REKLAMA

Co wolno w komedii romantycznej?

Gościnnie w TOK FM: Wyborcza, 8:10
Data emisji:
2021-12-01 10:10
Prowadzący:
Czas trwania:
26:36 min.
Udostępnij:

Na co mogą sobie pozwolić twórcy komedii romantycznych? Czym różni się publiczność w kinie od tej, która ogląda seriale, i jak wpływa to na tworzenie postaci? "Widzowie sztuk audiowizualnych jeszcze nigdy w historii nie rozumieli konwencji lepiej niż dzisiaj. Wystarczy jeden sygnał i rozumiemy, w jakiej konwencji toczy się opowieść. Wzrasta przez to tempo. Widzowie zaczynają wyprzedzać twórców. Podświadomie rozumieją, jaki powinien być następny krok w tej historii. Cenimy twórcę, który nas zaskoczy" - mówi Michał Chaciński, producent, scenarzysta i reżyser, współtwórca serialu "Planeta Singli. Osiem historii", dostępnego w serwisie CANAL +. Na podcast zaprasza Piotr Guszkowski. Więcej podcastów na https://wyborcza.pl/podcast. Piszcie do nas w każdej sprawie na listy@wyborcza.pl

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
nas może zaskoczyć komedia romantyczna ósma 10 podcast gazety wyborczej dzień dobre ja nazywam się Piotr Guszkowski to jest podcast ósma 10, a moim państwa gościem jest Michał Chaciński producent scenarzysta reżyser tak teraz chyba trzeci przedstawiać dzień dobry witam na upartego można tak tym razem powiedzieć, dlaczego na upartego i wsi nie ma oczywiście to częściowo tylko ratuje rzeczywiście tak się złożyło, że spór wzorowałem trzecią nową planetę singli, a Rozwiń » teraz, kiedy realizowaliśmy antologie, czyli 8 średnia dla nowych filmów to jeden z nich napisałem wiedząc właściwie będę chciał go reżyserować najpóźniej rzeczywiście udało mi się z kanałem plus rozumieć taki sposób, że faktycznie były prezes Adam, więc zgoda nie tak bardzo dobrzy to też ustaliliśmy mamy głowy to może zacznijmy w takim razie od tego pisania, bo to chyba jest interesujący najpierw w 3 nowe filmy teraz antologia jestem ciekaw czy te pomysły na różne randki i mniej lub bardziej udane wszystkie inne spotkania to są wzięte z głowy i wymyślania czy robiliście też jakiś Ellisa czy może sam sprawdza liście czy sprawdzać te różne aplikacja czy programy randkowe co ciekawe tutaj korzenie tej antologii rzeczywiście sięgają samego początku prace nad pierwszą nową planetę singli my nad filmem kinowym pracowaliśmy z Radkiem Drabikiem moim partnerem filmowym od 2014 roku i w trakcie pracy wtedy stwierdziliśmy, że po pierwsze na brak wiedzy nie korzystaliśmy z aplikacja randkowe po drugie, brak wiedzy właściwie wokół nas takie powiaty w 2014 rok do Polski dopiero wchodzi wtedy Tinder natomiast było to zjawisko w ogóle aplikacja randkowe to było zjawisko znane jako szerzej za granicą w związku z tym zaczęliśmy się w pewnym momencie takim sercu nazwijmy to w poszukiwaniach najróżniejszych doświadczeń, jakie ludzie mieli oczywiście niesłychanie łatwo zrobić po prostu wchodząc na fora, na których ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami i zaliczył mnóstwo inspiracji nie tylko historie opisywane, które gdzieś tam pasowały czasami niemal w całości na jakąś anegdotę, ale też czasami pojedynczych zdań dotyczących tego kto jakie zdjęcie komu przesłał i kiedy pracujecie nad firmą to oczywiście ma antenę wystawioną na wszystkie możliwe strony w poszukiwaniu sygnałów, które jeszcze w głowie uruchomią na stałe pracująca pierwsza planeta singli, kiedy wiedzieliśmy, że to będzie film poruszający kwestie aplikacji randkowych zebraliśmy najpierw kilka kilkanaście kilkadziesiąt osób, choć zdaję sobie sprawę, że w swoich notatkach mamy grubo ponad setkę pomysłów zapisanych czasami właśnie na poziomie anegdoty, którą znalazł czasami tylko rozwiniętych z tego, że przeczytałem, że ktoś siedział przy stole i na randkę przyszedł facet stroju Mikołaja i próbował usprawiedliwiać hasłem takim, że akurat był, gdzie w takim miejscu, ale dłużej potrwało udało nam Mikołaj, tak więc od tego wszystko zaczęło przecież my wiedzieliśmy, że jesteś po prostu za dużo to znaczy po pierwsze, pierwsza planeta singli nie jest firmą, która mówi wyłącznie o randkach internetowych tak naprawdę posługujemy się tym zjawiskiem nazwijmy to raczej jako wytrychem do uniwersalnej opowieści, a po drugie, gdzie stał w głowach nam się układało, że to jest świetny pomysł na przyszłość, więc kiedy rzeczywiście pojawiła się możliwość zrealizowania serialu telewizyjnego czy raczej z mimo to antologię filmów telewizyjnych no to naturalny sposób gdzieś do tych notatek wróciliśmy, ale jednak kończy odpowiedź na swoje pytanie czy to są w całości wydarzenia, które gdzieś znaleźliśmy to jest gdzie rozwijane w głowie jest jednak taka coś tam jest prawdy prawie zawsze, ale prawda ma to do siebie, że bywa często bardzo niewiarygodna w związku z tym, żeby kleszcze do opowieści filmowej trzeba poszukać sposobów na to, żeby np. nie wiem doprecyzować albo w ogóle myśli stanowi bohatera bohaterkę, żeby znaleźć drugie nowe i opowieści zatem żadna z historii, którą opowiadamy nie wydarzyła się od początku do końca taki sposób, ale sporo z nich ma co najmniej ziarno prawdy jest coś w tym co mówisz o tym, że prawda bywa niewiarygodna, bo mam wrażenie, że łapią się często też na tym i widzowie, ale też krytycy filmowi oglądając filmy i często przy okazji właśnie jakiś filmów czy to biograficznych czy opartych na na jakich wydarzeniach historycznych pojawiają się zarzuty o to, że coś się wyglądać brzmi nieprawdopodobnie ale jakby możemy sięgnąć do źródeł wiemy, że się wydarzyło tak my zawsze bawi to stwierdzenie na początku filmu, które się pojawia czasami, czyli że historia prawdziwa z osobą mniej jest prawdziwą historią takie historie od rozegrano przez aktorów z napisanymi dialogami ktoś podejmował decyzje, które miejscu ustawić kamerę, jaką muzykę podłożyć ktoś inny podejmował decyzję w jakim miejscu zrobić cięcie montażowe to co oglądamy może być inspirowany prawdziwą historią, ale w praktyce oglądamy po prostu, czyli spółki za jakiś przetworzenie planeta singli w takim sensie miałam takie wrażenie nie wiem może nie potraf, ale nie tak zapisała się świadomości widzów czy jest kojarzona z gatunkiem komedii romantycznej oczywiście już na przestrzeni filmów graliście z tą konwencją tak naprawdę, o ile pierwszą część można było jeszcze do tego gatunku zakwalifikować to kolejna już przyglądały się ich związkowi w ogóle miłości na różnych innych poziomach od jasno, jakby planeta singli komedia romantyczna i jakie są twoje skojarzenia z tym gatunkiem no bo to jest także zwiążą się z nim pewne stereotypy, ale też mam wrażenie jednak oczekiwania widzów musi być rzesze tych korzeni nie wstydzę tego stwierdzenia, że pierwsza planeta singli to jest komedia romantyczna zupełnie nie wstydzę, bo po prostu dokładnie taki był plan, żeby napisać potem nakręcić komedię romantyczną, która będzie wie jak najlepsza, która być może będzie mogła stać świetnym przykładem tego, że w każdym gatunku nawet gatunku nie szczególnie ceniona przez krytyków, a przypominam, że w momencie, kiedy nad tym pracowaliśmy ciągle byłem czynnym krytykiem czy dziennikarza filmowym, że nawet w takim gatunku można stworzyć film, który bardzo dobrze przebije nie tylko do świadomości widzów, ale też zaistnieje na zupełnie innych polach trochę ku naszemu zdziwieniu planeta singli jednak objechała światowe festiwale wróciła z workiem nagród regularnie dostawała nagrodę publiczności chociażby na festiwalu w Cottbus, więc to jest tego dowodem ten sam gatunek powód, dla którego my, pisząc pierwszą planetę singli myśleliśmy o komedii romantycznej po pierwsze, był czysto Marka tylne tutaj też nie wstydzę się absolutnej szczerości realizowaliśmy ten projekt jako projekt komercyjny Radek Drabik ja usiedliśmy w tym momencie do stołu ja chwilę wcześniej zakończyła swoją kadencję jako dyrektor artystyczny festiwalu w Gdyni Radek chwilę wcześniej zakończył swoją pracę jako szef stowarzyszenia nowe Horyzonty, czyli po prostu 2 ludzie od kina ambitnego artystycznego nagle postanowili, że zabierają się za projekty komercyjne i ze zwykłej analizy wyszło nam na to, że jednym z gatunków, które Polska widownia kocha jest po prostu komedia romantyczna, więc zaczęliśmy analizować co w komedii romantycznej nas ciągnie, a co nas z kolei odrzuca to rzeczywiście wyszło nam seria cech gatunku, które można by spróbować takim, aby zebrać się po pierwsze, samej nazwie komedia nas ciągnie zawsze akurat tak się składa, że Radek i jesteśmy ludźmi, którzy nawet między sobą posługują się raczej językiem żartu niż powagi z drugiej strony romantyczna, czyli opowieść o najbardziej uniwersalnych kwestii, które można w życiu doświadczy, czyli o miłości albo z innej strony patrząc z samotności, a więc te 2 elementy są oczywiście absolutnie konieczna jest komedia romantyczna nie ma elementów, które są w niej zabawne to znaczy, że nie jest komedią romantyczną, a z kolei, jeżeli nie mówi dla mnie czegoś interesującego o miłości samotności to z kolei nie spełnia tego drugiego założenia, ale oprócz tego oczywiście mamy mnóstwo cech gatunku, które dla trochę przykro mówić spacyfikował nam ten gatunek to jest cecha większości gatunków oczywiście, że uprawiane wystarczająco długo znajdują się w sytuacji, w której pewne ich cechy pewne elementy pewne zabiegi rozwiązania stają się po prostu wyświetlane w komedii romantycznej wszyscy wiemy, że na końcu oni po prostu można się całować tak po prostu muszą być ze sobą oraz jedną z pytań, które przyświecało przy pierwszej planecie singli było takie dobra co zrobić, żeby nie przeczyć tym schematom to znaczy dać widzom to co chcieliby zobaczyć po co przyszli, kiedy kupują bilet na komedię romantyczną, ale jednocześnie takie wypolerowane acz, żeby sprawiały wrażenie, że dzisiaj niemal po raz pierwszy, żeby po prostu to było bardzo dobre zastosowanie utartej konwencji no i miesiącami popracować nad scenariuszem praktyczne 1,5 roku z tym walczyliśmy udało nam się stworzyć film, który z 1 strony w Polsce zobaczyło wtedy blisko 2 000 000 ludzi, a z drugiej strony, który też w międzynarodowej skali zostały dostrzeżone, bo pierwsza para singli sprzedaliśmy ponad 30 krajów, ale ważniejsze scenariusz filmu stał się towarem wielokrotnie sprzedaliśmy prawa do sejmiku pandemia spowolniła trochę prace nad tym, ale zdążyli Litwini jako pierwsi i litewska planeta singli była największym hitem roku w momencie, kiedy wchodziła na tamte ekrany zatem my no cóż akurat tutaj udało nam się nie przecząc konwencji zrealizować coś co jednocześnie daje poczucie świeżości, ale też dokładnie tak jak mówi znaczy wiedzieliśmy, że przy kolejnych filmach chcemy tę konwencję odchodzi, bo jednak konwencja komedii romantycznej z jakiejś mierze konwencją bajki, więc przy drugim filmie chcieliśmy same nawet wstępie narracji zakład głównego bohatera to dokładnie powiedzieć, że kiedy kończy się komedia romantyczna to właściwie wszyscy powinni żyć długo szczęśliwie, ale przecież prawda życie jest zupełnie inna być może taka para, jaką oglądaliśmy w pierwszym filmie po prostu nie ma przyszłości co wydarzy się dalej no nie wszystkie kobiety marzą o księciu banki to też był jakiś taki motyw, który filmie powracał, ale mam wrażenie, że antologia dawała jednak większe pole do popisu w tym sensie, że filmowe części to jednak było ograniczona grupa bohaterów dwoje głównych kilkoro drugoplanowych w każdym filmie pojawiali się nowi, ale tutaj jest także jest 8 filmów każdy stanowi odrębną całość w każdym macie swoich bohaterów w każdym jest jakaś historia w każdym jest też jakaś chęć grania z tymi oczekiwaniami z tymi stereotypami no, jakby ja się bardzo cieszy, że chociażby z tego, że wreszcie mamy w kinie komedii romantycznej czy w ogóle w opowieść o miłości dojrzałych ludzi o ich potrzebach o tym, że one wcale nie różnią się od potrzeb młodych ludzi i wiekiem wcale nie tracimy potrzeby bliskości potrzeby miłości potrzeby też jakiegoś erotycznego seksualnego spełnienia, a tak to rzeczywiście jest kilka kwestii pierwsza to ta, której powiedziała szczyt i trylogia kinowa to opowieść o tych samych bohaterach, a kolejna antologia telewizyjna to jest 8 opowieści za każdym razem i innych bohaterach z racji samego bogactwa tych opowieści można powiedzieć oczywiście to jest kwestia zupełnie innego podejścia mogliśmy pozwolić na to, żeby mówić o zupełnie innych grupach kategoriach wiekowych wagowych, jeżeli mogę tak powiedzieć po prostu zupełnie różnych ludziach, ale druga sprawa jest wydają się równie ważna bez badań pracując nad planetą singli wiedzieliśmy, że widownia, która skłonna jest pójść do kina zapłacić za bilet i spędzić 2 godziny na komedie romantyczne albo na kontynuacji komedii romantycznej jest dość konserwatywnie nastawiona, że chociażby kwestia konstrukcji bohaterki to jest rzecz, do której trzeba dosyć świadomy sposób podejść, jeżeli chcesz liczyć na to, żeby 1 000 0001,51 000 000 widzów kupiło bilet natomiast zupełnie inną sytuację mamy z telewizji to znaczy jak w takim razie powinna być skonstruowana ta bohaterka, żeby widzowie chcieli oglądać taki generalnie wiedzieliśmy z badań, że grą widowni na komedii romantycznej w Polsce to widownia po pierwsze, kobieca po drugie, są to kobiecy wieku 30 do 50 plus, które na tego typu film idą np. ze swoimi przyjaciółkami no, chyba że konstruuje się opowieść, która będzie miała premierę w walentynki wtedy można liczyć na to, że namówią swoich facetów albo swoje partnerki swoich partnerów NATO, żeby wspólnie pójść do kina i pójdzie z nimi na ten film ktoś, kto za gatunkiem nie przepada, toteż dla tej osoby także trzeba znaleźć odpowiednie elementy samej historii przepraszam, jeżeli brzmi to bardzo mer country nie bardzo wyrachowanie, ale w przypadku biznesu w szczególności biznesu tak kosztownego jak realizacja filmów po prostu biznesplan wymaga tego, żeby wiedzieć co się robi dla kogoś, kto robi to też, budując wtedy w ani bohaterkę planety singli wiedzieliśmy, że chcemy zbudować kobietę która, jeżeli chodzi o kwestie wartości przestrzega pewnych wartości tradycyjnych to znaczy rzeczywiście jakoś tam marzę o tym księciu z bajki jest postacią dość typową dla komedii romantycznych, a tam, gdzie możemy poszaleć to wokół to znaczy budować chociażby odpowiedniego łobuza, który się spodoba z dopiero po sukcesie pierwsze planety wiedzieliśmy, że możemy pójść gdzieś dalej można spróbować rozwijać te postaci trochę innych kierunkach został zaowocowało tym w trzeciej planecie singli po prostu w jakim sensie zajęliśmy się rekonstrukcją tego pierwszego filmu akcji okazało się, że ten facet, który jest nie wiadomo, jakim są menel ME ma po prostu swoją historię tak nie da się w Polsce być znikąd no, więc celem Kubą wojewódzkim jeszcze człowiekiem skończ nasz bohater okazał się po prostu chłopakiem ze wsi, które bardzo chciał zapomnieć o tym, skąd przyszedł kim jest w praktyce miał problemy związane chociażby z nieobecnością w tej rodzinie jego ojca ale, przechodząc do kwestii telewizyjnej w momencie, kiedy przenieśliśmy się do telewizji, czyli teraz podczas pracy nad antologią wiedzieliśmy, że nasze podejście może być zwolnień co to znaczy inna i często się wiąże czy to jest także w telewizji właściwie w telewizji dziś już też w internecie, bo chyba trzeba tak szeroko traktować telewizję jest inny widz jest inny rodzaj oglądania czy też jest także przez tych kilka lat no już 7 praktycznie jeśli dobrze liczę, odkąd zaczęliście prace nad pierwszą kinową planetą singli coś jednak się zmieniło nie tylko jest inny widz, ale też rzeczywiście Wola widzów zaszły ogromne zmiany jest inny widz w tym sensie że, owszem, ta widownia, która skłonna jest kupić bilet do kina na komedię romantyczną włączy telewizyjną planety singli i obejrzy polubi ten gatunek, ale oprócz tego jest jeszcze ogromna część widzów, którzy jeśli mają możliwości sprawdzić co z tego wynika w szczególności w takim przypadku pierwszej chwili, gdy my po prostu komunikujemy, że to nie są już tak naprawdę komedia romantyczna wychodzimy od korzenia komedii romantycznej, ale praktycznie każdej z tych opowieści próbujemy albo poprzestawiać klocki albo zaskoczyć widzów albo bardzo szybko porzucić ten kostium komedii romantycznej dojść twierdzi zupełnie indziej, a to z kolei wynika z tego drugiego elementu to znaczy ze zmiany, która dokonała się z głową wirus miał wrażenie, że nie ma powrotu do o świadomości widzów, z jaką mieliśmy do czynienia jest powiedzmy 570 lat temu i świadomości w sensie pewnego rodzaju naiwnego podejścia znaczy ostatnich kilka lat jesteśmy w takim stopniu bombardowani nie dziesiątkami tylko setkami opowieści, które są dostępne u nas w domu z pilota, że absolutnie przyzwyczailiśmy się do tego, że nie ma nic w ogóle dziwnego w tym np. tego samego wieczoru włączamy odcinek serialu komediowego po nim włączymy odcinek serialu grozy, a na koniec dnia jeszcze ktoś usiądzie obejrzy kawałek albo kina akcji albo dramatu albo z kolei do historii kostiumowe to powoduje, że po pierwsze, wszyscy doskonale rozumiemy konwencji ja myślę, że jako masa widzowie historii sztuk audiowizualnych nigdy lepiej nie rozumieli konwencję niż dzisiaj wystarcza nam 1 sygnał i rozumiemy w jaki konwencji toczy się opowieść i to nie dotyczy tej grupy widzów wyłącznie, która tradycyjnie dobrze poznała to znaczy kinomanów czy po prostu wielbicieli kina to dotyczy każdego widzowie, którzy po prostu włączają telewizor wieczorem, żeby zobaczyć jakąś ciekawą historię momentalnie orientują się takiej konwencji taki rejestr opowiada to rodzi 2 kwestie pierwsza taka, że tempo opowieści bardzo wzrasta, ponieważ wystarczy rzeczywiście 12 sygnały możemy w naszej historii dalej, ale druga kwestia, że widzowie bez porównania szybciej orientując się z tym, jaką opowieści opowiada zwyczajnie wyprzedzają dzisiaj twórców, a ja mam wrażenie, że oczywiście mamy jako widz, ale też mam nastoletnie dzieci którymi o tym rozmawiam mam znajomych, którzy nie mają nic wspólnego z branżą filmową z nimi też o tym rozmawiam mam wrażenie, że dzisiaj widzowie w jakimś sensie nie wiem czy szachy warcaby grają z twórcami taki sposób, że podświadomie rozumiemy, jaki powinien być następny krok danej historii, jeżeli twórca nas zaskoczy cenimy go za to, że wiedział, że my wiemy tak dużo na temat konwencji, w której co oglądamy, jeżeli nas nie zaskoczy to w praktyce stwierdzamy, że widziałem takiej opowieści bardzo dużo na myśl przyświecała, kiedy pracowaliśmy nad antologią myśleliśmy nad tym w jaki sposób z 1 strony widzą poczucie, że oglądają historię, która jest jakoś połączona przez 11 planetą singli, czyli historię, która będzie miała odpowiednią porcję humoru wzruszeń, ale też historia, którą matka będzie głupia to jest jedna z tych rzeczy, które dziś zawsze bowiem siedzą jak chciał, żeby była w tym też jakaś ważniejsza poważnie myśli, które będzie można podyskutować sobie po silnych, a więc 1 kwestia z drugiej strony staraliśmy się w jaki sposób zaskoczyć widza w tym kim opowiadamy albo w jaki sposób, jaką historię tych postaci odpowiadam i skoro wspomniałeś o tym, że pani, że pojawiają się historie miłosne o bohaterach, którzy powiedzmy są dojrzali i tak, których uważamy za emerytów chociażby tak ludzie w wieku 70+80 plus to jest rzeczywiście bardzo dobry przykład tego jak myśleliśmy przy pracy pan nad antologią o naszych bohaterach jedno pytanie brzmiało, gdybyśmy chcieli opowiedzieć historię o ludziach dojrzałych ludzi gdzieś się u schyłku życia, a chcieliśmy, bo wiedzieliśmy, że mamy do dyspozycji 8 filmów, czyli nagle możemy się wstrzelić w kategoriach naszych bohaterów to, jakiej historii w Polsce nie widzieć i na odpowiedź była właśnie taka historia, która nie szufladki czuję jako emerytów, którzy właściwie mają wychowywać do końca teraz wnuki i spokojnie nadzieje i dobrego zdrowia czekać na śmierć albo wręcz odlicza dni właśnie chcę powiedzieć okresów dokładnie taka właśnie o to chodzi powinniśmy sobie, że zaraz zaraz dzisiejsi 70 kilku latkowie to są ludzie, którzy mieli naście czy 20 parę rat w okresie kontr kultury tak w okresie wybuchu wolnej miłości zaprzeczenia wszystkich wcześniejszych społeczna umów, więc po pierwsze, albo byli członkami tamtej rewolucji albo przynajmniej byli obserwatorami i jakoś się musiało w głowach odłożyć więc co by się mogło wydarzyć w momencie, kiedy praktycznie całe społeczeństwo włącznie z własnymi rodzinami przymusza ich do przyjęcia tej roli starszych państwa, którzy już właściwie wszystko mają za sobą i do tego połączyć ze świadomością taką, że zaraz zaraz niezależnie od tego co działo się w moim życiu to morze mam ostatnią szansę na miłość się myśl wydała bardzo poruszające, że można opowiedzieć o kimś, kto wie, że być może to jest ostatni raz, kiedy będzie w stanie go pocałować albo ostatni raz, kiedy będzie w stanie po prostu znaleźć się jakimś wspólnym łóżku sądzi się pomysł na opowieść o ludziach, którzy są jakimś sensie wkręceni zostali spotkanie aplikacja randkowe jedno z nich ze swojego wnuka, czyli po prostu ludzie 70 paru letnich, których to nagłe odkrycie, że oni ciągle mogą czuć się potrzebni młodzi zakochani nagle mogą z powrotem poczuć, że żyją jest w stanie wywrócić do góry nogami proszę dotychczas złożone życie takich bohaterów i bohaterek jest w antologii więcej mamy chociażby naukowo czynie, czyli też, że bohaterkę, która niezbyt często pojawia się w firmach już chyba w komediach i w takim romantycznym ujęciu zupełnie, ale mamy też nie tylko bohaterów, których nie oglądamy zwykle, ale właśnie przeciwnie mamy czasami bohaterów czy bohaterki, które znamy i których widok czy jak zaczątek historii już uruchamia w nas jakieś skojarzenia jakąś część, ale szybkość okazujemy, że to wcale nie będzie taka prosta droga mam na myśli bohaterkę graną przez Izę kunę w pierwszym odcinku w pierwszym filmie serii, które jest już dostępny do oglądania tak jesteś ciekawy przykład tego jak chcieliśmy myśleć o bohaterze albo bohaterce wiedzieliśmy z Radkiem, że chcielibyśmy opowiedzieć o kimś mniej więcej w naszym wieku, czyli po prostu w wieku średnim i powiedzieliśmy sobie, że skoro zależy nam na tym, żeby była w tym prawda dotycząca tego kim w tym wieku jesteśmy to w odróżnieniu od tej pary, które powiedziałem przed chwilą, czyli pary ponad siedemdziesięcio latką my dobrze wiemy, że kiedy ma się 40 parę lat człowiek jest no oby w połowie życia, ale każdy nadzieje ma za sobą dobry 2025 lat świadomego życia i jest moment podsumowywania tej pierwszej połowy życia podsumowania pod wieloma względami my chcieliśmy, żeby nie była po prostu tylko opowieść o miłości to braku miłości o tym za kogoś zostawił morze albo kogoś zostawiła żona sądzi się pomysł, że podgatunek nie uprawiany w Polsce moim odczuciu znane chociażby w amerykańskim kinie, czyli zjazd absolwentów świetnie nadaje się na to, żeby nagle grupa ludzi w wieku 40 paru lat znająca się z czasów, kiedy wszyscy raptem startowali w życiu nikt jeszcze nie wiedział kim będą, ale jednocześnie pamiętający siebie nawzajem z w tych trudnych momentów tak, kiedy wszyscy byliśmy proste albo kiedy ktoś nosił za dużo spodnie po swoim bracie albo kiedy ktoś po raz pierwszy kogoś pocałował itd. co zrobić, gdyby zderzyć ze sobą tych ludzi jest 1 wieczoru na zakrapianej imprezie i zmusić do podsumowania pierwszej połowy życia i wiedzieliśmy, że na tym tle chcemy opowiedzieć historię bohaterki, która ma absolutnie standardowy problem kogoś w wieku 40 kilku to znaczy po prostu kiedy dzieci wyniosły się z domu odkrywa, że fundament jej wcześniejszego związku z dwudziestoletnim go czy małżeństwa był kruchy i teraz pytanie oczywiście co to jest po pierwsze, co jest kolejnym krokiem jak można History dalej pociągnąć, ale po drugie, co jest piętnem co ludzie, którzy się rozchodzą, bo ktoś kogo zdradził powinni sobie wybaczyć do siebie wrócić być może to jest dobra okazja do tego, żeby spróbować podsumować wcześniejszy związek zastanowić się nad tym czy my czasem się nie zmieniliśmy nawzajem za bardzo każdy z nas już poszło gdzieś winną stronę, bo jeśli tak to zdrowie będzie chyba po prostu zamknąć drzwi otworzyć nowy damy przykład tego jak w planecie singli u nas szukamy po pierwsze, jakiś prawdę o uczuciu po drugie, jakiś prawdę o bohaterze czy bohaterce właśnie w danym wieku, ale po trzecie jak szukamy czegoś co mogłoby być daleki od sentymentalizmu bardzo cieszy, bo 1 znajomego dostałem po premierze tego filmu w Canal plus taką wiadomość, że zaskoczone jest to rozrywkowy film okazał się tak prawdziwe też pozbawiony właśnie sentymentalizm czy ci ludzie mówią twardo twardym językiem o tym co się z nimi dzieje i są w stanie podejmować decyzje, które wiemy, że będą kosztowne na bolesne, ale które z kolei być może po prostu lepiej podjąć szybciej jest różny pozostaje nam zaprosić widzów do oglądania dla singli 8 historii pierwsza historia jest dostępna kolejna będą się ukazywać to był podcastu ósma 10 moim gościem był Michał Chaciński współtwórca planety singli antologia historii, a ja nazywam się Piotr Guszkowski do usłyszenia rozłożone dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE W TOK FM: WYBORCZA, 8:10

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA