REKLAMA

Test: Suzuki - Swift i Swace

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-11-30 19:40
Czas trwania:
12:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam pięknie dobry wieczór dziś mamy dla państwa 2 samochody marki suzuki jedno będzie trochę dłużej, a i tak, bo będą nawet 2 egzemplarze, bo mieliśmy i manualną i automatyczną skrzynia, a drugim będzie trochę krócej, bo to samochód, który nawet nie jest suzuki, ale zaczną mocno, a poza tym też no już kiedyś jeździliśmy na zimie to jest ten drugi to jest suzuki Rozwiń » słabiej, ale zaczniemy od tego, który chyba nam się od dawna podobał i wciąż nam się podoba mi może trochę się zmienił trochę urósł ma dłuższą maskę zresztą tak jak krosty te maski na początku jakoś przerażały mówimy o samochodzie suzuki swift szóstej generacji, który samochodem no miejskim prawda to jest segment segment ba jak na pozycji 3 SA segment ba no to jest samochód, która ta generacja obecna to już troszkę się różni od tych naszych ulubionych suzuki był przy pamięta czwarta piąta były do siebie podobne, ale był moim nazywaliśmy mini, ale nic takiego strasznego się nie stało patrzy dokładniej Ilona lat jest produkowana 4 lata mamy tego nie stosuje się drogi Sławku, ale tak ostatnio taka refleksja naszła propos właśnie suzuki swift, jakbym chętnie część zmian prywatnie chyba jeszcze w latach dziewięćdziesiątych tego Swifta z lat dziewięćdziesiątych i pamięta się nim jeździło jeździło nim się jeździło nim bardzo fajnie z mocniejszym silnikiem benzynowym to było bardzo lekkie auto i ono ono wtedy trochę udawało samochód kompaktowy pamiętam, że to moi rodzice już na początku lat dziewięćdziesiątych zastanawiali się właśnie m.in. na celu suitę volvo 480, a peugeotem 405, który ostatecznie stanęło na 9400 piątka do do takiego Swifta, ale one wyglądały podobnie jest wtedy nikt z centymetrem nie chodzi internetu nie było, a ne i wiesz tak na pierwszy rzut oka to się wydawały dość podobne samochody, ale przeważyło to, że ta akcja Wisła, więc był pan od turbo diesla ze swoją drogą wspaniały natomiast natomiast to suzuki swift z tych dawnych lat powiedzmy z lat dziewięćdziesiątych było poznikały już był to całkiem zgrabny samochód z dużą ilością miejsca w środku, a on był taki i też trochę za tym tęsknię czasem, zanim sam Amaro pierwszej generacji za nissanem Sunny miałem wszystko to samochody kiedyś, a one były takie specyficzne, a na zaprojektowane przez Japończyków to się czuł chodziło się też Radłovia już, że to nie otworzyła jakoś nie ma naprawdę druga generacja puchła, ale Mariusz się nie podobała taktach no no potem przyszedł rok 2004, kiedy pojawiło się nowe suzuki swift, a na no i tym samochodem, a wszyscy się równo zachwycili również z 2 powodów po pierwsze, samochód wyglądał niesamowicie atrakcyjne mówiło się na niego, że taki japoński mini ale może i tak trochę podobne, ale z drugiej strony był bez porównania lepszy, jeżeli chodzi o ogólną jakość, a na samochody jeżdżą do tej pory nic im się nie dzieje natomiast utrzymanie dwudziestoletniego, jaka jest naprawdę bardzo trudne co w codziennej eksploatacji ja pamiętam też silniki przez mieliśmy chyba w testach od 13 po 16120 bank szkolni ten ta wersja sport naprawdę bardzo sprawnie jeździło i tam było poniżej 9 sekund do setki to się trzymało drogi to świetny aktor świata samochód Ależ Sławku ja ostatnio zgodnie z taką ideą korzystanie z naprawienie nie wyrzucaj wyobraź sobie, że taki do takich codziennych zadań a kiedy np. muszą gdzieś pojechać i ja mieszkam daleko nam daleko nam mieszkań pod Warszawą wszędzie mam daleko, a często korzystam z obu obwodnic albo z autostrad zdarza się także wychodzę rano o godzinie dziesiątej z domu wracał o godzinie piętnastej zrobiło 200 km nigdzie nie były, a i to nie jest żart jak jadę np. jakimś naszym samochodem testowym mieliśmy ostatnio tę DSA i zrobi to 200 km przejechanie tych 200km bardzo często kosztuje mnie np. 130zł to nie jest żart, że mamy drugi paliwo, a 2, jeżeli jedzie się z prędkością autostradową tymi nowymi samochodami, gdy silnik benzynowy, a uchowa jeszcze jest sporo tych akumulatorów, o ile jeszcze 300 koni tak to potrafi-li 1214l na autostradzie, a teraz nie mam takiego starego citroena 2004 roku 2l benzyna 150 koni z gazem ma ostatnio dla córki kupiłem ani sama x-trail 2l benzyna 150 koni z gazem, więc mam kontakt z tymi wydawałoby się mocnym z mocnymi samochodami z tamtych lat i poręczy żona są totalnie zupełnie inne tras drugą falę, która ma 1095 koni i turbo jeździsz dużo lepiej, ale zrodzić chęć ukrycia my tylko wróćmy do tych suki, bo tutaj w tym tu mamy 1280 jest o czym oni tak, ale w Damasławku dokończyć mówi o tym, że tamte silniki w tamtych latach bardzo nas cieszyły, bo nie zdążyliśmy jeszcze poznać motoryzacji współczesnej, która jest lepsza znaczy to nowe silniki nawet mając 90 koni, ale turbo bezpośredni wtrysk to po prostu fruwa, a tutaj mamy taktu zobaczą nie leki ma niecałe 900 kg może nie fruwa, ale wg mnie to 1283 konie czy ze skrzynią ręczną wnoszą daje bez stopniowo właśnie tym zadziwiony jak to jak to daje radę to jest samochód przyszyli wciąż nie jest Mal uszkiem uraz 10cm w porównaniu do tych wersji, które nam się podobały do tych generacji czwartej piątej czy ma 385, ale bagażnik taki może 265 Szkolnik jednak w samochodzie segmentu, bo to nie jest nic nie złe patrzą przyspieszenie wydawałoby się, że lepszy tu podają, że 13 sekund słuchaj to naprawdę wystarczające jest co najmniej o przyspieszenie i ten swoisty uważam nawet nie w wersji nie muszą się w sport teraz wciąż to 14 lat 29 koni też mieliśmy kiedyś rok temu pół roku temu nie pamiętam świat silnikiem booster rewelacja, ale przecież do takiej codziennej jazdy to niepotrzebne czy samochód, który kosztuje 80 na ten budżet patrzy 85 000 to niedużo ten nasz z kolei kosztuje 50 000 słuchaj to naprawdę, a ze skrzynią bezstopniową 55 to chyba nie są złe ceny w tych szalejących w czasach galopującej inflacji tak dalej itd. tak mówię trochę złowieszczo no w każdym razie w Sławnie odmiennie sprawę dla mnie dobre wrażenie mimo, że to wnętrze Zobacz jak ono długo nie odbyło modernizowane czasami narzekam, że coś suzuki powinno zrobić w środku nowego, ale może nie niekoniecznie czasami lepsze wrogiem dobrego może niech nie kombinują z tą przyszłością długo jest ten samochód ma dopiero 5 lat, chociaż do wnętrza i z tym kranem znamy chyba od roku 2 wielu czternastego, czyli od momentu, kiedy się pojawił S-Cross vitara tak no i vitara jest prostota, ale to jest już są to naprawdę to nie jest jakieś imponujące wnętrza salonu jest takie spokojne łatwe w obsłudze jednak uważam, bo są pokrętła ten ekran jest nieduży, ale dotykowy jest prawda, o ile pamięta ładne zegary przed kierowcą ciekawa kierownica to wszystko jest jakieś takie normalne to nie jest jakieś udziwnione nasze zegary są prawdziwe Tomasz Białas ultra czytelna tak one są tak ładnie zaprojektowane w ogóle cóż uchwalimy tego wójta, dlaczego mamy uchwalić ten samochód chyba może może niezauważony jakoś Niewiem jak, chociaż suzuki ma dobrą sprzedaż słucha sprzedaż ma 70% wyższą niż u w porównaniu do ubiegłego roku cały rynek wzrósł o 13%, więc wiesz no owszem, Toyota też wzrosła o 50% jest są firmy Kia Hyundai też wzrosły 4050, ale suzuki jest w tej pierwszej piątce jeśli biorąc naj naj najbardziej najlepiej sprzedającą się po piętnasty to co przechodzimy do drugiego samochodu przeciwnie właśnie toyotą, a to jest Toyota corolla, ale Toyota corolla kombi, czyli Turing cross produkowana od ubiegłego roku jest zresztą ten samochód tylko wersji hybrydowej 18122 konie, czyli słabsza hybryda toyoty czym różni trochę zderzakiem patrzy na zdjęcia przód ma inne logo ma w środku subaru suzuki przeproszę no i tyle, ale to jest takie strategiczne partnerstwo tych 2 firm to przez nie jest przypadek to nie jest chiński klon japoński klon no tak miało być taki jest także zastanawiam czy czy właściwie mogę coś powiedzieć innego tak niż o toyocie samochód jest obarczony jest 465 to są te większe role oferowane już ponad 2 lata duży bagażnik ma nowszy i prawie 600l praktyczny samochód ja po prostu uważam, że nowa corolla z oglądanym samochodem kombi również nie wiem co o tym suzuki jeszcze powiedziała Che, żeby jakieś różnice między toyotą chyba nie zmienia tutaj różnic nie ma co znaczy to samochód robione przez toyotę dla suzuki, a są przyklejane na znaczki na linii produkcyjnej i odbiera to w innym salonie, a to są, jakby na tym różnice się kończą też są minimalnie różne ceny, chociaż w tym momencie już nie mają znaczenia większe znaczenie ma to czy fabryka kraty samochody produkuje ma z czego produkować i na szczęście Toyota rozmawiają ostatnio z młodymi ludźmi Toyota lata temu po zabezpieczała sobie łańcuchy dostaw to znaczy co prawda przez nich, a przez Japończyków są kłopoty w dzisiejszej motoryzacji, bo Japończycy opracowali sposób dostarczania części do fabryki just-in-time, a i tak jak często oglądał samochody używane jak auto np. zostało zarejestrowane 1marca, a ma pasy wyprodukowane 1lutego, a jeszcze w międzyczasie te pasy fabryki pasów musiały dojechać do Bawarii, a do fabryki, a pasy są produkowane w Polsce, więc w ciągu miesiąca te pasy opuściły polską fabrykę dojechały do Bawarii trafiły na linię montażową samochód został wyprodukowany i przetransportowany do dilera w Polsce 1marca zarejestrowanych to wszystko w ciągu miesiąca i właśnie tego typu strategie nie ma gazu nowa Ania tylko robienia wszystkiego na bieżąco zawdzięczamy Japończykom, którzy i już pewien czas temu kapeli się, że to niekoniecznie, że któregoś dnia może być duży kłopot w związku z tym zaczęli sobie zabezpieczać łańcuchy dostaw dublować tak tak jak to pamiętam właśnie byłem przy fabryce toyoty też zwiedzają właśnie to, o czym mówić to tam działa, ale teraz tak się zastanawiam suzuki pewnie też w związku z tym sobie dobrze radzi łańcuchy dostaw ma zabezpieczone, a tutaj jeszcze wracam do tego naszego samochodu to napęd hybrydowy ten słabszy, bo skoro jeszcze dwulitrowy silnik 180 par koni zapewnia przyspieszenie 11 do setki, ale zużycie paliwa naprawdę można osiągnąć takie między raczej bliżej 3 pół 4 nie więcej no bo wersje dwulitrowe toyoty to jest raczej 4,55 tak jak się dobrze postarać, więc kosztuje to 98 000 przynajmniej katalogową skrzynia bezstopniowa jak to wy, bo to hybryda tylko tak jak wspomniałem na początku audycji kończy się to bardzo fajny praktyczny samochód zresztą bardzo udane tak jak był powtarza nowa corolla nowy Yaris to są no dobre samochody dobremu, ale tutaj ten suzuki Swayze też nie ma powodu, że był inny no chyba nie jest inny Niemcy miały jakiś ja jeszcze jeden z nich w lutym nie miała jakieś wrażenie, że to jest coś innego gorszego, ale nie słychać, ale absolutnie to jest dokładnie to samo jeszcze tylko 1 rzecz jak i ponowienie to są samochody oczywiście często wybierana przez osoby prywatne natomiast jest, toteż bardzo popularny samochód taksówkarzy różnych firm, które świadczą usługi transportowa czy raczej ich kierowców i to samochód, który z instalacją gazową jest do pokonania, jeżeli chodzi o koszty eksploatacji powieści po prostu no tak to u lisów też jest mnóstwo przystoi to autonomiczna taksówka to rzeczywiście namówiliśmy 2 suzuki suzuki słój z ręczną skrzynią biegów bezstopniową suzuki swoje, czyli Toyota corolla kombi skrzynią bezstopniową wersja tylko hybrydowa dostępna tak jest skłaniamy się pięknie do jutra Sławek Paruszewski Jacek Balkan to był codzienny magazyn motoryzacyjny Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA