REKLAMA

Jakie są nowe trendy w rekrutacji? O konkursie Liderzy Rekrutacji OLX

Praca od podstaw
Data emisji:
2021-12-05 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
28:15 min.
Udostępnij:

Jak stworzyć dobre i skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne? Jakie są najnowsze trendy w rekrutacyjne? Co doceniają kandydaci i kandydatki szukający pracy? Czy warto zatrudnić agencję rekrutacyjną do poszukiwania osoby do pracy? Za co zostali docenieni laureaci tegorocznej edycji konkursu Liderzy Rekrutacji? Na te pytania odpowiada Paweł Świderski - dyrektor kategorii praca w serwisie OLX, przewodniczący jury konkursu Liderzy Rekrutacji.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
o dobre przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz to jest audycja praca od podstaw witam państwa w imieniu swoim oraz Tomasza Kopki, który wydaje dzisiejszą audycję oraz Szymona Kulisza, który tę audycję realizuje dzisiaj mają goście między Paweł Świderski szef kategorii praca serwisu OLX i przewodniczący jury konkursu liderzy rekrutacji właśnie o konkursie oraz o nowych trendach rekrutacyjnych porozmawiamy w dzisiejszej audycji przyznał, że jest to bardzo bliski konkurs była Rozwiń » członkinią żyli kategorii kreatywność dlatego też bardzo chciałam państwu opowiedzieć o tych nowych trendach w rekrutacji do zgłoszenia były niezwykle interesujące i myślę, że można z nich wyciągnąć lekcję o tym jakie są trendy w rekrutacji jak skutecznie szukać nowych pracowników i pracowniczek, czego oczekują kandydaci kandydatki na rynku pracy o tym wszystkim właśnie teraz rozmawiamy z Pawłem Świderskim bardzo państwu zapraszam na tę rozmowę o moim gościem jest teraz Paweł Świderski dyrektor kategorii praca w serwisie OLX dzień dobry dzień dobry dzień dobry państwo, a porozmawiamy się o konkursie liderzy rekrutacji, które to konkurs zakończą się oczywiście nagrody w 3 kategoriach innowacyjność kreatywność efektywność właśnie jako o x ja jestem ciekawa, bo tej byłeś przewodniczącym, czyli całego tego konkursu jak widzisz czy widzisz zmiany w tym jak właśnie do tego procesu rekrutacji podchodzą pracodawcy zacznę może od tego, że nowe czasy, w których żyjemy z punktu widzenia wyzwań rekrutacyjnych to to czasy bardzo ciekawe mamy do czynienia z sytuacją, której nikt nie przewidział to znaczy jak się zaczęła pandemia się zaczął lockdown to te scenariusze na rynek pracy były raczej negatywne dużo bardziej pesymistyczne niż ta sytuacja wygląda dzisiaj z punktu widzenia pracownika poszukującego pracy oczywiście, bo to bezrobocie jest dzisiaj już nawet poniżej poziomu sprzed lockdownu, a więc jest z czego wybierać no i myślę, że jest to też ten element, który ma bardzo istotny wpływ na to jak dzisiaj proces rekrutacji wygląd i musimy pamiętać o tym, że ta rzesza bezrobotnych oscylująca wokół średnio 1 000 000 osób miesięcznie to jest tylko część kandydatów na rynku pracy ta druga zdecydowanie większa patrząc chociażby na to, jakie my obserwujemy wyniki w kategorii praca w serwisie rolnik spod tych odwiedzających kategorii jest około ponad 5,51 000 000 miesięcznie to są kandydaci, którzy potencjalnie są zainteresowani nowymi wyzwaniami nowymi możliwościami, ale nie są aktywne to znaczy chętnie pewnie by się zapoznaniu z tymi ofertami pracy, ale nie podejmują jakiś aktywnych kroku do tego, żeby nową pracę znaleźć na to wszystko przychodzą pracodawcy, którzy mają te potrzeby rekrutacyjne dużo większa niż to było do tej pory bo, obserwując liczbę ogłoszeń w serwisie rolnik no to ta liczba jest 60% większa niż to było rok temu, a oto ci pracodawcy muszą sobie jakoś z tym z tym z tą trudnością, która na rynku pracy występuje poradzić stąd nasz konkurs liderzy rekrutacji, jakby miał na celu wyłonienie tych wyłonienie tych projektów, gdyż wtedy kampanie, które na tym rynku rekrutacji najbardziej wyróżniał tak jak wspomniała się mieliśmy do czynienia z konkursem podzielony na 3 kategoria Best kreatywność efektywność innowacyjność no muszę powiedzieć, że rodziny różnorodność projektów, które zostały zgłoszone była przeogromna to też duża trudność ze strony jurorów tego konkursu, żeby w tej różnorodności wybrać te najbardziej wartościowe projekty rozmawialiśmy z też między sobą w gronie jurorów w gronie ekspertów którzy, którzy uczestniczyli w tych pracach o tym, że tak jak w zeszłym roku tych tego czasu po stronie rekruterów być może było trochę więcej, bo te procesy rekrutacyjne trochę przystopowały tak dzisiaj samo złożenie tej pracy konkursowej było też pewnym wyzwaniem, bo rekruterzy mają naprawdę co robić natomiast różnorodność, ale też w atrakcyjność tych projektów bardzo nas zaskoczyła, a sama brałam udział w tych obradach jury jakieś mówiłam państwowe wprowadzają do dzisiejszej audycji, ale też bardzo mnie zaciekawiła szczególnie ta kategoria efektywności to znaczy jak sprawić, żeby właśnie ta kampania rekrutacyjna była efektywna ja pamiętam, że w jedną z naszych raportów dla portu Police przeczytałam, że kandydaci kandydatki do pracy dużo chętniej odpowiadają na to ogłoszenia, w których jest np. podane są widełki cenowe to nie jest nic zaskakującego to tego można podejść no intuicyjnie, że chętniej zgłaszamy się do pracy, jeżeli wiemy, czego się spodziewać na tej rozmowie nie stracimy czasu, jeżeli te widełki finansowe czy ta pensja podana w ogłoszeniu nie jest dla nas jakoś tam satysfakcjonująca, ale co jeszcze sprawia, że dana kampania rekrutacyjna jest efektywna co sprawia, że ludzie chętnie odpowiadają na zgłoszenia o większe, a my od pewnego czasu był staramy się naszym klientom, ale też użytkownikom serwisu mówi o tym, że najważniejsze, żeby informacje, które kierują do kandydatów w formie ogłoszenia w jakiejkolwiek innej formie jakiegokolwiek innego przekazu były zgodne z prawem to jest klucz do sukcesu rekrutacyjnego, bo jeśli mamy do czynienia z jakimiś faktami, które delikatnie mówiąc są nieco naciągnięte no to w prędzej czy później i tak wyjdzie, ale są Paweł jak smutno brzmi, że celem a jakby musi jakoś działać, żeby zachęcać pracodawców, że prawda w ogłoszeniu rekrutacyjnym na znaczenie, że kłamstwo ma właściwie krótkie nogi przyznam, że aż jest jakoś tak niewygodnie z tym stwierdzeniem co dla wielu firm to, o czym mówi jest normalne naturalne, ale jest też duża grupa firm, które ciągle stara się ogłoszenia o prace konstruować takie dobrą ofertę handlową i to bardzo dobrze, bo one powinny być atrakcyjne, ale powinny być przede wszystkim rzetelnej w tym drugiego był pod kątem tej rzetelności tej prawdy pewnie może mieć różne elementy na myśli, ale jeśli np. obiecujemy ogłoszenie o pracę, że stanowisko będzie samodzielne albo, że dajemy możliwości rozwoju to warto, żebyśmy mieli odpowiedź na pytania kandydata, które się podczas rozmowy pojawią jak możliwości rozwoju wyglądają, bo jeśli ma być tylko suchy zapis w ogłoszeniu złoże lepiej o tym pisać rozbudzają jakieś potrzeby niż potem musieć się z tego wycofywać i to jest ten pierwszy po weryfikacji drugim następuje w momencie, kiedy ta praca jest rozpoczęta i wrócę do tego, że dzisiaj ten rynek pracy naprawdę daje kandydatom dużą możliwość jeśli my nie będziemy Spójni w tych informacjach, które kierujemy do kandydatów na początku, a podczas rozmowy podczas zatrudnienia prawdopodobnie będziemy mieli problem ze ze znalezieniem tych kandydatów i tutaj jeszcze jednej z 1 elemencie chciałbym powiedzieć, który nie do końca związane są treścią ogłoszenia, ale z tą rzetelną informację, która się pojawia chociażby podczas rozmów rekrutacyjnych bardzo często z tego co mówią nam nasi klienci dzisiaj pytania kandydatów wracają też do tego w jaki sposób firmy zachowywały się podczas pandemii podczas lockdownu to jedno z pytań bardzo popularnych dzisiaj to jest pytanie ile osób w danej firmy został zwolniony jeśli odpowiedź na to pytanie jest niezgodna z prawdą to kandydat przygotowujący się do takiej rozmowy o tym po prostu wie dzisiaj ta weryfikacja po stronie kandydata pracodawcy, do którego aplikuje jest natychmiastowa stąd CIN pie by pozostający w temacie rzetelności musimy być rzetelni Spójni prawdziwi w tym co mówimy od samego początku od ogłoszenia poprzez rozmowę i ostatecznie po to, co proponujemy, kiedy ten kandydat te prace w nowym miejscu rozpoczyna widełki tak jak wspomniałaś one pozostają nadal bardzo istotnym kluczowym elementem ogłoszenia o pracę z wielu badań, które prowadziliśmy prowadzimy wynika, że ze wszystkich elementów to jest ta informacja, która jako pierwszej szukamy ogłoszeń New i po drugiej stronie możemy też powiedzieć, że z naszych danych wprost wynika, że ogłoszenia, które mają te widełki podane one mają prawie 50%ową o 550% więcej odpowiedzi niż na analogiczne ogłoszenia w podobnej kategorii bez tej informacji i tutaj znowu wiele wysiłku wkładamy, żeby naszych klientów, żeby pracodawców przekonać do tego, że warto te widełki podać oczywiście różne sytuacje za tym stoją, u których czasami te widoki nie są możliwe do podania o jedną z trudności chociażby na złożoność samego wynagrodzenia, które jest często złożone z kilku elementów w podaniu tej kwoty wprost z trudnej sytuacji zrozumiałe, ale czasami wynika to z jakiejś niechęci być może tego, że pracodawcy mają takie przeświadczenie znowu o tym, że to ktoś stara się o pracę i te mu w tym układzie to pracodawca chodzi o takiej pozycji siły, aby go tak nie jest staramy się budować takie przekonania partnerskich relacjach w tym w tym układzie i w tej informacji, do której każdy powinien mieć prawo, ale też informacje, które wiele ułatwia, bo musimy pamiętać, że jeśli te widełki są znane na początku to on nie pasują kandydatowi gotowych jest niewielkie prawdopodobieństwo, że one zaczną pasować po odbyciu kilku spotkań jest, toteż w tym aspekcie pewne pewne oszczędność czasu czy zawieranie w tych ogłoszeniach takich rzeczy, które często są oczywiste w firmach jak pakiet sportowe 3 pakiety medyczne czy dobra atmosfera pracy czy coś co jest pewnie trudno weryfikowalne, bo to zależy kogo się zapyta często jak ta atmosfera wygląda ma sens to się sprawdza w tych ogłoszeniach rekrutacyjnych są pewne elementy standardowe, które powinny się tam dla czystej higieny znaleźć to są m.in. te, które wspomniała aż elementy podstawowe chociażby dotyczące charakteru współpracy czy umowę to są na pewno informacje ważne natomiast mówiąc o ogłoszeniu możemy powiedzieć o takich powiedzmy 2 jego aspektach i 1 to jest podstawa czy są rzetelne informacje o tym jak wygląda to oferta pracy i co może na filmie spotkać, a druga to są te rzeczy, które mogą nas w jaki sposób wyróżnić naj tutaj również w polu benefitów był na dzisiaj możemy powiedzieć, że ten nie jest element wyróżniający, ale w tej części higieny warto wspomnieć o charakterze tej codziennej pracy to jest praca zdalna praca hybrydowa to jest praca w miejsce w firmach pracodawcy mówi to są też elementy, które u nas jakby wynikają z tych doświadczeń ostatniego roku, czyli chociażby elastyczne godziny pracy czy elastyczna forma współpracy są te rzeczy, które się gdzieś tam pojawiły myślę, że też istotne są takie elementy, które wcześniej występowały tylko w pewnej kategorii zawodów głównie w tych zawodach średniego wyższego szczebla dzisiaj na poziomie benefitów dostępne są też w przypadku stanowisk podstawowych i tutaj wrócę do tych możliwości rozwoju zauważyliśmy, że od pewnego czasu wiele firm, które chociażby zatrudniają do sklepów sklepów wielkopowierzchniowych to są firmy, które bardzo mocno promują promują te możliwości rozwoju wewnątrz organizacji dzisiaj ten obraz takiego sprzedawcy którego, z którymi się spotykamy pewnie kilka razy w tygodniu w sklepie z punktu widzenia możliwości zawodowych jest zupełnie inny może być pewien początek na to wału ci pracodawcy bardzo mocno podkreślają stabilne warunki rozwoju zatrudnienia, ale też możliwości rozwoju te faktycznie wcześniej nie były gdzieś tam podkreśla, a do tego jeszcze co warto dodać w ogłoszeniu rekrutacyjnym, kiedy szukacie państwo pracownikom pracowniczki porozmawiamy posłom informację Radia TOK FM moim gościem jest Paweł Świderski dyrektor kategorii praca w serwisie Oleksy ja nazywam się Zuzanna Piechowicz to jest audycja praca od podstaw o to jest audycja praca od podstaw przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz moim gościem jest Paweł Świderski dyrektor kategorii praca w serwisie Olewnik rozmawiam rozmawiamy w związku z konkursem liderzy rekrutacji nagrody w tym konkursie zostały rozdane przez te informacje mówiły o tym, że warto zawrzeć w ogłoszeniu rekrutacyjnym, jeżeli dane firmy są możliwości rozwoju, jakie są możliwości rozwoju czy coś jeszcze być dodał do tego co można w takim ogłoszeniu rekrutacyjnym założyć, aby mieć taki sukces rekrutacyjny czy znaleźć tę osobę z takimi kompetencjami i takim nawet powiedziałabym jakimś rysem osobowości, które pasuje do tego zespołu do tej organizacji do tej firmy odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna ale jakby cały kieruje się 1 stronę, że jeśli szukamy pracownika kandydata to przede wszystkim się musimy spojrzeć trochę na ogłoszenie na tą ofertę jego oczami dla jednych to będą rzeczy bardzo podstawowe był z tych z tych istotnych dla innych będą to bardzo miękkie elementy jak właśnie wspomniana atmosfera, która jest takim elementem bardzo nieostry, ale w przypadku młodych osób czy pracowników branży IT to też jest w niektórych sytuacjach jeden z elementów wiodących to na jakim projektem będziemy pracować co ten projekt może też wnieść nie tylko dla życia samej firmy, ale społecznie to są rzeczy, które coraz częściej zyskują naznaczeniu natomiast oprócz samego ogłoszenia to też są mu ważne elementy, które mogą skuteczność tego ogłoszenia poprawić tutaj mówił jeden z przykładów jest nagrodzona kampania którą, która nagle nagrodziliśmy w kategoriach kreatywność, która to kampania gwarantowała każdemu kandydatowi po przejściu do drugiego etapu otrzymanie pożądanego rozpoznawalnego gadżetu to były klapki z napisem Bóg działa charakterystycznym napisem w branży IT, bo to rekrutacja do firm IT to jest działanie bardzo niestandardowe ona nie jest specjalnie kosztowne, ale wyróżnia wyróżnia ten proces rekrutacyjny na na rynku jest czymś nowym niespotykanym dotąd, ale i jak się okazało też przekładający się na skuteczność tego działania na im inne przykłady też konkursu to obu bez zmian trochę sposobu aplikowania jak już jesteśmy na tym etapie, w którym przeszliśmy przez to ogłoszenie musimy swoją aplikację zgłosić to jedna z firm zamiast tradycyjnego CV wybrała ankieta opartą o kilka przypadków, w których było trzeba opisać swoje zachowania i na tej podstawie dokonywała dokonywała wyboru tej pierwszej selekcji kandydatów i to są na pewno takie dobre przykłady tego jak też można się w tym procesie rekrutacyjnym wyróżnić, bo muszę pamiętać o tym, że sam proces rekrutacji to jest coś co ma wpływ na kandydatów, których pozyskujemy, ale jest to też element, który ma bardzo dalekosiężne znaczenie w kontekście employer brandingu budowania marki pracodawcy na rynku w przypadku osób, które w tym procesie rozpoczną z nami współpracę, ale w przypadku powinien dużo większej osób grupy osób, którym nie będzie to dane te doświadczenia, które na tym etapie budujemy z tymi kandydatami pozostaną na jej można liczyć na to, że jeśli są dobre to ta opinia też pójdzie za film może ona napędzi kolejnych kandydatów, a jeśli nie są najlepszą standardowe to w najlepszym wypadku może ta opinia zostać po prostu przemęczona, ale coś jest tak, że tak jak ważne jest to jak rozstajemy się zatem pracownikiem pracowniczką i to uważam, że z ich strony zarówno z perspektywy pracowników, którzy odchodzą w organizacji, jaki właśnie pracodawców, bo znane zjawisko bumerangu, czyli osób, które wracają po jakimś czasie do danej organizacji często z nowymi osobami z nową wiedzą z nowymi umiejętnościami, które zdobyli na rynku tak samo ten kandydat kandydatka czasu są osoby, które może w tej rekrutacji nie zostały zatrudnione, ale możliwe, że będą miały dobre doświadczenia rekrutacyjne całego procesu i np. na inne stanowisko albo na rekrutacja albo będą w innym momencie albo podwyższą swoje kwalifikacje np. będą spełniać pewne wymagania mogą znowu wziąć udział w tej rekrutacji, jeżeli te doświadczenia są złe jest szansa, że zrezygnują, a przez to też potencjalny pracodawca radnych może stracić kogoś, kto byłby odpowiedni na dane stanowisko w 100% zgadzam nikt tutaj chciałbym powiedzieć właśnie takim na takim doświadczeniu, które mamy też pracy z naszymi klientami z naszymi użytkownikami serwisu owo o League z kategorii praca i którzy u mamy takie dysproporcje to znaczy kandydat, który aplikuje na na ogłoszenie o pracę chciałby być bardzo dobrze rzetelnie potraktowany tak jak rekruter oczekuję, że będzie traktowana tego oferta obecność na rozmowy wśród wszystkie elementy które, które tam powinny wystąpić natomiast rekruterzy niezbyt chętnie chcą dzielić się w 2, jakie mnie niezbyt chętnie, a przekazują informację zwrotną na każdym etapie procesu rekrutacyjnego lub my w ostatnim czasie bardzo mocno o taką praktykę ułatwiliśmy, dlatego że uruchomiliśmy w serwisie, ale pracodawcy jest to miejsce wewnątrz serwisu nic nie wymagający przeniesienia gdziekolwiek do tego, żeby zarządzać tym procesem i też jakby, obsługując ten proces, wybierając kandydatów przekładający pomiędzy kolejnymi etapami rekrutacji łączyć na bieżąco informować o tym co się z nimi dzieje jest to właśnie jeden z elementów naszego dążenia do tego, żeby ten balans w relacjach pomiędzy kandydatem, a potencjalnym pracodawcą był zachowany, żeby te oczekiwania pracodawców co do rzetelnego podejścia kandydatów były tak samo drugą stronę czyli, żeby ten kandydat poszukujący pracy miał te same oczekiwania te same możliwości w tych relacjach, a które finalnie powinny doprowadzić do szczęśliwego rozpoczęcia pracy czy twoim zdaniem zatrudnienie agencji rekrutacyjnej jest niezbędne, aby swoje by zatrudnić ułatwić sobie proces właśnie poszukiwania pracownika czy pracowniczki Czyty uważasz, że to jest dobra rekomendacja, jeżeli tak to może, w jakich sytuacjach myślę, że są sytuacje, w których wykorzystanie agencji na pewno może pomóc, aby natomiast to wszystko chyba zależy od tego, jakimi zasobami dysponujemy, jakie mamy potrzeby, a jednym z projektów złożonych w ramach konkursu projekt który, którego celem było zatrudnienie 2 tysięcy pracowników no i teraz możemy sobie odpowiedzieć na to pytanie czy zasoby wewnątrz firmowe którymi dysponujemy są w stanie w ogóle taką rekrutację dźwigać w przypadku dużej firmy, z którą mieliśmy do czynienia w konkursie rzeczywiście to się udało, ale w przypadku firmy o mniejszym zasięgu, które chociażby musi zmierzyć się z takim wyzwaniem czy podobnym wyzwaniem nagle prawdopodobnie nie będzie to w ogóle możliwe, a z drugiej strony jeśli mamy też duże procesy no to możemy skorzystać z tego doświadczenia, które na pewno jest w poszukiwaniu tych pracowników już odpowiedział wypracowane no i nie z niby elementem, który na pewno w tej chwili trzeba zwrócić też uwagę jest elastyczna forma zatrudnienia i współpracy z taką agencją pracy pamiętajmy o tym, że będąc pracodawcą, ale tego pracownika wynajmujemy nasze potrzeby, stając się pracodawcą tymczasowym co za tym idzie, że ta elastyczność zatrudnienia, bo czasach nie do końca pewnych, która w tej chwili mamy z punktu widzenia pracodawcy na pewno może być ogromnym atutem do tego, żeby z usług agencji pracy i skorzystać, ale myślę, że NATO pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi to wszystko zależy od pewnej sytuacji pewnych wyzwań, z którymi się mierzymy no i oceny naszych zasobów, które mogłyby tym wyzwaniom sprostać czy te zgłoszenia w konkursie liderzy rekrutacji były głównie przez agencje rekrutacyjne czy były też firmy poza tą, której wspomniałeś, które były w stanie właśnie zrobić coś co wyższe kwalifikowało jako właśnie bardzo efektywne kreatywne czy innowacyjne i nic by jak sobie spojrzymy na całe spektrum tych zgłoszeń to zdecydowana większość to były zgłoszenia wewnątrz firmowe tak to nazwijmy, czyli zgłoszenia, które były dokonywane przez wewnętrzne zespoły rekrutacji i tak jak wspomniałem na początku zresztą też tego doświadczył aż ta różnorodność pomiędzy zgłoszeniami to była trudno się pod kątem wyboru, ale ona też pokazywała, że firmy bardzo różnie sobie muszą radzić w określonych sytuacjach, a my staraliśmy się, oceniając te prace konkursowe ocenić ich efekt w kontekście podstawowych założeń, czyli jeśli mamy do czynienia z dużym projektem celem jest znalezienie długo dużej grupy pracowników no to te sukcesy jeśli ta grupa jest, ale jeśli mamy do czynienia z małym projektem, gdzie ten sukces też były takie przykłady to znalezienie 1 czy kilku pracowników i zostaje zrealizowane to też jest warte wyróżnienia czy wspomnienia o tym, dlatego że wykorzystujemy bardzo różne kanały bardzo różne środki co do wielkości i EW sam zapoznanie się z tymi projektami myślę, że było bardzo ciekawe też zachęcam wszystkich państwa do śledzenia losów tego konkursu na naszym profilu na nikt nie będziemy za chwilę już publikować informacji o zwycięzcach oprócz zwycięzców w kategoriach mamy też grupę projektów wyróżnionych będziemy chcieli przybliżyć się państwo być może będziecie państwo dzięki tym doświadczeniom mogli też skorzystać swojej codziennej pracy z tych praktyk, które były sprawdzone przez uczestników konkursu w UE może też tak jak o tym też wspominaliśmy podczas podczas naszego eventu będą też argumenty do tego, żeby osoby decydujące o budżetach rekrutacyjnych w państwo organizacjach przekonać do tego, że czasami warto zaryzykować może spróbować czegoś się mniej standardowego, ale może pójść troszkę ambitniejsze lżej, bo przykłady mógłbym zwycięzców czy ty ku temu prac wyróżnionych pokazują, że nawet czasami odwaga naprawdę procentuje niektóre z tych projektów były wręcz takie były robione przez agencje reklamowe Ania agencje rekrutacyjne, więc one też mogą być bardzo ciekawą inspiracją do innych działań w opisie podcastu tutaj rozmowy będzie nim do profilu Oli zna nikt nie, więc jeżeli państwo chcą zapraszam proszę kliknąć i po śledzić i zobaczyć co tam dokładnie się pojawi jeszcze chciałam tak na koniec zapytać czy czy też takiego mówi o tym że, że może to zachęci, że to jest taka odwaga może większy budżet, ale czy to się rzeczywiście tak można powiedzieć 1 do 1 przekłada na efekty rekrutacyjne i te efekty zawsze są pewną niewiadomą, bo musimy pamiętać o tym, że konkurencja ofert pracy na rynku jest bardzo dużo mówiłem o tym wzroście liczby ogłoszeń to natomiast jest wiele bardzo dobrych przykładów chociażby z tych zgłoszonych w konkursie, gdzie te efekty po prostu są moi teraz z 1 strony musi ocenić sytuacji zastanowić się na półki jestem poszukujący, jakie kanały dobrać tak jak mówiłaś ważne jest to, że dzisiaj ten proces rekrutacji czy proces poszukiwania kandydata już wykracza poza takie standardowe formy, które czasami trzeba by wesprzeć czymś innymi tutaj jakieś kampanie typowo marketingowe na pewno mogą w tym pomóc w pewnych ja mógł on mówi o tym, że często w rozmowach naszych z klientami mamy do czynienia z taką sytuacją, w której rekruterzy mówią nam nowy szef ode mnie oczekuje firma ode mnie oczekuje natomiast no my staramy się jak możemy, a wychodzi z tego nie tyle ile potrzeba w kontekście, mierząc liczbą nowych zgłoszonych kandydatów tej właśnie te konkursowe przykłady są do wykorzystania w tym kontekście, żeby może zastanowić się trochę inną drogą albo mądrze na trochę bardziej odważnym działaniem i mogą posłużyć jako argument do tego, żeby po prostu takie działania podjąć, a jeżeli państwo organizacja zdecyduje się na odważne kreatywne innowacyjne albo okaże się dane działanie wyjątkowo efektywnego można się zgłosić kolejnej edycji konkursu liderzy rekrutacji o League, które dzisiaj rozmawialiśmy bardzo dziękuję za rozmowę Paweł Świderski dyrektor kategorii praca w serwisie OLX i przewodniczący, jeżeli w tym konkursie dziękuję bardzo, życzę samej skutecznych rekrutacji ja nazywam się Zuzanna Piechowicz dołączą się do tych życzeń już za chwilę informacje Radia TOK FM zaraz pani Ewa Podolska audycja doktora do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRACA OD PODSTAW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA