REKLAMA

Test: Lexus UX 300e oraz Honda e

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-12-02 19:40
Czas trwania:
13:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór to jest cotygodniowy magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan Jarek Jasiński dobry Jarku dobry wieczór jesteśmy w 3 dzisiaj do nas dołączą 2 samochody, których będzie mówili 2 elektryki dlatego też jest Jarek, który opowie nam o wrażeniach zjazd również swoich i opowie nam o tym w jaki sposób udawało mu się albo nie udawał ładować samochody samochody to jest Lexus u x pierwszy samochód koncernu toyoty Rozwiń » z napędem elektrycznym x 300 dostępny w Polsce i drugi jest Honda RX 300 to chyba więcej powiemy prawda chyba dach chyba, dlaczego dlatego, że samochód jest dostęp do 3 lat natomiast to był na razie crossover kompaktowy dostępny tylko w Europie w Polsce z napędem albo hybrydowym albo z benzynowym, a teraz mamy już elektryka, żeby już nie powtarzać tych wrażeń zjazdy samochodami spalinowymi tylko powiem, że w Elektryku jest napęd na przód 204 konie zasięg teoretyczny teoretyczne 2× podkreślą 300 km akumulator około 55 kilowatogodziny, a drugi mały samochód Honda no to jest zupełna nowość to jest samochód, który ma akumulator 35 pół kilowatogodziny i to zapewnia teoretyczny zasięg koni 150 teoretyczny zasięg to zapełnia zapewnia uwaga też potrójny cudzysłów 200200 km z tym że, o ile kompaktowym crossoverem jest Lexus RX Honda to jest po prostu mały choć, który ma 390 długości czteromiejscowy samochód segment, a właściwie albo może mało by no dobra to Sławku, jeżeli pozwoli to możemy tutaj parę zdań jeszcze w protokole Lexusa rozumiem żadnych zaczynamy tak no wtrąca to jest samochód dość odważnie wystylizowane zarówno na zewnątrz taki w kabinie ujmująca jest ta konsekwencja Lexusa trzymaniu się rozwiązań, które nie są zbyt ergonomiczne to znaczy obsługa tego samochodu przy pomocy ekranu dotykowego jest niemożliwa, bo taka nie jest w dalszym ciągu dotykowych, a ja wiem, że w niektórych Markach chciał nie chciał byłemu muszą na razie pożegnać BW np. ekrany dotykowe, bo brakuje, ale tutaj problem ten jest taki, że to obsługuje przy pomocy takiego w Łodzi łazika to nie jest proste, ale nie mam wrażenia, że bezdotykowy się po prostu zawiesił ją najpierw byłem przekonany, że nie jest tylko, że się zawieść, ale nie ma to ekranu dotykowego po prostu nie to tutaj za pierwszym razem znaczy by próbowałem dotknąć zresztą kosztem ekrany w takim miejscu, że ta opcja, ale one bardzo byłaby gładzi nie jest rozwiązaniem idealnym, ale nie uwierzysz jak się uda wyłączyć ten męczące dźwięki to opanowałem to trudno w tej drodze czy ja rozumiem to znaczy, gdy tam jeszcze oprócz tego za każdym razem czy coś jeść, a to może to tam właśnie kilka pisać, ale chodzi o to, że w trakcie jazdy, jeżeli ktoś sobie miejsca w domu, a nawet czy cokolwiek tam sobie poustawiać to nie jest wygodne jest natomiast, jakby tutaj cechą cechą nadrzędną tego USA, który zgrabnym samochodem jakościowym samochodem w środku czuję, że to jest japońskiej premium, a i tak nie ma co do tego wątpliwości to też bardzo rozsądnie wycenione moim zdaniem jak na japońskiej premium na samochód elektryczny 220 000 trzeba zapłacić za wersję biznes też jest jeszcze tańsza pióro 214 000 najdroższa pomoc nasi 270 przewodniczący jest taki dość przyzwoite ceny auta Lexus 1 rzecz rzuca konkurentów, żebyśmy to miejscowi jakoś audi 3 volvo XC 40 BMW x 14,5m długości, a który z nich oprócz volvo jest w wersji elektrycznej nieraz herbatę z tamtych żaden, ale mówi rozmiar ową rozmiar, czyli volvo XC 40 konkurent bezpośredni elektryk o większym zasięgu większej mocy Jarku, a oddajemy głos odpowiedź proszę kilka naszych pytań, bo już własnymi samochodami najwięcej zacznijmy od tego Lexusa, a na ich jest też tzw. najsłabszym ogniwem naszej redakcji, czyli na jak dość szybko w samochodach elektrycznych niektóre spalinowych występują, żeby zjawisko potocznie zwane chorobą lokomocyjną, który nasila się w samochodach elektrycznych jak było w lexusie coś było bardzo dobrze, bo tak naprawdę choroba lokomocyjna wystąpiła tylko w momencie nastawy skrzyni biegów w opcji BU co to znaczy w dochowanie ze skrzyni biegów, czyli odzyskiwania energii i tylko na maksymalnym ustawieniu odzyskiwania energii wcześniej w ogóle nie wystąpi nie wystąpiła, czyli te szarpnięcia takie gwałtowne były były były rozumiem trochę zbyt gwałtowne, a po proszę to jest twoim zdaniem zasięgiem tego samochodu żeśmy Sławki chyba trochę za mało pojeździli jak jest to teoretyczny zasięg Higgsa teoretyczny zasięg temu ponad 300 km prawdę z boku tak tak teoretyczne 300 z praktycznie jak odbiera 240 czy odbierasz w pełni naładowany przy takich temperaturach no my mieliśmy 220 no to już dokładnie 222 przy odbiorze i autobusowym pan obraża naładowane pełno no to wskazówka była minimalnie poniżej pełnego i jak do mnie przyjechał samochodem podłączonym zgodnie z twoim zaleceniem danych do ładowarki narodowości 90% męczą nie chcę się nadawać do 100% i zasięg, który pokazał mi rano było 218km jak było około zera, a powiedz mi czy potem ten samochód zabrała i ile tak naprawdę można na 1 ładowaniu zrobić to jeszcze do końca z echem, czyli około 40 km wtedy też mógł się Jaś chce 4 zostało 140 km oka, czyli w USA, jakim trybie halę, bo tam autostrada jest duża część z autostradą prawda nie jechałem w ogóle autostradą, a w trybie kończy w trybie jest tak tak w trybie Eco Lecha włącza klimatyzację nie ruszałem okrutne wielu, ale klimatyzacja była wyłączona jak no jak wsiadł do niego no dobra ładowała ten samochód na mieście tak ładowarek oraz na sposób na najszybszych do Barcy 7 okej ile czasu nową modowym godzinę 8 minut i naładował się tylko 26 kilowatogodziny akumulator, o ile z, jaką pojemność 5550, więc dokładnie tam 50 z hakiem 54 rząd na Słuchajcie ja dorzucę 1 rzecz bojowe trzymam samochód chyba jako jedyny wasz na zewnątrz w związku z tym temperatura około zera rano przychodzą do każdego samochodu elektrycznego to jest dramatyczne niestety dramatyczne kilkanaście kilometrów zawsze zasięgu ubywa wiadomo symulator przy niskich temperaturach traci pojemność o tym trzeba pamiętać jak duży by nie był to zawsze straci w nocy no dobra jak dobrze ci się tym samochodem 6 no dobrze nie miał choroby lokomocyjnej mówił, ale to wyjaśni to to jest jakby 1 rzecznik nie straciliśmy połączenia z Jarkiem mam nadzieję, że to zaraz jakoś to zanim odzyskamy to ja tylko dorzuca, że ten drugi samochód to jest mała Honda, która przy odbiorze, bo ja też przecież odbierały raz drugi raz odbierał Jarek pokazywała 160 km zasięgu nie 200 po wjeździe na obwodnicy Warszawy przy po kilku kilometrach pokazał już 120 zasięg ten samochód, ale tam jest taki taka sytuacja jak wyłączyć nie tylko klimatyzacji uwaga wyłączył wentylację to zasięg wzrósł o 35 km to pokazał jest taki piktogram wyłączenie wentylacji ja wyłączyłem poruszasz zadziwiony będzie nagle się znowu zrobiło 155, ale poprzez jeździć bez wentylacji na jesieni, kiedy szyby parują natomiast to jest wyjątkowo niepraktyczne no tak nie wiem czy Jarku już jest z nami jeszcze nie tak tak tak już już przeszliśmy do chody chody Jarku nie mogę, ale jeszcze jeszcze tego Lexusa USA ci się nim jeździło ogólnie czy Ros rozumiem, że jeżeli chodzi o zasięg prędkość ładowania jest rozczarowane bardzo, bo niestety znajdowało się w godzinę 26 kilowatogodzin, czyli tak naprawdę pomaga tak to powinno tak tak zapłacimy za to 60zł i nie tych pozycji za 65zł zatankował prądu na jakiej 100 km tak tak dokładnych dobrze powiedz w takim razie ja chciałbym zrobić rzeczy to my powinniśmy zaczynać nowych win, ale dogrzewać Słuchajcie, bo wiemy, jaki jest jak np. koło siebie Bielany Żoliborz mamy 2 stacje ładowania i w 1 muszę kupić bilety MZK czytamy jak to się nazywa, żeby w ogóle zatankować oprócz prąd oprócz tego musi zapłacić, a druga jest także wyrobienie karty trwa tygodniami nie jestem w stanie zrobić więc, że jeśli mieszka w kamienicy bez garażu to samochód elektryczny do niczego nie nadaje Jarek ty masz garaż, ale nie może w nim ładować tak do niego doszło do walki założyć Ano właśnie dokładnie dobrze słuchacze możemy do tego 2 żałował tej chodzi, bo ja powiedziałem, jakiej wielkości samochód, jakie ma parametry ile zasięgu Jarek, choć bujała jak się budowało, choć bardzo bolało tak naprawdę pierwszych metrów było czuć choroby lokomocyjnej tak dosyć poważnie z jakich, oddając samochód pod podbiło go to dłużej by nie pojechał Hanna przyjechała do mnie 20 km tylko prawda i to tak jak się z okolic z tego co pamiętam, żeby zasięg spadł poniżej stuk się to jest w ogóle jesień to udało no właśnie właśnie tak jest, a Honoré w porównaniu z tym lexusem TXM ma razie znam 1 osobę, która taki samochód kupiło jak tylko pojawiła się taka okazja realny zasięg wg tej osoby te 11020 km wtedy mówię to tutaj jakby cytując już tak znakach i wręcz, że ja jestem trochę towarze 1,5 tony ja jestem trochę zły, że ten samochód jednak nie do końca spełnia nasze oczekiwania głównie, jeżeli chodzi o zasięgu zużycie energii, bo jest fajny bardzo fajny ma napęd na tych zawraca prawie w miejscu jest dobrze wykończony i to jest ja bym jest to, gdyby nie ten zaś, który był koszmarnie niski praktyczny naprawdę to ten samochód się bardzo podoba naprawdę Jarek oprócz tego, że robotyzacji nie wiem czy były zabierały się do budowania tego auta właśnie zabrałem się poprzednim razem i tam też opisany jest z poprzedniego tak jak zakładałem i udałem się wtedy pod niego tylko na złącze typu drugiego, czyli to, które możemy mieć w garażu, czyli takiego Urbex i wtedy ładowanie do pełna pokazał 6 godzin na, a to jest akumulatora później pójść zrobić zakupy w akumulator w naszej przed świętami są kolejki to także, ale bateria pojemności zaledwie 35,5 kilowatogodziny przypomnę pod no ale to wciąż jest za mały zasięg Słuchajcie no niestety to te 2 samochody potwierdzają to 2 modele przez nas testowany noże samochody elektryczne na razie to jest oczywiście bardzo się zrobić bardzo świadomy wybór i o tym, jaką pamięta japońskie no japońskie koreańskie są trochę inne koreańskie są inne niemieckie są też inne no tak tak dziś mówi już w lexusie RX 300 ich rządzie, a jeszcze tylko punktuje, że różnica w cenie pomiędzy hondą, która kosztuje 155160 000 Lexusa moich sam kosztuje 215 000 jest zatrważająco niska i wiem naprawdę dmuchnął w żagle tej chodzi, bo to jest słodki auto, które na mnie akurat nie robi wrażenie, jeżeli chodzi o jazdę czy nie wywołuje choroby lokomocyjnej, a i ona jest trochę prze kombinowane ten uroczy sposób w tym 5 chyba ekranami tak, a natomiast, ale 2 miasta wyłączyć no tak, ale i lusterka, które są w formie kamer, które też tak tak do końca się, chociaż jedno zasłania kierownica trochę, ale są, ale Sławek to są takie samochody, o których się po 20 latach pamięta, więc to jest Super samochód jest rewelacyjny samochód zwraca uwagę jest jako samochód miejski bardzo udane tylko ma mały zasięg jest tylko elektryczny natomiast Lexus RX wg mnie też jest bardzo dobrym samochodem nawet w tej wersji elektrycznej, bo po prostu dobrze wykończony dobrze jeździ z tym, że o tym już mówiliśmy, jakie ma wady jako latarka zasieki ładować także panowie bardzo się w takim razie dziękujemy Jarek Jasiński Sławek Paruszewski Jacek Balkan kłaniamy się pięknie i do usłyszenia jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA