REKLAMA

W życie wchodzi system e-TOLL dla samochodów osobowych na części autostrad. "Zmarnowano szansę na ujednolicenie systemu"

TOK360
Data emisji:
2021-11-30 18:50
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
08:27 min.
Udostępnij:

Gościem Adama Ozgi był Adrian Furgalski, prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i Przewodniczący Zarządu związku pracodawców rynku kolejowego Railway Business Forum.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w TOK 360, a gościem TOK 360 jest Adrian Furgalski prezes zarządu zespołu doradców gospodarczych tor dobry wieczór dobry wieczór zmienia się nieco na autostradach prowadzone są płatności przez aplikację na autostradzie A2 i a 4, choć nie na tych odcinkach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad no to może od tego zacznijmy, dlaczego dotyczy to nie dotyczy to właśnie tych odcinków zarządzanych przez, gdy tak przecież to było takie proste usunąć Rozwiń » tam bramki wprowadzić aplikacja jak właśnie mówimy o 2 odcinkach, które należą do państwa od października system e-Toll obowiązywał samochody powyżej 3,5 tony, a od jutra obowiązuje także samochody osobowe i o ile tak szlabany na tych bramkach zostaną podniesione do góry nie będziemy się tam musieli zatrzymywać, bo tam nie będzie ani można pobrać bilecik szkoła nie będzie tam żywej osoby do naszej obsługi, a część większa część tych pasów zostanie wyłączona z ruchu ze względu na bezpieczeństwo, a tu będą tak mnie za profilowaną te nie skręty, żebyśmy musieli zwolnić, bo jest obawa że, gdyby kierowcy po jakimś czasie mieli świadomość, że ta sława są otwarte to zbyt dużą prędkością wyjechali i no mogłoby to powodować sytuacje groźne no ale to niestety rodzi takie wątpliwości, że skoro większość pasów będzie zamknięta to niestety zrobią nam się nie zatory, czyli jednak będą korki na bramkach mogą być korki na pytanie, kiedy fizycznie tak jak tutaj na dużym placu poboru opłat pod Warszawą zostaną rozegrana, a to cała infrastruktura pytania pozostają ze strony Ministerstwa Finansów bez odpowiedzi natomiast znów kolejny raz nie wykorzystaliśmy takiej szansy, żeby ujednolicić system nie płatności na naszych drogach nie mówię, że wszędzie płacilibyśmy taką samą kwotę prywatni koncesjonariusze się na to nie zgadzam, bo nie będą dopłacać do utrzymania autostrady tak jak robi do państwa ale, żeby nie trzeba było się 82 doktoryzował z tego na jakiej autostradzie w jaki sposób płacimy ponad normy takie poczucie, że sytuacja została jeszcze bardziej zamontowana mówiąc brzydko akta nowo, ale jedynkę nad morze pojedziemy, płacąc inaczej do granicy niemieckiej dwójką inaczej czwórka Kraków Katowice inaczej natomiast tutaj państwo wymyśliło swój system po pierwsze, on nie działa sprawnie dla samochodów ciężarowych nikt nie mówimy, jakie są wpływy, o ile one są mniejsze w stosunku do tego co było w roku ubiegłym system nam przynosi 2 000 000 000zł to nie są pieniądze, które gdzieś wyparowały tylko one 100% szły na budowę na utrzymanie dróg ja mam taką informację, że około 40% mniejsze wpływy, bo niestety ta aplikacja nie działa system czy pies nie dociera na państwo wiedzą, że ten system szwankuje obiecała, że nie będzie karać kierowców samochodów ciężarowych czy właścicieli przedsiębiorstw pewnie tak samo będzie w przypadku samochodów osobowych tu jest też o tyle bardziej skomplikowana, że nawet w Chinach nikt nie wpadł na to, żeby aplikacja śledziła to jak my się poruszamy, nawet jeżeli a zjedziemy z odcinka płatnego zapomnimy wyłączyć tej aplikacji ona nadal będzie działać i dostarczy państwu informację, gdzie jesteśmy co prawda państwo obiecuje, że poprzez filtrowanie cokolwiek to znaczy szybko nie wskazuje te dane LOK lokalizacyjne, ale można mieć wątpliwości czemu nie zastosowano takiego systemu, jaki jest na aplikacjach niezależnej, która się uruchamiają nic nie musimy robić tylko wcześniej się zarejestrować mieć pod piętą kartę kredytową wyjeżdżamy na konto płatne to nasze uruchamia zjeżdżamy Tomaszem nie wyłącza i tu jest też takie taka rzecz niebezpieczna, bo ile wiem to się przepisy nie zmieniły w trakcie jazdy nie powinniśmy umierać przy telefonie komórkowym, a musimy umierać, bo musimy sprawdzać czy ten systemem dochodzić pies czy nam się nie rozładował nie telefonował Zatorze, a nie coś jest nie tak grozi nam mandat 500zł, ale możemy też spróbować załatwić sprawę analogowo i wykupić najzwyklejszy bilet tylko tutaj widzę kolejny absurd, bo można zrobić tylko na wybranych stacjach należących do skarbu państwa czytaj Lotos Orlen, dlaczego tak, a ja chcę wierzyć, że wszystko robimy tutaj z opóźnieniem dlatego może łatwiej się dogadać z państwowym koncernem, bo na początku chodzi Orlen za kilka dni wejdzie lata mam nadzieję, że to będzie stan przejściowy, że nie będzie znowu udzielenia na lepsze stację, czyli te państwowe i gorsze stacji tak samo kierowców nie będzie się przymuszać do tego, żeby zmienili np. jak mają też jakieś karty programy lojalnościowe atakują niezależnego dostarczy dostawcy paliwa, żeby teraz koniecznie musieli jechać na Orlen oczywiście to będzie można też zrobić gdzieś tam publikacji domu na 48 godzina przed taki kurs wyznaczyć, ale to znów wpisujemy, które mniej więcej wiedzieć, jaka trasa itd. to jest za dużo Zachodu jak na takie państwo przyjazna, którym się cały czas mówi to dla mnie to jest naprawdę jednak my cofamy się chcieć do średniowiecza, bo tak samo będzie można kupić na tych stacjach jak już ktoś się przestraszy, że będzie inwigilowany to aplikacja będzie mógł wykupić bilecik nie drukowano i docent rocznie tego wszystkiego, o czym rozmawiamy po co no właśnie nie wiadomo po to, system, który działał wcześniej w 2011 roku wybrano firmę niezależną, która zbudowała otrzymywała miał szczelność na poziomie 99,98 tak jak mówię regularnie dostarczał w ostatnich latach ten rok się zwiększa, więc sens tych pieniędzy było więcej 2 000 000 000zł można było kolejne odcinki autostrad, bo 2017 roku nowe autostrady ekspresówki dla samochodów ciężarowych chociażby pozostają bez końca sporu o 51 000 000 000zł rocznie na tym tracimy no ale państwo postanowiło mieć własny system narodowe w związku z tym póki co on nie działa były apele, żeby jeszcze tego starego nie wyłączać, żeby one funkcjonowały równocześnie, żeby się nie docierały, a państwo nie posłuchało teraz udaje, że wszystko jest okej, ale przedsiębiorców wiemy, że system nie działa przede wszystkim tutaj ta podstawa dla samochodów ciężarowych na tonie w aplikacjach telefonie jak się wprowadziłem 60 tonową ciężarówkę to lepiej zwracać uwagę co się dzieje na drodze nie w aplikacji, ale miało być te urządzenia tzw. obu urządzeń nie ma jest ten sam problem co nie znaczy samochodami też są zatory jeśli idzie produkcję, bo nie ma chipów pół mnie przewodników no i my niestety chociażby z tego powodu warto było doprowadzić do tego, że system stary nowy sobie działają ten nowy nie jest takim uszlachetnia i naprawdę jak mamy już 100% pewności, że wszystko jest okej zamknąć stare jeszcze raz powtarzam stary można do unowocześniania, a nie wywracać wszystkiego do góry nogami przechodnia graniem z 1, które by przechodziła z 1 systemu radiowego na satelitarne i odwrotnie tylko trzymało po prostu unowocześnia wraz z biegiem czasu Adrian Furgalski prezes zarządu zespołu doradców gospodarczych tor był gościem TOK 360 lepiej sprawdzić proszę państwa jak zapłacić na autostradę, jeżeli za autostrady będą państwo wybierać podróż miał trochę na generałem na początku Konin Stryków na dwójce Wrocław Sośnica na czwórce to są odcinki, na których zmienia się system poboru opłat za chwilę najważniejsze spóźnione informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA