REKLAMA

Lokata kapitału, prestiż, potrzeba biznesowa. Dlaczego warto kupować prywatny samolot? [sponsorowane]

Podcast sponsorowany
Data emisji:
2021-12-13 05:30
Czas trwania:
25:33 min.
Udostępnij:

Czy samolot to już nie jest kwestia zbytku, ale potrzeba biznesowa? Czy samolot może być dobrą lokatą kapitału? O tym, jakie korzyści wynikają z posiadania samolotu, mówi prezes zarządu AMC Aviation, Andrzej Kisiel.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Szanowni Państwo witam serdecznie nazywam Jerzy Lesiński porozmawiamy sobie na bardzo bardzo ciekawy temat, dlatego że, o ile dobrze pamiętam takie piękne zdanie człowiek musi sobie czasem polatać powiedzieli bohaterowi filmu wniebowzięci, którzy wygrywają pieniądze w totolotka, spełniając swoje marzenie o podróży w chmurach no tylko, że tu warto zaznaczyć, że to było dawno temu były takie czasy, kiedy latanie kojarzyło nam się raczej tak bardzo romantycznie bardziej Rozwiń » romantyczni pragmatycznie na pewno no i to były też takie czasy, kiedy tego, że ludzie latają to się zazdrościło, a wydaje mi się, że ten romantyczny rozdział tej ludzkiej obecności w przestworzach to akurat mamy już za sobą i tak pewnie jak nasi pradziadowie przeszli taki czas, kiedy najpierw szedł na konia potem byli podnieceni pierwszymi podróżami koleją żelazną potem automobilem tak teraz my już chyba jesteśmy za tą po dnie tą latania samolotami przyzwyczajamy się do poruszania się nimi i w zasadzie prawie każdy przynajmniej w tej naszej szerokości geograficznej przynajmniej raz w życiu leciał samolotem może pora przyzwyczaić się powoli też domyśli, że samolot można mieć i że to już nie jest tylko kwestia zbytku, ale być może też narzędzie biznesowe no ale szczerze mu, więc zamiast gdybać chętnie zasięga opinii fachowca prezes zarządu AmC Aviation jest naszym i państwa gościem czy też moimi państwa gościem pan Andrzej Kisiel witam serdecznie witam serdecznie witam państwa i kłaniam się i może zacznę od takiej kwestii, które dosłownie chyba wczoraj wpadła mi przed oczy prezes jednej z wielkich polskich firm odniósł ostatnio wywiadzie do kwestii właśnie samolotu, który kupił za 5,51 000 000USD teraz mam oferty na ten samolot chcą dać 50% więcej niż zapłaciłem twierdzi pan prezes to zanim rozpędzimy z tymi naszymi pytaniami na dobre chcemy tak może na początek zapytać czy to jest teraz tak jak ostatnio samochodami, że samochód można potraktować jak lokaty kapitału trudno powiedzieć na pewno tak się uda za każdym razem, ale zdecydowanie od roku obserwujemy wzrost cen samolotów używanych na rynku i to jest jakiś przełom po 12 latach, że samoloty rzeczywiście przestały tanieć, a nawet zaczęły drożeć, a taka ciekawostka rzeczywiście wykupiły się w dużej części samoloty używane na rynku, czyli wszystko się zmienia i wszystko może nas zaskoczyć jak pewnie fakt, że takie jak w tym moim wstępie zaznaczyłem posiadanie samolotu do celów biznesowych to już chyba nie jest jakaś fanaberia tylko już coraz częściej i dla coraz większej liczby biznesmenów przedsiębiorców sprawa pewnego uzasadnionego prestiżu prawda tak wydaje się, że prestiż to jest jedno druga rzecz to jest uzasadnienie właśnie takie ekonomiczne posiadania samolotu i rzeczywiście myślenie Polaków, że mamy tutaj bo, żyjąc w Polsce i obserwując rynek wydaje się, że się zmieniło na, tyle że posiadanie własnego samolotu nie jest uznawany już za jakąś taką przesadną rozrzutność też tak jak pan redaktor swoje fanaberie tylko jako narzędzie potrzebne do szybkiego przemieszczania się do pracy dając ogromne możliwości możliwości rozwoju o szybki transport dotarcie do miejsc, gdzie niekoniecznie są połączenia liniami lotniczymi regularnymi no zawsze zawsze pozwala na taki bliższy kontakt czy pilnowanie biznesu i świadomy swobodny rozwój w tamtym kierunku, ale oczywiście prestiż prestiż pozostaje dlatego, że to jest cały czas droga sprawa no i na pewno nie dla każdego biznesmena no i wydaje się że, że w oczach kontrahentów czy partnerów biznesowych czy dostawy przez konkurencję na pewno jest to postrzegane jako coś prestiżowego znowu może sięgnąć do takiego efektu była ciągle jeszcze słynna wokalistka Britney Spears obchodziła czterdzieste urodziny no i teraz tabloidy rozpisują, że spędzała urodziny ze swoim partnerem na pokładzie prywatnego odrzutowca, czyli z 1 strony ciągle to jeszcze jest taki wizerunkowy smaczek może jak np. w wakacje spędzone na pokładzie drugiego jachtu, ale ja chciałbym, żebyśmy teraz już zupełnie poważnie zupełnie pragmatycznie podeszli do kwestii kalkulacji ekonomicznej, bo wspomniał pan o tym, że globalna wioska stała się już teraz tak bardzo w naszym zasięgu, że to po prostu opłaca się dopilnować swojego biznesu, a to na 1 półkuli, a to na drugiej półkuli i rzeczywiście albo z kontrahentami spotykać się szybko i w bardzo różnych zakątkach świata więc, jakie to te ekonomiczne kalkulacje przede wszystkim stawiają na posiadanie posiadanie już teraz własnego samolotu oczywiście różnie może na to spojrzeć na pewno możliwość dotarcia do miejsc, które są trudno osiągalne SUV stosunkowo krótkim czasie, bo proszę zauważyć, że np. interesy daleko nie trzeba szukać nie wiem w Rumunii czy gdzieś się na Ukrainie w jakiś bardziej, że tak powiem w trudniejszych miejscach, gdzie nie docierają samoloty liniowe pozwala na dotarcie w ciągu 1,5 godziny 2 godzin załatwienie spraw i popołudniowy powrót do domu ale, oszczędzając bardzo dużo czasu swojego, który zwykle czas biznesmena właściciela firmy prezesa jest dosyć cenny, ale również swoich pracowników, których zostało się zabiera i chociażby takie najprostsze spojrzenie na koszty, które gdzieś by dodać kilka przesiadek samolotem rejsowym ilość osób i hotele diety jeszcze przewidziane jakieś koszty to powoduje, że gdzieś jest to już uzasadnione sytuacją, gdzie są biznesy, które firma posiada gdzieś na zewnątrz w jakiś takich trudno dostępnych w cudzysłowie miejscach to jest 1 rzecz druga rzecz oczywiście jest sprawą taką, gdzie właściciel samolotu no też czasem korzysta na swoje prywatne potrzeby no i wówczas świat stoi otworem, bo można dolecieć w Super egzotyczne miejsca gdzie, gdzie koszty są dojazdy są bardzo duże samolot jest do dyspozycji własnej zresztą tak samo biznesowych lata, jeżeli się spotkanie przedłuża oczywiście samolot czeka odlatuje, więc ta swoboda poruszania się i zdejmowanie takich logistycznych spraw z głowy posiadając samolot powodują też, że czy musi myśleć o dodatkowych sprawach, bo skupi się może na właściwym punkcie na temacie, który ma do załatwienia na takim spotkaniu na tym pewnie nietrudno się domyślić, że im większa odległość albo im bardziej egzotyczne miejsce albo im więcej miejsc na całej trasie takiego spotkania tym więcej tych nieprzewidzianych elementów można dzięki temu wyeliminować jak się do mnie to ze zdecydowanie tak tak Andrzej Kisiel prezes AmC, a mniejszy jest naszym gościem rozmawiamy na temat jak na razie w zasadzie skupiliśmy się na samym podróżowaniu takim prywatnym natomiast chciałby też porozmawiać o korzyściach, jakie wynikają z samego posiadania samolotu np. w kontekście pandemii, bo pewnie też warto podkreślić fakt, że ci, którzy poruszają się własnymi samolotami, bo to może być ciekawostka dla wielu osób, które nas słuchają to nie są osoby, które np. mimo tego, żeby startują z takiego typowego lotniska jak wszyscy no to w zasadzie na tym lotnisku praktycznie nie przebywają tylko poruszają się troszkę troszkę innych miejscach tego lotniska ma rację tak oczywiście pasażerowie własnych samolotów przechodzą do swojego samolotu odrębnym przejście oba lotniska jakieś wyjątkowe lotniska nie posiada takiego przejścia to wtedy rzeczywiście przez terminal główny, ale zwykle są to tzw terminale VIP albo generała mniejszym, gdzie nie ma kontaktu, jakby z innymi pasażerami, bo te loty prywatnymi odrzutowcami czy samolotami turbośmigłowymi są prywatne i zachowana duża prywatność praktycznie pasażerowie przyjeżdżają na taki lot rzadko zdarza się, żeby musieli czekać po prostu nie przechodzą przez ten terminal w asyście agenta handlowego kapitana przyjeżdżają do samolotów wsiadają do samolotu lecą do miejsca docelowego i wychodzą w podobny sposób oczywiście poza twierdził ewentualnie formalności granicznych więc, jakby to jest bardzo duża korzyść, dlatego że możliwość zarażenia się szczególnie w dzisiejszych czasach covid 19 jest tylu bardzo ograniczona praktycznie niemożliwa i to daje taką swobodę i taki komfort prywatności i takiej intymności, że ci się tylko w towarzystwie swoich najbliższych lub pracowników współpracowników czy przyjaciół, a nie zahacza się ludzi zupełnie przypadkowo, tak więc tutaj podkreślamy to w kontekście pandemii i korzyści jeśli chodzi o kwestie biznesowe, bo jednak część rzeczy można robić zdalnie, a część rzeczy nie na obrazie sobie, że teraz wielu przedsiębiorców również na to zwraca uwagę, że mimo tych trudności związanych z pandemią na i tak muszą być rano w innym miejscu w Europie, a np. wieczorem poza Europą jednak ta transmisja koronawirusa no tutaj może bardzo mocno pokrzyżować plany w związku z tym również można te zagrożenia wyeliminować dobrze skupmy się teraz może na takiej sytuacji wyobraźmy sobie, że posiadamy samolot do, czyli posiadamy samolot, ale tak naprawdę posiadamy również potrzebę jego serwisowania utrzymania garażowania to chyba nie prawda czy też w przypadku samolotów też z zaangażowaniem trzymanie go w jakimś takim profesjonalnym miejscu używamy określenia angażowania, ale też to samo no właśnie, czyli musimy podkreślić, że samo posiadanie samolotu tak samo jak posiadanie samochodu wiąże się np. serwisowaniem i to takim bardzo profesjonalny tak w przeciwieństwie do samochodów samoloty muszą mieć serwis wykonany czasie, który producent zaleca i zasady są pewne zadania, których nie ma odstępstwa niektóre zadania może opóźnić o minimalny, że tak powiemy czas, ale nadal trzeba wykonać dokładnie wtedy, kiedy muszą być wykonane w samochodach i mamy wymianę oleju i nie pojedziemy pół roku później pojedziemy pod nakazaną terminie to też jest takiego nie stanie, więc lotnictwie samolot jest nieznaczny dolotu musi mieć w określonym czasie wykonane wszystkie planowe czynności obsługowe i oczywiście to jest wszystko połączone z przepisami z akceptacją takiego programu obsługi tych już przez Urząd Lotnictwa Cywilnego i czynności z tym związane muszą być wykonane przez profesjonalną stację usługową mówimy o większych samolotach odrzutowych czy też turbośmigłowych oczywiście mniejsze turystyczne samoloty sportowe mogą być wykonywane czynności przez mechaników natomiast ważniejsze samoloty muszą mieć serwis stacji obsługowej odpowiednio certyfikowanej oczywiście są też koszty, ale nie jest to też jednocześnie, jakby zapewnienie tego bezpieczeństwa i pewności, że jakaś usterka, która mogłaby nas uziemić jak to się mówić też spowodować jakąś niebezpieczną sytuację zostanie wcześnie wykryta i usunięta po prostu rozumiem, że ktoś, kto takim serwisowaniem się zajmuje to są specjaliści certyfikowani to nie jest tak jak np. w przypadku samochodu można z wujkiem Władkiem albo pojechać do pana Stasia, który tam 20 lat dłubie w samochodach tylko to są osoby, które rozumiem jako się również muszą zdobyć te uprawnienia tak oczywiście są to mechanicy licencjonowani, że posiadają europejską licencję part 66, a my takich mechaników oczywiście posiadamy i sama licencja to jeszcze mało w tej licencji trzeba mieć odpowiednią kategorię i odpowiedni typ samolotu, żeby można było go obsługiwać w zasadzie poświadczać wykonanie tej obsługi technicznej chandra po chwili nie każdy mechanik może się zająć każdym samolotem dokładnie tak oczywiście to jest też także podczas obsługi technicznej mechanik, który ma uprawnienia na ten typ konkretnie samolotu korzysta z pomocy innych kolegów innych mechaników, którzy są przeszkoleni, a niekoniecznie mają ten typ licencji, ale chodzi o to, że jakby cały zespół mechaników pracuje nad 1 samolotem, ale 1 tylko mechanik, który ma ten typ licencji może wystawić certyfikat po tej obsłudze i to jest jakby poświadczenie, że wszystkie zadania zostały wykonane zgodnie z przepisami i samolot może bezpiecznie leczyć i mechanik bierze na swoją odpowiedzialność to praca całego zespołu AmC Aviation pan prezes Andrzej Kisiel jest naszym gościem serwisowanie mamy już omówione oczywiście bardzo z grubsza co jeszcze składa się na koszty posiadania takiej maszyny na jej utrzymanie i to angażowanie oczywiście hangar owa samolotu jest zalecane w dobrym tonie, że tak powiem też utrzymywany, dlatego że przy naszym klimacie szczególnie zimy pozostawienie samolotu na nas pewność, że pada śnieg, a w latach pada Grad przychodzą burze samoloty są narażone na korozję na jakieś dodatkowe usterki np. Grad, który może spowodować uszkodzenie struktury wiadomo jak to się dzieje czasami samochodami, więc zaleca się utrzymywanie samolotów hangarze jest oczywiście dodatkowy koszt no tutaj wyższy decyzja właściciela zawsze pozostaje czy samolot będzie stał w hangarze czy też na zewnątrz nie ma tutaj jak takiego nakazu natomiast oprócz angażowania jeszcze jest cały dział utrzymania zdatności to znaczy u mechanika już sobie powiedzieliśmy mechanicy wykonują zadania, które dostają do wykonania właśnie z oddziału inżynierów to tzw. nazywa się o utrzymanie ciągnie za coś do lotu i inżynierowie, którzy zajmują się analizą dokumentacji technicznej biuletyn sami dyrektywami zdatności wydawanymi przez nadzory lotnicze krajów, gdzie sam został zbudowany oni to wszystko analizują i wprowadzają w życie zlecają to mechanikom i ci inżynierowi odpowiadają, że cała planowa obsługa ta, której wspomniałem wcześniej jest wykonana na czas, żeby samolot mógł dalej latać odpowiadają za to, żeby samolot został uziemiony przez niewykonanie obsługi planowej i to jest jakby cały techniczny aspekt, którym właściciel się nie zajmie to trzeba zlecić profesjonalnej filmie, bo trzeba mieć na to odpowiednie certyfikaty natomiast jest jeszcze 1 element wykonywania operacji lotniczych, czyli posiadanie pilotów ewentualnie stewardes organizowanie lotów zgód przeliczanie trasy wyważanie samolotu i tego typu historie związane z właśnie w wykonywaniu operacji to czynność dzisiaj od kilku lat również musi zabezpieczać profesjonalna firma czy niema żadnej przypadkowości nie ma także ja sobie tam np. zrobić licencję już mamy kwestię głowy tylko tutaj już też wg pewnych wytycznych trzeba działać posiadając samolot tak tak oczywiście mówimy tutaj o samolotach odrzutowych, które wg przepisów są klasyfikowane jako samoloty skomplikowane technicznie i one się rządzą innymi prawami oczywiście mniejsze samoloty turystyczne można sobie kupić wyszkolić się zrobić licencję turystyczną i latać samemu, zajmując się takim samolotem natomiast przy tych poważniejszych już tego nie da w ten sposób zrobić, czyli trzeba mieć do dyspozycji pilotów i np. stewardesy przyjmijmy tę obsługę IT powietrzną i naziemną no to, skąd brać takich ludzi oczywiście tych ludzi trzeba znaleźć, więc najłatwiej zgłosić do takiej organizacji jak nasza faktura jest w branży od długiego czasu i że zajmuje profesjonalnie dobieranie też pilotów dla właścicieli natomiast ważną sprawą jest to, żeby ten pilot miał odpowiednie uprawnienia do wykonywania lotów na takim skomplikowanym samolocie i tutaj jest już rolą profesjonalistów, żeby te uprawnienia zweryfikować ocenić, jakie one muszą być no i zatrudnić natomiast właściciel oczywiście na pewno będzie zwracał uwagę na to kto to jest mu pasuje ta osoba oto jest jakby nie patrzeć zawsze osoba, w których rękach jest życie pasażerów, a więc my jako firma profesjonalna zwracamy uwagę na uprawnienia na szkolenie na doświadczenie pilota, a więc właściciel zwykle zwraca uwagę na zyski na NATO po prostu charakter człowieka i ich gdzieś tutaj wypracujemy kompromis, żeby 12 stronie odpowiadała załoga mam wrażenie panie prezesie, że im dalej w ten las tym jest gęściej od tych wszystkich rzeczy, na które trzeba się już zdecydować chyba coraz bardziej profesjonalnie moim zdaniem to dobrze oczywiście bo, bo to jest troszkę jak jak samochodem jest pewna różnica, jeżeli posiada się naprawdę dobry skomplikowane nowoczesne elektronicznie samochód no pewnych rzeczy już nawet żarówki samemu się nie kręci co innego, jeżeli ma się powiedzmy jeszcze starą dobrą syrenkę w cudzysłowie oczywiście to to można tam pewne rzeczy młotkiem i śrubokrętem sporo z tych elementów, o których trzeba pamiętać natomiast proszę wiedzieć co się dzieje samolotem z tymi wszystkimi ludźmi w tzw. wolnym czasie, bo rozumiem, że posiadanie samolotu jest w zasadzie te wykorzystywaniem go od LOT-u do lotu i rozumiem, że dzięki np. waszej firmie takiego przyjmiemy pilota wynajmujesz to nie jest tak, że mamy służącą ogrodnika nauczycielka dzieci, którzy w zasadzie są można tak wyobrazić przenośni do dyspozycji stale tylko tego pilota masie od Wisły potrzeby do potrzeby tak to nie także ten jest wynajęty tylko czeka aż aż będziemy musieli polecieć w zależności od skomplikowania samolotu i operacji, jakie chcę się wykonywać, jeżeli samolot miałby być użytkowany intensywnie to oczywiście należy zatrudnić pilota i mieć go do zawsze do własnej dyspozycji, jeżeli samolot miałby latać przewozi również, czyli operacja miałaby opierać tylko na prywatnej lataniu dla właściciela, ale również właściciel by chciał udostępnić do czarteru taki samolot no wówczas piloci już są wchodzą w taki rygor ze szkoleń i pełnego nadzoru przez operatora, który posiada certyfikat przewoźnika lotniczego i w związku z tym nie opłaca się w zasadzie bardzo trudno byłoby tych pilotów zatrudniać tylko na jakieś dni na jakieś potrzeby wtedy, kiedy jest latanie, dlatego że trzeba szkolić ich na symulatorach to jest dosyć drogie trzeba nadzorować ich czas pracy i po prostu ci piloci powinni być przypisani do właściciela do operatora i do tego samolotu, na którym mają latać tak to się przyjmuje tak to się najbardziej wtedy opłaca wspomniał pan o udostępnieniu samolotu do czarteru, czyli rozumiem, że np. jeżeli posiadałby samolot to mogę założyć, że jest gdzieś jakaś taka szansa na to rząd troszkę będzie na siebie zarabiał wtedy, kiedy ja nie będę na pewno go wykorzystywał tak oczywiście taki model współdzielenia samolotu w naszej firmie w zasadzie głównym modelem, w którym operujemy nadzorujemy, jakby jednocześnie zarządzamy tymi samolotami zarządzamy samolotem właściciela, spełniając wszystkie wymagania zgodnie z przepisami, żeby właściciel mógł wykonywać loty na swoje potrzeby no i dajemy dodatkową możliwość, jeżeli samolot miałby stać nie wiem tydzień czasu czy czy 1,5 tygodnia, bo nie ma potrzeb może być wyczarterować taki samolot, tworząc przychód, który przekazujemy właścicielowi potrąceniu naszej jakiejś tam marży, bo można posiadać samolot, ale można też w obrazie są także oczywiście niektórzy przedsiębiorcy, którzy bardzo intensywnie latają to pewnie jeśli stać bardzo wygodnie jest posiadanie własnej maszyny, ale pewnie jest część takich, która niekoniecznie, żeby mieć samolot musi go posiadać, żeby latać biznesowo, bo musi być właścicielem, bo pewnie niektórzy latają intensywnie powiedzmy raz w tygodniu czy nawet 2× w tygodniu, a niektórzy co 2 miesiące wtedy łatwiej jest pewnie, chociaż potrzeby mają zbliżone i też potrzebują takiego intymnego charakteru lotu no to niekoniecznie muszą posiadać maszyny prawda tak oczywiście to jest związane z tym że, żeby napić piwa nie trzeba kupować browaru oszustwa i to się bardzo fajnie łączy, dlatego że szczególnie w tych czasach pandemii my obserwujemy w tym roku bardzo duży wzrost zapotrzebowania na loty czarterowe, więc bardzo się cieszymy, jeżeli właściciel samolotu, którym zarządzamy również udostępnia samochód do czarteru, bo z pewnością jesteśmy w stanie zagospodarować wynająć w tych dniach samolot no i zejść z kosztów utrzymania na własne potrzeby, jeżeli samolot tak w 100150 godzin wylatuje na własne potrzeby właściciela no to jest jeszcze bardzo duże pole to wynajęcie czarterowego dla innych klientów także z powodzeniem można zejść z kosztów stałych np. które są w roku dosyć pokaźne albo nawet przy jeszcze lepszym intensywnym wykorzystaniu tutaj już niestety, gdyż właściciel też pewnie musiałby się ugiąć w kilku miejscach jak samolot dziś poleci not ad Hok czasami się 1 wykonać tego lotu do właściciela ale gdyby miał tak możemy postawić komisyjne samolot dostępny, jeżeli nie ma takiego przywiązania tylko swoje samolotami bardzo zależy na tym, żeby samolot latał, a nie stał to jesteśmy w stanie zajść również kosztów swoich lotów właścicielskich także praktycznie można założyć, że przy Super ułożeniu się tak powiem właścicielem praktycznie posiadanie samolotu eksploatacja może kosztować właściciela nic nam Szanowni Państwo no co jeśli spór usłyszał nas przedsiębiorcy, którzy zastanawiają się to jest rozwiązanie dla nich to zachęcamy do tego, żeby skontaktować się właśnie z profesjonalistami, bo jak słychać, że wcale nie jest taka prosta i posiadanie samolotu to tak naprawdę dopiero początek całej tej przygody AmC Aviation pan prezes Andrzej Kisiel to jeszcze na koniec takie pytanie jak to faktycznie z polskim rynkiem wygląda on bardzo zmienia tak w pandemii głównie wielki Polski rynek jest dosyć trudny oceniamy to od paru lat są nasza konkurencja też, bo gdzieś nowe spotykamy się w 1 Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, więc mamy ze sobą kontakty z naszym rynkiem głównym jest dzisiaj rynek rosyjski oczywiście, dlatego że Polacy są oszczędni myślę, że to jest główny powód zmieniło się to teraz troszeczkę w czasach pandemii, gdzie nie dało się dolecieć w miejscach, gdzie zwykle można było rejsowymi samolotami dolecieć to powodowało, że dostawaliśmy więcej zapytań natomiast, żeby spełnić oczekiwania Polaków trzeba mieć się samoloty w Polsce no bo Dolot, jeżeli samolot lata gdzieś się w Europie i terasy trzeba przewieźć naszego klienta z Polski no to trzeba ten samolot ściągnąć no za ściągnięcie tego samolotu teoretycznie bowiem zapłacić ten, który chce wynająć samolot no i nagle staje się to do końca nieopłacalne, ale rozwiązanie tego problemu istnieje takie, że im więcej samolotów będą Polacy chcieli wynajmować to operatorzy zapewnił te samoloty w Polsce i prawdopodobnie wtedy to cena zupełnie będzie inna taka już realne do wykorzystania, bo oczywiście nikt nikomu żadnemu właścicielowi samolotu ani operatorowi zależy na tym, żeby samochód stał na ziemi tylko, żeby latał, więc lata tam, gdzie jest potrzeba, a więcej będzie latać u nas właśnie startować z Polski tym zapewne będzie to usługa tańsza i myślę że, toteż należy rozważyć bardzo dziękuję za te dzisiejszą rozmowę również dziękuję bardzo, i zapraszam do następnej ewentualnie zapraszam dające bardzo będzie nam miło EMC Aviation Szanowni Państwo tak najpierw zaglądamy na stronę potem sprawdzamy, gdzie firma się znajduje, a potem np. umawiamy się na taką rozmowę na małą wycieczkę i oglądanie maszyn hangarów można coś takiego rozumienia wyobrazić oczywiście jak najbardziej bazy posiadamy na lotnisko w Modlinie jest obszerny hangar zawsze mamy jakiś samolot na obsłudze praktycznie jak ktoś jest zainteresowany i odwiedzi nas w tamtym hangarze to możemy podejść i pokazać jakich samolotach rozmawiamy, a właśnie tu się zaczyna najciekawszy fragment tej przygody, ale to już państwu te przygodę zostawiamy Zwiń «

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA