REKLAMA

Test: Ford Ranger i Ssangyong Musso Grand

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2021-12-07 19:40
Czas trwania:
14:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór to jest codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan witam w finalnej, ale świat testowa 2 pickupy Ford Razer jeszcze nie najnowsza generacja, która będzie w sprzedaży w Europie w przyszłym roku, ale ta generacja, którą jeździmy od kilku lat natomiast kilka wersji nowych mieliśmy okazję nimi jeździć, a drugi samochód będzie firma produkująca wróciła do polskich po raz czwarty będzie SsangYong musu, ale w wersji Grand na Rozwiń » początku, zanim przejdę na szybko do tego renifera to wczoraj mówiliśmy o statystykę wg dzień to daninami sprzedaży samochodów w Europie, a ja mam statystyki Instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar sprzedaży pikapów proszę sobie wyobrazić, że przez pierwsze 10 miesięcy tego roku sprzedaż pikapów w Polsce wzrosła o 13, mimo że wypadł z oferty Mercedes x to był 1 za 10 to znaczy może właśnie dzięki zmianom słuchaj nie wiem czy dzięki temu zaraz po dla jak to wygląda mercedesów w zeszłym roku sprzedano 150 w zeszłym roku tylko w tym roku 9 ale kto jest liderem liderem jest Ford wręcz, że jego sprzedaż wzrosła o 100% 700 sztuk do prawie 1500 na drugim miejscu jest ubiegłoroczny lider Toyota cha lak, z którego sprzedaż wzrosła o 60% do prawie 1000 idzie PiS 6, a potem są tacy mocarze z poprzednich lat jak Mitsubishi 200 i Isuzu D-max nie same navara volkswagen Amarok to jest sprzedaż w przypadku Mitsubishi 200 ponad 200 sztuk, a pozostałe mają 100 kilkadziesiąt sztuk jeszcze dziś Gladiator to uważam duży sukces, bo dopiero jest w sprzedaży 3 miesięcy już 100 sztuk sprzedano przez drogi duży samochód, a mózg Grant, który dziś też powiemy to jest sprzedaż tylko 13 sztuk ram 1503 sztuki pozwól zacznę od tego czy 13 sztuk tylko tak w zeszłym roku 0 z zeszłym roku 0 no bo sam Czekaj wypowiedzenie nie pomyliłem, a przepraszam przepraszam tak 13 sztuk w zeszłym roku było zwykłemu 10 Sławku przepraszam mam wrażenie, że nie będzie to jakiś przestronna na linii, ale mam wrażenie, że troszeczkę zez skrzeczy albo mówić głośno, bo masz mikrofon blisko byśmy tak próbuje po prostu mikrofon odsunąć w zeszłym roku było SsangYong Gusto 10 sztuk w tym roku 1 sztuka w tym roku SsangYong Mu-so Grand 13 sztuk, czyli animus animus Grant hitami sprzedaży nie były nie są dobrze Fort Bridger słuchaj w tej chwili ta generacja, którą jeździmy od lat już chyba 10 miała facelifting w roku 2016 wtedy ten samochód zdaje się oficjalnie wrócił do Polski pojęcie bardzo się wtedy spodobał ten samochód myśmy takie krótkie jazdy w piaskowni żwirowni pod Warszawą dobrze sobie radził, ale to to nie byłem zaskoczony natomiast miał bardzo dobrą jakość wnętrza w pickupa wtedy nie było oczywiste trasy coraz bardziej oczywiste, że pikapy nie musi być szermierzem siermiężnym wołem roboczym tylko w IKP możesz, kiedy tak by nazywany był właśnie 10 lat ważyć takie jak ZUS domaga się i nadal uważam, że tak jeszcze jest volkswagen Amarok ten samochód wygląda w środkach volkswagen polo no, więc no Ranczo i handlowych określa ten argument kupuje no dobrze słuchać stąd ten wręcz Air, który w, którym wersji Raptor jeździliśmy w zeszłym roku ten samochód w tej chwili z silnikiem diesla o długości pika po długości ponad 5m napęd na tył albo napęd na obie osie ale dlaczego oni teraz mówi mieliśmy okazję jeździć tymi samochodami ostatnio 4 różnymi wersjami chyba tak takie poprowadzenie pod nową generację tak jak kiedyś pokazano nam kończącą się mercedesa generację o to, żeby za rok pokazać nową klasę słuchaj z tym ograniczeniem jest także powiedzieli nam lecimy na Hungaroring mówię na Hungaroringu mamy bronić będziemy formuła 1 tam robić katami okazało się nie słucha ostatni raz byłem na Hungaroringu 5 lat temu to byłoby złym 2 też nie kręcisz palmy pętli Formuły 1, ale przynajmniej szliśmy po torze, a tutaj, choć pokazano nam tor to był najlepszy tor offroadowy, którym jeździłem przez kilkanaście lat, a trochę tych prezentacji był tam jest taka trasa kilku nas kilku kilometrowa nów, które oczywiście Raptor sobie poradził będzie bo inaczej by nam to by nas by tam nie zaprowadzono natomiast m.in. testowano też tego Ineos Grenadiers, którym mówiono mówiliśmy tydzień temu dobra, dlaczego o tym samochodzie mówi, dlatego że mieliśmy okazji dziś też wersjami oprócz Raptor specjalną edycją to jest taka nowa ekskluzywna wersja tego aktora, którego znamy sprzed roku jeździliśmy jeszcze ultra to jest taki samochód, który jest najbardziej najbardziej terenowy inną wersją one mają silniki 20213 albo 170 koni, bo tam jest oczywiście blokada tylnego mostu jeszcze był w standardzie opony terenowe inna chorowania to było w strajku oprócz tego jeździliśmy Storm z rakiem tak po prostu pikapem po całym terenie wokół Hungaroring jeździliśmy samochodem, który niestety wersja nie będzie w Polsce, chociaż może nie ma niczego, czego żałować taka wersja usportowiona ms RT sportowi nie polega na różnych detalach które, które są inspirowane tym stylem M-Sport jest partner forda w rajdowych mistrzostwach świata, czyli inne felgi inny pakiet stylistyczny powiedz mi, bo dla mnie wręcz się sprawdził tak jak zawsze się w terenie sprawdzaj tu chodziło o to, żeby go sprawdzić w terenie to były skrzynie ręczne dziesięcio stopniowej pan 1 rzecz zdaniem, zanim zadam pytanie z tego co pamiętam i tobie i mnie wręcz, że rap to, że rok temu nie do końca przypadła do gustu ta skrzynia 10 biegowa, bo np. mieści się za bardzo zastanawiała to nie zmiana biegów nie była zbyt płynna i powiem ci zdanie zmieniłem, dlaczego ta skrzynia się nadaje do jazdy w warunkach trudniejszych, czyli w terenie, w którym oczywiście najlepsze skrzynia ręczna, ale skrzynia automatyczna dziś coś opowiedział ci fachowcy, którzy nam tam dali na najtrudniejszą trasę ultra ze skrzynią ręczną powiedzieli, że tu najlepiej się sprawdzi skrzynia ręczna, więc powtarzam, a teraz jeszcze państwo w terenie ważne opony terenowe to wiesz na pewno państwo pewnie też natomiast tutaj w tych warunkach terenowych i w takich, kiedy trzeba było trochę wysiłku tego samochodu wydobyć, żeby on musiał się pomęczyć to ten automat działa bardzo płynnie nie zawiódł mnie co sądzisz o orędziu, że rap to, że i ogranicza, że w ogóle czy ten samochód uważasz albo inne pytanie jeszcze dodam, dlaczego się tak świetnie sprzedaje 2× 2× lepiej niż Haldex, bo świetnie wygląda na to jest czymś by irlandzkim Highlights próbował ostatnio nadrobić jakimiś takimi wersjami stylistycznymi nic na temat hala się kojarzy z robotą, a ten wręcz, że jest trochę Pomorski i bardziej szpanerskie dużo niż nawet najbardziej od PIT co pana stylizowana Toyota hilux poza tym jest to jednak jest ten Fort trochę bardziej nowoczesne, ale w takim szerokim tego słowa czy znaczeniu to znaczy IT multimedia są jakieś takie bardziej przyjazne jest tego więcej i to wszystko jest jakieś takie jaśniejsze bardziej błyszczące no i też mam wrażenie, że jest cisza w tym samochodzie, że ten silnik pracuje, tak więc bardziej, a kultura pracy to jest tak te 2l zostanie 200 koni czysto 3170 to naprawdę jest świetne rozwiązanie i to jest taki samochód bardziej osobowe moim zdaniem niż Toyota hilux, która jak wiesz, jakbym miał przywieźć palet drewna do kominka wolałbym pojechać relaksem, a niższy tym fordem takim się wydaje to takie już pierwsze skojarzenia, ale jeżeli miałbym sobie jeździć np. ból po bulwarach no to wręcz, że zdecydował, że państwo czym do jej czym, żeby jeździł i jak oceniasz samochód, który nazywa się sankcjom Grant mu są, który jest po prostu większy mózg ma większą skrzynią ładunkową, ale też kabina może być dwu albo czteroosobowa napęd też może być na tych albo albo na obie osie Musa dostaliśmy do testów w tym roku tak musu silnik diesla 22181 koni skrzynia manualna albo automatyczna jednak druga 6 biegów jeździliśmy Manuelem napęd 4 koła albo tylko na tył i 1 tylko z tego co widzę wersja nadwozia, czyli zabudowa jest cztero 4 czterodrzwiową i nie ma z tego chyba nie znalazłem cennika zwykłego mu co jest tylko gra okazjonalnie coś co daje tak już go dnia złe to jest samochód, który wygląda zgrabnie, a on w tej wersji g 160 cm pakę, więc tam po rozłożeniu burty, jakby chciał coś co ma 2m nad tak wejdzie to nie jest najpiękniejszy samochód na świecie jest, a czym jest to on jest neutralny to znaczy on nie jest ani ładna ani brzydki on sobie po prostu jest i to nie jest taki samochód, przy którym albo na cokolwiek narzekasz, jeżeli chodzi o jego wygląd na zewnątrz albo albo czymkolwiek zachwycać on po prostu jest i tyle my też mam wrażenie, że obija im bardziej przechyla w stronę toyoty hilux niż forda Rangera, jeżeli chodzi o stylizację, chociaż nowa wersja policji będzie taka trochę bardziej w stronę forda, ale jeździliśmy wersją przedni w tym to samochód, które w, który ma bardzo ładne wnętrze i to wnętrza tych nowych rektorów płaszcz w ogóle nowych sanki to jest wnętrze przeszczepione tak się wyrażę z nowego rektora to po prostu taka obsługa tak i ono jest jakościowa i on jest fajne po prostu ekran jest bardzo duży jest doskonałej jakości kamera cofania co w była paradoksalnie wcale takie normalne nie jest, bo to co ostatnio wsadzają do volkswagenów od zawsze do porządków to woła o pomstę do nieba tutaj ten tutaj kamera jest po prostu świetnej jakości ne ten cały etat to radio cały ten system nawigacji to wszystko działa jakoś tak sprawnie szybko bez zająknięcia bez problemów dobrze działa zwinnie działa szybko działa silnik żwawy i energiczne skrzynie biegów trochę jak za starych czasów nawet nie chodzi o to, że ciężko znaleźć Jedynka, bo bieg wsteczny, chociaż łatwo pomylić, dlatego że na wstecznym aż w lewo do przodu mocno, a Jedynka masz lewo do przodu trochę lżej i tam jak miałem jakiś 1 taki manewr, który wymaga precyzji szybkości udało się wrzucić wsteczny zamiast zamiast 1 na moment natomiast to jest taki samochód wymaga przyzwyczajenia to znaczy nawet jak jesteś obeznany z kierowcą już tutaj ze wszystkim siadasz on może zgasnąć, bo trzeba trochę wyczuć natomiast da się to zrobić spokojnie i to jakby to będą trudno nawet mówić o tym, że to jest jakaś jego wielka wada po prostu, jakby tak napędy, zwłaszcza przy samochodzie z napędem na 4 koła od tak to też trochę zależy ta siła, z którą opuszczane sprzęgu Rączka od tego czy mamy koła skręcone Zobacz też na ten, bo jak spojrzeć na muzyczne Grand ustrojowej z listy w zeszłym roku zupełnie inny przy tak bardziej muskularna tak tak co gratuluję to jest też odmów są większe dłuższe 30cm to bardzo duży samochód nawet na pikapa to jest 540 długości prawda tak no słuchaj to tutaj będzie tak to jest bardzo dobra fajna propozycja znaczy to jest samochód, który jest samochodem kompletnym gotowym, do którego nie ma jakby żadnych poważnych zastrzeżeń on też bardzo fajnie jeździ to znaczy można tym samochodem utrzymać prędkość 140 km na godzinę na autostradzie wtedy pali 1213 jakieś 110120 pali 88,5 średnie spalanie z całego testu 8,5l oleju napędowego na setkę może to bardzo dobry wynik jak na ten jak na ten gabaryt szły też całkiem przyzwoite jest cena na nas też samochody są dostępne co nas też nie jest w stanie jeszcze chyba 125 000 za skrzynię automatyczną sześciostopniową dopłat o 9 chyba tak 143 000 dostaje auto z automatem i napędem 4 KO w za 140 000 w fordzie dostajesz auto okej z napędem na 4 koła wszystkie są z napędem na 4 koła, ale z manualem no i OKS przedłużoną kabiną czy jak tutaj do myślę, że ten samochód będzie jakieś 10 000 tańsze, a nawet 15 000 tańsze od forda Rangera natomiast to wojna tak to jest naprawdę dobra SsangYong musu czy sortowanie Ramus zasługuje na większą sprzedaż ubiegłoroczna 10 tegoroczna 13 sztuk to rzeczywiście jest niedoceniany na pewno SsangYong albo ludzie się obawiają, bo kolejny jeep Gladiator już to 100 sztuk przypomnę Ford wręcz, o którym też dzisiaj mówiliśmy to jest 1000 prawie 500 sztuk przez 10 miesięcy w tym roku Ford Reacher różne wersje nowe dzisiaj omawialiśmy to pikap lider sprzedaży w Polsce w Europie również oraz SsangYong Grant Rousseau, który pojawił się w Polsce w ofercie w tym roku razem z powrotem Ssangyonga do naszego kraju skłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny zapraszamy już jutro Sławek Paruszewski Jacek Balkan do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA