterie cukrem złożonym i błonnikiem !

Przewodnik TOK FM Na Zdrowie
Data emisji:
2021-10-25 14:30
Prowadzący:
Czas trwania:
01:46 min.
Udostępnij:

I jeszcze w tym tygodniu kilka słów o złych i dobrych bakteriach w naszym brzuchu... Rozwiń »
Powiedziałam już, że największym złem diety w krajach
rozwiniętych jest nadużywanie węglowodanów prostych - czyli cukrów i produktów zwierzęcych.
Potrzebujemy cukrów złożonych; a to nie są cukry w słodyczach ani ten z cukierniczki.
Cukry złożone znajdziemy w pełnoziarnistym pieczywie, brązowym ryżu oraz w roślinach strączkowych takich jak: groch, soja, soczewica, fasola i ciecierzyca
Oprócz cukrów złożonych bakterie probiotyczne potrzebują błonnika.
Najwięcej mają go:
1.mąka z pełnego przemiału, czyli wypieki i potrawy z tej mąki
2. płatki żytnie (ponad 11 g/100 g),
3 owoce i warzywa
4. ziarna słonecznika (8,6 g/100 g),
5. pestki dyni (6g/100g),
6. suszone morele, figi i śliwki.
Jeśli jemy mało błonnika, mało owoców , warzyw i nasion - to zmieni się nasza flora jelitowa - dominują bakterie sprzyjające otyłości i zaparciom, wzdęciom, zapaleniom jelit.
Czyli raczej zrezygnujmy na śniadanie z kakaa i białej bułeczki
z dżemem na rzecz na rzecz pełnoziarnistych płatków zbożowych – nie dosładzanych, lub banana z naturalnym jogurtem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEWODNIK TOK FM NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA